.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 368 از 771 نخستنخست ... 268318348358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378388418468 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 3,671 تا 3,680 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #3671


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    استقبال از راه اندازی خط تاکسی بانوان در مشهد





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو ، مدیر روابط عمومی سازمان تاکسیرانی مشهد در خصوص راه اندازی خط تاکسی بانوان در این شهر گفت : با توجه به اینکه حجم مسافر در این شهر بسیار بالا است و نیمی از مسافران شهر را بانوان تشکیل می دهند، طی نیاز سنجی که صورت گرفته این طرح در دستور کار قرار گرفت و با استقبال بانوان روبرو شد ، زیرا در این طرح راحتی و امنیت بانوان لحاظ شده است.
    محمدیان در ادامه گفتگو با خبر نگار خبر خودرو گفت : در حال حاضر 50 بانو در خطوط تاکسیرانی به عنوان راننده مشغول به فعالیت هستند و سازمان تاکسیرانی آمادگی تحویل تعدادی دیگر تاکسی به متقاضیان را دارد . همچنین در سال جاری هزار و 200 راننده بانو بر چسب سرویس مدارس را دریافت کرده اند .
    وی ضمن اشاره به شرایط دریافت تاکسی گفت : افراد متقاضی ضمن تهیه دفترچه لازم است در سازمان و ارگانی فعالیت نداشته باشند ، متاهل و دارای گواهینامه پایه 2 باشند و دارای عدم سوء پیشینه و ممنوعیت از رانندگی باشند همچنین دارابودن سن 23 سال تمام و حداکثر 65 سال وداشتن مدرک تحصیلی پایان دوره ابتدایی الزامی است .
    وی افزود : با این که این شغل مختص به آقایان بوده است ولی این طرح از استقبال خوبی از سوی بانوان برخوردار بود وبه همین منظور ناوگان حمل و نقل هم آمادگی گسترده ترکردن خطوط را در مقابل تقاضای بانوان دارد .

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rasty (19th October 2012)

  3. #3672


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    انهدام باند سرقت خودرو در پاکدشت




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، اعضای باند سرقت خودرو با 200 فقره سرقت در استان های مختلف در پاکدشت دستگیر شدند .
    فرمانده انتظامی پاکدشت گفت : از شهرهای تهران ، رودبار و پاکدشت 200 شاکی تاکنون به پلیس آگاهی این شهرستان مراجعه کرده اند .
    سرهنگ نیک جو افزود : امروز 15 خودرو تحویل مالباختگان شد و سه متهم دستگیر شده تا هفته آینده در بازداشتگاه هستند تا به اتهامات دیگر پاسخ دهند .
    وی اضافه کرد : بیشتر خودروهایی سرقت شده اند که به قفل ایمنی و سامانه محافظتی مجهز نبودند .
    سرهنگ نیک جو افزود : این افراد که جوان هستند ، سابقه هفت بار دستگیری دارند و اکنون نیز با قرار وثیقه از زندان آزاد بودند که دوباره رو به سرقت و تجاوز به عنف آوردند .

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rasty (19th October 2012)

  5. #3673


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کشف 100 هزار ليتر سوخت قاچاق





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، صد هزار لیتر گازوئیل قاچاق با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی دیلم کشف و ضبط شد.
    فرمانده انتظامی شهرستان دیلم گفت: این مقدار سوخت در اجرای طرح جامع مبارزه با قاچاق سوخت و درچهار مرحله متوالی طرح های اقتدار و رعد به دست آمد.
    سرهنگ عرب زاده افزود: دراین عملیات ها با انجام کارهای اطلاعاتی و شناسایی نقاط آلوده، 125 انبار و محل ذخیره سوخت شناسایی و زیر نظر قرار گرفت و پس از انجام عملیات 21 دستگاه خودرو ویژه حمل سوخت، 16 دستگاه موتورسیکلت، 13 فروند قایق مخزن دار ویژه انتقال سوخت از ساحل به دریا ، 163 مخزن و منبع نگهداری سوخت و 20دستگاه موتور پمپ برقی و دیزلی کشف و ضبط شد.
    وی گفت: در این عملیات 18 متهم دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شدند.
    شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر قراردارد.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rasty (19th October 2012)

  7. #3674


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رمز موفقیت صادرات ایران خودرو بر توسعه برند ملی است





