.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 317 از 771 نخستنخست ... 217267297307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327337367417 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 3,161 تا 3,170 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #3161


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    درخواست جدید خودروسازان برای افزایش قیمت
    پرشین خودرو: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینكه خودروسازان كماكان عرضه را براساس نرخ های مصوب انجام می دهند، گفت: با این وجود درخواست هایی برای مناسب كردن قیمت ها را به سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان ارایه كرده اند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محسن صالحی نیا گفت: هرگونه مناسب سازی قیمت خودرو باید توسط سازمان حمایت بررسی شده و در ستاد تنظیم بازار تصویب شود.
    وی توضیح داد: درصورت تصویب پیشنهاد خودروسازان برای تغییر قیمت ها، 70 تا 80 درصدآثار تعدیل قیمت به مواد اولیه و مسائل ناشی از شرایط كنونی بازار برمی گردد.
    عدم تامین مالی علت اصلی كاهش تولید خودرو
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به كاهش 30 درصدی تولید خودرو در ماه های اخیر گفت: بخش اعظم این كاهش به نظام تامین مالی مربوط است، كه این مسئله بیشتر از همیشه در وضعیت قطعه سازان مشاهده می شود، به طوری كه هنوز به روال عادی پرداخت مبالغ و مطالبات قطعه سازان ازسوی خودروسازان بازنگشته ایم.
    معاون صنایع و امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را نیز گفت كه با توجه به تمهیدات و مصوبات شورای پول و اعتبار روش هایی برای تامین بخشی از منابع مالی توسط خودروسازان پیش بینی شده است.
    صالحی وثیقه گذاشتن اموال یا فروش بخشی از اموال، تامین بخشی از منابع از طریق بانك ها را از جمله راهكارهایی عنوان كرد كه خودروسازان برای تامین مطالبات قطعه سازان پیش بینی كرده اند و ابراز امیدواری كرد در پایان ماه جاری روند پرداخت ها مناسب تر شود .
    اصلاح قیمت قطعه سازان در دستور كار خوروسازان
    مقام مسئول در وزارت صنعت با بیان اینكه خودروسازان موضوع اصلاح قیمت برای قطعه سازان را نیز در دستور كار خود قرار داده اند، افزود: كارشناسی قیمت، تایید و تصویب نهایی آن نیز در حال انجام است .
    وی با اشاره به گردهمایی شركت خودروسازی سایپا با قطعه سازان در روز چهارشنبه این هفته گفت : این خودروساز برآن است تا دراین گردهمایی به تشریح روش های تامین منابع پیش بینی شده، بپردازد.
    حل مشكل نقدینگی با بازگشت تولید به وضعیت عادی
    صالحی با بیان این جمله كه اصل موضوع این است كه فرایند تولید به وضعیت عادی خود باز گردد، تاكید كرد كه اگر بتوانیم تولید را به ماه های قبل باز گردانیم، مشكل نقدینگی كاملا پوشش داده می شود.
    وی با بیان اینكه افزایش تولید میسر نمی شود، مگر اینكه خودروسازان از طریق تامین نقدینگی منابع مورد نیاز قطعه سازان را تامین كنند، ابراز امیدواری كرد با افزایش ماهانه تولید، در نیمه دوم سال جاری گزارش های تولید خودرو راضی كننده باشد
    کاهش تولید ارتباطی به مسائل داخلی خودروسازان ندارد
    معاون امورصنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:کاهش تولید خودروسازان ارتباطی به مسائل داخلی و مدیریتی شرکت های خودروساز ندارد.
    صالحی نیا با رد تاثیر تغییرات مدیریتی در وضعیت تولید شرکت های خودروسازی بیان کرد این امر به مسائلی از قبیل مشکلات ناشی از عملیات بانکی و ارسال حوالجات ارزی مربوط می شود.
    وی تصریح کرد: چنین عواملی باعث کندی تامین مواد اولیه و قطعات شده است که با اقدامات صورت گرفته، امیدواریم بزودی شاهد روند صعودی تولید باشیم.
    صالحی نیا در باره دپوی خودروها توسط تولیدکنندگان وعرضه با قیمت بالاتر، بیان داشت: قیمت خودروهای داخلی با نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تعیین می شود، اما در قیمت گذاری خودروهای خارجی ابهاماتی وجود دارد.
    وی افزود: سفارش مشتری و تقاضای بازار نیز از جمله دلایل افزایش قیمت خودرو به شمار می رود اما خودروسازان داخلی ملزم به رعایت ضوابط سازمان حمایت هستند و هر گونه تغییر قیمت باید طبق نظر این سازمان صورت گیرد.
    صالحی نیا درپاسخ به این پرسش که چرا جلسات کمیته قیمت گذاری خودرو به طور مرتب برگزار نمی شود، اظهار داشت: این جلسات در سازمان حمایت تشکیل و موارد ارجاع شده برای افزایش قیمت نیز در آن بررسی می شود.
    این گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حالی بیان می شود که تاخیر در برگزاری جلسات کمیته قیمت گذاری خودرو انتقادات بسیاری را در پی داشته است.
    معاون وزیر صنعت همچنین پرداخت مطالبات قطعه سازان را منوط به دریافت تسهیلات از سوی بانک های عامل عنوان کرد و افزود: در این خصوص هماهنگی های لازم با انجمن های خودروسازان و قطعه سازان به عمل آمده و در صورت دریافت تسهیلات براساس درصد اعلام شده، پرداخت لازم به شرکت های سازنده قطعات انجام می شود.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (4th September 2012)

