.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 252 از 771 نخستنخست ... 152202232242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262272302352752 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 2,511 تا 2,520 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #2511


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    موافقت بانك مركزی برای حل مشكل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی
    خبرهای خوش برای خودروسازان و قطعه سازان
    پرشین خودرو: پس از روزها تلاش پیگیرانه وزیر صنعت، معدن و تجارت و برگزاری جلسات متعدد با وزیر اقتصاد و رییس كل بانك مركزی سرانجام امروز اولین نتایج این كوشش ها به بار نشست و مهدی غضنفری از موافقت بانك مركزی برای حل مشكل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی خبرداد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: درتوافق بانك مركزی و خودروسازها مقرر شد بخشی از سهام متعلق به شركت های خودروساز در قالب وثیقه و یا برای فروش در اختیار بانك مركزی و یا بانك های عامل قرار گیرد و مصوبه كارگروه حمایت از تولید در مورد وام سرمایه در گردش خودروسازها پرداخت گردد.
    وی افزود: براساس این مصوبه بخش بزرگی از این تسهیلات برای تسویه مطالبات قطعه سازان به آنان تعلق می گیرد.
    غضنفری افزود: با افزایش نرخ ارز و مشكلات مربوط به نقل وانتقال آن، متاسفانه درصورت هرگونه بی توجهی مشكل سرمایه در گردش به یك مسئله حاد و فراگیر تبدیل می شود. به همین دلیل در توافق بانك مركزی و وزارت اقتصاد قرار شد از یك سو سقف اعتبارات شركت های تولیدی افزایش یابد و از سوی دیگر منابع جدیدی از سوی بانك های عامل و صندوق توسعه ملی به این امر اختصاص یابد.
    وی اظهار امیدواری كرد كه همه دستگاهها و نهادهای مرتبط شرایط پیچیده كنونی را درك كرده و در سال تولید ملی بیش از گذشته به موضوع تجهیز منابع مالی و از جمله سرمایه در گردش واحدها توجه داشته باشند تا با كمبود تولید ملی و كاهش سطح اشتغال مواجه نشویم.
    از نظر غضنفری ضروری است حفظ اشتغال فعلی و صیانت از تولید موجود نسبت به سرمایه گذاری برای طرح های جدید در اولویت تام قرار گیرد و صدای واحدهای تولیدی در مورد درخواست از نهادهای پولی كشور توسط همگان و بویژه مخاطبان آنها شنیده شود.

  2. #2512


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    جهش 4 رتبه ای شركت گواه در سال 90
    پرشین خودرو: رتبه شركت خدمات پس از فروش ایران خودرو دیزل (گواه)در سال 1390 جهش 4 رتبه ای را در کارنامه خود ثبت کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این شركت پس از ارزیابی های انجام شده موفق گردید با جهشی فوق العاده از رتبه 9به رتبه 5 خدمات پس از فروش در بین شركت های خدمات پس از فروش خودروهای سنگین دست پیدا كند.
    محمد جواد طلا مدیر عامل شركت گواه در این خصوص تصریح كرد:شركت گواه با برنامه ریزی های انجام گرفته پس از دو سال موفق به ارتقاء جایگاه شركت از جایگاه نهم به جایگاه پنجم در میان شركت های خدمات پس از فروش خودروهای سنگین گردیده است.
    وی افزود: شركت گواه در راستای اعتلای رضایت مندی مشتریان خود با حركت در این مسیر با رویكردی نوین در سال 1390 موفق به كسب ایزو 10002 (استاندارد رسیدگی به شكایات مشتریان) ایزو 14001(استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی) ایزو 9001 (مدیریت كیفیت ) و ایزو 50001(مدیریت انرژی) شده است.
    شركت گواه در سال 1344 با هدف انجام خدمات پس از فروش انواع كامیون،اتوبوس،مینی بوس و سایر تولیدات ایران خودرو دیزل تأسیس شده است.

