.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 343 از 771 نخستنخست ... 243293323333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353363393443 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 3,421 تا 3,430 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #3421


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خروج ایمرج E از برنامه تولید اینفینیتی





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: برند لوکس نیسان به تازگی از عدم تولید انبوه خودروی ایمرج E خبر داد و اعلام کرد که این خودرو تنها الهام بخش طراحی محصولات آینده این شرکت خواهد بود.
    به گزارش خبر خودرو، طبق گفته مدیر جدید اینفینیتی – یوهان ده نیسخن – خودروی G محصولی از اینفینیتی خواهد بود که بیشترین الهام را از ایمرج E خواهد گرفت .
    به گفته وی انتظار می رود که G در نمایشگاه ماه ژانویه دیترویت آمریکا در سال 2013 رونمایی شود.
    وی افزود: اگر چه خودروی ایمرج E وارد خط تولید نخواهد شد ،اما این بدان معنا نیست که نکات مثبت و جذاب طراحی آن در محصولات دیگر تکرار و استفاده نشود،بلکه قرار است اینفینیتی به کمک این دست از محصولاتش به ظرفیت فروش سالیانه 500 هزار دستگاه دست پیدا کند.
    بایستی یادآوری کرد مدل مفهومی اینفینیتی ایمرج E اوایل سال جاری و در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو در معرض دید عموم قرار گرفت.
    این خودرو مجهز به یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر – ساخت لوتوس – بوده که در کنار دو موتور الکتریکی دیگر قرار گرفته است .
    توان موتور بنزینی ایمرج E حدود 47 اسب بخار اعلام شده است.
    ایمرج E می تواند به کمک موتورهای الکتریکی اش مسافت 30 مایل را بپیماید و این مقدار را از طریق موتور بنزینی تا 300 مایل افزایش دهد.

  2. #3422


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    فیات از ادامه ساخت تاسیات سن پترزبورگ پشیمان شد





    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    گروه بین الملل: یکی از مقامات روسیه از احتمال به تعویق افتادن پروژه احداث تاسیسات فیات در سن پترزبورگ به دلیل مشکل تولید مازاد بر نیاز بازار اروپا خبر داد.
    به گزارش خبر خودرو، این شرکت ایتالیایی تصمیم داشت با سرمایه گذاری 850 میلیون یورو تا سال 2013 تاسیسات جدیدی با ظرفیت 120 هزار دستگاه را در سن پترزبورگ – دومین شهر بزرگ روسیه – احداث نماید.
    این در حالی است که به گفته سرگی ویازالف – معاون فرمالندار سن پترزبورگ – بیش از سه ماه است که فیات هیچ تماسی با مقامات این شهر نگرفته است و برنامه سرمایه گذاری اش را تسلیم نکرده است.
    سرجیو مارچیون – مدیر فیات – در حاشیه نمایشگاه بین المللی پاریس گفت : شرکت به اندازه کافی دارای ظرفیت لازم برای پاسخگویی به نیاز بازار اروپا و بالاخص روسیه است.
    وی ضمن اشاره برای توسعه فیات در روسیه و مذاکره با بانک های این کشور جهت پشتیبانی مالی گفت : تقاضای بسار بالایی در بازار روسیه وجود دارد و اما تصمیم درستی را برای وارد کردن برند چیپ به آن اتخاذ کردیم.
    طبق آمارهای انجمن تجارت اروپا در مسکو، فروش خودرو در مدت هشت ماهه نخست سال جاری با جهشی 15 درصدی به 1.9 میلیون دستگاه رسید.
    این در حالی است که فروش برند فیات در روسیه با 74% کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود 5 هزار دستگاه رسیده و این شرکت همچنان بر توقف احداث تاسیسات سن پترزبورگ تاکید می کند.

