.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 219 از 771 نخستنخست ... 119169199209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229239269319719 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 2,181 تا 2,190 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #2181


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تلاش دایملر برای رشد 300 درصدی تولید در هند




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: مرسدس بنز – برند لوکس دایملر – تصمیم دارد ظرف چند سال آینده مبلغ 71.5 میلیون دلار را برای افزایش سه برابری تولید تاسیسات هند سرمایه گذاری می نماید.
    به گزارش خبر خودرو، طبق اعلام شرکت تولید کننده این میزان از هزینه ، سرمایه گذاری کلی دایملر در هند را به بیش از 179 میلیون دلار می رساند .
    دایملر در صدد است تا سال های 2014 یا 2015 ظرفیت تولید سالانه خود را از 10 هزار دستگاه فعلی به رقمی بین 25 تا 30 هزار دستگاه برساند و شش محصول جدید را معرفی نماید.
    پیتر هونگ – مدیر مرسدس بنز هند – گفت : شرکت تاکنون مبلغ 36 میلیون دلار را صرف افزایش ظرفیت کارگاه رنگ کرده و ظرفیت آن را از 10 هزار دستگاه به دو برابر افزایش داده است.
    وی عقیده دارد با کمی سرمایه گذاری بیشتر می توان ظرفیت تولید را به 30 و حتی 40 هزار دستگاه در سال رساند.
    مرسدس - بنز اعلام کرد که از این پس تولید خودروهای جدید کلاس B ، A ، CLA ، GLA نیز در کنار GL ، ML در هند صورت خواهد گرفت .
    برنامه بلند مدت دایملر برای تاسیسات پیون هند ، شامل رساندن ظرفیت آن به 90 هزار دستگاه تا سال 2021 می شود.

  2. #2182


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم افزایش اهداف استراتژیک در صنعت خودرو کشور




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو ،عضو هییت علمی دانشگاه علم وصنعت دستیابی به اهداف استراتژیک خودروسازان را عامل تولید خودروهای گاز سوز عنوان کرد و گفت: تولید خودروهای گاز سوز در کشور آغاز یک حرکت استراتژیک بود زیرا براساس برنامه چهارم توسعه، 30درصد از خودروها به صورت گاز سوز تولید می شود.
    حسن کاکایی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودروگفت: لازم است زیر ساختهای گاز سوز شدن خودروها در کشور ایجاد شود تا در زمانیکه کشور با تهدید کمبود بنزین مواجه است خودروسازان به تولید این خودرو ها روی آورده و وابستگی به استفاده از سوخت بنزین کاهش یابد.
    وی در خصوص مزیت ها و معایب استفاده از این سیستم گفت: هزینه استفاده از گاز حتی در سالهای قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها زیاد بود و همچنین صفهای طولانی در این جایگاهها باعث شده تزریق گاز به خودروها مدت زمان بسیاری به طول بی انجامد.
    وی افزود: موتور های گازسوز به دلیل اینکه پایه گاز سوز نیستند باعث کاهش کشش و توان گشتاور می شود و شتاب رادر خودروها کاهش می دهند و همین امر باعث می شود رانندگان در استفاده از این خودرو ها احساس خوبی نداشته باشندو همین عوامل تا حدودی باعث شده استقبال کاهش یابد..
    وی خواستار استفاده از سوخت گاز در خودروهای حمل ونقل عمومی شد و گفت:لزومی بر گسترش وتولید خودرو های گاز سوز سواری در کشور وجود ندارد بلکه لازم است خودروهای حمل ونقل عمومی به استفاده از این سوخت ها سوق یابند.
    عضوهییت علمی دانشگاه علم و صنعت تولید خودرو های پایه گاز سوز را نشانه ای از عدم وابستگی به خارج از کشور عنوان کرد و گفت: تولید خودروهای گاز سوز از لحاظ اقتصادی اشتباه بوده ولی از لحاظ اینکه این فعالیت یک اقدام استراتژیک بود کار مهمی صورت گرفته است منتهی باید استراتژی بهتری برای کاهش مصرف سوخت در خودروها در نظر گرفته شود زیرا به نظر می رسد تمرکز به تولید این خودروها صحیح نبوده و باید سرمایه گذاری های جدیدی در این خصوص انجام شود..
    کاکایی در خصوص صادرات این نوع خودرو ها به سایر کشور ها گفت:صادرات خودروهای گاز سوز به سایر کشور ها به دلیل اینکه گاز فقط در چند کشور محدود استخراج می شود صرفه اقتصادی ندارد.
    وی در پایان خواستار افزایش دیدگاههای استراتژیک در تولید خودرو شد و گفت: با توجه به تکنولوژی های وارد شده به کشور مخازن و کیت های مناسبی برای استفاده از این سوخت طراحی شده است و امیدواریم این دیدگاههای استراتژیک در تولید خودرو افزایش یابد

