.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 362 از 771 نخستنخست ... 262312342352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372382412462 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 3,611 تا 3,620 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #3611


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    از نقد مدیریت شهری در حوزه ترافیک استقبال می‌کنیم




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه "پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه" اعلام کرد: هیأت داوران این جشنواره از تعدادی از اساتید کارکشته علوم ارتباطات تشکیل شده که بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری آثار دریافتی را که ممکن است حتی عملکرد مدیریت شهری را به نقد بکشد، مورد ارزیابی قرار خواهند داد و از نقد مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک استقبال می‌کنیم.
    مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به اصحاب رسانه اطمینان داد که آثار آن ها را در یک ارزیابی دقیق علمی و به دور از هر گونه نگاه سیاسی که در برخی جشنواره ها متداول است، مورد بررسی قرار داده و نتایج آن فارغ از آن که اثر برگزیده از سوی کدام خبرنگار یا از جانب کدام رسانه ارائه شده باشد، اعلام خواهد شد.
    وی ارتقای فرهنگ ترافیک با استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی که به عنوان نمایندگان افکار جامعه سهم غیر قابل انکاری در بهبود فرهنگ عمومی به طور اعم و فرهنگ شهروندی به طور اخص دارند را از اهداف برگزاری این جشنواره بر شمرد و گفت: در این میان جلب توجه خبرنگاران چه به عنوان شهروند و چه به عنوان حرفه¬ای که در آن مشغول به کارند و هر روز با مباحث شهری و ترافیکی سر و کار دارند و تأمل دقیق آن ها بر روی موضوع ترافیک، از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
    جباری زادگان با اشاره به این که بررسی تأثیر جشنواره ترافیک و رسانه و جشنواره های مشابه بر تحقق اهداف پیش بینی شده در قالب‌های کاملاً کمی کار بسیار دشواری است، اظهار کرد: روند روز‌افزون توجه رسانه ها به مباحث حمل و نقلی و پیگیری خبرنگاران در خصوص موضوعات ترافیکی و نیز اختصاص سرویس ها و ضمایم حمل و نقلی در خبرگزاری ها، سایت های خبری و مطبوعات می تواند از جمله دلایل تاثیرگذاری این جشنواره باشد.
    وی با بیان این که تا این تاریخ بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و از نظر کمی شاهد رشد خوب تعداد آثار دریافتی هستیم، تصریح کرد: نکته ی مهم تر رشد کیفی آثاری است که به جشنواره ارسال گردیده که نشان دهنده ی ارتقای سطح دانش حرفه ای خبرنگاران در حوزه ی حمل و نقل از یک سو و توجه ویژه ی آن‌ها به این حوزه از سوی دیگر است.
    مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر بخش های " تیتر" و " خبر" که آثار قابل توجهی در این ارتباط به جشنواره رسیده، در بخش‌های عکس و طرح نیز تعداد قابل ملاحظه ای اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که عموماً از سطح کیفی خوبی برخوردار هستند.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (14th October 2012)

  3. #3612


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    پرداخت تسهيلات نوسازي به بيش از شش هزارخودرو حمل و نقل عمومي




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اعلام کرد : امسال برای نوسازی دو هزار کامیون ، 1300 اتوبوس ، 2 هزار سواری و حدود هزار مینی بوس تسهیلات پرداخت می شود.
    شهریار افندی زاده گفت: ورود کامیون های با عمر سه سال ، استفاده از صندوق توسعه ملی و اعطای وام تسهیلاتی از برنامه های دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است.
    وی افزود : سال گذشته سه هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس از طریق کمکهای یارانه ای و تسهیلات بانکی نوسازی شد.
    افندی زاده گفت: عمر ناوگان عمومی تا پایان سال 90 برای اتوبوس حدود 12 سال ، مینی بوس 23سال ، سواری 7 سال و کامیون حدود 15 سال بوده است.
    وی افزود: بر اساس برنامه پنجم میانگین عمر ناوگان عمومی باید به 10 سال کاهش یابد.
    افندی زاده گفت: امسال با کمک بانک مسکن از طریق اعطای تسهیلات برای نوسازی ناوگان اتوبوس و با کمک بانک مهر برای پرداخت تسهیلات برای مینی بوس و ون برنامه ریزی شده است.

