.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 198 از 771 نخستنخست ... 98148178188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208218248298698 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1,971 تا 1,980 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #1971


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    احداث تاسیسات جگوار لندروور در برزیل




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    گروه بین الملل: تاتا موتورز تلاش می کند تاسیسات جدیدی را در برزیل – بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین – احداث نماید.
    به گزارش خبر خودرو، تاتا موتورز هند که چندی است مالکیت برند جگوار لندروور (JLR ) را بر عهده گرفته در صدد است تاسیسات جدیدی را برای تولید خودروی فریلند این برند در برزیل احداث نماید.
    تا با حصول اطمینان از امکان تولید مناسب در برزیل ، تصمیم دارد واحد تولیدی را در برزیل راه اندازی کرده و جای خود را در این کشور – که در حال تبدیل شدن به سومین بازار بزرگ خودروی جهان است – تثبیت کند.
    رالف اسپث – مدیر JLR – گفت: ما به دنبال احداث یک خط تولید و یا مونتاژ هستیم و به افزایش حجم تولید احتیاج داریم.
    برای همین به دنبال مذاکره با دولت برزیل هستیم تا راه کاری مناسب را برای فعالیت شرکت کوچک خود در این کشور بیابیم.
    این برند لوکس انگلیسی که در سال 2008 با مبلغ 2.3 میلیارد دلار به تاتا واگذار شد ، دارای سه تاسیسات تولیدی در انگلستان است.
    گفتنی است فروش خلرجی JLR سبب شده تا فروش نامناسب تاتا در بازار داخلی هند تا حد قابل توجهی جبران شود.

  2. #1972


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    عدم ورود قطعات با کیفیت چینی به کشور جای تامل دارد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به تاثیر تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای بیگانه بر کاهش ظرفیت های تولیدی در صنایع خصوصاً صنعت خودرو و قطعه سازی کشور، گفت: عدم امکان واردات مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان موجبات کاهش ظرفیت های تولیدی را در این بخش از صنعت کشور فراهم آورد و همین مسئله نیز به نوبه خود سبب گشت تا تیراژ تولید خودرو در صنعت خودروسازی کشور نیز با افت روبرو شود. دکتر اصفهانیان در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان اینکه هم اکنون امکان حرکت صنعت خودروسازی کشور در راستای تولید خودروهای با سوخت غیر فسیلی جود ندارد، افزود: البته جای بحث دارد که چرا صنعت خودروسازی کشورما به رغم اینکه فعالیت خود را همزمان با صنعت خودروسازی کشور کره آغاز نموده ، هم اکنون در جایگاهی همتراز با صنعت خودروسازی کشور کره قرار ندارد؟!
    وی با اشاره به اینکه کشور ما طی چند سال اخیر با افزایش فشارهای سیاسی حاکم بر مسائل اقتصادی از سوی کشورهای بیگانه روبر و شده است ، ابراز داشت: توجه به مطلب فوق ، این نتیجه را حاصل می کند که طی سال های گذشته برنامه و راهبرد خاص و جامعی برای صنعت خودروسازی کشور تدوین نشده است.
    این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: ادامه روند تولید و همچنین کیفیت محصولات تولید شده در صنایع پایین دستی در رابطه مستقیم با چگونگی عملکرد و روند تولید در صنایع بالا دستی قرار دارد به طوریکه می توان گفت میزان وابستگی میان این دو بخش ،بسیار بالاست.
    به گفته وی، کاهش ظرفیت های تولیدی در واحدها و مجموعه های قطعه سازی عملاً موجبات افت و کاهش میزان تولید محصولات گروه خودرویی را در شرکت های خودروسازی فراهم آورده است.
    وی با اعلام اینکه هم اکنون حجم تولید محصولات گروه خودرویی به یک میلیون دستگاه در سال افزایش یافته است، اذعان کرد: از آنجایی که شرکت های قطعه ساز داخلی از پتانسیل کافی جهت تامین نیازهای خودروسازان به طور کامل برخوردار نیستند از اینرو خودروسازان جهت تامین قطعات مورد نیاز خود به سمت واردات قطعات از سایر کشورها خصوصاً کشور چین(به دلیل دارا بودن صرفه اقتصادی) روی می آورند.
    وی متذکر شد: متاسفانه از آنجایی که قطعات وارداتی از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند ، ادامه دار بودن واردات قطعات بی کیفیت قطعاً مشکلات و معضلات جدیدی را گریبان گیر صنعت خودروسازی کشور می نمایند ضمن آنکه موجب می شود ظرفیت های تولیدی در مجموعه های قطعه سازی با افت بیشتری روبرو گردد.
    اصفهانیان با اشاره به بالا بودن هزینه های تولید در صنایع کشور در مقایسه با سایر کشورها، گفت: از اینرو قطعه سازان کشور قادر به رقابت با شرکت های قطعه سازی سایر کشورها خصوصاً کشور چین نمی باشند.
    عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان متذکر شد: مسلم است که قطعاتی که از کشور چین وارد می شوند نسبت به قطعات داخلی از کیفیت پایین تری برخوردارند اما لازم است که یادآور شویم ،سازندگان قطعه در کشور چین بسیاری از قطعات مورد نیاز شرکت های خودروساز مطرح در سطح جهانی را تولید و تامین می نمایند و این امر حاکی از آن است که تمامی قطعات چینی بی کیفیت و فاقد استاندارد نیستند.
    وی خاطرنشان کرد: این مسئله که چرا تنها قطعات فاقد استاندارد و بی کیفیت چینی وارد کشور می شود، جای تامل دارد.
    عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان بر لزوم پیش بینی برنامه های بلند مدت در صنایع خودروسازی تاکید فراوان نمود و گفت: متاسفانه خودروسازان کشور نسبت به این مسئله بی توجه بودند و از فرصت های طلایی که در سال های گذشته در اختیار داشتند بهره کافی را نبردند. لازم است که هم اکنون فعالان عرصه صنعت خودروسازی برنامه های جامعی را ضمن تعامل و همکاری با سایر بخش ها از قبیل دانشگاه ها ،پیش بینی نمایند.

