.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 247 از 771 نخستنخست ... 147197227237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257267297347747 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 2,461 تا 2,470 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #2461


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    افزایش بهره وری کاهش قیمت را در محصولات خودرویی به ارمغان می آورد




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده به شرکت های خودروساز را مستلزم تامین سرمایه بانک ها دانست و گفت: تا زمانی که سرمایه بانک ها تامین نگردد نمی توان انتظار داشت که رقمی بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان از اقتصاد کشور جهت مرتفع شدن معضلات صنعت خودروسازی به شرکت های خودروساز اختصاص یابد.
    ایرج ندیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو با بیان اینکه هم اکنون اقتصاد کشور، اقتصاد مقاومتی است ،افزود: در اقتصاد مقاوتی الزما ًمی بایست درآمدها و هزینه ها به درستی تعریف گردند.
    وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی شاخص صنعت کشور است ،ابراز داشت: در این میان لازم است که بر نیاز سایر صنایع در کنار صنعت خودروسازی توجه گردد و نیازهای اساسی جامعه جهت اختصاص تسهیلات سنجیده گردد.
    وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص مرتفع شدن نیاز صنعت خودروسازی کشور ،اذعان داشت:امیدواریم که با اعمال مدیریت در اداره وجوه، به درخواست های صنعت خودروسازی پاسخی مناسب داده شود.
    وی بر وجود برخی از محدودیت ها و مشکلات در این راستا اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید به محدودیت های مختلف اعم از قدرت پرداخت ، افزیش سرمایه بانک ها و نیز وجود برخی از منابع دیگر با نیاز مبرم تر توجه گردد.
    نماینده منتخب دوره نهم در خانه ملت با بیان اینکه 3 نوع هزینه در کشور صرف صنعت خودرو می شود، تصریح کرد: هزینه ها در واردات خودروهای خارجی ، تامین قطعه از قطعه سازان و در نهایت مصرف انرژی و سوخت در خودرو خلاصه می شود.
    وی در پایان خاطرنشان کرد: کاهش و یا افزایش قیمت محصولات گروه خودرویی وابسته به کیفیت و نوع آپشن هایی است که در آن به کار می رود.با همه این تفاسیر می توان در سایه افزایش بهره وری در صنعت خودروسازی، کاهش قیمت را برای محصولات تولیدی شرکت های خودروساز رقم زد.

  2. #2462


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کاهش قیمت محصولات گروه خودرویی غیرممکن است




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص اعطای تسهیلات 2 هزار میلیاردی به 2 شرکت خودروساز کشور ، گفت: عدم تخصیص تسهیلات 2 هزار میلیاردی به شرکت های خودروساز عملاً موجب شده تا چالش های فراوانی برای شرکت های خودرو و قطعه ساز در مسیر تولید ایجاد گردد.
    ابراهیم نکو در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو ضمن تاکید بر تسریع روند اعطای تسهیلات به دو شرکت خودروساز ، افزود: چنانچه این امر به تعویق افتد قطعاً آسیب های جدی بر صنعت خودرو و قطعه سازی وارد می شود که جبران تبعات ناشی از آن امکان پذیر نخواهد بود.
    وی شرکت های قطعه ساز را سرمایه های صنعت کشور خواند و ابراز داشت: پرداخت تسهیلات 2 هزار میلیاردی قطعاً می تواند موجب شود فرآیند تولید در واحدهای صنعتی با روند سابق ادامه یابد.
    وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به پرداخت تسهیلات 2 هزار میلیاردی به شرکت های خودروساز، خاطرنشان کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به طور جدی پیگیر تحقق امر مزبورخواهد بود .
    نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در خانه ملت در پایان ، کاهش قیمت محصولات گروه خودرویی را در شرایط موجود، غیر ممکن دانست و اذعان کرد: افزایش قیمت تنها می تواند در بلند مدت و با اختصاص بسته های حمایتی به شرکت های خودروساز ، بر روی محصولات گروه خودرویی اعمال گردد.

