.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 240 از 771 نخستنخست ... 140190220230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250260290340740 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 2,391 تا 2,400 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #2391


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    فروش خودروي نو در فرانسه کاهش يافت




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: کمیته خودروسازان فرانسوی اعلام کرد فروش خودروی نو در این کشور در ماه ژوییه پانزده و نیم درصد کاهش یافته است.
    به گزارش خبرخودرو ، کمیته خودروسازان فرانسوی با انتشار آمار و ارقامی که بر اساس روزهای کاری تصحیح شده است اعلام کرد میزان فروش خودروهای نو در ماه ژوییه در مقایسه سالانه پانزده و نیم درصد کاهش یافته است.
    بر اساس این گزارش در ماه ژوییه در مجموع صدو چهل و هشت هزار و نهصد و شصت و شش دستگاه خودرو در فرانسه به فروش رسید. کمیته خودروسازان فرانسه در گزارش خود در همین باره اعلام کرده است در هفت ماهه نخست امسال ، بازار خودرو فرانسه سیزده و نیم درصد افت داشته است .
    به طور دقیق تر در ماه ژوییه ، محصولات شرکت پ اس آ نه ممیز نه دهم درصد ، محصولات شرکت پژو دوازده و نیم درصد و همچنین محصولات شرکت خودروسازی سیتروئن نیز شش ممیز هشت دهم درصد افت فروش داشته اند. محصولات شرکت رنو فرانسه نیز در این ماه دوازده ممیز دو دهم درصد افت فروش داشته است.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    احمد برقکار (2nd August 2012)

  3. #2392


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    بي.ام.و با کاهش شديد سود روبرو شد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: مقامات شرکت آلمانی تولید کننده خودروی بی. ام. و، به رغم افزایش میزان فروش تولیدات خودرو در قاره آسیا و بویژه در چین، از کاهش شدید سود این شرکت در سه ماهه دوم سال کنونی خبر دادند.
    به گزارش خبرخودرو ، سود خالص بی.ام.و در سه ماهه دوم سال دوهزار و دوازده یک میلیاردو دویست و هشتاد میلیون یورو محاسبه شده که این رقم در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته بیست و هشت و یک دهم درصد کاهش داشته است.این درحالی است که کارشناسان اقتصادی کاهش سود شرکت بی.ام.و را بیست و چهار درصد برابر با یک میلیارد و چهارصد میلیون یورو پیش بینی کرده بودند.با این وجود، بی.ام.و هفت و سه دهم درصد به ارزش نوزده میلیارد و دویست میلیون یورو گردش مالی داشته است.
    مدیران این شرکت آلمانی، هزینه کارکنان، افزایش هزینه های فعالیتهای پژوهشی را از جمله دلایل ناشی از کاهش شدید سودهی توصیف می کنند.
    برغم تلاش دست اندرکاران شرکت بی.ام. و برای افزایش فروش تولیدات خود، تبعات ناشی از بحران بدهی اروپا سبب کاهش روند فروش اینگونه تولیدات خودرو شده است.فروش تولیدات بی.ام.و در اروپا کمتر از یک دهم درصد، در شمال آفریقا ده و سه دهم درصد و در آسیا یعنی عمدتا در کشور چین بیست و پنج و شش دهم درصد گزارش شده است.
    این شرکت آلمانی با فروش یکصدو پنجاه و نه هزار و سیصد و پنجاه و هشت دستگاه خودرو در چین، سی و شش دهم درصد از فروش خود را از این کشور بدست آورده است. ژاپن نیز با خرید بیست و هفت هزار و هفتصدو سی و هفت دستگاه خودرو، بیست و هفت و سه دهم درصد از بازار خرید بی.ام. و را بخود اختصاص داده است.
    رابرت ریتهوفر، رئیس هئیت مدیره بی.ام.و روند تولید و فروش خودروهای این شرکت را بسیار رضایت بخش توصیف کرد. بی.ام.و یکصدو دو هزار و هفت کارمند درسراسر جهان دارد.

