.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 372 از 771 نخستنخست ... 272322352362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382392422472 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 3,711 تا 3,720 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #3711


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    دولت در عرضه بنزين سهميه اي و آزاد مشکلي ندارد





    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: دولت در عرضه بنزین سهمیه ای و آزاد، مشکلی ندارد.
    رویانیان افزود: متقاضیان می توانند به میزان لازم بنزین مورد نیاز خود را تهیه کنند.
    وی گفت: شرکت نفت نیز باید به جایگاه های بنزین اعلام کند تا چنانچه مشکلی داشته باشند، فوراً موضوع را حل کنند؛ زیرا از نظر دولت ارائه بنزین سهمیه ای براساس سقف سهمیه موجود در کارت ها و همچنین بنزین آزاد هیچگونه مشکلی ندارد.
    رویانیان همچنین با اشاره به مصوبه کارگروه توسعه حمل و نقل در مدیریت مصرف سوخت گفت: برای رفاه حال موتورسیکلت سواران، فرصتی دوباره به افرادی که هنوز پلاک ملی دریافت نکرده اند، داده شد تا با مراجعه به نیروی انتظامی، پلاک ملی دریافت کنند.
    رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت افزود: این افراد با این مصوبه فعلا سهمیه بنزین خود را می گیرند، اما باید در مهلت ارائه شده پلاک موتورسیکلت های خود را به پلاک ملی تغییر دهند.
    رویانیان در خصوص سهمیه بنزین آبان گفت : مطابق ماه های گذشته سهمیه بنزین خودروهای شخصی که 30 مهر امسال واریز می شود، شصت لیتر است.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (22nd October 2012)

  3. #3712


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    یک سال پس از بنز؛
    ولوو هم از ایران رفت
    پرشین خودرو: شرکت سوئدی ولوو به همکاری خود با سایپادیزلی ها پایان داده است.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، شنیده ها از قطع همکاری ولوو با سایپا دیزل و پایان تولید محصولات این شرکت در ایران خبر می دهد.
    چندی پیش «پرشین خودرو» از توقف تولید کامیون FH سوئدی ها در کشور خبر داده بود که امروز این خبر تایید شد و یک منبع آگاه از قطع همکاری ولوو با سایپادیزل خبر داد.
    "شرکت مرسدس بنز به دلیل ترس از امریکا ایران را ترک کرد اما ما در بازار ایران می مانیم." این جمله ای بود که حدود یک سال قبل مدیر ارشد شرکت ولووتراکس در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو» بر زبان آورد و با قطعیت از تداوم همکاری ولوو با سایپادیزل خبر داد.
    بنی لمبرگ(Beni Lamberg) مدیر بازار ایران و خاورمیانه شرکت ولوو تراکس سال گذشته در واکنش به این پرسش که "آیا شرکت ولوو همانند شرکت بنز قصد ترک ایران را دارد؟" سه بار گفت که "ولوو" در ایران می ماند، اما شنیده ها حاکی از این است که ولوو نیز مانند دایملر همکاری اش را با ایران متوقف کرده است.
    اما این قطعیت چندان دوام نیاورد و ولوو نیز از ایران رفت تا پس از مرسدس بنز یکی دیگر از بزرگ ترین تجاری سازان دنیا به دلیل تحریم های اقتصادی به کوچ اجباری از ایران تن دهد.
    توقف تولید محصولات ولوو در ایران قیمت این خودروها را در بازار به شدت افزایش داده است به طوری که قیمت این محصولات در حاشیه بازار با افزایش 2 برابری مواجه شده است.
    این منبع در این باره خاطرنشان کرد: قیمت خودرو کامیون ولوو FH در کارخانه حدود 170 میلیون تومان بود که این رقم در بازار به دلیل توقف عرضه به بیش از 300 میلیون تومان رسیده است.

  4. #3713


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    واردات پورشه به ایران بیش از پیش بینی کمپانی!
    پرشین خودرو: در شرایطی که کمبود دارو در داروخانه ها به مشکلی جدی برای بیماران تبدیل شده است، ورود کالا های لوکس به ایران باوجود تحریم های اعمالی همچنان ادامه دارد.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از دیپلماسی ایرانی، نرخ یارانه ای ارز که از سوی دولت برای حمایت از واردات مواد غذایی و دارو تعیین شده، برای واردات خودرو های اسپرت و کالاهای لوکس استفاده می شود.
    در همین حال وزارت بهداشت و درمان دسترسی محدود تری به دلار ارزان برای واردات دارو و تجهیزات دارد. برخی منابع آگاه می گویند از مجموع یکصد داروی مورد نیاز برای بیماری هایی مانند ام اس، 87 دارو از بازار یارانه ای حذف شده اند. از سوی دیگر موسسه های بهداشتی درمانی ناگزیر به واردات دارو از طریق بخش خصوصی هستند و در این زمینه با مشکل تامین ارز و واسطه ها دست به گریبانند.
    به گزارش تایمز، به دنبال اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران، ارزش ریال به پایین ترین سطح تاریخی خود در مقابل دلار سقوط کرده است و هفته گذشته بهای هر دلار به 40 هزار ریال در بازار تهران رسید. به همین منظور دولت برای مهار بحران ارزی سه نرخ ارز برای واردات به ترتیب اولویت ها اعلام کرده است که دارو و مواد غذایی در راس این اولویت ها قرار داشته و نرخ ارز هزار و 226 تومانی برای آن اعلام شده است.
    با این وجود دسترسی مقامات سازمان های بهداشتی به دلار ارزان محدود یا غیر ممکن شده و آنها باید از طریق بازار آزاد و سه برابر قیمت دارو های مورد نیاز را تامین کنند. این در حالی است که اخیرا قرارداد 5 میلیون دلاری خرید دارو از سوییس با توجه به کاهش ارزش دلار و درخواست افزایش 25 درصدی قیمت پایه این قرارداد، لغو شده است.
    این شرایط موجب شد، مرضیه وحیدی دستجردی، وزیر بهداشت و درمان ایران در هفته گذشته با توجه به وضعیت موجود زبان به گلایه بگشاید.
    وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما به دنبال ارزی بودیم که گفته می شود از بهمن ماه به واردات دارو اختصاص داده شده اما زمانی که آن را دریافت کردیم آنقدر ناچیز بود که حتی ارزش توجه را نیز نداشت.
    اما در حالی که هر روز جای خالی داروها در طبقات داروخانه ها نمایان تر می شود، خودروی پورشه 911 که به تعداد محدودی برای سال جاری تولید شده به ایران وارد می شود.
    هرچند شرکت پورشه گمان می کرد تنها 40 دستگاه از این خودرو را در سال جاری به ایران بفروشد اما تا کنون قرارداد فروش هزار و 400 دستگاه پورشه به ایران نهایی شده است. از سوی دیگر برخی شرکت ها در ایران نیز توانسته اند با وجود تحریم ها 750 دستگاه خودروی لوکس را با دلار هزار و 226 تومانی وارد کنند.