  3. #2463


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم مرتفع شدن موانع تولید شرکت های خودروساز




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر کاهش موانع تولید شرکت های خودروساز ، گفت: تحقق حمایت از تولید ملی تنها در سایه مرتفع نمودن موانع موجود بر سر راه تولید واحدهای صنعتی میسر می گردد .
    عبدالرضا مصری در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو ، افزود: چنانچه حمایت از صنایع کشور خصوصاً صنعت خودرو و قطعه سازی همراستا با شعار سال جاری محقق نگردد، قطعاً مجموعه های سازنده خودرو جهت ادامه روند تولید با مشکلات و معضلات عدیده ای روبرو خواهند شد به شکلی که می توان گفت ادامه دار بودن این امر، فرآیند تولید را در کشور با چالش روبرو می کند ضمن آنکه موجب کاهش میزان بهره وری از منابع موجود در کشور می شود.
    وی با اشاره به وجود برخی از سیاست ها در کشور جهت مرتفع نمودن معضلات موجود بر سر راه تولید، ابراز داشت: از جمله این سیاست ها ، سیاست تکلیفی است ازسوی دولت به بانک ها تحمیل می شود.
    وی ضمن ابراز تاسف از غیر واقعی بودن نرخ سود تسهیلات اعطایی از سوی بانک های عامل، ابراز داشت: چنانچه وام ها با نرخ واقعی در اختیار تولیدکنندگان صنایع مختلف قرار می گرفت هم اکنون این تولیدکنندگان با هیچگونه مشکلی جهت دریافت تسهیلات بانکی روبرو نمی شدند.
    نماینده مردم در خانه ملت امر فوق را به عنوان یک آفت اقتصادی در کشور برشمرد و گفت این آفت بیشتر گریبانگیر بنگاه های بزرگ و واقعی تولید کننده می شود و در نهایت این واحد های صنعتی را متضرر می کند.
    وی با بیان اینکه شرکت های خودروساز تجربه مواجهه با مشکل نقدینگی را داشته اند ،اظهار داشت: خودروسازان می توانند به جای درخواست وام با درصد بالای نرخ سود ،از طریق پیش فروش برخی از محصولات خود در جهت برطرف نمودن معضلات نقدینگی پیش آمده بر آیند.
    نماینده مردم کرمانشاه در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه پیشگیری سیاست پیش فروش به عنوان راهکاری مناسب جهت تامین منابع مالی خودروسازان مطرح است ، اظهارکرد: سود ناشی از این امر مستقیماً به مردم خواهد رسید.
    وی با تاکید بر کاهش قیمت خودروهای داخلی ، گفت: سیاست دولت و مجلس در راستای کاهش ورود و تقاضای خودروهای خارجی میتواند با کاهش قیمت تولیدات داخلی میسر گردد.
    وی در پایان به انتظارات مجلس از شرکت های خودروساز اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در سایه اعمال سیاست های حمایتی از شرکت های خودروساز، این مجموعه های صنعتی می بایست در مسیر ارتقای سطح کیفی و کاهش قیمت خودرو گام بر می داشتند که متاسفانه تاکنون اینگونه نبوده است.

  4. #2464


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    بازار خودرو در آستانه تثبیت قیمت




