اتمام مطالعات تحقیقاتی راه اندازی خطوط تندرو تاکسیرانی در پایتخت





Click here to enlarge
Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیرعامل سازمان کنترل و نظارت بر ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام اینکه مطالعات تحقیقاتی در خصوص راه اندازی خطوط تندرو ناوگان تاکسیرانی (HOV) هم اکنون به اتمام رسیده است، گفت: راه اندازی این خطوط تندرو از مدتها پیش مطرح گردید و مورد اقبال مسئولین مربوطه قرار گرفت به طوریکه در این راستا مطالعات تحقیقاتی آغاز و تکمیل شد.
محمد احمدی بافنده در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان مطلب فوق ، افزود: نکته حائز اهمیت در این خصوص، احداث و راه اندازی خطوط شبکه تندرو اتوبوسرانی می باشد.بخشی از شبکه هایی که به منظور ایجاد خطوط تندرو تاکسیرانی در نظر گرفته شده بود هم اکنون مورد تقاضای خطوط تندرو ناوگان اتوبوسرانی پایتخت است .
وی یادآور شد: راه ندازی خطوط (HOV) وابسته به مشخص شدن تکلیف خطوط (BRT) است.
وی ابراز داشت: پیرامون این مسئله ، چنانچه فضایی مناسب که از قابلیت راه اندازی خطوط (HOV) برخوردار باشد ، باقی بماند قطعاً مورد بهره برداری ناوگان تاکسیرانی پایتخت قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در این میان برخی از خطوط و مسیرها از جمله مسیرهای منتهی به فرودگاه عموماً با بار ترافیکی سنگینی روبرو هستند و می توان از طریق راه اندازی و بهره گیری از خطوط (HOV) حرکت در این مسیرها را برای مسافرین تسهیل بخشید.
نکته مهمی که احمدی بافنده در ادامه سخنان خود به آن اشاره نمود این است که راه اندازی خطوط ویژه تاکسیرانی می تواند با کاهش ورود آلاینده های خروجی از خودرو(تاکسی ها ) به فضا همراه باشد در نتیجه تحقق این امر موجب جلوگیری از تشدید آلودگی هوا در کلان شهر تهران می شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی پایتخت در ادامه از عدم معاینه فنی تاکسی های گاز سوز سخن به میان آورد و گفت: تاکنون تمامی تاکسی های بنزین سوز این ناوگان مورد تست معاینه فنی قرار گرفته اند و تنها تست های لازم بر روی بخشی از دوگانه سوزهای این ناوگان انجام نپذیرفته که البته انجام آن لازم و ضروری است.
وی در پایان با اعلام اینکه هزینه خرید تاکسی های دوگانه سوز یک و نیم میلیون تومان بیش از سایر خودروها می باشد و تاکسیرانان دارنده خودروی دوگانه سوز به جهت تامین سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه خود با مشکل روبرو هستند ، خاطرنشان کرد: علت عدم تحقق این مهم نبود متولی برای انجام آن است.