.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 180 از 771 نخستنخست ... 80130160170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190200230280680 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1,791 تا 1,800 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #1791


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ایران خودرو به مجمع می رود




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مجمع عمومی عادی سالانه حقوق صاحبان سهام شرکت ایران خودرو برای سال مالی منتهی به 29 اسفنده ماه 1390 روز شنبه 31تیرماه سال جاری درسالن اجتماعات شركت ساپکو برگزارمی شود .
    دستور جلسه مجمع فوق ، استماع گزارش فعالیت هيئت مدیره ، قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی ، بررسی و تصویب صورت های مالی تلفیقی گروه و شرکت ایران خودرو برای سال مالی منتهی به 29 اسفنده ماه 1390 خواهد بود .
    همچنبن انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی ، انتخاب روزنامه کثیر الانتشار ازدیگر موارد دستور جلسه مجمع عمومی عادی ایران خودرو است .
    گفتنی است سهامداران یا وکیل قانونی آنان می توانند با دردست داشتن مدارک شناسایی معتبر و برگه سهام خود از روز سه شنبه 27 تا 29 تیرماه جهت دریافت کارت ورود به جلسه مجمع و اخذ برگ اعطاي راي به ساختمان مدیریت امور مجامع و سهام شرکت ایران خودرو مراجعه کنند .

  2. #1792


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تصمیمی در خصوص کاهش مجدد سهمیه سوحت وانت بارها اتخاذ نشده




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیر گروه خودرویی و سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با اعلام اینکه ساماندهی وانت بارها فرآیندی مستمر و دائمی است، گفت: طرح ساماندهی وانت بارها در قالب ساماندهی حمل ونقل بار درون و برون شهری در دستورکار ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور قرار گرفته که می بایست به شکل صحیحی به انجام رسد.
    حسین هاشمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اعلام اینکه فرآیند ثبت نام از دارندگان وانت بارها توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و نیز شهرداری های استان های مختلف انجام پذیرفته، افزود:ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور به همراه سایر سازمان ها و ارگان های ذیربط هم اکنون در حال مهیا نمودن مقدمات لازم جهت انجام فرآیندهای مربوط به تخمین و ارزیابی عملکرد وانت بارهایی که در طرح ساماندهی ثبت نام به عمل آورده اند، می باشد.
    وی ضمن اشاره به فعالیت یک میلیون و 900 هزار دستگاه وانت بار در سراسر کشور ،ابراز داشت: در پی فراخوان های متعدد تاکنون بیش از نیمی از این وسایل نقلیه( حدود یک میلیون و 400 هزار دستگاه) در سامانه تعیین شده ثبت نام به عمل آورده اند.
    به گفته وی، هم اکنون 25 درصد از سهمیه سوخت وانت بارهایی که در طرح ساماندهی شرکت ننموده اند، کاسته شده است.
    وی بر لزوم تایید صلاحیت وانت بارهایی که در سامانه ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور ثبت نام نموده اند،تاکیدکرد و اظهارداشت: ادامه فرآینده ساماندهی وانت بارها منوط به تایید صلاحیت وانت بارهایی است که تاکنون در سامانه مزبور ثبت نام به عمل آورده اند ،می باشد.
    وی دارا بودن صلاحیت های فردی به انضمام فعالیت در حوزه ناوگان درون و برون شهری را از جمله موارد لازم جهت تایید صلاحیت وانت بارهایی که در طرح ساماندهی شرکت نموده اند ، برشمرد و اذعان داشت: بخشی از وانت بارهای موجود در کشور با وجود عدم فعالیت در ناوگان حمل و نقل عمومی از خدمات و تسهیلات خودروهای عمومی بهره می برند و از سهمیه بنزین خودروهای عمومی استفاده می کنند که این امر موجبات تضعیف حقوق وانت بارها و خودروهای فعال در بخش حمل ونقل عمومی کشور را فراهم می آورد.
    این مقام مسئول در ادامه سخنان خود ضمن اشاره بر ابلاغ بخشی از دستوالعمل های مربوط بر امر ساماندهی وانت بارها، گفت: لازم به ذکر است که ابلاغ سایر ضوابط و موازین مربوط به امر فوق در دستورکار وزارت کشور قرار گرفته است و بزودی به استانداری ها ابلاغ می گردد.
    هاشمی در پایان با اعلام اینکه هم اکنون تصمیمی در خصوص کاهش مجدد سهمیه سوخت وانت بارهایی که تاکنون اقدام به ثبت نام در سامانه مذکور ننموده اند، اتخاذ نشده، خاطرنشان کرد: لازم به یادآوری است که تنها وانت بارهایی مشمول استفاده از سهمیه سوخت خودروهای عمومی می گردند که تایید صلاحیت شوند.