  3. #2513


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عرضه تندر ۹۰ یورو۴ با قیمت جدید
    پرشین خودرو: ایران خودرو درباره تاخیر این شرکت در تحویل تندر 90، از تولید 60 هزار دستگاه خودرو در سال جاری خبر داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمدرضا معتمد معاون مدیرعامل ایران خودرو در تولید تندر90 با بیان این مطلب، گفت: برنامه ریزی تولید 60 هزار دستگاه تندر90 ایران خودرو در سال جاری، انجام شده و تا به حال 12 هزار دستگاه از این تعداد تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از چهار هزار دستگاه افزایش نشان می دهد.
    معتمد افزود:در فروردین سال جاری 700دستگاه، اردیبهشت1700دستگاه، خرداد700 و تیرماه 1000دستگاه بیشتر از مدت مشابه سال قبل تولید شده است.
    معاون مدیر عامل در تولید تندر90ا یران خودرو با اشاره به الزام دولت مبنی بر تولید محصولات با استاندارد یورو4، افزود: هر چند اخذ این استاندار سرمایه گذاری قابل توجهی به همراه داشته، اما تولیدات تندر90 ایران خودرو از استاندراد یورو4 برخوردار است.
    وی خواستار قیمت گذاری جدید برای این محصول شد و گفت: با توجه سرمایه بر بودن تولید تندر90 با استاندارد یورو4، زمینه عرضه این محصول به بازار با قیمت جدید فراهم شود.
    معتمد با تاکید بر این که تامین قطعات با مشارکت رنو پارس انجام می شود افزود: در قراردادهای جدید، سعی شده با ارائه روشها و آموزشهای لازم از سوی رنو، قطعات این محصول توسط شرکت ساپکو تامین شود.
    معاون تولید تندر، عرضه این محصول به بازاهای صادراتی را از جمله برنامه های ایران خودرو دراین زمینه دانست و تاکید کرد: با توجه به شرایط بازار خودرو در اروپا، شرکت رنو اجازه صدور این محصولات به بازارهای خارجی را به گروه صنعتی ایران خودرو داده است.

  4. #2514


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مدیران خودرو به مدال آوران المپیک پاداش می دهد
    خودروی جدید ام.وی.ام 315 برای طلایی های کاروان ایران
    پرشین خودرو: شرکت مدیران خودرو جهت بالا بردن روحیه و انگیزه اعضای کاروان ورزشی کشورمان در بازیهای المپیک 2012 لندن جوایزی ویژه را برای مدال آوران ایران در نظر گرفت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سی امین دوره بازیهای المپیک از هفته پیش در شهر لندن در حالی آغاز شده که کاروان ورزشی کشورمان نیز با 53 ورزشکار در 13 رشته ورزشی در آن حضور دارد.
    در همین راستا برای بالا بردن روحیه و انگیزه ملی پوشان کشورمان در این دوره از پیکارها شرکت مدیران خودرو با امضای تفاهمنامه ای با کمیته ملی المپیک جوایز ویژه ای را برای قهرمانان و مدال آوران کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفت.
    بر اساس این گزارش، طبق توافقات حاصله و موافقت مدیران شرکت مدیران خودرو مقرر گردید جوایز مدال آوران به ترتیب زیر و به محض بازگشت کاروان ورزشی کشورمان طی مراسمی ویژه به قهرمانان اعطا گردد:
    1- مدال آوران طلایی کاروان: یکدستگاه خودرو ام.وی.ام 315
    2- مدال آوران نقره ای کاروان: تسهیلات پنجاه میلیون ریالی خرید خودروی ام.وی.ام 110
    3- مدال آوران برنزی کاروان: تسهیلات سی میلیون ریالی خرید خودروی ام.وی.ام 110