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، یکی از فعالان بازار خودرو کشور ،ضمن اشاره به کاهش تولید و واردات خودرو به کشورگفت : در ماههای اخیر، به جهت کاهش تولید و واردات ، بازار خودرو کشور از وضعیت با ثباتی نسبت به عرضه و تقاضا و قیمت برخوردار نبوده است.
    کاظم محمدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ، ضمن تاثیر کاهش تولید و واردات بر بازار خودرو کشور،قرار گرفتن در فصل تابستان و افزاش تقاضا را نیز بروضعیت بازار و افزایش قیمت خودرو موثر ذکر کرد و افزود : به نظر می رسد بازار فعلی خودرو و عدم ثبات قیمت در این شرایط ، طی روزهای آتی و به تدریج وضعیت مطلوب و با ثباتی را خواهد یافت.
    وی افزایش قیمت خودروهای داخلی را در شرایط موجود منطقی دانست و گفت : با توجه به افزایش دو برابری قیمت مواد اولیه، قطعا افزایش قیمت خودرو در این شرایط منطقی و معقول به نظر می رسد.
    وی افزایش نرخ ارز و تورم را دو عامل موثردر افزایش قیمت خودروهای داخلی ذکر کرد و افزود : با هدفمندسازی یارانه ها و افزایش قیمت خدمات و از سویی افزیش قیمت نهاده های تولید ، افزایش قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است.
    وی همچنین در خصوص آینده بازار خودرو کشور گفت : قطعا بازار خودرو در آینده نزدیک به لحاظ عرضه و تقاضا به شرایط با ثباتی خواهد رسید.
    این فعال بازار خودرو کشور همچنین طرح افزایش سود واردات خودرو را در شرایط فعلی را ،به جهت برخی مسائل سیاسی عنوان کرد و گفت : عدم امکان ثبت سفارش واردات خودرو برای همه افراد و از سویی واردات خودرو با نرخ ارز دولتی ، موجب گردید که بسیاری از واردکنندگان سود خوبی را در این جریان کسب کنند. اما با حذف ارز دولتی و افزایش نرخ ارز آزاد ، قطعا سود واردکنندگان کاهش یافته و به شرایط گذشته خواهد رسید .
    نیکخواه همچنین ورود خودروهای جدید2013 در ماههای آینده را مانع دپوی خودروهای وارداتی از سوی وارد کنندگان ذکر کرد و افزود : به جهت نزدیک شدن به آغاز سال جدید میلادی و ورود خودروهای جدید ،طی روزهای اخیر، بحث دپو و انبار نمودن خودروهای وارداتی به تدریج کاهش یافته است.

  5. #2465


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ورود وانت 151 و تيباي هاچ بک به بازار




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ،معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه گروه سایپا برای تأمین برخی کالاها اقدام به تکمیل موجودی خود حتی تا پایان سه ماهه چهارم امسال کرده است ، اعلام کرد : وانت 151 و خودرو تیبای هاچ بک به بازار می‌آید.
    حسن امیری هنزکی افزود : با توجه به راهبرد پنجساله که تعریف شده ، تولید پلتفرم ها و خودروهای تجاری جدید برنامه ریزی شده است که تولید خودرو وانت 151 و مدل هاچ بک تیبا (211) ؛ امسال و سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.
    امیری گفت : سایپا در برخی قطعات مورد نیاز خود مانند ورق، مجبور به سفارش گذاری در برنامه پیمانکاران است اما برخی قطعات باید همسو با خط تولید تأمین شود که بخش عمده آن هم قطعات کوچک است.
    وی با بیان اینکه برای تأمین و انبار قطعات اساسی و سفارش گذاری ها زاقدام شده است ، به ابلاغیه کارگروه حمایت از تولید به بانک مرکزی برای تخصیص تسهیلات هزار میلیارد تومانی در بانک های عامل اشاره کرد و گفت : این نامه به سایپا رسیده و پیگیری ها برای نحوه تعامل و چگونگی ارایه این تسهیلات با بانک های عامل آغاز شده است.