  3. #1793


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ورود خودروهای الکتریکی به ناوگان حمل و نقل عمومی ؛ امری اجتناب ناپذیر است




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناس صنعت خودرو بهره گیری از خودروهای الکتریکی در سیستم حمل ونقل عمومی کشور را تحت هر شرایط لازم و ضروری دانست و گفت: ورود و استفاده از خودروهای الکتریکی در هر شرایطی حتی در صورت عدم برخورداری از صرفه اقتصادی برای کشور لازم و امری اجتناب ناپذیر است.
    دکتر بهروز کریمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان مطلب فوق افزود: استفاده از خودروهایی که انرژی مورد نیاز آنها به واسطه بهره گیری از سوخت های غیر فسیلی تامین می گردد به مراتب می تواند در کاهش آلاینده گی های زیست محیطی و نیز کاهش مصرف سوخت موثر واقع شود.
    وی بر ضرورت مهیا ساختن شرایط و مقدمات لازم جهت ورود این دسته از خودروها به چرخه حمل و نقل کشور تاکید کرد و ابراز داشت: بدون شک ورود خودروهای الکتریکی به ناوگان حمل و نقل کشور مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم از قبیل تعبیه مکان هایی مناسب جهت شارژ و تامین باتری مورد نیاز این دسته از خودروها می باشد که لازم است به شکل صحیحی فراهم گردد.
    این کارشناس صنعت خودرو در ادامه سخنان خود متذکر شد: در این میان باید به فاکتورهایی از جمله تامین سلامتی افراد جامعه اهیمت بیشتری داد و سیستم حمل و نقل کشور را به سمت بهره گیری از سوخت های پاک سوق داد.
    وی ضمن اشاره به توانایی های صنعت خودروسازی کشور ، گفت: قطعاً صنعت خودروسازی کشور ما قادر خواهد بود برای سال های آتی طراحی و تولید خودروهای الکتریکی را در دستور کار خود قرار دهد و این امر را به صورت جدی پیگیری نماید.
    نکته مهمی که کریمی در ادامه به آن اشاره نمود این است که لازم است صنعت خودروسازی کشور به جهت کسب موفقیت و نتایج مطلوب در این راستا در مرحله نخست اقدام به الگو گیری از سایر صنایع خودروسازی نماید و به مرور زمان در مسیر بومی سازی این تکنولوژی حرکت نماید.
    وی بر ضرورت ورود بخش خصوصی در این عرصه جهت سرمایه گذاری تاکید فراوان نمود و اذعان داشت: در این زمینه تنها نباید به سرمایه گذاری های دولتی اکتفا نماییم. چنانچه در صدد کسب نتایج قابل توجه در این خصوص هستیم لازم است که شرایط مساعد را جهت حضور فعال و موثر بخش خصوصی در این عرصه فراهم آوریم.
    عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان با بیان اینکه در این میان همکاری و تعامل میان صنعت و دانشگاه از ضروریات است، خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر شاهد تعامل خوب میان صنایع و دانشگاه ها در سایر کشورها بوده ایم و لازم است کشور ما نیز به لحاظ کسب موفقیت های چشم گیر در عرصه خودروسازی توجه ویژه ای را بر ایجاد تعامل و همکاری میان این دو بخش داشته باشد.

