.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 193 از 771 نخستنخست ... 93143173183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203213243293693 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1,921 تا 1,930 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #1921


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    واردات قطعات چینی داد قطعه سازان ایرانی را درآورد
    پرشین خودرو: در شرایطی که قطعه سازان کشور از عدم پرداخت مطالبات خود از خودروسازان گلایه می کنند، یک بار دیگر اخبار مربوط به واردات قطعات چینی توسط خودروسازان و ترجیح قطعات چینی به ایرانی نقل محافل خبری شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مدتی است که کمبود نقدینگی، کاهش تولید، تعدیل نیروی کار، بدهی های میلیاردی خودروسازان و دیگر مشکلات اقتصادی قطعه سازان به صدر اخبار صنعت خودروسازی کشور تبدیل شده و همه کارشناسان نسبت به بحرانی که در کمین این صنعت نشسته هشدار داده اند.
    مشکلات اقتصادی قطعه سازان کشور به حدی است که پای قطعه‌سازان به بهارستان هم کشیده شده به طوری که فعالان این صنعت برای دریافت مطالباتشان از خودروسازان دست به دامان مجلسی‌ها شده‌اند که البته مجلسی ها هم برای رفع این مشکلات به قطعه سازان قول مساعدی داده اند.
    حال در این شرایط اخباری هم مبنی بر افزایش واردات قطعات چینی توسط خودروسازان داخلی به گوش می رسد. اخباری که صدای قطعه سازان را درآورده که چرا خودروسازان به جای پرداخت بدهی های خود به قطعه سازان اقدام به واردات قطعات چینی کرده اند.
    به اعتقاد آنان، در شرایطی که عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان در هفت - هشت ماه اخیر كمبود شدید نقدینگی و كاهش تولید قطعه را به دنبال داشته، خودروسازان به جای آنكه مطالبات قطعه ساز را پرداخت كرده و شرایط عادی برای حفظ تولید قطعات خودرویی را فراهم كنند، به راحتی قطعات خارجی را جایگزین قطعات داخلی كه تولید آنها كاهش یافته می كنند، به گونه ای كه پولی كه باید بابت مطالبات قطعه سازان پرداخت شود، نصیب تولیدكنندگان چینی می شود.
    در این باره یکی از اعضا انجمن قطعه‌سازان از شکل‌گیری مسابقه واردات قطعه به‌ویژه از چین در میان خودروسازان بزرگ داخلی در سال حمایت از تولید ملی خبر داد و گفت: متاسفانه برخی خودروسازان به بهانه هایی چون عدم تامین به موقع قطعات و یا گرانی قطعات داخلی، قطعات مورد نیاز خودرا به کشور وارد می کنند.
    محسن رزم‌خواه اظهار کرد: در حالیکه قطعه‌سازان در حدود هفت ماه اخیر مطالبات خود را از خودرو‌سازان دریافت نکرده‌اند، هیات‌های کارشناسی از برخی خودروسازان بزرگ کشور به کشورهایی همچون هند و چین برای واردات قطعه سفر می‌کنند.
    این عضو انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: در این شرایط زنگ بحران نقدینگی در صنعت قطعه به صدا درآمده و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی که در دهه‌های 70 و 80 در این صنعت شکل گرفته و پیشرفت شکوهمند صنعت خودرو و قطعه در این دو دهه در معرض نابودی قرار گرفته است.
    وی افزود: در حال حاضر صنعت قطعه دچار افت قابل توجه تولید شده و برخی واحدهای قطعه‌سازی نیز تعطیل شده‌اند که در صورت ادامه این روند به تدریج توان تولید داخل به حداقل ممکن رسیده و دوباره به یک مونتاژکار صرف در صنعت خودرو تبدیل خواهیم شد.
    رزم‌خواه با بیان این‌که در حال حاضر با توجه به حجم سفارش‌ها از ایران، برخی از قطعه‌سازان چینی خطوط تولید کارخانه‌های خود را تنها مختص به قطعات صادراتی به ایران تنظیم کرده‌اند، تصریح کرد: روا نیست در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از تولید ملی نامیده شده، واحدهای فعال قطعه‌سازی کشور تعطیل، کارگران ایرانی بیکار و سرمایه‌های صنعتگران کشور نابود شود.
    عضو انجمن قطعه‌سازان تصریح کرد: خودروسازان داخلی به جای واردات قطعات از چین، مطالبات قطعه‌سازان داخلی را پرداخت کنند تا با تزریق نقدینگی روند تولید قطعات روال عادی خود را بازیابد.

