.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 250 از 771 نخستنخست ... 150200230240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260270300350750 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 2,491 تا 2,500 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #2491


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تخصیص ارز مرجع به خودروسازان ، تابعی از سیاست های کلی کشور است




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های وابسته به خودرو تخصیص ارز مرجع به شرکت های بورسی را تابعی از سیاست های کلی کشور دانست و گفت: اختصاص ارز مرجع از جمله راهکارهای ممکن برای حمایت از تولید ملی است و در این راستا نباید میان صنایع مختلف تبعیض قائل شد چراکه بنای اقتصاد کشور بر پایه تولید ملی بنا شده است .
    محسن رزمخواه در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان اینکه هزینه های تولید در واحدها و مجموعه های مختلف صنعتی کشور بالاست، افزود: بخش عمده پدید آوردنده هزینه های بالای تولید ناشی از نرخ بالای بهره های بانکی ،هزینه های تورم می باشد و همین مسئله موجب شده تا فعالیت های تولیدی در ایران آنطور که باید سودآوری مناسبی را به همراه نداشته است.
    وی اظهار کرد: تخصیص ارز با نرخ مرجع خصوصاً به واحدهای خودروسازی و قطعه سازی الزامی است چراکه در غیر این صورت در آینده نه چندان با سیل واردات خودرو از سایر کشورها خصوصاً کشور چین روبرو خواهیم شد.
    وی خاطرنشان کرد: بدیهی است که اختصاص ارز مرجع به شرکت های صنعتی با کاهش هزینه های تمام شده تولید همراه خواهد بود و همین امر موجب می گردد فرآیند تولیدی به خوبی صورت پذیرد ضمن آنکه میزان استقبال مردم جهت خرید محصولات گروه خودرویی افزایش یابد.
    عضو انجمن قطعه سازان در ادامه سخنان خود متذکر شد: مطلوب است که مسئولین مربوطه صرف نظر از اینکه چه کالایی در کشور نیازمند دریافت ارز مرجع است ، ارز مرجع را به کالاها بر اساس تاثیر گذاری بر اقتصاد ملی کشور و درجه اهیمت آنها در رشد و توسعه اقتصاد و درآمدهای ، تخصیص دهند.
    رزمخواه در پایان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تولید خودرو و فعالیت شرکت های خودروساز به عنوان یکی از منابع عظیم درآمدزایی در کشور است و حمایت از این صنعت اقصاد ملی را مستحکم تر می نماید.

  2. #2492


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    بهبود بازار خودروهای شاسی بلند چین و رکورد شکنی دانگ فنگ




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: دانگ فنگ هوندا – چهارمین خودروساز بزرگ چین – اعلام کرده که توانسته با موفقیت بیشترین سهم فروش خودروهای شاسی بلند کشور چین را به خود اختصاص می دهد.
    به گزارش خبر خودرو ، دانگ فنگ هوندا ضمن اشاره به فروش 700 هزار دستگاه خودروهای CR-V گفت: این آمار نشان می دهد که توانسته ایم ظرف مدت سپری شده از رونمایی اش بیشترین مقدار فروش خودروهای شاسی بلند کشور را به خود اختصاص دهیم .
    گفتنی است سال گذشته فروش خودروهای شاسی بلند در چین 20% افزایش یافت و بعد از مدل های سواری دومین بازار بزرگ خودروی این کشور تبدیل شد.
    نسل چهارم خودروی شاسی بلند CR-V اواخر فوریه با افزایش فروش مواجه شد و به گفته لیوهونگ – معاون دانگ فنگ هوندا – تولید آن به متوسط ماهانه 16 هزار دستگاه رسید.
    طبق اعلام انجمن خودروسازان چین فروش این خودرو در شش ماهه نخست بازار چین از مرز 100 هزار دستگاه گذشته است.
    بایستی گفت که چندی است که بازار چین موفق شده وضعیت خود را احیا کند و از رکود ناشی از قطع یارانه های دولتی خارج شود به گفته انجمن خودروسازان چین اگر چه بازار این کشور سه ماهه اول را با رکوردی 3.9 درصدی پشت سر گذاشت ولی توانست رشدی 10 درصدی را در سه ماهه بعدیش داشته باشد.