  4. #1794


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    میانگین روزانه مصرف بنزین کشور افزایش یافت




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، میانگین مصرف بنزین کشور در هفته دوم تیرماه و همزمان با آغاز سفرهای تابستانی، 15.6 درصد افزایش یافت و به 63.2 میلیون لیتر رسید.
    مجموع مصرف بنزین کشور در روزهای 10 تا 16 تیر امسال، به 442 میلیون و 800 هزار لیتر رسید که حاکی از میانگین مصرف روزانه 63 میلیون و 200 هزار لیتر بنزین در کشور است.
    بر پایه آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مجموع مصرف بنزین کشور در روزهای 10 تا 16 تیر امسال، 442 میلیون و 800 هزار لیتر بوده که نسبت به هفته پیش از آن (427 میلیون و 200 هزار لیتر)، 15 میلیون و 600 هزار لیتر، معادل 3.6 درصد افزایش نشان می دهد.
    در هفته مورد بررسی، بیشترین مصرف بنزین کشور مربوط به روز پنج شنبه (15 تیر) با 72 میلیون و 500 هزار لیتر و کمترین آن مربوط به روز جمعه (16 تیر) با 52 میلیون و 600 هزار لیتر است.
    افزایش 19.6 درصدی مصرف گازوئیل کشور در دومین هفته تابستان
    مصرف گازوییل کشور در هفته مورد بررسی به شدت افزایش یافت؛ مجموع مصرف این فرآورده با متوسط روزانه 93 میلیون و 500 هزار لیتر، به 654 میلیون و 800 هزار لیتر رسید که در قیاس با هفته پیش از آن (547 میلیون و 200 هزار لیتر)، 107 میلیون و 600 هزار لیتر (19.6 درصد) افزایش یافت.
    بالاترین رقم مصرف گازوییل کشور در زمان یادشده به روز چهارشنبه (14 تیر) با 113 میلیون و 200 هزار لیتر و کمترین آن مربوط به روز جمعه (16 تیر) با 74 میلیون و 300 هزار لیتر اختصاص داشت.
    مصرف بنزین سوپر کشور 12.2 درصد افزایش یافت
    بر پایه آمار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، مجموع مصرف بنزین سوپر کشور نیز در این مدت 22 میلیون لیتر اعلام شده که نسبت به هفته گذشته (19 میلیون و 600 هزار لیتر)، 400 هزار لیتر، 12.2 درصد افزایش یافته است.