  5. #2515


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    طی چهار ماه ابتدایی امسال
    تنها 3 خودرو افزایش تولید را در کارنامه خود ثبت کردند
    پرشین خودرو: آمار تولید خودرو طی چهار ماه ابتدایی امسال در حالی اعلام شد که طبق آن باز هم تیراژ سواری‌ها افت کرده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بر اساس آماری که روی سایت رسمی انجمن خودروسازان قرار گرفته، سه خودروساز بزرگ کشور در چهار ماه امسال 277 هزار و 49 دستگاه انواع محصولات سواری را به تولید رسانده‌اند و این آمار کاهش 7/37 درصدی آنها را نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پی داشته است.
    در این بین، ایران خودرو 29.4 درصد کاهش تولید داشته و سایپا و پارس خودرو نیز به ترتیب 48.3 و 39.4 درصد افت تیراژ را تجربه کرده‌اند.
    با این اوصاف باید قبول کرد که خودروسازی ایران هنوز هم با مشکلات تولید دست و پنجه نرم می‌کند و حداقل تا پایان تیر ماه نتوانسته به دوران اوج خود بازگردد.
    هرچند برخی کارشناسان معتقدند تشدید محدودیت‌های بین‌المللی علیه ایران و به خصوص قطع ارتباط پژو با خودروسازی کشور سبب شده چنین وضعی گریبان خودروسازان داخلی را بگیرد، اما مسوولان ایران خودرو و سایپا اصرار دارند که مشکلات مالی و کمبود تسهیلات بانکی دلایل اصلی افت تیراژ به شمار می‌روند.
    در این بین البته برخی نیز بر این باورند که خودروسازان خود خواسته تولید را پایین آورده‌اند. البته هیچ منبع رسمی این موضوع را تایید نکرده و فعالان صنعت خودرو نیز به هیچ وجه زیر بار پذیرش اتهام کم کاری نمی‌روند.
    آنها حتی در به در به دنبال گرفتن تسهیلات مالی می‌گردند و هم اکنون نیز چشم امید به بانک‌ها دوخته‌اند تا بتوانند دو هزار میلیارد تومان وام از آنها بگیرند و به زخم‌هایشان بزنند. این وام را کارگروه حمایت از تولید به تصویب رسانده و بانک مرکزی نیز آن را ابلاغ کرده است و بناست تا پایان مرداد ماه به خودروسازان پرداخت شود.
    آن طور که فعالان صنعت خودرو می‌گویند، اهمیت وام دو هزار میلیاردی به حدی است که اگر در پرداخت آن تعلل شود، امکان دارد صنعت خودرو زمین بخورد و همین توان تولید فعلی خود را نیز از دست بدهد.
    به نوشته دنیای اقتصاد، هر چه هست صنعت خودرو ایران این روزها روزگار خوشی ندارد و تیراژ آن که زمانی تنها مزیت و برتری‌اش به حساب می‌آمد، حالا به نقطه ضعف این صنعت تبدیل شده است.
    بنابر آمار تولید چهار ماه نخست امسال، بیشتر خودروهای داخلی از جمله پژو 206 و سمند و پراید و ماکسیما با کاهش تیراژ روبه‌رو شده‌اند، کاهشی که خودروسازان دلیل آن را کمبود قطعات ناشی از مشکلات مالی می‌دانند. گفته می‌شود چون قطعه‌سازان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، نمی‌توانند قطعات مورد نیاز خودروسازان را به دست آنها برسانند و از همین رو حتی خودروهای با درصد داخلی‌سازی بالا نیز کاهش تیراژ را تجربه کرده‌اند.
    افت تولید خانواده پژو
    اما سری به آمار بزنیم و ببینیم خودروهای داخلی چه کارنامه تولیدی را در چهار ماه نخست امسال از خود به جا گذاشته‌اند.
    ابتدا از ایران خودرو شروع می‌کنیم و پژوهایش که این روزها در بازار جولان می‌دهند و کسی جلودار افزایش قیمت آنها نیست. طبق آمار اعلامی، در چهار ماه نخست امسال باز هم محصولات پژویی ایران خودرو با کاهش تولید روبه‌رو شده‌اند تا نشان داده شود اوضاع تولیدشان کماکان بر وفق مراد نیست.