  4. #3613


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    انتشار اولین جزئیات و تصاویر رسمی لامبورگینی آونتادور رودستر




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: بار دیگر قبل از ورود رسمی لامبورگینی آونتادور ردوستر به بازار،شرکت تولید کننده آن اقدام به انتشار تصاویر و جزئیات جدیدی نمود.
    به گزارش خبر خودرو، لامبورگینی آونتادور رودستر که برای اولین بار به هنگام آزمایش جاده ای لو رفته بود و در صدر اخبار ما قرار گرفت توانست باز هم خبر ساز شود.
    این بار شرکت لامبورگینی اقدام به انتشار تصاویر رسمی آن نمود و توجه بسیاری از ثروتمندان و حتی علاقه مندان بی پول دنیا به محصولات این کمپانی را جلب آخرین دستاورد حیرت انگیز خود نمود.
    گفتنی است قدرتمندترین نسخه رودستر آونتادور دارای موتوری مشابه با نسخه کوپه است و این یعنی یک موتور 6.5 لیتری V12 به توان 690 اسب بخار بر روی این ابر خودرو نصب شده و در کنار یک جعبه دنده هفت سرعته قرار گرفته است.
    شتاب آونتادور کوپه حدود 2.9 ثانیه و بیشینه سرعت آن 349 کیلومتر بر ساعت است ولی هنوز اطلاعاتی در مورد عملکرد نسخه رودستر این خودرو در دسترس نیست.
    به گفته لامبورگینی متوسط مصرف سوخت آونتادور LP700-4 در هر صد کیلومتر در حدود 7.2 لیتر است و میزان آلایندگی کربن دی اکسید آن به 398 گرم بر کیلومتر می رسد.
    قیمت هر دستگاه از لامبورگینی آونتادور LP700-4 در اروپا به 255 هزار یورو می رسد.

  5. #3614


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    وضعیت کنونی مانعی برای هرگونه تصمیم گیری برای تجمیع قطعه سازان




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو،عضو انجمن قطعه سازان وضعیت کنونی را مانع از تصمیم گیری جدی برای تجمیع قطعه سازان دانست و گفت: قطعه سازان با وضعیت موجود که مطالبات آنها حدود 6 ماه به تعویق افتاده است به اجبار به تولید ادامه می دهند.
    دکتر ابوالقاسم آروند در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: سالهای گذشته درانجمن صحبتهایی درخصوص ادغام قطعه سازان مطرح شد منتهی در عمل فعالیتی صورت نگرفت زیرا در صورتی می توان قطعه سازان را ادغام کرد که این قطعه سازان دارای محصولات موازی باشند.
    وی افزود: در صورتیکه قطعه سازان بایکدیگر ادغام شوند و تشکیل یک هلدینگ دهند تصمیم گیری در مورد تجهیز خطوط بیشتر شده و قیمت فروش یکی می شود و وضعیت تا حدودی بهتر خواهد شد.
    وی عدم ثبات نرخ ارز را مانع از هرگونه فعالیت دانست و گفت: در چنین وضعیتی هیچگونه ابتکاری در صنعت قطعه سازی اتفاق نمی افتد و این وضعیت مانع از هرگونه تجمیع در این صنعت می شود.
    وی خاطرنشان کرد: در این میان باید مراقب بود که صنعت قطعه سازی از پای در نیاید چرا که هم اکنون محدودیت های فراوانی بر سر راه ادامه روند فعالیت شرکت های قطعه ساز وجود دارد و چنانچه حمایت از این صنعت مورد توجه واقع نشود قطعا صنعت قطعه سازی با زوال روبرو خواهد شد.
    وي افزود: اين پيشنهاد هنوز به قوت خود باقي است منتهي بايد اجرايي شود و همانطور كه اشاره شد قبل از قطعه سازان خودروسازان بايد از اين طرح استقبال كنند تا اين طرح عملياتي شود.
    آروند تعدد منبع توليد را مشكل خودروسازان براي عدم استقبال از اين طرح عنوان كرد وافزود: خودروسازان به اين دليل كه از لحاظ تحويل دچار مشكل نشوند نيازمند تعدد منابع هستند منتهي قطعه سازان معتقدند حداقل سه منبع براي هر قطعه كفايت مي كند.
    وی درخصوص مزاياي اين طرح گفت: ادغام يا تجميع قطعه سازان باعث كاهش هزينه ها شده و ورود به بازار هاي فعلي را سهل تر مي كند.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (14th October 2012)