  4. #2393


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    افزایش شمار جایگاه های سی ان جی منطقه کرمان




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، شمار جایگاه های سی ان جی (گاز طبیعی فشرده شده) منطقه کرمان با گشایش یک جایگاه جدید در منطقه سرداران رفسنجان، به 63 باب افزایش یافت.
    با گشایش این جایگاه جدید در منطقه رفسنجان، شمار جایگاه های سی ان جی منطقه رفسنجان نیز به 13 باب افزایش یافت.
    عملیات احداث این جایگاه که برای ساخت و راه اندازی آن مبلغ 8 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی شرکت پخش سرمایه گذاری شده است، از سال 89 آغاز شده بود.
    این جایگاه با ظرفیت کمپرسور یک هزار و 500 مترمکعب بر ساعت، 6 نال و فشار گاز ورودی 250 PSI، در مجموع توانایی سوخت رسانی به یک هزار و 300 خودرو در طول شبانه روز را دارد و از طریق احداث آن برای پنج نفر اشتغال زایی شده است.
    با گشایش این جایگاه، مجموع ظرفیت کمپرسورهای استان کرمان به 64 هزار و 435 مترمکعب و تعداد نازل های فعال استان نیز به 332 نازل رسیده است.
    پخش منطقه کرمان یکی از مناطق سی و هفت گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور است که با 9 ناحیه کهنوج،‌ رفسنجان،‌ شهربابک، بافت، مرکزی، زرند، بم،‌ جیرفت و سیرجان وظیفه سوخت رسانی به این نواحی در جنوب شرقی کشور را به عهده دارد.

  5. #2394


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    پيشرفت 88 درصدي طرح بنزين سازي پالايشگاه اصفهان




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، پیشرفت طرح بنزین سازی پالایشگاه اصفهان به 88 درصد رسید.
    مجری طرح احداث مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان امروزگفت: تکمیل عملیات، نصب، پیش راه اندازی و راه اندازی 3واحد بنزین سازی این پالایشگاه از آبان امسال شروع و قبل از پایان سال به طور کامل به بهره برداری می رسد.
    آقای طغیانی گفت: با بهره برداری از این طرح ، روزانه 3میلیون لیتر به بنزین تولیدی پالایشگاه با اکتان (درجه آرام سوزی) بیشتر از90 افزوده می شود.
    وی هزینه کل این طرح را 470میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از زمان اجرای طرح در اواخر سال 86 تاکنون 385 میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن 95میلیارد تومان دیگر نیاز است.
    طغیانی با اشاره به فعالیت هزار و 400 نیروی کاری در عملیات اجرایی این طرح گفت: در اجرای این طرح ، بنزین تولیدی مطابق با استاندارد یورو 2005 تولید و سوختن آنها در وسایل نقلیه، آلودگی کمتری به همراه خواهد داشت.
    پالایشگاه اصفهان 15 درصدبنزین کشور به میزان 12 میلیون لیتر بشکه در روز را عرضه می کند.
    شرکت پالایش نفت اصفهان 22درصد فرآورده های نفتی کشور را تولید می کند واز نظرتنوع محصولات همچون بنزین، سوخت جت، هواپیما وانواع حلالها، رتبه نخست را بین9 پالایشگاه کشوردارد.

  6. #2395


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    برتري لوب در دور انتخابي رالي فنلاند




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: راننده مطرح و کهنه کار فرانسوی در دور انتخابی رقابتهای رالی اتومبیلرانی فنلاند به برتری رسید.
    به گزارش خبرخودرو ، نتایج این رقابت که در منطقه لاهتی در شمال فنلاند برگزار شد ، به شرح زیر است :
    1- سباستین لوب از فرانسه - سیتروئن 2:17:470 دقیقه
    2- یاری ماتی لاتوالا از فنلاند - فورد 0:555 ثانیه اختلاف
    3- میکو هیروونن از فنلاند - سیتروئن 0:806 ثانیه اختلاف