  3. #2183


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    طرح جامع کاهش آلودگی هوا مسکوت ماند




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه طرح جامع کاهش آلودگی هوا در حالت مسکوت باقی ماند، گفت: بر اساس این طرح مقرر گشته بود از ابتدای سال جاری سوخت یورو 5 توسط مجاری عرضه سوخت به متقاضیان ارائه گردد همچنین مقرر گشته تا از ابتدای تیر ماه از تردد خودروهای فرسوده در 8 کلان شهر کشور از جمله پایتخت جلوگیری به عمل آید که این امر نیز اجرایی نشد.
    یوسف رشیدی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: نظارت بر نصب و تعویض کاتالیست خودروهایی که به منظور انجام تست های لازم به مراکز معاینه فنی مراجعه می نمودند نیز از دیگر موارد عنوان شده در طرح جامع کاهش آلودگی هوا بود که این نیز بی نتیجه ماند.
    وی بر افزایش سهم سوخت دیزل (گازوئیل)در سبد سوخت کشور پرداخت و ابراز داشت: مقرر گشته سهم دیزل در سبد سوخت خودروهای کشور طی برنامه پنج ساله توسعه افزایش قابل ملاحظه ای یابد.
    وی تصریح کرد: از آنجایی که بر اساس آخرین اطلاعاتی که سازمان بهداشت جهانی ارائه نموده ، وجود و تکثیر گازهای گلخانه ای بر اثر استفاده از سوخت دیزل در خودروها ثابت شده است از اینرو لازم است که همراستا با استفاده از این سوخت در کشور و توسعه آن در ناوگان حمل ونقل عمومی ، تکنولوژی های کنترلی خاص و ویژه ای جهت استفاده از این سوخت به کار گرفته شود.
    به گفته وی، مثمر ثمر واقع شدن سوخت دیزل و نتایج حاصل از آن تماماً بر چگونگی و نوع استفاده از این فرآورده نفتی وابسته است.
    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در پایان، تعریف و نصب برچسب های سوخت را بر روی خودروهای دوگانه سوز در کاهش ایجاد گازهای گلخانه ای توسط این دسته از وسایل نقلیه موثر دانست و اذعان کرد: از آنجایی که خودروهای دوگانه پس از پیمایش کیلومتر مشخصی آلایندگی زیادی ایجاد می کنند ، لازم است که بهره گیری از این وسایل نقلیه با کنترل و نظارت بیشتری همراه باشد.

  4. #2184


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    نتایج یک مطالعه بر روی آمار مرگ و میر جاده ای آمریکا




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل، نتیجه یک تحقیق بر روی پنجاه شهر بزرگ آمریکا نشان میدهد که میزان مرگ ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در آنها 8.2نفر در هر 100 هزار نفر کم تر از آمار کلی مرگ ومیر جاده ای در سراسر کشور است.

    به گزارش خبر خودرو، محققین مراکز کنترل وپیشگیری بیماری آمریکا اعلام کرد که علی رغم آن که 54%از جمعیت امریکا ساکن 50 شهر بزرگ این کشور هستند ولی فقط 40 درصد از آمار سوانح رانندگی منجر به فوت را به خود اختصاص می دهند. این محققین عقیده دارند که وجود چنین اختلافی در نرخ مرگ ومیر نیازمند مطالعه بیشتر عوامل جاده ای است.