  5. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (22nd October 2012)

  6. #3714


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    گران‌فروشی 146میلیارد تومانی 4 واردکننده خودرو
    پرشین خودرو: معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تخلف گران‌فروشی 146 میلیارد تومانی چهار شرکت واردکننده خودرو خبر داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مجتبی فراهانی معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه برای کدام شرکت‌های واردکننده خودرو پرونده تخلف گران‌فروشی تشکیل شده است؟ اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها نمی‌توانیم نام شرکت متخلف را اعلام کنیم، با این حال در حدود یک ماه اخیر برای چهار واردکننده خودرو به دلیل گران‌فروشی پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
    وی ادامه داد: این پرونده‌ها مربوط به شرکت‌هایی است که خودرو را با ارز ارزان و مرجع وارد کرده و آن‌ را با نرخ ارز آزاد وارد بازار کرده‌اند.
    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه مبلغ تخلف ارزی واردکنندگان چه مقدار بوده است؟ خاطرنشان کرد: در این چهار پرونده مبالغ 111 و 35 میلیارد تومان و در مجموع 146 میلیارد تومان تخلف ثبت شده است که مربوط به واردکنندگانی است که خودروی وارد شده را به این میزان گران‌تر از نرخ واقعی فروخته‌اند.
    فراهانی ادامه داد: معاونت بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دو اقدام اساسی را در این راستا انجام داده است. اول آنکه تمام واردکنندگانی که از ارز مرجع 1226 تومانی برخوردار هستند بدون استثنا تحت نظارتند تا کالا را با قیمت‌های واقعی و متناسب با این نرخ ارز عرضه کنند.
    وی افزود: همچنین شرکت‌هایی نیز که قبل از گروه‌بندی اولویت‌های برخوردار از ارز مرجع و همچنین تمام شرکت‌هایی که از سال 90 با ارز ارزان و مرجع کالا وارد کرده‌اند، تحت بررسی هستند تا کالای وارد شده را به قیمتی متناسب با نرخ ارز مصرفی عرضه کنند.
    معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: با تمام افراد حقیقی و حقوقی که کالا را با ارز ارزان و 1226 تومانی وارد کرده‌ و قصد احتکار یا گران‌فروشی را دارند به شدت برخورد خواهد شد.
    به گزارش ایسنا، پیش از این مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران تاکید کرده بود که با هرگونه گرا‌ن‌فروشی خودرو از سوی تولیدکنندگان و واردکنندگان این محصول به شدت برخورد خواهد شد به‌گونه‌ای که در صورت تکرار سه باره‌ تخلف گران‌فروشی، واحد متخلف با مجازات تعطیلی و پلمب روبرو می‌شود.