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرواعلام کرد: هيچ خودرويي به معني واقعي کلمه صادر نخواهد شد،مگر اين که با تفکرجهاني توليد شود
    مهندس جوادنجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو درآستانه روزملي صادرات با بيان اين مطلب گفت : اگر بخواهيم به اين ترتيب محصولات خودرا به بازار هاي بين المللي صادر کنيم ، بايد همه همدوش هم تلاش کنيم و همگي نقش خودرا دراين فرآيند ايفا کنيم.
    وي با اشاره به اينکه امروز حضور در عرصه جهاني يک شعار نيست ، افزود: مهمترين مزيت صادراتي ما برندهاي ملي ايران خودرو ( سمند ، رانا و دنا ) است ، زيرا به راحتي مي توانيم براي صادرات آنها تصميم گيري کنيم .
    مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو به نقش ديپلماسي فعال در توسعه صنعتي کشور اشاره کرد و اظهارداشت : صنعت خودرو ايران بر بال ديپلماسي مي تواند سهم خودرا در بازارهاي جهاني توسعه دهد.
    مهندس نجم الدين تاکيدکرد : ايران خودرو براي موفقيت هرچه بيشتر براي حضور در بازار هاي جهاني نيازمند همکاري وزارت امور خارجه است و دراين ميان سفارت خانه هاي ايران درخارج از کشور داراي يک نقش محوري هستند.
    وي تاکيد کرد : سفرا به عنوان نمايندگان ايران درکشور هاي خارجي مي توانند فضا را براي حضور فعال تر صنعت خودرو ايران و به خصوص گروه صنعتي ايران خودرو را درخارج از مرزها فراهم کنند
    مهندس نجم الدين ، رفع موانع صادرات خودرو را نيازمند تعامل مشترک دولت و توليد کنندگان دراين بخش دانست و گفت : لازمه جهاني شدن افزايش کيفيت ، تنوع محصول و گسترش خدمات پس از فروش است

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rasty (19th October 2012)

  9. #3675


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    نقش پر رنگ واسطه ها بر وضعیت کنونی صنعت خودرو کشور





    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ،ضمن اشاره به نقش دلالان در ایجاد موانع در مسیر توسعه صنعت خودرو کشور گفت : متاسفانه حضور واسطه ها و دلالان در صنعت خودرو مانع توجه به تولید و پرداختن به داخلی سازی قطعات شده است.
    سید هادی حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود :در حال حاضر حضور واسطه ها در روند فعالیت صنعت خودروسازی کشور ، مانع تولید قطعات و بومی سازی در صنعت خودرو گردیده است.
    وی در ادامه به پیشرفت های کشور در سایر صنایع و کسب فن آوری های جدید پرداخت و اظهار داشت :در شرایطی که ایران در کسب فن اوری های هسته ای موفقیت های بالایی را داشته است قطعا ساخت و تولید قطعات خودرو اقدام بسیار سهل و آسانی بوده و مشکلی در این جهت نخواهد داشت.
    وی گفت : نباید پس از 30 سال کار جدی در عرصه خودروسازی باز هم مشکلی در این صنعت وجود داشته باشیم البته در این راستا با قطع دست دلالان و واسطه ها ، شرکتهایی که توان قطعه سازی و تولید در این بخش را دارند حضور جدی تری در این عرصه داشته و طبعا بسیاری از مشکلات صنعت خودرو حل خواهد شد.
    وی مشکل دیگر در زمینه تولید قطعات در صنعت خودرو را عدم بها دادن به تولید کنندگان واقعی و اصلی دانست و گفت : صنعت خودرو باید به تولیدکنندگانی که از توان و قدرت لازم در تولید و ساخت قطعات برخوردارند بها داده و همکاری کند.
    نماینده قائم شهر و سواد کوه در خانه ملت همچنین ضمن انتقاد از عدم توجه جدی به تولید در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور، یاد آور شد : باید سوال شود چرا زمانی که توان ظرفیت سازی در تولید وجود داشت کمتر به ساخت داخل پرداخته شد.
    حسینی گفت : قطعا این مقطع از کشور فرصتی برای تولید کنندگان داخلی است تا بیشتر به حوزه تولید بپردازند بنابراین در این شرایط لازم است صنعت خودروسازی کشور با توجه به وجود متخصصین و مهندسین جوان در کشور به همکاری با چنین عناصر ارزشمندی روی آورد تا قطعاتی که در صنعت خودرو کشور ضروری است را طراحی و تولید نمایند.
    وی تاکید کرد : قطعا توجه به داخلی سازی در صنعت خودرو ، تاثیر بسزایی در کاهش ارزبری در صنعت خودرو خواهد داشت.