  7. #3615


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    معرفی نسل جدید و قدرتمند فورد فوکس RS




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: شرکت آمریکایی فورد موتور تصمیم دارد نسل جدیدی از فوکس RS را با قدرت شگفت انگیز 350 اسب بخار وارد بازار نماید.
    به گزارش خبر خودرو ، اگر چه هنوز هیچ اظهار نظر رسمی صورت نگرفته است ولی گمانه زنی ها حاکی از آن است که خودروی فورد فوکس RS جدید به یک موتور 2.3 لیتری اکوبوست به توان باورنکردنی 350 اسب بخار مجهز خواهد شد.
    هنوز هیچ جزئیات دقیقی درباره عملکرد این خودرو منتشر نشده است ولی گفته می شود که جعبه دنده این مدل نیز همانند نسخه ST تمام قدرت موتور را به محور جلو اعمال می کند.
    از سویی دیگر با آن که فوکس RS جدید به علت نصب موتور قدرتمندترش هزینه تولید بالایی دارد ولی گمان می رود که شرکت تولید کننده آن به دنبال تولید نسخه AWD نیز از آن باشد.
    لذا می توان گفت فورد فوکس RS جدید قیمتی به مراتب بیشتر خواهد داشت و این کار را برای رقابت با مهمترین رقیبش یعنی فولکس واگن گلف R جدید سخت تر می کند.
    متاسفانه هنوز جزئیات بیشتری درباره این نسل از فورد فوکس در دسترس نیست.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (14th October 2012)

  9. #3616


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    افزایش واردات شورولت اسپارک به آمریکا




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: جنرال موتورز از افزایش واردات خودروی کوچک شورولت اسپارک به آمریکا به دلیل افزایش تقاضای این بازار خبر داد.
    به گزارش خبر خودرو، کرستی لندی – مدیر بازاریابی خودروهای شورولت – از افزایش سفارش جی ام برای واردات خودرو های کوچک اسپارک،ساخت تاسیسات کره جنوبی این شرکت خبر داد.
    لندی گفت : در حال حاضر با افزایش تقاضا مواجه شده ایم و بازار استقبال بسیار خوبی از این خودرو داشته است.
    وی با این حال از اعلام تعداد دقیق اسپارک های وارداتی از کره جنوبی خودداری کرد.
    گفتنی است جنرال موتورز از ماه جولای فروش این خودروی کوچک را در هجده منطقه بزرگ آمریکا آغاز نمود و توانست در دو ماه اول،فروشی 6313 دستگاهی داشته باشد.
    تاسیسات جی ام در کره جنوبی ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه اسپارک را دارد و محصولات خود را به ایالات متحده ، هند ، مکزیک و چند بازار دیگر صادر می کند.
    اعتصابات چند ماهه گذشته کارگران این واحد باعث ایجاد خسارات جدی برای جی ام و بخشی از برنامه تولیدی آن را با مشکل مواجه کرد.

  10. #3617


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    واردات خودروهای لوکس با ارز دولتی تایید شد

    وزیر صنعت، معدن و تجارت، پرداخت ارز دولتی به خودروهای لوکس را در سال جاری تایید کرد.

