.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 298 از 771 نخستنخست ... 198248278288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308318348398 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 2,971 تا 2,980 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #2971


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مرکز سبز 27میلیون دلاری فولکس واگن
    پرشین خودرو: این روزها کارخانه خودروسازی فولکس واگن بسیار خوشحال است، این سازنده آلمانی 4 میلیارد دلار در بخش عملیات ایالات متحده سرمایه گذاری کرده است که بخشی از آن در قالب کارخانه کاتانوگا سال گذشته با جشن ساخته شدن صدهزارمین دستگاه فولکس پاسات در آمریکا معرفی شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، اما اکنون مرکزی با محوریت تحقیق و توسعه در زمینه اقتصادی در اکسنارد کالیفرنیا آغاز به فعالیت کرده است.
    انتظار می‌رود تا پاییز امسال مرکز تست فولکس واگن در کالیفرنیا به طور کامل عملیاتی شود. مرکزی که عمده فعالیت آن بر روی انتقال قدرت و توسعه سیستم‌های تولیدات است.
    مهندسان مستقر در این مرکز بر روی کاهش گازهای منتشر شده از خودرو و تطابق استانداردهای فدرالی ایالات متحده با پیشرانه‌های پاک دیزلی و هیبریدی فولکس واگن تمرکز دارند. مرکز مذکور با مساحت تقریبی 6000 مترمربع شامل تجهیزاتی از قبیل آزمایشگاه‌های سنجش گازهای آلاینده و آنالیز قطعات، کارگاه‌های آموزشی وسایل نقلیه، خدمات پس از فروش و مراکز تعمیرات است.
    همچنین خدمات مربوط به خودروهای بوگاتی نیز در قالب ایجاد مراکز خدمات بوگاتی تحت نظارت فنی این مرکز و حضور تکنیسین‌های مجاز انجام خواهد شد. گذشته از فولکس واگن، برندهای دیگری نظیر بنتلی، پورشه و آئودی نیز در این مرکز پذیرفته می‌شوند.
    این مرکز برای هرچه نزدیک شدن به هدف تاسیس خود از منابع تامین انرژی پاک نظیر 2500 سلول خورشیدی نصب شده روی سقف ساختمان و پارکینگ استفاده می‌کند که هزینه‌های آن را هم تا 30 درصد کاهش داده است.



    Click here to enlarge
    4

    Click here to enlarge
    3

    Click here to enlarge
    2

    Click here to enlarge
    1

    Click here to enlarge
    4

    Click here to enlarge
    3

    Click here to enlarge
    2

    Click here to enlarge

  2. #2972


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    توسعه ظرفیت تولید مشهورترین پیکاب رینجر در افریقا





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: با آغاز ماه سپتامبر شرکت فورد به منظور افزایش ظرفیت تولید پیکاب های رینجر،اقدام به استخدام 800 نیروی کار جدید در تاسیسان آفریقای جنوبی اش خواهد نمود.
    به گزارش خبر خودرو، این 800 نیروی کار جدید به تاسیسات سیلو راستون فورد و واحد تولید موتور این شرکت در استرو ندال آفریقای جنوبی افزوده خواهند شد و اقدام به تولید یکی از مشهورترین پیکاب های این شرکت آمریکایی یعنی رینجر خواهن نمود در واقع به هر کدام از تاسیسات فوق یک نوبت کاری اضافه خواهد شد.
    جف ندث – مدیر فورد آفریقای جنوبی - در این باره گفت : مشتریان این بازار از سری خودروهای پیکاب رینجر در خواست محصولی ارزان تر ، باکیفیت تر و با ظرفیت بیشتر را دارند.
    ما با افزودن فرصت های شغلی و نوبت های کاری و از سویی بالا بردن ظرفیت، تعهد خود به بازار بزرگ آفریقای جنوبی را نشان می دهیم.
    این شرکت مبلغ 405842 دلار را برای آماده سازی تاسیسات تولید و مونتاژی آفریقا برای ساخت پیکاب های جدید رینجر انجام داده است.
    قرار است محصولات این واحد علاوه بر فروش در بازار داخلی افریقای جنوبی به 148 کشور جهان که عمدتا در آفریقا و اروپا هستند صادر شوند.
    فورد همچنین به منظور کسب اطمینان از کیفیت خودروهای تولیدی اقدام به گزینش بهترین نیروهای کار نموده و سرمایه گذاری قابل توجهی را برای آموزش آن ها در نظر گرفته است.

