.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 162 از 771 نخستنخست ... 62112142152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172182212262662 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1,611 تا 1,620 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #1611


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ورود اتوبوس های هیبریدی به سیستم حمل ونقل عمومی




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل کنترل و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ورود اتوبوس های هیبریدی به سامانه اتوبوسرانی پایتخت خبر داد و گفت:ورود اتوبوس های هیبریدی به سیستم حمل و نقل عمومی حداقل 15 درصد از میزان مصرف سوخت و نیز آلودگی هوا در این کلان شهر می کاهد.
    مهندس پیمان سنندجی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان اینکه در مسیر ورود این نوع از اتوبوس ها به چرخه ناوگان حمل و نقل محدودیتی وجود ندارد، افزود:بودجه لازم جهت خرید اتوبوس های هیبریدی توسط شهرداری تهران تامین گردیده و پیش بینی می شود این اتوبوس های سه کابین تا پایان نیمه نخست سال جاری وارد سامانه اتوبوسرانی پایتخت شوند.
    وی با اعلام اینکه اتوبوس های مذکور از کیفیت مناسبی برخوردار بوده ، ابراز داشت: از آنجایی که این دسته از وسایل نقلیه دارای استانداردهای روز دنیا هستند از اینرو، بهره گیری از آنها حداقل آلایندگی را برای محیط زیست به همراه دارد.
    وی در ادامه سخنان خود چگونگی عملکرد این اتوبوس ها را تشریح کرد و اظهار داشت: موتور اتوبوس های هیبریدی در ابتدا از طریق بهره گیری از سوخت گازوئیل روشن شده و در ادامه به واسطه نیروی برق به فعالیت خود ادامه می دهد.
    به گفته سنندجی ، هم اکنون تعداد 20 دستگاه از اتوبوس های یاد شده توسط شهرداری تهران خریداری شده و سازمان اتوبسرانی در تلاش است تا پایان نیمه نخست سال جاری این تعداد از اتوبوس ها را وارد چرخه حمل و نقل عمومی نماید.
    مدیرعامل کنترل و نظارت بر سازمان تاکسیرانی پایتخت گفت: تاکنون تصمیمی در خصوص اختصاص این اتوبوس ها به بخش خاصی اتخاذ نشده اما پیش بینی می شود که 10 دستگاه از این تعداد وارد خطوط اتوبوس های برقی در کلان شهر تهران شود.
    وی در پایان با بیان اینکه بهره گیری از این نوع اتوبوس ها نیازمند فراهم سازی زیرساخت خاصی نیست، خاطرنشان کرد: از آنجایی که انرژی مورد نیاز این اتوبوس ها از طریق بهره گیری از دینام قوی تامین می گردد و استارت اولیه موتور آنها نیز با استفاده از سوخت گازوئیل انجام می شود بنابراین نیازی جهت ایجاد مکان هایی به منظور تامین انرژی برای این دسته از وسایل نقلیه احساس نمی شود.

  2. #1612


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    جزئیات بیشتر خودروهای داچیا داکر




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: داچیا جزئیات بیشتری از خودروی داکر – که سال گذشته رونمایی شده بود – را منتشر کرد.
    به گزارش خبر خودرو، بعد از آن که این خودرو در سال 2012،و با نام داچیا لاجی رونمایی شد شرکت رومانیایی داچیا تصمیم گرفت جزئیات بیشتری از مدل های داکر و ون داکر آن را منتشر نماید.
    طبق اعلام شرکت تولید کننده هر دو خودروی داکر با الهام از لاجی طراحی شده و چراغ ها،درب ها و جلو پنجره آن ها کاملا شبیه لاجی می باشد.
    داچیا داکر 4.56 متر طول،1.75 متر عرض و 1.81 متر ارتفاع دارد .
    هر دو خودروی داکر دارای فضایی 3300 لیتری برای حمل بار بوده و علاوه بر تزئینات داخلی کرومی به سامانه سرگرمس اطلاعاتی و سامانه جهت یابی مجهز شده اند.

  3. #1613


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    صادرات محصولات جديد شركت فولاد آلياژي ايران به اروپا




