روند نصب آپشن های ایمنی در خودروهای داخلی نامناسب است





Click here to enlarge
Click here to enlarge
به گزارش خبر خودرو ، عضو هیئت علمی دانشکده فنی – مهندسی دانشگاه تهران ضمن نا مناسب دانستن روند نصب آپشن های ایمنی در خودرو در صنعت خودروسازی کشور در مقایسه با صنایع خودروسازی در سایر کشورها، گفت: هم اکنون بسیاری از صنایع خودروسازی در سایر کشورها به منظور افزایش سطح ایمنی خودروها، توجه ویژه ای به نصب آپشن های ایمنی در محصولات گروه خودرویی نموده اند که بسیار نتیجه بخش نیز بوده است.
دکتر کارن ابری نیا در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن بیان مطلب فوق، افزود:با نگرش به صنعت خودروسازی در حوزه جهانی می توان به سادگی بر این امر واقف گشت که خودروسازان در وضع قوانین از سایر مراجع پیشی گرفته اند و علت آن را نیز می توان در نحوه تولید خودرو و ملزوماتی که در تولید آن به کار می رود جستجو کرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشورهای اروپایی عموماً شرکت های خودوساز را به منظور ارتقای سطح استانداردها ملزم می نمایند از سویی دیگر شرکت های خودروساز نیز به لحاظ اینکه در بازاری رقابتی فعالیت نمایند طرح ها و پروژه های مناسبی را جهت ارتقای سطح ایمنی و امنیت در خودروها در دستور کار خود قرار می دهند در نتیجه مجموع عوامل فوق منجر به ارتقای سطح تکنولوژی و فناوری خودروهای خارجی می گردد.
این کارشناس صنعت خودرو در ادامه سخنان خود به نصب ایربگ خارجی (خارج از خودرو ، بر روی کاپوت جلو)توسط شرکت خودروساز ولوو اشاره نمود و گفت: نصب این دسته از آپشن ها در نهایت منجر به کاهش آمار تلفات ناشی از وقوع تصادفات و سوانح رانندگی می شود.
ابری نیا، علت مناسب روند کیفی سازی در صنایع خودروسازی سایر کشورها را ،تنها رقابتی بودن بازار خودرو در کشورهای مذکور دانست و اظهار داشت: لازم است که بازار خودروی کشور نیز از حالت انحصاری خارج و زمینه رقابت در این صنعت به شکل مطلوب و موثری فراهم گردد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: البته لازم به ذکر است که روند نصب آپشن های ایمنی در خودروهایی که به صورت سی کی دی وارد کشور می شوند و مونتاژ می گردند ، مطلوب است.