    بر این اساس، پژو 206 که سال گذشته توانست 405 را جا بگذارد و به محصول اول ایران خودرو تبدیل شود، افتی 61.1 درصدی را در چهار ماه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. با این حساب مشخص می‌شود که چرا قیمت برخی از انواع این خودرو هم اکنون به 30 میلیون تومان نیز رسیده است.
    کاهش تولید پژو 206 در شرایطی است که گفته می‌شود ایران خودرو قصد دارد رانا را به عنوان دومین محصول ملی خود جایگزین آن کند. به هرحال هر چه باشد رانا داخلی‌تر از پژو 206 به حساب می‌آید و برای تجاری‌سازی هم نیازی به برند پژو ندارد، بنابراین ایران خودرو می خواهد توان تولیدش را روی این محصول که اتفاقا استقبال خوبی از آن به عمل آمده، بگذارد.
    ایران خودرویی‌ها حتی بخشی از خط تولید پژو 206 را به رانا اختصاص داده‌اند و این نشان می‌دهد که آنها با ظرفیتی خالی در خط 206 روبه‌رو شده و آن را با رانا پر کرده‌اند.
    آنها البته دنا را هم تدارک دیده‌اند و این محصول نیز اواخر امسال به تولید خواهد رسید. با این حال قطعا طول می‌کشد تا ایران خودرو بتواند کاملا از زیر سایه پژو بیرون بیاید و مستقل شود، زیرا تجربه نشان داده تجاری‌سازی و تولید انبوه خودروهای جدید در ایران زمان زیادی می‌برد.
    همین رانا که ایران خودرو نزدیک به 26 هزار دستگاه آن را پیش‌فروش کرده و باید طی شش ماه دوم امسال همه‌شان را تحویل مشتریان دهد، در چهار ماه امسال تنها 183 دستگاه تولید داشته است. رانا اگر همان طور که ایران خودرو وعده داده با قیمتی حول و حوش 16 میلیون تومان روانه بازار شود و تولید آن با سرعت بیشتری ادامه یابد، جانشین مناسبی برای 206 خواهد بود، هرچند ایران خودرو فعلا نمی‌خواهد رفتن 206 و جایگزینی رانا را رسما پذیرفته و اعلام کند.
    در بین دیگر پژویی‌های ایران خودرو، پارس و 405 نیز با کاهش تولید در چهار ماه امسال روبه‌رو شده‌اند و این در حالی است که وابستگی آنها به قطعات خارجی در حد صفر به نظر می‌رسد. پارس که ظاهرا ایران خودرو قید تولید آن را در جاده مخصوص زده، طی چهار ماه امسال 15.1 درصد کاهش تیراژ را تجربه کرده است.
    این خودرو میهمان سایت‌های مازندران، فارس و خراسان ایران خودرو است و در چهار ماه امسال جور تولید آن را همین سایت‌های شهرستانی کشیده اند.
    پژو 405 نیز که روزگاری در ایران خودرو آقایی می‌کرد و حتی برخی نسبت به تیراژ بالای آن اعتراض داشتند، حالا با افت تولید روبه‌رو شده و ایران خودرو طی چهار ماه امسال 470 دستگاه کمتر از مدت مشابه سال گذشته، این محصول را به تولید رسانده است.
    پارس و 405 با وجود کاهش تولیدی که داشته‌اند، منصفانه‌تر در بازار عمل کرده و قیمت‌شان مانند 206 نجومی بالا نرفته است. این دو خودرو البته به دلیل قدیمی بودن و همچنین مصرف سوخت بالایی که دارند، به اندازه پژو 206 مشتری به خود نمی‌بینند و از همین رو به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضای آنها، افزایش قیمت شدیدشان را در پی نداشته است.
    اما دیگر پژویی افت کرده ایران خودرو در چهار ماه امسال، 207 آی نام دارد که تیراژ آن به یک هزار و 800 دستگاه هم نمی‌رسد. این محصول که بیشتر قطعاتش به 206 شباهت دارد، در چهار ماه امسال تنها یک هزار و 798 دستگاه تیراژ داشته و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 57.1 درصد افت کرده است. 207 هم مانند 206 افزایش قیمت شدیدی را در بازار تجربه کرده و هم اکنون قیمتی بالای 30 میلیون تومان دارد.
