.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 181 از 771 نخستنخست ... 81131161171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191201231281681 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1,801 تا 1,810 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #1801


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    غضنفری:
    درخواست ما از خودروسازان جمع كردن حاشیه بازار بوده است
    پرشین خودرو: وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت:‌ در صورتی كه قرار باشد قیمت حامل های انرژی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها تغییرنكند بالطبع بخش صنعت نیز شامل این وضعیت می شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این سخنان مهدی غضنفری‌ ‌در پاسخ یكی از خبرنگاران در حاشیه مراسم امضای قراردادهای سرمایه گذاری احداث كارخانجات كنسانتره و گندله سازی در خراسان رضوی بود.
    وی عنوان كرد:‌ جزییات اعمال قیمت های ترجیهی انرژی برای بخش صنعت در فاز دوم، هدفمندی یارانه ها هنوز مشخص نیست و به محض مشخص شدن جزییات اطلاع رسانی می شود .
    غضنفری در پاسخ به پرسش خبرنگاری دیگر مبنی براینكه آیا عرضه مستقیم خودرو توسط خودروسازان به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و یا اینكه ‌‌خودروسازان به این امر اقدام كرده اند، ‌گفت: ‌ما به هیچ عنوان به این موضوع ورود نكرده ایم و این تصمیم خود آنان است .
    وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت گفت: ‌در ایام عید از دو شركت بزرگ خودروسازی خواستم تا تنظیم بازار محصولات خودرو را خودشان بر عهده گیرند و روی دوش مردم قرار ندهند، ‌به مردم اطلاع رسانی كرده بازار را كنترل كنند و حاشیه بازاررا نیز جمع كنند.
    وی افزود:‌ ممكن است این تصمیم آن ها در راستای درخواست ما از آنها برای جمع كردن حاشیه بازار بوده است و ما به جزییات چگونگی تنظیم بازار ورود نكرده ایم.