    در مناطق پر جمیعت وکلان شهر آمار فوت سوانح جاده ای بین 4.4 تا 17.8نفر یک جمیعت آماری صد هزار نفر ی بوده است که نشان می دهد 74درصد این مناطق آمار فوت کم تری نسبت به مقدار آن در سراسر آمریکا داشته اند.نرخ مرگ میرافراد 15 تا 24 ساله در هر صد هزار نفر 109 نفر بوده است که در مقایسه با مقدار 17.3نفری سراسر کشور تفاوت قابل توجهی را نشان میدهد.

    اسکات کگلر_مدیر این تیم تحقیقاتی گفت: مطالعات پیشین نشان میداد که نرخ تصادفات منجر به مرگ در آمریکا جنوبی وحتی در مناطق پر جمیعت آن بیشتر بوده است.اما چندی است که این رویه تغیر کرده است.

  5. #2185


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    افتتاح پيست کارتينگ در كنار تله كابين حيران




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، پیست کارتینگ دهکده گردشگری حیران به بهره برداری رسید .
    این پیست یک هزار متر طول دارد و 15 خودروی کارتینگ ویژه کودکان و بزرگسالان برای آن اختصاص یافته است .
    کارتینگ ، ورزشی مفرح و هیجان انگیز و پایه ورزش اتومبیل رانی حرفه ای است .
    نوع این خودور سبک و یک نفره است و به صورت چرخ باز حرکت می کند .
    به گفته مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ، بخش خصوصی این پیست را به همراه خودروهای آن با سرمایه گذاری 600 میلیون تومان تاسیس کرده است .
    ندایی با بیان اینکه سالانه 10 میلیون گردشگر از مناطق مختلف استان اردبیل دیدن می کنند ، وجود چنین مجتمع های تفریحی را موجب افزایش ماندگاری گردشگران در این استان دانست.
    کارتینگ در مناطق مختلف کشور از جمله در نوشهر ، کیش و تهران وجود دارد و مسابقات این ورزش مفرح به صورت کشوری و جهانی برگزار می شود .
    پیست کارتینگ دهکده گردشگری حیران در جنب تله کابین حیران قرار دارد .
    تله کابین حیران نیز پارسال افتتاح شد .
    این تله کابین 33 کابین معمولی و ویژه دارد که در مسیر رفت و برگشت 3هزار و300 متری حرکت می کند.
    دهکده گردشگری حیران در حد فاصل استان های اردبیل و گیلان در ارتفاع یک هزار و720 متری از سطح دریا واقع شده که به سبب دارا بودن چشم اندازهای بسیار زیبای طبیعی شامل جنگل ، کوه ، مرتع و رودخانه و آب و هوای بسیار مطبوع یکی از زیباترین مناطق گردشگری استان اردبیل در شهرستان نمین است.

  6. #2186


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    احتمال ادامه کاهش تولید خودرو در ماه های آینده