  3. #3423


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    افت فروش خودرو در فرانسه





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: کاهش 18.3 درصدی فروش خودرو در بازار ماه سپتامبر فرانسه نشان می دهد که خودروسازان این کشور فاصله زیادی با رفع مشکلاتشان دارند.
    به گزارش خبر خودرو، در حال حاضر پژو سیتروئن و رنو در حال چالش با افت قابل توجه سفارش هایشان هستند و با هزینه های بالای تولید مواجه شده اند.
    طبق اعلام انجمن خودروسازان فرانسه( CCFA ) ،شماره گذاری خودروهای جدید در ماه سپتامبر حتی با در نظر گرفتن روزهای بیشترکاری 10% کاهش یافته است.
    همچنین این مقدار در نه ماهه ابتدایی سال به کم ترین مقدار خود رسیده با 13% کاهش یافته است.
    بایستی گفت به دلیل کاهش 18.9 درصدی فروش خودرو در فرانسه در مقایسه با میانگین افت 7.3 دیگری دیگر کشورها خودروسازان فرانسوی بیش از هر شرکت اروپایی دیگری ضرر کرده اند.
    از همین رو CCFA میزان افت فروش سال جاری برای این کشور را 12% در نظر گرفته است.
    اگر چه برخی عقیده دارند بایستی ماه های پیش رو را نیز در نظر گرفت و امکان رشد کلی فروش یا دست کم کاهش میزان افت آن وجود دارد، اما خودروسازانی همچون پژو سیتروئن رشدی صفر درصدی را برای فروش سال آینده اش در بازار اروپا محاسبه کرده است.

  4. #3424


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ممنوعیت واردات خودروهای افتوواز به آذربایجان





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: اگر چه چندین سال است که خودروهای افتوواز – بزرگترین خودروساز روسیه – وارد کشور آذربایجان می شود ولی مقامات آن به یکباره واردات هر گونه محصولی از این شرکت را ممنوع کردند.
    به گزارش خبر خودرو، در حالی مقامات آذربایجان ورود هر گونه خودرویی از افتوواز را ممنوع کرده اند که این شرکت هم اکنون پرتیراژترین تولید کننده اتومبیل بازار بزرگ روسیه می باشد.
    طبق بیانیه های منتشر شده توسط کمیته گمرک آذربایجان از این پس واردات خودروهای افتوواز OAO روسیه به این کشور ممنوع می باشد .
    این کمیته دلیل این تصمیم گیری را عدم هماهنگی افتوواز با قوانین وضع شده در ماه می عنوان کرده است.
    گفته می شود که ضریب ایمنی پایین محصولات این شرکت و عدم نصب کیسه های هوا و سامانه های ضد قفل در این خودروها ،مهمترین عامل توقف اجازه واردات آن ها بوده است.

  5. #3425


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ادامه فرآیند ساخت مرکز آزمون جاده ای خودرو مستلزم اتمام بررسی های همه جانبه است





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، معاون عمرانی استاندار تهران ضمن تاکید بر ضرورت احداث و راه اندازی مرکز آزمون جاده ای خودرو در راستای پیشبرد اهداف صنعت خودروسازی کشور ،گفت: با توجه به اینکه ایجاد مرکز آزمون جاده ای خودرو در کشور می تواند موجبات گسترش دانش طراحی خودرو، بهبود و ارتقای سطح کیفی محصولات گروه خودرویی و پیرامون آن کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از تشدید آلودگی هوا را در کشور فراهم آورد از اینرو لازم است به منظور ایجاد چنین مرکزی در کشور حرکتی موثر صورت پذیرد.
    محمدرضا محمودی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به فراهم سازی مقدمات لازم جهت راه اندازی مرکز آزمون جاده ای خودرو در کشور ، افزود: کمیسیون ماده 32 استانداردی تهران به منظور احداث مرکز مزبور در کشور ، زمینی را به مساحت 850 هکتار واقع در ضلع شرقی کیلومتر 46 اتوبان تهران – قم از محل منابع ملی، در اختیار شرکت آزمون جاده ای خودرو قرار داده است.
    وی از توقف فعالیت های اجرایی و ساخت این مرکز خبر داد و گفت: به منظور ساخت مرکز آزمون جاده ای خودرو در زمین مذکور، حدود 41 استعلام قانونی و دولتی صادر شده است اما هم اکنون روند اجرای ساخت این مرکز به دلیل لزوم بررسی های بیشتر ، متوقف شده است.
    محمودی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استانداری تهران به عنوان مجری مصوبات دولتی است، گفت: عدم اعطای مجوز ادامه ساخت این مرکز از سوی استانداری تهران طبق دستور و بخش نامه ای است که از سوی دستگاه های ذی ربط به این حوزه ابلاغ شده است.
    معاون عمرانی استاندار تهران یادآور شد: استانداری تهران استقبال و حمایت خود را با در اختیار قرار دادن زمینی به مساحت 850 هکتار از منابع ملی جهت ساخت مرکز آزمون جاده ای ثابت نمود است به همین جهت شرکت مزبور می بایست منتظر طی شدن روند و مراحل قانونی ساخت این مرکز باشد.
    وی در پایان با اعلام اینکه درخواست شرکت آزمون جاده ای خودرو به استانداری تهران مبنی بر ادامه دار بودن روند ساخت مرکز مزبور تنها حدود 2 ماه است که به این حوزه ارائه شده ،خاطرنشان کرد: از اینرو ادامه دار بودن فرآیند ساخت این مرکز تا زمان اتمام بررسی های همه جانبه امکان پذیر نخواهد بود.