  3. #2493


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    احتمال محکومیت مدیر سابق پورشه




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: ممکن است در روزهای آینده شاهد محکومیت رئیس و مدیر ارشد مالی سابق پورشه به دلیل تغییر ساختاری بازار باشیم.
    به گزارش خبر خودرو، نشریه آلمانی اشپیگل در آخرین شماره خود اعلام کرد که به زودی مقامات مسئول مشخص خواهند کرد که آیا وندلین ویدکینگ – مدیر ارشد اجرایی – و هولگر هارتر – مدیر ارشد مالی – سابق پورشه محکومیتی خواهند داشت یا نه،این نشریه بدون اشاره به منبع خبر گفت مقامات تاکنون تمامی مدراک لازم را برای این پرونده جمع آوری کرده اند.
    با این حال تاکنون این دو مدیر اسبق پورشه هر گونه اتهامی را قویا رد کرده و وکلای آن ها،اتهامات وارده را بی اساس خوانده اند.
    مقامات اشتوتگارت به زودی پرونده ای جمع آوری شده را تسلیم وکلای این دو نفر خواهند نمود تا بتوانند شانس دفاع از خود را داشته باشند.
    گفته می شود بیشینه مجازات این دو نفر می تواند حتی به پنج سال زندان نیزر برسد گفته می شود وید کینگ و هارتر علی رغم بیانیه های عمومی صادر شده تلاش کرده اند که سهام بیشتری از فولکس واگن را به خود اختصاص دهند.
    گفتنی است بعد از تلاش های مکرر پورشه در خرید فولکس واگن و بدهی چند میلیارد یورویی آن ،این شرکت مجبور به تغییر ساختار و تغییر برنامه خرید فولکس واگن شد.
    شایان ذکر است سال گذشته برنامه ادغام این دو شرکت به دلیل اتهامات وارده به پورشه مبنی بر جمع آوری پنهانی سهام فولکس واگن به حالت تعلیق درآمد.

  4. #2494


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    صنعت قطعه سازی دچار روزمرگی شده است




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های وابسته به خودرو با بیان اینکه صنعت قطعه و خودروسازی کشور جهت ادامه روند فعالیت نیازمند تخصیص ارز مرجع می باشند، گفت: متاسفانه هم اکنون ارزها و سرمایه های ملی به صنایعی اختصاص می یابد که ضرورتی بر آن احساس نمی شود این در حالیست که صنعت خودرو و قطعه سازی کشور در حال حاضر به شدت نیازمند تخصیص نرخ ارز مرجع می باشند.
    ایرج یزدان بخش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اعلام اینکه هم اکنون ارز دولتی به شرکت های خودرو و قطعه سازی اختصاص نمی یابد، افزود: لازم است که یادآور شویم که پیش از این ها ارز دولتی از طریق بانک توسعه صادرات در اختیار قطعه سازان قرار می گرفت اما به لحاظ بروز برخی مشکلات و محدودیت ها این امر ادامه نیافت.
    به گفته وی، هم اکنون صنعت قطعه سازی دچار روزمرگی شده است و فعالیت ها در این حوزه با بی انگیزگی همراه است.
    وی تصریح کرد: لازم است که مسئولین مربوطه با مرتفع نمودن معضلات پیش آمده و محدودیت های موجود این صنعت را از روزمرگی خارج نمایند.
    عضو انجمن قطعه سازان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه میزان ارزبری در صنایع پلیمری برابر 60 درصد است، ابرازداشت: البته میزان ارزبری در مجموعه های مختلف قطعه سازی متفاوت است.
    وی کاهش میزان ارزبری صنایع مختلف خصوصا صنعت خودرو و قطعه سازی را مستلزم اعمال سیاست های حمایتی مداوم و نیز گذر زمان دانست و گفت: در این خصوص می بایست صنایع خودرو و قطعه سازی از طریق پیش بینی برنامه های هدفمند کنترل و هدایت شوند.
    وی متذکر شد: صنعت خودروسازی همانند شمعی در تاریکی است و چنانچه فعالیت آن متوقف شود بدون شک فرآیند تولید در بسیاری از صنایع دیگر با چالش روبرو خواهد شد.
    یزدان بخش در پایان با اشاره به کاهش ظرفیت ها در واحدهای مختلف تولیدی(شرکت های خودروساز) خاطرنشان کرد: این تعدیل نیرو و کاهش ظرفیت های تولیدی تنها مختص خودروسازان نیست بلکه واحدها و مجموعه های قطعه سازی را نیز در بر می گیرد.