  2. #1922


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تنور بازار خودروهای دست دوم داغ شد
    پرشین خودرو: اگرچه در یک هفته اخیر باز هم قیمت خودروها در بازار سیر صعودی طی کرد، اما به گفته نمایشگاهداران خودرو، 206 همچنان رکورددار افزایش قیمت در بازار است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، فصل تابستان همیشه فصل پررونقی برای بازار خودرو بوده است، چه بازار خودروهای نو و چه بازار خودروهای دست دوم. مردم ترجیح می‌دهند در این فصل اسباب سفرهای تابستانی را فراهم کرده و به طور قطع در این میان، توجه جدی به خودرو خود دارند.
    بر اساس آنچه که فعالان بازار خودرو می‌گویند، البته امسال بازار خودرو رونق سالهای قبل را ندارد، اما باز هم طرفدارانی وجود دارند که یا قصد دارند خودروی نو بخرند و یا تلاش دارند تا خودروی خود را به مدل بالاتری تبدیل به احسن کنند. در این میان بنا به بالا رفتن تقاضا، قیمت نیز روز به روز نوساناتی دارد و رو به صعود می‌گذارد، البته این یک اصل در بازار است که هرگاه تقاضا بر عرضه پیشی گیرد، قیمت به عنوان یک عامل پویا در بازار، واکنش نشان می‌دهد.
    در این میان، بیش از آنکه قیمت هر خودرویی افزایش داشته باشد، خودروی 206 توانسته گوی سبقت را از سایر انواع خودرو در بازار برباید. البته به گفته کارشناسان این دو دلیل دارد، اول آنکه بخشی از خط تولید این خودرو به تولید خودروی جدید رانا اختصاص یافته و دوم این که، بسیاری از خانواده‌ها این خودرو ترجیح می‌دهند.
    فعالان بازار از وضعیت خودرو می‌گویند
    یکی از نمایشگاهداران خودرو در حوالی میدان شهدا به مهر می‌گوید: در هفته گذشته قیمت برخی خودروها افزایش داشته است، البته این افزایش قیمت بیشتر بر سر خودروهای دست دوم است، خودروهای نو البته درب کارخانه یک قیمت دارد و وقتی به صورت واقعی قرار است در بازار رد و بدل شود، قیمت دیگری را برای خود رقم می‌زند.
    او می‌افزاید: در میان خودروهای داخلی نیز، قیمت افزایش خودروی 206 بیشترین افزایش را داشته است. البته رغبت مردم به خرید این خودرو نیز بیش از سایر خودروها است. در رتبه بعدی هم سمند ال ایکس قرار دارد.وی می‌گوید: البته بالا رفتن قیمت خودروهای خارجی توانسته بر بازار داخلی نیز اثرگذار باشد، دلیل آن را نیز بیشتر به نرخ ارز ارتباط می‌دهند.
    بازار داغ تابستانی واردات خودرو
    یکی دیگر از نمایشگاهداران خودرو در حوالی چهارراه قصر به خبرنگار مهر می‌گوید: نوسانات نرخ ارز خودرو کماکان تاثیر خود را بر بازار خودروهای وارداتی و داخلی نشان می‌دهد، این در شرایطی است که البته همچنان بازار واردات خودرو گرم است.
    وی می‌افزاید: نوسانات نرخ ارز در هفته گذشته باعث افزایش قیمت برخی از برندها حدود سه میلیون تومان بوده ، این در شرایطی است که برخی خودروها حتی تا 10 میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده اند که عمدتا مربوط به خودروهایی با رنج قیمتی بالاتر از 200 میلیون تومان است.
    او می‌گوید: سازمان توسعه تجارت فهرست خودروهایی که مهلت نمایندگی آنها تمدید شده یا به طور کلی برای وارد شدن به کشور مجاز هستند را به صورت مرتب اعلام می‌کند. این در حالی است که هم اکنون واردات خودروهایی همچون پورشه و بنز نیز همچنان مورد استقبال مردم است.
    این فعال بازار خودرو می‌‎گوید: بیشترین استقبال مردم از خودورهای شرکت کیا است که توانسته به دلیل طراحی مناسب و قیمت متعادل، بازار را در اختیار گیرد. البته قیمت هم به دلیل همین استقبال نوسان دارد.
    رونق خرید و فروش خودروهای دست دوم
    فعالان بازار خودرو می‌گویند که هم اکنون بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم گرم است و مردم با چانه‌زنی تلاش دارند که بالاخره صاحب خودروی مدنظر خود شوند، این در شرایطی است که البته بسیاری از خودروهایی که در بازار رد و بدل می‌شود، از لحاظ فنی ممکن است سالم نباشند.
    در این میان، دلالان نیز در بازار خودرو همچون سایر بخش‌های اقتصادی فعال هستند، به نحوی که دلالان تلاش دارند که با راضی کردن دو طرف و البته به دست اوردن منافع خود، معامله را جوش دهند و هر دو طرف را به مقصد برسانند.
    فهرست برندهای مجاز واردات خودرو
    بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، واردات مدل‌های متنوعی از انواع خودرو همچون soul اتومات، آلفارومئو جولیتا، بنز، پورشه، پیکانتو، رنو، سانتافه، سوبارو، کیا اپتیما، هوندا، هیوندایی، فیات آزاد است و نمایندگی آنها تا پایان شهریورماه سال جاری تمدید شده است.

