.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 395 از 771 نخستنخست ... 295345375385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405415445495 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 3,941 تا 3,950 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #3941


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تجهیز سانتافه جدید به موتوری کم مصرف تر




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: نسل جدید هوندای سانتافه نیز با قیمتی 39587 یورویی به قلب بازار خودروی اروپای شرقی رسید.
    خودروی هوندای سانتافه مدل 2013 اوایل امسال برای اولین بار رونمایی شد و در بسیاری از بازارهای سراسر جهان به فروش رسید.
    هم اکنون شرکت کره ای تولید کننده این خودرو تصمیم گرفته آن را با قیمت پایه 39587 یورو وارد بازار رومانی نماید.
    خودروی سانتافه جدید دارای یک موتور 2.2 لیتری CRDi دیزل با قابلیت تولید 197 اسب بخار توان و بیشینه گشتاور 421 نیوتون متر دور موتور 1800 می باشد.
    هیوندای اعلام کرده که سانتافه های جدید تجهیز شده به موتور فوق مصرف سوختی در حدود 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر دارند و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ها به 9.8 ثانیه می رسد.
    این خودرو به صورت استاندارد با یک محور حرکت می کند اما در صورت درک هر گونه مشکلی در مسیر حرکت محور جلویی خود را نیز به حرکت در می آورد.
    گفتنی است در کنار موتور 2.2 لیتری فوق یک موتور 2.0 با توان 150 اسب بخار و گشتاور 383 نیوتون متر در نظر گرفته شده که قرار است به زودی وارد بازار شود.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  3. #3942


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تولید نسخه ای انحصاری از ساندرو برای انگلیسی ها




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل:داچیا به تازگی اعلام کرد که تصمیم دارد نسخه فرمان راست نسل جدید ساندرو را در رومانی تولید نماید.
    به گزارش خبر خودرو، بعد از انتشار شایعات فراوان مبنی بر در نظر گرفتن یک خودروی فرمان راست توسط داچیا برای بازار انگلستان و تولید آن در کشور مراکش ،شرکت رومانیایی داچیا از تولید قریب الوقوع آن در تاسیسات میوونی کشور خود خبر داد.
    در واقع با افزودن تولید این خودرو به برنامه کاری میوونی حدود 300 میلیون یورو در سال به درآمد آن اضافه شده و حجم خودروهای صادراتی اش 30 هزار دستگاه افزایش می یابد.
    خودروی داچیا ساندرو دارای یک موتور 0.9 لیتری بنزینی با توان 89 اسب بخار است.
    البته یک موتور 89 اسب بخاری dCi به ظرفیت 1.5 لیتر نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
    قیمت خودروی اول 7595 و قیمت خودروی دیزل 8595 پوند اعلام شده است.
    نسخه دیزل که حدود هزار پوند گران تر می باشد دارای سه آپشن مختلف موتور ،سامانه کنترل سرعت ، سامانه تهویه هوا و چراغ های مه شکن می باشد.
    گران ترین نسخه این خودرو ساندرو لاریت با قیمت 11630 پوند می باشد.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  5. #3943


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رونمایی ابر خودروی جدید نسیان آلتیما




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: شرکت ژاپنی نیسان آخرین دستاورد خود در زمینه خودروهای مسابقه ای را رونمایی کرد.
    به گزارش خبر خودرو، ویلیام اف پفر – مدیر نیسان در استرالیا – گفت : امروز روزی افتخار آمیز برای نیسان و زمانی مهم برای بازار ابر خودروهای V8 می باشد.
    رونمایی ابر خودروی نیسان آلتیما V8 – اولین ابر خودروی V8 در دو دهه اخیر – باعث احیاء نام نیسان و گسترش شهرت آن در نوآوری محصولات V8 خواهد شد.
    طبق اعلام شرکت تولید کننده ، نیسان آلتیمای جدید در مسابقات اتومبیل رانی سال آینده استرالیا شرکت خواهد کرد.
    این خودرو دارای یک موتور VK 56 V8 و مشابه آن چه برای خودروهایی نظیر نیسان تایتان،پث فایندر و اینفینیتی QX استفاده شده می باشد.
    اگر جه در طراحی مجدد این موتور ظرفیت آن از 5.0 لیتر کاهش داده شده ولی میزان توان خروجی آن افزایش یافته است.
    نیسان هنوز حاضر به ارائه جزئیات دقیق درباره عملکرد موتوری ابر خودروی آلتیما نشده است و اطلاعات مربوط به آن را را در هاله ای از ابهام قرار داده است.
    البته انتظار می رود که این خودرو به هنگام آزمایش جاده ای از چشم خبر نگاران دور نماند و شاهد انتشار جزئیات جدیدی از آن در روزهای آینده باشیم.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  7. #3944