    Click here to enlarge

    مهدی غضنفری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که چرا در سال جاری به واردات خودروهای لوکس ارز مرجع داده شده است؟ ضمن تایید این موضوع توضیح داد: در سه چهار ماه نخست سال به تعدادی از کالاها از جمله خودرو برای واردات ارز دولتی تعلق گرفت و اطلاعات واردکنندگان هم در پورتال ارزی موجود است.
    وی افزود: البته بعد از سهمیه بندی مربوط به پرداخت ارز متقاضیان، اختصاص ارز مرجع به واردات خودروهای لوکس متوقف شد و ما با واردکنندگانی که کالا را با ازر ۱۲۲۶ تومانی وارد کرده وآن را بر پایه ارز ۳۰۰۰ تومانی در بازار می فروشند برخورد می‌کنیم.
    به گفته او سازمان حمایت برای این دسته از واردکنندگان تشکیل پرونده داده و به تخلفات آن‌ها که شامل انواع کالاها و از جمله خودرو می‌شود رسیدگی می‌کند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هر کالایی که با ارز مرجع وارد شده اطلاعات آن روی پورتال ارزی قرار دارد.
    به گزارش ایسنا، این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که پیشتر مسعود موحدی – قائم مقانم وزیر صنعت، معدن و تجارت، واردات خودروهای لوکس به کشور را با ارز مرجع در سال جاری تکذیب کرده بود. براساس برخی گزارش‌ها واردات خودروهای لوکس به کشور در ماه‌های نخست امسال تا ۷۸ درصد با ارز مرجع انجام شده است. البته با این توضیح که در آن موقع کالاها اولویت بندی نشده و ارز مرجع وجود نداشت.
    براساس آمار گمرک در نیمه نخست امسال بیش از ۱۹ هزار دستگاه انواع خودروی سواری وارد کشور شد. __________________

  11. #3618


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    طی 6 ماهه گذشته به وقوع پیوست؛
    افزایش ۱۷ درصدی واردات خودرو به کشور

    میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی شش ماهه نخست سال 1391 مبلغ 22,136 دلار (نزدیک به3.91 برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش 3.46 درصدی مواجه بوده است

    Click here to enlarge

    طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری واردات خودرو به کشور ۱۷ درصد افزایش یافته است.
    به گزارش خبرنگار ایلنا و بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۱ مبلغ ۲۲,۱۳۶ دلار (نزدیک به۳٫۹۱ برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با افزایش ۳٫۴۶ درصدی مواجه بوده است و کشورهای مبدأ واردات خودروی سواری به طور عمده شامل امارات، جمهوری کره و کویت است.
    همچنین ارزش این میزان واردات با رشد ۲۱ درصدی بالغ بر ۴۲۹ میلیون دلار شد. سهم واردات خودروهای سواری از کل واردات کشور در نیمه نخست امسال به حدود ۱٫۶۲ درصد رسیده است.
    همچنین میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۱ مبلغ ۵,۶۶۴ دلار بوده که نسبت به سال گذشته، با افزایش ۱۰٫۷۳ درصدی مواجه بوده است و عمده کشورهای مقصد صادرات خودروی سواری طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۱،عراق، اوکراین و افغانستان بوده اند.
    در این راستا مبادلات بازرگانی با کشور عراق با اختصاص ۴۲٫۷۳ درصد از سهم تراز مثبت بازرگانی، بیشترین سود را برای کشورمان به همراه داشته و امارات متحده عربی نیز با اختصاص ۲۵٫۶۷ درصد از سهم تراز منفی بازرگانی، بیشترین سود را از تجارت با کشورمان به دست آورده است. __________________

  12. #3619


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خودروسازان خط تولید خودروی سرویس مدارس راه اندازی کنند