  10. #3676


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مرسدس SLS سوپرشارژردار؛ آخرین دستاورد کیچرر
    پرشین خودرو: آخرین محصول تیونر کیچرر شامل یک مرسدس بنز SLS سوپرشارژردار است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مهندسین کیچرر از یک پیشرانه هشت سیلندر استاندارد این مدل با سیستم خنک شوندگی طبیعی در کنار یک سوپرشارژر بزرگ و برجسته استفاده کرده‌اند که نتیجه آن بدست آمدن 700 اسب بخار و تولید بیشینه گشتاوری برابر با 840 نیوتن بر متر است. هم‌چنین مجموعه اگزوز جدید با چهار خروجی استیل که دارای سوپاپ هستند برای آن در نظر گرفته شده است. بنابراین این خودرو می‌تواند سروصدای زیادی ایجاد کند چرا که پیشرانه SLS های استاندارد به طور ذاتی صدای نسبتا بلندی دارند و اکنون به این پیشرانه یک سوپرشارژر افزوده شده است و از این‌ها گذشته سیستم اگزوز جدید به این صداها می‌افزاید تا رانندگی با آن همانند راندن یک گردباد باشد. خبر خوش آن است که SLS کیچرر نیز سرعتی مشابه گردباد دارد چراکه در عرض 3.4 ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد، هم‌چنین این خودرو می‌تواند به بیشینه سرعت 300 کیلومتر در ساعت دست یابد.
    تطابق چنین خودوریی با این قدرت زیاد توسط کیچرر و کیت بدنه آن صورت گرفته است و در بخش جلو شامل یک جلو پنجره جدید برگرفته از مرسدس 300SL در مسابقات کاررا پانامریکانا سال 1952 میلادی است که در کنار آن سپر جلو با طراحی و ورودی‌های هوای جدید و کاسه چراغ‌های جلو با رنگ تیره قرار دارند که اصلی‌ترین تغییرات ظاهری SLS سوپرشارژردار هستند. رنگ بدنه مشکی مات است و با قطعات فیبر کربن هماهنگی مناسبی را ایجاد کرده است. هم‌چنین یک سیستم تعلیق قابل تنظیم در کنار رینگ‌های آلیاژی RS-1 تیره رنگ با اندازه‌های 10Jx20 و 11.5Jx21 تکمیل کننده مشخصات این خودرو هستند.

  11. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rasty (19th October 2012)

