اگزاگون فورتیو eGT یک سوپر خودرو فرانسوی
پرشین خودرو: کارخانه خودروسازی جدیدی بهنام اگزاگون محصول جدید خود را با نام فورتیو eGT که یک سوپرخودرو الکتریکی است معرفی کرد.
به گزارش «پرشین خودرو»، فورتیو eGT انرژی خود را از دو پیشرانه الکتریکی خنک شونده توسط آب میگیرد که توسط کارخانه زیمنس آلمان طراحی شدهاند و یک جعبه دنده سه سرعته برای آن پیشبینی شدهاست که طبق اعلام اگزاگون از کمترین افت گشتاور در زمان تعویض دندهها بهرهمند است. توان این پیشرانهها مجموعا به عدد 402 اسب بخار میرسد و گشتاور تولیدی آنها نیز تقریبا 515 نیوتن بر متر اعلام شده است که این نیرو به چرخهای عقب eGT میرسد و به میزانی است که تنها در عرض 3.5 ثانیه خودرو را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت میرساند. بیشینه سرعت قابل دستیابی توسط این خودرو 250 کیلومتر بر ساعت است که این عدد نتیجه محدودیت سرعت اعمال شده بر خودرو است.
باتریهای لیتیوم-یون ساخته شده توسط کارخانه پیشرو Saft به فورتیو eGT توانایی پیمایش 322 کیلومتر را داده است و پس از آزمایشهای بسیار زیادی که کارخانه بر روی آنها انجام داده است به این نتیجه رسیده که این باتریها حتی پس از 3000 چرخه شارژ حدودا 80 درصد ظرفیت خود را حفظ خواهند کرد. همچنین خریداران میتوانند یک پیشرانه درون سوز را به عنوان گزینه انتخابی سفارش دهند تا این پیشرانه به عنوان یک توسعه دهنده محدود عمل کرده و به راننده توانایی ادامه مسیر تا زمان شارژ بعدی را بدهد و با احتساب نیروی حاصل از این پیشرانه میتوان برای طی مسافت 734 کیلومتر روی eGT حساب کرد.
به منظور کاهش وزن، در ساخت بخش مرکزی شاسی از فیبر کربن استفاده شده و قسمتهای جلو و عقب سابفریم از جنس آلومینیوم ساخته شده است که نهایتا وزن کلی خودرو به 1633 کیلوگرم میرسد و این برای یک سوپر خودرو با پیشرانه الکتریکی میتواند عدد مناسبی باشد. برخلاف خیلی از سوپرخودروهای دیگر، فورتیو توانایی حمل چهار سرنشین بزرگسال با راحتی نسبی را دارد همچنین کارخانه سازنده برای ساخت تزئینات داخلی مطابق با سفارش مشتری با توجه به هر خصوصیتی از لوکس تا مسابقهای اعلام آمادگی کرده است. اگزاگون فورتیو eGT قرار است سال آینده وارد بازار فروش شود اما هیچ برنامهای برای توسعه شبکه فروش و خدمات پس از آن در دیگر نقاط دنیا برای این خودرو تدارک دیده نشده است و مشتریان باید مستقیما eGT را از شمال فرانسه سفارش بدهند.
![]()
![]()
![]()
![]()