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    اصرار مجلس، انکار انجمن خودروسازان ایران
    احتمال کاهش قیمت خودرو تکذیب شد
    پرشین خودرو: در حالی که دبیر انجمن خودروسازان ایران هرگونه توافق خودروسازان با مجلس را مبنی بر کاهش قیمت خودرو قویا تکذیب می کند یکی از اعضاء کمیسیون صنایع مجلس از تدوین طرحی برای کاهش قیمت خودرو خبر می دهد.
    روز گذشته اخباری مبنی بر توافق مجلس با خودروسازان برای کاهش قیمت خودروهای تولید داخل از هفته آینده مخابره شد که امروز دبیر انجمن خودروسازان ایران در گفتگو با خبرنگار «پرشین خودرو» این اخبار را به شدت تکذیب کرد و آن را دروغ بزرگ خواند.
    روز گذشته حسین فتاحی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان گفت: هفته گذشته كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی جلسه ای با حضور مدیران ایران خودرو و سایپا در رابطه با افزایش بی رویه خودرو تشكیل دادند كه طی توافقات به عمل آمده در اینده ای نزدیك شاهد كاهش قیمت خودرو در كشور خواهیم بود.
    اما احمد نعمت بخش با تاکید بر اینکه در حال حاضر و با وجود افزایش قیمت اعمال شده هنوز تولید خودروسازان زیان ده است، افزود: مگر طی چند روز اخیر کالایی ارزان شده که نمایندگان مجلس از توافق با خودروسازان برای کاهش قیمت ها خبر می دهند؟!
    نعمت بخش ضمن تاکید بر اینکه مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور نیز هرگونه صحبت و توافق با نمایندگان مجلس را تکذیب کرده اند، ادامه داد: با توجه به افزایش به 2 تا 3 برابری قیمت مواد اولیه تولید داخل مانند فولاد، مس، آلومینیوم، شیشه، مواد پلیمری پتروشیمی، رشد 2 تا 3 برابری نرخ ارز، افزایش 30 درصدی دستمزدها و مشكلات نقل و انتقال ارز و هزینه گزاف اجرایی كردن آن چگونه ممکن است قیمت خودرو کاهش یابد.
    اصرار دبیر انجمن خودروسازان ایران بر تکذیب هرگونه احتمال کاهش قیمت خودروهای داخلی در حالی است که امروز نیز غلام محمد زارعی در گفتگو با ایرنا از تدوین طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در راستای منطقی کردن قیمت ها و کاهش هزینه های تولید خبر داد.
    وی با یادآوری این که این طرح در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم در حال بررسی نهایی است، اظهارداشت: پیشنهادهای وزارت صنعت، معادن و تجارت نیز در این طرح گنجانده شده است.
    نماینده مردم دنا و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، مهم ترین علت افزایش قیمت خودرو را افزایش قیمت سایر اقلام دانست و افزود: افزایش قیمت اجناس مختلف بر قیمت خودرو تاثیر بسیاری گذاشته است.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  9. #3945