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، مدير عامل شركت فولاد آلياژي ايران از صادرات محصولات جديد اين شركت به آلمان خبر داد .
    حكم ا... بابائي در اين خصوص گفت : با تلاش همكاران در واحدهاي توليدي و بازاريابي و فروش ، فولادهاي ابزاري ( 1.2714 و1.2367 ) توليد و به كشور آلمان صادر گرديد .
    وي افزود : اين محصولات در سايزهاي مختلف 30 تا 120 ميليمتر در كارخانجات نورد فولاد آلياژي ايران توليد شده است .
    مديرعامل شركت فولاد آلياژي ايران در ادامه اظهار داشت : طي سه ماهه اول سال 1391 بالغ بر6240 تن محصول به ارزش تقريبي شش ( 6 ) ميليون دلار صادر گرديده است كه سهم انواع فولادهاي ابزاري
    ( گريدهاي مختلف 1.2343 ، 1.2344 ، 1.2367 ، 1.2080 ،1.2714 ) به كشورهاي اروپايي حدود 500 تن مي باشد.
    حكم ا... بابائي در پايان ابراز اميدواري كرد شركت فولادآلياژي ايران بتواند در جهت توليد و صدور گريدهاي مشابه و پرآلياژتر ، با ارزش افزوده بالا و تكنولوژي برتر گام هاي بزرگي بردارد .

  4. #1614


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    هوندا فاتح رقابتهاي موتورسواري هلند در رده موتوجي پي شد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: رقابتهای موتور سواری هلند در رده موتوجی پی(MotoGP) با قهرمانی تیم هوندا به پایان رسید.
    به گزارش خبرخودرو،در دور نهایی رقابتهای موتورسواری هلند که در پیست آسن در این کشور برگزار شد در رده موتو جی پی کیسی استونر از تیم هوندا با کسب زمان چهل و یک دقیقه و نوزده ثانیه و هشتصد و پنجاه و پنج هزارم ثانیه عنوان نخست این رقابتها را کسب کرد.
    استونر پس از کسب عنوان نخست این رقابتها در کنفرانسی خبری گفت:دیگر به هیچ عنوان نمی توانیم در این رقابتها امتیاز از دست بدهیم و به نظرم تیم ما امروز به نسبت خوب عمل کرد و ما پایان هفته سخت و دشواری را پشت سرگذاشتیم و در جریان دور تمرینی حوادثی برای اعضای تیم بوجود آمد.
    پس از استونر،دانی پدروسا دیگر هم تیمی وی و آندریا داویزیوسو از تیم یاماها به ترتیب دوم و سوم شدند.
    در رده بندی کلی و نهایی رقابتهای موتورسواری جهان در رده موتو جی پی در حال حاضر خورخه لورنزو از تیم یاماها با کسب یکصد و چهل امتیاز صدر نشین است و پس از وی کیسی استونر با همین امتیاز و دانی پدروسا با یکصد و بیست و یک امتیاز هر دو از تیم هوندا به ترتیب دوم و سوم هستند.
    در دور نهایی رقابتهای رده موتو تو (Moto2)این رقابتها هم مارک مارکز از تیم سوتر با کسب زمان سی و نه دقیقه و چهل و سه ثانیه و یکصد و هفتاد هزارم ثانیه به مقام نخست رسید و پس از وی آندریا آیانون از تیم اسپید آپ و اسکات ردینگ از تیم کالکس به ترتیب رده های بعدی را به خود اختصاص دادند.
    در رده بندی کلی و نهایی رقابتهای موتورسواری جهان در رده موتو تو در حال حاضر مارک مارکز از تیم سوتر با کسب یکصد و بیست و هفت امتیاز رده نخست را در اختیار دارد و پس از وی آندریا آیانون از تیم اسپید آپ با یکصد و چهار امتیاز و توماس لوثی از تیم سوتر با نود و شش امتیاز به ترتیب رده های بعدی را در اختیار دارند.
    در دور نهایی رقابتهای رده موتو تری(Moto3) این رقابتها هم ماوریک وینالس از تیم هوندا با کسب زمان سی و هشت دقیقه و چهل و پنج ثانیه و چهارصد و سی و دو هزارم ثانیه به مقام نخست رسید و پس از وی ساندرو کورتیسی و دانی کنت هر دو از تیم کی تی ام به ترتیب دوم و سوم شدند.
    در رده بندی کلی و نهایی رقابتهای موتورسواری جهان در رده موتو تری در حال حاضر ماوریک وینالس از تیم هوندا با کسب یکصد و سی امتیاز رده نخست را در اختیار دارد و پس از وی ساندرو کورتیسی از تیم کی تی ام با یکصد و بیست و سه امتیاز و رومانو فناتی از تیم هوندا با هشتاد و هشت امتیاز به ترتیب رده های بعدی را در اختیار دارند.