  2. #1802


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تولید بهاری خودرو 36 درصد کاهش یافت
    پرشین خودرو: فصل بهار اگرچه یادآور سرسبزی و باروری است، اما این روزها برای خودروسازان کشور نه تنها چنین تصویری را تداعی نمی‌کند که بیشتر فصل خزان و زردی را به آنها می‌نمایاند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این را آمار تولید خودرو در بهار امسال می‌گوید، آماری که از کاهش 36.3 درصدی تیراژ سه خودروساز بزرگ کشور در مقایسه با بهار سال گذشته حکایت دارد.
    بنابر آماری که وزارت صنعت، معدن وتجارت منتشر کرده و روی سایت رسمی انجمن خودروسازان موجود است، ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو به عنوان غول‌های خودروسازی کشور افتی 67 هزار و 224 دستگاهی را به خود می‌بینند و هر سه خودروساز به صورت تفکیک شده نیز کاهش تولید را تجربه کرده‌اند.
    به جز مگان، تندر-90، تینا، پژو405 و رانای تازه وارد، سایر خودروهای داخلی با افت تولید در بهار امسال و نسبت به بهار 90 روبه‌رو شده‌اند و این نشان می‌دهد خودروسازی ایران به معنای واقعی درگیر بحران شده است.
    تا دیروز اگر بحث، بحث کیفیت بود و قیمت، حال باید موضوع تولید را هم در کنار این دو گذاشت و فکری به حال هر سه شان کرد، هرچند به نظر می‌رسد در این اوضاع و احوال اقتصادی کشور، باید حل مشکل تولید را در اولویت قرار داد.
    روزگاری بود که همه، از وزارت راه گرفته تا پلیس و حتی شهروندان نسبت به رشد تولید خودرو و به اصطلاح شلوغ شدن خیابان‌ها گله می‌کردند، اما حال همان رشد تولید نیز که به نوعی تنها مزیت خودروسازی ایران به شمار می‌رفت، متوقف و تولید در سیری نزولی دست و پا می‌زند.
    آن طور که خودروسازان می‌گویند، در حال حاضر اصلی ترین مشکل صنعت خودرو کشور كمبود نقدینگی است و چون پول نیست، توان تولید قطعه سازان پایین آمده و آنها نمی‌توانند قطعات موردنیاز خودروسازان را تامین کنند.
    البته در کنار این موضوع، بحث محدودیت‌های بین‌المللی به ویژه مشکل بزرگی به نام نقل و انتقال پول نیز وجود دارد که به سهم خود روند تولید خودروسازان را مختل کرده است.
    به نوشته دنیای اقتصاد، این موضوع البته بیشتر در ایران خودرو و پارس خودرو به چشم می‌آید، زیرا این دو با شرکت‌های پژو ، رنو و نیسان کار می‌کنند و این شرکت‌ها یا عمدا تامین قطعات را محدود کرده اند و یا قوانین بین‌المللی (محدودیت‌ها) سبب شده نتوانند به راحتی با خودروسازی ایران کار کنند.
    به گفته برخی کارشناسان، پژو هم اکنون تامین قطعات برای ایران را محدود کرده و این موضوع به وضوح در آمار تولید سه ماهه آبی‌های جاده مخصوص قابل مشاهده است. گفته می‌شود عقد تفاهم نامه همکاری میان پژو و جنرال موتورز آمریکا دلیل اصلی محدود شدن روابط پژو و ایران است، اما هیچ منبع رسمی این موضوع را تایید نکرده است.
    البته رنو به عنوان دیگر خودروساز فرانسوی حاضر در ایران، دلش با جاده مخصوصی‌هاست، اما محدویت‌های بین‌المللی به خصوص مشکلاتی که بر سر راه نقل و انتقال پول وجود دارد، اجازه نمی‌دهد این شرکت به راحتی و بدون دغدغه در ایران کار کند.
    حال این وسط موضوعی که بیشتر عجیب به نظر می‌رسد و چندان قابل هضم نیست، افت تولید خودروهای تقریبا داخلی سازی شده‌ای مثل پراید و سمند است.
    انتظار می‌رود این نوع خودروها به لحاظ اینکه ساخت داخلی نزدیک به 100 درصد دارند، با افت تیراژ روبه‌رو نشوند، اما در بهار امسال نه تنها این اتفاق نیفتاده، که افتی قابل توجه گریبانشان را گرفته است.
    حال در این شرایط قول وامی دو هزار میلیاردی به خودروسازان داده شده تا شاید با پرداخت آن، صنعت خودرو بتواند دوباره به روزهای پرتیراژ خود برگردد، هرچند که در پرداخت چنین وامی از سوی دولت، تردید وجود دارد.
    206 هر روز کمتر از دیروز
    به سراغ آمار برویم و ببینیم انواع خودروهای سواری کشور طی بهار امسال و در مقایسه با بهار سال گذشته چه افت و خیزی داشته است.
    از ایران خودرو شروع کنیم، شرکتی که در سه ماه نخست امسال 104 هزار و 494 دستگاه محصول سواری به تولید رسانده و 30.1 درصد افت تیراژ را به خود می‌بیند.
    ایران خودرو که محصولات اصلی اش را پژویی‌ها تشکیل داده اند، در تولید پژو 206، 207، پارس، سمند و سوزوکی گرندویتارا افت را به خود می‌بینند، اما آمار پژو405، تندر-90 و رانای این شرکت مثبت است.
    در این بین، پژو 206 تنها 15 هزار و 701 دستگاه طی بهار 91 تیراژ داشته و این آمار سبب شده 206 در مقایسه با بهار سال گذشته 63.2 درصد افت تیراژ داشته باشد.
    این خودرو هم‌اکنون قیمت‌هایی نامتعارف در بازار دارد که از همین کاهش تولید سرچشمه می‌گیرد.
    افت تولید 206 همچنین توقف فروش اعتباری این محصول را نیز به دنبال داشته و سبب شده ایران خودرو نتواند 206‌های پیش فروش شده را به موقع تحویل ثبت نام کنندگان دهد.
    در کنار 206، البته 207 آی نیز کاهش تولید را طی سه ماه امسال تجربه کرده و ایران خودرو تنها یک هزار و 730 دستگاه از این خودرو را به تولید رسانده است.