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    حاج محمود ایران خودرو که بود؟ + تصاویر
    پرشین خودرو: آن سالها (اواخر دهه ۴۰ خورشیدی) که سفر به عربستان از سفر به آمریکا هم دشوارتر بود و “حاجی شدن” مثل این روزها مد نبود، او به خاطر اعتقادات مذهبی اش حاجی شده بود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مدیرعامل، عادت داشت گاهی به کارخانه سر می زد و کارها را از نزدیک سرک می کشید.
    در یکی از همین بازدیدها، زمانی که سر ظهر در حیاط کارخانه قدم می زد، کارگری را دید که به جای حضور در بوفه، گوشه ای نشسته و مشغول خوردن “نان و پنیر و انگور” است. نزدیک شد و علت این کار را از او پرسید:
    - چرا بوفه نمی روی؟
    - غذای کارخانه ۱۲ ریال است؛ نان و پنیر ارزانتر در می آید!
    اینطوری چیزی برای خانواده ام جمع می کنم.
    مدیر با شنیدن این سخنان دچار بهت شده بود؛ همیشه در مقابل کارمندانش و کسانی که از کار او امرار معاش می کردند، احساس مسوولیت می کرد.
    قبلا هم این احساس مسوولیت را ثابت کرده بود؛ زمانی که دستور داد برای نخستین بار در تاریخ شرکت ها و موسسه های خصوصی ایران، شرکت او برای همه کارمندانش خانه بسازد و با وام های بلندمدت در اختیارشان قرار دهد (مجتمع آپارتمانی معروف به ۱۶ دستگاه).
    مدیرعامل در حالیکه سرش را به زیر انداخته بود، لبخندی زد و از کارگر دور شد.
    از هفته بعد، به دستور مدیرعامل، غذای کارگران در کارخانه های وابسته به شرکت او، رایگان شد.
    نام این مرد “محمود خیامی” و شرکت او “ایران ناسیونال” یا ایران خودرو فعلی بود.
    احمد و محمود خیامی به همراه خواهرشان، کارگاه مونتاژ خودروی ایران را سال ۱۳۴۱ تاسیس کرده بودند.
    زمانی که شرکت آنها با تشکیلات جدید و نام رسمی “ایران ناسیونال” در سال ۱۳۴۶ و با سرمایه ۴۰ میلیون تومان ثبت شد، تنها می توانست روزانه ۱۰ خودروی سبک و ۷ خودروی سنگین (اتوبوس و کامیون بنز) تولید کند.
    هفت سال بعد، ایران ناسیونال با افتخار اعلام کرد که سرمایه شرکت در همین مدت کوتاه، بیش از ۱۲ برابر شده و ایران ناسیونال از نظر کیفیت و کمیت تولید، در ردیف بزرگترین خودروسازان آسیا قرار گرفته است.
    پس از آن، در سال ۱۳۵۲، ایران ناسیونال اعلام کرد که خودکفایی در تولید قطعات یدکی را در راس برنامه هایش قرار داده است.
    بدین ترتیب، در همین سال، شرکت های بلبرینگ، پیستون و ایدم تبریز، شرکت ریخته گری، شرکت رضای مشهد و… توسط این کمپانی تاسیس شد.
    در همین سالها، محمود خیامی با کمک گروهی دیگر از سرمایه داران ایران، بانک صنعت و معدن و فروشگاه های زنجیره ای کوروش را نیز بنیان نهاد.
    سال ۱۳۵۶، ایران ناسیونال اعلام کرد که می خواهد “پیکان” را از خط تولیدش خارج کند، با شرکت پژو وارد شراکت جهانی شود و تولیداتش را به کشورهای دیگر صادر کند.
    یکسال بعد، محمود خیامی دستگیر شد، اموالش مصادره شد، همه دارایی ها، از جمله حساب های بانکی اش مسدود شد و خیلی محترمانه از کشور اخراج شد.
    اگر فکر می کنید به آخر داستان رسیده اید، باید بگویم که داستان تازه شروع شده است!
    محمود خیامی به دلیل سابقه خوبی که در همکاری با شرکت مرسدس بنز آلمان داشت، از این شرکت اعتبار گرفت و در خارج از ایران، کارش را به عنوان فروشنده از صفر آغاز کرد.
    به دلیل نبوغ اقتصادی که داشت، این بار هم موفق شد و اکنون خانواده او، یکی از نمایندگی های فروش مرسدس در انگلیس و آمریکا را دارد. محمود اعتقاداتی داشت که آنها را تحت تاثیر پول و قدرت قرار نمی داد.
    برای همین، زمانی که تمام اموالش را از او گرفتند و از کشور اخراجش کردند، باز هم بر سر اعتقاداتش باقی ماند.
    او با ثروتی که از فروش “مرسدس” در آمریکا به دست آورد، شروع به ساخت مدرسه در مناطق روستایی استان خود (خراسان) کرد و آنقدر به این کار ادامه داد تا به یکی از بزرگترین مدرسه سازان تاریخ کشور تبدیل شد.
    خیامی در سالهای گذشته نه‌ تنها ۱۱۰ مدرسه در روستاهای استان خراسان ساخته است، بلکه هشت مجموعه بزرگ آموزشی نیز در مشهد احداث کرده است.
    خیامی ساخت هجده مجموعه کار و دانش را در استان خراسان به پایان رسانده که هجده میلیارد تومان هزینه دربرداشته است.خیامی بخشی از ثروت خود در انگلستان را نیز صرف برگزاری همایش هایی برای گفتگو میان پیروان اسلام و مسیحیت کرده است.
    بخش دیگری از ثروت خیامی هم به خرید اشیای عتیقه ایرانی در حراجی های بین المللی اختصاص یافته و بالاخره او، اکنون یکی از یاری رسانان به برنامه های فرهنگی ایرانیان در خارج از کشور است.
    نام بعضی از کارخانه‌ها و موسسات برادران خیامی
    1- کارخانه لاستیک سازی بریجستون ایران
    2- شرکت پیستون‌سازی ایران
    3- کارخانه پولی رنگ (تولیدکننده رنگ اتومبیل)
    4- کارخانجات رضا در مشهد برای تولید سپر و رینگ اتومبیل (قطعات اتومبیل حال حاضر)
    5- کارخانه جوش اکسیژن در مشهد با سهم 25 درصدی ایران ناسیونال
    6- کارخانه ایدم در تبریز برای تولید موتور
    7- کارخانه فنرسازی در جاده کرج
    8- کارخانه تولید شن ریخته‌گری
    9- کارخانه تولید موتور اتومبیل برای تولید قسمت‌هایی از سیلندر و رینگ و پیستون اتومبیل
    10- هنرستان مدرسه صنعتی ایران ناسیونال برای تربیت تکنسین در جاده قدیم کرج
    11- هنرستان بزرگ صنعتی مشهد
    12- بیمارستان بزرگ در مشهد که نیمه کاره ماند.
    13-مرکز مبارزه با سرطان در خیابان کوهسنگی مشهد
    14- احداث 12 باب واحد آموزشی در 12 شهر از استانهای خراسان توسط محمود خیامی
    15-احداث 8 باب واحد آموزشی در شهر مشهد به نام امام هشتم توسط محمود خیامی
    16- شروع احداث 110 واحد آموزشی روستایی به نام محمودیه در خراسان