  3. #1923


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    هدف گذاری تولید 3 هزار دستگاه تیانا در سال جاری




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، مدیر عامل شرکت پارس خودرو از برنامه افزایش تولید خودروی تیانا در سال جاری خبر داد و گفت : در صورت توافق با شرکت نیسان در خصوص مسائل خرید نقدی قطعات، تولید تیانا به 3 هزار دستگاه افزایش می یابد.
    مهندس مدنی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبر خودرو افزود: طی ماههای اخیر استقبال خوبی از تیانا صورت گرفته به طوری که در این مدت تیانا سهم خوبی از بازار خودروهای لوکس را به خود اختصاص داده است.
    وی در ادامه بزرگترین چالش شرکت پارس خودرو را مشکل نقدینگی عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط خاصی که در صنعت ایران وجود دارد قطعا وعده هایی که وزارت صنعت ، معدن و تجارت داده و بودجه هایی که در این راستا پیش بینی شده است کمک زیادی به رفع مشکلات نقدینگی در شرکت می کند.
    وی افزود: البته در حال حاضر مشکل خاصی در پارس خودرو وجود ندارد و فعالیت های شرکت روند بسیار خوبی دارد.
    وی همچنین در خصوص محصولات جدید پارس خودرو گفت: در حال حاضر ساندرو و بی کراس (ساندرو شاسی بلند) از محصولات جدیدی است که مذاکرات آنها به پایان رسیده. مدل داستر نیز در دستور کار مذاکرات قرار گرفته که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد و همراه با مدل های قبلی عملیات اجرایی پروژه آن شروع شود. اما مذاکره تولید دو محصول سانی و میکرا همچنان ادامه دارد که لازم است شرکت نیسان همکاری بیشتری در این رابطه بعمل آورد.
    وی در ادامه با توجه به کسب رتبه برتر کیفیت محصولات پارس خودرو طی ماههای اخیر و طرح نظراتی در خصوص تاثیر کلاس خودروهای تولیدی و درصد کم داخلی سازی آنها در کسب رتبه برتر کیفی این محصولات گفت: هنگامی که خودرویی رتبه کیفی خوبی را در سطح جهان کسب می کند قطعا این برتری شامل مونتاژ خوب بدنه و رنگ این خودرو نیز می شود چرا که حداقل 20 درصد کیفیت یک خودرو مربوط به مرحله مونتاژ بدنه و رنگ است. این در حالی است که این امکان وجود دارد همین قطعات توسط خودروسازی دیگر مونتاژ شود اما نمره منفی آن بیش تر باشد بنابراین مرحله مونتاژ عملا در 20 درصد کیفیت یک محصول چه در داخل تولید شود و چه در خارج ، نقش موثری دارد .
    مدیر عامل پارس خودرو همچنین به جدول ارزیابی کیفی خودروهای داخلی و مقایسه صحیح خودروها در این راستا پرداخت و گفت: به نظر می رسد در جدول ارزیابی کیفی خودروهای داخلی ، مقایسه چند خودرو اول با چند خودروی آخر مقایسه صحیحی نباشد بنابراین بهتر خواهد بود تا در این راستا خودروها در رتبه بندی های خاصی ارزیابی شوند.
    مهندس مدنی همچنین به کاهش نمره منفی و افزایش کیفیت خودروی x131 پارس خودرو اشاره و تصریح کرد: نمره منفی خودروی پراید تولیدی پارس خودرو، با تلاش و اقدامات انجام شده کاهش یافته که نشان از رشد کیفی این محصول است.
    وی با بیان اینکه اجرای پروژه x100 کمک موثری در ارتقاء کیفی پراید بود، گفت: با اجرای این پروژه بسیاری از قالب های قطعات مجددا ساخته شد، همچنین با اجرای این پروژه، تست های کرش و ایمنی این خودرو پاسخ داده شد به طوری که امروز پراید خودرویی قابل اطمینان و دارای استانداردهای بالای ایمنی و محیط زیستی است.
    وی در ادامه در خصوص مصوبه سازمان حمایت از مصرف کنندگان در خصوص واگذاری قیمت گذاری خودروهای لوکس بالای 45 میلیون تومان گفت: در حال حاضر این مصوبه در برخی از خودروهای تولیدی شرکت، مثل ماکسیما و تیانا اجرا شده ، به طوری که هم اکنون قیمت این خودروها در حاشیه بازار تعیین می شوند.
    وی همچنین با اشاره بر مزیت های تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار، بر لزوم واگذاری قیمت گذاری سایر خودروها به شرکتهای خودروساز تاکید و اعلام کرد: چنانچه تنظیم بازار خودرو به خودروساز واگذار شود قطعا این اقدام به مراتب بیش از زمانی که قیمت ها توسط دولت تعیین و کنترل می شد بر تنظیم بازار تاثیر خواهد داشت.
    وی افزود: به عنوان نمونه با آزادسازی قیمت خودروهای بالای 45 میلیون تومان به شرکتهای خودروساز، قیمت این خودروها در بازار کاهش یافت به طوری که قیمت دو خودروی ماکسیما و مگان تا پیش از تعیین قیمت آنها در حاشیه بازار، اختلاف زیادی با قیمت کارخانه داشت در حالی که با آزادسازی قیمت این مدل خودروها و تعیین آنها در حاشیه بازار، این تفاوت قیمت بسیار کاهش یافت و موجب افزایش حاشیه سود شرکت شد و در ضمن مشتری نهایی نیز با قیمت پایین تری صاحب خودرو شد یعنی به جای واسطه هاعمدتا شرکت تولید کننده و مشتری نهایی متنفع شدند.
    وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است شعار امسال به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» در تمامی شاخه های صنعت به نتیجه برسد به طوری که در پایان امسال شاهد کسب شاخص های خوبی در این راستا باشیم.
    Click here to enlarge