  5. #2495


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    اخراج کارگران برزیلی جی ام به تاخیر افتاد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: اتحادیه کاری تاسیسات خودروسازی جی ام در برزیل اعلام کرد که توانسته از طریق مذاکره با مدیران شرکت زمان تعدیل 1840 نفر از کارکنان این واحد را تا نوامبر سال جاری به تاخیر بیاندازد.
    به گزارش خبر خودرو، یکی از نمایندگان این اتحادیه بعد از نه ساعت جلسه با کارکنان مدیران و حتی مقامات دولتی گفت: خوشبختانه موفق شدیم حکم اخراج 1840 نفر از کارکنان تاسیسات سائوپائولو را به تاخیر بیاندازیم.
    با این حال وی افزود:علی رغم موافقت شرکت برای تعویق در اجرایی کردن برنامه کاهش نیروی کار،هنوز نمی دانیم که چند نفر تا ماه نوامبر می توانند حقوق خود را دریافت کنند.امیدواریو که بتوانیم بعد از ماه نوامبر نیز به رایزنی های خود ادامه دهیم.
    طی چند روز گذشته کارگران بسیاری از تاسیسات برزیلی جی ام خواستار توقف برنامه تعدیل نیروی شرکت شده اند گفتنی است مجوعه تولیدی جی ام در برزیل شامل هشت تاسیسات می شود و تعداد کارکنان آن به بیش از 7500 نفر می رسد.
    اتحادیه عقیده دارد که جی ام می خواهد خط تولید خودروهای زنیرا،مریکا و کورسا را تعطیل کرده و کارمند آن بخش را تعدیل کند از سویی دیگر جی ام اعلام کرده که در راستای تنظیم ساختاری هیچ سرمایه گذاری جدیدی را در این واحد انجام نخواهد داد.
    اتحادیه عقیده دارد اخراج 2 هزار نفر از کارمندان جی ام می توانند سبب از بین رفتن شغل 5500 نفر در سراسر شهر سائو خوزه شود.

  6. #2496


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    فراخوان دوباره خودروهای تویوتا RAV4




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: تویوتا موتور در حال فراخوان 160784 دستگاه خودروی RAV4 در چین است.
    به گزارش خبر خودرو، این شرکت اعلام کرده که به دلیل نقص فنی قسمت عقبی سامانه تعلیق 160784 دستگاه از خودروهای شاسی بلند RAV4 مجبور به جمع آوری آن ها از سطح بازار است.
    این فراخوان شامل 13474 دستگاه خودروی وارداتی مدل 21 جولای 2005 تا 28 نوامبر 2008 و 147310 دستگاه تولید مشترک تویوتا در گروه FAW که در مدت 6 فوریه 2006 تا 31 اکتبر 2010 تو.لید شده اند می شود.
    اداره کل نظارت و ارزیلبی کیفیت چین مسئولیت بررسی این نقص فنی را بر عهده داشته و هنوز جزئیات دقیقی از آن را اعلام نکرده است.
    اوایل ماه جاری تویوتا 760 هزار دستگاه خودروی RAV4 را به دلایل مشابهی با بازار چین فراخوان کرد تویوتا اعلام کرده بود در صورتی که بعد از میزان فرمان و سرویس محورها مهره ها کاملا سفت نشوند ممکن است حین حرکت باز شده و باعث از دست رفتن کنترل خودرو شوند.

  7. #2497


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خودروسازان بخش خصوصی واردات را به ساخت خودرو ترجیح داده اند