  12. #3677


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مازراتی، گران ترین خودرو خیابان های ایران
    پرشین خودرو: تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که امروز با مبلغ یک میلیارد تومان چه کارهایی می توان انجام داد؛ از راه اندازی یک کسب و کار پرسود گرفته تا خرید آپارتمانی بسیار لوکس و یا احیانا آپارتمانی برای خودتان و مثلا خانه ای برای مادری که سر پیری مستاجر یک نوکیسه نباشد و ...
    به گزارش «پرشین خودرو»، یا اگر آرزوی دیدن گوشه وکنار دنیا را داشته باشید، به دور دنیا سفر کنید و احتمالا هزار تا رویا و فکر و ایده جورواجور ... اما در همین شهر کسانی هستند که این مبلغ را صرف خرید یک خودرو می کنند.
    اگر طی یک سال گذشته از اخبار مربوط به بازار خودرو کشور و حواشی مربوط به آن غافل نبوده باشید، بی شک خبر ورود برند خوشنام و جدیدی به نام مازراتی به کشور را شنیده اید.
    با آنکه آغاز داستان واردات مازراتی به ایران به اواخر سال 1389 بازمی گردد اما کش و قوس های موجود در این بین سبب شد تا پای نهادهایی همچون پلیس و مجلس نیز به این ماجرا کشیده شود.
    «پلاک می شود، نمی شود»های هر روزه و اخبار ضد و نقیضی که هر از چندگاهی در این رابطه شنیده می شد، باعث شد تا این برند ایتالیایی در ماه های اخیر خبرسازترین برند بازار داخلی باشد.
    در نهایت نیز پس از کش و قوس های فراوان و به اصطلاح عبور از هفت خان رستم، طی روزهای اخیر مشکل پلاک گذاری این خودرو برطرف و مازراتی مزین به پلاک ملی شد. همین اتفاق کافی بود تا محصولات این خودروساز لقب «گران قیمت ترین» خودرو بازار کشور را نیز از آن خود کند.
    در ادامه با گران ترین محصول مازراتی در کشور بیشتر آشنا خواهیم شد.
    مازراتی گرن توریسمو، نخستین بار در نمایشگاه خودرو ژنو سال 2007 رونمایی شد. این خودرو که یک کوپه در کلاس Grand Tourer محسوب می شود، به دستان هنرمند طراح معروف دنیای مد «Jason Castriota» در شرکت «پینین فارینا»ی ایتالیا خلق شد.
    با آنکه پس از موفقیت اولیه گرن توریسمو در بازارهای جهانی، شرکت مازراتی بلافاصله نسخه های بهبود یافته و ارتقا یافته این مدل را تحت عناوین گرن تورسیمو S و گرن توریسمو MC روانه بازار کرد اما آخرین و چشمگیرترین گونه تولیدی این محصول نسخه کوپه آن یعنی گرن کابریو است که در سال 2009 و در جریان نمایشگاه خودرو فرانکفورت به علاقه مندان معرفی شد اما باز هم شرکت مازراتی بیکار نماند و مهندسان این شرکت در مدت زمانی که مشتریان گرن کابریو از انتخاب خود سرمست بودند، آخرین تغییرات را در این مدل اعمال کردند تا اندکی بعد آخرین و پیشرفته ترین محصول شرکت مازراتی متولد شود، آن هم چیزی نبود جز گرن کابریو اسپورت.
    شکل و شمایل یک اسطوره
    گرن کابریو اسپورت نخستین با ردر جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2011 و با تبلیغات محیطی و رسانه ای بسیار به علاقه مندان برند مازراتی معرفی شد. شاید همانگونه که از تیتر این مطلب دریافتید صفات و القابی چون «خودرو زیبا» یا «خودرو مدگرا» برای توصیف مازراتی گرن کابریو منصفانه نباشد واز این خودرو باید تنها با عناوینی چون مانکن ایتالیایی یا تندیس متحرک یاد کرد!
    با آنکه چهره ظاهری گرن کابریو S با نسخه عادی این خودرو تفاوت چندانی ندارد اما اگر با دقت به چهره گرن توریسمو اسپورت بنگریم شاهد تغییرات کوچکی در نمای ظاهری این خودرو خواهیم بود. نخستین تفاوت را در جلو پنجره حجیم گرن کابریو خواهیم دید که طراحان مازراتی با اعمال تغییراتی در ابعاد و گرافیک این قسمت امضای منحصر به فرد نسخه اسپورت را در این نما به ثبت رسانده اند.
    البته جالب است بدانید تغییرات اعمال شده در نمای جلو خودرو که علاوه بر جلو پنجره، شامل فرم کاپوت پیشرانه می شود صرف نظر از مسائل مربوط به طراحی و زیباشناسی خودرو ریشه درمهندسی و علم آیرودینامیک نیز دارد.
    به طوری که با اعمال این تغییرات در نسخه جدیدتر گرن کابریو، نتایج وارقام آیرودینامیکی بهتری نسبت به نسخه معمولی در مدل موسوم به اسپورت حاصل شده است و به این ترتیب طراحان و مهندسان شرکت مازراتی با یک تیر چند هدف را نشانه گرفته اند و علاوه بر متفاوت و زیباتر جلوه دادن گرن کابریو اسپورت، این خودرو را با مقاومت کمتری در مقابل جریان باد روانه خیابان کرده اند.
    توانایی های دینامیکی
    پیشرانه به کار رفته شده در گرن کابریو اسپورت در حقیقت همان پیشرانه معروف 4/7 لیتری 8 سیلندر شرکت مازراتی است که قبلا آن را در خودروکواتروپورت GTS اسپورت نیز دیده بودیم. این پیشرانه با حجم دقیق 4691 سی سی که در قالب 8 سیلندر با آرایش 90 درجه انجام وظیفه می کند، توانایی تولید 450 اسب بخار قدرت در داور موتور 7000 دور در دقیقه وهمچنین توانایی تولید بیشینه گشتاوری معادل 510 نیوتن متر را داراست اما نکته قابل توجه اینجاست که با برنامه ریزی کامپیوتر مرکزی پیشرانه 80 درصد گشتاور تولیدی در دور موتور 2500 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار گرفته و تنها 20 درصد باقی مانده در دورهای بالاتر از 4750 دور در دقیقه تولید می شود.
    طبق اعلام رسمی شرکت سازنده، این پیشرانه می تواند گرن کابریواسپورت را در عرض 2/5 ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند که این رقم حدود 2/0 ثانیه کمتر از رکورد مدل عادی گرن کابریو است.
    علاوه بر آن دسترسی به سرعت 285 کیلومتر بر ساعت به کمک پیشرانه مذکور امکانپذیر بوده و گرن توریسمو اسپورت می تواند بدون هیچ زحمتی سرعت خود را در عرض سه ثانیه از مرز 80 کیلومتر بر ساعت به 120 کیلومتر بر ساعت برساند اما در کنار این پیشرانه یک جعبه دنده منحصر به فرد که به صورت انحصاری برای این نسخه ساخته شده دیده می شود که در کسب رکوردهای ذکر شده نقش بسزایی را ایفا می کند.