  7. #2396


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    C Evolution، اسکوتری پاک از بی.ام.و
    پرشین خودرو: بخش ویژه موتورسیکلت بی.ام.و موسوم به BMW Motorrad از نمونه نزدیک به تولید اسکوتر جدید برقی‌اش رونمایی کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این اسکوتر که C Evolution نام دارد سال گذشته در روز تکنولوژی BMW Motorrand به هواداران معرفی شد و همین‌طور نمونه کانسپت آن نیز در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2011 رونمایی شده بود.
    طراحی این اسکوتر در عین حال که کاملا کاربردی و مناسب یک اسکوتر است از فرمی ساده ولی جذاب سود می‌برد. استفاده از ترکیب رنگ سفید، خاکستری و سبز فسفری در عین خلق کردن تضادی زیبا به مفهوم پاک بودن و دوستدار محیط زیست بودن وسیله هم اشاره‌ای دارد.
    سازه این اسکوتر از کامپوزیت ساخته شده و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که در حالت عادی توانایی تولید 51 اسب بخار را داراست و در صورت نیاز می‌تواند تا 47 اسب بخار قدرت تولید کند. بی.ام.و حداکثر سرعت این اسکوتر را به صورت الکترونیکی به 120 کیلومتر بر ساعت محدود کرده است و ادعا می‌کند که زمان لازم برای رسیدن آن به سرعت 60 کیلومتر بر ساعت هم به اندازه‌ موتورسیلکت های کلاس 600 سی‌سی و بالاتر است.
    قدرت پیشرانه از طریق محور‌های اتصال دهنده چرخ به بدنه صورت می‌گیرد؛ در حالی که خود موتور در پشت محفظه‌ی باتری قرار گرفته است. این باتری ها با ظرفیت 8 کیلووات ساعت در صورت شارژ شدن کامل می‌توانند برد مسافتی برابر با 100 کیلومتر را برای C اسکوتر فراهم آورند. قابل ذکر است که این باتری‌ها می‌توانند به وسیله سوکت‌های خاصی به شبکه برق خانگی هم اتصال یابند و ظرف سه ساعت به طور کامل شارژ شوند.
    سیستم بازیابی انرژی ناشی از نیروی ترمز که در خودروهای بی.ام.و به یک گزینه کاملا شناخته شده است در این اسکوتر نیز به کار گرفته شده است تا بدین ترتیب بتواند نهایتا 20 درصد از انرژی مصرفی آن را بکاهد.
    طبق گفته باواریایی‌ها تولید C Evolution در سال 2014 آغاز خواهد شد.