  5. #1615


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عرضه وانت تندر به پایان سال موکول شد
    پرشین خودرو: مدیرعامل ایران خودرو از عرضه وانت تندر 90 به بازار تا پایان امسال خبر داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، جواد نجم‌الدین اظهار كرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وانت تندر 90 تا پایان امسال وارد بازار خواهد شد.
    وی با بیان این‌كه ظرفیت نهایی تولید 50 هزار دستگاه در سال برای وانت تندر 90 پیش‌بینی شده است، خاطرنشان كرد: تا پایان امسال تولید این خودرو با تیراژ مناسب آغاز و به تدریج افزایش می‌یابد تا به سقف تولید برسد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص قیمت عرضه این محصول به بازار اظهار كرد: تاكنون قیمت این خودرو نهایی نشده است.
    به گزارش ایسنا، پیش از این قائم مقام مدیرعامل ایران در خصوص تولید وانت تندر 90 اظهار كرده بود كه وانت‌های موجود در ایران از نظر مصرف سوخت و تکنولوژی قدیمی محسوب می‌شوند، بنابراین ایران خودرو تولید وانتی جدید با تکنولوژی روز را در دستور کار قرار داده است.
    به گفته میرجواد سلیمانی، وانت تندر 90 در دو نوع بنزینی و دوگانه‌سوز و احتمالا دیزلی تولید خواهد شد. این وانت گنجایش 800 کیلوگرم بار را داشته و مجهز به کیسه هوا و ترمز ضد قفل خواهد بود.
    وانت تندر 90 روی پلت‌فرم ایکس 90 تولید شده و موتور آن همان موتور تندر 90 سواری است. البته گیربکس این وانت نسبت به مدل سواری آن تقویت شده است. با توجه به آنکه بخشی از قطعات وانت تندر 90 با سواری آن مشترک است، این خودرو با 50 درصد ساخت داخل وارد بازار خواهد شد.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (2nd July 2012)

  7. #1616


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بازگشت هوندا با سیویک
    محبوب جهانی به ایران می آید
    پرشین خودرو: شرکت خودروسازی هوندای ژاپن قصد دارد پس از مدت ها دوری از بازار ایران، حضور خود را در کشور با محصولی که از محبوبیت بالایی در بازارهای جهانی برخوردار است به رخ رقبای خود بکشد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در لیست جدید خودروهای سواری مجاز وارداتی نام خودرو هوندا سیویک به چشم می خورد که واردات و عرضه آن توسط شرکتی به نام "فامیلی موتور" انجام خواهد شد.
    بر اساس لیست جدید خودروهای سواری مجاز وارداتی، در حال حاضر این شرکت تنها واردات یک محصول هوندا را در دستور کار خود قرار داده اما با توجه به محبوبیت هوندا در ایران بعید نیست که خودروهای جدیدی از این برند ژاپنی وارد خیایان های ایران شود.
    اگر چه سیویک در بازار ایران یک تازه وارد محسوب نشده و ایرانی ها کم و بیش با قیافه و ظاهر آن در خیابان های کشور آشنا هستند اما آخرین دوران حضور این خودرو در ایران به 20 سال قبل یعنی سال های 92 و 93 بازمی گردد که در آن زمان آخرین مدل های این ژاپنی کهنه کار وارد بازار شد.
    شرکت "فامیلی موتور" توانسته ثبت سفارش هوندا سیویک 1.8 لیتری VTEC را تا پایان شهریور 91 بگیرد بنابراین به نظر می رسد این خودرو در آینده ای نه چندان دور وارد بازار شود، این در شرایطی است که در حال حاضر هیچگونه جزییاتی درباره قیمت، زمان عرضه و امکانات این خودرو منتشر نشده است.
    به زودی معرفی کامل سیویک، مشخصات و جزییات ورود این خودرو از طریق همین سایت منتشر می شود.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (2nd July 2012)