  3. #3162


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    برای این خودروها از واژه ملی استفاده نکنید!
    پرشین خودرو: تعیین درصد ساخت داخل برای هر کالایی نگاه نادرست و غلطی است، نگاه مدیران و مسوولان کشور به صنعت خودرو باید نگاه اقتصادی باشد. متاسفانه صنعت خودرو در کشور به یک ابزار سیاسی تبدیل شده و نگاه مدیران کشور به این صنعت سیاسی است تا مدیریتی.
    به گزارش «پرشین خودرو»، صنعت خودرو یکی از مهم ترین صنایعی است که می تواند نقش قابل ملاحظه ای در رشد اقتصادی هر جامعه ای داشته باشد و تاکنون نیز یکی از موتورهای محرکه توسعه اقتصادی در قرن بیستم بوده است.
    در حال حاضر نیز براساس آمارهای بدست آمده در سال بیش از یک میلیون دستگاه انواع خودرو در کشور تولید می شود که تولید قطعات مورد نیاز برخی از این خودروها توسط قطعه سازان داخلی صورت می گیرد.
    اما باید توجه داشت تولیدات داخل بیشتر از لحاظ کمیت رشد داشته نه کیفیت، چرا که خودروهایی که به ادعای خودروسازان تا ۹۵ درصد از قطعات آن در داخل تولید می شود و ساخت داخل به حساب می آید در دنیا جزء خودروهای از رده خارج هستند و برخی از این خودروها بیش از۲۰ سال است که تولیدشان متوقف شده است.
    اینکه خودروسازان کشور به تولید خودرو ملی اصرار دارند و هر مدیری که بر کرسی مدیریت یکی از شرکت های خودروسازی تکیه می زند بر تولید خودرو ۱۰۰ درصد ایران تاکید می کند اما باید به این نکته توجه داشت که شرایطی که در دنیا حاکم است تولید و تجارت درهم ادغام شده و یک مفهوم واحد پیدا کرده و تولید خودرو ملی و درصد ساخت داخل مفهومی ندارد و برای تولیدکنندگان مهم این است که کالایی که تولید می شود چه میزان ارزش افزوده داشته و چه میزان درآمد و اشتغال ایجاد کرده است.
    اگر بخواهیم دلمان را به این خوش کنیم که یک سمبل در داخل کشور داشته باشیم این نه به نفع کشور است و نه باعث از بین رفتن نابرابری و عقب ماندگی اقتصادی کشور خواهد شد.
    باید توجه داشت که صنعت موتور تحول اقتصادی هر کشور به حساب می آید و صنعت خودرو نیز نقش مهمی در این زمینه دارد و در ایران نیزحدود ۶۰ درصد فعالیت های اقتصادی کشور مربوط به صنعت خودرو و زیرمجموعه های آن است.
    به نوشته خانه ملت، متاسفانه صنعت خودرو در کشور به یک ابزار سیاسی تبدیل شده و نگاه مدیران کشور به این صنعت سیاسی است تا مدیریتی و این از یک عزم ملی حکایت نمی کند بلکه این امر باعث خواهد شد تصمیم هایی که برای این صنعت اتخاذ می شود در کوتاه مدت قابل اجرا باشد و در بلندمدت ثمری نخواهد داشت.
    با این حال صنعت خودرودر سال های گذشته به کمیت بیش از کیفیت بها داده و مسوولان نیز پیوسته دم از افزایش و رشد تولید این صنعت می زنند ولی با نگاهی دقیق به شرایط حاکم بر این صنعت مشخص می شود رشد تولید در سال های اخیر اشاعه و گسترش مونتاژ را به دنبال داشته است.
    به عبارت دیگر رشد تولید حاصل نشده مگر با گسترش مونتاژ.
    صنعت در چند سال اخیر با درصد ساخت بالای برخی خودروها توانسته از رشد کمی برخوردار شود اما راه توسعه را که کیفیت نیز جزء شاخص های اصلی آن است به کندی پیموده است.
    رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص مسائل و مشکلات موجود در صنعت خودروی کشور و نیز نبود برنامه‌ریزی مدون در این صنعت از سوی خودروسازان گفت‌وگوی تفصیلی انجام داده که در ادامه می‌خوانیم:
    خودروهایی که در کشور با نام ملی تولید می شوند تا چه اندازه در تولید این خودروها از قطعات داخلی استفاده می شود وآیا این خودرو ها واقعا ملی هستند؟
