.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 394 از 771 نخستنخست ... 294344374384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404414444494 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 3,931 تا 3,940 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #3931


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    دست نوازش speedART بر پورشه باکسترS
    پرشین خودرو: کارخانه تیونینگ speedART از سال 1999 کار خود را با تیونینگ خودروهای پورشه و تولید نسخه‌های منحصر به‌فرد و سفارشی برای پورشه آغاز کرد و برای تولید نمونه‌های مسابقه‌ای و خیابانی برنامه‌های متنوعی دارد. هم‌چنین در زمینه بازسازی و احیا محصولات قدیمی و جدید این کارخانه سرویس‌دهی می‌کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»،اکنون speedART آخرین پروژه خود را با نام SP81-R که بر پایه پورشه باکستر S (981) است رونمایی کرده است. بدنه این خودرو با هدف ایجاد تغییرات عمل‌کردی به طور کامل مجددا طراحی شده است.
    هم‌چنین تغییرات انجام شده در پیشرانه آن منجر به افزایش توان 20 اسب بخار و گشتاور 20 نیوتن بر متر در خروجی پیشرانه شده است که از آن جمله می‌توان به نصب یک سیستم اگزوز اسپرت شامل هدر جدید، کاتالیست‌های اسپرت و لوله‌های دوقلو خروجی جدید با قطر 10 سانتی‌متر اشاره کرد.
    پکیج آیرودینامیک جدید شامل اسپویلر بزرگ جلو، بال عقب، دفیوزر و بخش فیبر کربنی کناره‌ها می‌شود. رنگ خودرو ترکیبی از سبز و سیاه متالیک است که همین ترکیب برای تزئینات داخل اتاق نیز به‌کار رفته است و در کابین از چرم مرغوب آلکانترا استفاده شده هرچند که بسته به نوع تقاضا رنگ‌ها و کیفیت‌های دیگر نیز در دسترس است.
    این خودرو سوار بر چرخ‌هایی با رینگ‌های آلیاژی بزرگ 21 اینچی LSC فورج‌کاری شده است که توسط لاستیک‌هایی با دیواره بسیار کوتاه پوشیده شده‌اند و قوس گلگیرها تناسب چشم نوازی با اندازه رینگ و لاستیک‌ها یافته است.
    البته کارخانه برای کسانی که فکر می‌کنند این اندازه خیلی بزرگ است، نمونه 20 اینچی را در نظر دارد. ارتفاع این پورشه نیز با استفاده از فنرهای اسپرت کاهش یافته است تا چسبندگی آن نیز بیشتر شود.

    - علی بیننده



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

  2. #3932


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آئودی A7 با دست پخت SR Auto
    پرشین خودرو: یکی از شاهکارهای آئودی این‌بار میهمان مهندسان کارخانه تیونینگ SR Auto شده است تا مورد بهینه سازی‌های ظاهری و فنی قرار بگیرد که نتیجه کار تولید یک A7 با سطوحی مواج، چهره‌ای خشمگین و نیرویی مضاعف شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این آئودی به طور خاص مجهز به یک پیشرانه شش سیلندر سوپرشارژدار TFSI با حجم 3 لیتر شده است و این پیشرانه نیرومند یارای تولید 310 اسب بخار توان و 440 نیوتن بر متر گشتاور را دارد و علاوه بر این دارای تجهیزات استاندارد فوق‌العاده‌ای از سوی سازنده است.
    بخش بسیار جذاب این خودرو رینگ‌های 10 پره دوبل آن هستند که چشم هر رهگذری را به خود خیره می‌کنند و کارخانه SR Auto این رینگ‌های پیچیده را به کارخانه PUR Wheels سفارش داده است و آن‌ها نیز مدل یک‌تکه 7EVEN را انتخاب کرده‌اند که دارای سطحی براق و زمینه‌ای به رنگ مشکی درخشان هستند که با بدنه سیاه A7 هماهنگی خوبی دارند به همین ترتیب قسمت روشن رینگ‌ها با تزئینات کروم بدنه هم‌خوانی دارد. بدنه خودرو دچار تغییرات خاصی نشده است چراکه ذاتا همه‌چیز به خوبی و زیبایی درکنار هم‌دیگر قرار گرفته است و فقط ارتفاع آن اندکی کم‌تر شده است تا قوس گلگیرها مکمل چرخ‌های بزرگ آئودی A7 باشند که وظیفه انتقال نیروی پیشرانه قوی آن را به سطح زمین دارند.