  3. #1973


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    اعلام فراخوان ده هزار دستگاهی فورد




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    گروه بین الملل: شرکت فورد موتور بیش از ده هزار دستگاه خودروی باز طراحی شده اسکیپ 2013 را به دلیل مشکل صفحات زیر پایی که می تواند مانع کارکرد مناسب پدال ترمز شود را فراخوان کرد.
    به گزارش خبر خودرو،فورد اعلام کرد که نصب نادرست زیر پایی ها می تواند فاصله میان پدال و کف خودرو را کاهش دهد و باعث شود تا راننده به هنگام برداشتن پای خود از روی پدال گاز بخشی از پدال ترمز را نیز فشار دهد.
    این شرکت در گزارش خود به اداره ملی ایمنی جاده ای آمریکا اطمینان داد که نمایندگی های فروش آن بدون دریافت هیچ هزینه ای این صفحات زیر پایی را تعویض خواهند کرد.
    فورد اعلام کرد این فراخوان شامل 8266 دستگاه خودرو در آمریکا و دو هزار دستگاه در کانادا و مکزیک می شود.
    مارسی زوبیل – سخنگوی فورد – گفت : تا کنون هیچ گزارش جراحت و یا تصادف مرتبطی با این فراخوان دریافت نشده است.

  4. #1974


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ضرورت یکپارچه سازی سیستم حمل و نقل عمومی کشور