  7. #3715


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اختصاصی «پرشین خودرو»
    آزمایش فنی آلفارومئو جولیتا در اهواز
    پرشین خودرو: کارخانه خودروسازی ایتالیایی آلفارومئو در سال 2010، جولیتا را به عنوان جایگزین مدل 147 ارائه کرد و به این ترتیب دوباره نام خود را در بسیاری از زمینه‌های دنیای خودرو مطرح ساخت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، جولیتا خودرویی است که برای ساخته شدن و آمدن آن به بازار برنامه‌ریزی زیادی صورت گرفته و در پشت‌زمینه آن هزاران یورو صرف ساخت، آزمایش، مهندسی و طراحی از جانب گروه خودروسازی فیات و آلفارومئو شده است و خوشبختانه چنین خودروی محبوب و معروفی هم‌زمان با عرضه جهانی در سال 2012 پا به خیابان‌های کشور عزیزمان ایران گذاشته است و شرکت آلفاموتور وارد کننده رسمی محصولات آلفارومئو در ایران است که تاکنون دو مدل جولیتا و میتو را وارد کرده است که از این دو، مدل جولیتا توانسته است راهی خیابان‌ها شود، از این رو برآن شدیم تا یکی از جولیتاهای کشور را بر روی آسفالت‌های داغ اهواز آزمایش کنیم، تا به جنبه‌های بیشتری از این خودروی مرموز پی ببریم. در ادامه این نوشتار به بررسی نکات فنی، ظاهری و امنیتی این خودرو می‌پردازیم.
    طراحی جولیتا:
    جولیتا به‌طور کلی از هر حیث متمایز است، از جلوپنجره خاص آن که یادآور دماغه هواپیما و تاریخچه آلفارومئو در امر ساخت پیشرانه‌های هواپیما است گرفته تا نشان دهنده‌های پشت فرمان که عقربه‌ها در حالت صفر مشابه خودروهای فراری روبه پایین و در حالت عمود قرار دارند. در بخش بدنه آن نکاتی چند نهفته است که باعث می‌شود تا مدت‌ها چشم بیننده به آن عادت نکند و همیشه تازگی طرح حفظ شود، یکی از آن نکات وجود کاسه چراغ تقریبا بیضوی است که در ترکیب با فرم کلی بدنه، همگی براساس خطوط منحنی و نه تیز و کشیده بنا شده‌اند، البته این شکل چراغ‌ها و ورودی‌های هوا در پایین سپر به گونه‌ای است که نشان می‌دهد جولیتا از جد خود در سال‌های 1950 تا 1965 الهام گرفته است تا اصالت طراحی یک خودروساز آن هم از نوع ایتالیایی حفظ شود و این برای کارخانه‌های مهد طراحی اولویتی مهم دارد.
    اگر از جلو به بررسی بدنه بپردازیم در ابتدا جلوپنجره مثلثی و عمودی آن جلب توجه می‌کند که امتداد دو ضلع متساوی این مثلث منجر به نقش بستن خطوطی جذاب برروی درب کاپوت شده است تا حس پویایی و اسپرت را در این خودروی کلاس C زنده نگه دارد و ورودی‌های بزرگ هوا در پایین سپر خبر از پیشرانه و سیستم‌هایی جهت رانندگی لذت‌بخش را می‌دهند. اما در نمای جانبی نکات بسیاری وجود دارند تا جولیتا را زیبا جلوه دهند، در اولین نگاه متوجه محل قرارگیری محورهای جلو و عقب خواهید شد و آن به‌گونه‌ای است که محور عقب تا حد قابل ملاحظه‌ای به سوی عقب بدنه پیش رفته است و به دنبال آن محور جلو نیز خود را به ستون A نزدیک‌تر می‌بیند تا حاصل کار خودرویی با حالت تهاجم روبه جلو در پیش چشمان شما ظاهر شود. در گلگیر جلو چراغ راهنمای جانبی با شکلی جدید قرار دارد و از قسمت ابتدایی گلگیر خط شانه خودرو شکل می‌گیرد و این خط با گذر از درب جلو و رسیدن به درب عقب با اندکی انحنا، حالت متورمی در بخش عقب خودرو ایجاد می‌کند و با دنبال کردن خط شانه تا درب عقب ناخودآگاه به دنبال دستگیره این درب خواهید گشت، چراکه دستگیره به‌جای قرارگیری در راستای این خط، به شکل ماهرانه‌ای در ستون C جاسازی شده است و به جولیتا نمای یک خودروی سه درب را می‌دهد تا بازهم تاکیدی بر جنبه‌های اسپرت این محصول باشد. در این بخش از بدنه پنجره‌های جانبی که تحت تاثیر شیب زیبای سقف فرمی جالب توجه به خود گرفته‌اند، توسط یک نوار کرومی احاطه شده‌اند و آینه‌های جانبی بزرگ و آیرودینامیک مکمل این بخش هستند. در پایین نمای جانبی رینگ‌های 17 اینچی و کالیپرهای قرمز رنگ ترمز معروف برومبو خودنمایی می‌کنند و به‌دلیل این‌که نمونه مورد آزمایش گونه Top بود رینگ‌ها اندکی جذاب‌تر بودند و رکاب خودرو نیز تاحدودی برجسته‌تر به‌نظر می‌رسید. لاستیک‌های مورد استفاده در این خودرو مشخصاتی به این صورت داشتند: 17R 45/225 و ابعاد بدنه در طول، عرض و ارتفاع به‌ترتیب برابر با 4351، 1798 و 1465 میلی‌متر است.
    در نمای عقب خودرو همه‌چیز به بهترین نحو ممکن در‌جای خود قرار گرفته است، در بالای این قسمت اسپویلر به همراه چراغ ترمز سوم و روزنه آب‌پاش قرار دارد، شیشه عقب دارای شیب مناسبی است و سطح افقی درب پنجم در پایین شیشه حالت خاصی شبیه به خودروهای لیفت‌بک دارد و با گذر از نیمه بالایی عقب خودرو به چراغ‌های زیبای آن می‌رسیم که همانند دو انگشت اشاره چشم را به سوی نشان آلفارومئو هدایت می کنند، ناگفته نماند این شکل طراحی چراغ‌ها و داشتن نمایی افقی به عریض‌تر نشان دادن خودرو کمک شایانی می‌کند که برای خودرویی در این رده که از ابعاد متوسطی برخوردار است، مناسب است. در زیر درب بزرگ عقب محل مخصوص نصب پلاک قرار دارد که سنسورهای عقب دو عدد در بالا و دو عدد در طرفین این بخش به همراه شب‌نماهای قرمز آن را احاطه کرده‌اند و در پایین‌ترین قسمت سپر بخشی سیاه رنگ مشابه یک دفیوزر جانمایی شده است که در سمت چپ خود خروجی اگزوز را دربرگرفته است.
    کابین:
    با ورود به کابین کیفیت ساخت بسیار بالا به سرعت توجه شما را جلب خواهد کرد و با نشستن بر روی صندلی‌های فوق‌العاده آن این حس دوچندان خواهد شد، صندلی‌هایی از جنس چرم و هماهنگ با چرم به‌کار رفته در رودری‌ها، به خوبی شما را دربر می‌گیرند تا در زمان رانندگی هیجانی احساس امنیت کنید، این صندلی‌های خوش دوخت مجهز به گرم‌کن و تنظیم هشت جهته هستند.، داشبورد تشکیل شده از تلفیق سطوح نرم و سخت است که در آن قطعات براق شبه فلزی نیز به چشم می خورد، دریچه‌های هوای میانی داشبورد به شکل زیبایی یک‌پارچه طراحی شده‌اند هرچند که در عمل جدا هستند، در بالای مجموعه داشبورد یک صفحه نمایش تمام رنگی چندمنظوره که به صورت الکتریکی باز و بسته می‌شود به خوبی درحال ایفای نقش است و کمی بالاتر از آن درست در بالای آینه وسط یک نمایشگر دیگر مشغول نشان دادن وضعیت کمربند ایمنی سرنشینان جلو و عقب است. سقف پانوراما جولیتا دو قسمتی است که به‌واسطه آن می‌توان نور بیشتری را به کابین هدایت کرد. مجموعه نشان دهنده‌ها که به‌خوبی در داشبورد جذب شده‌اند و برخلاف دیگر خودروها حالت متورم و برجسته ندارند دارای دو دایره بزرگ در دو سمت برای نمایش سرعت در سمت چپ و دور پیشرانه در سمت راست هستند که در بین آن‌ها نشان‌دهنده‌های حرارت آب و میزان بنزین دیده می‌شوند و درپایین این دو قسمت یک نمایشگر دیگر وجود دارد که وظیفه انتقال اطلاعاتی نظیر وضعیت دنده، دمای هوا، ساعت، تاریخ، وضعیت سیستم‌های ایمنی و... را به راننده عهده دار است.