    با توجه به اینکه خودروهایی با نام ملی توسط شرکت های خودروسازی داخلی در حال تولید است اما این خودروها هیچکدام ملی نبوده و به صورت جزئی از قطعات داخلی در آن ها بکار گرفته می شود وچند سالی است که شرکت های داخلی تولید کننده خودرو برای تبلیغ و پیش فروش محصولاتشان از واژه خودروی ملی استفاده می کنند که این واژه نه از لحاظ کیفیت و نه از لحاظ قیمت در شأن تولید ملی نبوده و به طور کامل نیز در داخل تولید نمی شود.
    چرا خودروسازان اصرار به تولید خودرو با نام ملی دارند؟
    شرکت های خودروسازی در حالی نسبت به تولید خودروهایی با نام تولید ملی اقدام می کنند که هیچ کدام از قطعات این خودروها ملی نبوده و دولت نیز در جهت ارتقای سطح تولید این خودروها کاری انجام نمی دهد. بهتر است حداقل دولت بسترهای لازم را برای تأمین و تولید قطعات یدکی این خودروها در داخل فراهم کندتا اینکه بر تولید این خودرو ها اصرار داشته باشند.
    با توجه به شرایط موجود در صنعت خودرو کشور، کیفی‌سازی محصولات تولیدی چقدر از سوی خودروسازان رعایت می‌شود؟
    موضوع کیفیت خودروهایی که در داخل تولید می شود از سوی شرکت های خودروسازی رعایت نمی شود که این مسئله باید توسط دولت رسیدگی شده و جدی گرفته شود به طوریکه خودروهای داخلی از لحاظ کیفیت نمره قابل قبولی کسب نمی‌کنند که مهمترین عامل در کیفی سازی صنعت خودرو، خصوصی سازی این بخش از صنعت است.
    در شرایطی که خودروسازان با مشکلات متعددی در خصوص تولید روبرو هستند، تسهیلات بانکی به آن‌ها باید چگونه پرداخت شود و آیا پرداخت تسهیلات تا چه اندازه می تواند در بهبود شرایط کمک کند؟
    دولت و بانک مرکزی باید به خودروسازان کمک کنند، زیرا در سال های اخیر و به دلیل سیاست های اعمال شده از سوی دولت ها، صنعت خودرو به تسهیلات بانکی وابسته شده و در صورتی که این تسهیلات قطع شود، ادامه فعالیت برای آن ها مشکل خواهد شد از سوی دیگر کارخانه های خودروسازی باید در کنار استفاده از تسهیلات بانکی راهکارهایی برای ارتقای سطح کیفی محصولاتشان ارایه کنند که در این راستا کمیسیون صنایع و معادن مجلس با جدیت ارتقای سطح کیفی خودرو را پیگیری خواهد کرد.باید توجه داشت که شرایط امروز خودروسازان از نظر تولید محصول و نیز ظرفیت آن ها بسیار وخیم بوده و در شرایط سختی کار می کنند که اعطای هرگونه تسهیلات به آن ها موجب رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این صنعت و نیز افزایش اشتغالزایی در این بخش می شود.
    تغییر در سیاست‌های مالی و تجدید نظر در آن چقدر باید از سوی خودروسازان مورد توجه قرار گیرد؟
    در سال های اخیر هیچ کالایی از سوی دولت مانند خودرو مورد حمایت قرار نگرفته که در صورت ادامه این روند، خودروسازان باید در سیاست های مالی واعتباری خود تجدید نظر کنند، اما در شرایط موجود، اعطای تسهیلات به خودروسازان توسط دولت ضروری است.
    چرا ارائه تسهیلات به خودروسازان این قدر ضروری می دانید؟
    با توجه به اینکه صنعت خودروکشورموجب اشتغالزایی شده و در کاهش نرخ بیکاری موثر است، دولت حمایت های ویژه ای دراین سال ها از آن ها داشته، اما با این وجود تیراژ تولید خودرو هنوز در کارخانه های خودروسازی به ۲میلیون نرسیده که علت آن باید مورد بررسی قرار گیرد.خودروسازان باید برای ارتقای سطح کیفی محصولاتشان برنامه زمانبندی شده ارایه دهند و دولت نیز برای برون رفت از این وضعیت در صنعت خودروسازی کشور از آن ها حمایت کند.
    ارزیابی شما از روند خصوصی‌سازی در صنعت خودروی کشور چیست و تحقق این امر چقدر در ارتقای سطح کیفی تولیدات موثر است؟
