سختافزار- با اوج گیری کشمکشها و رقابت برندهای وسایل الکترونیکی مصرفی همانند اپل و سامسونگ، سازندگان تراشه شامل اینتل، کوالکوم و انویدیا تمام سعی خود را میکنند تا به مصرفکنندگان ثابت کنند پردازندههای آنهاست که این ابزارهای همراه را توانمند کردهاند. در واقع، این غولهای تراشه میخواهند که در این پروسه، وفاداری مصرفکنندگان به برندهای سازنده را برانگیزند. اینتل در این راستا و بعد از اینکه با اجرای طرح مبارزه تبلیغاتی «Intel Inside» در کامپیوترهای شخصی به موفقیت عظیمی دست یافت، قصد دارد این طرح را برای گوشیهای هوشمند نیز اجرایی کند.
بر اساس این طرح، برچسبهای لوگوی «Intel Inside» روی محصولاتی که با تراشههای اینتل ساخته شده، زده میشود و هماکنون تقریبا روی تمامی لپتاپها به چشم میخورد. اما از امسال، این لوگوها در پشت گوشیهای هوشمندی که در بریتانیا، هند و روسیه عرضه میشوند نیز دیده میشود. اینتل امیدوار است که با کشاندن رقابت گوشیهای موبایل به آمریکا از سال آینده میلادی از مزایای این بازاریابی در کنار رقبای دیگرش یعنی کوالکوم و انویدیا که هنوز چندان برای مصرفکنندگان آشنا نیستند، بهره ببرد. برایان فراول (Brian Fravel)، رییس بخش برندسازی اینتل میگوید: «بیشک هدف من این است که مصرفکنندگان زمانی که در فروشگاهها راه میروند، Intel Inside را به عنوان یک اصل کلیدی برای انتخاب گوشی هوشمند یا تبلت در نظر بگیرند.
این در حالی است که اینتل، غول تراشه، به کلی بازار کامپیوترهای شخصی را قبضه کرده و از همه سازندگان در این زمینه یک سر و گردن بالاتر است، اما هنوز نتوانسته در بازار موبایل از رقبایی که شاید حتی توان رقابت با آن را ندارند، عقب مانده است.







پاسخ با نقل قول