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان از کاهش 36 درصدی تولید خودرو در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت : کمبود نقدینگی ، عدم ارائه تسهیلات کافی از سوی بانکها و تشدید تحریمها موجب کاهش 36 درصدی تولید خودرو در سه ماهه اول سال جاری شده است.
    احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در حال حاضر به جهت تاخیر در تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان، میزان تولید شرکتهای خودروساز کاهش یافته است.
    وی همچنین به کاهش 46 درصدی تولید خودروهای دوگانه سوز در سه ماهه اول امسال اشاره نمود و و اظهار داشت : کمبود جایگاههای عرضه گاز سی ان جی و افزایش قیمت گاز همزمان با هدفمند سازی یارانه ها موجب کاهش استقبال مردم از خودروهای گاز سوز و در نتیجه کاهش تولید این محصولات در شرکتهای خودروساز شده است.
    وی با اشاره به ارتباط تنگانگ میزان تولید شرکتهای خودروساز با میزان تقاضا بازار گفت : از آنجا که خودروسازان بر اساس تقاضای بازار تولید می نمایند بنابراین با افت تقاضای بازار نسبت به این نوع خودروها، تولید خودروهای دوگانه سوز نیز با کاهش روبرو شده است.
    وی در ادامه از احتمال روند کاهش تولید خودرو در ماههای آینده خبر داد و گفت : در صورت عدم ارائه تسهیلات لازم به شرکتهای خودروساز قطعا ، روند کاهش تولید خودرو طی ماههای آینده ادامه خواهد یافت.
    وی افزود : اما چنانچه تسهیلات لازم به شرکتها ارائه شود امید می رود افت تولید ماههای گذشته جبران شود.
    وی همچنین در خصوص ادامه روند کاهش تولید خودروهای گاز سوز در ماههای آینده گفت : با توجه به اینکه میزان تولید خودروهای دوگانه سوز بسته به تقاضای بازار و مشتریان دارد بنابراین چنانچه میزان استقبال از خودروهای دوگانه سوز افزایش یابد قطعا آمار تولید این نوع خودروها در ماههای آینده افزایش خواهد یافت.
    دبیر انجمن خودروسازان همچنین افت تولید خودروهای دوگانه سوز را در راستای تغییر استراتژی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت دانست و گفت : عدم حمایت از تولید خودروهای دوگانه سوز و حمایت از خودروهای دیزلی شاید دلیل دیگری بر کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز در ماههای اخیر باشد .
    نعمت بخش همچنین به مزایای تولید خودروهای دیزلی و دفاع به حق سازمان بهینه سازی در این راستا اشاره نمود و گفت : قطعا در صورت توزیع گازوئیل استاندارد ، تولید خودروهای دیزلی به جهت میزان مصرف سوخت و کاهش آلایندگی و کاهش تعمیرات نسبت به خودروهای بنزینی به صرفه ترخواهد بود.

  7. #2187


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مسوولان بیش از این در پرداخت وام وقت کشی نکنند
    پرشین خودرو: دبیر انجمن قطعه سازان ایران معتقد است که ارائه تسهیلات ویژه به صنعت خودروسازی کشور با تاخیر زیادی مواجه شده است که تداوم این روند به نفع این صنعت نخواهد بود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ساسان قربانی اظهار داشت: در جلسات مشترکی که با معاون رییس جمهور و مدیران شرکت های خودروسازی برگزار شد مقرر شد مبلغ دو هزار میلیارد تومان به دوشرکت خودروساز کشور پرداخت شود که 60 درصد آن با سازوکارهایی که از سوی وزارت صنعت و معدن تجارت در نظر گرفته می شود به قطعه سازان تعلق گیرد.
    وی با بیان اینکه متاسفانه در سال حمایت از کارو سرمایه ایرانی در حمایت از تولید ملی نسبت به سالهای گذشته بسیار کند و نامطلوب عمل شده است، ادامه داد: امیدواریم در تخصیص این دو هزار میلیارد تومان بیش از این وقت کشی صورت نگیرد و مسوولان هر چه سریعتر اقدامات لازم را برای نجات صنعت خودروسازیس کشور انجام دهند.
    قربانی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عمده ترین دغدغه صنعت خودرو کشور مشکل نقدینگی است، ادامه داد: این امر باعث شده تا مشکلات تولید در صنعت خودرو بیش از هر زمان دیگری خود را نشان دهد به طوری که در حال حاضر چرخه تامین و تولید خودرو با مشکلات اساسی مواجه شده است.
    دبیر انجمن قطعه سازان ایران با اشاره به افت 35 درصدی تولید خودرو در کشورافزود: عدم تامین نقدینگی چرخه تامین و تولید را با مشکل مواجه کرده است زیرا قطعه سازان هنوز نتوانسته اند مطالبات خود را به موقع دریافت کنند از همین رو نمی توانند به موقع مواد لازم را تهیه و قطعات را به موقع تحویل خودروسازی ها بدهند.
    به گفته وی، عدم تامین به موقع قطعات، خطوط تولید خودروسازان را متوقف کرده به طوری که این امر به شدت بر میزان تولید دو شرکت خودروساز تاثیر گذاشته و تولید خودرو را کاهش داده است.