    طبق آمار، تولید 207 در مقایسه با بهار سال گذشته نصف شده و این محصول هم اکنون با قیمت بسیار بالا و کاذبی در بازار به فروش می‌رسد.
    همچنین پژوپارس نیز دست کمی از 206 و 207 ندارد، به نحوی که ایران خودرو 11 هزار و 491 دستگاه از این محصول را طی سه ماه نخست امسال تولید کرده و 32.6 درصد افت را به خود می‌بیند.
    ظاهرا دیگر قرار نیست پارس در جاده مخصوص به تولید برسد، زیرا تمام پارس‌های ساخته شده طی بهار امسال در سایت‌های مازندران و خراسان تولید شده اند.
    سایت خراسان البته سوزوکی گرندویتارا نیز مونتاژ می‌کند، که طبق آمار، تنها 821 دستگاه از این شاسی بلند ژاپنی را طی بهار امسال به تولید رسانده است. ویتارا در مقایسه با بهار سال گذشته 16.2 درصد افت کرده و در حال حاضر قیمت کاذبی در بازار دارد.
    دیگر محصول ایران خودرو که در بهار امسال با افت روبه‌رو شده، سمند است که با تیراژی 28 هزار و 34 دستگاهی، افتی 15.6 درصدی را نسبت به بهار سال گذشته به خود می‌بیند.
    افت تولید خودروهای مذکور در حالی است که پژو405 توانسته آماری 33 هزار و 793 دستگاهی را از خود به جا بگذارد و 2.8 درصد رشد تیراژ را تجربه کند.
    با این شرایط، 405 باز هم به محصول اول ایران خودرو تبدیل شده و فعلا جایگاه خود را از 206 پس گرفته است.
    از پژو و سمند که بگذریم، ایران خودرویی‌ها در بهار امسال 81 دستگاه رانا را تولید کرده اند، حال آنکه حدود 20 هزار دستگاه از این خودرو پیش فروش شده و باید تا شب عید امسال تحویل ثبت‌نام‌کنندگان شوند.
    در این شرایط، ایران خودرو قصد دارد حدود شش هزار دستگاه رانای دیگر را نیز از فردا پیش فروش کند.
    به نظر می‌رسد ایران خودرویی‌ها به دنبال تامین نقدینگی از ناحیه پیش فروش رانا هستند.
    پراید باز هم ترمز کرد
    اما ببینیم نارنجی‌های جاده مخصوص كه 3.46 درصد افت كرده‌اند در بهار امسال چه کارنامه‌ای از خود به جا گذاشته اند.
    هرچند از پراید به عنوان خودرویی کاملا داخلی یاد می‌شود، اما این محصول نیز در بهار امسال افت تیراژی شدید را تجربه کرده است.
    طبق آمار، پراید که علاوه بر سایپا در پارس خودرو و سایت سامیار کاشان نیز به تولید می‌رسد، نسبت به بهار سال گذشته 44.8 درصد افت تولید را به خود می‌بیند.
    پراید خودرویی بود که همواره طی سال‌های گذشته با رشد تیراژ روبه‌رو بود اما مشکلات تولید گریبان این محصول را نیز به عنوان ارزان‌ترین عضو داخلی بازار خودرو کشور گرفته است.
    در مجموع 83 هزار و 447 دستگاه پراید طی بهار 91 تولید شده و این به‌آن معناست که سایپا افتی 67 هزار و 224 دستگاهی را در تولید این خودرو تجربه کرده است.
    پراید در حال حاضر قیمتی بالای 10 میلیون تومان در بازار دارد.
    از پراید که بگذریم، تیبا نیز به عنوان محصول ملی سایپا با افت تولید طی بهار امسال روبه‌رو شده است. این خودرو که در سایت سامیار کاشان به تولید می‌رسد، در بهار امسال سه هزار و 417 دستگاه تیراژ داشته و در مقایسه با بهار سال گذشته 45 درصد افت را به خود می‌بیند. تیبا نیز با وجود آنکه قرار بود خودرویی ارزان باشد، هم اکنون تا مرز 14 میلیون تومان نیز در بازار پیش رفته و کارشناسان دلیل آن را کمبود عرضه می‌دانند.
    مگان رشد کرد
    به پارس خودرو برویم، شرکتی که خود 6.34 درصد افت كرده اما مگان آن توانسته 41.3 درصد در مقایسه با بهار سال گذشته رشد کند.
    پارس خودرویی‌ها در بهار امسال سه هزار و 886 دستگاه مگان را تولید كرده‌اند و این نشان می‌دهد اوضاع تولید مگان نسبتا عادی است.
    دیگر خودرویی که در پارس خودرو با رشد تیراژ روبه‌رو شده، نیسان تینا نام دارد که در مقایسه با بهار سال گذشته 141 دستگاه افزایش تیراژ را تجربه کرده است.
    این در حالی است که پارس خودرویی‌ها حتی یک دستگاه نیسان قشقایی را نیز در بهار امسال به تولید نرسانده اند. همچنین تیراژ ماکسیما نیز از 588 دستگاه بهار سال گذشته به 252 دستگاه در بهار امسال رسیده است.
    افت و خیز تندر-90
    دیگر رنویی صنعت خودرو ایران یعنی تندر-90 اگرچه در مجموع با افزایش تیراژ طی بهار امسال روبه‌رو شده، اما ایران خودرو و پارس خودرو (دو تولیدکننده تندر) آماری متفاوت از یکدیگر را در مورد این خودرو به جا گذاشته‌اند.
    طبق آمار، ایران خودرو در بهار امسال هشت هزار و 208 دستگاه تندر-90 را به تولید رسانده، که در مقایسه با بهار سال گذشته رشدی 58.4 درصدی را به خود می‌بیند.
    این در حالی است که پارس خودرو با تولید 11 هزار و 869 دستگاه تندر، 21 دستگاه نسبت به بهار 90 افت تیراژ داشته است.
    در مجموع 20 هزار و 77 دستگاه تندر-90 در بهار امسال به تولید رسیده که نسبت به بهار سال گذشته از رشدی 17.5 درصدی حکایت می‌کند.
    رنویی‌ها به تازگی از هشت محصول جدید خود که قرار است در جاده مخصوص بسازند، رونمایی کرده و تاکید کرده‌اند که در خودروسازی ایران خواهند ماند.