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو،عضو هییت علمی دانشگاه علامه طباطبایی مشکلات موجود در صنعت خودروسازی را مانع از شکل گیری بخش خصوصی واقعی در این صنعت دانست و گفت: دوشرکت خودروساز کشور که هم اکنون مشغول فعالیت هستند با ارز 70ریالی فعالیت خودرا آغاز کرده اند تاهم اکنون توانسته اند زیر ساختهایی را در این صنعت ایجاد کنند.
    دکتر امینی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت : دولت با ارائه قول هایی به شرکت های خصوصی این شرکت هارا ترغیب به ادامه این راه کرد ولی با افزایش مشکلات این وعده ها برآورده نشد و خودروسازان بخش خصوصی دچار رکود شدند و واردات خودرو را به ساخت ترجیح داده اند.
    وی افزود: بخش خصوصی تنها موفق به تولید دو هزار دستگاه خودرو در نیمه ابتدایی سال شده است و این آمار بسیار برای این بخش ضعیف است.
    وی از خروج برخی شرکت ها از این چرخه خبر داد و گفت: در میان شرکت های خودروساز بخش خصوصی برخی شرکتها در سال جاری بطور کامل از چرخه تولید خارج شده اند و یا به مونتاژ خودرو های چینی در کشور روی آورده اند
    وی در پاسخ به این پرسش که هم اکنون مشکل خودروسازان بخش خصوصی چیست گفت: مانند بسیاری از بخشهای صنعتی کشور،کمبود نقدینگی بزرگترین مشکل خودروسازان بخش خصوصی به حساب می آید،مشکلی که وقتی با مسائل حاشیه ای مانند عدم گشایش اعتبار،گره می خورد تامین قطعات و در نتیجه تولیدرا با مشکل مواجه می سازد.
    وی با اشاره به وجود مشکلات صنعتی در کشور بخشی از این مشکلات را ناشی از ناهماهنگی بانکها در تامین نقدینگی عنوان کرد و افزود: بانک ها باید با همکاری و تلاش بیشتر با بخش صنعت به گونه ای عمل کنند که این واحد ها ازشرایط مناسبی برای تولید و افزایش توان تولید برخوردار باشند.
    وی افزود: در صورتیکه نقدینگی کاهش یابدوتامین قطعات نیزدر زمان مناسب صورت نگیرد تولید روال عادی خود را از دست می دهد همچنین بانکها نیز به دلیل عدم پشتوانه مالی خودروسازان بخش خصوصی معمولاً تسهیلات و وام در اختیار آنها قرار نمی دهندزیرابا توجه به شرایط خاص بخش خصوصی در کشور،تضمین چندانی برای باز پرداخت به موقع وام و تسهیلات وجود ندارد.
    امینی تصریح کرد: اوضاع نامناسب خودروسازان خصوصی در شرایطی است که بیشتر محصولات تولیدی آنها از کیفیت بالاتر و بهتری در مقایسه با خودروهای بخش نیمه دولتی برخورداراست و به روز ترمحسوب می شوند ولی متاسفانه با این وجود شاهد تیراژ بسیار اندک این بخش هستیم.
    وی در پایان گفت: خودروسازان دولتی با حمایت هایی که می شوند هم اکنون به تولید ادامه می دهند در حالیکه بخش خصوصی این حمایت ها را پشتوانه خود ندارد به همین منظورلازم است با خرید بخشی از سهام این خودروسازی ها و همچنین واگذاری مدیریت به بخش خصوصی، این صنعت را ازرکود و توقف تولید رهایی داده تا مانند گذشته به ادامه فعالیت بپردازند.

  8. #2498


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    جزئیات تولید جدیدترین ابر خودروی شبلی




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: قرار است در راستای کسب آمادگی شرکت SSC برای تولید خودروی توآتارا – که چندی پیش در نمایشگاه دبی رونمایی شده بود – پنج نسخه محدود SSC Ultimate Aero XT روانه بازار شوند.
    به گزارش خبر خودرو، طبق اعلام شرکت Shelby Super Cars خودروی ultimate Aero XT دارای بسیاری از ویژگی های کلیدی اتومبیل توآتارا می باشد.
    یکی از تجهیزات مشابه میان این خودرو و موتور 6.9 لیتری مشابه میان آنها است که می تواند به کمک فناوری توربو دو قلوی خود توانی معادل 1300 اسب بخار را تولید نماید.
    از دیگر تجهیزات مشابه می توان به جعبه دنده هفت سرعته ،سامانه سوخت،سامانه خنک کننده موتور و ترمزهای فوق قوی آن ها اشاره کرد.
    از ویژگی هایی که تنها منحصر به این مدل محدود است می توان به رنگ اختصاصی بدنه خودرو که توسط مشتری انتخاب می شود اشاره کرد در واقع می توان گفت اگر یکی از خریداران این خودرو باشید می توانید خودرویی منحصر بفرد را سوار شده و مطمئن باشید که هیچ اتومبیل مشابهی با شما در خیابان حضور نخواهد داشت.
    قرار است بعد از فروش این نسخه های محدود شرکت اقدام به تولید انبوه ultimate Aero XT نماید.