    در حال حاضر مهمترین مانع بر سر راه ارتقای سطح کیفی خودروهای داخلی، دولتی بودن این شرکت هاست که اجرای کامل اصل ۴۴قانون اساسی در این بخش ضروری است وتا زمانیکه سایه دولت بر سر خودروسازان داخلی افکنده شده و این شرکت ها دولتی هستند، نمی توان بر ارتقای سطح کیفی تولیدات امیدوار بود. دولت می تواند با واگذاری سهام شرکت های خودروسازی به مردم و نیز واگذاری امور تولید به آنها بازار را رقابتی کرده تا زمینه ایجاد رقابت و اهداف اصل ۴۴قانون اساسی محقق شود.
    قانون ارتقای سطح کیفی خودرو چه مراحلی را در کمیسیون صنایع و معادن سپری کرده و خودروسازان چه وظایفی در قبال آن دارند؟
    بر اساس قانون ارتقای سطح کیفی خودرو، خودروسازان موظفند تا هر سه ماه یکبار عملکردشان را در خصوص کیفی سازی محصولات به کمیسیون صنایع و معادن گزارش دهند که با توجه به شرایط موجود تاکنون اتفاق محسوسی در این خصوص رخ نداده و کیفیت خودروهای داخلی افزایش نداشته است.
    با توجه به اینکه در سال های گذشته شاهد احداث سایت‌های خودروسازی در خارج از کشور وبرخی شهرستان‌ها بوده ایم احداث این سایت ها را تا چقدر کارشناسی شده بوده است؟
    شرکت های خودروسازی باید در احداث سایت هاکارشناسی شده عمل کرده و مزیت شناسی کنند چرا که ایجاد سایت های خودروسازی در دیگر کشورها ایده خوبی است که باید در احداث آن ها مزیت شناسی شده و ظرفیت ها شناسایی شود، درغیر این صورت تأثیری در روند توسعه صنعت خودروی کشور نخواهد داشت ودر زمینه احداث سایت های خودروسازی در خارج از کشور باید استراتژی صنعتی کشور مشخص شده و بر این اساس پیش رفت چرا که در غیر اینصورت نمی توان آینده روشنی برای این صنعت ترسیم کرد.
    میزان افزایش قیمت در خودروهای ساخت داخل تاکنون چقدر منطقی بوده و نیز با افزایش سطح کیفی محصولات همراه بوده است؟
    در حال حاضر صنعت خودرو کشور با مشکلات عدیده ای روبرو است که افزایش بی رویه قیمت ها نشآت گرفته از بهره وری پایین در این حوزه و در بخش های سرمایه ای و نیروی انسانی است که باید به آن توجه شود.خودروهای ساخت داخل از نظر رقابت کیفی در سطح پایین و غیر قابل مقایسه ای با خودروهای خارجی قرار دارند، در صورتیکه از نظر قیمت بسیار بالاتر از این خودروها در کشورهای تولید کننده هستند.قیمت خودرو باید درشرایط رقابتی تعیین شود اما بازار خودرو درحال حاضر رقابتی نیست.
    به نظر شما عمده مشکلات موجود در تولید خودروی با کیفیت در چیست و چه راهکارهایی می‌توان برای آن ارایه داد؟
    امروزه مهمترین مشکل صنعت خودروی کشور نداشتن برنامه درازمدت و استراتژیک است وتازمانی که مدیران به صورت مقطعی و روزمره تصمیم گیری می کنند شاهد این آشفتگی خواهیم بود.
    تصویب و تدوین استراتژی صنعت خودرو تا چه اندازه در افزایش سطح بهره‌وری و همین‌طور ارتقای سطح کیفی محصولات تأثیرگذار بوده و از چه زمانی در دستور کار کمیسیون قرار می‌گیرد؟
    روند کیفی سازی صنعت خودرو در کشور بسیار پایین است که تدوین استراتژی صنعت خودرو موجب جهت دار شدن سرمایه گذاری ها در این بخش شده و به ارتقای سطح کیفی محصولات منجر می‌‌شود.استراتژی صنعت خودرو در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد که تا پایان شهریور تدوین شده و برای اجرا به دولت ابلاغ می شود که به اعتقاد من تأیر بسزایی در افزایش سطح کیفی خودروهای ساخت داخل داشته و خودروسازان را نسبت به تولید خودروهای با کیفیت در آینده نزدیک مجاب خواهد کرد.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (4th September 2012)