  3. #1803


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    حمایت از صنعت خودرو منوط به برنامه ریزی در مسیرخودکفایی تولید است




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، خودکفایی و توسعه کمی و کیفی صنعت خودرو را مستلزم برنامه ریزی دقیق و مناسب از سوی شرکتهای خودروساز دانست و گفت : حمایت فعلی از صنعت خودرو مشروط بر اجرای برنامه های درست از سوی شرکتهای خودروساز و تکیه بر توان و خودکفایی در تولید است.
    رضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : خودروسازان به منظور دستیابی به این مهم ضمن توجه به عملکرد صنعت خودروسازی دنیا و حرکت در این راستا، باید مدیریت و برنامه ریزی را سر لوحه فعالیت های خود قرار دهند.
    وی در ادامه به توانمندی و پتانسیل خوب کشور و متخصصان ایرانی در رقابت با صنعت خودرو دنیا اشاره نمود و افزود : هم اکنون خودروسازان برای دستیابی به رشد کیفی و حضور در بازرهای جهانی باید ضمن توجه جدی به حوزه R&D و تحقیق و توسعه ، برنامه های مختلفی را در این راستا اجرا و دنبال نمایند.
    نماینده تبریز در خانه ملت همچنین به لزوم کاهش قیمت خودرو در مسیر توسعه و رقابت پذیری در صنعت خودرو پرداخت و گفت : به نظر می رسد کاهش قیمت خودرو در شرایط حاضر با سرعت امکان پذیر و عملیاتی نخواهد بود چرا که کاهش قیمت خودرو وابسته به کاهش اجزاء دخیل در قیمت و بررسی در این زمینه است.
    وی گفت : برای کاهش و تعدیل قیمت خودرو قطعا باید اجزاء موثر در قیمت خودرو مثل قیمت قطعات و یا سایر عوامل مثل دستمزد ها کاهش یابد تا قیمت خودرو نیز در این راستا با کاهش روبرو شود.
    وی همچنین به لزوم افزایش بهره وری در شرکتهای خودروساز به منظور کاهش قیمت خودرو در کشور تاکید کرد و اظهار داشت : شرکتهای خودروساز باید در جهت کاهش و تعدیل قیمت خودرو به بهره وری در تولید توجه ویژه ای نمایند البته معتقدم افزایش بهره وری تاثیری چندانی در کاهش قیمت خودرو ندارد اما همین که توجه به بهره وری موجب عدم افزایش قیمت خودرو شود و کیفیت را افزایش یابد ما را به مقصود مورد نظر خواهد رساند.

  4. #1804


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خدمات رسانی 24 ساعته سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان ایران خودرو