    این جعبه دنده 6 سرعته خودکار ساخت شرکت ZF آلمان بوده و با کد شناسه 6HP26ZF شناخته می شود. این جعبه دنده جدید که نخستین جعبه دنده اتوماتیک در نظر گرفته شده برای پیشرانه های 4/7 لیتری مازراتی نیز محسوب می شود، توانایی تعویض دنده به حالت اتوماتیک و دستی را برای راننده مهیا می سازد.
    البته علاوه بر تعویض دستی انده که هم به کمک کاهرم دنده و هم به وسیله شیفترهای پشت فرمان مقدور خواهد بود، این جعبه دنده دارای پنج حالت تعویض دنده از پیش برنامه ریزی شده از جمله دستی معمولی، دستی اسپورت، اتوماتیک اقتصادی، اتوماتیک اسپورت و در نهایت MC Auto Shift است که در حالت آخر، این جعبه دنده برگ برنده خود را روکرده وبا درگیر کردن دنده ها در کسری از صدم ثانیه و تعویض دنده در بالاترین حد مجاز دورموتور لذت متفاوتی را از رانندگی با گرن کابریواسپورت برای راننده به ارمغان می آورد.
    سیستم تعلیق گرن کابریو اسپورت نیز از آخرین فناوری ابداعی در این زمینه بهره مند است. این فناوری جدید که Skyhook Active Suspension نام دارد و می تواند رفتارهای فرمان، گاز و ترمز را تحت نظر گرفته و با آنالیز آنها در هر لحظه عکس العمل متفاوتی را با توجه به شرایط رانندگی از خود نشان دهد.
    این فناوری از یک سامانه جناغی به همراه کمک فنرهای گازی تشکیل شده است که توانایی ضبط و ذخیره رفتارهای حرکتی خودرو را در کامپیوتر مرکزی خود داراست.
    همچنین مهندسان مازراتی با به کارگیری آخرین ترفندهای تولیدی در ساخت شاسی و سیستم تعلیق کاملا جدید این خودرو توانسته است وزن گرن کابریو اسپورت را به میزان 100 کیلوگرم نسبت به مدل پیشین کاهش دهند. توزیع وزن در این خودرو در حالت سقف بسته به صورت 49 درصد روی محور جلو و 51 درصد روی محور عقب است که این نسبت در حالت باز بودن سقف به 48 درصد روی محورجلو و 52 درصد رویمحور عقب می رسد.
    علاوه بر بازبینی و بازطراحی های صورت گرفته در قسمت های مختلف این خودرو، مجموعه ترمزگیری گرن کابریو اسپورت نیز تغییرات گسترده ای را به خود دیده است. مجموعه ترمزگیری این خودرو با دارا بودن دیسک های 360 میلی متری در چرخ های محور جلو و 330 میلی متری در محور عقب به کمک انواع سامانه های کمکی همچون Brake Assist سطح متفاوتی از احساس امنیت را برای راننده به همراه می آورد. طبق اعلام شرکت مازراتی، سامانه ترمزگیری گرن کابریو اسپورت در سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 35 متر مسافت نیاز دارد تا این خودرو 1980 کیلوگرمی را به حالت ایست کامل درآورد.
    میزان مصرف سوخت نیز فاکتور موثر دیگری است که در نسخه ارتقا یافته گرن کابریو با حساسیت بیشتری به آن پرداخته شده است. هر چند خریداران این قبیل خودروها اهمیت چندانی برای این مسئله قائل نیستند اما توجه بیش از پیش دولت ها به مقوله کاهش مصرف سوخت و ارتباط مستقیم میزان مالیات با میزان مصرف سوخت خودروها در برخی از کشورها، این فاکتور نیز برای خودروسازان امری حیاتی و رقابتی محسوب می شود.
    با آنکه نسخه گرن کابریو اسپورت از پیشرانه حجیم تر و پرقدرت تری نسبت به گونه های دیگر برخوردار است اما تدابیر به کار گرفته شده در این خودرو سبب شده است میزان مصرف سوخت گرن کابریو اسپورت به میزان شش درصد در مقایسه با دیگر نسخه های این خودرو کاهش یافته و به رقم 5/14 لیتر در هر صد کیلومتر از پیمایش در سیکل ترکیبی برسد.
    خالی از لطف نخواهد بود بدانیم مصرف سوخت این هیولای 450 اسب بخاری در سیکل بزرگراه فقط و فقط هشت لیتر در هر صد کیلومتر از پیمایش مسیر خواهد بود. شرکت مازراتی یک باک سوختگیری 75 لیتری را برای گرن کابریو اسپورت در نظر گرفته که با توجه به میزان مصرف سوخت خودرو کافی به نظر می رسد.
    همچنین گرن اسپورت در هر کیلومتر از رانندگی 337 گرم گاز سمی CO2 منتشر می کند. مازراتی گرن کابریو اسپورت ابعادی به میزان 4881 میلی متر طول، 2056 میلی متر عرض و 1353 میلی متر بلندا را دارا بوده و صندوق بار این خودرو کانورتیبل به 173 لیتر می رسد.
    این خودرو به صورت استاندارد با رینگ هایی به ابعاد 35ZR20/245 در محور جلو و 35ZR20.285 در محور عقب تولید می شود و مشتریان می توانند نوع خاصی از رینگ های 9 بازو را با رنگ مشکی مات سفارش دهند که طبق اعلام شرکت مازراتی در ساخت آنها از صور فلکی الهام گرفته شده است.
    همچنین مشتریان گرن کابریو اسپورت همچون دیگر محصولات تولیدی این کمپانی حق انتخاب و سفارش جزئی ترین موارد همچون رنگ بندی صندلی ها، نحوه طراحی و دوخت چرم غربالک فرمان، رودری ها و دیگر دکوراتیو داخلی خودرو را دارا هستند.
    موقعیت در بازار داخلی
    با آنکه سال گذشته پیش بینی می شد با واردات نخستین محموله مازراتی به کشور قیمت این محصولات از حدود 400 میلیون تومان آغاز و به 600 میلیون تومان ختم شود اما امروز قیمت پایه مدل گرن تورسمو رقم بالای 620 میلیون تومانی یافته و مدل گرن کابریو اسپورت نیز با قیمت 900 میلیون تومانی رکورددار قیمت خودروهای سواری در بازار خودرو پایتخت است.
    از مهمترین رقبای مازراتی گرن تورسمو در بازار داخلی می توان به نسل نو مرسدس بنز SL-Class با قیمت 750 میلون تومانی (برای نسخه SL500) و پورشه 911-Carrera با قیمت 580 تا 720 میلیون تومانی اشاره کرد.
    شاید برای بسیاری از افراد چنین ارقامی هیچ گاه شکل ملموسی به خود نگیرد اما فراموش نکنیم که در همه جای دنیا هر محصولی در هر شکل و کاربردی برای بازار هدفی خاص ساخته و پرداخته شده و محصولات مازراتی نیز از این امر مستثنا نیستند. پیش بینی می شود طی هفته های آینده و با افزایش عرضه محصولات مازراتی در ایران، بازار خرید و فروش محصولات این خودروساز شکل منظم و باثبات تری به خود بگیرد.