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، عضو هیئت علمی پژوهشکده حمل و نقل و ترافیک و استاد دانشگاه بر ضرورت توسعه و گسترش منسجم و نظامند سیستم حمل و نقل عمومی کشور تاکید فراوان نمود و گفت: با توجه به اینکه هم اکنون رفت و آمد در سطح شهر برای شهروندان به لحاظ وجود بار ترافیکی سنگین در خیابان ها تبدیل به معضل شده و با دغدغه همراه است از اینرو لازم است در سایه پیشبرد راهکارهای اساسی و منجسم از قبیل توسعه نظامند سیستم حمل و نقل عمومی بر این مسئله فائق آییم.
    دکتر شاهین شعبانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان اینکه هم اکنون حلقه های زنجیره سیستم حمل و نقل عمومی در شهرهای مختلف کشور از هم جدا می باشند، افزود: همین مسئله موجب شده تا میزان بهره وری از سیستم حمل و نقل عمومی کشور به شدت کاهش یابد .
    وی ضمن اشاره به تلاش ها و اقدامات صورت پذیرفته در راستای توسعه یکپارچه این سیستم ، ابراز داشت: اقداماتی که تاکنون در جهت توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در کلان شهرهای کشور صورت پذیرفته نشان از روند رو به رشد حرکت در این مسیر بوده است .
    به گفته وی،لازم به ذکر است که تحقق این مهم با محدودیت هایی نیز همراه بوده و لازم است این محدودیت ها مورد بررسی های کارشناسانه قرار گیرد و به شکل مطلوبی مرتفع گردند.
    وی بر ضرورت همکاری و تعامل سایر سازمان ها و ارگان های ذی ربط با شهرداری ها تاکید نمود و اذعان کرد: از آنجایی که توسعه و گسترش سیستم حمل و نقل عمومی اقدامی بسیار بزرگ است از اینرو حرکت در این مسیر همکاری و مشارکت چندجانبه بخش های مربوطه را خصوصاً مشارکت و حمایت مجلس شواری اسلامی به عنوان متولی اصلی تامین اعتبارات لازم این امر می طلبد.
    شعبانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: پایان دادن بر معضلات ناشی از بار ترافیکی و ازدحام خیابان ها در سایه پیش بینی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خلاصه می گردد که هم اکنون به لحاظ شدت گرفتن معضلات ناشی از بار ترافیکی سنگین در خیابان ها و تشدید آلودگی هوا، پیشگیری برنامه های کوتاه مدت در اولویت قرار دارد.
    وی تصریح کرد: اعمال قوانین و مقررات و تدوین ضوابط ترافیکی در حیطه برنامه های کوتاه مدت جای می گیرد که اجرای آن می تواند در شرایط فعلی بسیار اثر بخش باشد.
    عضو هیئت علمی پژوهشکده حمل و نقل و ترافیک در پایان با اعلام اینکه راهکارهای میان مدت و بلند مدت به ترتیب مربوط به پیشگیری راهکارهای مهندسی و در نهایت سرمایه گذاری های کلان در راستای فرهنگ سازی می باشد،خاطرنشان کرد: سیستم حمل ونقل کشور در شرایط فعلی اجرای راهکارهای کوتاه مدت را می طلبد البته لازم است که در این راستا در مسیر پیش بینی برنامه های میان و بلند مدت نیز حرکت نماییم.

  5. #1975


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    آیا دولت فرانسه می تواند با تصمیم پژو مقابله کند؟




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: فرانسوا اولاند-رئیس جمهور فرانسه-چندی است که با بزرگترین چالش دوران تصدی پستیش مواجه شده که مربوط به تعطیلی یکی از تاسیسات پژو سیتروئن در فرانسه می شود .
    گفتنی است این اولین واحد فرانسه ظرف 20 سال گذشته است که کار آن به تعطیلی کشیده می شود .
    به گزارش خبر خودرو، اولاند که در دوران انتخابات وعده داده بود از اخراج بیشتر کارمندان بخش های مختلف جلوگیری خواهد کرد، هم اکنون تحت فشار اتحادیه های کاری مختلف قرار داشته و می کوشد که فرصت های شغلی بیشتری ایجاد نماید.
    در حال حاضر تصمیم پژو برای اخراج 14 هزار نفر به شدت مورد مخالفت دولت فرانسه قرار گرفته است .با این حال فیلیپ وارین- مدیر پرو-گفت که حاضر است با مدارکی محکم به دولت اثبات کند که این نیروی کار چه حجم مالیاتی از هزینه را بر این شرکت وارد می کند.
    از سویی نخست وزیر فرانسه اعلام کرده که دولت نمی تواند برای مدتی طولانی جلوی این کاهش فرصت های شغلی را بگیرد و اصرار آن در این امر می تواند منجر به کاهش سرمایه گذاری های خارجی در فرانسه گردد.
    گفتنی است فروش پژو بیش از 13 درصد در شش ماهه نخست سال جاری کاهش یافت و این شرکت را با ضرری 700 میلیون یورویی مواجه کرد.
    پژو تصمیم دارد حدود یک میلیارد یورو از هزینه های خود را در سال 2012 کاهش دهد.