  4. #1924


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    افزایش 5 تا 15 درصدی قیمت ها در بازار لوازم یدکی
    پرشین خودرو: طی چند روز اخیر قیمت برخی قطعات و لوازم یدکی خودروها در بازار با افزایش همراه بوده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، یکی از فعالان بازار لوازم یدکی خودرو با بیان این مطلب گفت: نوسانات نرخ ارز طی روزهای اخیر افزایش 5 تا 15 درصدی قیمت لوازم یدکی خودروها را به دنبال داشته است.
    حسین محمدی اظهار داشت: افزایش قیمت مواد اولیه به ویژه بهای فلزات از جمله، آهن، مس، استیل، مفتول و ... از دلیل اصلی افزایش قیمت در بازار قطعات و لوازم یدکی خودرو است.
    رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو نیز با اشاره به اشباع بازار لوازم یدکی خودرو در کشور گفت: در حال حاضر بازار لوازم یدکی خودروها در کشور در حد اشباع است و این لوازم با تمامی مشکلاتی که در واردات وجود دارد به کشور وارد می شوند.
    غلامرضا بخشی زاده با اشاره به افزایش 5 تا 10 درصد قیمت برخی از قطعات و لوازم یدكی وارداتی افزود: در حال حاضر هیچ گونه كمبودی در بازار لوازم یدكی خودرو وجود ندارد و قطعات یدكی تمام خودروها به راحتی یافت می شود.
    وی در خصوص قطعات یدكی تولید داخلی گفت: در حال حاضر انواع قطعات از جمله پیستون، سوپاپ، لنت ترمز و قسمت عمده اتاق خودرو و قطعات چدنی، فولادی و لاستیكی انواع خودرو در داخل كشور تولید می شود.

  5. #1925


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کسب 3مقام برای ارتباطات ایران خودرو
    پرشین خودرو: گروه صنعتی ایران خودرو در نخستین جشواره روابط عمومی های برترصنعت، معدن و تجارت در رشته های انتشارات، ارتباط با رسانه ها و ارتباطات الکترونیکی در بین شرکت های بزرگ صنعتی کشور، لوح تقدیر و تندیس این جشواره را دریافت کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو لوح تقدیر و تندیس جشواره روابط عمومی ها ی بر تر دراین جشنواره را دریافت کرد.
    براساس این گزارش، گروه صنعتی ایران خودرو در رشته انتشارات مقام اول، ارتباط با رسانه ها مقام سوم و درارتباطات الکترونیکی مقام چهارم را کسب کرد.
    غضنفری وزیرصنعت، معدن و تجارت در نخستین جشواره روابط عمومی های برتر که به ابتکار این وزاتخانه در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، درباره نقش جدید عمومی ها در چشم انداز کشور سخنرانی کرد .
    گفتنی است، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروسازخاورمیانه که در بیش از شش کشور جهان دارای پایگاه های تولیدی است، نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه به ویژه مشتریان دارد.
    کارآمد، پرشمارگان ترین نشریه داخلی بوده و سال ها است که مدیران و کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو روزهای شنبه هر هفته را با نشریه کارآمد آغاز می کنند.
    با هفته نامه ایران خودرو چند سالی است که با تحولات رخ داده در عرصه ی صنعت خودرو و خروج خودروسازان از دوران مونتاژ و تولید خودروی ملی، شاهد گسترش حوزه ی خبری این حیطه هستیم.
    اختصاص بخش های گوناگون خبری صدا و سیما و انتشار نشریات متعدد خودرویی، گواهی بر این مدعا است. هفته نامه ایران خودرو با قطع متفاوت، چاپ رنگی و کاغذ گلاسه سبک در چهاردهمین سال انتشار، روزهای شنبه هر هفته به سراغ مخاطبان همیشگی و بیشتر جوان علاقه مند می رود.
    امور رسانه ها ازمهم ترین بخش های مدیریت ارتباطات محسوب می شود و بسیاری از نیازهای اطلاعاتی جامعه و مشتریان در سایه فعالیت لحظه به لحظه این بخش تامین می شود.
    از سوی دیگر صیانت از تصویر گروه صنعتی ایران خودرو با ارسال جوابیه و تولید مطلب در جهت تنویر افكار عمومی، نقش برجسته این بخش را در فرآیند ارتباطات نشان می دهد.
    تولید بیش از 600 خبر، گزارش و مصاحبه درسال، 15 مورد ارسال جوابیه های مطبوعاتی، پخش70 مورد خبر تصویری در سیما و 107 مورد پخش خبر در رادیو، پایش رسانه ها - به گونه ای كه روزانه 55 روزنامه ،محتوای 30 خبرگزاری و سایت خبری و 10 بخش خبری در صدا و سیما پایش می شود و برگزاری 20 مورد نشست های تخصصی گروه صنعتی ایران خودرو با اصحاب رسانه نیز از جمله فعالیت های این بخش است.
    پایگاه اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو در بخش امور رسانه های اداره اطلاع رسانی با عنوان ایكوپرس با هدف اطلاع رسانی به موقع، شفاف و یکپارچه، ایجاد شده و علاوه بر جنبه های خبری و اطلاع رسانی، كاربر پسند بودن و راحتی استفاده از آن از ویژگی های این سایت است.
    ایكوپرس یكی از برترین سایت های سازمانی كشور است و همواره در اشاعه فرهنگ روزنامه نگاری خودرویی (AutoJournalism) تلاش می كند. ایكوپرس آماده همكاری متقابل با رسانه ها به ویژه رسانه های تخصصی خودرویی است. طبق گزارش های دریافتی، آمار بازدیدکنندگان این سایت در ماه به ده ها هزار نفر می رسد.
    مهم ترین عوامل موفقیت این سایت، رعایت استراتژی کلی حاکم بر سایت، ‌طراحی و راه اندازی سایت بر اساس نیاز مخاطب و جامعه هدف مشخص، محتوای چند رسانه ای مطالب، سیستم معماری نوین پیاده سازی، طرح زیبای گرافیکی، محتوای صفحات، ابزار مدیریت کننده وب سایت، دسترسی آسان به اطلاعات و سرعت بالا است.
    ایكوپرس به چهار زبان فارسی، انگلیسی، فرانسه و عربی تهیه و طراحی شده است.