  6. #3426


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    برنامه ریزی دایملر برای رشد فروش در چین





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: دایملر تصمیم دارد به منظور دستیابی به درآمدزادیی بیشتر و رشد فروش در مقایسه با رقبایی همچون ب ام و و آئودی ،مدیر جدید را برای بازار مهم چین برگزیند.
    به گزارش خبر خودرو ، قرار است ماه دسامبر کلاس مایر- مدیر باسابقه فروش چین – توسط نیکلاس اسپکین مدیر فعلی فروش دایملر در ژاپن جایگزین شود.
    اگر چه اعلام شده که همچنان از مایر نیز استفاده خواهد شد اما هنوز سیاست جدید وی و یا جایگزین آقای اسپکین در ژاپن مشخص نشده و دایملر اظهار نظری در این باره نکرده است.
    دایملر بیستم سپتامبر پیش بینی کرده بود که سود دهی برند مرسدس – بنز در سال جاری کاهش خواهد یافت و لذا می بایستی توجه بیشتری را معطوف بازارهای بزرگی همچون چین نمود.
    دایملر دلیل این کاهش را برنامه های ریاضت اقتصای اروپا و همچنین رقابت بسیار نفس گیر بازار چین عنوان کرد.
    گفتنی است در حال حاضر ب ام و ،آئودی و مرسدس – بنز حدود سه چهارم از بازار خودروهای لوکس چین را در اختیار دارند ولی تاثیرات بحران جهانی بر این کشور – که دومین بازار بزرگ خودروی جهان می باشد- سبب رکود فروش آن ها شده است.

  7. #3427


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تلاش نیسان برای توسعه فروش در برزیل





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: شیرو ناکامورا – قائم مقام نیسان – می کوشد تا زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی سائوپائولو ( 24 ام اکتبر لغایت 4 نوامبر ) خودروی مفهومی جدیدی را رونمایی نماید.
    به گزارش خبر خودرو، این خودروی مفهومی جدید توسط بخش طراحی نیسان در سن دیگوی آمریکا شکل گرفته و اولین خودرویی از نیسان می باشد که به صورت ویژه برای برزیل و با همکاری متخصصین اهل این کشور تولید شده است.
    شیرو ناکامورا گفت : من بسیار هیجان زده ام چرا که وظیفه رونمایی این خودروی مفهومی بر عهده من گذاشته شده است ،این رونمایی تولدی جدید برای نیسان و اتفاقی مهم برای صنعت خودروسازی برزیل است.
    گفتنی است نیسان تصمیم دارد تا سال 2014 بیش از 5% بازار برزیل را به خود اختصاص دهد و برای این امر رونمایی هشت مدل جدید را در دستور کارش قرار داده است.
    ناکنون خودروهایی نظیر نیسان ورسا و نیسان مارچ به سطح بالایی از تولید در بازار سدان و هاچ بک برزیل رسیده اند.
    هم اکنون نیسان بیش از 153 نمایندگی فروش در سراسر این کشور دارد و می کوشد رقم آن را به 239 عدد برساند.
    نیسان در سال 2011 از برنامه سرمایه گذاری 2.6 میلیاردی خود برای ساخت یک کارخانه جدید در شهریور خبر داد و ظرفیت سالانه آن را بالغ بر 200 هزار دستگاه اعلام کرد.
    متاسفانه هنوز جزئیاتی از خودروی مفهومی فوق در دسترس نیست م می بایستی تا روز آغاز به کار نمایشگاه منتظر ماند.