    ایران خودرو علاوه بر اینکه در تولید محصولات پژویی خود افت داشته، با کاهش تیراژ سمند و سوزوکی گرند ویتارا نیز روبه‌رو شده است. سمند هرچند علاوه بر جاده مخصوص در سایت مازندران ایران خودرو نیز به تولید می‌رسد، اما این سایت در چهار ماه نخست امسال حتی یک دستگاه نیز از این خودرو را به تولید نرسانده است.
    طبق آمار، تولید سمند در مقایسه با چهار ماه سال گذشته افتی 17 درصدی را به خود می‌بیند و این در حالی است که گفته می‌شود سمند داخلی‌سازی در حد 100 درصد دارد.
    از سمند که بگذریم، ایران خودرویی‌ها در چهار ماه نخست امسال باز هم با افت تیراژ سوزوکی گرند ویتارا مواجه شده‌اند. این ژاپنی شاسی‌بلند که پا به پای گرانی در بازار خودرو پیش آمده و هم اکنون قیمتی کاذب دارد، تیراژی یک هزار و 146 دستگاهی را در چهار ماه ابتدایی امسال از خود به جا گذاشته و حدود 21 درصد افت کرده است.
    پراید به نصف رسید
    از ایران خودرو فاصله بگیریم و سه کیلومتر بالاتر به سایپا برویم، جایی که آنجا نیز افت تولید نصیب نارنجی‌های جاده مخصوص شده است. بنابر آمار، هر دو محصول سایپا یعنی پراید و تیبا افت تولید را در چهار ماه امسال تجربه کرده‌اند تا در مجموع افتی 48.3 درصدی دامان سایپایی‌ها را بگیرد.
    در این بین، تیراژ پراید تقریبا نصف شده و این در حالی است که به نظر نمی‌رسد پراید به قطعات خارجی نیازمند باشد. این خودرو با وجود افت حدودا 48 درصدی‌اش در چهار ماه نخست امسال، هنوز هم پرتیراژترین محصول خودروسازی ایران به شمار می‌رود.
    در کنار پراید، تیبا نیز اوضاع مناسبی در تولید ندارد به نحوی که تیراژ آن افتی 52.5 درصدی را به خود می‌بیند. از این خودرو به عنوان اولین محصول ملی سایپا یاد می شود که قرار بود حول و حوش 10 میلیون تومان قیمت داشته باشد، اما کاهش تیراژ و عدم تعادل عرضه و تقاضای آن در بازار، قیمتی نزدیک به 14 میلیون تومان را برای تیبا رقم زده است.
    پارس خودرو، هم منفی هم مثبت
    به کیلومتر 9 جاده مخصوص بیاییم و نگاهی به آمار تولید پارس خودرو بیندازیم، شرکتی که اگرچه در مجموع کاهش تیراژی 39.4 درصدی را طی چهار ماه ابتدایی امسال به خود می‌بیند، اما در عوض دو محصول آن رشد تولید را تجربه کرده‌اند.
    مگان و نیسان تینا دو خودرویی هستند که در چهار ماه امسال با رشد تولید روبه‌رو شده‌اند و این در حالی است که قیمت شان در بازار رشدی میلیونی را تجربه کرده است. مگان با وجود آنکه 60.6 درصد افزایش تولید داشته، رشد قیمت را در بازار به خود می‌بیند و نیسان تینا نیز داستانی مشابه دارد. این موضوع احتمالا با تیراژ پایین آنها در ارتباط است.
    رشد تولید مگان و تینا در حالی است که تندر-90 و ماکسیمای پارس خودرو با افت تیراژ روبه‌رو شده‌اند و نیسان قشقایی نیز اصلا تولیدی نداشته است.
    در این بین، ماکسیما که زمزمه‌های رفتن آن از پارس خودرو به گوش می‌رسد، تنها 340 دستگاه در چهار ماه ابتدایی امسال تیراژ داشته و 59.5درصد افت را به خود می‌بیند. تندر-90 نیز با تیراژ 16 هزار دستگاهی خود 8.9 درصد کاهش تولید را تجربه کرده و این در حالی است که ایران خودرویی‌‌ها 54.1 درصد در تولید تندر رشد کرده‌اند.
    در مجموع تندر-90 با افزایش تیراژ طی چهار ماه ابتدایی امسال روبه‌رو شده و تولید آن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9.9 درصد افزایش داشته است.