  8. #2188


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    بانک مرکزی؛ بازی در کدام زمین؟!
    پرشین خودرو: خانواده خودرو کشور دلخوش شده بود به اینکه با تصویب دو هزار میلیارد تومان در این روزگار عسرت، گره از کار فروبسته‌اش باز شود. آن هم در ایام بد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، یعنی زمانی که تیغ تحریم بر صنعت کشور جراحت وارد آورده و به تبع آن تحولات در بازار نرخ ارز و محدودیت‌های آن نفس صنعت را گرفت و نقدینگی به عنوان ماده حیاتی این صنعت کاهش یافت و در نتیجه تولید پایین آمد و مردم تحت فشار مضاعف قرار گرفتند.
    بی‌شک تصویب پرداخت دو هزار میلیارد تومان به دو خودروساز عمده کشور برای احیای این صنعت در این روزگار فرح‌بخش و امیدوارکننده بود و حس خوشایندی را در این خانواده بر انگیخت.
    آن زمان که کارگروه حمایت از تولید، نشستی اضطراری را در ایران خودرو در حاشیه افتتاخ خط تولید «رانا» برگزار کرد و در آن مقرر کرد، وام دو هزار میلیارد تومانی به خودروسازان پرداخت کند، گویی از ذوق زدگی سرعت کار خط تولید بیشتر شد و امیدوار تا بخشی از مصائبی را که دچارش شده بود، حل کند.
    گردانندگان صنعت خودور امیدوار بودند که زیر مجموعه دولت (بانک مرکزی) نیز اگرچه شاید با همان اشتیاق اما از سر مسئولیت‌پذیری و اجرای وظیفه، امضای معاون اول دولت را اجرایی کند و نسبت به پرداخت آن رقم اهتمام ورزد. گویی تصویب‌کنندگان می‌دانستند که رنجوری این صنعت، تعلل بردار نیست و نمی‌توان مداوا را موکول به بعد کرد.
    آنها دیده بودند که قوی‌ترین اقتصادهای جهان هم وقتی پای بیماری در صنعت خودرو کشورشان به میان می‌آید از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و صحت نشانه‌های حیاتی آن را شاخص ارزشمندی برای اقتصاد خود می‌دانند، البته در ایران هم اگر چه این صنعت -به نسبت- نوپاست اما حکایتش همان است.
    به نوشته عصر ایران، صنعت خودروسازی و زیر مجموعه آن دو میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده و شوخی با آن در مدیریت کلان کشور گاهی بحران‌ساز است. آن وقت که با سلام و صلوات مصوبه تایید شد، چرخش خون تازه مدیران این صنعت را امیدوار کرد و ضرب‌الاجل مندرج در آن را نیز به فال نیک گرفتند.
    اما «خوان» بعدی بانک مرکزی بود که گویی گوشی کشیده و بر در قفل زده است. انگار بانک مرکزی نتوانست و یا نخواست آن حساسیت را درک کند که گیرندگان این وام را به رایزنی و مذاکره برای دریافت وام از بانک‌های زیر مجموعه احاله داد.
    با این اقدام انگار نه انگار که در این مصوبه کمک ویژه‌ای برای صنعت خودروی کشور به تصویب رسیده است، چرا که پیش از این نیز هرگاه خودروسازان اراده می‌کردند، یکی از گزینه‌ها مراجعه به بانک‌ها و دریافت وام بوده است. با این وصف در شرایط عادی که صنعت خودرو کشور نیازی به کمک عاجل و تصویبنامه نداشت. خلاصه آنکه بانک مرکزی اعلام کرده است این میزان نقدینگی ندارد!
    یعنی دوهزار میلیارد تومان نقدینگی هم برای کمک به یکی از عمده ترین صنایع کشور موجود نیست؟!
    شوخی به نظر می رسد چرا که این اعداد وارقام در مقایسه با وام و مساعدت‌هایی که برخی بخش‌های خصوصی دریافت می‌کنند، عددی نیست، ماجرای نبود نقدینگی هم گویی برای کوبیدن سر خودروسازان به طاق بوده است و گرنه خود آنان بهتر می‌دانند که می‌شود بدون از خاصیت انداختن مصوبه، با کمک در موعد مقرر برحسب مقررات از سرگردانی این صنعت بیمار در پشت باجه بانک‌ها جلوگیری کرد. این یک نگاه کلان و ملی به مسایل لازم دارد نه چیزی بیشتر. به عبارتی مصداق انتخاب اولیت‌ها در مدیریت است و دانستن این موضوع که عوارض سهل‌انگارانه پاسخ دادن کم نیست.