    - علی بیننده



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

  3. #3933


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    مصرف گازوئيل 7.8 درصد کاهش يافت




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، مجموع مصرف گازوئیل کشور با میانگین روزانه 87 میلیون و 700 هزار لیتر در هفته گذشته به 614 میلیون و 100 هزار لیتر رسید.
    این میزان در مقایسه با هفته پیش از آن 52 میلیون و 400 هزار لیتر، معادل 7.8 درصد کاهش نشان می دهد.
    بالاترین رقم مصرف گازوئیل مربوط به روز شنبه (29 مهر) با 105 میلیون و 900 هزار لیتر و کمترین آن مربوط به روز جمعه (5 آبان) با 55 میلیون و 100 هزار لیتر است.
    مجموع مصرف نفت سفید کشور در این مدت به شدت کاهش یافته است و در مجموع به 116 میلیون و 800 هزار لیتر رسید که در مقایسه با مصرف هفته پیش از آن 115 میلیون و 100 هزار لیتر معادل 49 درصد کاهش نشان می دهد.
    هفته گذشته به طور میانگین روزانه 16 میلیون و 600 هزار لیتر نفت سفید در کشور به مصرف رسیده است.
    مجموع مصرف نفت کوره کشور نیز در هفته گذشته 357 میلیون و 100 هزار لیتر ثبت شده که در مقایسه با هفته پیش از آن 90 میلیون و 300 هزار لیتر، معادل 20 درصد کاهش یافته است.
    میانگین روزانه مصرف نفت کوره کشور هفته گذشته 51 میلیون لیتر بوده است.