  6. #2516


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    طرح های خودروسازان برای گذر از بحران نقدینگی




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو،دبیرانجمن خودروسازان کمبود نقدینگی را مهمترین بحران و چالش صنعت خودروسازی در کشور عنوان کردو گفت: صنعت خودرو کشور هم اکنون با چالشهای متعددی مواجه است که کمبود نقدینگی مهمترین آن است.
    احمد نعمت بخش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: این کمبود نقدینگی باعث کاهش تولید در این صنعت شده است ،در گذشته پیش فروش خودرو انجام می شد واز این طریق چرخ خودروسازی کشور حرکت می کرد و با افزایش تولید نیازی به صف های طولانی برای پیش فروش خودرو نبود.
    وی افزود: در چند سال گذشته بانکها به میزانی که صنعت خودرو رشد داشته نتوانسته اند رشد یابند . صنعت خودرو کشور توانسته در یک سال گذشته حدود 25 هزارمیلیارد تومان فروش داشته باشد.در سایر کشور ها هر صنعتی به میزان 80درصد فروش خود تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کند ولی در کشور ما به دلیل اینکه سرمایه بانکها محدود است و از آنجایی که بانکها شرکت های خودروسازی را ذی نفع واحد فرض می کنند تسهیلات کافی به این بخش اعطا نمی کنند به این معنی که شرکت های سایپا و ایران خودرو که هر کدام دهها شرکت را تحت پوشش قرار می دهند یک شرکت فرض می شوند و به همین منظور تسهیلات کمتری به این بخش اختصاص می یابد.
    وی محدودیت لیزینگ ها در کشور را مهمترین چالش صنعت برشمرد و گفت: در اکثر کشورها لیزینگ ها بسیار فعال عمل می کنند در حالیکه در کشور ما به دلیل اینکه شورای پول و اعتبار برای لیزینگ ها محدودیت 17درصد در نظر گرفته است عملاً نتوانسته اند اقدام اساسی انجام دهند و در یک سال گذشته شرکت های ایران خودرو و سایپا 3هزار و هشتصد میلیارد تومان را که باید به قطعه سازان پرداخت می کردند بابت فروش اقساطی بکار بردند و در حقیقت خودشان کار شرکت های لیزینگ را انجام دادند.
    دبیر انجمن خودروسازان تحریم ها را جزء مشکلات رده دوم این صنعت برشمرد و گفت: مشکلاتی که این صنعت در خصوص بازگشایی Lc ودریافت ارز مرجع با آن دست به گریبان است باعث شده قطعات مورد نیاز به موقع به خطوط تولید نرسد و تولید داخلی با مشکل مواجه شود.
    وی در خصوص طرحهای شرکت های خودروسازی برای گذر از این بحران گفت: خودروسازان برای رفع این بحران طرح هایی در دست اجرا دارند. از جمله شرکت سایپا قصد انتشار اوراق مشارکت را دارد و همچنین شرکت ایران خودرو روشهایی را برای تامین نقدینگی در نظر گرفته است که از این طریق به خریداران فرصت داده می شود که در چندین مرحله اقساط خود را پرداخت کنند تا این شرکت شاهد مشارکت خوب و بالایی از سوی مشتریان باشد.
    وی برطرف شدن بخش عمده بحرانها را در گرو تسهیلات بانک ها به این صنعت و آزادسازی قیمت خودرو و واگذاری اختیار قیمت گذاری به خودروسازان دانست و گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته اختیار قیمت گذاری خودروهای تجاری ولوکس به خودروسازان واگذار شد انتظار داریم با عملکرد خوب خودروسازان در این راستا با واگذاری تعیین قیمت سایر خودروهای سواری به خودرو سازان نیز موافقت شود .
    نعمت بخش در پایان گفت: صنعت خودرو به عنوان موتور محرک سایر صنایع است و صنعتی است که بیشترین مالیات را به دولت پرداخت می کند و در صورتیکه این صنعت رشد یابد سایر صنایع نیز بالطبع رشد خواهند داشت.