  9. #1617


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کارشناسان پیشنهاد دادند
    خودروسازان از دولت طلاق بگیرند
    پرشین خودرو: زوج‌های ایرانی وقتی قصد متارکه با زوج خود را دارند، معمولا این جمله را به کار می‌برند که مهرم حلال، جانم آزاد، گویا به این باور رسیده‌اند که اگر جدا شوند و مهرشان را هم نگیرند، بهتر از زندگی مشترک است و حداقل آزادانه‌تر به زندگی ادامه می‌دهند و کسی امر و نهی شان نمی‌کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، زندگی مشترک دولت و خودروسازان نیز طی سال‌های اخیر بی‌شباهت به زندگی‌های زناشویی نبوده، البته از آن دست زندگی‌هایی که نه زوج راضی است و نه زوجه، ولی زوج دست از زوجه نمی‌کشد و زوجه قصد متارکه دارد.
    آنچه که در این زندگی مشترک بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید و خودنمایی می‌کند، امر و نهی‌های دولت است و فرمانبری‌های خودروسازان!
    دولت می‌گوید چون از خودروسازان حمایت می‌کند، پس حق دخالت در امور آنها را نیز دارد، حال این دخالت می‌تواند در جزئی‌ترین مسائل باشد یا در مهم‌ترین و حساس‌ترین‌ها.
    دولت می‌گوید چون تعرفه واردات را بالا نگه داشته و اجازه داده بازار خودرو کشور به دست خودروسازان باشد، پس حق دارد در قیمت‌گذاری محصولاتشان دست ببرد و بگوید فلان خودرو با فلان قیمت عرضه شود.
    دولت می‌گوید چون اسباب فرمانروایی خودروسازان در بازار داخل را فراهم کرده و با ساخت دیواری بلند از تعرفه، اجازه نداده خدشه‌ای به حکومت آنها وارد شود، پس می‌تواند دستور احداث سایت تولیدی در فلان شهر را هم بدهد و خودروساز هم باید بی‌چون و چرا سر خم کند و بپذیرد.
    دولت حتی به خود اجازه می‌دهد علنی و غیرعلنی، مدیران عامل خودروسازان را به میل خود تغییر دهد، چون خود را صاحب خودروسازی می‌داند و وقتی کسی خود را مالک چیزی بداند، طبعا هر تغییر و تحولی را هم حق خود خواهد دانست و به میل خود با آن رفتار می‌کند.
    درست مثل زندگی زناشویی برخی از ایرانی‌ها که در آن، زوج به هوای اینکه خرج خانه را می‌دهد و امنیت را برای زوجه اش فراهم می‌آورد، هر امر و نهی و رفتاری را حق خود می‌داند.
    در این طرف ماجرا اما، خودروسازان نیز می‌گویند که حمایت‌های فعلی از آنها اصلا حمایت نیست، بنابراین دولت نباید از این بابت منتی بر سرشان بگذارد و چیزی در قبال آن طلب کند.
    خودروسازان می‌گویند، در بیشتر کشورهایی که صنعت خودرو موفقی دارند، این صنعت بسیار بیشتر از اینها حمایت می‌شود و دولت به خود اجازه نمی‌دهد در قبال این حمایت‌های عمومی، در امور خودروسازانش دخالت کند.
    به نوشته دنیای اقتصاد، خودروسازان می‌گویند، بالا نگه داشتن تعرفه در شرایطی که تسهیلات بانکی نیست و اگر هست، بهره بالایی دارد، حمایت چندانی به حساب نمی‌آید که دولت به هوای آن بخواهد طبق میل خود با خودروسازان رفتار کرده و در جزئی‌ترین امورشان نیز دخالت کند.
    خودروسازان می‌گویند، حاضرند همین حمایت‌ها را هم به خود نبینند، اما آزاد باشند و خودشان در مسائل مختلفی از جمله قیمت محصولات و برنامه‌های توسعه‌ای شان تصمیم بگیرند.
    حکایت، حکایت زوجه‌هایی هستند که کارد به استخوانشان می‌رسد و حتی حاضرند از مهریه‌شان (هر چه باشد) گذشته و باقی عمر را آزادانه و بدون آقابالاسر بگذرانند.
    حال آزادی که خودروسازان به دنبال آن هستند، می‌تواند تبعات خاص خود را داشته باشد که مهم‌ترین و چالشی‌ترین آن قطعا کاهش یا حذف تعرفه واردات خودرو است.
    به نظر می‌رسد در حال حاضر اصلی‌ترین و شاید به قول خودروسازان، تنها حمایت از صنعت خودرو همین تعرفه 90 درصدی است، حال آنکه ظاهرا این حمایت چندان به چشم خودروسازان نمی‌آید و از دید آنها ناقص است.