  5. #1795


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تيم هوندا فاتح رقابتهاي موتورسواري آلمان شد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: رقابتهای موتور سواری آلمان در رده موتوجی پی(MotoGP) با قهرمانی تیم هوندا به پایان رسید.
    به گزارش خبرخودرو ، در دور نهایی رقابتهای موتور سواری آلمان در رده موتوجی پی که در پیست ساخسن رینگ برگزار شد دانی پدروسا از تیم هوندا با کسب زمان چهل و یک دقیقه و بیست و هشت ثانیه و سیصد و نود و شش هزارم ثانیه به مقام نخست رسید.
    پدروسا پس از کسب عنوان قهرمانی این بخش در کنفرانسی خبری گفت:سرانجام به مقام قهرمانی رسیدم و از این موضوع خیلی خوشحالم زیرا کسب این عنوان قهرمانی پس از آن تحقق یافت که در مسابقات پیشین مقامی بهتر از دومی و سومی را کسب نکرده بودم و به همین خاطر در پوست خود نمی گنجم و نمی توانم احساسم را برایتان توصیف کنم.
    پس از پدروسا،خورخه لورنزو و آندریا دوایزیوسو هر دو از تیم یاماها به ترتیب رده های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
    در جریان برگزاری دور آخر این مرحله کیسی استونر هم تیمی پدروسا از تیم هوندا دچار حادثه شد و از دور رقابتها کنار رفت.
    در رده بندی کلی و جهانی رقابتهای موتورسواری در رده موتوجی پی هم در حال حاضر خورخه لورنزو از تیم یاماها با کسب یکصد و شصت امتیاز همچنان پیشتاز است و پس از وی دانی پدروسا با یکصد و چهل و شش امتیاز و کیسی استونر با یکصد و چهل امتیازهر دو از تیم هوندابه ترتیب رده های بعدی را در اختیار دارند.
    در دور نهایی رقابتهای موتورسواری در رده موتو تو(Moto2) هم مارک مارکز از تیم سوتر با کسب زمان چهل و یک دقیقه و سی و دو ثانیه و چهارصد و شصت و هفت هزارم ثانیه به مقام نخست رسید و پس از وی میکا کالیو از تیم کالکس و آلکس دی آنجلیس از تیم سوتر به ترتیب عناوین بعدی را کسب کردند.
    در رده بندی کلی و جهانی رقابتهای موتورسواری رده موتو تو در حال حاضر مارک مارکز از تیم سوتر با کسب یکصد و پنجاه و دو امتیاز رده نخست را در اختیار دارد و پس از وی پل اسپارگارو از تیم کالکس با یکصد و نه امتیاز و توماس لوثی از تیم سوتر با یکصد و هفت امتیاز به ترتیب دوم و سوم هستند.
    در دور نهایی رقابتهای رده موتو تری(Moto3) هم ساندرو کورتیسی از تیم کی تی ام با کسب زمان چهل و پنج دقیقه و سی و شش ثانیه و هشتصد و شصت و هشت هزارم ثانیه به مقام نخست رسید و پس از وی آلکسیس ماسبو از تیم هوندا و لوئیس سالوم از تیم کالکس به ترتیب در رده های بعدی جای گرفتند.
    در رده بندی کلی و جهانی رقابتهای موتور سواری رده موتو تری در حال حاضر ساندرو کورتیسی از تیم کی تی ام با کسب یکصد و چهل و هشت امتیاز اول است و پس ای وی ماوریک وینالس از تیم هوندا با یکصد و سی امتیاز و لوئیس سالوم از تیم کالکس با یکصد و چهار امتیاز به ترتیب رده های بعدی را در اختیار دارند.

  6. #1796


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    با كيفيت‌ترين اتوبوس داخلي كدام است؟

    Click here to enlarge


    در حاليكه در رده‌بندي ارديبهشت ماه شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، كيفيت تنها دو اتوبوس توليدي كشور مورد بررسي قرار گرفته بود، در رده‌بندي خرداد ماه اين شركت نيز تنها كيفيت يك اتوبوس مورد بررسي قرار گرفته است.
    در رده‌بندي كيفي اتوبوس‌هاي داخلي در ارديبهشت ماه دو اتوبوس مورد بررسي قرار گرفتند و بر اساس آن اتوبوس بين شهري ولوو b9 رتبه اول و اتوبوس شهري آكيا رتبه دوم را در اختيار داشت.
    اما در رده‌بندي خرداد ماه تنها اتوبوس بين شهري ولوو b9 (رانيران) مورد بررسي قرار گرفته كه البته در بررسي ارديبهشت ماه نيز از بين دو اتوبوس مورد بررسي، رتبه نخست را در اختيار داشت.
    اين اتوبوس در خرداد ماه تا حدودي با رشد كيفي همراه بوده، به‌گونه‌اي كه نمره منفي آن از 41.9 در ارديبهشت به 41.3 در خرداد ماه كاهش يافته است. اتوبوس بين شهري ولوو b9 در بخش‌هاي تزئينات داخلي و خارجي، بدنه و رنگ داراي نمره منفي بوده است.
    در سال‌هاي اخير به دليل كاهش سفارشات سازمان‌هاي داخلي براي خريد اتوبوس‌هاي توليد داخل و از آن سو واردات اين محصول به‌ويژه از چين، اتوبوس‌سازان داخلي با كاهش قابل توجه در توليد اين محصول مواجه بوده‌اند.