  6. #1976


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    مرحله دوم دلال‌گری در پیش‌فروش رانا

    Click here to enlarge


    دور دوم پیش‌فروش خودروی رانا طی هفته گذشته در حالی از سوی شرکت ایران خودرو صورت گرفت که برخی از متقاضیان این خودرو عنوان می‌کنند حتی در ساعات اولیه پیش‌فروش نیز موفق نشدند وارد سایت اینترنتی ایران خودرو شوند.
    ایران خودرو هفته گذشته طی اعلامیه‌ای عنوان کرد که اين شرکت براي جلوگيري از و اسطه‌گري در خريد و فروش فيش‌هاي ثبت‌نامي رانا، پيش فروش مجدد اين خودرو را در دستور کار قرار داده است. این اعلامیه در شرایطی از سوی ایران خودرو انتشار یافت که همزمان با دور اول پیش فروش رانا خبرهایی مبنی بر خرید و فروش حواله پیش‌فروش رانا در رسانه‌ها درج شد. ایران خودرو نیز اعلام کرد مشتریان فریب دلال بازی‌ها در خرید و فروش فیش‌های ثبت‌نامی رانا را نخورند و در ادامه، مرحله دوم پیش‌فروش را آغاز کرد.
    اما حاشیه‌سازی در مرحله دوم نیز ادامه یافته، به طوری که خبرها حکایت از آن دارد که برخی از نمایندگی‌های فروش با همکاری برخی واسطه‌گران، اقدام به خرید پیش‌فاکتورهای رانا کرده و هم اکنون آنها را به چند برابر قیمت به فروش می‌رسانند.
    همچنین برخی از متقاضیان رانا در این زمینه عنوان می‌کنند که در ساعات اولیه پیش فروش حتی موفق نشدند وارد سایت فروش ایران‌خودرو شوند. این در حالی است که هم اکنون برخی نمایندگی‌ها از فروش پیش فاکتورها به قیمتی بالاتر اعلام آمادگی می‌کنند.
    اینکه برخی نمایندگی‌ها خود مستقیما اقدام به خرید پیش فاکتور کرده‌اند موضوعی است که از سوی ایران خودرو قابل پیگیری است، اما به نظر می‌رسد که مرحله دوم پیش‌فروش هم نتوانسته دست دلال‌ها و واسطه‌گران را در این مورد قطع کند.

  7. #1977


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ناکامی ارتش آمریکا در جذب سرباز از مسابقات اتومبیل رانی

    Click here to enlarge


    ارتش ایالات متحده ظرف دو سال گذشته مبلغ 20 میلیون دلار را صرف حمایت مالی تیم مسابقات استورات هاس کرده است اما نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند.
    در حالی که قرارداد میان مسابقات استوارت هاس و گارد ملی ارتش در حال پایان است این گارد هیچ تمایلی به تجدید این قرار داد ندارد. اخیرا ارتش ایالات متحده به دلیل عقد قرارداد حمایت مالی nascar و صرف هزینه های کلان از جیب پرداخت کنندگان مالیات مالیات مورد نقد قرار گرفته است .
    پیش از این ارتش ایالات متحده گمان می کرد که بتواند از میان تماشاگران مسابقات تعداد قابل توجهی سرباز جدید استخدام نماید. این در حالی است که اعلام نشده از میان 24800 نفری که برای پیوستن به ارتش ابراز تمایل کرده اند فقط 20 نفر قابلیت استخدام را دارند.
    نکته جالب اینجاست که حتی از این تعداد نیز در مرحله نهایی هیچ ** حاضر به انجام خدمت برای ارتش این کشور نشده است. در حال حاضر ارتش تلاش می کند با وضع قوانین جدید سرمایه گذاری و حمایت مالی بی حساب افراد مسئول خود را محدود نماید.
    در حال حاضر ثونی استوارت و رایان نیومن رانندگان تیم استوارت هاس می باشند که گمان می رود با قطع کمک مالی ارتش برنامه های این تیم با تغییرات جدی مواجه شود.

  8. #1978


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    پژو 208 وارد بازار می شود

    Click here to enlarge


    پژو قصد دارد مدل کاملا جدید ۲۰۸ را ارایه کند که در آینده نزدیک جایگزینی برای مدل ۲۰۷ خواهد بود.
    همچنین انتظار می رود این مدل تازه با موتور بنزینی ۳ سیلندر کوچک ۱٫۶ لیتری با توان ۱۴۰ اسب بخار ارایه شود.
    ۲۰۸ کاملا جدید با ساختاری سبک تر مجهز به سیستم stop/start به عنوان یک خودرو داخل شهری با مصرف سوخت کمتر در نظرگرفته شده است. مدل معمولی ۱۸٫۰۰۰ پوند و مدل مسابقه ۲۳٫۰۰۰ پوند قیمت گذاری شده است ومی تواند رقیب جدی برای رنو clio باشد.