  9. #2499


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رکورد شکنی فروش مرسدس – بنز در نیمه اول سال




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: مرسدس – بنز موفق شده در مدت ژانویه تا جولای سال جاری به رکورد فروش 750251 دستگاه خودرو دست پیدا کند و رشدی 5.5 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت نماید.
    به گزارش خبر خودرو، فروش برند های مرسدس اسمارت و مرسدس میباخ نیز حدود 5 درصد رشد را ثبت و فروش آن در مدت هفت ماهه نخست سال به نزدیک 106 هزار دستگاه رسید.
    به علاوه فروش در مناطق آزاد امریکای شمالی نیز به رکورد بی سابقه ای رسید و جهشی 10 درصدی در کانادا،26 درصدی در مکزیک و 13.8 درصدی در آمریکا را تجربه کرد.
    از سویی دیگر فروش مرسدس بنز در چین،کره جنوبی و ژاپن به ترتیب 6.7% و 8.7% و 16.8% افزایش یافت و در بازار رو به رشد روسیه 13.8% رشد پیدا کرد.
    یوآشیم اشمیت – قائم مقام فروش و بازاریابی مرسدس بنز – گفت : علی رغم شرایط بد اقتصادی در جنوب اروپا،توانستیم به مسیر رو به رشد خود ادامه دهیم و به کمک فروش مناسب کلاس A رکوردهای جدیدی را در سال 2012 به ثبت برسانیم.
    گفتنی است فروش خودروی کلاس B جدید در بازار نیمه اول سال جاری بیش از 108% رشد پیدا کرد و به رقم کاملا بی سابقه 12142 دستگاه رسید.
    مرسدس کلاس C ( 11.9% رشد ) ، کلاس S ( 4.6% رشد ) ،کلاس M ( 57.7% رشد) ، و GLK (18.5% ) جزء دیگر خودروهای پرفروش این شرکت خودروسازی آلمانی در نیمه اول سال جاری بودند.

  10. #2500


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کاهش حجم ترافیک در شیراز پیگیری و جدییت مسئولان را می طلبد




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو،رئیس شورای اسلامی استان فارس با اشاره به حجم بالای ترافیک در استان شیراز گفت:از دلایل عمده ترافیک در کلان شهرهایی چون شیراز می توان به تولید انبوه خودرو و همچنین تردد بیش از حد خودروهای تک سرنشین در سطح این شهر اشاره کرد.
    مظفر مختاری در ادامه گفتگو با خبر نگار خبر خودرو گفت:در کنار خودروهای مسافربر،وانت بارهایی که اقدام به فروش میوه و سبزیجات می کنند نیز یکی از عوامل ایجاد کننده ترافیک در شهر هستند که با وجود اقدامات انجام شده هنوز کار جدی در خصوص ساماندهی وجمع آوری وانت بارهای فروشنده کالا صورت نگرفته است.
    وی ضمن اشاره به خدمات و کمک های پلیس راهورشیراز در احداث پارکینگ و زیرگذر در سطح شهر به منظور کاهش بار ترافیکی، ابراز کرد :به لحاظ آماده نبودن زیرساخت ها در سیستم حمل و نقل شهری در شیراز با وجود اقدامات انجام شده همچنان این استان حجم بالای ترافیک را داراست.
    مختاری عنوان کرد:کلیات طرح ساماندهی وانت بارها در شورای اسلامی شهر مصوب شده و بعد از تصویب در کمیسیون عمران به مرحله اجرا در خواهد آمد.
    وی اذعان داشت:ایجاد خطوط ویژه اتوبوسرانی،یک طرفه کردن بعضی از خیابان های سطح شهر واحداث پارکینگ از جمله اقداماتی هستند که شورای اسلامی شهر شیراز در چند سال اخیر در راستای کاهش ترافیک در استان فارس انجام داده است.
    مختاری ضمن ابراز خشنودی از اجرایی شدن طرح ترافیک در شهر شیراز برای نخستین بار اعلام کرد:بر اساس اقدامات صورت پذیرفته ، پیش بینی می شود طرح ترافیک در این شهر حدود یک ماه آینده اجرایی گردد.
    وی در پایان عنوان نمود:راه اندازی شبک اتوبوسرانی تندرو(بی آر تی)از دیگر اقدامات شورای شهر شیراز است که در راستای کاهش بار ترافیکی در دستور کار خود قرار داده است.

صفحه 250 از 771 نخستنخست ... 150200230240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260270300350750 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University