    اگرچه تعرفه سبب شده بازار خودرو کشور در دست خودروسازان باشد و نوعی انحصار در بازار به وجود بیاید، اما آنها معتقدند بالا نگه داشتن تعرفه در شرایطی که تسهیلات بانکی به سختی و با بهره زیاد پرداخت می‌‌شود و دولت قیمت خودروها را تعیین می‌کند، حمایت چندان ویژه‌ای به حساب نمی‌آید.
    از دید خودروسازان و برخی کارشناسان، هزینه و تاوانی که صنعت خودرو بابت حمایت تعرفه‌ای به دولت می‌دهد، بیش از نفعی است که از قبل این حمایت می‌برد.
    در واقع آنها معتقدند حمایتی که هم اکنون از صنعت خودرو کشور می‌شود به نوعی ناقص است و دولت یا باید آن را کامل کند یا اینکه کلا در صدد حذف کردنش برآید، چون در شرایط فعلی، هم دولت سردرگم است و هم خودروساز.
    به اعتقاد کارشناسان، ناقص بودن حمایت‌های دولتی که از بی‌برنامگی و نداشتن استراتژی از سوی دولت برای صنعت خودرو، ناشی می‌شود، سبب شده نه دولت راضی باشد، نه خودروساز و از همه مهم‌تر نه مشتری.
    هم اکنون نتیجه سال‌ها زندگی مشترک بین دولت و خودروسازان این است که تیراژ افت کرده، عرضه خودرو کم شده، قیمت بالا رفته، کیفیت رشد مناسب و درخوری نداشته و صنعت خودرو از تکنولوژی روز دنیا عقب افتاده است.
    اوضاع به شکلی است که در حال حاضر نه دولت از خودروسازان رضایت دارد، نه خودروسازان از دولت راضی هستند و نه مشتریان نسبت به کیفیت و قیمت خودروهای تولید داخل ابراز رضایت می‌کنند.
    این یعنی روشی که دولت و خودروسازان در زندگی مشترک شان پیش گرفته اند، درست نبوده و حال یا باید روش زندگی خود را عوض کنند یا اینکه راه آخر را انتخاب کرده و از هم جدا شوند.
    به گفته کارشناسان، عوض کردن روش زندگی می‌تواند به معنای کامل شدن حمایت‌های دولت از صنعت خودرو و همچنین تلاش و جنب‌وجوش بیشتر خودروسازان در عرصه کیفیت و قیمت و توسعه محصول و کاهش وابستگی شان به دولت باشد.
    حال اگر به هر دلیلی عوض کردن روش زندگی مشترک این دو ممکن نباشد، طبعا بهترین و آخرین راه متارکه است، زیرا در این صورت نه تنها حمایت‌های دولتی برداشته می‌شود، بلکه محدودیت‌ها نیز حذف خواهند شد.
    در این شرایط، هر دو طرف سود خواهند برد، زیرا دولت دیگر پاسخگوی کم و زیادها در صنعت خودرو نیست و از آن سو خودروسازان نیز اگرچه سایه بلند و اطمینان بخش تعرفه را بالای سر خود نمی‌بینند، اما خود تصمیم می‌گیرند چه قیمتی روی محصولاتشان بگذارند، کجا سایت بزنند و کجا نزنند، مدیرعامل را عوض کنند یا نکنند و... این یعنی آزادی.
    حمایت ویژه‌ای ندیده‌ام
    اما به سراغ دست‌اندرکاران و کارشناسان صنعت خودرو برویم و ببینیم راهکار آنها چیست.
    در این مورد، دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه دولت حمایت ویژه‌ای از صنعت خودرو نکرده، می‌گوید: وقتی بانک‌ها به ما تسهیلات نمی‌دهند و اگر می‌دهند، بهره آن بسیار بالا است، باید گفت حمایت ویژه‌ای از صنعت خودرو کشور نشده است. تازه قیمت‌گذاری نیز دست دولت بوده و خودروساز نمی‌تواند در این مورد آزادانه عمل کند.
    احمد نعمت بخش با اشاره به اینکه در حال حاضر حمایت از خودروسازی ناقص است، می‌افزاید: الان همه بر این باورند که چون تعرفه واردات بالا است، پس از خودروسازی حمایتی ویژه انجام می شود، حال آنکه ما بارها اعلام کرده‌ایم حاضریم این حمایت برداشته شود، اما آزادی عمل داشته باشیم، مثلا خودمان قیمت خودروهای تولیدی را تعیین کنیم.
    به گفته وی، بهترین کار این است که جدولی برای تمام صنایع کشور در نظر بگیرند و هر سال به صورت کلی چند درصد از تعرفه‌ها را پایین بیاورند، چون در این حالت تمام صنایع از جمله خودروسازی تکلیف خود را می‌دانند.
