نمایشگاه خودرو سائوپائولو(7)
نیسان با اکستریم به برزیل آمد
پرشین خودرو: این روزها دیگر هر خودروسازی در حال طراحی و معرفی حداقل یک مدل کراساوور است. حتی خودروسازهایی که تا پیش از این تولید خودروهای اسپرت این چنینی را سطح پایین و کسر شان خود میدانستند، وارد این بازی شدهاند.
به گزارش «پرشین خودرو»، اما تنها چند کارخانه وجود دارد که توانستهاند تفاوتی در این بخش ایجاد کنند و یکی از آنها نیسان است. این خودروساز ژاپنی، سطح بسیار وسیعی از مدلهای کراساوور تولید کرده است و آنقدر از این محصولات سود برده است که میتواند برای یک بازار خاص، یک کراساوور خاص طراحی و عرضه کند. مانند مدل پثفایندر که برای آمریکای شمالی یا مدل قشقایی که برای اروپا عرضه شدهاند. کانسپتی که اخیرا در برزیل از سوی نیسان معرفی شده است نیز چنین ویژگیای دارد.
این کراساوور به طور اختصاصی برای برزیل طراحی شده است. این مدل که اخیرا در نمایشگاه سائو پائولو معرفی شده بود، اکستریم نام دارد. ظاهر خودرو شبیه مدل آینده نگرانه GT-R است که ظاهری شبیه به چوب دارد. این کانسپت در سن دیهگو، کالیفرنیا و با همکاری طراحان برزیلی در شعبه آمریکایی نیسان طراحی شده است. همین موضوع تعهد نیسان را به برزیل و به طور کلی شناخت بازارهای متنوع میرساند. اکستریم که توسط طراحانش «بچه غول» لقب گرفته است، یک مدل رالی شهری 2+2 است که میتواند برای مسابقات رالی داکار در سالهای آتی استفاده شود!
سقف زیبا و خطوط جذابی که سایه متالیک نارنجی رنگ دارند، ظاهر زیبایی به خودرو بخشیدهاند. نیسان نام این خطوط را «پوسته خورشیدی» (Solar Cortex) گذاشته است. فاصله بین محوری خودرو 2.5 متر است و شاسی جدید آن از مدل جدید نیسان مارچ (یا نیسان میکرا) قرض گرفته شده است. اگرچه کانسپتهایی مانند این خودرو، اصلا موتوری ندارند اما نیسان گفته است که اکستریم میتواند از موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم استفاده کند و هم به سیستم دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ متحرک مجهز شود.
نیسان تاکید کرد که اکستریم در حال حاضر تنها یک مدل کانسپت است و نشان دهنده خط طراحی هیچ کدام از خودروهای در حال تولید یا آتی نیسان نیست. البته هنوز هم عرضه این مدل در نمایشگاه سطح پایینی مثل برزیل که همه به دنبال نشان دادن مدلهای قبلی و شناخته شده خود هستند، کار بزرگ و قابل ستایشی است. مشخصا نیسان به شدت مشتاق است که در بازار برزیل سهیم شود و به همین علت هم در حال ساخت شعبهای در ریو دژانیرو است. شروع کار این شعبه احتمالا در نیمه اول سال 2014 و با تولید سالانه 200 هزار دستگاه خواهد بود.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()