رقابتی شدن صنعت خودرو ، شرط آزاد سازی قیمت
به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان منتفع شدن مصرف کنندگان را اولین شرط آزاد سازی قیمت خودرو دانست و گفت: از آنجا که آزاد سازی قیمت خودرو به نفع تولید کننده است منتهی لازم است زیر ساختهای آن شکل گیرد تا هنگامی که قیمت خودرو آزاد می شود مصرف کنندگان نیز از این موضوع منتفع شود.
محسن رزم خواه در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: با توجه به اینکه هم اکنون واردات خودرو به سختی صورت می گیرد آزاد سازی قیمت خودرو باعث ضرر بیشتر مصرف کننده خواهد شد و مشتری مجبور است خودرو را با هر قیمتی که عرضه می شود خریداری کند.
وی افزود: باید شرایط به گونه ای فراهم شود که در صورت آزاد سازی قیمت، مصرف کننده حق انتخاب داشته باشد ،که یکی از راههای آن تعرفه مناسب برای واردات خودرو و به وجود آمدن شرایط رقابتی در این صنعت است در حالی که با ادامه این مشکلات امکان رقابت خودروساز داخلی و خارجی وجود ندارد.
وی استفاده از تکنولوژی های پیشرفته را باعث رقابتی شدن این صنعت دانست و گفت: صنعت خودروسازی باید از لحاظ تکنولوژیکی آماده باشد تا بتواند شرایط رقابت در این صنعت را به وجود آورد زیرا در این صورت است که می توان محصول با کیفیت و قابل رقابت تولید کرد تا در بازار های جهانی امکان عرضه آن وجود داشته باشد..
عضو انجمن قطعه سازان ورود به بازار های جهانی را مقدمه ای برای رقابتی شدن این صنعت دانست و گفت: هنگامی که تعرفه متناسب باشد و خودروسازان داخلی با خارجی به رقابت بپردازند کیفیت افزایش یافته و ورود به بازار های جهانی عملی خواهد شد و مردم نیز در این راستا حق انتخاب خواهند داشت.
رزم خواه همچنین خواستار اجرای سیاست های حمایتی به منظور بهبود وضعیت صنعت خودرو شد و گفت: باید تعادلی بین بهره بانکی و تورم ایجاد شود و همچنین دولت باید سیاست های حمایتی برای اصلاح و بهبود صنعت خودرو در کشور را اجرایی کند تا این صنعت رشد نموده و بتواند رقابتی عمل کند.









پاسخ با نقل قول