  8. #3428


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    فراخوان هوندا آکورد





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: هوندا در حال فراخوان بیش از 600 هزار دستگاه خودروی آکورد در آمریکا و کانادا به دلیل مشکل نشت روغن فرمان و احتمال بروز آتش سوزی می باشد.
    به گزارش خبر خودرو، این فراخوان شامل مدل های 2003 تا 2007 خودروهای آکورد V6 می شود و تاکنون خوشبختانه گزارش از خسارات و یا ایجاد صدمه جانی درباره آن گزارش نشده است.
    خودروی پنج سرنشین آکورد جز پرفروش ترین خودروهای ایالات متحده بوده و به دلیل راحتی و مصرف کم سوخت شهرت فراوانی دارد.
    اداره ملی ایمنی جاده ای ایالات متحده روز گذشته نشت روغن فرمان و داغ شدن بیش از حد آن را عاملی خطرناک در آتش سوزی خودروهای آکورد دانست و بر لزوم انجام فراخوان تاکید کرد.
    هوندا تصمیم دارد این خودروها را به صورت رایگان تعمیر نماید اما به گفته یک فرد آگاه با مشکل فقدان قطعات مورد نیاز مواجه است.
    به گفته وی این خودروها عمدتا بالای پنج سال عمر دارند و قطعات مورد نظرشان در قسمت فرمان تولید می شود.

  9. #3429


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تهرانی‌ها خواستار افزایش اتوبوس‌های پایتخت هستند





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، افزایش تعداد اتوبوس‌های خطوط اتوبوسرانی پایتخت، بیشترین فراوانی پیام‌های شهروندان تهرانی در حوزه حمل و نقل شهری از طریق تماس با سامانه مدیریت شهری (137) در نیمه نخست سال جاری بوده و کمبود اتوبوس همچنان مهم‌ترین دغدغه حمل و نقلی تهرانی‌ها به شمار می‌رود.
    بر اساس گزارشی که سامانه مذکور از پیام‌های مردمی در تماس با این سامانه منتشر کرده، سهم پیام‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک در شش ماه ابتدایی امسال 13200 پیام بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 4 درصد کاهش یافته است.
    درخواست‌های مردم در دو حوزه اتوبوسرانی و مترو بیشترین آمار تماس در ماه‌های گذشته را به خود اختصاص داده که این موضوع، ضرورت تأمین آرامش و رفاه شهروندان را در بهره‌برداری کامل از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی را بیش از پیش خاطرنشان می‌کند.
    این گزارش می‌افزاید، سهم شهروندان ساکن در مناطق شمالی تهران از پیام‌های مربوط به آمد و شدهای شهری و مسائل و مشکلات ترافیکی شهروندان درشش ماه اول سال 91 عموماً با افزایش رو به رو بوده و در مقابل مناطق 5، 7 و 8 با کاهش پیام‌های مردمی مواجه بوده‌اند.
    به ترتیب مناطق 19، 17، 9 و 8، بیشترین میزان رضایت‌مندی شهروندان از وضعیت حمل و نقل عمومی را به خود اختصاص داده‌ا‌ند، ضمن این که سال گذشته نیز افزایش تعداد اتوبوس‌های خطوط اتوبوسرانی پایتخت بیشترین مطالبه حمل و نقلی شهروندان بوده است.
    گفتنی است پیش از این نیز معاون شهردار تهران، شهروندمداری را رمز موفقیت مدیریت شهری دانسته و خاطرنشان کرده بود از آن جا که پیام‌های سامانه مدیریت شهری (‌137) درگاه ورودی و پل ارتباطی شهرداری تهران با شهروندان به شمار می‌آید، پی‌گیری فوری و رسیدگی دقیق به این پیام‌ها به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی را وظیفه خود می‌دانیم.