  7. #1797


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تولد دوباره شركت‌هاي ليزينگ در صنعت خودرو ايران

    Click here to enlarge


    با لغو محدوديت سقف سود شركت‌هاي ليزينگ‌ خودرو، اين شركت‌ها مجددا در فروش اقساطي اين محصول فعال خواهند شد.
    در گذشته سقف سود حدود 17 درصدي براي شركت‌هاي ليزينگ كننده خودرو تعيين شده بود. در آن زمان بيشتر شركت‌هاي فعال در اين حوزه با اين عنوان كه فعاليت با اين مقدار سود اقتصادي نيست، از اين بازار خارج و تعداد قابل توجهي از شركتهاي ليزينگ خودرو تعطيل شدند. به دنبال چنين شرايطي بود كه در چند سال اخير خودروسازان سعي كردند جاي خالي شركتهاي ليزينگ را پر كرده و خودشان به فروش اقساطي خودرو و ارائه وام به خريداران پرداختند؛ به‌گونه‌اي كه در حال حاضر حدود 3500 ميليارد تومان از نقدينگي خودروسازان در گرو فروش اقساطي محصولاتشان است.
    در اين شرايط طبق اطلاعات به دست آمده، در جلسه مشتركي كه حدود دو هفته‌ پيش با حضور معاون اول رئيس‌جمهوري و اعضاي كارگروه حمايت از توليد، شوراي سياستگذاري خودرو و شوراي پول و اعتبار در شركت ايران خودرو برگزار شد، موضوع شرايط فعاليت شركت‌هاي ليزينگ در صنعت خودرو نيز مطرح و مقرر شد كه محدوديت سقف 17 درصدي براي سود فعاليت شركت‌هاي ليزينگ كننده خودرو برداشته شود.
    طبق تصميم‌هاي اين جلسه با توجه به افزايش نرخ سود و بهره سيستم بانكي، شرايط جديد و درصد سود فعاليت شركت‌هاي ليزينگ خودرو در آينده تعيين و اعلام خواهد شد. با افزايش نرخ سود، شركتهاي ليزينگ مجددا فعاليت خود را در صنعت خودرو از سر خواهند گرفت.

  8. #1798


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تيم رد بول فاتح رقابتهاي اتومبيلراني انگليس

    Click here to enlarge


    رقابتهای اتومبیلرانی فرمول یک انگلیس با قهرمانی تیم رد بول به پایان رسید.
    در دور نهایی رقابتهای اتومبیلرانی فرمول یک انگلیس که در پیست سیلوراستون برگزار شد مارک وبر از تیم رد بول با کسب زمان یک ساعت و بیست و پنج دقیقه و یازده ثانیه و دویست و هشتاد و هشت هزارم ثانیه عنوان نخست را به خود اختصاص داد.
    وبر پس از کسب عنوان قهرمانی این رقابتها گفت:من در این مسابقه در برابر حریفانم کم نیاوردم و حرکت رو به جلو خود را حفظ کردم و همانطور که دیدید این شرایط برای آلونسو اینگونه رقم نخورد و همانطور که مشاهده کردید او در نزدیکی من حرکت می کرد و این قهرمانی یک قهرمانی ویژه برای تیم ما محسوب می شود و این قهرمانی برای تیم ما باورنکردنی بود و از اینکه در خاک انگلیس به این قهرمانی رسیدیم خیلی خوشحالم و بر خود می بالم و در اینجا از تمامی طرفداران تیم که خود را از تشویق های گرم خود بهره مند کردند کمال تشکر را دارم و این قهرمانی برایم باورش کمی سخت است.
    پس از وبر، فرناندو آلونسو از تیم فراری و سباستیان وتل از تیم ردبول-رنو به ترتیب دوم و سوم شدند.
    آلونسو نایب قهرمانی این دوره از رقابتها هم گفت:تا این مرحله از فصل ما پیروزیهای متعددی را جشن گرفته ایم و تیم ما حرکت رو به جلو داشته است و همانطور که مارک وبر به این موضوع اشاره داشت از تمامی طرفداران تیم تشکر می کنم و اگر چه شرایط آب و هوایی خوب نبود و ما شاهد بارندگی شدید بودیم اما آنها به حضور خود در اینجا و با تشویق های گرم خود ما را دلگرم کردند و امیدوارم همیشه بتوانیم چه امسال و چه در سالهای آینده آنها را همیشه خوشحال کنیم.
    وتل دارنده عنوان سوم این رقابتها هم گفت:تیم ما روش خوبی را برای بازگشت به دور قهرمانی در این رقابتها برگزیده است اما همیشه شما با شانس روبرو نمی شوید اما به هرحال از کسب عنوان سومی این رقابتها هم خوشحالم زیرا وبر دیگر هم تیمی من به مقام قهرمانی رسید و در کل از نتایج تیم خیلی خوشحالم.
    در رده بندی کلی و جهانی رانندگان حاضر در رقابتهای اتومبیلرانی فرمول یک جهان در حال حاضر فرناندو آلونسو از تیم فراری با کسب یکصد و بیست و نه امتیاز رده نخست را در اختیار دارد و پس از وی مارک وبر با یکصد و شانزده امتیاز و سباستیان وتل با یکصد امتیاز هر دو از تیم رد بول به ترتیب دوم و سوم هستند.
    در رده بندی تیم های حاضر در این رقابتها هم تیم ردبول-رنو با کسب دویست و شانزده امتیاز رده نخست را در اختیار دارد و پس از آن تیم های فراری با یکصد و پنجاه و دو امیتاز و لوتوس -رنو با یکصد و چهل و چهار امتیاز به ترتیب رده های بعدی را در اختیار دارند.