    دبیر انجمن خودروسازان با تاکید بر اینکه دولت نشان داده کارخانه دار خوبی نیست، می‌گوید: اگر دولت صنعت خودرو را آزاد بگذارد، خودروسازان توانایی کنترل تیراژ و قیمت و همچنین ارتقای کیفی محصولات خود را خواهند داشت. از طرفی، در شرایط فعلی که محدودیت‌های بین‌المللی افزایش یافته، بخش خصوصی بهتر می‌تواند صنعت خودرو را بچرخاند.
    مشکل بی‌برنامگی است
    اظهارات دبیر انجمن خودروسازان را همتای قطعه‌سازش نیز به نوعی تایید کرده و با اشاره به نقص کار دولت در حمایت از صنعت خودرو، می‌گوید: مشکل اصلی اینجا است که دولت خودش هم نمی‌داند از صنعت خودرو چه می‌خواهد. نمی‌داند جایگاه این صنعت در اقتصاد کشور کجا است و چه برنامه ای برای آن دارد و به همین دلیل نوعی سردرگمی در ارتباط خودروسازان و دولت به چشم می‌آید.
    ساسان قربانی می‌افزاید: دولت باید مشخص کند که برنامه‌اش برای صنعت خودرو چیست و چه جایگاهی برای آن در اقتصاد کشور متصور است، اما چون در حال حاضر این موضوع مشخص نیست، مجبوریم رابطه خودروساز و دولت را به صورت مقطعی تعریف کنیم. همین است که وقتی بحرانی به وجود می‌آید، تازه از یکدیگر می‌پرسیم که الان باید از صنعت خودرو حمایت بشود یا نشود، حال آنکه اگر برنامه و استراتژی مشخصی در این مورد وجود داشته باشد، دولت و خودروساز وظایف متقابل هم را می‌دانند و در مواقع بحران نیز طبق برنامه عمل می‌کنند.
    به گفته وی، خودروسازان هم اکنون حاضرند حمایتی از آنها نشود، ولی آزاد باشند، منتها به شرطی که فضای کسب و کار مناسبی ایجاد کنیم، مثلا تسهیلات بانکی کم‌بهره بدهیم و قیمت‌گذاری را آزاد بگذاریم.
    دبیر انجمن قطعه‌سازان در ادامه تاکید می‌کند که با جدا شدن دولت و خودروسازان، فضای کار واقعی‌تر می‌شود و هر دو طرف تکلیف خود را می‌دانند، نه مثل الان که یکی بر سر خودروساز می‌کوبد و یکی دیگر آمپول تقویتی به آن می‌زند.
    قربانی البته محقق شدن این پیش‌بینی را منوط به مدیریت مناسب، برنامه‌ریزی دقیق و حسن اجرای کار دانسته و می‌افزاید: در این چارچوب، خودروسازان رقابت‌پذیرتر نیز خواهند بود.
    جدایی به نفع خودروسازان است
    اما سعید لیلاز کارشناس اقتصادی کشور با اشاره به اینکه هزینه‌هایی که خودروسازان بابت حمایت تعرفه‌ای می‌دهند، از رانت این داستان بیشتر است، می‌گوید: درست است که بالا بودن تعرفه، نوعی رانت را به دنبال خود دارد و خودروسازان از آن بهره می‌برند، اما بابت همین رانت کلی هزینه به دولت می‌پردازند.
    وی می‌افزاید: قطعا اگر دولت دست از سر صنعت خودرو بردارد، این موضوع به نفع خودروسازان خواهد بود، زیرا درست است که دیگر رانتی در کار نیست، اما آزادانه عمل می‌کنند و هزینه‌ای هم به دولت نمی‌پردازند.
    وی در عین حال تاکید می‌کند: البته این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که تعرفه‌ها به صورت همگن پایین بیایند و در کنار آن، اقتصاد نیز آزاد شود، زیرا در غیر این صورت باز هم همین آش و همین کاسه را شاهد خواهیم بود.
    به گفته لیلاز، خودروسازان در شرایط فعلی (زندگی مشترک با دولت) ضرر هم می‌دهند، حال آنکه اگر جدا شوند و اقتصاد کشور رو به آزادی برود، آنها برنده خواهند بود.
    وی همچنین در مورد حمایت تعرفه ای دولت می‌گوید: تعرفه زمانی به درد خودروسازان می‌خورد که آنها بتوانند محصولات خود را به قیمت آزاد در بازار بفروشند، در حالی که هم اکنون دولت در قیمت‌گذاری دخالت می‌کند.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (2nd July 2012)