  5. #3163


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شهریور، پایان مهلت ثبت نام معلولان برای دریافت خودرو
    پرشین خودرو: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: معلولان تا پایان شهریور فرصت دارند تا با مراجعه به سایت بهزیستی مشخصات خود را برای دریافت خودروی مناسب سازی شده وارداتی ثبت و اصلاح کنند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، یحیی سخنگویی با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۶۰ هزار نفر از معلولان برای دریافت خودروهای مناسب‌سازی شده اظهار داشت: از روز گذشته شرایطی فراهم شده تا معلولان با مراجعه به سایت مد نظر ویرایش‌های اولیه را انجام دهند.
    وی تصریح کرد: معلولانی که قبلاً در سایت ایاب‌ذهاب ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه مجدد به سایت چنانچه مشکلاتی در موقع ثبت‌نام در خصوص نوع معلولیت، شدت معلولیت، تعداد فرزندان‌ و ... داشته‌اند را ویرایش و اصلاح کنند.
    سخنگویی بیان داشت: پس از پایان مهلتی که برای ویرایش مشخصات معلولان در نظر گرفته شده است، معلولان دیگر نمی‌توانند به سایت مراجعه کنند و در واقع مرحله بعدی برای معرفی معلولان به اداره گمرک آغاز می‌شود.
    معاون امور توانبخشی بهزیستی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۴۷۰۰ نفر از معلولان برای دریافت خودروی مناسب‌سازی شده به اداره گمرک معرفی می‌شوند که از معافیت ۳۰ میلیونی برخوردار خواهند شد.
    وی بیان داشت: پس از اتمام ثبت‌نام معلولان در سایت ایاب‌ و ذهاب، قرعه‌کشی با حضور نماینده NGOها و نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود د و درنهایت لیست معلولان متقاضی ارسال می‌شود.
    سخنگویی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از ارسال اسامی معلولان متقاضی خودروهای مناسب‌سازی شده به اداره گمرک سریعاً در خصوص تحویل آنها از سوی اداره گمرک اقدام شود.
    نحوه اصلاح اطلاعات در سامانه ایاب و ذهاب معلولان
    مدیرکل دفتر توانمند سازی معلولان سازمان بهزیستی كشور گفت: به منظور فراهم كردن امکان اصلاح اطلاعات ثبت شده معلولان در سایت ایاب و ذهاب معلولان، از 12 تا 31 شهریور امسال اطلاعات سامانه مورد نظرقابلیت ویرایش دارد.
    کیوان دواتگران افزود: برای تمام معلولانی كه قصد اصلاح و یا ویرایش اطلاعات درج شده در سامانه ایاب و ذهاب معلولان را دارند تنها در تاریخ اعلام شده، این امکان وجود دارد.
    بر اساس این گزارش معلولان برای اصلاح اطلاعات می‌توانند به آدرس http://www.car.behzisti.net (سامانه ایاب و ذهاب معلولان) مراجعه كنند.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (4th September 2012)

  7. #3164


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ضرورت برنامه ریزی جدید برای افزایش توان تولید در اقتصاد مقاومتی