  10. #3430


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ضرورت آزاد سازی قیمت خودرو های داخلی





    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های وابسته به خودرو با اشاره به برگزاری جلسه ای که میان اعضای انجمن قطعه سازان تشکیل گردید گفت: خودروسازان، قطعه سازان و مجموعه سازان با توجه به شرایط موجود ، امیدی به دریافت تسهیلات دولتی ندارند چرا که روند پرداختن به اعطای تسهیلات نقدی به این واحدهای صنعتی جهت مرتفع نمودن بحران نقدینگی بسیار به کندی صورت می پذیرد و همین امر ناامیدی را برای فعالان عرصه صنعت در خصوص دریافت این تسهیلات به جود آورده است. ابوالقاسم آروند در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن تاکید فراوان بر لزوم اختصاص تسهیلات نقدی مصوب شده به شرکت های خودروساز، افزود: با توجه به اینکه مشکلات و چالش های پیش روی صنعت خودرو و قطعه سازی و نیاز به نقدینگی در این واحدهای صنعتی به دلیل افزایش بی رویه نرخ ارز، تشدید یافته است، از اینرو لازم است که در مرحله نخست مبالغ در نظر گرفته شده به این شرکت ها اعطا گردد و در کنار آن راهکارهای اساسی جهت جلوگیری از زوال این صنایع پیش بینی شود.
    وی خاطرنشان کرد: بدون شک چنانچه وضعیت کنونی بر همین روال ادامه یابد ، شاهد بروز مشکلات عدیده ای بر سر راه تولید این واحدهای صنعتی خواهیم بود .
    وی معضل عمده ای که قطعه سازان و خودروسازان هم اکنون با آن روبرو هستند را افزایش قابل ملاحظه نرخ ارز اعلام کرد و ابراز داشت: پیرامون افزایش نرخ ارز، معضل نقدینگی این واحدهای صنعتی به صد درصد افزایش یافته است.
    آروند در ادامه سخنان خود بر لزوم حمایت دولت از شرکت های خودروساز و قطعه ساز به واسطه بهره گیری از اعتبارات صندوق توسعه ملی تاکید فراوان نمود و گفت: لزوما دولت می بایست با اعمال سیاست های حمایتی از این واحدهای صنعتی مانع از ورشکستی و افول این صنایع شود چراکه در شرایط کنونی این امر به عنوان تنها راهکار عملی و ممکنی است که پیش روی صنایع قرار گرفته اشت.
    این کارشناس صنعت خودرو متذکر شد: به موازات تحقق امر مذکور لازم است که تعاملات میان قطعه سازان و خودروسازان به صورت تنگاتنگ افزایش یابد .البته در این خصوص برنامه هایی پیش بینی شده است.
    نکته مهمی که آروند در ادامه سخنان خود به آن اشاره نمود این است که، ادامه روند فعالیت قطعه سازان الزاما نیازمند سرپا ماندن شرکت های خودروساز و فعالیت این واحدهای صنعتی است.این امر وابستگی میان این صنایع را به وضوح نشان می دهد.
    وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه و سایر کالاها بر ضرورت آزاد سازی قیمت خودروهای تولید داخل تاکید نمود و اظهار داشت: لازم است که قیمت محصولات گروه خودرویی کشور آزاد گردد چراکه این امر شرایطی را فراهم می آورد که در نهایت منجر به عدم ایجاد آسیب و ضرر به پیکره صنعت خودروسازی می گردد.
    وی تصریح کرد: هم اکنون قیمت مواد اولیه از قبیل فولاد و ... برمبنای قیمت جهانی و ارز موجود محاسبه می شود و در اختیار خودروسازان قرار می گیرد این در حالی است که افزایش قیمت خودرو به سادگی امکان پذیر نیست.
    آروند در پایان ضمن تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات نقدی به خودروسازان متذکر شد: در کنار این امر می بایست تعاملات میان این واحدهای صنعتی افزایش یابد.

صفحه 343 از 771 نخستنخست ... 243293323333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353363393443 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University