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، با راه اندازی بزرگترين سامانه مديريت ارتباط با مشتريان گروه صنعتی ایران خودرو ، درسه ماهه نخست سال اول سال جاری به ازای هر پنج تماس ، یک درخواست منجر به امداد رسانی شد که نشان از مدیریت هوشمند و برنامه ریزی و بهره مندی از سیستم های روز دنیا دراین گروه صنعتی است .
    این سامانه جامع ايران خودرو با هدف برقراري ارتباط دوسويه٬ سريع و دقيق با مشتریان با قابليت پيگيري در 24 ساعت شبانه روز درنوروز 91 آغاز به کارکرد .
    پس از توسعه درفاز اول بزرگترین و مجهز ترین مرکز تماس صنعتی کشور به ازای هر 406 تماس ، یک درخواست امداد با میانگین زمان انتظار 33 دقیقه و 23 ثانیه برای سال 88 به ثبت رسید . این شاخص درسه ماهه نخست سال های 89 و 90 به ترتیب به ازای هر 408 و 409 تماس یک درخواست امداد با میانگین زمان انتظار 28 دقیقه ، 25 دقیقه و 17 ثانیه به رکورد کم نظیری در امداد رسانی خودرویی کشور ثبت شد .
    با راه اندازي اين سامانه مديريت با ارتباط با مشتري، تمامي مشتريان ايران خودرو مي توانندازطريق تماس با شماره تلفن 09644هرگونه سئوال ، نظر و يا پيشنهادي و درخواستي را درزمینه خريد محصول، برنامه هاي فروش و موارد ديگر ازجمله خدمات امدادی ، مشاوره فنی مطرح كرده و پاسخ خودرا دريافت كنند .
    همچنین ، سامانه مديريت با مشتري ضمن دريافت و تحليل تمامي اطلاعات مشتريان درخصوص محصول، كيفيت ، بازار يابي ، فروش و خدمات پس از فروش، آن را به عنوان معياري مهم درجهت ارتقاي كيفيت محصول و خدمات در اختيار مديريت ارشد قرار مي دهد .
    دراين سامانه با نخستين تماس ‍براي هر مشتري يك پرو فايل ايجاد و اطلاعات به صورت متمركز نگهداري مي شود ودرطول زمان روند هاي مختلف مانند تعداد دفعات خريدخودرو و مراجعه به خدمات پس از فروش و ساير موارد شناخته و برنامه هاي آتي شركت جهت ارائه خدمات بهتر به مشتريان براساس آن مناسب تر از گذشته تدوين مي شود .
    سامانه مدیریت ارتباط با مشتری ، مشخصات كامل مشتریان، قراردادها، صورت حساب کامل٬خودروهاي خريداري شده، خدمات دریافتی، مشخصات فنی، تولید و امکانات خودرو و موارد مربوط به گارانتي را نیز به روز می کند.
    همچنین در این سامانه لوازم برنامه ريزي و بهبود در زمينه هاي ارتقای كيفيت محصول و خدمات فراهم و روش هاي فروش٬ استراتژي ها٬ ارتباطات و طراحي خدمات و محصولات جديد بازنگری می شود.
    بهره برداري از 19 طرح پتروشيمي در قالب طرح هاي ماندگار
    به گزارش صنعت نیوز، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: 19 طرح پتروشیمی به عنوان طرح ماندگار تا پایان دولت دهم تکمیل و بهره برداری خواهد شد.
    عبدالحسین آقای بیات در نشست خبری امروز افزود: دولت تصمیم گرفته است به جای اینکه در سال های پایانی خدمتگزاری پروژه های جدید پتروشیمی را کلنگ زنی کند ، طرح های نیمه تمام فعلی را اجرا کند و 19 طرح پتروشیمی بزرگ کشور به عنوان طرح های مهر ماندگار مصوب و قرار شد به صورت جدی و ویژه پیگیری و کامل شود.
    وی با اشاره به اینکه تعدادی از این طرح های پتروشیمی در اردیبهشت و خرداد به بهره برداری رسیده است ، اظهار داشت: علاوه بر تسهیلات ارزی و ریالی اختصاص یافته به طرح های مهر ماندگار پتروشیمی، این طرح ها عمدتاً نیاز به تأمین تسهیلات تکمیلی دارند و اولویت اختصاص تسهیلات بانک ها با طرح های مهر ماندگار خواهد بود و امیدواریم تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسد.
    آقای بیات با اشاره به اینکه با تکمیل و راه اندازی این طرح ها، بخش عمده ای از سرمایه گذاری های ملی ما بهره ور خواهد شد و تولیدات آنها درآمد خوبی برای کشور
    خواهد داشت ، گفت : طرح الفین یازدهم یا پتروشیمی کاویان که ابتدای خط اتیلن غرب کشور محسوب می شود امسال به بهره برداری خواهد رسید و ظرفیت تولید آن دو میلیون تن اتیلن در سال خواهد بود.
    وی با اشاره به اینکه پتروشیمی در صنعت نفت جزو صنایع پایین دستی تلقی می شود و مواد خام پتروشیمی باید از بالادست و صنایع نفت و گاز تأمین شود، گفت: هر گونه برنامه ریزی برای احداث و سرمایه گذاری برای توسعه واحدهای پتروشیمی منوط به اجرای طرح های توسعه ای در صنایع بالادستی ( اکتشاف و استخراج) است
    و نباید انتظار داشت صنعت پتروشیمی فارغ از توسعه در صنایع بالادستی، برای احداث واحدهای جدید سرمایه گذاری کند.

  5. #1805


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کاهش قیمت خودرو در شرایط حاضر دور از انتظار است