  6. #1926


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    جریمه خواب خودرو در تعمیرگاه ها چقدر است؟
    پرشین خودرو: مدیرعامل شركت مزدا یدك گفت: جریمه خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه‌های تحت پوشش خودروسازان با توجه به نوع خودرو متفاوت است، اما مقدار آن به طور میانگین 30 هزار تومان در روز است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا بابایی اظهار كرد: سال 1389 آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌كنندگان خودرو (مصوب هیات وزیران) ابلاغ شد كه یكی از مفاد آن پرداخت خسارت خودروهای تحت ضمانت (گارانتی) در صورت عدم رفع به موقع عیوب خودرو بوده است.
    وی ادامه داد: طبق آیین‌نامه، در صورتی كه رفع عیوب خودرو تحت ضمانت در نمایندگی خدمات پس از فروش خودروساز، بیش از دو روز كاری (48 ساعت) طول بكشد، خودروساز ملزم به پرداخت خسارت خواب خودرو براساس مدت زمان توقف خواهد بود.
    مدیرعامل شركت مزدا یدك به ایسنا گفت: از ابتدای سال 1390 این آیین‌نامه در شركت مزدا یدك اجرایی شد، به‌گونه‌ای كه تعداد خودروهای متوقف و متوقع در سطح نمایندگی‌ها به صورت لحظه‌ای در سراسر كشور كنترل شده و در صورت خواب خودرو به هر دلیل از جمله كمبود قطعه، خسارت مربوطه به صاحب خودرو پرداخت می‌شود.
    بابایی با بیان این‌كه جریمه خواب خودرو با توجه به نوع خودرو متفاوت بوده، اما به طور میانگین 30 هزار تومان در روز است، تصریح كرد: ‌با توجه به تامین قطعات مورد نیاز در سطح نمایندگی‌های مزدا یدك در سراسر كشور، تعداد خودروهای متوقف و متوقع این شركت در حال حاضر كمتر از هشت دستگاه است.

  7. #1927


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    وضعیت فروش پورشه در نیمه اول سال 2012
    پرشین خودرو: پورشه موفق شد که در نیمه اول سال 2012 نزدیک به 70 هزار خودرو بفروشد. این کارخانه خودروسازی میزان تحویل خودرو به مشتری را تا 14 درصد نسبت به نیمه اول سال 2011 افزایش داده است. پوزشه در ماه ژوئن 12699 دستگاه فروخت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، برنارد مایر که یکی از اعضای انجمن فروش و بازاریابی پورشه است، می‌گوید: پورشه با موفقیت تمام توانست فروش خود را گسترش دهد. اگرچه ما نیز نمی‌توانیم به وضعیت کلی اقتصادی اروپا بی‌تفات باشیم و این وضع را با دقت مدنظر قرار خواهیم داد و در صورت نیاز، عکس‌العمل مناسبی نشان می‌دهیم. در هر صورت ما انتظار رشدی دو رقمی در سال 2012 را داریم.
    پورشه گزارشات مربوط به رشد فروش خود را در مناطق مختلف در سال 2012 منتشر کرده است. اروپا با 26024 تحویل خودروی به مشتریان در سال 2012، رشد 19.7 درصدی نسبت به 6 ماه اول سال 2011 دارد. از این تعداد، 9536 دستگاه در بازار محلی آلمان فروخته شد.
    در آسیا نیز 23948 دستگاه فروخته شده نشان دهنده رشد 17 درصدی نسبت به سال 2011 است. چین نیز که دومین بازار مهم پورشه محسوب می‌شود، نسبت به سال گذشته 24.5 درصد پیشرفت داشت و فروش پورشه در این منطقه به 15274 دستگاه رسید.
    فروش فوق العاده سری911 نشان دهنده موفقیت هفتمین نسل این مدل است. در نیمه اول سال 2012، 14338 دستگاه 911 فروخته شده که این عدد نشان‌دهنده رشد 27.9 درصدی است. پانامرا نیز با 15601 دستگاه فروش، نسبت به سال گذشته 25.3 درصد رشد داشته است. اما پرفروش‌ترین مدل پورشه در 6 ماه اول سال 2012، مدل کاین بوده است.
    از این مدل 34727 دستگاه فروخته شده که این تعداد رشد 15.5 درصدی نسبت به نیمه اول سال 2011 نشان می‌دهد.