    امیری با بیان اینکه تخصیص وام هزار میلیارد تومانی به معنای کمک بلاعوض یا تسهیلات ارزان قیمت نیست، گفت : این منابع به گروه سایپا اجازه می دهد تا خارج از حدود و سقف های اعتباری سابق، از تسهیلات به شکل مناسبی بهره مند شود که نحوه استفاده از این ظرفیت به توافق های صورت گرفته با بانک های عامل بستگی خواهد داشت.
    امیری هنزکی گفت: رشد طولی و عرضی خودروسازان و افزایش آمار تولید در سال های گذشته باعث شده است روند افزایش سرمایه آنها متوقف شود و با تضعیف نقدینگی در گردش مواجه شوند که مصوبه جدید کارگروه حمایت از تولید اجازه می دهد خودروسازها خارج از سقف های قبلی بتوانند از این منابع بهره مند شوند.
    وی تاکید کرد : صحبت درباره نحوه باز پرداخت اقساط تسهیلات یا نرخ بهره دریافتی بانک ها به نحوه تعامل با بانک های عامل بستگی دارد.
    امیری اظهار داشت : در مجموع مصوبه کارگروه تولید بر تخصیص 60 درصد از این تسهیلات به قطعه سازان تابعه شرکت یا شرکت های مستقل خصوصی تأکید دارد که می تواند فشارهای ناشی از نقدینگی مورد نیاز آنها را کاهش دهد.
    معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی سایپا افزود: قطعه سازان به خاطر برخی تحریم ها و محدود شدن استفاده از اعتبارات اسنادی کوتاه مدت و مدت دار به شدت به نقدینگی برای تأمین برخی قطعات وارداتی نیاز دارند ، این شرکت ها مجبور بودند به جای اختصاص 20 درصد از سرمایه در گردش خود ، به دلیل مشکل شدن نقل و انتقالات وجوه بانکی، با 100 درصد از این منابع با طرف های تجاری روبرو شوند که در نهایت نیاز به تأمین نقدینگی را بیش از پیش بالا می برد.
    وی اظهار داشت : قطعه سازان از شرکای خودروسازان هستند و با توجه به اینکه بخش عمده قطعات خودرو را قطعه سازان داخلی تأمین می کنند ، بهبود ساختار مالی و تقویت این بخش به ارتقاء شرایط خودروسازان کمک خواهد کرد.
    امیری همچنین از ارائه درخواست به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان برای افزایش قیمت محصولات این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده های تولیدی، با ارسال مدارک و صورت های مالی شرکت به سازمان حمایت مصرفر کنندگان و تولید کنندگان، بازنگری در تعیین نرخ محصولات را خواستار شدم که متناسب با نوع قیمت تمام شده تولید، آندسته از خودروهایی که ارزبری بیشتری دارند ، با افزایش نرخ بیشتر محصولاتی که با نوسان نرخ نهادهای تولید همچون مس، آلومینیوم، ورق فولادی و غیره سروکار دارند ، در قیمت های بهینه تری تغییر خواهد کرد.
    امیری با بیان اینکه عمده قطعات و کالاهای خریداری شده سایپا با پرداخت ریالی تسویه می شود، گفت : تأمین قطعات منفصله (CKD) در گروه سایپا حجم چندانی ندارد و البته ورود و خروج قطعات اتومبیل به کشور مشمول تحریم ها نیست اما تأثیرپذیری از تحریم نقل و انتقال منابع بانکی، باعث شده تا در مواجهه با طرف های تجاری و تأمین قطعات گاهی اوقات افزایش هزینه ها تحمیل شود اما اینکه چه تأثیری بر سودآوری یا تولید برجای می گذارد، تاکنون مشکل حادی برای سایپا وجود نداشته است.

