فولکسواگن ترانسپورتر 2013 با تکنولوژی BlueMotion
پرشین خودرو: خودروهای کار در اروپا بازار گستردهای را تشکیل میدهند که نیاز به آنها روز به روز افزایش مییابد.
به گزارش «پرشین خودرو»، از طرف دیگر مصرف پایینتر و قیمت ارزانتر گازوئیل؛ دیزلیها را بیش از پیش در این قاره سبز محبوب نموده است و به همین دلیل شرکتهای تولیدکننده این خودروها همیشه ترکیبی از پیشرانههای کممصرف دیزلی را در لیست سفارشها قرار میدهند.
سری ترانسپورتر فولکسواگن یکی از معروفترین خودروهای کار اروپایی است که نه فقط در این قاره، که در سراسر جهان شهرت و اعتباری درخور توجه کسب کرده است. به تازگی فولکسواگن اعلام کرده است که قصد دارد گونه BlueMotion این خودرو را روانه بازار انگلستان کند.
مهندسین فولکسواگن با بهکارگیری سامانههایی چون توقف-حرکت خودکار، بازیابی انرژی ناشی از ترمز کردن و تایرهایی با مقاومت غلطشی پایین موفق به دستیابی به آماری قابل توجه در مصرف سوخت پیشرانههای دیزلی خود شدهاند.
با اجرای این تغییرات بر روی پیشرانه 2 لیتری TDI که 113 اسببخار قدرت تولید میکند؛ میزان مصرف ترانسپورتر سنگینوزن به 6.3 لیتر کاهش مییابد؛ در حالی که میزان تولید دیاکسید کربن نیز به 166 گرم بر هر کیلومتر رسیده است. بدین ترتیب گونه BlueMotion ترانسپورتر با کاهش 1 لیتری در مصرف سوخت و 32 گرمی در میزان تولید دیاکسید کربن در هر کیلومتر؛ به یکی از خودروهای کار پاک و کممصرف اروپایی تبدیل میشود که هرچند به اندازه برادرهای کوچکترش کممصرف نیست؛ اما نسبت به ابعاد و تواناییهای حرکتی خود، عملکرد قابل تحسینی را ارایه میکند.
البته تنها پیشرانه 2 لیتری 113 اسب بخاری نیست که دچار چنین بهینهسازی هایی شده است. گونه دیگر این پیشرانه که توانایی تولید 83 اسببخار را داراست از تکنولوژی جدید فولکسواگن برای کاهش مصرف بهرهمند شده است. با این پیشرانه علاوه بر رسیدن مصرف سوخت به 7 لیتر در صدکیلومتر؛ که کاهشی 0.5 لیتری را نشان میدهد؛ برد پیمایشی خودرو هم با 80 کیلومتر افزایش به 1143 کیلومتر میرسد.
قیمت پایه ترانسپورتر BlueMotion از 18770 پوند شروع خواهد شد ( با احتساب مالیات) ضمن اینکه ارزانترین عضو خانواده BlueMotion فولکسواگن قیمت پایهای بالغ بر 17290 پوند خواهد داشت.