    Click here to enlarge
    4

    Click here to enlarge
    3

    Click here to enlarge
    2

    Click here to enlarge
    1

    Click here to enlarge
    4

    Click here to enlarge
    3

    Click here to enlarge
    2

    Click here to enlarge
    1

    Click here to enlarge
    4

    Click here to enlarge
    3

    Click here to enlarge
    2

    Click here to enlarge

  8. #2397


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شتاب برای ورود خودروهای خارجی چه توجیهی دارد؟
    پرشین خودرو: اخیرا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی همسو با سیاستی که واردکنندگان خودرو همواره در پی آن بوده‌اند، به پیگیری اصلاح نرخ تعرفه‌ها و سایر هزینه‌های مترتب بر واردات خودرو اشاره کرد و اظهار داشت: اصلاح نرخ تعرفه ها و سایر هزینه های مترتب، از جمله پیشنهاداتی است که برای متعادل کردن قیمت خودرو در کمیسیون ماده یک پیگیری می‌شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سید جواد تقوی این تصمیم را در جهت اتخاذ تدابیر جدید دولت برای کنترل قیمت خودروهای خارجی دانست و ابراز امیدواری کرد با متعادل کردن قیمت خودروهای وارداتی، مصرف کننده با نرخ های بالا مواجه نشود.
    اما اینکه چرا این سخنان فریبنده که بر اساس آن قرار است در سایه واردات خودرو با تغییر تعرفه، ارزانی خودروهای خارجی و کاهش قیمت آن را به عنوان یک خدمت به مردم طراحی و ارایه شود، انحراف از مسیر حرکت به سمت اقتصاد ملی و کمک به صنعت کشور تلقی می شود، موضوعی است که ذیلا به مواردی از آن اشاره می‌کنیم.
    ادغام صنعت و تجارت؛ حمایت از واردكنندگان
    زمانی که سخن از ادغام وزارت بازرگانی، با وزارت صنایع و معادن بود و آقایان در توجیه آن سخن می‌راندند، همواره اشاره داشتند که قرار است یکی از راهبردهای این ادغام، بهره‌گیری سهل‌تر از بازرگانی و تجارت در خدمت صنعت و تولید باشد.
    یعنی تصمیم‌گیری‌ها در حوزه بازرگانی بر اساس ظرفیت‌سنجی‌ها و توانمندی‌های داخلی همچنین با رویکرد تقویت آن باشد.حال آنکه گاهی مشاهده می‌شود مسوولانی که متولی جدی اجرای این سیاست هستند، و از قضا قرار است اجرای این سیاست بر عهده ایشان باشد، با رویکردی که در آن وظیفه‌ای مهم‌تر به حاشیه رفته است، به سیاستگذاری و تصمیم‌گیری می‌پردازند.
    درسال تولید ملی یک بار دیگر دلارهای وسوسه انگیز حاصل از افزایش قیمت نفت، در آسان ترین راه ممکن برای کسب سودهای کلان و آسان به جریان می افتد و آن همان سوژه جذاب بازنگری تعرفه خودرو های خارجی واردات است.
    هر اندازه هم کارشناسان و اقتصاددانان و صنعت گران در مورد لزوم بسترسازی و توسعه صنعت داخلی و رشد اقتصادی سخن بگویند، گویی در برابر جریان هایی که در راه کسب سودهای آسان و کلان حرکت می کنند، کاری از پیش نمی برد.
    به نوشته افکار نیوز، تازه ترین راهکاری که این روزها برای مصرف دلارهای نفتی اندیشیده شده، شروع بازنگری تعرفه ها برای واردات خودروهای خارجی توسط معاون وزیر صنایع است. برای بسیاری از شهروندانی که مشتاق سوار شدن بر خودروهای بسیار پیشرفته از برندهای معتبر جهانی هستند و شایستگی آن را هم دارند، خبر خوشحال کننده ای باشد، اما بیشتر کسانی را خوشحال می کند که از واردات خودرو سودهای کلان و سریع و آسان می برند و انگیزه آن ها دلسوزی برای علاقه مندان خودرو نیست.
    شاید بهتر آن است که به جای شتاب برای کسب سودهای کلان از دلارهای نفتی، این دلارها در راه سرمایه گذاری برای کارهای زیربنایی برای تضمین حال و آینده شهروندان و گسترش اقتصاد به مصرف برسد.
    لذا باید منتظر باشیم تا بازار خودروی ایران به سرعت هر چه تمام تر در اختیار برندهای مختلف قرار گیرد و فاتحه صنعت خودروسازی داخلی خوانده شودو با کاهش تعرفه ها همه راه ها را به روی خودروهای خارجی باز می کند. واردات گرایی و رسیدن به منافع زودرس و انکار آینده، بیش از این که یک موضوع اقتصادی و مالی باشد، یک ویژگی فرهنگی است که با روحیه شتابزدگی نیز ارتباط دارد.