    غربیلک فرمان سه شاخه و از جنس چرم است و بر روی خود دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و نمایشگر چند منظوره را دارد و با در دست گرفتن فرمان پدال‌های تعویض دنده را در پشت آن احساس خواهید کرد، سیستم صوتی این خودرو قابلیت پخش CD و خواندن کارت حافظه SD و درگاه USB را داراست و تکمیل کننده آن بلندگوهای Bose هستند، هم‌چنین هندزفری بلوتوث و سیستم راه‌یابی ماهواره‌ای در این خودرو وجود دارد. سیستم تهویه مطبوع دارای تنظیم جداگانه برای سرنشینان جلو است و یک دریچه هوا دایره‌ای زیبا برای سرنشینان عقب دارد و عملکرد آن بسیار خوب ارزیابی می‌شود و در برابر گرمای هوای روز آزمون با هیچ‌گونه مشکل خنک کنندگی فضای کابین مواجه نبود. در رابطه با فضای سرنشینان باید گفت، این فضا در جلو عالی است و در عقب اندکی فضای پای افراد کم است اما در بخش فضای بالای سر و شانه‌ها کمبودی احساس نمی‌شود، حجم محفظه بارگیری 350 لیتر است که با خوابانیدن صندلی‌های تاشونده عقب (با نسبت 60 به 40) به 1045 لیتر هم می‌رسد، درون کابین نیز فضاهای متعددی برای قرار دادن اشیا درنظر گرفته شده است و جمعا چهار عدد جا لیوانی برای عقب و جلوی خودرو تعبیه شده است و تمامی درب‌ها دارای جیب هستند. هم چنین درون صندوق عقب یک خروجی برق با نهایت توان 180 وات دیده می‌شود.
    پیشرانه و سیستم انتقال قدرت:
    جولیتا از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی DOHC 16 سوپاپه تویین توربو مالتی‌ایر با حجم دقیق 1368 سی‌سی بهره می‌برد که توانایی تولید 170 اسب بخار در دور 5500 و گشتاور 250 نیوتن بر متر در 2250 دور در دقیقه را دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن 7.7 ثانیه اعلام شده است که ما در تست‌های خود با پنج مرتبه آزمون شتاب توانستیم عدد 9.45 ثانیه را به ثبت برسانیم، هرچند که نباید نوع بنزین مصرفی و کیفیت آن را فراموش کرد. نکته قابل ذکر این است که در چنین آزمایشی برای دست‌یابی به حداکثر شتاب‌گیری اگر بخواهید سیستم کنترل پایداری این خودرو را خاموش کنید دچار سردرگمی خواهید شد چراکه هیچ‌گونه کلیدی برای این کار تعبیه نشده است و تنها با استفاده از اهرم دنده و چندین بار قرار دادن آن در حالت دنده یک (قبل از شروع به حرکت) مشابه فعال‌سازی سیستم لانچ کنترل در خودروهای اسپرتی نظیر فراری قابل انجام است، اما از نظر مصرف سوخت، پیشرانه جولیتا بسیار پیشرفته است و با اینکه میانگین مصرف سوخت آن 5.9 اعلام شده است، بنا به اظهار مالک خودرو، ایشان در شرایط تقریبا استاندارد توانسته به عدد 4 لیتر در 100 کیلومتر برای رانندگی در اتوبان برسد. جعبه دنده این خودرو از نوع شش سرعته خودکار شیفت ترونیک دوکلاچه است که دارای ضرایب دنده فوق‌العاده‌ای است و تعویض‌ها به بهترین نحو ممکن صورت می‌گیرند، و پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان عمل‌کرد رضایت بخشی دارند. نیروی حاصل از پیشرانه به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شوند، هم‌چنین در داخل کابین در نزدیکی اهرم تعویض دنده یک شاسی متحرک فلزی وجود دارد که می‌توان از آن برای تغییر نوع رانندگی در سه حالت مختلف دینامیک، طبیعی و آب و هوای بد استفاده نمود و این تنظیمات رفتار پیشرانه، ترمزها، سیستم تعلیق، فرمان و جعبه دنده را کنترل می‌کند. برای مثال ما خودرو را در حالت دینامیک قرار داده و شاهد اعمال برخی تغییرات نظیر سفت شدن فرمان و سیستم تعلیق، نزدیک‌تر شدن لنت‌ها به دیسک‌های ترمز (جهت کاهش زمان توقف)، افزایش صدای پیشرانه و حساسیت بیشتر آن به دستورات راننده و مصرف بیشتر سوخت بودیم، در این حالت دور پیشرانه تمایل بیشتری برای نزدیک شدن به محدوده قرمز دارد و گشتاور آن در همه دورها بیشتر می‌شود. سیستم تعلیق جولیتا در جلو از نوع مک فرسون ساخته شده از آلیاژهای سبک است که علاوه ‌بر راحتی مناسب در ترکیب با سیستم تعلیق چنداتصالی در عقب، پایداری مناسبی را در مانورها و پیچ‌ها به خودرو هدیه می‌دهد.
    رانندگی:
    اهرم دنده را که از چرم و آلومینیوم ساخته شده است در حالت Drive قرار می‌دهیم و خودرو شروع به حرکت می‌کند و به سرعت ما را به فشردن بیشتر پدال تشویق می‌کند تا به این نتیجه برسیم که رانندگی با جولیتا پرهیجان و پویا است و نکته‌ای که جلب توجه می‌کند نرمی بیش‌ازحد فرمان است هرچند که با قرار دادن خودرو در حالت رانندگی دینامیک، عملکرد فرمان تغییر کرده و تاحدی سفت خواهد شد و از حساسیت آن کاسته خواهد شد. سیستم استارت/استاپ نیز به عنوان یک گزینه اقتصادی در جولیتا وجود دارد، با افزایش سرعت خودرو اینک تصمیم به فشردن پدال ترمز می‌گیریم اما با کوچکترین دستور راننده سیستم ترمز خودرو به شکلی خودنمایی می‌کند که حس امنیت و اطمینان آن هم به‌واسطه ترمزهای برومبو القا می‌شود. جولیتا با داشتن وزنی معادل 1365 کیلوگرم آن‌چنان چابک و توانا است که شما را قادر به شتاب‌گیری فوق‌العاده در حالت تعویض دستی دنده می‌کند و این خصوصیت را تا حدودی مدیون سیستم توربوی خود است که عملکردی مناسب از خود به نمایش می‌گذارد. از لحاظ پایداری جولیتا از موقعیت مناسبی برخوردار است و در سرعت‌های بالا در پیچ‌ها به راحتی تعادل خود را حفظ می‌کند.
    ایمنی:
    بدون شک جولیتا یکی از ایمن ترین خودروهای کامپکت جهان است چراکه با دارا بودن لیست بلندبالایی از تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال در سال 2010 میلادی پس از رونمایی و انجام تست‌های گوناگون، توانست با کسب 87 درصد امتیاز به پنج ستاره ایمنی از موسسه ارزیابی EuroNcap دست یابد. تکنولوژی‌های متعددی در این خودرو وجود دارند مانند : ESP (کنترل پایداری خودرو)، VDS (سیستم کمکی ترمز)، ESC (کنترل پایداری الکترونیکی)، DST (تنظیم گشتاور پویا)، EQ2 (دیفرانسیل الکترونیکی)،ABS (سیستم ترمز ضد قفل)،EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز)، هم‌چنین 6 عدد کیسه هوا، پشت سری‌های فعال به همراه ترمزهای دیسکی عقب و دیسکی خنک شونده در جلو همگی مهر تائیدی بر کسب عنوان ایمن‌ترین خودروی کامپکت جهان توسط جولیتا هستند.
    امکانات رفاهی و تجهیزات:
    صندلی‌های برقی و گرم‌شونده جلو به همراه تنظیم گودی کمر و تاشو در عقب، آینه‌های جانبی برقی با قابلیت گرم شوندگی، سنسور پارک عقب، سنسور باران و نور، کروز کنترل، سیستم استارت/استاپ، سقف پانوراما، رینگ‌های تیتانیومی، نمایشگر باد تایرها (TPMS)، شیشه بالابرهای برقی با قابلیت One Touch، تهویه مطبوع دوگانه خودکار (Digital Dual Zone)، رایانه مدیریت پیمایش (Trip Computer)، ایموبلایزر و ریموت کنترل، سیستم Blue&me، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های جلو لنزی و LED در جلو و عقب و سیستم شست‌وشوی چراغ‌های جلو
    لازم به ذکر است که پلت‌فرم استفاده شده در این خودرو در زمان طراحی از سوی گروه فیات C-Evo نام‌گذاری شده است و عملا یک پلت‌فرم جدید است و مجموعه خودروسازی فیات حدود 100 میلیون یورو جهت مهندسی این پلت‌فرم برای محصولات کلاس C هزینه کرده است که قبلا برای محصولاتی مانند فیات استیلو، براوو و لانچیا دلتا استفاده شده است. در پلت‌فرم C-Evo شاهد افزایش فاصله محورها، کاهش فاصله هر محور تا لبه بیرونی سپرها و نوع جدید و پیشرفته سیستم تعلیق مک‌فرسون جلو و چند اتصالی عقب هستیم که همگی این‌ها جزو خصوصیات مثبت و دوست‌داشتنی جولیتا نیز هستند.
    پایان سخن:
    آلفارومئو جولیتا یک خودروی خاص، زیبا، قوی، کم‌مصرف و البته ایمن است که با داشتن آن می‌توان با خیال راحت به رانندگی پرداخت و به‌دلیل کم بودن تعداد آن در خیابان‌ها تا مدت‌ها چشم هر رهگذری به سوی آن جلب خواهد شد. در پایان از همکاری صمیمانه جناب آقای امیر خیاطین، مالک خودرو که به‌واسطه عضویت ایشان در تیم اتومبیل‌رانی و کسب مقام‌های گوناکون در انجام این آزمایش به ما یاری رساندند، سپاس‌گزاری می‌کنیم.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (22nd October 2012)