  3. #2973


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    به بهانه یکصدمین سالگرد کادیلاک
    5طرح برتر کادیلاک تاکنون
    پرشین خودرو: یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان تولد 110 سالگی خود را جشن گرفت، کارخانه‌ خودروسازی کادیلاک در 22 آگوست 1902 توسط هنری لیلند، از بقایای شرکت هنری فورد تاسیس شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، از ابتدا تاکنون کادیلاک مدل‌های زیبا و عجیب زیادی ساخته است و به عنوان یک برند قدیمی، همیشه برای بدست آوردن جایگاهی در حد یک استاندارد جهانی کوشش کرده است. در این نوشتار 5 مدل از بهترین‌های این کارخانه خودروسازی معرفی شده است.

    کادیلاک فایتون مدل 5859 سال 1937:
    اگر در واژه نامه خودرویی کلمه زیبا را جست و جو کنید حتما تصویر این کادیلاک لوکس و بزرگ سفارشی ساخته شده را خواهید دید که پیشرانه آن 16 سیلندر داشت و بر پایه طرح‌های اولیه طراح بدون اینکه تغییراتی در طرح اعمال شود ساخته شد. جالب‌ است بدانید طرح‌های اولیه این خودروی نیرومند، الهام بخش محصول مفهومی جدید این کارخانه یعنی همان کادیلاک Ciel بوده است و طراحان کارخانه هنوز هم به زیبایی بی‌نظیر آن اذعان دارند.

    کادیلاک 1949:
    تولید کادیلاک 1949 یکی از بلندترین گام‌های رو به جلوی کارخانه بوده است که سازنده با تعویض پیشرانه قدیمی به نوع جدیدتر توانست 10 اسب بخار به خروجی این مدل محبوب بیافزاید (160 اسب بخار در برابر 150) از طرفی پیشرانه جدیدتر تقریبا 97 کیلوگرم سبک‌تر از قبل بود که نتیجه‌ای جز شتاب بیشتر و مصرف کمتر برای مدل 1949 نداشت و این یکی از رمزهای موفقیت کادیلاک بود که به واسطه آن توانست عنوان خودروساز برتر آن سال را کسب کند.

    کادیلاک الدورادو 1959:
    این مدل یکی از زیباترین و عجیب‌ترین خودروهای آن زمان بود که با ظاهری جدید در زمان خود به همراه باله‌های تیز و عظیم عقب همچنان در تاریخ خودروسازی می‌درخشد. چراغ‌های عقب دوقلوی خاص و جلوپنجره باشکوه بر زیبایی آن افزودند تا در کنار تفاوت‌های ظاهری با دیگر خودروها این مدل هیچ‌گاه فراموش نشود، کادیلاک الدورادو 1959 در زمان حیات خود، در کشور اسپانیا لقب "خودروی طلایی" را از آن خود کرد.

    کادیلاک مفهومی Ciel:
    با این‌که این مدل فقط یک خودروی مفهومی است اما هنوز هم پر زرق‌وبرق‌ترین و مزین‌ترین خودرویی است که برند کادیلاک روی بدنه آن نقش بسته است، که سال گذشته تمامی تماشاگران را در زمان معرفی خود حیرت زده کرد، طرح این خودرو وام‌دار کادیلاک فایتون 5859 است که به طرز هنرمندانه‌ای با زبان قوی طراحی امروزی کارخانه کادیلاک یکپارچه شده است. این مدل یک خودرو چهار درب با سقف جمع شونده است که درب‌های عقب برخلاف جهت یکدیگر باز می‌شوند و پیشرانه‌ای که در روز رونمایی برای آن انتخاب شد از نوع شش سیلندر با حجم 3.6 لیتر به همراه توربوشارژر دوقولو بوده است و در هر چهار چرخ Ciel، موتورهای الکتریکی تعبیه شده که مجموع تمام این‌ها منجر به تولید نیرویی معادل 425 اسب بخار و گشتاوری برابر با 583 نیوتون متر می‌شوند.