  4. #3934


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    چرا فراری‌ها قرمزند و شاسی‌بلندها تیره‌رنگ؟ + جدول
    پرشین خودرو: خودرو و رنگ‌ها، این دو در ظاهر چقدر می‌توانند به یكدیگر بی‌ارتباط باشند. حقیقت اما این است كه رنگ‌ها به شدت بر صنعت خودروسازی تاثیر دارند و خودروسازان بزرگ اهمیتی ویژه برای رنگ‌ها قائلند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، زیرا رنگ‌ها به راحتی می‌توانند فروش یك خودرو را با افت مواجه كنند و یا آنرا به اوج برسانند. دلیل این موضوع هم چیزی جز روانشناسی رنگ‌ها و تاثیر آن بر آدم‌ها و زندگی‌شان نیست.
    این موضوع را به شكل شفاف‌تری می‌توان در تاثیر رنگ‌ در لباس آدم‌ها مشاهده كرد. مسلما برای هر كسی مهم است كه لباسش چه رنگی باشد و چه رنگی بپوشد كه به او بیاید. مثلا گفته می‌شود برای اینكه روزها فعال‌تر و شادتر باشید و با انرژی بیشتری كارتان را پی بگیرید باید از پیراهن‌های قرمز استفاده كنید.
    یا برای مثال اگر می‌خواهید در روز با اشتها باشید و از خوردن و آشامیدن لذت ببرید زرد و نارنجی به تن كنید. یا برای مثال برای شادابی در طول روز لباس سبز به تن كنید. همه این موارد به خوبی نشان می‌دهد كه رنگ چه تاثیری بر انسان و حال و اوضاع اطرافش می‌گذارد.
    حال همین شرایط را می‌توان در بازار خودرو مشاهده كرد. اگر دقت كرده‌ باشید شركت فراری بیشتر خودروهای خود را به رنگ قرمز یا زرد تولید می‌كند. آمار خودروهای شاسی‌بلندی كه با رنگ تیره- مشكی، قهوه‌ای یا سرمایه‌ای- تولید شده‌اند بر خودروهایی كه رنگ روشن داشته‌اند می‌چربد. دلیل این موضوع چه می‌تواند باشد؟
    اكثر فراری‌ها قرمزند چون...
    رنگ قرمز رنگی پرهیجان، خشمگین و پرحرارت است كه می‌تواند نشان دهنده سرعت و قدرت باشد. حال باید گریزی بزنیم به مشخصات فنی خودروهای فراری! فراری‌ها خودروهای به شدت پرسرعتی هستند كه از لحاظ موتور بسیار قوی‌ عمل می‌كنند.
    به نوشته اقتصاد ایران آنلاین، این خودرو می‌تواند در مدت زمان نزدیك به ۳ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ كیلومتر برسد و آسفالت را از جا بكند.
    با توصیفاتی كه از رنگ‌ها شد مشخص است كه تنها رنگ قرمز و زرد هستند كه می‌توانند حق این ماشین را ادا كنند. این دو رنگ را برخی به «رنگ‌های آتش» تشبیه كرده‌اند.
    رنگ‌های آتش یعنی همان زرد و قرمز جزو رنگ‌هایی هستند كه در شعله آتش دیده می‌شوند. قطعا رنگ قرمز می‌تواند به خوبی نشان دهنده سرعت و قدرت این خودروهای پرسرعت باشد. البته فقط فراری نیست كه متوجه این موضوع شده بلكه بسیاری از كمپانی‌هایی كه خودروهایی سرعتی می‌سازند از این فوت‌وفن برای فروش خودروهایشان استفاده می‌كنند.
    شاسی‌بلندها عموما تیره‌اند چون...
    برای پاسخ به این سوال كه چرا خودروهای شاسی‌بلند بیشتر تیره‌ رنگ هستند باید به خصوصیات رنگ‌های تیره از جمله مشكی و سرمه‌ای اشاره كرد.
    این رنگ‌ها عموما جاذبه و ابهت ایجاد می‌كنند و عموما موجب بزرگ‌ به نظر آمدن افراد می‌شوند. برای خودروهای شاسی‌بلند بیشتر رنگ‌های تیره استفاده می‌شود تا ابهت و بزرگی آنها بیشتر به چشم بیاید.
    در برخی كشورها خودروهای شاسی‌بلند مشكی قیمت گران‌تری نسبت به دیگر رنگ‌ها دارند و در برخی كشورهای دیگر – از جمله كشور خودمان- هم رنگ سفید قیمت بالاتری نسبت به دیگر رنگ‌ها دارد. حال چرا رنگ سفید بیشتر در ایران می‌فروشد؟
    خودروهای سفید گران‌تر است چون...
    بسیاری از فعالات بازار خودرو دلیل گران‌تر بودن خودروهای سفید در ایران نظری ساده و عامیانه دارند. آن هم اینكه رنگ سفید مد است و از سادگی دلچسبی برخوردار است.
    این افراد آنچنان بی‌راه نمی‌گویند چون ایرانی‌هایی كه بیشتر به خرید خودروی سفید رنگ‌ راغب هستند مد و عشق‌وعلاقه به خودروهای سفید را دلیل این موضوع می‌دانند.
    ولی قضیه به اینجا ختم نمی‌شود. برخی می‌گویند چون ایران جزو كشورهای گرم و خشك است و همچنین شست‌وشوی خودرو با آب شرب آنچنان كار درستی نیست مردم ترجیح می‌دهند خودروی سفید داشته باشند تا گرد و خاك روی آن به چشم نیاید و خودرو كثیف جلوه نكند.
    برعكس خودروهای تیره به راحتی كثیفی و گردآلودبودن خود را نشان می‌دهند. البته در همین ایران اكنون رنگ‌های جدیدتر و جالب‌تری مثل صورتی و بنفش و سبز هم مد شده است كه بیشتر بر روی خودروهای كوچك و جمع‌وجور به چشم می‌آید.