  7. #2517


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    صدور دو برند ملی ایران خودرو به تونس




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، شركت ايران خودرودرراستاي توسعه صادرات و حضورهر چه بيشتردربازارهاي جهاني، اقدامات موثري راجهت ورود به بازار خودرو تونس آغاز نموده است.
    عبدالعظیم سعدیان معاون صادرات ایران خودرو با بیان این مطلب گفت : شرکت ایران خودرو در چارچوب توافقات کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و تونس برنامه صادرات رانا و مدل های مختلف سمند به این کشور را در دستور کار خود قرار داده است و بر همين اساس تفاهم نامه صادرات 700 دستگاه رانا و 300 دستگاه انواع سمند و سورن براي سال 2012 ميلادي به امضاء رسيده است.
    وی افزود : مطالعات بازار سنجی برای صادرات ایران خودرو به تونس نشان می دهد که زمینه های بسیار خوبی در بازار این کشور برای صادرات وجود دارد و به زودی نمونه هایی از خودروهای مختلف تولید شده درایران خودرو به تونس صادر خواهد شد و پس از آن روند رو به افزایش صادرات اجرایی می شود.
    سعدیان اظهارداشت : ایران خودرو در سنوات گذشته بیش از6 هزار خودروی 206 اس دی از طریق شبکه فروش پژوی فرانسه در بازار تونس توزیع نموده و عملکرد فنی عالی خودروی مذکور ، ذهنیت بسیار خوبی از خود به جای گذاشته است .
    وی تاکید کرد: تونس به عنوان دروازه ورود ایران خودرو به کشور های شمال آفریقا به خصوص در لیبی و الجزایر محسوب می شود .


  8. #2518


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    استاندارد خودروها ، شرط کافی جهت توسعه صادرات نیست




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge


    به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت : بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در سالهای اخیر روند استاندارد سازی خودروها به لحاظ ایمنی و آلایندگی از وضعیت قابل قبولی برخوردار بوده است. محمد حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره اینکه سطح استاندارد خودروها داخلی نسبت به سالهای گذشته پیشرفت خوبی داشته است ، افزود : افزایش امکانات ایمنی خودروهای داخلی درچند سال گذشته، کاملا گویای ارتقاء سطح استاندارد خودروها ی داخلی است.
    وی تصریح کرد : البته با وجود پیشرفت هایی که در راستای ارتقاء استاندارد خودروهای داخلی صورت گرفته تا رسیدن به استاندارد خودروهای روز دنیا فاصله زیادی وجود دارد.
    وی لازمه دستیابی به استانداردهای روز دنیا درصنعت خودرو را شناسایی استانداردها و اجبارهای قانونی برای اجرای آن برخودروسازان ذکر نمود و گفت : باید به منظورحفظ جان سرنشینان خودروهای تولیدی ،حداقل استانداردها را با اجبارهای قانونی در خودروها اجرا نمود به طوری که ارائه مجوز شماره گذاری منوط به رعایت این استانداردها در خودروها باشد.
    وی همچنین به مقایسه قیمت خودروهای داخلی و محصولات خارجی پرداخت و اظهار داشت : در حال حاضر بسیاری از متقاضیان خودروهای داخلی مبالغ بالایی را برای خرید خودروهای داخلی پرداخت می کنند در حالی که رضایت چندانی نسبت به کیفیت و قیمت برایشان حاصل نمی شود به همین منظور رعایت حداقل استانداردها در این شرایط برای محصولات داخلی ضروری است .
    نماینده مرند و جلفا در خانه ملت همچنین به تاثیر ارتقاء استانداردها در افزایش صادرات خودرو اشاره و افزود : صادرات خودرو تنها موثر از کیفیت نیست به بیان بهتر، استاندارد شرط لازم برای صادرات بوده اما شرط کافی نیست.
    حسن نژاد تصریح کرد : قطعا مشتریانی که در خارج از کشور محصول ایرانی خریداری می کنند پیش از خرید مطلوبیت حاصل از خریداری محصول را محاسبه می نمایند و بر این اساس محصولی را انتخاب می کنند.