  13. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rasty (19th October 2012)

  14. #3678


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آیا باید با بنزین ۴۰۰ تومانی هم خداحافظی کنیم؟
    پرشین خودرو: تصمیم ستاد هدفمندی برای کاهش سهمیه بنزین آزاد (نیمه یارانه ای) گمانه زنی هایی را در خصوص سرنوشت بنزین 400 تومانی به همراه داشته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، چند روزی از انتشار خبر کاهش سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی و آژانس ها می گذرد با اینحال هنوز هم در شرایطی که متقاضیان بنزین آزاد اغلب در هنگام سوخت گیری از کارتهای جایگاهداران استفاده می کنند، دلیل روشن برای اتخاذ چنین تصمیمی به سخنان سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در گفت وگو با خبرآنلاین بر می گردد که تاکید دارد: شارژ کردن ماهانه 500 لیتر بنزین آزاد بار سنگینی بر سامانه تحمیل می کرده و برهمین اساس ستاد هدفمندی یارانه ها این رقم را کاهش داده است. البته توضیحات بیشتر شهیدی در ادامه گزارش خواهد آمد.
    اما برخی از کارشناسان معتقدند حذف 200 لیتری بنزین آزادو یا همان نیمه یارانه ای در کارتهای خودروهای شخصی در راستای تصمیمی صورت گرفته که براساس آن سهمیه های 400 تومانی حذف و بنزین تک نرخی و به قیمت 700 تومان عرضه شود.
    این درحالی است که این گمانه زنی توسط رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تایید نمی شود و در عین حال تاکید می کند این شرکت دستورات ستاد هدفمندی یارانه ها را اجرایی می کند و خود نقشی در سیاست گذاری ندارد.
    براساس اظهارات شهیدی، کاهش سهمیه بنزین نیمه یارانه ای خودروهای شخصی و آژانس ها و خودروهای مسافربر شخصی دوگانه سوز در شهریورماه توسط ستاد هدفمندی به آنان ابلاغ شده و موظف بوده اند از اول مهرماه اینکار را انجام بدهند.
    وی در پاسخ به این سوال که اتخاذ چنین تصمیمی چه سیاست اجرایی را دنبال می کرده است آنهم در شرایطی که اکثر مردم بنزین آزاد خود را از طریق کارتهای سوخت جایگاه ها دریافت می کنند، متذکرشد: ستاد هدفمندی یارانه برای کاهش بار سامانه آنهم در شرایطی که هیچ ** از این سهمیه به طور کامل استفاده نمی کرده است چنین تصمیمی گرفته است.
    وقتی از شهیدی می پرسیم که مگر این 500 لیترها در هرماه برروی هم انباشته می شوند، تاکید می کند: خیر در هرماه این سهمیه کاملا حذف و سهمیه جدید جایگزین می شود.
    اتخاذ چنین تصمیمی در حالی است که روزانه حدود 60 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود و با توجه به افزایش نرخ ارز قیمت این فراورده بسیار بالاتر از نرخ فروش آن در کشور است.
    بنابراین آنچه که می توان به یقین حدس زد آنهم در شرایطی که همین تفاوت قیمت باعث از سر گرفتن قاچاق بنزین در کشور شده این است که به نظر می رسد ستاد هدفمندی یارانه ها به دنبال راهکاری برای مهار قاچاق بنزین و حل مشکل رشد مصرف این فراورده در کشور است و به زودی باید شاهد اجرای سیاستی جدید در این خصوص بود. هرچند که بیشترین حدس ها به سمت حذف سهمیه 400 تومانی بنزین گرایش دارد.