    امیری گفت : سایپا عمده مواد اولیه خود را از طریق قطعه سازان داخلی تأمین و تعداد محدودی از قطعات و کالاهای نیمه ساخته را از همین طریق وارد می کند.
    امیری اظهار داشت : تفاوت کمی و کیفی هر قطعه وارداتی ، نحوه تخصیص ارز دولتی یا آزاد را متفاوت کرده است و این که ارائه ارز ترجیحی تا کجا مشمول شرکت می شود باید دید در کدام یک از الویت های آن گنجانده می شود.
    معاون گروه خودروسازی سایپا ، هزینه های ارزی سایپا در تأمین مواد اولیه را بر مبنای میانگین میان نرخ ارز آزاد و دولتی اعلام کرد و افزود: در حال حاضر خط تولید سایپا با پنج هزار قطعه مختلف روبرو است که معلوم نیست کدام یک با ارز ترجیحی و کدام با ارز دولتی باید تأمین شود.
    امیری در باره قیمت گذاری هم گفت : با تعیین سقف قیمتی که سازمان حمایت سال گذشته برای خودروسازان ایجاد کرد، مقرر شد مدیریت قیمت آن دسته از خودروهایی که نرخ آنها از سقف مذکور فراتر رود از سوی خودروسازان صورت گیرد که در این زمینه گروه سایپا برای محصولاتی همچون تیانا، زامیاد و در مجموع عمده خودروهای سنگین و لوکس خود را با این روش تعیین قیمت می کند.
    وی درباره علت کاهش تولید هم گفت : این کاهش ناشی از فروش های اعتباری و تضعیف نقدینگی است و در سال های گذشته با هزینه های گزافی که از محل تسهیلات و اعتبارات بانکی ایجاد می شد در خودروساز ها دنبال شد که در نهایت با افزون شدن نیاز به نقدینگی و کاهش حجم فروش های اعتباری، روند تولید با کاهش مواجه شده است.
    وی گفت : نیاز خودروساز و قطعه سازان به منابع مالی برای پوشش ریسک خود در نقل و انتقالات بانکی و از همه مهم تر بلاتکلیف بودن موضوع پایه ارزی مصارف ارزی در دو ماه پایانی سال گذشته، باعث شد قطعه سازان پیشاپیش صنایع دیگر، با مشکل تأمین نقدینگی و کاهش تولید مواجه شوند.
    معاون مالی و اقتصادی سایپا با اشاره به عملکرد سه ماه نخست سال گفت: خودروسازان داخلی همواره به دلیل تعطیلات تقویمی و فصلی در نیمه اول سال از عملکرد مطلوبی برخوردار نیستند و از شش ماهه دوم سال افزایش تولید و فروش را داریم.
    امیری گفت : کاهش تولید را با تزریق بخشی از تسهیلات بانکی تا پایان مرداد ماه به شرکت های تابعه ، در نیمه دوم سال جبران می کنیم.
    امیری گفت : برنامه فروش دارایی های مازاد و غیر استراتژیک سایت اصلی شرکت در دستورکار کمیته سرمایه گذاری شرکت است که با توجه به اعداد و ارقام تعیین شده هر ماه پیگیری می شود.
    امیری گفت: اوراق مشارکت سایپا کاشان به ارزش 150 میلیارد تومان با تعهد پذیره نویسی از سوی بانک پارسیان وعرضه از سوی شرکت لوتوس پارسیان برای مدت چهار سال و با نرخ سود 20 درصد به زودی منتشر می شود و پس از آن صکوک اجاره سایپا به ارزش 250 میلیارد تومان با تعهد پذیره نویسی شرکت تأمین سرمایه ملت و نرخ سود 20 درصد هر سه ماه یکبار برای اجاره یکسری ساختمان ها در فرابورس عرضه خواهد شد و انتشار اوراق مرابحه در دست پیگیری است.
    معاون مالی و اقتصادی گروه خودروسازی ساپیا ، درباره علت تعویق عرضه سهام سایپا کاشان گفت : به دلیل مناسب نبودن شرایط حاکم بر بورس و برای جلوگیری از ارزان فروشی این ثروت ملی، زمان عرضه به تعویق افتاده است.
    وی در باره بخشی از سهام کارخانه سایپا در کشور سوریه که متعلق به شرکت است ، اظهار داشت : با وجود شرایط حاکم بر این کشور تا به حال هر آنچه از کالاهای تولیدی که به این مجتمع فرستاده شده ، به طور کامل وجوه آن پرداخت و منتقل شده است. فقط 500 دستگاه موجودی کالا در این مجتمع وجود دارد که وجوه آنها دریافت نشده است و نگرانی خاصی ندارد.
    امیری با بیان اینکه عراق بهترین بازارهای صادراتی سایپا ست ، گفت : در سه ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 100 درصد افزایش فروش محصول
    وی درباره واگذاری بلوک بانک پارسیان و تسویه بدهی های سایپا با گروه بهمن گفت: معامله بلوکی سایپا از سوی گروه بهمن با کنسرسیومی متشکل از چند شرکت در سال های گذشته صورت گرفته است و سایپا هیچ بدهی به گروه بهمن ندارد.



  6. #2466


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    توقف عرضه هوندا سیویک در هند