    تنها نتیجه ای که از ترکیب دلارهای حاصل از فروش نفت خدادادی با این ویژگی فرهنگی حاصل می شود، گسترش مصرف گرایی و خرید محصولات گوناگون از خارج از کشور است که خودرو به دلیل ماهیت خاص خود در راس آن ها قرار می گیرد.
    باز گذاشتن همه درها برای واردات خودرو، نتیجه ای جز خنثی کردن تلاش ها و سرمایه گذاری هایی که در چند دهه صنعت خودروسازی داخلی را موجودیت بخشیده ندارد.
    درست است که مصرف کنندگان و شهروندان ایرانی هم مانند سایر نقاط جهان، شایستگی سوار شدن بر بهترین خودروهای دنیا را دارند، اما شتاب برای ورود خودروهای خارجی، تنها با هدف دست یابی به سودهای کلان زودرس و آسانی صورت می گیرد که هیچ حاصلی برای مردم و یا مشتریان ندارد.
    کشورهای عربی خاورمیانه و حوزه خلیج فارس از روز ازل، دنبال سرمایه گذاری و صنعت نرفتند و نقش خود به عنوان مصرف کنندگان اقتصاد جهانی را پذیرفتند.اما این که یک زمانی در ایران سرمایه گذاری و حرکت در راه دست یابی به صنعت داخلی شکل گرفت، لابد ظرفیت هایی در این مرز و بوم وجود داشته و سندهای تاریخی هم در مورد آن هست.
    لذا اگر قرار است ما هم به بازار مصرف بزرگ جهان بپیوندیم، صنعت داخلی نابود و بسیاری از شاغلان این بخش بیکار خواهند شد؛ ضمن این که معلوم نیست تکلیف بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و دانشجویانی که در حال حاضر سرگرم تحصیل هستند، چه خواهد شد.
    بلای كشاورزی بر سر صنعت خودرو می آید؟
    صنعت خودروسازی تنها مونتاژ قطعات منفصله و ارایه خودروی کامل نیست، بلکه شبکه بزرگی از سازندگان قطعات مختلف و متنوع را در بر می گیرد که دستاوردهای بزرگی را برای صنعت و اقتصاد کشور به همراه داشته و خود از ظرفیت های موجود برای صادرات و کسب درآمد ارزی به شمار می رود.
    شتاب زدگی برای واردات خودرو، همان بلایی را بر سر صنعت خودروی داخلی می آورد که بر سر کشاورزی داخلی آورده و موجب شده تا پرورش میوه برای کشاورزان صرفه اقتصادی نداشته و عملا از بین برود؛ آن هم در ایران که از نظر تنوع میوه شاید یکی از کشورهای منحصر به فرد دنیا باشد.
    کیفیت و قیمت، از جمله شاخص های مهم برای هر پدیده ای به شمار می رود و تنها به خودرو مربوط نیست، اما کاستی هایی که در این خصوص وجود دارد، نباید بهانه ای برای مصرف هر چه سریع تر دلارهای نفت خدادادی در بازار جهانی باشد، بلکه کار درست تر اندیشیدن تدابیر و اتخاذ راهکارهایی برای رسیدن به مراتب بالاتر در این شاخص ها است.
    با این وضع گسترش واردات خودروهای خارجی این قبیل حرکت ها را هم در نیمه راه متوقف کرده و همه تلاشی را که در این راه صورت گرفته مهر باطل می زند.
    رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص واردات خودرو – فروردین ۸۹
    درپایان به برای یاد آوری آقای معاون وزیر رهنمود های مقام معظم رهبری را گوشزد می کنیم:
    رهبر معظم انقلاب درجمع مدیران و کارشناسان صنعت و معدن کشور با اشاره به نقش بالای صنعت در اعتلا و رشد ایران اسلامی، پیشرفت های صنعت کشور را ارزشمند توصیف کردند و خواهان آن شدند تا با تلاش و پیگیری دوچندان و خستگی ناپذیر و تکیه بر دانش و علم و ارتقای کیفیت محصولات داخلی، یک حرکت جهشی در بخش صنعت انجام شود.
    ایشان همچنین نکاتی را در خصوص بخش صنعت کشور به ویژه صنعت خودرو یادآور شدند که تنظیم سیاست های بازرگانی به منظور جلوگیری از واردات بی رویه یکی از موارد مهم مورد تاکیدشان بود.
    رهبرکبیر انقلاب اسلامی در این خصوص خاطرنشان کردند: فراوانی و ارزانی خوب است اما از آن مهم تر رشد صنعت داخلی است و نباید به استناد دلایل عمدتا واهی دروازه را به روی واردات باز کرد.
    ایشان با اظهار ناخرسندی از سیاست های واردات خودرو و بعضی از تصمیماتی که در این زمینه گرفته شده، تأکید کردند: عموما فلسفه و منطقی که برای افزایش واردات مطرح می شود، بالا بردن کیفیت محصولات داخلی است، اما برای این هدف گزینه های بهتری هم وجود دارد که یکی از آن ها اعمال سیاست ها و ضوابطی برای بالا بردن کیفیت محصولات داخلی است.
    یك سؤال...
    آقای معاون وزیر بهتر نیست در سال تولید ملی، به جای تصمیمات شتاب زده و حمایت از واردكنندگان، تدبیری برای حمایت از تولیدكنندگان داخلی مقابل تحریم های بین المللی بیاندیشید؟