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، کارگاه آموزشی «کودک و ترافیک» که به موضوع آسیب شناسی ایمنی و سلامتی کودکان در جریان ترافیک شهر و رفت آمدهای شهری اختصاص داشت، به محلی برای ارائه آمارهای تکان دهنده و اطلاعات چالش برانگیز در خصوص وضعیت سلامتی و ایمنی کودکان توسط دو تن از مسئولان شهری که با کودکان سر و کار دارند، تبدیل شد.
    خودروسازان خط تولید خودروی سرویس مدارس راه اندازی کنند
    معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این کارگاه گفت: حتی یک سرویس مدرسه استاندارد در کشور نداریم و از روی ناچاری مجبوریم دانش آموزان را به سرویس های موجود بسپاریم و بین دو گزینه بد و بدتر، یکی را انتخاب کنیم.
    مهندس وحید نوروزی افزود: علت این موضوع کم کاری خودروسازان داخلی است که باید خط تولید خودروهای سرویس مدارس را راه اندازی کنند و این که سال گذشته حتی یک دانش آموز استفاده کننده از سرویس های مجاز مدارس کشته یا مصدوم نشده دلیل نمیشود خودروسازان دست روی دست بگذارند.
    وی با اشاره به این که کودکان زیر 9 سال به هیچ عنوان اجازه ندارند بر روی صندلی جلوی خودرو بنشینند، اظهار کرد: راننده و سرنشین جلو آسیب پذیرترین سرنشینان خودرو هستند و این در حالی است که اگر خودرو مجهز به کیسه هوا (ایربگ) هم باشد، کودکی که بر روی صندلی جلوی خودرو نشسته چنان چه بر اثر تصادف کشته نشود، احتمالاً در اثر خفگی جان خود را از دست می دهد.
    سرطان بین فرزند وزیر و وکیل و کارگر و کارمند فرق نمی گذارد
    نوروزی با بیان این که به طور متوسط کمربند ایمنی نیمی از خودروهای داخلی معیوب است، تصریح کرد: تَرَک بر داشتن شیشه خودرو باعث می شود شیشه از حالت خمیری شکل خود خارج شده و هنگام تصادف تبدیل به هزاران ترکش خرده شیشه گردیده و با برخورد به سر و صورت سرنشینان جلوی خودرو، به کشته شدن یا از دست دادن بینایی آن ها می انجامد.
    وی با تاکید بر این که سال گذشته 3 هزار کودک و نوجوان در تصادفات رانندگی کشورمان جان خود را از دست دادند، اضافه کرد: این در حالی است که در چنین شرایطی با یک تصمیم اشتباه سن معاینه فنی به 5 سال کاهش یافته در صورتی که حتی اگر یک کودک جان خود را بر اثر نقص فنی خودرو از دست دهد، گناه کسانی که این مصوبه را به تصویب رساندند قابل بخشش نیست.