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    گروه بین الملل: هوندا تصمیم دارد فروش بسیار کم خودروی سیویک در هند،دیگر آن را در بازار این کشور عرضه نکند.
    به گزارش خبر خودرو، با اعلام خبر تصمیم هوندا برای توقف عرضه سیویک در هند،مشتریان بیشتری برای خرید آن اقدام کردند اگر چه شاید نتوان این را یک حربه از سوی هوندا دانست اما بایستی گفت که این شرکت تا حد زیادی در تصمیم خود قاطع است .
    از سویی دیگر هوندا هیچ برنامه ای برای معرفی نسل جدید سیویک – که سال 2011 وارد بازارهای جهانی شد – ندارد و این یعنی پایان حضور این خودرو در بازار بزرگ هند.
    شاید بتوان مهمترین عامل دخیل در این موضوع می توان به عدم تحقق برنامه هوندا در نصب موتور دیزل برای این خودرو اشاره کرد اگر چه نسخه اروپایی این خودرو به یک موتور پیشرفته 1.6 لیتری دیزل مجهز می باشد ولی هوندا آن را مناسب شرایط فعلی بازار هند ندانسته است.
    گفتنی است که هندی ها علاقه زیادی به خودروهای دیزل دارند و چندی است که فروش این دست اتومبیل ها در هند افزایش یافته است.لذا می توان گفت سیویک از همان ابتدای حضئور در هند از یک مزیت بزرگ محروم بود.
    این خودرو برای اولین بار در سال 2006 وارد بازار هند شد ولی نتوانست در رقابت با خودروهای هم کلاسش دوام بیاورد

  7. #2467


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تاثیر ارتقاء استانداردها در آینده بازار صنعت خودرو کشور




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو ، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف ضمن اشاره به تاثیر ارتقاء استانداردها در توسعه صادرات خودرو گفت : رعایت استاندارد و بکار گیری قوانین موجود در ساخت هر محصول صنعتی ، طبعا اثر مستقیمی در کیفیت و میزان اطمینان و توجه به آن محصول خواهد داشت.
    محمد تقی احمدیان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : توجه به استانداردها و ارتقاء در این بخش نه تنها در طراحی و ساخت خودرو موثر است بلکه در ساخت و تولید کلیه محصولات صنعتی قابل توجه و تامل است.
    وی تصریح کرد : خودرو وسیله ای است که باید به لحاظ ایمنی مورد اطمینان مشتری باشد بنابراین به هر میزان استانداردهای ایمنی در خودروها رعایت شود هم محصول فوق بازار بهتری خواهد داشت و هم در دراز مدت سود لازم را نصیب شرکتهای تولید کننده خواهند نمود.
    وی با اشاره به اهمیت ارتقاء استانداردها در بخش های ایمنی خودروها افزود : ارتقاء استانداردها به ویژه در بخش های ایمنی خودروها بسیار قابل توجه استچرا که رعایت استانداردها در این بخش ها، موجب ایمنی و راحتی مسافر خواهد شد.
    وی افزود : در حال حاضر استاندارد آلایندگی یورو4، استاندارد کنونی خودروهای موجود در اروپا ست به طوری که اغلب خودروهای تولیدی در اروپا با این استاندارد در حال فعالیت اند.
    وی گفت : طبعا خودرویی که دارای استاندارد یورو4 است در همه جای دنیا قابل فروش خواهد بود طبعا رعایت این استاندارد نه تنها در خصوص ساخت خودرو مهم است بلکه در حوزه سوخت ، آلایندگی و محیط زیست نیز صادق است.
    وی همچنین رعایت استانداردهای بالا در خودروهای تولیدی را در جذب بازار محصولات موثر دانست و گفت : خرید خودروهای با کیفیت و با استاندارد بالا موجب تبلیغ نسبت به خرید این محصولات در بازار و باعث رونق بازار آن محصول خواهند شد و طبعا این امردر آینده صنعت خودرو تاثیر بسزایی خواهد داشت.
    وی گفت : هم اکنون برخی خودروها به دلیل رعایت استانداردها، توجه بسیاری از مشتریان را جلب نمودند به طوری که بسیاری از مشتریان به دنبال خرید یک مدل از آن خودرو هستند

  8. #2468


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    جریمه سنگین ولوو توسط دولت آمریکا