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ضرورت برنامه ریزی های جدید برای افزایش توان تولید و گسترش سهم بازارهای داخلی و خارجی خبر داد و گفت: با بالا بردن توان تولید و احیا شرایط فروش به سرعت به سمت رفع موانع و کمبودها حرکت خواهیم کرد.
    مهندس سعید مدنی در دیدار با مدیران عامل، معاونین و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اهمیت ایجاد تحول در برنامه های تولیدی و ضرورت افزایش حجم کاری نسبت به گذشته، اظهار داشت: باید تلاش کنیم خود را از سایه تحریم ها خارج کرده و با تصمیم گیری های منطقی و مفید مشکلات موجود را برطرف کنیم.
    وی افزود: با توجه به اینکه تقاضای زیادی برای خودرو در بازارهای داخلی وجود دارد باید با استفاده حداکثری از توان پرسنل، به دنبال گسترش سهم خود در حوزه تولید و فروش در بازار باشیم و توان تولید خود را همزمان با تقاضای بازار افزایش دهیم.
    مدنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عرضه محصولات سایپا در بازارهای صادراتی خاطرنشان کرد: صادرات همواره به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های سایپا مدنظر بوده و از آن جایی که خودروهای ما دارای مزایای رقابتی بسیاری هستند باید با هدف سودآوری بیشتر و ایجاد بازارهای جدید برای صادرات خود برنامه ریزی کنیم.
    مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا ضمن برشمردن اهمیت حمایت از اشتغال کارکنان و کارگران و ضرورت تلاش برای حفظ معیشت آنان تصریح کرد: باید شرکت هایی که برای سایپا هزینه بر بوده و حاشیه سود ندارند سریعاً از مجموعه گروه خودروسازی سایپا جدا شوند.
    وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد تعامل مناسب با بخش های مختلف دولتی و خصوصی گفت: شرکت های مگاموتور و سازه گستر باید یک بازنگری کلی بر روی روند کاری خود داشته باشند و تعامل با قطعه سازان چه در سایپا و چه در شرکت های زنجیره تامین به بهترین نحو صورت پذیرد.
    مدنی با اشاره به بازار مناسب خودرو تیبا در داخل و خارج تاکید کرد: تلاش می کنیم تولید تیبا را با حداکثر ظرفیت انجام داده و بستر مناسبی برای عرضه این خودرو در بازارهای داخلی و صادراتی فراهم کنیم.
    وی کاهش هزینه ها را در بخش تولید یکی دیگر از اهداف مهم پیش رو دانست و گفت: از آن جایی که درآمد ما از محل فروش خودرو چندان بالا نیست باید حاشیه سود ما صرف تولید شود و با بازنگری بر روی منابع مالی به شدت در هزینه های خود صرفه جویی کنیم.
    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی اصولی ، سایپا در مسیر توسعه و پیشرفت خود به سرعت حرکت کند و با کمک نهادهای دولتی بتواند به اهداف مورد نظر نظام جمهوری اسلامی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی دست یابد.

  8. #3165


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا منصوب شد





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، روح الله صمدی مله به عنوان قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا منصوب شد.
    مهندس سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حکمی روح الله صمدی مله را به عنوان قائم مقام خود منصوب کرد.
    صمدی مله عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا و مدیرعامل شرکت سایپاشمال است که به عنوان قائم مقام سایپا جایگزین جمشید ناظمی شده است.

  9. #3166


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خودروسازان باید از ظرفیت های به وجود آمده دراجلاس جنبش عدم تعهد استفاده کنند





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ظرفیت های موجود در صنایع خودروسازی کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد ها را باعث افزایش همکاری های مشترک دانست و گفت: براساس ظرفیت هایی که در کشور موجود است و ظرفیت هایی که سایر کشور های عضو جنبش عدم تعهد دارا هستندمی توانیم اطلاعات فنی و تکنولوژی های صنعت خودرو داخلی را به این کشور ها انتقال دهیم.
    ابراهیم نکو در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت:این انتقال تکنولوژی نیازمند ارتباطات و مذاکرات تیم های تخصصی کشور با تیم های تخصصی سایر کشور هایی است که صاحب این تکنولوژی هستند تا بتوانند مطالبات دو طرفه در صنایع خودروسازی با یکدیگر داشته و در نهایت از امتیازات یکدیگر استفاده کنند.
    وی همکاری های مشترک را باعث شکوفا شدن این صنعت دانست و گفت: انتقال امکانات و دانش فنی باعث خواهد شد در نهایت صنعت خودرو کشور رونق گرفته و متقابلا صنعت خودرو سایر کشور های این جنبش نیز شکوفا شود.
    وی افزود: در این راستا لازم است علاوه برهمکاری با سه کشور برتر در این حوزه، باسایر کشور ها نیزکه در رده های پایین تری هستند ارتباط داشته باشیم تا این کشور ها بتوانند نیازهای خودرا از طریق صنعت خودرو کشور تامین کرده و صنعت خودرو کشور را تشویق به تولید بیشتر کنند بنابراین لازم است در این قسمت از صنعت که بسیار ویژه است مسئولین صنعت خودرو توجه خاصی داشته باشند تا به اهداف در نظر گرفته شده دست یابند.
    وی ضمن انتقاد از بی توجهی مسئولین در خصوص توجه به صنعت در این اجلاس گفت: این اجلاس یک فرصت طلایی بود تا صنعت خودرو با ایجاد نمایشگاههای متنوع در زمینه های مختلف آگاهی اعضای این جنبش را از دستاورد های صنعت خودرو کشور افزایش دهد.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ممکن است در سالهای آینده این فرصت دیگر برای صنعت ایجاد نشود بنابراین در مدت سه سالی که کشورمان ریاست این جنبش را برعهده دارد باید از فرصتها استفاده کرده و تفاهم نامه هایی نوشته شود تا در زمینه های مختلف برای ارتقاء دانش فنی و همکاری های اقتصادی در صنعت خودرو تلاش شود.