    کادیلاک CTS-V (نسل دوم):
    یک خودروی خوش تراش و نماد قدرت کادیلاک با ظاهری میلیون دلاری و سرعت زیاد که از یک شاسی قوی بهره می‌برد و طرح آن پخته تر از قبل شده است. سازنده همواره امکانات رفاهی زیادی را در کنار پیشرانه‌های قوی برای این مدل در نظر می‌گیرد تا این خودرو را در رده سریع (Performance car) قرار بدهد و تصویر مناسبی از برند کادیلاک در اذهان ایجاد کند.



    Click here to enlarge
    2

    Click here to enlarge
    1

    Click here to enlarge
    5

    Click here to enlarge
    4

    Click here to enlarge
    3

    Click here to enlarge
    2

    Click here to enlarge
    1

    Click here to enlarge
    5

    Click here to enlarge
    4

    Click here to enlarge
    3

    Click here to enlarge
    2

    Click here to enlarge

  4. #2974


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تجهیز خودروها به کاتالیست کاربراتور امری ضروری است





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا ضمن تاکید بر ضرورت نصب و تعویض کاتالیست های فرسوده در خودروها ، گفت: تعویض به موقع کاتالیست و نصب این قطعه در خودرو به میزان فراوانی می تواند در کاهش گازهای آلاینده خروجی از خودرو موثر واقع شود.
    دکتر یوسف رشیدی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان مطلب فوق افزود: با توجه به اینکه نصب کاتالیست در خودروها ،در طرح جامع کاهش آلودگی هوا به عنوان یک الزام برای دارندگان وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است و بر اساس این قانون ، تمامی خودروها از ابتدای سال جاری می بایست به این قطعه مجهز می شوند اما با این وجود این مهم هنور محقق نشده است.
    وی ضمن رد این مطلب که ، کمبود این قطعه در نهایت منجر به عدم اقدام دارندگان وسایل نقلیه جهت نصب قطعه کاتالیست در خودروهایشان شده است، ابراز داشت: یکی از دلایل عمده بی توجهی به این مسئله نبود آگاهی در خصوص نتایج مثبتی که بر اثر تجهیز این قطعه در خودروها ایجاد می شود ، می باشد.
    وی در پاسخ به این پرسش که برخی خودرو هایی که دارای کاتالیست هستند نیز آلاینده محسوب می شوند گفت: هر چند نصب کاتالیست برروی خودرو ها از سال 82آغاز شده است اما طول عمر کاتالیست ها 50تا 60 هزار کیلومتر است به همین دلیل هم اکنون اکثر خودرو هایی که دارای کاتالیست هستند نیز آلاینده محسوب می شوند.
    دکتر رشیدی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: البته در این خصوص لازم است که وزارت صنعت – معدن و تجارت نسبت به تامین این قطعه اقدامات لازم را صورت دهد.
    مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا در پایان ضمن اشاره به بالا بودن گازهای آلاینده در فضای کلان شهرهای کشور خصوصاً پایتخت ، خاطرنشان کرد: نصب و تعویض کاتالیست های فرسوده در وسایل نقلیه بدون شک می تواند تا میزان فراوانی از تشدید آلودگی هوای کلان شهرهای کشور جلوگیری به عمل آورد.