  9. #2519


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    پيام مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو به مناسبت روزخبرنگار




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، مهندس نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو درپيامي به مناسبت روزخبرنگار،اين روز را به تمامي خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رساني کشور تبريک گفت .
    دراين پيام آمده است ، توليد اطلاعات درجامعه کنوني ايران ، مهمترين زير ساخت تصميم سازي هاي هوشمندانه و نظارت مستمر برنحوه اجراي آنها است ، بدين ترتيب نشر اطلاعات ، چراغ پرفروغي است که دراه درست بالندگي و پيشرفت روشني مي بخشد .
    وي از رسانه ها خواست ضمن هدايت افکار و تامين مصالح عمومي در مورد اهميت توليد ملي و حمايت از آن به تبیین موضوعات مربوط به صنعت بپردازند
    درقسمتي ديگراز اين پيام آمده است ، امروزه در عصري كه به حق به نام ارتباطات نام گذاري شده است،رشد و توسعه جوامع مستلزم حضور مسوولانه خبرنگاران درعرصه آگاهي رساني به مردم است .آنان علاوه بر ايجاد جريان سالم گردش اطلاعات در درون جامعه ، مي توانند با کارکرد شايسته شان در راستاي شکوفايي و اعتلاي جامعه ايفاي نقش نمايند.
    آنان كه مساعي شان، همواره بر اين اصل استوار بوده که با پاکي و صداقت در گفتار و رفتار ؛ و تعهد، صراحت و شجاعت در همه زمينه ها گام برداشته و درجايگاه انتقاد، منصفانه عمل نموده و امانت داري را که از اصول اجتناب ناپذير اين حرفه است، رعايت نمايند
    گراميداشت مقام و منزلت خبرنگاران که نقش مهم و اساسي در راستاي ارتقاء و پيوستگي هاي فکري، فرهنگي و همدلي جامعه دارند، فرصت مغتنمي است تا در تقارن اين روزفرخنده با بهترين روزهاي خداوند يعني ايام پربرکت ماه مبارک رمضان، روز خبرنگار را بر تمام دست اندركاران و پيشگامان عرصه اطلاع رساني صميمانه تبريک عرض نمايم.
    براي تمام خبرنگاراني که با رعايت اخلاق حرفه اي ولحاظ مصالح و منافع ملي ، سخت كوشانه در جهت تنوير افكار عمومي و انعکاس صحيح ، جامع و درست رويدادها، به منظور تحقق اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ياريگرمسوولان هستند سعادت و سربلندي مسالت مي نمايم

  10. #2520


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    امکان حضور میتسو بیشی میریج در آمریکا




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: شاید به نظر برسد خودروی میریج کمی کوچک است و با سلیقه مشتریان آمریکایی جور در نمی اید بایستی گفت این همان مسئله ای است که میتسوبیشی درگیر آن است و می کوشد تا با حل آن هاچ بک کوچک میریج را روانه بازار آمریکا کند.
    به گزارش خبر خودرو، از سویی دیگر خط تولید میتسوبیشی در آمریکا تنوع چندانی ندارد و حضور خودرویی مثل میریج برای آن بسیار حائز اهمیت است.
    شرکت ژاپنی میتسوبیشی امیدوار است که در سال جاری مالی حدود 200 هزار دستگاه از خودروهای میریج جدید را در آسیا ،اروپا و استرالیا به فروش برساند.
    این خودروی کوچک دارای یک موتور 1.0 لیتری 3 سیلندر بوده و مصرف سوخت آن 1.0 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. ژاپنی ها ادعا دارند که این خودرو کم مصرف ترین مدل در میان دیگر رقبای هم کلاسش است و توانسته یکی از بالاترین امتیازات را از سوی اداره ملی حفاظت محیط زیست آمریکا دریافت کند.
    قیمت پایه این خودرو 12500 دلار بوده و نیسان ورساو شورولت اسپارک مهم ترین رقبای آن می باشند.

صفحه 252 از 771 نخستنخست ... 152202232242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262272302352752 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 4 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 4 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University