    نوروزی با اشاره به این که کودکان بر اثر آلودگی هوا در معرض خطر ابتلا به انواع سرطان ها قرار دارند، اعلام کرد: هنگامی که سرطان به سراغ کودکان می آید، بین پسر وزیر و وکیل و دختر کارگر و کارمند و فرزند خانواده پر درآمد و خانواده کم درآمد، هیچ گونه فرقی نمیگذارد و ممکن است هر کودکی به این عارضه مبتلا شود.
    هنگام آلودگی هوا کودکان را به پارک و سینما می بریم
    وی با بیان این که بزرگترها باید کاری کنند تا کودکان از دنیای شاد کودکی خود حداکثر بهره و لذت را ببرند، گفت: خانواده هایی که محل سکونت آنپ ها اطراف ترمینالها، پایانه ها و پارک سوار های درون شهری و برون شهری قرار دارد، نسبت به خانوادپ ه هایی که محل سکونت آن ها از این گونه مکان ها دور است، به طور متوسط 4 برابر بیشتر در معرض ابتلا به انواع سرطانپ ها قرار دارند.
    نوروزی با تاکید بر این که هنگام شرایط هشدار، اضطرار و بحران آلودگی هوا کودکان را نباید به هیچ عنوان از خانه خارج کنیم، افزود: این در حالی است که پدر و مادرها در چنین شرایطی و هنگام اعلام تعطیلی مدارس بر اثر آلودگی هوا، دست فرزندان خود را گرفته و به همراه آن ها برای خرید و تفریح بیرون رفته و کودکان خود را به مراکز خرید و پارک و سینما می برند.
    مشاور زیست محیطی معاون شهردار تهران خطاب به برخی مسئولان، خاطرنشان کرد: مسئولانی که ادعا می-کنند آلودگی هوا در حد استاندارد بوده و هوای تهران پاک است زیاد ذوق نکنند، چون با نزدیک شدن به نیمه پاییز شرایط هشدار و اضطرار آلودگی هوا به زودی فرا می رسد و خودشان مجبور خواهند شد نسبت به تعطیلی شهری که ادعای پاکی هوای آن را دارند، اقدام کنند.
    افزایش سکته قلبی در تهران از آثار آلودگی هواست
    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به عنوان دیگر سخنران این کارگاه، گفت: ذرات معلق سطح اکسیژن گیری ریه را کاهش و میزان غلظت خون را افزایش می دهند و در این میان ماسک¬هایی که استفاده از آن ها به منظور جلوگیری از ورود ذرات معلق به دهان و بینی متداول است، بر خلاف تصور عمومی به هیچ عنوان جلوی ورود این ذرات به سیستم تنفسی را نمی گیرد.
    دکتر یوسف رشیدی با اشاره به این که استاندار روزانه ذرات معلق 150 میکروگرم بر متر مکعب است اما استاندار سالانه آن 60 میکروگرم بر متر مکعب است، افزود: بر اساس استاندارد سالانه آلودگی هوا، حتی یک روز پاک هم در هوای تهران وجود ندارد.
    وی افزایش سکته های قلبی در تهران را از آثار و عوارض آلودگی هوا دانست و اظهار کرد: در بحث آلودگی هوا بعضی آلایندها با چشم دیده نمی شوند اما ناقض جدی سلامت افراد و بهداشت جامعه هستند که به عنوان نمونه می¬توان کوتاهی در کنترل بخارات بنزین در انواع خودروها و موتور ها را نام برد که وقتی در آن ها می نشینیم یا از کنارشان رد می شویم، بوی بنزین از آن ها می آید.
    با کودکان به پمپ بنزین نروید
    رشیدی با بیان این که بوی بنزین پس از زدن بنزین یا هنگام عبور از کنار جایگاه های سوخت تشدید می شود، تصریح کرد: پدر و مادرها باید کودکان را از تردد در مکان های پر ترافیک و معابر ی که دارای ترافیک سنگین است، دور نگاه داشته و به ویژه هنگامی که فرزندان آن ها در خودرو حضور دارند، به طور جدی از رفتن به جایگاه های سوخت و زدن بنزین خودداری کنند.
    وی با تاکید بر این که در چند سال اخیر سطح توقع مردم در بحث آلودگی هوا بالا رفته، اضافه کرد: تا چند سال پیش، نه تنها مردم بلکه مسئولان هم آلودگی هوا را چندان جدی نمی گرفتند در صورتی که در حال حاضر دست یآبی به هوای پاک به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و این موضوع نشان دهنده آن است که توانسته ایم انتظارات مردم در مبحث آلودگی هوا را بالا ببریم.
    رشیدی با اشاره به این که در شرایطی که سازمان بهداشت جهانی استاندارهای آلودگی هوا را سال به سال بالاتر برده و استانداردهای سخت گیرانه تری در خصوص آلودگی هوا اعمال می کند، اعلام کرد: این در شرایطی است که ما در کشورمان برای اثبات برخی بدیهیات و برای نمونه برای این که ثابت کنیم هوای شهر تهران برای تنفس شهروندان مناسب نیست، باید بجنگیم.


    تلمباری از قوانین اجرا نشده داریم
    وی با بیان این که تلمباری از قوانین اجرا نشده در زمینه آلودگی هوا داریم که در دوره هیچ دولتی، چه دولت آقای هاشمی رفسنجانی، چه دولت آقای خاتمی و چه دولت آقای احمدی نژاد، اجرایی نشده اند، گفت: مردم تهران مجبور به تحمل آلودگی هوا هستند و در شرایط موجود چاره ای جز تحمل این آلودگی ندارند.
    رشیدی با انتقاد از ارائه انواع طرح های عجیب و غریب و طرح بحث های غیر کارشناسی در زمینه آلودگی هوا، افزود: مطرح کردن موضوعاتی همچون کاهش آلودگی هوا از طریق آب پاشی شهر با هواپیماها ی سم پاش، مه پاشی شهر با دستگاه های چند کاره و بارور کردن ابرها، بیش از آن که از پشتوانه کارشناسی برخوردار باشد به جوک شباهت دارد.
    مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا در پایان سخنان خود، خودروسازان را مورد انتقاد جدی قرار داد و خاطرنشان کرد: می توان گفت شرکت های خودروساز هیچ تعهد اجتماعی نسبت به جامعه ندارند و مسئولیت اخلاقی آن ها به حمایت از چند راس آهو محدود شده که بهتر است خودروسازان به جای حمایت از آهوها که شبیه یک پُز و ژست رسانه¬ای است، از کودکان حمایت کنند.
    تهران به شهری خشمگین و عصبانی تبدیل شده است
    آخرین سخنران این کارگاه یک مدرس علوم ارتباطات دانشگاه بود که گفت: پدر و مادرها الگوهای فرزندان خود هستند و هر گونه تخلف و بی قانونی آن ها در رانندگی باعث این می¬شود که کودکان امروز در آینده به رانندگانی خلاف کار و قانون شکن تبدیل شوند.
    دکتر سید غلام رضا کاظی دینان در پایان خاطرنشان کرد: نوع و نحوه رانندگی برخی رانندگان باعث سر در گمی سایر رانندگان و ایجاد ترافیک سنگین می¬شود و همین رفتارهای نادرست است که شهر تهران را به شهری خشمگین و عصبانی تبدیل کرده است.
    گفتنی است کارگاه آموزشی «کودک و ترافیک» از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و در حاشیه «سومین جشنواره غنچه های شهر» که تا روز شنبه 22 مهر در محل برج میلاد تهران دایر است، برگزارشد.

