توسعه شبکه فروش خودروسازان با تبلیغات موثر و هدفمند




Click here to enlarge
Click here to enlarge

به گزارش خبر خودرو،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارائه خدمات مناسب را بهترین روش برای گسترش شبکه های فروش خودروسازان دانست و گفت: فروش خودرو تابعی از تقاضای مشتری در مورد قیمت ،کیفیت و خدمات پس از فروش در شهرهای کوچک و بزرگ است.
ایرج ندیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در دوره های اخیر مباحثی مانند مصرف بنزین و حامل های انرژی و همچنین بانکها بر نحوه و امکان فروش و توسعه تولید خودرو در کشور نقش تعیین کننده ای داشته اند.
وی ضمن تاکید برلزوم شناسایی نیازهای مشتریان توسط خودروسازان گفت: خودروسازان لازم است نیازهای مشتریان را شناسایی کرده و طبق ارزیابی که از نحوه خرید مشتریان دارند به تولید بپردازند.
وی افزود: باید بپذیریم در راستای مسائل کشور، خودرو کالایی سرمایه ای محسوب نمی شود. به این معنی که مانند گذشته خودرو وسیله ای نیست تا با فروش آن مابه التفاوتی نصیب مشتریان شود زیرا تیراژ بالای تولید و تغییر ذائقه مشتریان ،خودرو را به کالایی مصرفی تبدیل کرده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خدمات پس از فروش را تبلیغی موثر برای خودروسازان دانست و گفت: تبلیغات برای خرید خودرو از طریق روزنامه و رسانه های جمعی باعث توسعه شبکه فروش خودروسازان نخواهد شد بلکه ارائه خدمات پس از فروش مناسب و تعریف مشتریان از خدمات خودروسازان و ارائه سینه به سینه آن می تواند باعث توسعه فروش خودروسازی های کشور شود.
ندیمی تصریح کرد: تا زمانی که مردم از ارائه خدمات پس از فروش خودروسازان راضی نباشند هر گونه تبلیغی برای افزایش فروش تاثیر گذار نخواهد بود و لازم است کیفیت هر خودرو به عینه توسط مشتریان مشاهده شود.
وی در پایان گفت: باید طرح تبلیغ خودرو با کیفیت داخلی را در داخل کشور و بین 75 میلیون جمعیت به گونه ای جایگزین کرد که هر خریدار برای دهها نفر تبلیغ کند و در این راستا لازم است خودروسازان نیز با افزایش کیفیت در خودروها باعث به وجود آمدن این شرایط شوند.