  8. #1928


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سود واردکنندگان خودرو غیرمتعارف نیست
    پرشین خودرو: این روزها که اقتصاد کشور دوران سختی را می‌گذراند و جامعه هنوز از شوک مفاسد بانکی و بیمه‌ای خارج نشده است، ظاهرا فقط واردکنندگان خودرو مشکل‌ساز شده‌اند و همه نگران سود به اصطلاح کلان آنها هستند.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در اینکه واردات خودرو سود قابل توجهی دارد و این موضوع اصلی‌ترین جذابیت برای واردکنندگان به شمار می‌رود، شکی نیست، اما آیا می‌توان گفت واردکنندگان خودرو خلاف قوانین عمل کرده‌اند و نظارتی بر عملکرد آنها نیست؟ آیا سودی که از ناحیه واردات نصیب آنها می‌شود، نامتعارف است؟
    جدای از ایرادی که به سود واردات خودرو گرفته می‌شود، به تازگی موضوع دیگری نیز مطرح و طی آن عنوان شده که چرا واردکنندگان خودرو به جای واردات به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی نمی‌روند؟
    یکی راضی و یکی ناراضی
    پیش از آنکه پاسخ این پرسش‌ها را از زبان کارشناسان بشنویم، به سراغ اظهارنظرهای اخیر در مورد سود واردات خودرو و عدم سرمایه‌گذاری خودروسازان خارجی می‌رویم تا ببینیم ذهنیت مسوولان در این زمینه چیست.
    در این مورد، رییس سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان گفته که قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی براساس نرخ ارزی است كه واردكنندگان دریافت می‌كنند و تا مرحله‌ای كه خودرو از نمایندگی خارج می‌شود، قیمت آن به طور كامل در چارچوب نرخ‌های كنترل شده است.
    جواد تقوی در خصوص افزایش قیمت خودروهای وارداتی عنوان کرده که اگر خودرو دست به دست و با قیمت‌های متفاوت فروخته شده باشد، این اتفاق از آن جهت افتاده که قیمت‌گذاری توسط افراد صورت گرفته است.
    به گفته وی، برای كنترل بازار خودروهای وارداتی، یكی از تعهدات واردكنندگان این است كه همواره نیاز بازار را تامین كنند، اما سیكل انتقال ارز از موارد و مشكلاتی است كه باید به عنوان یكی از مشكلات جدی واردكنندگان در حوزه تامین مالی به آن پرداخته شود.
    آن طور که تقوی توضیح داده، با توجه به نوسانات نرخ ارز از سال گذشته تا به امروز، واردكنندگان تا به حال توانسته‌اند شرایطی را كه برای تامین بازار گذاشته شده، برآورده كنند و سازمان حمایت امیدوار است از این به بعد نیز همین گونه باشد.
    رییس سازمان حمایت با بیان این مطلب كه واردكنندگان از ارز دولتی استفاده می‌كنند، تاکید کرده زمان تحویل ارز تا زمان انتقال كالا یكی دو ماه زمان می‌برد و این طور نیست كه هر زمان واردکننده اراده کرد، ارز دولتی در اختیارش قرار گیرد. بنابراین هر چه این زمان کوتاه شود، فاصله قیمتی موجود در بازار و قیمت وارد‌كننده كاهش پیدا می‌كند.
    اما یکی دیگر از مسوولانی که در این مورد اظهارنظر کرده، رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران است.
    بهروز علیشیری در این مورد گفته كه برخی شركت‌های داخلی سال‌ها است از شركت‌های خودروسازی معتبر خارجی مانند تویوتا خودرو وارد ایران می‌كنند، اما پرسش اینجاست كه چرا تویوتا بعد از این همه سال واردات صرف، اقدام به سرمایه‌گذاری در كشورمان برای تولید محصولاتش نكرده است؟
    وی تاکید کرده كه شركت‌های داخلی به دلیل ضعف و ناكارآمدی قادر به فشار به شركای خارجی خود برای سرمایه‌گذاری مشترك در ایران به ویژه در حوزه تولید نیستند.
    معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی این‌ را هم گفته كه برخی شركت‌های داخلی تنها نقش دلال را در واردات محصولات خارجی بازی كرده‌اند و حاضر نیستند وارد مشاركت تولیدی با شركای خارجی‌شان شوند یا دست كم قدرت مشاركت تولیدی با شركای خارجی خود را ندارند.
    دقت در اظهارنظر این دو مقام مسوول، نشان می‌دهد رییس سازمان حمایت از روند فعالیت واردکنندگان خودرو رضایت دارد، اما در نقطه مقابل، رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به نوعی تاکید کرده که واردکنندگان بیشتر به دنبال سود هستند و تلاشی برای جذب سرمایه خودروسازان خارجی انجام نداده اند.
    اظهارات آنها در حالی است که کارشناسان نه به کنترل بازار خودروهای وارداتی اعتقاد چندانی دارند و نه به سودزایی کلان واردکنندگان.
    به اعتقاد کارشناسان، اگر واردکنندگان می‌توانستند بازار را کنترل کنند، هم اکنون با قیمت‌های حبابی در این بازار روبه‌رو نبودیم و عرضه با تقاضا همخوانی داشت.
    آنها همچنین با رد اینکه واردکنندگان خودرو سودهای کلان و غیرمتعارف می‌برند، تاکید می‌‌کنند سود واردات خودرو نسبی است و باید آن را با میزان سرمایه‌گذاری انجام شده توسط واردکنندگان سنجید.
    کارشناسان، جذب سرمایه‌های خارجی توسط واردکنندگان را نیز در شرایط فعلی منتفی و غیر‌عملی دانسته و عنوان می‌کنند که با وجود محدودیت‌های بین‌المللی، هیچ خودروساز بزرگی حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران نمی‌شود.