    مهم تر اینکه وقتی خودروساز با داشتن چنین مصوبه‌ای که همه چیز آن روشن است، نتواند اوضاع و احوال خود را سرو سامان دهد با مراجعه به چه مرجعی می‌تواند، امید حمایت داشته باشد؟
    بالاخره با وجود این مصوبه، گذشتن از این شرایط دشوار کنونی به انجام وظیفه بانک مرکزی وابسته است و هر چند رئیس کل بانک مرکزی شخصا قائل به مشکل نقدینگی صنعت خودرو کشور نیست اما امیدواریم با توجه به ابلاغ این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور، پرداخت این رقم حتی اگر خلاف میل آقایان به مرحله اجرا درآید، چرا که در چنین اوضاعی تنها با دریافت این پول است که خودروسازان می‌توانند بخشی از بدهیشان را به قطعه سازان پرداخت کرده و خود را به حالت نسبتا عادی برگردانند.
    تاکید آخر اینکه بی‌شک تحریم‌کنندگان با نقشه راهی که برای خود ترسیم کرده‌اند، هدفشان نشانه رفتن صنایع قدرتمند و پویا و زمینگیر کردن، اقتصاد ملی است. آنها می‌دانند که در این میانه صنعت خودروی کشورمان توفیقاتی داشته و توانسته سهم به سزایی را در این بازار به خود اختصاص دهد، لذا زمین بازی را به گونه‌ای چیده که یکی از این هدف‌ها از نفس انداختن این صنعت باشد، دلایل آنهم آشکار است، این صنعت به صنایع پرشماری وابسته است و با رونق یافتن آن صنعت فولاد، مس و روی و همچنین کارخانجات تولیدی بسیاری به شکوفایی می‌رسد و این صنعت در شمار یکی از صنایعی است که بخش عمده‌ای از ایجاد اشتغال در کشور را بر عهده دارد و این را آنان نیک دریافته‌اند. با این مقدمه بانک مرکزی ترجیح می‌دهد به شکوفایی اقتصاد ملی کمک کند یا همچنان سهل‌انگارانه بازیگر زمین تحریم‌کنندگان باشد.