  5. #2975


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تدوین استراتژی صنعت خودرو تا آخر شهریور
    پرشین خودرو: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین استراتژی صنعت خودرو تا پایان شهریور امسال خبر داد و گفت: استراتژی صنعت خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد که تا پایان شهریور تدوین شده و برای اجرا به دولت ابلاغ می شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، رضا رحمانی افزود: در حال حاضر نبود استراتژی صنعت خودرو در کشور موجب شده تا سرمایه گذاری های مناسبی در این حوزه توسط مردم و بخش خصوصی انجام نشود که این مسئله به افت کیفی خودروهای ساخت داخل نیز منجر شده است.
    نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد نسبت به کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل و اینکه خودروی ملی به معنای واقعی در شرکت های خودروسازی تولید نمی شود، تأکید کرد: روند کیفی سازی صنعت خودرو در کشور بسیار پایین است که تدوین استراتژی صنعت خودرو موجب جهت دار شدن سرمایه گذاری ها در این بخش می شود.
    وی اظهارداشت: با توجه به اینکه خودروهایی با نام ملی توسط شرکت های خودروسازی داخلی در حال تولید است اما این خودروها هیچکدام ملی نبوده و به صورت جزئی از قطعات داخلی در آن ها بکار گرفته می شود.
    این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: موضوع کیفیت خودروهایی که در داخل تولید می شود از سوی شرکت های خودروسازی رعایت نمی شود که این مسئله باید توسط دولت رسیدگی شده و جدی گرفته شود.
    عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: چند سالی است که شرکت های داخلی تولید کننده خودرو برای تبلیغ و پیش فروش محصولاتشان از واژه خودروی ملی استفاده می کنند که این واژه نه از لحاظ کیفیت و نه از لحاظ قیمت در شأن تولید ملی نبوده و به طور کامل نیز در داخل تولید نمی شود.
    رحمانی در بیان راهکارهایی در زمینه ارتقای سطح کیفی خودروهای ساخت داخل اظهارداشت: شرکت های خودروسازی در حالی نسبت به تولید خودروهایی با نام تولید ملی اقدام می کنند که هیچ کدام از قطعات این خودروها ملی نبوده و دولت نیز در جهت ارتقای سطح تولید این خودروها کاری انجام نمی دهد. بهتر است حداقل دولت بسترهای لازم را برای تأمین و تولید قطعات یدکی این خودروها در داخل فراهم کند.
    رئیس کمیسیون صنایع و معادن در پایان یادآور شد: یکی از بخش های آسیب دیده در فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها، بخش صنعت خودرو بود، زیرا در این فاز، قیمت انرژی دراین صنعت مانند دیگر صنایع افزایش یافت و موجب افزایش قیمت محصولات شد که باید به این موضوع رسیدگی شود.
    صنعت خودرو از نبود استراتژی رنج می برد
    همچنین عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براین که فضای صنعت باید به دور از هیاهوی سیاسی باشد گفت: نداشتن استراتژی و برنامه مهم ترین معضل صنعت خودرو است و صنعت خودرو از نداشتن برنامه رنج می برد.
    سید محمد بیاتیان درگفت و گو با خانه ملت، افزود: فضای صنعت و تولید باید به دور از هیاهوی سیاسی باشد وفکر می کنم تغییرات مدیریتی در صنعت خودروبیش از آنکه به ارتقای این صنعت کمک کند رنگ و بوی سیاسی دارد.
    نماینده مردم بیجار درمجلس شورای اسلامی با تاکید براین که فضای صنعت باید به دور از هیاهوی سیاسی باشد گفت: نداشتن استراتژی و برنامه مهم ترین معضل صنعت خودرو است و صنعت خودرو از نداشتن برنامه رنج می برد.
    وی با بیان اینکه مشکل بیکاری دراین بخش باید حل شود گفت: صنعت خودرو متاسفانه درخدمت مقاصد سیاسی است واین سمی برای صنعت خودرو و هرصنعت دیگری است.
    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: تغییرات مدیریتی درصنعت خودرو به ارتقای کیفی این صنعت کمک نمی کند.
    خودروسازان نتوانستند منابع مالیشان را مدیریت کنند
    بیاتیان درباره پرداخت تسهیلات به صنایع خودروسازی با قدمت بیش از ۵۰ سال گفت: خودروسازارن نتوانستند منابع مالی شان را مدیریت کنند.
    نماینده مردم بیجار درمجلس افزود: نقدینگی خودروسازان یا صرف خرید سهام خودشان شد و یا بانکها از این رو با کمبود نقدینگی همراه شدند.
    وی با تاکید بر این که کاهش نقدینگی خودروسازان آنها را بدهکار قطعه سازان کرد گفت: بر اساس آخرین تصمیم جمعی نمایندگان ومسئولین دولتی قرار شد از ۲هزار میلیاردتومان تسهیلات درخواستی هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازی سایپا و ایران خودرو پرداخت شود.
    بیاتیان اظهار داشت: برای ارتقای کیفیت خودرو کمبود قانون نداریم وایراد نظارتی بر تولید خودرو دلیل کیفیت پایین خودروهای تولیدی است.
    باید به خودرو سازان در مسائل ایمنی سخت گرفت
    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سازمان استاندارد وراهنمایی ورانندگی خواست تا در رعایت مسایل ایمنی خودرو به خودروسازان سخت بگیرند.
    نماینده مردم بیجار درمجلس ادامه داد: اگر نصب کیسه هوا بر روی خودرو الزامی است همه باید ملزم به اجرا باشند و یک خودروسازی نباید خودراتافته جدا بافته بداند وبا مصلحت اندیشی دولت ایمنی خودرو نادیده گرفته شود.
    به گفته این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: قانون خوب زیاد داریم و دراجرای قانون با کسی نباید تعارف کرد وناظرین باید به وظیفه خود عمل کنند.