  10. #3167


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    دست یابی ایران خودرو به دانش طراحی و ساخت قالب های داشبورد





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو در سال تولید ملی به دانش طراحی و تولید بزرگترین قالب داشبوردسمنددارای کیسه هوادست خواهد یافت که این امر بیش از 700 هزار یوروصرفه جویی ارزی درپی دارد.
    غلامرضا علوی مدیرعامل شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت : این پروژه با همکاری شرکت ساپکو صورت گرفته و بزرگترین شرکت قالب سازی آلمان در چارچوب یک قرارداد 5 ساله تکنولوژی این فناوری صنعتی را به شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو انتقال داده است .
    وی افزود: بیش از این قالب های مذکور از کره جنوبی و اروپا وارد می شد.
    علوی تاکید کرد: فولادهای موردنیاز برای طراحی این قالب را از شرکت فولاد اسفراین تامین خواهد شدکه دارای همه استانداردهای مورد نیاز در قالب سازی است .
    به گفته وی با استفاده از دستاورد های این پروژه ساخت بزرگترین قالب های پلاستیک سایر محصولات در آینده مدنظر است .

  11. #3168


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم تلاش خودروسازان در جهت کسب بازار کشورهای عضو جنبش عدم متعهد





    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو،رییس خانه صنعت و معدن جوانان برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در کشور را گامی در جهت تصاحب بازار های جهانی خودرو دانست و گفت:اجلاسی که به میزبانی ایران برگزار شد فرصت بسیار خوبی جهت تصاحب بازار های بین المللی بود.
    دکتر علی صدری در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: صنعت خودرو کشور می تواند با انتقال دانش فنی از کشور هایی که عضو این جنبش هستند و توانسته اند در زمینه خودروسازی به پیشرفتهایی دست یابندگامهای اساسی را بردارد.
    وی افزود: برنامه ریزی های بلند مدتی که در زمان ریاست کشور مان براین اجلاس در طول سه سال انجام می شود زیربنایی می تواندباشد برای ادامه رایزنی های اقتصادی توسط سفارت ایران در کشور های که عضو این جنبش هستند.
    وی تصریح کرد: این رایزنی ها نقطه عطفی برای کسب فن آوری های جدید و جذب بازار های مصرف خودرو و همچنین فروش قطعات خودرو است ،زیرا در صورتیکه نتوانیم به طور صددرصد به این کشور ها خودرو صادر کنیم می توانیم با صادرات قطعات فرصت های اقتصادی مناسبی را به وجود آوریم.
    وی طراحی پلت فرمهای جدید توسط اعضای این اجلاس را دور از ذهن ندانست و گفت: با توجه به اینکه این جنبش بین المللی بعد از سازمان ملل بزرگترین سازمان محسوب می شود برای ارتقاء حوزه های اقتصادی خصوصاً خودروسازی و قطعه سازی می تواند موثر باشد زیرا در جهت ساخت و طراحی پلت فرم و تبادل دانش فنی می تواند برای صنعت خودرو کشور آینده خوبی را رقم بزند.
    رییس خانه صنعت ومعدن جوانان این فرصت را برای دور زدن تحریمها بسیار مناسب ارزیابی کرد وگفت:با توجه به اینکه برخی از این کشور ها از لحاظ اقتصادی از کشور ما بالا تر هستند با تبادلات اقتصادی و انتقال دانش فنی و به اشتراک گذاشتن مباحث توسعه یافتگی می توانیم این فاصله را کمرنگ تر کرده واز توان وفرصت های این کشور ها استفاده کنیم.
    صدری در پایان ضمن درخواست از دولت برای حضور خودروسازان در بازار این کشور ها گفت:از دولت توقع داریم که درجهت زمینه سازی برای حضور خودروسازان داخلی در کشور های توسعه یافته و اعضای این جنبش تلاش کند زیرا یکی از منافع برگزاری چنین اجلاسهایی در کشور نشان دادن فرصت های اقتصادی به اعضای این جنبش است.