  15. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rasty (19th October 2012)

  16. #3679


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    با خودرو خارجی زیر 70 میلیون تومان خداحافظی کنید!
    پرشین خودرو: بازار خودرو کشور این هفته نیز دستخوش نوسان یا به عبارت بهتر «افزایش قیمت» شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، فعالان بازار می‌گویند: کمبود عرضه خودرو در کنار تغییرات نرخ ارز، دو عامل اصلی افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی به حساب می‌آیند و تا این دو بر مدار نابسامانی بچرخند، امیدی به کاهش قیمت‌ها نیست.
    این در شرایطی است که انتظار می‌رفت با توجه به افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی و نزدیک شدن نرخ کارخانه و بازار آنها، قیمت‌ها افت کنند، اما این اتفاق رخ نداد و بازار حتی با افزایش قیمت دوباره نیز مواجه شد.
    البته برخی خودروها نیز ثبات قیمت را تجربه کردند و در یکی دو مورد افت قیمت هم به چشم آمد، حال آنکه شرایط کلی بازار حول محور گرانی می‌چرخد. در حال حاضر تقریبا هیچ خودرویی زیر 12 میلیون تومان در بازار کشور وجود ندارد و این به آن معنا است که «12 میلیون تومان» کف قیمت در بازار خودرو شده است.
    در بین خودروهای وارداتی نیز هم‌اکنون قیمت‌ها بسیار بالا هستند و دیگر نمی‌توان خودرو خارجی زیر 70 میلیون تومان پیدا کرد، مگر تویوتا یاریس که آن هم بسیار کم حجم و محدود است.
    206 باز گران شد
    به بازار برویم و ببینیم قیمت خودروهای داخلی و خارجی چه تغییراتی داشته است. در بین خودروهای داخلی، برخی اعضای خانواده پژو باز هم این هفته گران شدند و برخی نیز ثبات قیمت را تجربه کردند.
    به گفته فعالان بازار، در حال حاضر 206 تیپ 2 با توجه به افزایش قیمت 500 هزار تومانی خود، 25 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. در بین دیگر مدل‌های 206، تیپ 6 رشد قیمت داشت، به نحوی که هم‌اکنون 36 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
    همچنین از بازار مدل‌های صندوق دار پژو 206 نیز خبر می‌رسد که آنها هم با افزایش قیمت در هفته جاری روبه‌رو بوده‌اند. در حال حاضر 206 مدل V8 قیمتی برابر با 29 میلیون تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت یک میلیونی آن حکایت می‌کند. همچنین مدل V9 نیز که اتومات به حساب می‌آید و گران‌ترین مدل 206 است، هم‌اکنون 37 میلیون تومان به فروش می‌رسد و این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی آن حکایت می‌کند.
    با وجود افزایش قیمت برخی مدل‌های 206، پژو 207 کاهش قیمت را تجربه کرد و چهار میلیون تومان ارزان شد. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون 207 اتومات قیمتی برابر با 40 میلیون تومان دارد.
    در بین دیگر محصولات ایران خودرو، در حال حاضر پژو 405 دوگانه سوز قیمتی برابر با 17 میلیون و 750 هزار تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد 405 توانسته ثباتی نسبی در قیمت داشته باشد.
    این خودرو همچنین در مدل TU5 قیمتی برابر با 18 میلیون و 100 هزار تومان دارد. از بازار پارس نیز خبر می‌رسد قیمت مدل سال آن به 26 میلیون تومان رسیده و مدل دوگانه سوز آن نیز 24 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
    در بین مدل‌های سمند نیز در حال حاضر سمند SE نیز با قیمتی معادل 15 میلیون تومان به فروش می‌رود و مدل EF7 هم 19 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، اما به سراغ تک شاسی بلند ایران خودرو یعنی سوزوکی گرندویتارا برویم، خودرویی که 80 میلیون را هم رد کرد و رکوردی جدید از خود در بازار به جا گذاشت.
    به گفته نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت، ویتارا در مدل کلاس 8 و اتومات خود قیمتی برابر با 85 میلیون تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت چهار میلیونی آن حکایت می‌کند. این خودرو در مدل کلاس پنج نیز قیمت 77 میلیون تومان را به خود می‌بیند. ویتارا روزگاری 45 میلیون تومان در بازار خودرو کشور قیمت داشت.
    مگان گران‌تر شد
    اما در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته مگان باز هم گران شد. مگان نیز مثل ویتارا روزگاری بسیار ارزان تر از حالا بود، اما هم‌اکنون 57 میلیون تومان قیمت دارد. این موضوع از رشد قیمت یک میلیون تومانی مگان طی هفته جاری حکایت دارد.
    پارس خودرو چندی پیش برخی مگان‌های به کار گرفته شده در اجلاس سران غیرمتعهدها را به مزایده گذاشت. این اتفاق برای ماکسیما نیز افتاد و برخی ماکسیماهای به کار گرفته شده در تشریفات اجلاس تهران به مزایده گذاشته شد.
    ماکسیما هم در این هفته افزایش قیمت را تجربه کرد و 500 هزار تومان گران شد. این خودرو در حال حاضر 81 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
    همچنین خبر می‌رسد این هفته پراید باز هم گران شده است. به گفته فعالان بازار، پراید 111 هم‌اکنون 13 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل 132 آن نیز 12 میلیون تومان به فروش می‌رود. با این حال پراید هنوز هم ارزان‌ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌رود.
    سوناتا گران شد
    اما در بین خودروهای وارداتی نیز این هفته هیوندایی سوناتا چهار میلیون تومان گران شد و هم‌اکنون 106 میلیون تومان به فروش می‌رود.
    آزرا هم 140 میلیون تومان به فروش می‌رود و برای خرید هیوندایی IX55 نیز باید 160 میلیون تومان هزینه کرد. به گفته فعالان بازار، هم‌اکنون کیا اسپورتیج 115 میلیون تومان به فروش می‌رود و این موضوع از رشد قیمت دو میلیونی آن حکایت دارد.
    سراتو هم به قیمت 73 میلیون تومان رسیده و سوزوکی کیزاشی نیز 75 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین تویوتا اوریون نیز 115 میلیون تومان قیمت دارد و کرولا هم 90 میلیونی شده است.