  6. #2976


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    مدل 2015 شورولت کروز در راه است




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: قرار است در سال 2014 نسل جدید شورولت کروز با طراحی متفاوت داخلی و خارجی و تحت مدل 2015 وارد بازار شود.
    به گزارش خبر خودرو، طبق اعلام شرکت آمریکایی تولید کنده نسل آینده شورولت کروز در سال 2014 از خط تولید خارج می شود و در همان سال تحت مدل 2015 به فروش می رسد.
    شورولت کروز آینده ظاهری متفاوت ، مصرف سوختی کم تر و فضای داخلی بیشتری خواهد داشت .
    میشل کربس – تحلیلگر ارشد - گفت : تعجبی ندارد که جی ام نسل آینده کروز را در تاسیسات اوهایو تولید می نماید این تاسیسات تاکنون توانسته پیشرفت بسیار خوبی با تولید این خودرو داشته باشد.
    جی ام نیز در بیانه ای اعلام کرد که جزئیات بیشتر و زمانبدی دقیق تر تولید کروز را در فرصتی دیگر منتشر خواهد کرد.
    گفتنی است شورولت کروز بعد از فورد فوکس ، هوندا سیویک و تویوتا کرولا چهارمین خودروی پرفروش کلاس خود در سال 2012 می باشد.
    مدل 2013 این خودرو دارای یک موتور 1.4 لیتری چهارسیلندر مجهز به جعبه دنده شش سرعته دستی است و مصرف سوخت آن شهر و جاده به ترتیب 10.6 و 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

  7. #2977


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    محصولات سایپا در بازار 5 تا 10 درصد گران تر از کارخانه
    پرشین خودرو: حسن فروزان مهر مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات برند گروه سایپا بازار خودرو را پررونق توصیف کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، حسن فروزان مهر مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش محصولات برند گروه سایپا بازار خودرو را پررونق توصیف کرد و گفت: با توجه به این که ماه مبارک رمضان به پایان رسیده و شروع تعطیلات تابستانی خیلی از سازمان ها است، طبیعتا تابستان هم فصل رونق مسافرت است، وضعیت بازار و حجم معاملات بسیار بالا است و شرکت سایپا نیز از حاشیه مثبت برخوردار است به طوری که قیمت محصولات شرکت سایپا در بازار بین 5 تا 10 درصد گران تر از قیمت کارخانه معامله می شود و این نشان دهنده رونق بازار است.
    اما از سوی دیگر به هر حال عرضه ی شرکت های خودروساز طی چند ماهه اول سال به دلیل مسائل مرتبط با نقدینگی و همچنین مشکلات قطعه سازان همگام با برنامه ریزی اتفاق نیافتاده ولی علی رغم همه این مشکلات با برنامه ریزی های انجام شده کلیه روش های فروش فعال است.
    در حال حاضر فروش فوری همه محصولات گروه سایپا باز است و هموطنان عزیز می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی یا نمایندگی های فروش سایپا در سراسر کشور اقدام به خرید خودرو نمایند.