  9. #2189


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اختلاف قیمت کارخانه و بازار برخی خودروها 9 میلیونی شد
    پرشین خودرو: کاهش عرضه برخی خودروهای داخلی به بازار باعث افزایش اختلاف قیمت‌ها بین کارخانه و بازار آزاد این خودروها شد به طوری که این اختلاف قیمت در برخی موارد تا ۹ میلیون تومان نیز رسیده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، با وجود کاهش تقاضای خرید خودرو در بازار، پایین بودن عرضه برخی خودروها به بازار از سوی شرکت‌های خودروساز باعث بالا رفتن قیمت‌ در بازار آزاد شده است.
    به گفته فعالان بازار، خرید و فروش خودرو در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته حدود 20 درصد کاهش داشته اما این مسئله عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار آزاد نبوده و در حال حاضر اختلاف بالایی بین قیمت کارخانه و بازار برخی خودروها وجود دارد.
    پژو 206 تیپ 6 از جمله خودروهایی است که در حال حاضر با اختلاف قیمت 8 تا 9 میلیون تومانی نسبت به کارخانه، در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود به طوری که قیمت کارخانه‌ای این محصول 20 میلیون و 812 هزار تومان است اما در بازار 28 تا 29 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
    این روزها پژو 206 صندوق‌دار مدل V20 نیز با اختلاف 4 میلیون تومانی با کارخانه، 18.5 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که نسبت به هفته گذشته افزایش 500 هزار تومانی را تجربه کرده است.
    همچنین پژو 207 دنده اتوماتیک با اختلاف 6 میلیون تومانی نسبت به کارخانه، با قیمت 29 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود که این قیمت نشان‌دهنده افزایش یک میلیون و 200 هزار تومانی طی روزهای اخیر است.
    پژو 206 تیپ 2 و تیپ 5 نیز به ترتیب با 2 میلیون و 4 میلیون تومان اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار آزاد، خرید و فروش می‌شوند.
    قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 2 در بازار آزاد 18 میلیون و 700 هزار تومان است که افزایش 500 هزار تومانی را طی روزهای اخیر نشان می‌دهد و قیمت پژو 206 تیپ 5 نیز در بازار به 22.5 میلیون تومان رسیده که حدود 4 میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه است و با رشد یک میلیون تومانی نسبت به روزهای اخیر همراه شده است.
    قیمت مگان نیز این روزها در بازار آزاد به 42.5 میلیون تومان رسیده که رشد 2 میلیون تومانی را طی روزهای اخیر نشان می‌دهد. قیمت کارخانه‌ای این محصول 37 میلیون و 210 هزار تومان است.
    تندر 90 پارس خودرو نیز با اختلاف قیمت یک میلیون و 700 هزار تومانی نسبت به کارخانه، این روزها 18 میلیون و 900 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
    همچنین هر دستگاه تندر 90 ایران خودرو مدل E2 با اختلاف یک میلیون و 200 هزار تومانی نسبت به کارخانه، با قیمت 18 میلیون و 300 هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
    اختلاف قیمت کارخانه و بازار ماکسیمای دنده اتوماتیک نیز حدود یک میلیون و 200 هزار تومان است و در حال حاضر این خودرو با قیمت 60 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
    در بررسی بازار خودرو همچنین می‌توان به افزایش 2 میلیون تومانی قیمت مزدا 3 در بازار طی روزهای اخیر اشاره کرد به طوری که این محصول با قیمت 63 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.
    به گزارش فارس، قیمت هر دستگاه هیوندایی I20 با یک میلیون تومان افزایش طی رزوهای اخیر به 42 میلیون تومان رسیده و هر دستگاه هیوندایی I30 با 500 هزار تومان افزایش به قیمت 52 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.
    قیمت سوناتا نیز با 2.5 میلیون تومان افزایش به 81 میلیون تومان طی روزهای اخیر رسیده است.