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ،کنترل و مدیریت بر بازار خودرو را وابسته به سه عامل اساسی دانست و گفت : در حال حاضر بخشی از افزایش قیمت خودرو در کشور به عرضه آن مربوط می شود که طبعا می توان با کاهش بخشی از سود توسط شرکتهای خودروساز، این موضوع را کنترل و قیمت را تعدیل نمود.
    ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو بخش دیگری از افزایش قیمت خودرو را مربوط به افزایش هزینه تولید در بخش خودرو و قطعه سازی دانست و گفت : هم اکنون تنظیم قیمت خودرو در بخش تولید به طور عام و در حوزه خودرو و قطعه سازی نیز از جمله دلایل افزایش قیمت خودرو است که به نظر می رسد به جهت افزایش حامل های انرژی و یا خرید مواد اولیه به صورت گران تر و همچنین افزایش قیمت ارز رخ داده و عملا افزایش قیمت خودرو و گرانی در این بخش را موجب شده است .
    وی دلیل بعدی در افزایش قیمت خودرو را تامین مالی شرکتهای خودروساز و قطعه ساز دانست و گفت : در گذشته تامین مالی شرکتها با سرعت بیشتری دنبال می گردید و صنایع تولیدی به نسبتهایی از حمایت های مالی بانکها برخوردار بودند اما هم اکنون تامین مالی شرکتها گران تمام می شود و برای گرفتن هر رقم تسهیلات، شرکتها و صنایع تولیدی، باید رقم بیشتری را به عنوان سود و جریمه پرداخت نمایند.
    نماینده لاهیجان در خانه ملت در ادامه کاهش قیمت خودرو را در شرایط کنونی امری بعید دانست و گفت : کاهش قیمت خودرو با توجه به دلایلی که مطرح گردید اتفاق مثبت بعید و دور از انتظاری است مگر آنکه در حوزه آرندی ، نوآوری و کیفیت خودروسازی تجدید نظر صورت گرفته و اتفاق مثبتی در این بخش رخ دهد.
    ندیمی افزود : برای کاهش قیمت خودرو چنانچه خدمات و تولید در صنعت خودرو با کاهش روبرو نشود اما باید در روش ، آرندی ، نوآوری و بهره وری و مانند آن اقداماتی انجام شود که این حرکت معمولا دیر صورت می پذیرد.
    وی خاطر نشان کرد: بنابراین برای کاهش قیمت و مدیریت بر بازار خودرو همزمان باید فاکتورهای افزایش هزینه تولید ،گران فروشی، بهره وری و نوآوری با یکدیگر در نظر گرفته شوند که در البته در بخش سوم امکان کاهش قیمت وجود دارد در حالی که رویکرد آن در کشور ما ضعیف است .
    وی افزود : در مورد گرانی فروشی نیز به عنوان فاکتور دوم نیز باید تجدید نظر شود که در غیر این صورت خودروسازان مشتریانشان را از دست خواهند داد اما در خصوص افزایش نهاده های تولید نیز ، طبعا باید قبول نمود که مواد اولیه و عوامل دخیل در تولید گران شده است بنابراین با این شرایط نمی توان انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت.

  6. #1806


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    افتتاح مرکز تماس با مشتریان گروه خودروسازی سایپا




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، نخستین مرکز تماس جامع و یکپارچه مشتریان با بکارگیری از مدرن ترین فناوری ها و فرایندهای طراحی شده توسط کارشناسان داخلی در گروه خودروسازی سایپا افتتاح شد.
    رضایت مشتریان و ایجاد وفاداری در آنها، ارتقا و تسهیل مجدد فرایندهای تجاری گروه، افزایش سرعت پاسخگویی به مشتریان، ارتقای کیفیت پاسخگویی به مشتریان، سهولت دسترسی مشتریان به شرکت های گروه از جمله ویژگی های مرکز تماس جامع و یکپارچه مشتریان ذکر شده است.
    مرکز تماس یکپارچه گروه خودروسازی سایپا با ویژگی هایی از قبیل چندرسانه ای بودن جهت دریافت و ثبت و پیگیری کلیه امور مشتریان سایپا، پاسخ گویان آزموده و آموزش دیده جهت پاسخگویی به مشتریان، ایجاد دبیرخانه حرفه ای و جامع در سطح گروه جهت پیگیری و حل مشکلات مشتریان، طراحی و مهندسی فرایندسازی کلیه امور مشتریان جهت بالابردن کارایی، اثربخشی، و بازدهی پاسخگویان و به کارگیری مدرن ترین فناوری های سخت افزاری، نرم افزاری، شبکه های اطلاعاتی و مخابراتی فعالیت خواهد کرد.
    حذف فرایندهای موازی، جلوگیری از تعدد پروندهای شکایتی در سطح گروه، جاری سازی مدیریت فرایند یکپارچه در سطح فرایند تجاری گروه، افزایش حس تعهد در میان سازمان و کارکنان، یکپارچه سازی کانال های ارتباط با مشتریان و تسهیل فرایندهای تجاری و ارتقای سوددهی از دستاوردهای این مرکز خواهد بود،
    همچنین افزایش رضایت مشتریان و ایجاد وفاداری در آنها، ارتقا و تسهیل مجدد فرایندهای تجاری گروه، افزایش سرعت پاسخگویی به مشتریان، ارتقای کیفیت پاسخگویی به مشتریان، سهولت دسترسی مشتریان به شرکت های گروه از جمله ویژگی های مرکز تماس جامع و یکپارچه مشتریان ذکر شده است.