  9. #2398


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تولید محصول جدید لکسس برای رقابت با آئودی و مینی

    Click here to enlarge


    لکسس – برند لوکس شرکت تویوتا موتور ژاپن – درصدد است به منظور رقابت با خودروهایی نظیر آئودی a1 و مینی کوپر،خودروی شهری جدیدی را تولید نماید.
    اگر چه شرکت لکسس هیچ اظهار نظر رسمی درباره خبر فوق نکرده ولی کارشناسان بر این باورند که خودروی جدید این شرکت as150 نام خواهد داشت و از لحاظ اندازه کمی کوچکتر از ct 200h و خودروهای رقیبش یعنی آئودی a1 ، مینی کوپر ، آلفا رومئو mito و یا سیتروئن ds 3 خواهد داشت.
    به گفته منابع آگاه انتظار می رود as150 با دو سامانه تولید قدرت 1.5 لیتری هیبریدی synergy drive – که هم اکنون بر روی پریوس c نصب شده – و 1.2 لیتر انژکتوری مستقیم توربو شارژعرضه گردد.
    پیش بینی می شود as150 با الهام از پریوس c طراحی شده باشد و لذا فناوری های به کار رفته در آن با این خودروی مشهور مشابه باشد. متاسفانه هنوز جزئیات دقیق تری درباره این خودرو در دسترس نیست ولی انتظار می رود این خودرو در نمایشگاه ماه سپتامبر پاریس در معرض دید عموم قرار بگیرد.

  10. #2399


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    بازار خودرو در هفته ای که گذشت؛ افزایش قیمت پژو 206 و مگان

    Click here to enlarge


    واقعیت این است که بازار خودرو کشور این روزها متاثر از شرایط تولید خودروسازان، هر روز با نوسان همراه است، به طوری که قیمت برخی خودروها روز به روز افزایش می‌یابد.
    البته بحث فقط بحث افزایش قیمت‌ها نیست، بلکه مشکل جدی‌تر اینجا است که توليد خودرو كم شده و افراد کمتري امکان خرید آن را دارد. با این شرایط باید گفت پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر افزایش قیمت خودرو درست از آب درآمده و همان طور که انتظار می‌رفت، کاهش تولید کار دست بازار داد و منحنی قیمت‌ها صعود کرد.
    به اعتقاد کارشناسان، بازار خودرو کشور هم اکنون تحت تاثیر فرمول ساده «عرضه و تقاضا» قرار گرفته و چون تولید افت کرده و عرضه کم شده است، قیمت‌ها نیز بالا رفته‌اند. اگرچه برخی کارشناسان معتقدند افزایش قیمت خودروها حدی دارد و بعید است بالاتر از اینها برود، اما فعلا که کسی جلودار افزایش قیمت‌ها نیست و خودروهای داخلی روز به روز گران‌تر می‌شوند.
    از آنجاکه تولید نیز اوضاع مناسبی ندارد و تا رو به راه نشود، امیدی به آرام شدن بازار خودرو نیست، بعید به نظر می‌رسد بازار به این زودی‌ها رنگ کاهش قیمت و آرامش را به خود ببیند. حال قرار است وامی دو هزار میلیاردی از سوی دولت به خودروسازان پرداخت شود و فعالان صنعت خودرو معتقدند با این پول می‌توان اوضاع تولید را سر و سامان داد. البته در پرداخت این وام به خودروسازان تردیدهایی وجود دارد و با وجود ابلاغ آن به بانک‌های عامل، نمی‌توان با اطمینان در مورد پرداخت آن صحبت به میان آورد. اگر فرض را برپرداخت وام دو هزار میلیاردی بگیریم، می‌توان به عادی شدن وضع تولید و اوضاع بازار امیدوار شد، اما اگر روند فعالیت خودروسازان به همین شکل ادامه یابد، بازار همچنان در گرانی باقی خواهد ماند. با شرایطی که هم اکنون در بازار خودرو رخ داده، باید عنوان کرد «خودرو» هم به نوعی «طلا» گشته و مانند سال‌ها قبل به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است.