  9. #3716


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    ولوستر با رنگ خاکستری مات در سیدنی
    پرشین خودرو: هیوندای درنمایشگاه بین‌المللی استرالیا 2012، کانسپتی جدید از مدل ولوستر را به نمایش در آورده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این نسخه که در واقع یک مدل تیونینگ شده بر اساس مدل Veloster SR است، با کمک شرکت تیونینگ واقع در سیدنی به نام کانکورد کاستومز طراحی شده است.
    رنگ خودرو خاکستری مات با رگه‌های نارنجی است. از رنگ نارنجی در کناره‌های جدید خودرو، بال جلو، دیفیوزر عقب و چرخ‌های 18 اینچی آلیاژی استفاده شده است. کانکورد از رنگ مشکی مات نیز در بخش‌های مختلفی مثل لوله‌های دو قلوی اگزوز و بال سقف استفاده کرده است.این چرخ‌ها مدل تنسو R V1 هستند.
    از تغییرات داخلی خودرو نیز می‌توان به تودوزی چرم نارنجی و مشکی با چرم مرغوب آلکانتارا اشاره کرد. سیستم صوتی باکیفیت SounDesign نیز در داخل خودرو تعبیه شده است. قدرت این سیستم صوتی 8650 وات اعلام شده است. چراغ‌های LED نیز اتاقک خودرو را جذاب‌تر می‌کنند.
    در کنار تغییرات ظاهری متنوع، نسخه جدید ولوستر از تغییرات جذابی در بخش عملکرد و موتور نیز بهره می‌برد. اینترکولر سفارشی جدید و سیستم ضدزنگ ورودی هوا به آن اضافه شده‌اند. سیستم اگزوز خودرو نیز تعویض شده و مدل بهتر و به روزتری جایگزین سیستم اگزوز نسخه اصلی شده است.