  5. #3935


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اگزاگون فورتیو eGT یک سوپر خودرو فرانسوی
    پرشین خودرو: کارخانه خودروسازی جدیدی به‌نام اگزاگون محصول جدید خود را با نام فورتیو eGT که یک سوپرخودرو الکتریکی است معرفی کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، فورتیو eGT انرژی خود را از دو پیشرانه الکتریکی خنک شونده توسط آب می‌گیرد که توسط کارخانه زیمنس آلمان طراحی شده‌اند و یک جعبه دنده سه سرعته برای آن پیش‌بینی شده‌است که طبق اعلام اگزاگون از کمترین افت گشتاور در زمان تعویض دنده‌ها بهره‌مند است. توان این پیشرانه‌ها مجموعا به عدد 402 اسب بخار می‌رسد و گشتاور تولیدی آن‌ها نیز تقریبا 515 نیوتن بر متر اعلام شده است که این نیرو به چرخ‌های عقب eGT می‌رسد و به میزانی است که تنها در عرض 3.5 ثانیه خودرو را از حالت سکون به 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند. بیشینه سرعت قابل دست‌یابی توسط این خودرو 250 کیلومتر بر ساعت است که این عدد نتیجه محدودیت سرعت اعمال شده بر خودرو است.
    باتری‌های لیتیوم-یون ساخته شده توسط کارخانه پیشرو Saft به فورتیو eGT توانایی پیمایش 322 کیلومتر را داده است و پس از آزمایش‌های بسیار زیادی که کارخانه بر روی آن‌ها انجام داده است به این نتیجه رسیده که این باتری‌ها حتی پس از 3000 چرخه شارژ حدودا 80 درصد ظرفیت خود را حفظ خواهند کرد. هم‌چنین خریداران می‌توانند یک پیشرانه درون سوز را به عنوان گزینه انتخابی سفارش دهند تا این پیشرانه به عنوان یک توسعه دهنده محدود عمل کرده و به راننده توانایی ادامه مسیر تا زمان شارژ بعدی را بدهد و با احتساب نیروی حاصل از این پیشرانه می‌توان برای طی مسافت 734 کیلومتر روی eGT حساب کرد.
    به منظور کاهش وزن، در ساخت بخش مرکزی شاسی از فیبر کربن استفاده شده و قسمت‌های جلو و عقب ساب‌فریم از جنس آلومینیوم ساخته شده است که نهایتا وزن کلی خودرو به 1633 کیلوگرم می‌رسد و این برای یک سوپر خودرو با پیشرانه‌ الکتریکی می‌تواند عدد مناسبی باشد. برخلاف خیلی از سوپرخودروهای دیگر، فورتیو توانایی حمل چهار سرنشین بزرگ‌سال با راحتی نسبی را دارد هم‌چنین کارخانه سازنده برای ساخت تزئینات داخلی مطابق با سفارش مشتری با توجه به هر خصوصیتی از لوکس‌ تا مسابقه‌ای اعلام آمادگی کرده است. اگزاگون فورتیو eGT قرار است سال آینده وارد بازار فروش شود اما هیچ برنامه‌ای برای توسعه شبکه فروش و خدمات پس از آن در دیگر نقاط دنیا برای این خودرو تدارک دیده نشده است و مشتریان باید مستقیما eGT را از شمال فرانسه سفارش بدهند.






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

  6. #3936


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم خروج مواد اولیه خودروسازان از بورس کالا




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار قیمت گذاری مواد اولیه تولید خودرو توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان شد و گفت: واگذاری قیمت گذاری برخی کالاها مانند فولاد و پتروشیمی به بورس کالا که از جمله مواد اولیه تولید خودرو هستند باعث عدم نظارت بر قیمت گذاری این مواد شده است .