  11. #1618


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مسوولان برای حمایت از صنعت چه برنامه هایی دارند؟
    پرشین خودرو: همزمان با روز ملی صنعت و معدن و آخرین روز از نمایشگاه ساخت ایران، وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه از دستاوردهای گروه صنعتی ایران خودرو در این نمایشگاه دیدن کرده و با گوشه هایی از تلاش این گروه صنعتی آشنا شدند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در این دیدار که مقارن ظهر روز شنبه برگزار شد، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و رضا رحمانی رییس کمیسیون صنعت و معدن مجلس نیز وزیر را همراهی می کردند.
    عضنفری به هنگام دیدار از نمایشگاه درغرفه ایران خودرو به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفت و با کارشناسان مستقر در غرفه های این گروه صنعتی در مورد محصولات به نمایش در آمده گفت و گو کرد.
    این گزارش حاکی است، مقامات حاضر در نمایشگاه، پیش از ظهر در همایشی که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سالن اجتماعات ساختمان میلاد برگزار شد، شرکت کرده و در سخنرانی های خود از زوایای گوناگون به شرح ابعاد و جوانب صنعت و معدن پرداخته و برعمل به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کردند.
    صنعت بالاترین سهم را در تولید ناخالص داخلی دارد
    محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری در این همایش با بیان این که 40 درصد از تولید ناخالص ملی به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد، خاطر نشان كرد: 22 درصد از این میزان، مربوط به صنعت و معدن و 18 درصد آن مربوط به تجارت است و هیچ بخش دیگری به این اندازه در تولید ناخالص ملی سهم ندارد.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود صادرات غیرنفتی كشور در سال 83 را 7.5 میلیارد دلار ذکر کرد که در سال 90 به 53 میلیارد دلار رسید و با اشاره به جایگاه هفدهم جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد جهانی تصریح كرد: ایران جزو 20 كشور برتر جهان در تولیدات مختلف است و صنعت، معدن و تجارت ما در به دست آوردن این رتبه افتخارآمیز، نقش اساسی دارد.
    رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی شد و گفت: باید تلاش كنیم فرهنگ مصرف كالای ایرانی را جزو اعتقادات خود قرار دهیم و در این زمینه صدا و سیما و دیگر مسئولین باید در جهت فرهنگ‌سازی اقدام كنند.
    تامین مالی صنعت و تولید یک ضرورت است
    وزیر صنعت، معدن و تجارت ازدیگر سخنرانان مهم همایش روز صنعت و معدن بود که در سخنان خود با تاکید بر اهمیت مسایل مالی در توسعه صنعت، از وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانك مركزی خواست برای تامین منابع مالی مورد نیاز تولید،‌ برنامه اجرایی ارایه دهند.
    مهدی غضنفری‌ اعتبار مورد نیاز ببرای احداث، ‌تكمیل و یا پیشبرد پرو‍ژه های بخش صنعت در سال 91 را 20 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و با اشاره به اهمیت سرمایه در گردش در شهرك ها و واحدهای تولیدی، افزود: ‌اگر 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای سرمایه درگردش حوزه تولید تزریق كنیم، کارگران بیشتری جذب می شوند و ظرفیت استفاده از تجهیزات و تاسیسات افزایش می یابد.
    غضنفری از انجام اقدامات لازم برای تامین 22 هزار میلیارد تومان از این میزان خبر داد و اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر این مبلغ تحقق پیدا کند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت میزان وام داده شده از سوی بانک ها در سال گذشته را 13 هزارمیلیارد تومان ذکر کرد و ‌گفت: با این فرض که امسال نیز بانك ها همین میزان وام اختصاص دهند، 35 هزار میلیارد تومان از 50 هزار میلیارد مورد نیاز صنعت و تولید تامین می شود و 15 هزار میلیارد تومان در سال جاری كمبود منابع داریم .
    وی از بانك مركزی، وزارت اقتصاد و ‌سازمان بورس خواست در تامین منابع مالی مورد نیاز صنعت و تولید همکاری کنند.
    اختصاص 37 درصد منابع بانک مرکزی به بخش تولید
    محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی دیگر سخنران همایش روز ملی صنعت و معدن بود که از كاهش دو درصدی نرخ سود تسهیلات صنعتی و معدنی و اختصاص 37 درصد منابع بانك مركزی به بخش تولید خبر داد و با اشاره به محوریت بخش صنعت و معدن در سیاست‌های پولی سال 91، افزود: 20 درصد منابع بانک مرکزی به بخش كشاورزی، 25 درصد برای احداث مسكن، 10 درصد برای صادرات تولیدات داخلی و هشت درصد به بخش بازرگانی اختصاص یافته است.
    رئیس کل بانک مرکزی از مصوبه اخیر این بانك، برای تخصیص تسهیلات معوق بخش صنعت و معدن تا پنج سال خبر داد و گفت: این مسئله امكان دریافت تسهیلات را برای صنعتگران به شرط پرداخت اقساط فراهم می‌كند و علاوه بر این مشوق‌هایی مانند بخشش جرایم بانكی و كاهش سپرده‌های قانونی نیز تدوین شده است.
    وی در ادامه از اختصاص 10 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی به بخش صنعت و معدن خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم كه نرخ تسهیلات را به مرور زمان كاهش دهیم تا امكان استفاده بهینه از تسهیلات برای تولید‌كنندگان فراهم شود.
    بسترهای ایجاد شده در مجلس
    رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی در آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن، خواستار آن شد تا حمایت از تولید ملی ملاک ارزیابی مدیران و مسوولان قرار گیرد و گفت: در این دو سال علاوه بر قانون برنامه پنجم، قانون اجرای اصل 44، قانون ارتقای کیفیت صنعت خودرو و قطعات، بهبود فضای کسب و کار، قانون جدید معادن و قانون بودجه در مجلس تصویب شده که تاکید اصلی آن ها به صنعت و تولید است.
    وی از اختصاص 10 درصد منابع صندوق توسعه ملی به صنعت و معدن خبر داد و گفت: زیرساخت های لازم برای ایجاد دو و نیم میلیون شغل در صنعت وتولید فراهم شده و فعالان این بخش انتظار عملی شدن این هدف را دارند؛ در غیر این صورت تولید ملی از یک شعار فراتر نمی رود.
    رحمانی از برگزاری جلسه کمیسیون صنایع با اولویت حمایت از تولید خبر داد و گفت: کارگروه هایی نیز برای رفع موانع قانون گذاری تشکیل و از دولت خواسته شده قوانینی که باید اصلاح، تکمیل و یا لغو شوند، تا پایان شهریور این کار انجام گیرد.
    معرفی برترین های صنعت و معدن در سال 91
    در آغاز مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که صبح روز شنبه برگزار شد، 72 واحد صنعتی و معدنی، پیشكسوتان ومدیران نمونه صنعتی و معدنی و شهرك های صنعتی نمونه سال 91 مورد تقدیر قرار گرفتند.
    در این بخش، 11 واحد صنایع غیرفلزی، پنج واحد صنایع نساجی، شش واحد صنایع فلزی، برق و الكترونیك، شش واحد صنایع ماشین‌سازی و نیرو محركه، چهار پیشكسوت صنعتی و سه پیشكسوت معدن و صنایع معدنی، سه بهره‌بردارمعادن زیرزمینی و شش بهره‌بردارمعادن روباز، دو واحد مكتشف دارای گواهی نامه كشف، 9 واحد صنایع معدنی نمونه، دو مركز تحقیق و توسعه صنعتی و معدنی، دو مركز پژوهش های صنعتی و معدنی، دو واحد فنی ـ مهندسی، دو شركت صنایع پیشرفته، دو طرح صنعتی و معدنی، چهارمدیر عامل شهرك های صنعتی، یک قهرمان ورزشی و دو مدیر صنعتی در این بخش معرفی شده و تندیس ویژه را دریافت کردند.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (2nd July 2012)