  9. #1799


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    باکیفیت ترین اتوبوس کشور در سال 90 معرفی شد
    پرشین خودرو: اتوبوس بین شهری 4212 در سال گذشته با کسب 43.3 نمره منفی عنوان باکیفیت ترین اتوبوس تولید داخل را از آن خود کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بررسی‌های انجام شده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد که در سال 90 اتوبوس شهری SLF به عنوان بی‌کیفیت‌ترین و اتوبوس بین شهری 4212 به عنوان باکیفیت‌ترین اتوبوس تولید داخل انتخاب شده اند.
    در آخرین رده‌بندی کیفیت اتوبوس‌های کشور در سال 90 اتوبوس بین شهری 4212 در میان همتایان خود صدرنشین شد و رده‌های بعدی به اتوبوس بین شهری ولوو B9، اتوبوس بین شهری 4212 مارال، اتوبوس شهری 3112، مینی‌بوس ایویکو A36، مینی‌بوس هیوندایی کروز، اتوبوس بین شهری بنز O500، اتوبوس شهری گازسوز، اتوبوس شهری LCK، میدل باس LCK و اتوبوس شهری SLF اختصاص یافته است.
    در این رده‌بندی که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شده و مربوط به کیفیت خودروهای تولید داخل در سال 90 است، در مجموع 11 خودرو تولید یا مونتاژ داخل مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته ‌است.
    این گزارش حاکی است، سطح کیفی خودروهای تولیدی در 9 معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفته و پنج خودرو مورد نظر، بر اساس مجموع نمرات منفی به دست آمده رتبه‌بندی شده‌اند.