  8. #2978


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ايران‌خودرو ، سايپا و گروه بهمن در صدر گروه خودرو بورس





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، ایران خودرو ، سایپا و گروه بهمن ، رتبه‌های اول تا سوم شرکت‌های حاضر در گروه خودروی بورس را از نظر ارزش بازار سهام به خود اختصاص دادند.
    ارزش روز سهام ایران خودرو در بورس تهران از مرز 11 هزار میلیارد ریال فراتر رفته و به 11 هزار و 219 میلیارد ریال رسیده است.
    ایران خودرو در جمع 31 شرکت خودروساز و قطعه‌ساز فعال در بازار سرمایه ایران، در صدر جدول نشسته است. ارزش بازار سهام شرکت‌ها در بورس تهران از حاصل ضرب قیمت روز هر سهم آن‌ها در تابلوی بورس در تعداد سهام محاسبه می شود.
    نزدیک‌ترین رقیب ایران خودرو، در جدول گروه خودروسازان و قطعه سازان بورس، گروه خودرو سازی سایپا است.
    ارزش کل سهام سایپا در بورس تهران 10 هزار و 868 میلیارد ریال است که ان را پس از ایران خودرو در جایگاه دوم قرار می دهد.
    گروه بهمن با ارزش بازاری معادل 4 هزار میلیارد ریال، زامیاد با ارزش بازاری برابر یک هزار و 510 میلیارد ریال، ایران خودرو دیزل با ارزش بازاری معادل یک هزار و 361 میلیارد ریال و پارس خودرو با ارزش بازاری برابر یک هزار و 292 میلیارد ریال، در رتبه های سوم تا ششم جدول بورس تهران هستند.
    شرکت قطعات اتومبیل ایران با توجه به ارزش بازار 700 میلیارد ریالی آن، بزرگترین قطعه ساز حاضر در بازار سرمایه لقب گرفته است.
    در میان شرکت های سرمایه گذاری فعال در صنعت خودرو نیز سرمایه گذاری رنا، با ارزش بازار دو هزار و 700 میلیارد ریالی در جایگاه نخست قرار گرفته است.
    گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو هم با ارزشی در حدود دو هزار و 100 میلیارد ریال، رتبه دوم را در اختیار دارد.

  9. #2979


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رقابت تنگاتنگ خودروهای C – Max و پریوس





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: دو خودروی فورد C – Max هیبریدی و تویوتا پریوس هیبریدی مدل 2013 در تلاشند در میزان مصرف سوخت از یکدیگر پیشی بگیرند.
    به گزارش خبر خودرو، میزان مصرف فورد C – Max هیبریدی 6 لیتر در هر 100 کیلومتر است اما این مقدار برای تویوتا پریوس هیبریدی به 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر می رسد. از سویی دیگر میزان مصرف C – Max حدود 7 مایل بر گالن بهتر از نسخه واگن خودروی پریوس است.
    فورد C – Max در کنار موتور الکتریکی اش دارای یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر گاز سوز به توان 188 اسب بخار است و می تواند با هر بار شارژ و سوخت گیری مسافتی 570 مایلی را بپیماید.
    قیمت پایه C – Max از 25995 دلار آغاز می شود و ممکن است هزینه حمل و نقل نیز به آن اضافه شود.
    جو باکاج – قائم مقام فورد – گفت : خودروی فورد C – Max نمونه ای بسیار عالی برای نشان دادن تغییر رویه فورد و تبدیل آن به تولید کننده پیشرو محصولات کم مصرف است ما این فناوری را در 500 امتیاز خودروهای هیبریدی پیاده سازی کرده ، و 30% از مصرف سوخت کاسته ایم.
    قیمت خودروی تویوتا پربیوس v مدل 2012 از 27310 دلار شروع می شود و حدود 1315 دلار کم تر از C – Max است تویوتا هنوز قیمت مدل 2013 این خودرو را اعلام نکرده است.