    هرچند واردات خودرو در کل پرسود است و در عین حال کم دردسر، اما به نظر می‌رسد واردکنندگان نیز برای تامین زیرساخت‌های لازم بابت واردات، در ابتدا هزینه‌هایی گزاف را می‌پردازند و بعدا نتایج آن را درو می‌کنند.
    با وجود اینکه «تولید داخل» بحثی کاملا به جا و فعالیتی پسندیده و واجب است، اما گاهی برای تامین نیاز جامعه باید دست به دامان واردات شد و این کار در هیچ جای دنیا افت ندارد و ایرادی به آن وارد نیست.
    بی تردید تولیدکننده داخلی توانایی پاسخ به نیاز همه سلیقه‌ها را ندارد و این حق مشتریان است که از محصولات روز و پیشرفته دنیا استفاده کنند و به نظر نمی‌رسد این موضوع منافاتی با «تولید ملی» داشته باشد.
    سود واردات خودرو چقدر است؟
    اما به سراغ کارشناسان برویم و ببینیم آنها در مورد روند فعلی فعالیت واردکنندگان خودرو چه می‌گویند.
    در این بین، به اعتقاد عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان هم اکنون واردات خودرو کمتر از سه درصد تولید داخلی خودرو است بنابراین، این سه درصد برای طبقه‌ای که خواهان خودرویی گران بها هستند، خیلی نمی‌تواند بحث برانگیز باشد.
    وی همچنین تاکید می‌کند که به سود هنگفت واردات خودروهای خارجی به کشور اعتقادی ندارد و اگر در این زمینه از سوی مقامات دولتی نیز انتقادی صورت می‌گیرد، باید به طور اساسی آن را اصلاح کرد.
    نجفی منش در این راستا پیشنهاد می‌کند که بهتر است واردات خودرو و قطعه، با نرخ آزاد انجام شود و در ازای آن دولت قیمت‌گذاری خودرو را به خودروساز و یا وارد کننده محول کند.
    وی عنوان می‌کند که با این روش دیگر انتقادی به عملکرد خودروساز و یا وارد کننده نیست. نجفی منش در ادامه به این نکته نیز اشاره می‌کند که اگر سود هنگفت واردکنندگان مورد انتقاد است، در این مورد باید با سازمان امور مالیاتی هماهنگ بود.
    این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به سخنان علیشیری که واردکنندگان را مورد انتقاد قرار داده بود و از آنها خواسته بود به جای واسطه گری خوردوسازان را به سرمایه‌گذاری در ایران تشویق کنند، تصریح کرد که مسوولان دولتی بهتر است خودروسازان خارجی را که هم اکنون در ایران فعالیت دارند، حفظ کنند و بعدا به فکر سرمایه‌گذاری جدید باشند.
    اما سعید لیلاز کارشناس اقتصادی کشور با اشاره به اینکه سود واردکنندگان خودرو خارج از عرف نیست، می‌گوید: اگر می‌گوییم واردکنندگان خودرو سود کلان می‌برند، باید این سود را با سرمایه‌گذاری انجام شده توسط واردکنندگان سنجید.
    وی می‌افزاید: به عنوان مثال وقتی می‌گوییم سود فلان خودرو 10 میلیون تومان می‌شود، این 10 میلیون به خودی خود پول یک پراید است، اما باید در نظر گرفت که واردکننده آن خودرو قبلا کلی سرمایه‌گذاری کرده و حال سود ریسک خود را می‌برد.
    لیلاز اعتقاد دارد نمی‌توان سود واردکنندگان خودرو را نامتعارف دانست، زیرا اگر این گونه بود، باید هم اکنون تولیدکنندگان نیز به سراغ واردات می‌رفتند و خود واردکنندگان نیز خودروهای بیشتری روانه بازار می‌کردند.
    اظهارات لیلاز در شرایطی است که رییس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو اعتقاد دارد سود واردکنندگان خودرو به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور است.
    جلال ریخته گر قدیمی با اشاره به اینکه هم اکنون عرضه و تقاضای خودروهای وارداتی به هم ریخته، می‌گوید: بالا رفتن نرخ دلار و بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه، دو دلیل اصلی سود بردن واردکنندگان خودرو به حساب می‌آیند و به این دو دلیل است که قیمت وارداتی‌ها به طور متوسط 40 درصد رشد کرده است.
    وی در ادامه، منکر استفاده واردکنندگان خودرو از ارز دولتی شده و تاکید می‌کند: در حال حاضر خودروهای خارجی جزو کالاهای لوکس به شمار می‌روند و ارز دولتی بابت واردات آنها اختصاص نمی‌یابد.
    به گفته ریخته گر، واردکنندگان خودرو حداکثر 10 و حداقل دو درصد سود می‌برند.
    کسی در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند؟
    اما سعید لیلاز در واکنش به اظهارات رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران که گفته واردکنندگان توان جذب سرمایه خارجی را ندارند، می‌گوید: نقطه اوج همکاری صنعت خودرو ایران و دنیا، قرارداد تندر-90 است و هیچ ** حاضر نشده در این سطح با خودروسازی ما شراکت کند.
    وی می‌افزاید: الان غیر از چینی‌ها كمتر خودروسازی در ایران سرمایه‌گذاری می‌كند. بنابراین نمی‌توان از واردکنندگان انتظار جذب سرمایه خارجی را داشت. اصلا اصل تجارت بر پایه انگیزه متقابل استوار است و خودروساز خارجی باید برای سرمایه‌گذاری در ایران انگیزه داشته باشد و متقابلا این انگیزه در داخل هم وجود داشته باشد.
    به گفته این کارشناس اقتصادی، اینکه شرکتی مثل تویوتا حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران نمی‌شود، ناشی از عوامل بیرونی و بی‌انگیزگی تویوتا و امثال تویوتا است.