  10. #2190


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    فعالان صنعت خودروسازی اصراری روی تعرفه 90درصدی ندارند
    پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان ایران از حمایت بسیار ضعیف از صنعت کشور در سال تولید ملی انتقاد کرد و گفت: عده‌ای می خواهند صنعت کشور را با مخاطره مواجه سازند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت بخش در رابطه با کاهش 36 درصدی تولید خودرو و ادعای برخی ها مبنی بر گلخانه ای بودن صنعت خودرو اظهار داشت: این افراد شاید به علت اینکه تعرفه واردات خودرو 90 درصد است این ادعا را کرده اند و فکر می کنند دولت از این صنعت حمایت زیادی می کند در صورتی که این میزان تعرفه در مقابل با تعرفه سایر کالاهای صنعتی آنچنان بالانیست.
    وی در ادامه با اشاره به تعرفه اقلامی چون کفش 120درصد، کاشی 100درصد و تعرفه کلیه پوشاکها 100درصد تصریح کرد: این صنایع به مانند صنعت خودرو پیچیده نیست چرا که برای ساخت یک خودرو چندین هزار قطعه بکار می رود و هر کدام از قطعات از تکنولوژی خاص برخوردار است و در صورت نبودن حتی یک قطعه آن، نمی توان خودرو را به بازار عرضه کرد.
    نعمت بخش ادامه داد: تعرفه لاستیک 50درصد بوده و خود خودروسازان که می خواهند قطعات منفصله از خارج وارد کنند باید تعرفه 64 درصدی بپردازند و با توجه به تعرفه کامل خودرو که 90درصد است فقط 26درصد از صنعت خودرو حمایت می شود.
    دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان این مطلب که فعالان این صنعت اصراری روی تعرفه 90درصد ندارند، خاطرنشان کرد: بارها به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده ایم که کل تعرفه ها را طی زمان بندی5 ساله بدون اشاره به نوع کالا در یک جدول کاهش دهند تا بدین وسیله کلیه سرمایه گذاران رشته های صنعتی چشم انداز5 سال آینده خود را از نظر میزان حمایت دولت در زمینه تعرفه ملاحظه و تصمیم گیری نمایند.
    وی همچنین با اشاره به دلایل افت 36 درصدی تولید خودرو در کشور گفت: مسائلی چون تحریم، مشکل شدن نقل و انتقال پول به خارج و کمبود نقدینگی در صنعت خودرو از مهمترین عوامل کاهش تولید است.
    نعمت بخش در ادامه با بیان اینکه وابستگی کشور برای تامین خیلی از قطعات خودرو به حداقل رسیده است، افزود: در حال حاضر پژو ایران را تحریم نکرده است، ولی نمی توانیم پول قطعات ارسالی را به دلیل خود مشکلات نقل و انتقال پول به پژو پرداخت کنیم.
    وی با بیان اینکه در دیگر کشورهای دنیا به صنعتگران به نسبت فروشی که دارند 80 درصد آن را به صورت تسهیلات ارزان قیمت تسهیلات پرداخت می شود، یادآورشد: سال گذشته فروش صنعت خودرو بالغ بر 25 هزار میلیاردتومان بود که انتظار داریم 80درصد آن را به صورت تسهیلات بانکی پرداخت شود.
    دبیرانجمن خودروسازان ایران اظهارداشت: شرایط کسب و کار در کشور با شرایط دیگر کشورها قابل مقایسه نیست چرا که در دیگر کشورها شرکت های لیزینگی فعال بوده و به علت اینکه بیشتر مردم نمی توانند به صورت نقدی خودرو خریداری کنند به آنها خدمات می دهند.
    وی در ادامه اشاره کرد: طی جلسه ای که با معاون اول رئیس جمهور داشته ایم این موضوع مطرح شد که سود 17 درصدی شرکت های لیزینگی کم بوده و صرفه اقتصادی ندارد، چرا که خود دولت اوراق مشارکت را با سود 20 درصد ارائه می دهد.
    نعمت بخش با بیان اینکه 3800 میلیارد تومان تسهیلات شرکت ایران خودرو و سایپا بابت لیزینگ فروش اقساطی خود صرف شده است، اعلام کرد: این عامل خود باعث کمبود پول و نقدینگی در شرکتهای خودروسازی شده و باعث بالارفتن بدهی خودروسازان به قطعه سازان گردیده است، به طوری که اغلب قطعه سازان در حال تعدیل نیرو و حتی تعطیلی واحدکاری خود هستند.
    این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد: طی جلسه ای که یک ماه پیش در جلسه کارگروه حمایت از تولید، شورای پول و اعتبار و شورای سیاست گذاری خودرو برگزار شد، مقرر گردید تا بانک مرکزی 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت ایران خودرو و سایپا بدهند، ولی بعد از گذشت یکماه به علت بروکراسی اداری هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است و تازه پس از یکماه معاون اول رییس جمهور به رییس کل بانک مرکزی ابلاغ نموده است.
    وی افزود: اخیرا متوجه شدیم که بانکها سقف تسهیلاتی خود را که برای شرکت های خودروسازی کاهش داده اند و در تعجب هستیم که در سال حمایت از تولید ملی چرا این اتفاق صورت گرفته و چه قصد و غرضی در پشت پرده آن وجود دارد.
    نعمت بخش ادامه داد: این عمل موجب کاهش تولید و افزایش قیمت خودرو در بازار و افزایش فاصله قیمتی خودرو از کارخانه تا بازار می شود که افزایش رانت خواری و دلال بازی را در این رشته صنفی را در پی خواهد داشت.
    وی در رابطه با این موضوع که آیا می توانیم این عمل را به یک فتنه اقتصادی مرتبط دانست یا نه؟ گفت: ما نمی توانیم کسی را متهم کنیم ولی با وجود عملکردها تا حدودی ذهن ها به سمتی می رود که عده ای می خواهند صنعت کشور را با مخاطره مواجه سازند.

صفحه 219 از 771 نخستنخست ... 119169199209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229239269319719 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University