    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (22nd October 2012)

  11. #3717


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    فولکس‌واگن ترانسپورتر 2013 با تکنولوژی BlueMotion
    پرشین خودرو: خودروهای کار در اروپا بازار گسترده‌ای را تشکیل می‌دهند که نیاز به آن‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، از طرف دیگر مصرف پایین‌تر و قیمت ارزان‌تر گازوئیل؛ دیزلی‌ها را بیش از پیش در این قاره سبز محبوب نموده است و به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده این خودروها همیشه ترکیبی از پیشرانه‌های کم‌مصرف دیزلی را در لیست سفارش‌ها قرار می‌دهند.
    سری ترانسپورتر فولکس‌واگن یکی از معروف‌ترین خودروهای کار اروپایی است که نه فقط در این قاره، که در سراسر جهان شهرت و اعتباری درخور توجه کسب کرده است. به تازگی فولکس‌واگن اعلام کرده است که قصد دارد گونه BlueMotion این خودرو را روانه بازار انگلستان کند.
    مهندسین فولکس‌واگن با به‌کارگیری سامانه‌هایی چون توقف-حرکت خودکار، بازیابی انرژی ناشی از ترمز کردن و تایرهایی با مقاومت غلطشی پایین موفق به دستیابی به آماری قابل توجه در مصرف سوخت پیشرانه‌های دیزلی خود شده‌اند.
    با اجرای این تغییرات بر روی پیشرانه 2 لیتری TDI که 113 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند؛ میزان مصرف ترانسپورتر سنگین‌وزن به 6.3 لیتر کاهش می‌یابد؛ در حالی که میزان تولید دی‌اکسید کربن نیز به 166 گرم بر هر کیلومتر رسیده است. بدین ترتیب گونه BlueMotion ترانسپورتر با کاهش 1 لیتری در مصرف سوخت و 32 گرمی در میزان تولید دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر؛ به یکی از خودروهای کار پاک و کم‌مصرف اروپایی تبدیل می‌شود که هرچند به اندازه برادرهای کوچک‌ترش کم‌مصرف نیست؛ اما نسبت به ابعاد و توانایی‌های حرکتی خود، عملکرد قابل تحسینی را ارایه می‌کند.
    البته تنها پیشرانه 2 لیتری 113 اسب بخاری نیست که دچار چنین بهینه‌سازی هایی شده است. گونه دیگر این پیشرانه که توانایی تولید 83 اسب‌بخار را داراست از تکنولوژی جدید فولکس‌واگن برای کاهش مصرف بهره‌مند شده است. با این پیشرانه علاوه بر رسیدن مصرف سوخت به 7 لیتر در صدکیلومتر؛ که کاهشی 0.5 لیتری را نشان می‌دهد؛ برد پیمایشی خودرو هم با 80 کیلومتر افزایش به 1143 کیلومتر می‌رسد.
    قیمت پایه ترانسپورتر BlueMotion از 18770 پوند شروع خواهد شد ( با احتساب مالیات) ضمن این‌که ارزان‌ترین عضو خانواده BlueMotion فولکس‌واگن قیمت پایه‌ای بالغ بر 17290 پوند خواهد داشت.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (22nd October 2012)

  13. #3718


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نمایندگی های ایران خودرو: فروش نقدی نداریم
    پرشین خودرو: نمایندگی های ایران خودرو اعلام کردند: ابلاغیه ای برای فروش نقدی محصولات دریافت نکرده ایم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، به رغم آن که معاون بازاریابی فروش ایران خودرو از آغاز فروش نقدی تمام محصولات این شرکت از بعد از ظهر روز گذشته خبر داده بود، نمایندگی های فروش این شرکت در تهران و سایر استان ها این موضوع را تکذیب کردند.
    عبداله بابایی روز گذشته گفته بود که ابلاغیه فروش نقدی تمام محصولات این شرکت به نمایندگی ها ارسال شده است، اما در تماس خبرنگار ایرنا با نمایندگی های این شرکت هیچ یک از آنان این موضوع را تائید نکردند.
    نمایندگی ها با صراحت اعلام کردند که فروش نقدی تنها برای چند محصول خاص مانند پژو 405، سمند و وانت پیکان که پیش از این نیز دارای فروش نقدی بودند لحاظ می شود و ابلاغیه ای در خصوص فروش نقدی دیگر محصولات دریافت نکرده اند.
    قیمت ها روز به روز اعلام می شود
    نکته جالب توجه دیگر آن است که به رغم این که، ایران خودرو چندی پیش ابلاغیه افزایش قیمت محصولات خود را از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کرده است، هنوز این مصوبه را به نمایندگی های خود ابلاغ نکرده و قیمت محصولات خود را روز به روز و بر اساس قیمت بازار و با افزایش هر روزه به نمایندگی ها ابلاغ می کند که می تواند نشانه ای از تلاش این شرکت برای افزایش دوباره قیمت محصولات خود باشد.
    البته بابایی هرگونه تقاضای افزایش قیمت مجدد محصولات ایران خودرو به سازمان حمایت را رد کرده است.
    بنا بر این باید دید چرا ایران خودرو با گذشت بیش از دو هفته از دریافت ابلاغیه سازمان حمایت برای افزایش قیمت، تاکنون این مصوبه را ابلاغ نکرده تا گامی برای کاهش نوسانات و فروکش کردن التهاب بازار بردارد و چرا سازمان حمایت مصرف کنندگان نظارتی بر اعمال مصوبات خود نداشته و اقدامی برای سامان دادن به آشفته بازار خودرو صورت نمی دهد؟

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (22nd October 2012)