  9. #1929


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مرحله دوم دلال‌گری در پیش‌فروش رانا
    پرشین خودرو: دور دوم پیش‌فروش خودروی رانا طی هفته گذشته در حالی از سوی شرکت ایران خودرو صورت گرفت که برخی از متقاضیان این خودرو عنوان می‌کنند حتی در ساعات اولیه پیش‌فروش نیز موفق نشدند وارد سایت اینترنتی ایران خودرو شوند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ایران خودرو هفته گذشته طی اعلامیه‌ای عنوان کرد که این شرکت برای جلوگیری از و اسطه‌گری در خرید و فروش فیش‌های ثبت‌نامی رانا، پیش فروش مجدد این خودرو را در دستور کار قرار داده است. این اعلامیه در شرایطی از سوی ایران خودرو انتشار یافت که همزمان با دور اول پیش فروش رانا خبرهایی مبنی بر خرید و فروش حواله پیش‌فروش رانا در رسانه‌ها درج شد.
    ایران خودرو نیز اعلام کرد مشتریان فریب دلال بازی‌ها در خرید و فروش فیش‌های ثبت‌نامی رانا را نخورند و در ادامه، مرحله دوم پیش‌فروش را آغاز کرد.
    اما حاشیه‌سازی در مرحله دوم نیز ادامه یافته، به طوری که خبرها حکایت از آن دارد که برخی از نمایندگی‌های فروش با همکاری برخی واسطه‌گران، اقدام به خرید پیش‌فاکتورهای رانا کرده و هم اکنون آنها را به چند برابر قیمت به فروش می‌رسانند.
    همچنین برخی از متقاضیان رانا در تماس تلفنی با روزنامه دنیای‌اقتصاد در این زمینه عنوان می‌کنند که در ساعات اولیه پیش فروش حتی موفق نشدند وارد سایت فروش ایران‌خودرو شوند. این در حالی است که هم اکنون برخی نمایندگی‌ها از فروش پیش فاکتورها به قیمتی بالاتر اعلام آمادگی می‌کنند.
    به نوشته دنیای اقتصاد، اینکه برخی نمایندگی‌ها خود مستقیما اقدام به خرید پیش فاکتور کرده‌اند موضوعی است که از سوی ایران خودرو قابل پیگیری است، اما به نظر می‌رسد که مرحله دوم پیش‌فروش هم نتوانسته دست دلال‌ها و واسطه‌گران را در این مورد قطع کند.

  10. #1930


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کاهش قیمت خودرو به صورت دستوری ممکن نیست




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کاهش قیمت خودرو را به صورت دستوری ممکن ندانست و گفت : در صورتی که بخواهیم قیمت خودرو کاهش یابد ، لزوما باید قیمت آن در بازار داخلی نیز در شرایط رقابتی قرار گیرد.

    علی محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : قطعا در یک انحصار چند جانبه و بازار انحصاری ،شرکتهای موجود نمی توانند با هم در راستای کیفیت رقابت کنند.
    وی تصریح کرد : هم اکنون به جهت دیوارهای تعرفه ای بسیار بالا بر بازار خودرو کشور و افزایش تقاضا بیش از عرضه ، هیچ تولید کننده ای ضروری نمی بیند که به سمت رقابتی نمودن برای دست یابی به سهم بالاتری از بازار حرکت کند.
    وی افزود : در این شرایط همواره تولید کننده به جهت اینکه سهم وی از بازار محفوظ باشد از راههای دیگر منافع خود را کسب می کند لذا خودروساز در این شرایط ضرورتی نمی بیند که کاهش قیمت را لحاظ کند.
    نماینده دهلران و دره شهر در خانه ملت با بیان اینکه همواره قیمت برخی از خودروهای با کیفیت در بازار از نرخ مصوب کارخانه ای که قیمتی دولتی و یا شبه دولتی است بیشتر است، افزود : اینکه مطرح می شود قیمت خودرو در سالهای اخیر افزایش نداشته در شرایطی درست خواهد بود که عرضه بیشتر از تقاضا باشد در حالی که این مسئله رخ نداده است.
    احمدی افزود : در این سالها اغلب خودروهای داخلی خصوصا آنهایی که درصد داخلی سازی آنها کمتر بوده ،افزایش قیمت جدی داشته اند .

صفحه 193 از 771 نخستنخست ... 93143173183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203213243293693 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University