  12. #3169


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    افزایش تولید خودروهای X100 مجهز به کیسه هوا در سایپا





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیر مهندسی محصول سایپا از تولید و عرضه خودروهای مجهز به کیسه هوا در این شرکت خبر داد و گفت: سایپا برنامه افزایش تیراژ تولید محصولات خانواده X100 مجهز به کیسه هوا را بصورت جدی دنبال خواهد کرد. کلیه اقدامات لازم جهت طراحی و تجهیز محصولات خانواده X100 به کیسه هوایِ راننده و سرنشین با موفقیت انجام شده و آزمون های تصادف و همچنین آزمون های دیگر نظیرEMC (تداخل امواج الکترومغناطیس) بر اساس آخرین استانداردهای اروپایی در یکی از مراکز معتبر در کشور اسپانیا با موفقیت انجام شده و به تائید سازمان استاندارد ایران نیز رسیده است.
    شهریار رضایی فر اظهار داشت: کلیه اقدامات لازم جهت طراحی و تجهیز محصولات خانواده X100 به کیسه هوایِ راننده و سرنشین با موفقیت انجام شده و آزمون های تصادف و همچنین آزمون های دیگر نظیرEMC (تداخل امواج الکترومغناطیس) بر اساس آخرین استانداردهای اروپایی در یکی از مراکز معتبر در کشور اسپانیا با موفقیت انجام شده و به تائید سازمان استاندارد ایران نیز رسیده است.
    وی در ادامه خاطر نشان کرد: اقدامات لازم جهت ظرفیت سازی خطوط تولید سازندگان و همچنین سایت های تولیدی گروه سایپا به عمل آمده و تا این تاریخ چندین هزار دستگاه از خودروهای X100 مجهز به ایربگِ راننده تولید و تحویل مشتریان شده است .
    رضایی فر بیان کرد: اخیرا" بدلیل محدودیت های بین المللی در تأمین برخی از قطعات، تولید خودرو مجهز به ایربگ با تاخیرهایی روبرو بوده که این موضوع توسط مسئولان و متولیان ذیربط مد نظر قرار گرفته و همکاری لازم صورت خواهد گرفت.
    وی افزود: در صورتی که تولیدکنندگان داخلی بتوانند تجهیزات مربوط به کیسه هوا را تولید کرده و به موقع تحویل دهند و از سویی مشتریان با افزایش قیمت خودروهای X100 به جهت نصب ایربگ مشکلی نداشته باشند شرکت سایپا آمادگی کامل دارد تا خودروهای تولیدی خود را مجهز به ایربگ تولید و روانه بازار کند.

  13. #3170


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    عدم وابستگی صنعت خودرو کشور الگویی برای سایر کشور های عضو جنبش عدم تعهد





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که تولید خودرو های مشترک توسط کشور های جنبش عدم تعهد گامی در جهت استقلال هر چه بیشتر این کشور ها است گفت: با عنایت به نقشه راهبردی کشور های غیرمتعهد لازم است این کشور ها تلاشهایی در جهت استقلال خوداز جهات اقتصادی از دو بلوک شرق و غرب داشته باشند.
    محمد علی مددی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن تاکید براهمیت این اجلاس گفت: در صورتیکه این کشور ها در تولید خودرو به نقطه نظر مشترکی برسند می تواند درراستای مبازره با تحریم ها موثر باشد.
    وی با بیان این مطلب که تمام اعضای این جنبش بر اصول خود پایبند هستند گفت: برخی کشور های این جنبش از لحاظ پیشرفت در صنعت خودرو در رتبه های پایین تری از کشور ما قرار دارند منتهی می توانند با همکاری که با خودروسازان کشور دارند به پیشرفت های چشمگیری دست یابند.
    وی با بیان این مطلب که لزومی به بازدید اعضای این کشور ها از صنعت خودرو سازی کشوراحساس نمی شد گفت: با توجه به اینکه صنعت کشور بخصوص صنایع خودروسازی هم اکنون در وضعیت مناسبی قرار ندارد و هم اکنون اقتصاد مقاومتی در صنایع کشور اجرایی می شود لزومی به بازدید اعضای این کشور ها از این صنعت نبود و از طرفی دیگرنیزلازم بود دست اندرکاران و مسئولین کشور به گونه ای به اعضای این جنبش نشان می دادند که تحریم ها برروی صنعت خودرو کشور تاثیری نداشته و صنعت خودرو کشور با حفظ استقلال خود نیازی به سایر کشور های بزرگ نداشته که این می توانست الگویی برای این کشور هاباشد.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:صنعت خودرو با خودکفایی می تواند به سایر اعضای این جنبش نشان دهد که همه کشور ها می توانند با حفظ استقلال به تولید بپردازند و در همین راستا این صنعت می تواند با سایر اعضا هم پیمان شده تا بحرانهای موجود در صنعت خودرو را پشت سر بگذارد.

صفحه 317 از 771 نخستنخست ... 217267297307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327337367417 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University