  15. #3719


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودروهایی که رفتند و خودروهایی که نیامدند!
    پرشین خودرو: خودروسازی ایران طی حدودا نیم قرن فعالیت خود پذیرای محصولات زیادی بوده و در این بین، برخی، سال‌ها میهمان جاده مخصوص مانده اند و برخی عمر مهمانی شان کوتاه بوده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، اگر ملاک را ریشه و اصل و نسب خودروها در نظر بگیریم، بیشتر محصولاتی که در صنعت خودرو ایران به تولید رسیده اند، خارجی به حساب می‌آیند و با این «فرض» باید تنها سمند و رانا و تیبا را محصولاتی داخلی بدانیم.
    حتی پیکان که نام خودروسازی ایران با آن پیوند خورده و برخی معتقدند در زمان خود سرمایه ملی بوده نیز در اصل محصولی انگلیسی به حساب می‌آید و پراید هم در اصل کره‌ای محسوب می‌شود.
    هرچند حذف خودروها از خطوط تولید موضوعی طبیعی به شمار می‌رود و در صنعت خودرو دنیا نیز مرسوم است، اما این «حذف» معمولا «اضافه‌ای» نیز به دنبال خود دارد و آن که می‌رود، دیگری جایش را می‌گیرد.
    در واقع خودروسازان دنیا معمولا به اندازه خروجی شان، ورودی هم دارند و اگر خودرویی را حذف می‌کنند، محصولی به روزتر و کیفی تر را جایگزین می‌کنند.
    به نوشته دنیای اقتصاد، این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد خودروسازی ایران به خصوص در دو سال گذشته خروجی زیاد داشته، اما نتوانسته برای همه آنها جایگزینی پیدا کند.
    از همین روست که طی این سال‌ها تنوع محصول در خودروسازی کشور کمتر و کمتر شده و همچنین تیراژ نیز افت کرده است. البته افت تولید امسال بیشتر به مشکلات مالی و عدم تامین قطعات مربوط می‌شود اما به هر حال حذف خودروها نیز اثر منفی خود را بر تیراژ گذاشته است.
    خروج خودروها از جاده مخصوص دلایل مختلفی داشته، از پیکان که به خاطر مصرف سوخت بالا و کمبود امکانات با ایران خودرویی‌ها وداع کرد، تا ماکسیما که قراردادش تمام شد و رفت.
    زانتیا رفت و سراتو نیامد
    اما مروری کنیم بر ماجرای خودروهایی که طی دو سال گذشته از جاده مخصوص رفته اند، دو سالی که خودروسازی ایران بیشترین حذفی‌ها را داشته است.
    اولین خودرویی که طی دو سال گذشته با جاده مخصوص وداع کرد، زانتیا بود. زانتیا به عروس فرانسوی شهرت داشت و ظاهر خاص و سرعت و شتاب آن سبب شد خیلی زود در دل ایرانی‌ها جا باز کند.
    زانتیایی که در ایران به چشم می‌آید، محصول سیتروئن فرانسه است و در سال 1993 میلادی وارد خط تولید این شركت شد. هشت سال بعد سایپایی‌ها قراردادی را با سیتروئن منعقد کرده و طبق آن موفق شدند زانتیا را وارد خط تولید خود کنند.
    یکی از تبلیغات جالب آن زمان سایپا برای زانتیا این بود که گفته می‌شد این خودرو روی سه چرخ نیز تعادل خود را حفظ می‌کند.
    این خودرو روزهای ابتدایی که به ایران آمده بود، حدود 17 میلیون تومان قیمت داشت و محصولی نسبتا گران به شمار می‌رفت، اما به هر حال نکات مثبت آن مانند موتور 2000 سی سی و همچنین سرعت و شتاب زیادش سبب شد استقبال خوبی از آن به عمل آید.
    سایپایی‌ها در دوران مدیریت مهرداد بذرپاش تصمیم گرفتند ظاهر زانتیا را تغییر داده و آن را با شکل و شمایلی جدید تولید و روانه بازار کنند، اما این طرح ناکام ماند و کسی از زانتیای تغییر شکل یافته که «زانتیا2» نام داشت، استقبال نکرد.
    هرچند سایپایی‌ها چندان تمایلی به حذف زانتیا نداشتند، اما اتمام قرارداد با سیتروئن و اعلام این شرکت مبنی بر عدم تامین قطعات برای ادامه مونتاژ زانتیا، سبب شد تا نارنجی‌های جاده مخصوص مجبور به دل کندن از عروس فرانسوی شان بشوند.
    زانتیا پاییز سال 89 از سایپا رفت و این در حالی بود که سایپایی‌ها عنوان کرده بودند نیو سراتو را به جای آن مهمان خط تولید خود خواهند کرد. قرار بود این محصول در ابتدا به صورت فول CKD مونتاژ و پس از آن به مرور داخلی سازی اش انجام شود، اما تا به امروز که این اتفاق رخ نداده همچنان جای زانتیا در کیلومتر 17 جاده مخصوص خالی است. قیمت زانتیا در زمان خروج از خط تولید سایپا به بالای 32 میلیون تومان رسیده بود.
    سایپایی‌ها اما پس از زانتیا، مجبور به وداع با ریو نیز شدند، ریویی که تجربه‌ای ناموفق در خودروسازی کره به حساب می‌آمد و به اصطلاح بازارش نگرفت، اما در ایران با استقبال مشتریان روبه‌رو شد و روزهای خوشی را تجربه کرد.
    ریو سال 84 به سایپا آمد و اوایل امسال نیز از خط تولید این شرکت خارج شد و این در حالی است که تا به امروز جایگزینی برای آن پیدا نشده است.
    شاید این از خوش شانسی ریو بود که وقتی برخی از بازارها این خودرو را پس زدند، بازار ایران با آغوش باز آن را پذیرفت و دوران خوشی را برایش رقم زد.
    ریو نیز مانند زانتیا تیراژ چندان بالایی نداشت، اما در جای خود رقیبی برای پژو 206 و تندر-90 به حساب می‌آمد و مشتریان ایرانی برای خرید خودرو معمولا این سه گزینه را در کنار یکدیگر می‌دیدند.
    با این حال سایپایی‌ها مجبور شدند به‌رغم میل باطنی با ریو خداحافظی کنند، زیرا این محصول کیسه هوا (ایربگ) نداشت و استانداردهای جدید صنعت خودرو اجازه نمی‌داد تولید ریو ادامه یابد.
    آن طور که مسوولان سایپا عنوان کردند، کیاموتورز به عنوان مالک برند ریو اجازه نداده کیسه هوا روی این خودرو نصب شود و به همین دلیل این مونتاژی کره‌ای نیز سال گذشته با جاده مخصوص وداع کرد. ریو زمانی که از خط تولید خارج شد، قیمت آن به مرز 16 میلیون تومان نیز رسید و این در حالی بود که پیش تر زیر 13میلیون قیمت داشت.
    چشم بادامی‌ها
    به پارس خودرو برویم، شرکتی که در دو سال گذشته با دو محصول خود وداع کرده است. این شرکت سال گذشته ابتدا با نیسان قشقایی خداحافظی کرد و این در حالی بود که قشقایی چندان فرصت نکرد در جاده مخصوص بماند و بازاری برای خود دست و پا کند.
    نام این محصول را ژاپنی‌ها با الهام از ایل قشقایی ایران انتخاب کرده بودند و می‌خواستند با این «نام» استقامت و قدرت بالای خودروی خود را به رخ بکشند.
    پارس خودرویی‌ها، قشقایی را با کلی امید و آرزو وارد خط تولید کردند و می‌خواستند روزهای خوش خود با پاترول و نیسان رونیز را در بازار شاسی بلندها بار دیگر تجربه کنند، اما در نهایت توفیقی به دست نیاورند.
    مشکل اینجا بود که قطعات قشقایی در انگلستان به تولید می‌رسید و انگلیسی‌ها نیز به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی قطعات لازم را در اختیار پارس خودرو نمی‌گذاشتند و این موضوع سبب شد تولید قشقایی به اصطلاح پا نگیرد.
    در حال حاضر یک سال و اندی می‌شود که مونتاژ قشقایی در پارس خودرو متوقف شده و با این حساب باید این محصول را نیز جزو وداع‌کنندگان با جاده مخصوص به حساب آورد. از قشقایی که بگذریم، پارس خودرویی‌ها هفته گذشته نیز با یکی از محبوب‌ترین محصولات خود خداحافظی کردند.
    ماکسیما که یکی از پرمصرف‌ترین و گران‌ترین خودروهای سواری مونتاژ داخل محسوب می‌شود، به دلیل اتمام قرارداد پارس خودرو و نیسان موتورز ژاپن مجبور به ترک جاده مخصوص شد.
    این چشم بادامی ژاپنی، تیرماه سال 1380 به ایران آمد و بهمن ماه همان سال پارس خودرو مونتاژ آن را آغاز کرد. یکی از نقاط قوت این محصول حجم موتور آن به حساب می‌آمد که 3000 سی سی بود و این موضوع برای مشتریان ایرانی به فاکتور مهمی در خرید ماکسیما تبدیل شد.
    از آن سو البته مصرف سوخت زیاد نیز یکی از نقاط ضعف ماکسیما بود که با حجم موتور بالای آن ارتباط داشت. پارس خودرویی‌ها در طول حدودا 11 سالی که از ماکسیما پذیرایی کردند، بیش از 27 هزار دستگاه از این خودرو را به مونتاژ رساندند و در این بین سهم مدل اتومات چهار برابر مدل دنده‌ای بوده است.
    ماکسیما زمانی قیمتی زیر 40 میلیون تومان در بازار خودرو کشور داشت؛ اما حالا از 81 میلیون تومان هم رد شده است. پارس‌خودرو قصد دارد از ظرفیت خالی مانده ماکسیما برای مونتاژ نیسان تیانا استفاده کند.
    206 و 207 هم...
    اما اگرچه ایران خودرویی‌ها هنوز رسما خروج پژو 206 و 207 را از خط تولید خود تایید نکرده‌اند، اما گفته می‌شود این دو محصول محبوب نیز تقریبا از جاده مخصوص رفته‌اند. به نظر می‌رسد عدم همکاری مناسب پژو با ایران چاره‌ای جز رفتن 206 و 207 پیش پای آبی‌های جاده مخصوص نگذاشته و آنها به‌رغم میل باطنی شاید مجبور به خداحافظی با این دو خودرو شوند.
    ایران خودرو قبل از پژو 206، عرضه محصول 205 را آغاز كرد و با توجه به محبوبیت خودروی 206 تولید 205 را متوقف و در سه ماهه دوم سال 1380، محصول 206 را جایگزین آن كرد.
    206 خودرویی هاچ‌بک است، اما ایران خودرویی‌ها بعدها مدل صندوقدار آن را نیز طراحی کردند، با این حال پژو اجازه نداد لوگوی ایران خودرو روی این محصول حک شود. نگاهی به بازار خودرو کشور طی چند سال گذشته نشان می‌دهد 206 یکی از پرفروش‌ترین خودروها بوده است.
    ایران خودرویی‌ها 206 را به محصول شماره یک خود تبدیل کرده بودند، اما مشکلات تامین قطعه که از ابتدای امسال گریبان آنها را گرفت سبب شد تا تیراژ 206 افت شدیدی را تجربه كند.
    البته گفته می‌شود ایران خودرو قصد دارد مدل صددرصد داخلی این محصول را آذر ماه تولید کند، اما فعلا که جای 206 در جاده مخصوص تقریبا خالی است. پژو 207 نیز داستانی مشابه هموطن‌اش دارد، به نحوی که این خودرو نیز قربانی کمبود قطعه شده و هم‌اکنون تیراژش به صفر رسیده است. ایران خودرو می‌خواهد رانا را جایگزین 206 کند، اما برای جانشین 207 تصمیمی نگرفته است.