    ایرج ندیمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: باید قبول کنیم که بورس کالا بصورت مناسب اداره نمی شود و نحوه قیمت گذاری براساس واقعیت های اقتصادی در این نهاد صورت نمی گیرد بلکه تعاملات و هم اندیشی ها و برخی لابی های پنهانی باعث تعیین قیمت موادی چون پتروشیمی و فولاد در بورس کالا می شود.
    وی افزود: همچنین عرضه مواد اولیه خودرو سازان از طریق بورس باعث شده هیچگونه نظارتی بر روی آن انجام نشود و همچنین توجه به گستره نیاز خریدار و متقاضیان صورت نگیرد. به همین منظور در مجالس دوره های گذشته سعی کردیم قانون بورس را تنظیم کنیم تا شفافیتی در قیمت ها ایجاد شود و ثانیا خریدار و فروشنده بر آن کنترل داشته باشند.
    وی تصریح کرد: اگر این اتفاق به صورت دقیق بیفتد عرضه هر کالایی از جمله مواد اولیه بطور عام و قطعات به صورت خاص برای خودرو سازان بسیار مفید خواهد بود ولی متاسفانه با مشکلات زیادی در رابطه با بورس کالا مواجهیم که باعث شده این اقدام عملی نشود.در حال حاضر نیز شرایط کشور به نحوی نیست که در برخی از کالاها از قیمت جهانی تبعیت شود بنابراین لازم است خروج این کالاها از بورس صورت گیرد.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خروج مواد اولیه‌ای چون فولاد، مس و پتروشیمی از بورس کالا موجب کاهش قابل توجه هزینه‌های تولید در کشور خواهد شد،گفت: دولت و بانک مرکزی باید از تولیدکنندگان حمایت کنند، نه اینکه مانع آنها شوند.
    وی با اشاره به سوءاستفاده‌های رخ داده در بورس کالا گفت: بورس کالا هر هفته پنج و در برخی هفته‌ها تا 10 درصد قیمت ها را افزایش می دهد و خودروساز نیز محکوم به خرید است. این کار حرکتی ضد تولیدی محسوب می‌شود و در صورت ادامه آن به ضرر خودرو سازان است.
    وی در پایان گفت:در این رابطه سازمان حمایت و وزارت صنعت باید پاسخگو باشند تا قیمت خرید مواد اولیه متناسب با هزینه های تولید و سود معقول برای خودرو سازان باشد.

  7. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  8. #3937


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    افزایش 20 درصدی مربوط به بخش تولید خودروهای صادراتی است




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیرعامل ایران خودرودیزل خبر از افزایش 20 درصدی در بخش تولید خودروهای صادراتی دراین شرکت داد.
    هاشم یکه زارع مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل درپی انتشار خبر افزایش 20 درصدی تولید در این شرکت گفت : افزایش تولید مربوط به بخش تولید خودرو های صادراتی است .
    وی افزود : درسال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برنامه ریزی این شرکت برای تولید محصولاتی با کمترین وابستگی خارجی متمرکز شده است و درصورتی که پشتیبانی لازم و به موقع ازسوی قطعه سازان صورت پذیرد به برنامه مذکور دست خواهیم یافت
    وی درخصوص تامین نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی کشور درحوزه مسافری و باری افزود: تلاش شده با درنظر گرفتن نیاز کشور ، محصولاتی بهینه و دارای استاندارد های روز دنیا تولید شود .
    مدیرعامل ایران خودرو دیزل خاطر نشان ساخت : محصولات جدید این شرکت می تواند حجم بزرگی از نیاز فعلی بخش حمل و نقل عمومی را پوشش داده و با توجه به برخورداری این محصولات از استانداردها و فناوری های روز دنیا ، پیش بینی می شود ازاستقبال خوبی از سوی مشتریان روبه روشود .
    یکه زارع با اشاره به ادامه روند تولید اتوبوس 18 متری دراین شرکت اظهارامید واری کرد : با حمایت سازمان های ذی ربط داخلی بتوانیم در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی قدمی مفید دراین زمینه برداشته و کشوررا از محصولات خارجی بی نیاز کنیم .

  9. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  10. #3938


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    بورس کالا فضای مناسبی برای تعیین قیمت مواد اولیه خودروسازان نیست