  13. #1619


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    آغاز پيش‌فروش پارس تندر

    Click here to enlarge


    مديرعامل خودروسازي سايپا از آغاز پيش‌فروش خودرو پارس تندر خبر داد.
    نعمت‌الله پوستين‌دوز امروز اظهار كرد: پيش‌فروش خودرو پارس تندر از امروز آغاز شد.
    وي با بيان اين‌كه بين 10 تا 15 هزار دستگاه از اين خودرو در مرحله‌ي اول پيش‌فروش خواهد شد، خاطرنشان كرد: پس از آن نيز با توجه به نياز بازار و حجم توليد در خصوص مراحل بعدي فروش تصميم‌گيري خواهد شد.
    پوستين‌دوز در خصوص قيمت عرضه‌ي اين محصول به بازار تصريح كرد: پيشنهاد قيمتي خود را به سازمان حمايت ارائه كرده و منتظر تعيين قيمت براي اين خودرو هستيم.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (2nd July 2012)

  15. #1620


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    وانت تندر 90 امسال مي‌آيد

    Click here to enlarge


    مديرعامل ايران خودرو از عرضه وانت تندر 90 به بازار تا پايان امسال خبر داد.
    جواد نجم‌الدين اظهار كرد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، وانت تندر 90 تا پايان امسال وارد بازار خواهد شد.
    وي با بيان اين‌كه ظرفيت نهايي توليد 50 هزار دستگاه در سال براي وانت تندر 90 پيش‌بيني شده است، خاطرنشان كرد: تا پايان امسال توليد اين خودرو با تيراژ مناسب آغاز و به تدريج افزايش مي‌يابد تا به سقف توليد برسد.
    مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در خصوص قيمت عرضه اين محصول به بازار اظهار كرد: تاكنون قيمت اين خودرو نهايي نشده است. پيش از اين قائم مقام مديرعامل ايران در خصوص توليد وانت تندر 90 اظهار كرده بود كه وانت‌هاي موجود در ايران از نظر مصرف سوخت و تکنولوژي قديمي محسوب مي‌شوند، بنابراين ايران خودرو توليد وانتي جديد با تکنولوژي روز را در دستور کار قرار داده است.
    به گفته ميرجواد سليماني، وانت تندر 90 در دو نوع بنزيني و دوگانه‌سوز و احتمالا ديزلي توليد خواهد شد. اين وانت گنجایش 800 کيلوگرم بار را داشته و مجهز به کيسه هوا و ترمز ضد قفل خواهد بود. وانت تندر 90 روي پلت‌فرم ايکس 90 توليد شده و موتور آن همان موتور تندر 90 سواري است. البته گيربکس اين وانت نسبت به مدل سواري آن تقويت شده است. با توجه به آنکه بخشي از قطعات وانت تندر 90 با سواري آن مشترک است، اين خودرو با 50 درصد ساخت داخل وارد بازار خواهد شد.

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (2nd July 2012)

صفحه 162 از 771 نخستنخست ... 62112142152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172182212262662 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University