    اما به بازار برویم و ببینیم اوضاع قیمت‌ها در هفته جاری به شکل بوده است.
    آن طور که فعالان بازار می‌گویند، این هفته پژو 206 باز هم افزایش قیمت را تجربه کرد و در تمام مدل‌های خود گران شد. در این بین، تیپ دو 206 از مرز 20 میلیون تومان نیز گذشت و هم اکنون 20 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد، که نشان‌دهنده جهش حدودا 5/1 میلیون تومانی آن است. همچنین تیپ 6 این خودرو نیز 30 میلیون تومان را رد کرد و گفته می‌شود در حال حاضر قیمتی برابر با 31 میلیون تومان دارد که رکوردی عجیب برای آن به حساب می‌آید. در بین مدل‌های صندوق دار 206 نیز v9 با قیمتی معادل 30 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افزایش قیمت 500 هزار تومانی v9 حکایت می‌کند. v8 نیز به عنوان دیگر مدل صندوقدار 206، هم اکنون 23 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. پژو 206 از جمله خودروهایی است که طی بهار امسال کاهش تولیدی شدید را تجربه کرده و از همین رو تا این حد افزایش قیمت را به خود می‌بیند. در کنار پژو 206 اما پژو 207 آی مدل اتومات نیز این هفته افزایش قیمت را تجربه کرد و به قله 30 میلیون تومان رسید تا 206 را تنها نگذاشته باشد.
    اما نگاهی نیز به قیمت محصولات سایپا و پارس خودرو در بازار بیندازیم. در این بین، مگان دنده اتومات یک میلیون تومان دیگر گران شد و هم اکنون 43 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. مدل دنده‌ای مگان نیز 36 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد که ظاهرا تغییر خاصی نداشته است. این در حالی است که تندر-90 در مدل e2 حدود 200 هزار تومان افزایش قیمت را در این هفته به خود دید، به نحوی که هم اکنون 19 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد. این قیمت البته به مدل پارس خودرویی تندر مربوط می‌شود و نوع ایران خودرویی آن قیمتی زیر 19 میلیون تومان دارد. تندر-90 در مدل e1 نیز اگر موجود باشد، 17 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خواهد داشت.
    دیگر محصول پارس خودرو که افزایش قیمت را تجربه کرده، نیسان تینا نام دارد و حدود دو میلیون و 500 هزار تومان گران شده است. این محصول در حال حاضر 83 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. تینا خودرویی کاملا مونتاژی به شمار می‌رود و فعلا تیراژ بالایی ندارد.
    در بین دیگر پارس خودرویی‌های بازار، این هفته ماکسیما تغییر قیمت خاصی را به خود ندید و هم اکنون قیمتی برابر با 64 میلیون تومان دارد. این خودرو البته طی یک ماه گذشته بیش از چهار میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