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge

    به گزارش خبر خودرو؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خروج مواد اولیه صنعت خودرو از بورس کالا را به نفع خودروسازان کشور دانست و گفت: قیمت بالای خودرو در این شرایط بازار باعث نارضایتی بسیاری شده است به همین منظور مسئولین باید سعی کنند شرایطی را فراهم کنند تا مواد اولیه مورد نیاز این صنعت به قیمت معقول به دست تولید کنندگان برسد تا این صنعت بتواند سرپا بایستد. ناصر عاشوری قلعه رود خانی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: در غیر این صورت مصرف کنندگان اگر رضایت نداشته باشند به استفاده از خودروهای خارجی پناه می برند بنابراین وزارت صنایع باید سعی کند با خروج کالاهایی مانند فولاد و پتروشیمی از بورس کالا این مواد را با قیمت مناسب به دست قطعه سازان برساند زیرا این امر در قیمت خودرو بسیار تاثیر گذار است.
    وی افزود: قیمت کالاهای مورد نیاز خودروسازان باید در فضای رقابتی تعیین شود به همین منظور بورس کالا فضای مناسبی برای تعیین قیمت فولاد و پتروشیمی و مس نیست و باعث به وجود آمدن دلال بازی و ایجاد واسطه گری در این کالاها خواهد شد زیرا هم اکنون وضعیت تولید کنندگان خودرو بسیار نگران کننده است.
    وی هدف از تشکیل شرکت هایی چون فولاد و پتروشیمی را کمک به تولیدات داخلی دانست و گفت: هدف این است که تولید کنندگان داخلی و از جمله خودروسازان برای تامین نیازهای خود به مواد اولیه با نرخ مناسب ،دسترسی داشته باشند.
    وی با بیان این مطلب که باید شرایط را برای تولید خودرو مناسب کرد گفت: شرایط تولید خودرو باید مناسب تر شود زیرا در چنین شرایطی که همه کالاها افزایش قیمت داشته اند لازم است با همکاری برخی شرکت های داخلی تامین کننده، مواد اولیه با قیمت مناسبی در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: واگذاری قیمت گذاری مواد اولیه چون مس و فولاد و آلومینیوم به دست بورس کالا باعث سود جویی شده است و سود ناشی از عرضه این کالاها تنها نصیب دلالان و واسطه هایی می شود که این محصول را خریداری کرده و با نرخ بالاتر در اختیار تولید کنندگان قرار می دهند.
    وی در پایان گفت: به همین منظور لازم است به دنبال راهکار های اساسی برای حل این معضل باشیم تا مواد اولیه با قیمت مناسب در اختیار خودرو سازان قرار گیرد.

  11. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  12. #3939


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم اراده ای جدی در حمایت از تولید خودروهای تجاری و سنگین در کشور




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ضمن اشاره به اهمیت حمل و نقل در توسعه اقتصادی کشور گفت : فرسودگی ناوگان حمل ‌و نقل جاده‌ای موجبات افزایش مصرف سوخت و آلودگی هوا را فراهم می‌آورد که زیان‌های آن بر کسی پوشیده نیست بنابراین با توجه به جمیع جهات، دولت باید تلاش بیشتری برای جایگزینی ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای فرسوده کشور انجام دهد .
    محمد رضا نجفی منش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، ضمن تاکید بر لزوم اراده مسئولان نسبت بر نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور افزود : دولت باید با حمایت و در نظر گرفتن تسهیلات مناسب برای شرکت‌های حمل‌ و نقل جاده‌ای و دارندگان خودروهای فرسوده، آنها را به جایگزینی خودروی فرسوده خود ترغیب نماید و به آنها یاری رساند.
    وی تصریح کرد : در این راستا در نظر گرفتن تسهیلات مناسبی برای خرید کامیون‌های نو با وام‌های بلندمدت و با سود پایین، اقدامی است که دولت در مسیر جایگزینی خودروهای فرسوده ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای می‌تواند انجام دهد.
    وی اظهار داشت : در این راستا سیستم بانکی باید از نوسازی ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای فرسوده کشور حمایت کند و به موازات آن، دولت نیز باید زمینه لازم را برای این جایگزینی فراهم سازد که به نظر می رسد با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده برای شرکت خودروساز داخلی و همچنین محدودیت ظرفیت تولید خودروهای تجاری در کشور ، باید نسبت به رفع این موانع و مشکلات از سوی دولت تصمیمات و راهکارهایی اتخاذ شود.
    این کارشناس صنعت خودرو و قطعه سازی کشور افزود : نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور از هر نظر به نفع اقتصاد کشور است چرا که این امر ضمن صرفه‌جویی در مصرف سوخت ، آلودگی هوا و آمار تصادفات جاده‌ای در کشور را در کشور کاهش می دهد علاوه بر آن با رونق دادن دوباره به تولید خودروهای سنگین در کشور ،زمینه را برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال را فراهم می‌آورد.
    نجفی منش تاکید کرد : بی شک فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای تولید کامیونها و کشنده های مورد نیاز از سوی شرکتهای خودروساز داخلی ضمن ایجاد رونق در صنعت خودروسازی کشور و فراهم نمودن زمینه توسعه اشتغال مولد، شرایط مناسبی را برای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه در حوزه حمل و نقل جاده ای فراهم خواهد نمود.