  9. #1979


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تیونینگ خودرویی دیگر از مرسدس-بنز

    Click here to enlarge


    شرکت تیونینگ ویمر رن اسپرت تکنیک آلمان آخرین دستاورد خود،یعنی بسته ارتقایی مرسدس – بنز c63 amg wagon را رونمایی کرد. متخصصین ویمر رن اسپرت تکنیک که گمان می کردند خودروی مرسدس – بنز c63 amg wagon جذابیت لازم را ندارد اقدام به تیونینگ آن نمودند و این گونه بود که خودرویی که در تصویر آمده متولد شد.
    مهمترین ویژگی ظاهری این خودرو رنگ زرد آن است که در کنار سامانه تعلیق اسپرت و رینگ های آلیاژی طراحی منحصر بفردی را رقم زذه است. این شرکت تیونینگ در بیانیه ای رسمی گفت خودروی مرسدس – بنز c63 amg wagon به هر حال دارای برچسب amg می باشد و طی ساعت ها هنر دست مهندسان طراحی شده است .
    این خودرو می تواند 487 اسب بخار توان داشته باشد که ممکن است برای برخی افراد کافی نباشد.
    مرسدس – بنز c63 amg ساخته رن اسپرت تکنیک قادر است توانی 615 اسب بخاری را تولید کرده و از لحاظ قدرتی حتی بالاتر از آخرین نسل خودروهای فراری باشد.
    تاکنون شرکت به جز اطلاعات فوق و اعلام نصب سامانه تعلیق اسپرت و رینگ های 16 اینچی bbs جزئیات بیشتری را منتشر نکرده است

  10. #1980


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کمبود نقدینگی عامل اصلی تعدیل نیرو در صنعت خودرو
    پرشین خودرو: عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران کمبود نقدینگی در صنعت خودرو را مهمترین دلیل تعدیل نیروی کار در این صنعت عنوان کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه مشکل نقدینگی قطعه سازان و خودروسازان بسیار جدی است، ادامه داد: بحران نقدینگی در صنعت خودروسازی منجر به تعدیل 30 درصدی نیروی انسانی در این صنعت شده است.
    وی با اشاره به اینکه هم دولت و هم مجلس در جریان مشکلات نقدینگی خودروسازان و قطعه سازان قرار گرفته اند، ادامه داد: نمایندگان مجلس برای پیگیری و رفع مشکلات مالی قطعه سازان و دریافت مطالبات قطعه سازان از خودروسازان قول هایی داده اند که ما منتظر اقدام آنان هستیم.
    عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران با بیان اینکه در حال حاضر بزرگ ترین و بیشترین مشکلات مربوط به فعالیت تولیدکنندگان قطعات خودرو مربوط به تامین نقدینگی مورد نیاز آنان است، افزود: مهمترین مشکل قطعه سازان تامین نقدینگی لازم برای تهیه مواد اولیه است.
    وی با بیان این که مشکلات تامین نقدینگی به چند دلیل مختلف بروز کرده است، گفت: در گذشته قطعه سازان مواد اولیه خارجی را از طریق گشایش اعتبار وارد می کردند، اما در حال حاضر به دلیل مشکلات تحریم این کار به صورت نقدی صورت می گیرد که این امر نیاز به نقدینگی را افزایش داده است.
    نجفی منش ادامه داد: علاوه بر آن قطعه سازان در مواردی برای تامین مواد اولیه خارجی از ارز به نرخ آزاد استفاده می کنند که این موضوع قیمت تمام شده را به شدت افزایش داده است. در این شرایط خودروسازان نیز نرخ مرجع ارز را ملاک تعیین قیمت تمام شده تولید قطعات قرار می دهند که به این ترتیب فشار قیمتی زیادی به قطعه ساز وارد می شود.

صفحه 198 از 771 نخستنخست ... 98148178188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208218248298698 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University