  10. #2980


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    سیستم‌های هوشمند حمل و نقل در تهران توسعه می‌یابد





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر مدیریت هوشمند ترافیک گفت: سیستم‌های هوشمند حمل و نقل (ITS ) افق تازه‌ای برای دست‌یآبی به شهر هوشمند و ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان را پیش رویمان گشوده و مدیریت شهری گام به گام به سوی تحقق شهر الکترونیک پیش می‌رود.
    مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: سیستم‌های هوشمند حمل و نقل در صورت استفاده مناسب به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر چگونگی اداره و مدیریت شهر و دسترسی به شهر الکترونیک اثر می‌گذارد.
    وی با اشاره به رشد روز‌افزون تعداد وسایل نقلیه و مشکلات ناشی از آن همچون کاهش منابع تجدیدناپذیر انرژی و افزایش آلودگی‌های زیست‌ محیطی، اظهار کرد: مدیریت هوشمند ترافیک یکی از راهکارهای کنترل این مشکلات است و از این رو در سیاست‌های راهبردی خود، توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل را به عنوان یک راهکار جدی و موثر مد نظر قرار داده‌ایم.
    تحول در نظارت و کنترل ترافیک با مدیریت هوشمند ترافیک
    معاون شهردار تهران، کنترل جریان ترافیک در معابر شهری، هماهنگی چراغ‌های ترافیکی برای به حداقل رساندن تأخیرها، کنترل حوادث ترافیکی و کمک به پلیس به منظور اعمال قانون را از جمله خدمات مدیریت هوشمند ترافیک در پایتخت بر شمرد و تصریح کرد: کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک، نصب دوربین‌های مکانیزه پلاک‌خوان، نصب و راه‌اندازی تابلوهای متغیر خبری و نیز هوشمندسازی سامانه‌ اتوبوس‌های تندرو، از دیگر خدمات سیستم‌های هوشمند حمل و نقل در تهران است.
    وی با تأکید بر ضرورت استفاده از سیستم‌های هوشمند حمل و نقل در مدیریت ترافیک، اعلام کرد: استقرار سیستم کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک در تهران به عنوان تحولی شگرف، توان مضاعفی را در مدیریت ترافیک محدوده مرکزی شهر موجب شده و برای نخستین بار از این طریق آمار و اطلاعات مستند و متقن در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته که بر مبنای آن، تقویت نظام‌های کنترلی و نظارتی و تصمیم‌گیری در خصوص استراتژی‌های توسعه حمل و نقل امکان‌پذیر شده است.
    آماده‌سازی زیرساخت سیستم‌های هوشمند حمل و نقل
    مهندس تشکری هاشمی با بیان این که سیستم یکپارچه بلیت الکترونیک، سیستم هوشمند ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و توسعه زیرساخت فیبر نوری بخشی از خدمات به کار گرفته شده در مدیریت هوشمند پایتخت به شمار می‌روند، اضافه کرد: تکمیل و اجرای عملیات فیبر نوری، توسعه سیستم هوشمند کنترل محدوده مرکزی شهر، تبدیل چراغ‌های چشمک‌زن به چراغ‌های زمان‌دار و توسعه سیستم نظارت تصویری، از جمله طرح‌های در دست اقدام مدیریت ترافیک تهران به شمار می‌رود.

    معاون شهردار تهران در پایان استفاده بهینه از منابع موجود، بهره‌گیری از تکنیک‌های جدید و به کارگیری فنآوری‌های نوین مدیریت ترافیک را از جمله راهکارهای کلان شهرهای دنیا طی سال‌های اخیر بر شمرد و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های لازم جهت شکل‌گیری، استقرار و توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل در تهران نیز آماده شده و امیدواریم با دست‌یآبی به شهر هوشمند و تحقق شهر الکترونیک بتوانیم در جهت خدمات‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان گام‌های بلندتری بر‌داریم.

صفحه 298 از 771 نخستنخست ... 198248278288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308318348398 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University