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: ولوو AB همچنان به دنبال استیناف رای صادره مبنی بر بر جریمه 72 میلیون دلاری واحد تولید موتور کامیون خود است .
    به گزارش خبر خودرو، چند روز پیش یکی از قاضیان فدرال آمریکا اعلام کرد که ولوو قوانین کنترل آلایندگی مصوب سال 1999 را زیر پا گذاشته است. این شرکت قراردارد کنترل آلایندگی فوق را حدود 13 سال پیش با اداره حفاظت محیط زیست ایالات متحده ( EPA ) امضا کرده بود.
    با این حال ولوو تلاش می کند که رای صادره در 13 آوریل در محکومیت آن برای تولید موتور کامیون های سنگین - که گفته می شود بر طبق استانداردهای آلایندگی صورت نگرفته – را نقض کند.
    قاضی رویس لامبرت اعلام کرده که بیش از 8300 دستگاه از موتورهای این شرکت بر پایه استانداردهای آلایندگی مورد توافق تولید نشده اند.
    سخنگوی ولوو در واکنش به اظهارات قاضی لامبرت گفت : ادعای وی فقط شامل تعداد محدودی از موتورهای تولیدی شرکت ولوو می شود.
    گفتنی است جدا از ولوو شش تو.لید کننده دیگر موتورهای دیزل سنگین وجود دارند که با پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری وضع شده برای آن ها موافقت کرده اند.
    گفتنی است این مبلغ سنگین ترین جریمه دادگاه های فدرال سال 1999 به شمار می رود.

  9. #2469


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رشد فروش خودروهای دیزل در هند




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: فروش خودرو همچنان روند صعودی در هند دارد ولی رشد فروش خودروهای دیزل در این کشور باشیبی به مراتب بیشتر حرکت می کند.
    به گزارش خبر خودرو، اگر چه ماروتی سوزوکی – بزرگترین خودروساز بازار – به دلیل تعلیق کار در تاسیسات مانسار با چالش رو به رو شده ولی توانسته به مدد تقاضای بالای خودروهای سویفت و دیزایر رشدی 7 درصدی را در فروش خودروهای دیزل داشته باشد.
    از سویی علی رغم افت فروش شرکت هایی نظیر جی ام ،فورد و هوندا خودروسازانی چون هیوندای ،تاتا ،ماهیندرا و ماهیندرا و تویوتا توانسته اند رشد قابل توجهی در فروش محصولات دیزلشان داشته باشند.
    هیوندای – دومین خودروساز بزرگ هند – رشدی 7.6 درصدی را در ماه جولای به ثبت رسانید و فروش هاچ بک i20 و سدان ورنای آن با استقبال مشتریان مواجه شد.
    این در حالی است که هیوندای پیش بینی می کند که نتواند به دلیل افزایش بهای سوخت و تورم هند رشدی فراتر از این مقدار داشته باشد.
    اگر ماروتی سوزوکی به دلیل شورش های مکرر و کشته شدن یکی از مدیرانش درگیر بحران شده ولی دریافت سفارش خودروهای پرفروش سویفت و دزیر را قطع نکرده و همچنان تلاش می کند که از میزان آثار سوء اتفاقات اخیر تاسیسات مانسار بر روند تولیدش بکاهد.
    تعلیق بخشی از تولید ماروتی راه را برای رشد دیگر خودروسازان هندی باز گذاشته است به طوریکه فروش خودروهای سواری و شاسی بلند دیزل تاتا 53% افزایش یافته است.
    همچنین ماهیندرا و ماهیندرا نیز از جهش 27 درصدی فروش خودروهای سواری اش در ماه جولای خبر داده است.

  10. #2470


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم تخصیص ارز دولتی به شرکت های خودروساز