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (22nd October 2012)

  17. #3720


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کدام خودروها با قیمت‌ قبلی تحویل مشتری می شود؟
    پرشین خودرو: معاون بازاریابی و فروش داخلی سایپا گفت: تمام محصولات پیش فروش شده سایپا که موعد تحویل آنها قبل از تاریخ 12 مهرماه بوده، با قیمت های مصوب قبلی تحویل مشتریان می شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمدحسن گرمان در خصوص مصوبه اخیر سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان گفت: بر اساس این مصوبه، محصولات سایپا که از تاریخ 12 مهرماه امسال به قبل پیش فروش شده اند، مشمول افزایش قیمت جدید مصوب نمی شوند.
    وی ادامه داد: دعوتنامه مشتریان محصولات سایپا و پارس خودرو که موعد تحویل آن ها تا پایان شهریور ماه بوده با قیمت های سابق صادر شده و این خودروها با قیمت قبلی به دست مشتریان خواهد رسید.
    گرمان اظهار داشت: در صورتی که مشتریان وجه مازادی به حساب شرکت واریز کرده باشند، این مبلغ به آنها بازگردانده می شود و با نمایندگان مختلف در این حوزه برخورد خواهد شد.
    گرمان در خصوص دیگر محصولات پیش فروش شده که موعد تحویل آنها از زمان ابلاغ مصوبه جدید سازمان حمایت در تاریخ 12 مهرماه امسال با قیمت های جدید به دست مشتری می رسند.

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (22nd October 2012)

صفحه 372 از 771 نخستنخست ... 272322352362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382392422472 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University