  7. #1807


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خودروسازان با ارتقاء کیفیت در جهت رفع نیاز مصرف کنندگان اقدام کنند




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در صورت مقایسه و قضاوت درست نسبت قیمت و کیفیت خودروهای داخلی با خودروهای خارجی ، قطعا برخی خودروهای داخلی بی کیفیت ، برخی کم کیفیت و برخی نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردارند.
    مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به اینکه نباید هیچ گونه اجحافی در حق مصرف کننده صورت گیرد، افزود : با توجه به شعار حمایت از تولید ملی ، قطعا از تولید داخلی حمایت خواهیم نمود به شرط اینکه خودروسازان نیز با ارتقاء کیفیت در جهت رفع نیاز مصرف کنندگان حرکت کنند.
    وی همچنین ضمن تاکید بر برتری کیفی و گاها قیمتی خودروهای خارجی در مقایسه با خودروهای داخلی، یاد آور شد : در راستای تقویت توان تولید کنندگان داخلی ،همواره شعار مسئولین حمایت از تولید کننده است البته با درنظرگرفتن کیفیت و کاهش قیمت تمام شده تا در حق مصرف کننده، اجحافی صورت نگیرد.
    وی در ادامه به امکان کاهش قیمت خودرو در کشور پرداخت و گفت : البته تاکنون در این ارتباط بررسی های تحلیلی و کارشناسی صورت نگرفته است اما باید تحلیل درستی در این مورد صورت گیرد و نهاده هایی که موجب افزایش قیمت خودرو می شوند مورد نقد و بررسی قرار گیرند تا تعیین شود آیا هزینه های سربار است که موجب افزایش قیمت خودرو شده یا هزینه هایی خارج از کنترل تولید کننده این مسئله را موجب شده است.
    نماینده لنجان در خانه ملت با تاکید بر اینکه باید نسبت کاهش قیمت خودرو و کاهش هزینه های تولید در این بخش اقدام جدی صورت گیرد ، تصریح کرد: در واقع باید نمودار پارتو قیمت خودرو که ابزاری برای کنترل قیمت و کیفیت است بررسی شود تا هزینه اول در گروه A خودروسازان مشخص شود و پس از آن بر روی کاهش آن اقدام شود.
    منصوری افزود : چنانچه در این بخش هزینه ها مدیریت شود کاهش شدیدی در قیمت تمام شده خودرو ایجاد خواهد شد .

  8. #1808


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در سایه اعطای تسهیلات تخصیص یافته به شهرداری محقق می گردد




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت ترافیک در کلان شهر تهران بسیار نا بسامان است، گفت: با توجه به اینکه وجود تراکم ترافیکی در سطح خیابان های پایتخت تبدیل به معضلی بزرگ شده و شهروندان را جهت انجام فعالیت های روزمره با چالش روبرو نموده است از اینرو کاهش بار ترافیکی در این کلان شهر نیازمند اندیشیدن تدابیر اساسی از سوی مسئولین ذی ربط می باشد.
    سید حسن علوی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو با بیان اینکه متاسفانه تا کنون اقدام خاص و ویژه ای جهت کاهش بار ترافیکی این کلان شهر صورت نپذیرفته است، افزود: لازم است که به منظور فائق آمدن بر معضلات ناشی از تراکم ترافیکی در سطح خیابان ها و بزرگراه های پایتخت، تدابیری که از قابلیت اجرا نیز برخوردار است ،اندیشیده گردد.
    وی بر ضرورت توسعه شبکه قطار شهری(مترو)تاکید فراوان نمود و ابراز داشت: گسترش و توسعه سیستم حمل و نقل عمومی می تواند به عنوان راهکاری بسیار موثر جهت کاهش بار ترافیکی شهر تهران مطرح باشد چراکه موجبات کاهش استفاده از خودروهای شخصی را فراهم می آورد.
    نماینده مردم سنندج در خانه ملت در ادامه سخنان خود ، تحقق امر مذکور را مستلزم همکاری و تعامل عمیق میان دولت و شهرداری دانست و اذعان کرد: توسعه سیستم حمل و نقل عمومی تنها در سایه اعطای تسهیلات تخصیص یافته به شهرداری محقق می گردد و تا زمانی که اعتبارت و تسهیلات پیش بینی شده به شهرداری تخصیص نیابد ، نمی توان انتظار توسعه شبکه حمل و نقل عمومی را در پایتخت داشت.
    سید حسن علوی همچنین بر فرهنگ سازی مناسب شهروندان جهت بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی به منظور رفت و آمد در سطح شهر تاکید نمود و گفت: مسلماً فرهنگ سازی در کنار سایر موارد از قبیل تخصیص اعتبارات به شهرداری می تواند نتایج مثبت و ارزنده ای را جهت تحقق امر مذکور حاصل نماید.
    وی با اشاره بر اقدامات صورت پذیرفته از سوی سایر کشورها جهت کاهش بار ترافیکی در شهرها ،اذعان داشت: کشور چین نمونه بارز این امر است، این کشور توانست از طریق فرهنگ سازی مناسب و گسترش فرهنگ استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی و دوچرخه جهت انجام سفرهای شهری ، گامی موثر در راستای کاهش بار ترافیکی بردارد.
    وی تصریح کرد: متاسفانه در کشورما توجه چندانی بر مقوله استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی نشده است به طوریکه روزانه شاهد تردد شمار زیادی از خودروهای تک سرنشین در سطح خیابان ها و جاده های کشور می باشیم.
    وی در ادامه سخنان خود از ضرورت کاهش مصرف سوخت در کشور سخن به میان آورد و گفت: با توجه به اینکه هم اکنون کشور تحت فشارهای سیاسی حاکم بر مسائل اقتصادی قرار گرفته ، لازم به نظر می رسد که توجه ویژه ای جهت کاهش مصرف سوخت صورت گیرد و از راهکارهای اساسی از جمله توسعه سیستم حمل ونقل عمومی به منظور کاهش تبعات ناشی از تحریم های کشورهای بیگانه پیش روی قرار گیرد.
    وی در پایان ضمن اشاره به حمایت ها و پیگیری های مجلس شورای اسلامی جهت تحقق امر مزبور، خاطرنشان کرد: لازم است که در کنار پیگیری های مجلس نهم ، دولت، شهرداری ها و مردم نیز در این مسیر حرکتی موثر داشته باشند.