  10. #1800


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تقسیم سود خودرویی‌ها صلاح نیست
    پرشین خودرو: هر ساله با نزدیک شدن به فصل برگزاری مجامع و تقسیم سود شرکت ها این سوال باز هم مطرح می‌شود که آیا تقسیم سود سهام در مجامع باید صورت گیرد یا نقدینگی در بخش تولید بماند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، با بررسی آمار تقسیم سود شرکت‌های بورسی در سالهای گذشته بیشترین درصد تقسیم سود بین سهامداران متعلق به شرکت‌های خودرویی است.
    این شرکتها گر چه به گفته کارشناسان بورس در سالهای گذشته نیز به رغم مشکلات مالی سود قابل توجه و مورد انتظار سهامداران را تقسیم کرده اند اما آیا امسال نیز این شرکتها می توانند همانند سالهای قبل سود بین سهامداران تقسیم کنند و آیا با تقسیم سود مشکلات این شرکتها بیشتر نخواهد شد؟
    کارشناسان براین باورند که در شرایط کنونی هر چه نقدینگی در این شرکتها باقی بماند به نفع شرکت‌های خودرویی خواهد بود و در این میان مدیران شرکت‌ها با شفاف سازی بیشتر می توانند نگرانی سهامداران را در خصوص آینده نزدیک برطرف کنند تا سهامداران نیز بدون نگرانی از وضعیت آینده شرکتها با عدم تقسیم سود در مجامع موافقت کنند.
    تقسیم سود مشکلات خودرویی ها رو بیشتر می کند
    حمید رضا امیریان عضو کانون سهامداران حقیقی در این باره معتقد است:در شرایط فعلی هر چه نقدینگی کمتری از شرکت های تولید کننده خودرو خارج شود بهتر است.
    او ادامه داد:گر چه سهامداران با توجه به عدم رشد قیمت سهام در ماههای گذشته نتونسته اند به بازدهی مورد انتظار خود دست یابند، اما این نکته را نیز باید درنظر گرفت که با تقسیم سود حداکثری در مجامع شرکت های خودرویی اتفاقی جز بیشتر شدن مشکلات مالی این شرکتها رخ نخواهد داد.
    این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد:تعریف سهامدار جزء و سهامداران راهبردی و حقوقی متفاوت است و اختلاف نظر این دو دسته سهامداران در مجامع موجب شده تا سهامداران جزء خودشان را به نوعی طلبکار شرکت بدانند. به عبارت ساده تر، برگه های سهم قدرت قانونی یکسانی ندارند و تفاوت منافع را به همراه دارند و تلاش برای سود حداکثری در راستای این تفاوت منافع است.اگر این اختلاف نظردر خصوص چگونگی تقسیم سود برطرف شود مشکل ما در مجامع حل خواهد شد.
    امیریان خاطرنشان کرد:سهامدارعمده شرکتهای خودرویی سهامدار عمده شرکتهای قطعه ساز است و هرچه سایپا و ایران خودرو تلاش دارند تا سود حداقلی تقسیم شود نمایندگان آنها تلاش دارند تا سود حداکثری تقسیم شود و باید گفت بین سهامداران عمده هم این اختلاف نظر وجود دارد.منطق اقتصاد حکم می کند که برای چشم انداز تولید سود حداقلی تقسیم شود.
    تقسیم سود سمی برای تزریق خودرویی هاست
    علی اسحاقی از دیگر کارشناسان بازار سرمایه دراین باره می گوید:سهامداران به دلیل شرایط خاصی که در بورس حاکم است نتوانسته اند بازده نقدی مورد انتظار خود را کسب کنند و انتظار دارند که این سود را از مجامع دریافت کنند، اما از لحاظ مالی این کار به صلاح نیست. این دو اتفاق در کنار هم موجب تضاد و عدم هم پوشانی شده است.
    به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه در این میان سهامدارعمده نقش پررنگی در میزان تقسیم سود دارند چرا که تعدادی از سهامداران، سهامداران صندوق ها هستند و این صندوق ها باید به سهامداران خود پاسخگو باشند.
    سهامداران صبور باشند
    او در پایان گفت:سهامداران باید این نکته را در نظر بگیرند که سودی که قرار است در مجامع تقسیم شود کاغذی است و این سود در قالب افزایش سرمایه می رود افزایش سرمایه ای که بازدهی در آن اتفاق نیفتاده است.چرا که شرکت بزرگ می شود اما سود آن بزرگ نمی شود و این رخداد نتیجه ای جز تبدیل بدهی ها به حقوق صاحبان سهام ندارد بنابراین سهامداران باید صبور باشند.

صفحه 180 از 771 نخستنخست ... 80130160170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190200230280680 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University