  17. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rasty (19th October 2012)

  18. #3680


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودروهایی با صندلی‌های عقب شفاف درحال توسعه هستند
    پرشین خودرو: دانشمندان ژاپنی در دانشگاه کیو این کشور به توسعه یک نمونه اولیه از سیستمی پرداخته‌اند که این تصور را به راننده می‌دهد که گویی صندلی‌های عقب به صورت شفاف و نامرئی درمی‌آیند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگ‌راه‌های ایالات متحده آمریکا (NHTSA) تخمین می‌زند که تصادفات برخورد از عقب مسئول مرگ 292 نفر در هر سال و ایجاد جراحات در بسیاری از 18000 مورد گزارش شده است. اگرچه قرار شده است تا سال 2014 برای تمامی خودروهایی که ساخته می‌شوند دوربین عقب به صورت اجباری نصب شود، اما دوربین‌های فعلی مستقر در عقب خودرو در بسیاری از موارد هنوز هم تصویر کاملی از فضای پشت سر وسیله نقلیه به راننده ارائه نمی‌دهند. سیستم مذکور توسط تیم دانشمندان دانشگاه کیوتو ژاپن در حال توسعه است و قادر است صندلی عقب خودرو را به شکلی که انگار اصلا آنجا قرار ندارد تبدیل کند و یک نمای بسیار گسترده از عقب خودرو فراهم کند.
    این فرآیند متکی بر تکنولوژی به‌نام retro-reflective (پس‌بازتاب‌گر) است. پس‌بازتاب‌گر به وسیله ای اطلاق می‌شود که این توانایی را داشته باشد تا نوری را که از جهات مختلف به آن می‌تابد را به سمت منبع نور منعکس کند. از این نوع انعکاس در برچسب‌های موسوم به شب نما بسیار استفاده می‌شود و اخیرا نیز در ساخت وسایلی که باعث نامرئی شدن می‌شوند به‌کار می‌رود. با این حال، در این سیستم تصویری بسیار عریض از دوربین‌های عقب اتومبیل بر روی صندلی عقب به نمایش در می‌آید، حتی با وجود دو سرنشین بر روی صندلی عقب، بازهم تصویر ارائه شده به طور قابل ملاحظه‌ای از تصویری که نمایشگرهای کوچک موجود در داشبورد خودروهای رایج نشان می‌دهند بهتر است. برای دست‌یابی به این صندلی‌ها، پارچه آن‌ها به هزاران دانه کوچک retro-reflective مجهز می‌شود که به روش خاصی با پارچه بافته می‌شوند.
    ماساهیکو اینامی یکی از اعضای تیم توسعه دهنده تکنولوژی نامرئی کننده، می‌گوید در این روش راننده احساس می‌کند که در حال رانندگی با یک خودروی شیشه‌ای است، و هدف این تیم رساندن این دستاورد به مرحله‌ای است که در آینده مردم عادی به‌راحتی بتوانند از این تکنولوژی استفاده کنند.

  19. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    rasty (19th October 2012)

صفحه 368 از 771 نخستنخست ... 268318348358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378388418468 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University