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه اختصاص ارز دولتی به شرکت های بورسی در بازار سرمایه را موجب افزایش توان رقابتی این شرکت ها دانست و گفت: در شرايط فعلی شركت‌های بورسی به خصوص گروه خودرویی ها با اطمينان بيشتري ارز مورد نياز خود را دريافت خواهند كرد كه اين امر منجر به آسودگي خاطر بيشتري برای توليد‌كنندگان خواهد شد و در کل مسیر رسیدن به بودجه پیش بینی شده را در بلند مدت محقق خواهد ساخت همچنین تخصیص ارز دولتی به شرکت های خودرو و قطعه ساز عملاً موجب می گردد تا قیمت تمام شده تولید در این واحدهای صنعتی کاهش یاید.
    کیوان شیخی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود: با توجه به اینکه شرکتهای بورسی ارز مورد نیاز خودرا با نرخ مرجع بانک مرکزی در پیش بینی های خود لحاظ نموده اند با تحقق امر مذکور، قطعاً از دغدغه فعالان عرصه صنعت جهت تامین ارز مورد نیاز با نرخهای باتر از بودجه کاسته می شود .این در حالیست که بر اساس مصوبه دولت، هم اکنون ارز دولتی تنها به کالاهای اساسی اختصاص می یابد.
    وی ضمن تاکید بر ضرورت اختصاص و در اختیار نهادن ارز دولتی به شرکت های خودروسازی ، ابراز داشت: به هر میزان که نوسانات نرخ دلار در کشور بیشتر باشد ، تلاطم بهای تمام شده کالا و سود حاصله در شرکت های تولید کننده و وارداتی به نسبت افزایش خواهد یافت.
    به گفته وی، شرکت¬ها با توجه به تراز ارزی به چهار دسته تقسیم می شوند، دسته اول آنهایی هستند که تراز ارزی مثبت دارند به عبارت دیگر ارز دریافتی ناشی از فروش بیشتر از ارز پرداختی بابت واردات کالا(خرید) است لذا گروه مذکور از نوسانات نرخ ارز تاثیر مثبت می پذیرند (گروه شیمیایی و فلزات اساسی از این نوعند). دسته دوم شرکتهایی هستند که تراز ارزی آنها منفی است به عبارت دیگر ارز پرداختی بابت خرید کالا بیشتر از ارز دریافتی بابت فروش و ارائه خدمت است (گروه خودرویی و دارویی نیز در این قسمت قرار میگیرند). اما دسته سوم شرکتهایی را شامل می شود که هیچ نوع وابستگی به ارز ندارد مگر به ندرت (گروه ارتباطات) از این دسته اند. دسته چهارم گروهی را در بر خواهد گرفت که تراز ارزی آنها در نقطه سر بسر قرار دارد و تغییرات در نرخ ارز تاثیری بر فعالیت آنها نخواهد داشت که البته در واقعیت وجود چنین گروهی عملا غیر ممکن است. لذا با توجه به موارد ذکر شده هر نوع تغییر و تحولاتی که در نرخ ارز ایجاد می گردد، عملاً طیف وسیع از شرکتهای بورسی را در بر خواهد گرفت و موجب تفاوت در پیش بینی های فعالان صنعتی خواهد شد.
    وی در اختیار نهادن تسهیلات دولتی میان شرکت های خودرو و قطعه ساز را موجب بهبود روند تولید در واحدهای صنعتی دانست و اذعان کرد: بدون شک پرداخت تسهیلات 2 هزار میلیاردی به شرکت های خودروساز موجب می گردد تا بسیاری از معضلات پیش آمده در خصوص تولید این مجموعه ها مرتفع گردد.
    شیخی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: از آنجایی که نوسانات نرخ ارز موجب تغییر در روند فعالیت شرکت های صنعتی می شود، می توان گفت که تغییر روند فعالیت این شرکت ها ، بر حجم فروش و قیمت سهام شرکت های خودروسازی تاثیر خواهد گذاشت.
    این کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه با بیان اینکه شرکت های خودروساز بخشی از قطعات اساسی و مورد نیاز خود را از سایر کشورها تامین می نمایند، اذعان کرد: مسلماً تخصیص نرخ ارز به این واحدهای صنعتی تاثیر پذیری آنها را از تغییر و تحولاتی که در نرخ ارز ایجاد می شود، کاهش می دهد ضمن آنکه تاثیر مطلوبی را نیز بر قیمت تمام شده کالا ، سود و فروش شرکت می گذارد.
    به گفته وی ،هم اکنون اکثر واحدهای صنعتی اعم از شرکت های خودرو و قطعه ساز ارز مورد نیاز خود را از بازارهای آزاد تامین می نمایند.
    شیخی در پایان با اشاره به ارزش ذاتی سهام شرکت های گروه خودرویی، خاطرنشان کرد: شرکت های خودروساز ، سوددهی مطلوبی را در بلند مدت به دارندگان سهام ارائه می هند و تحقق بازده مورد انتظار سهامداران امری همیشگی است که برای نمونه می توان به توزیع سود نقدی مطلوبی در مجمع عمومی شرکت های خودروساز ایران خودرو و سایپا اشاره کرد.

صفحه 247 از 771 نخستنخست ... 147197227237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257267297347747 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University