  11. #2400


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تمایل مشتریان آمریکایی به حفظ خودرو قدیمی

    Click here to enlarge


    صاحبان خودرو در آمریکا این روزها هیچ عجله‌ای برای مبادله یا فروش خودروی خود ندارند. نتایج دو گزارش جدید حاکی است که میانگین زمان نگهداری خودرو نزد آمریکایی‌ها به حدود 10 سال و میانگین کارکرد هر خودرو به حدود 150 هزار مایل رسیده است.
    آمریکایی‌ها همیشه عادت داشته‌اند خودروی خود را پس از 2 یا 3 سال کارکرد بفروشند و خودرویی نو جایگزین آن کنند، یا با پرداخت مبلغی اضافه آن را با خودروی نو مبادله کنند. البته این رسم در دورانی که اصولا سبک طراحی، ظاهر خودرو و چشمگیر بودنش در مقایسه با تولیدات رقیب بر کیفیت مقدم بوده،‌ چندان غیرعادی نبود. اما وقتی کیفیت خودرو و اطمینان‌پذیری آن برای خودروسازان به اصولی ضروری تبدیل شد، خیال مصرف‌کنندگان هم از بابت عمر طولانی‌تر خودروشان راحت شد. اتفاقی که به عقیده تحلیلگران اساسا با شرایط لرزان اقتصادی و افزایش قیمت‌ها همخوان به نظر می‌رسد.
    بر اساس بررسی automd.com، حالا از هر 10 صاحب خودرو نزدیک به 8 نفر خودروی خود را پس از یک دهه، و حتی بیشتر، می‌فروشند یا مبادله می‌کنند. اکثر مالکان از خودروی خود 125 تا 150 هزار مایل کار می‌کشند و بعد تصمیم به عوض کردنش می‌گیرند. این روزها دیدن خودروهایی حتی با 200 هزار مایل کارکرد در بنگاه‌های اتومبیل دیگر تعجبی ندارد. automd می‌گوید در حال حاضر بیش از 60 درصد خودروهای دست اول در آمریکا (یعنی خودروهایی که پس از ساخت تنها یک بار فروخته شده‌اند) بیش از 100 هزار کیلومتر راه کار کرده‌اند.
    برایان هیفر، نایب ريیس automd.com، در این مورد می‌گوید: در اوضاع فعلی اقتصاد و با وجود مشکلات مالی هیچ تعجبی ندارد که مصرف‌کنندگان ترجیح بدهند خودرویشان را مدت بیشتری نزد خود نگه دارند. وی تاکید می‌کند که اطلاعات ما 3 سال است که از چنین روندی خبر می‌دهند.
    هیفر ادامه می دهد که نکته جلب توجه این است که انگار مالکیت طولانی یک خودرو رفته‌رفته به عادتی کاملا جاافتاده تبدیل شده، فارغ از اینکه اوضاع اقتصاد خوب باشد یا بد.
    نتایج نظرسنجی automd.com از چهار هزار مالک خودرو حاکی از این است که 78 درصد مالکان خودرو دست‌کم تا 10 سال آینده هیچ قصدی برای تعویض خودرو ندارند؛ 15 درصد تصمیم دارند بین 8 تا 10 سال آینده خودرویی نو بخرند؛ 5 درصد بین 6 تا 7 سال آینده و تنها 3 درصد بین 3 تا 5 سال آینده.
    برای صنعت بحران‌زده‌ای که حیاتش بیش از هر زمان دیگری به بازگشت مشتریان به نمایشگاه‌های فروش تولیداتش بسته است،‌ چنین آماری هرگز خبر خوشی نخواهد بود.
    جالب اینجا است که خودروسازی باید خودش را هم بابت چنین وضعیتی سرزنش کند. بر اساس نتایج چند بررسی دیگر، از جمله بررسی j.d. power، محصولات امروزی نقص‌هایی بسیار کمتر و بنابراین عمر طولانی‌تری دارند.
    بنابراین خودروهای امروزی با توجه به کیفیت بالایی که دارند از تعمیرات گسترده و اساسی معاف هستند این در حالی است که به این موارد خدمات زمان‌بندی‌شده و رایگان خودروسازان را نیز باید اضافه کرد.
    حال به نظر می‌رسد این عملکرد خودروسازان است که این چنین رفتار مصرف‌کنندگان را در پی داشته است.
    این درحالی‌که سازندگان خودرو ، هم اکنون بار دیگرو این بار با دیدگاهی تازه،‌ بر طراحی‌های پرشور و پرطرفدار متمرکز شده‌اند،‌ اما مصرف‌کنندگان چندان وقعی به آن نمی‌گذارند و اگر قرار به انتخاب باشد، از میان کیفیت و کارکرد یا زیبایی و شکل ظاهری، اولی را برمی‌گزینند. بر اساس بررسی automd اولویت 52 درصد مالکان برای خرید خودروی بعدی، کارکرد خواهد بود و تنها 21 درصد گفته‌اند که ظاهر برایشان شرط اول است.
    47 درصد شرکت‌کنندگان در این بررسی توان ضعیف اقتصادی را اصلی‌ترین دلیل برای پرهیز از فروش خودرو و جایگزینی‌اش با خودروی تازه‌ساخت برشمرده‌اند. طبق این نظرسنجی که به مخاطبانش اجازه می‌داد بیش از یک پاسخ را انتخاب کنند،‌ 44 درصد گفته‌اند علاقه‌ای به فروش خودروی خود ندارند؛ چون به نحوه‌ تعمیر و جزئیات نگهداری از آن بسیار حساس‌ هستند.
    37 درصد صرفه‌جویی و پس‌انداز علت تصمیم شان ذکر کرده و 28 درصد گفته‌اند با دستان خودشان مراقب خودروی کهنه بوده و آن را سر پا نگه داشته‌اند. 19 درصد هم خیلی ساده پاسخ داده‌اند: «چون اتومبیل‌های امروز بیشتر عمر می‌کنند.» در واقع آنها خودروی خود را هنوز دارند؛ چون بیشتر از آنچه فکر می‌کرده‌اند دوام آورده است.

صفحه 240 از 771 نخستنخست ... 140190220230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250260290340740 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University