  9. #1809


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تلاش مدیر فیات برای ادغام دو شرکت فیات و کرایسلر




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: فیات تصمیم دارد میزان سهام خود در شرکت کرایسلر را از 58.5% به 61.8% افزایش دهد و به سودی 3 میلیارد دلاری دست پیدا کند.
    به گزارش خبر خودرو، سرجیو مارچیونه – مدیر فیات و کرایسلر – گفت: کرایسلر 1.23 میلیون دستگاه از محصولاتش را در نیمه اول سال به فروش رساند که حدود نیمی از هدف پیش بینی شده آن برای سال 2012 است.
    دست یابی به هدف 3 میلیارد دلاری کاری دشوار نیست و فقط باید برای آن تلاش کنیم.
    مارچیونه افزود: فروش کرایسلر حدود 30% نسبت به سال گذشته افزایش یافته است اما ظرفیت تولید همچنان نیازمند توسعه است.
    تاکنون کرایسلر تولید و فرصت های شغلی جدیدی را در آمریکا ایجاد کرده است و شیفت سوم کاری را به تاسیسات بلدویدر – محل تولید خودروی دارت – افزوده است.
    فیات از سال 2009 هدایت کرایسلر را بر عهده دارد و توانسته آن را از خطر ورشکستگی نجات دهد.
    مارچیونه همچنان تلاش می کند تا با خرید باقیمانده سهام کرایسلر به ارزش 200 میلیون یورو،دو شرکت فیات و کرایسلر را در هم ادغام کند.

  10. #1810


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    سرمایه گذاری جدید ب ام و در انگلستان




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: ب ام و تصمیم دارد مبلغ 250 میلیون پوند را در سه تاسیسات تولید مینی در بریتانیا سرمایه گذاری کند.
    به گزارش خبر خودرو، با اجرای این سرمایه گذاری ب ام و و تعداد 5500 فرصت شغلی در تاسیسات آکسفورد ،سوینه ون و بیرمنگام حفظ و بعد از آن ده خودروی جدید به بازار معرفی خواهد شد.
    گفتنی است که ب ام و از سال 2000 تا کنون 1.75 میلیارد پوند در انگلستان سرمایه گذاری کرده که فقط 500 میلیون آن متعلق به سال گذشته است.
    هارالد کروگر – عضو هیئت مدیره گروه ب ام و – گفت : تاسیسات آکسفورد نقشی مهم را در تولید ب ام و ایفا می کند و تولیدات آن به صد کشور جهان صادر می گردد.
    این امر تعهد بریتانیا به تبدیل شدن به قطبی بزرگ برای تولید محصولات ب ام و را نشان می دهد.
    وی همچنین با اشاره به تاسیسات Ned Car در هلند که چندی است تولید محصولات میتسوبیشی را به حالت تعلیق درآورده گفت: به زودی خودروهای جدیدی در این واحد تولید خواهد شد و در کنار آن تولید خودروهای میتسوبیشی نیز از سر گرفته شود.

صفحه 181 از 771 نخستنخست ... 81131161171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191201231281681 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University