  13. #3620


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    جلوگیری از واردات خودروی CBU به کشور با افزایش تعرفه




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، عضو هییت علمی دانشگاه علم و صنعت واردات خودرو بصورت CBUرا سوء استفاده برخی خودروسازان خصوصی از امکانات دولتی دانست و گفت: با توجه به اینکه در چند ماه گذشته واردات خودرو بصورت CBUنسبت به ساخت و تولید آن سودآورتر بوده است برخی فعالان بخش خصوصی شرکت های خودروسازی را احداث کرده و بجای تولید فقط بر روی واردات تمرکز کرده اند.
    دکتر کاکایی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت:خودروهای رنگارنگ وارداتی که هم اکنون در خیابانها حضور دارند در زمانی به کشور وارد شدند که قیمت دلار پایین بود ولی هم اکنون که هر روزه این قیمت افزایش می یابد به نظر می رسد خودروسازان بخش خصوصی با مشکل مواجه شوند.
    وی افزود: متاسفانه سیستم کند دولتی باعث شده است ارز دولتی به خودروسازان واردکننده خودرو بصورت CBUتعلق گیرد و این شرکت ها نیز با استفاده از این تسهیلات به واردات روی آورند زیرا راه اندازی خط تولید خودرو به زمان بسیاری نیازمند است و این خودروسازان با روی آوردن به واردات پولهای بسیاری به جیب زدنددر حالیکه بخش دولتی با مشکل به تولید ادامه می دهد.
    وی کندی سیستم دولتی را باعث افزایش واردات خودرو بصورت CBUدانست و گفت: سیستم دولتی هنگامی که متوجه می شود تولید خودرو کاهش و قیمت ها افزایش یافته است به واردات می پردازد و در این زمان به تولید کننده خودرو بیش از گذشته ضرر و وارد کننده سود می برد.
    وی کاهش تعرفه را به سود خودروسازان بخش خصوصی دانست و گفت: در گذشته که تعرفه خودرو نسبت به حال کمتر بود فرصت مناسبی بود برای این خودروسازان که به راحتی خودروها را بصورت CBUبه کشور وارد کنند که خوشبختانه با افزایش قیمت تعرفه تا حدودی جلوی این خودروسازان گرفته شد.
    عضو هییت علمی دانشگاه علم وصنعت افزود:متاسفانه صنعت و تولیدخودرو با افزایش هزینه های تولید در کشور مظلوم واقع شده است و مسئولین به جای بها دادن به خودروسازان داخلی، واردات خودرو بصورت CBU را سودآورتر از تولید می دانند.
    وی در پایان گفت: سیستم های نظارتی که برواردات این خودروها نظارت می کنند باید این را در نظر بگیرند که هر گونه واردات خودرو به کشور ضربه به تولید و اشتغال داخلی است.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (14th October 2012)

صفحه 362 از 771 نخستنخست ... 262312342352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372382412462 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University