  13. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  14. #3940


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    حمایت از صنعت خودرو ، حمایت از تولید و اشتغال است




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو ، کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص وضعیت خودرو سازان در بازار بورس اظهار داشت : با افزایش نرخ ارز و عدم پرداخت تسهیلات وعده داده شده به خودرو سازان وضعیت آنها در بازار بورس تغییر چندانی نیافته است .
    کیوان شیخی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در ادامه افزود : پیش از این صنعت خودرو از صنایع مطرح و دارای جایگاه خاص در بازار سرمایه بوده و کماکان این جایگاه با حمایتهای دولت از صنعت خودرو که دارای حوزه وسیعی از لحاظ اشتغالزایی و ارزش افزوده در کشور می باشد حفظ شده است . صنعت خودرو طی سالهای قبل همواره با فراز و نشیب هایی روبرو بوده که به مرور زمان توانسته بر مشکلات خود غلبه و به پیش بینی مورد نظر دست یابد . این در حالی است که با افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت قطعات ، قیمت تمام شده خودروها برای خودرو سازان افزایش یافته است .
    وی گفت : در حال حاضر حمایت از صنعت خودرو حمایت از تولید و اشتغال است زیرا صنعت خودرو پارامترهای زیادی را پوشش می دهد . بنابراین چنانچه اعطای تسهیلات به صنعت خودرو عملی شود ، خودرو سازان می توانند از طریق افزایش کیفیت خودروها و کاهش قیمت ها فروش خود را افزایش دهند و به این واسطه سود دهی شرکتها افزایش یابد.
    شیخی همچنین تصریح کرد : بر اساس آمار منتشر شده 140 هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه صنعت خودرو و به صورت غیر مستقیم بیش از میزان ذکر شده در صنایع وابسته به خودرو مشغول به کار هستند که جمعا حدود 300 هزار نفر از این محل کسب درآمد می نمایند، از این رو می توان گفت که این صنعت ، صنعت استراتژیکی است و نیاز به حمایت سریع دولت دارد بنابراین دولت می تواند از طریق اعطای وام های وعده داده شده به خودرو سازان و ارائه ارز با نرخ مرجع بانک مرکزی قیمت تمام شده محصولات خودروساز را کاهش داده و قیمت خودرو را نیز تحت کنترل در آورد.
    وی افزود : این امکان در بلند مدت باید باعث کاهش در تولید و افزایش در کیفیت محصولات شده و از تولید انبوه به تولید با کیفیت و قابل رقابت با خودرو سازان مطرح جهانی تبدیل شود . لذا توجه به این مطلب که افزایش در تولید نمی تواند منجر به سودآوری بیشتر شود باید در دستور کار خودرو سازان قرار گیرد و با مهندسی مجدد فرایندها و بالابردن کیفیت محصولات تولیدی افزایش قیمت محصولات را به خاطر افزایش در کیفیت خودرو از مشتریان خود طلب نمایند.
    شیخی تصریح کرد : مصرف کنندگان با داشتن کالای ملی و دارای کیفیت بالا ترغیب به خرید محصولات داخلی به جای محصولات خارجی خواهند شد و در بلند مدت تراز ارزی صنعت خودرو می تواند کمکی به صادرات در این صنعت باشد . وی در خاتمه اظهار داشت : نیروی انسانی و هزینه های تولید در ایران نسبت به سایر کشورها به مراتب کمتر بوده و با سیاستگذاری مناسب از این پتانسیلها رقابت با سایر برندهای تجاری و مطرح دنیا فراهم خواهد شد . لذا تاسیس کارخانه های مونتاژ در مبادی مرزی کشور به عنوان راهکاری برای کنترل هزینه صادرات خودرو با کیفیت به کشورهای همسایه می تواند به عنوان راهکاری جدید و کمک کننده و موجب تصاحب بازارهای جدید در بلند مدت شود .

  15. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

صفحه 394 از 771 نخستنخست ... 294344374384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404414444494 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University