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  11. #3946


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    توقف عرضه خودروهای خارجی توسط واردکنندگان!
    پرشین خودرو: در شرایطی که رییس سازمان حمایت بر تداوم عرضه و فروش خودرو به قیمت‌های درج شده بر روی سامانه 124 تاکید کرده است، برخی واردکنندگان علاوه بر افزایش قیمت، عرضه محصولات را نیز متوقف کرده‌اند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، به گفته نمایندگی‌های فروش یکی از این شرکت‌ها، عرضه محصولات این شرکت در یک ماه و نیم گذشته متوقف بوده است و برخی از نمایندگی‌های این شرکت اظهار می‌کنند در شرایطی که این شرکت عرضه خودرو در شبکه نمایندگی‌ها را متوقف کرده مشخص نیست که چگونه این محصولات سر از بازار آزاد با قیمت‌های آنچنانی در می‌آورند.
    در حال حاضر قیمت برخی از محصولات این واردکننده در بازار آزاد تا حدود 40 میلیون تومان بیشتر از نرخ‌های مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بوده و مشخص نیست سود قابل توجه ایجاد شده نصیب چه کسانی می‌شود.
    در این میان نکته جالب توجه آن است که اگرچه قیمت‌های درج شده بر روی سایت فروش این شرکت متناسب با نرخ‌های اعلامی سامانه 124 است، اما در کنار این قیمت‌ها، جداول محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و بیمه بدنه نیز به صورت جداگانه درج شده و به گفته نمایندگی‌های فروش به صورت جداگانه از مشتریان دریافت می‌شود.
    به نوشته ایسنا، این اقدام در حالی است که رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیش از این تاکید کرده بود که نرخ‌های درج شده برروی سامانه 124 قیمت مصرف‌کننده بوده و عرضه‌کنندگان خودرو حق ندارند تحت هیچ عنوانی پول بیشتری نسبت به این قیمت‌ها از خریداران دریافت کنند.
    عدم عرضه محصول از سوی برخی شرکت‌ها در حالی است که آمارهای گمرک نشان دهنده رشد قابل توجه واردات خودرو در شش ماهه نخست امسال است.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  13. #3947


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خشم یک یهودی میلیاردر از ورود مازراتی و لامبورگینی به ایران!
    پرشین خودرو: یک یهودی میلیارد به نام بیل دی بلاسیو که در نیویورک زندگی می کند به مازراتی و لامبورگینی هشدار داد که گسترش بازار محصولات خود را در ایران متوقف کنند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این یهودی میلیاردر که به نظر می رسد به بازار خودروهای وارداتی ایران به شدت علاقه مند است، سایتی را به آدرس Iran Watchlist - A tool for Awareness, Action Accountability راه اندازی کرده است.
    وی در کنفرانسی که در یک نمایشگاه مازراتی برگزار شد افزود: مازراتی به تازگی نمایندگی خود را در تهران افتتاح کرده است.
    وی که به نظر می رسد از ورود مازراتی به ایران خشمگین شده است در این کنفرانس خبری گفت: گسترش بازار خودروهای لوکس در ایران آن هم تحت فشار تحریم ها، منجر به وضع تحریم های جدید برای اعمال فشار اقتصادی علیه ایران و اجبار ایران به توقف دسترسی به سلاح های! هسته ای می شود.
    این یهودی میلیاردر نیویورک، علاوه بر سایت مذکور، دو اتحادیه را به نام ایران ۱۸۰ و ایالت متحده آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران، به راه انداخته است و هدف خود را از این اقدام بسیج کردن مصرف کنندگان برای فشار آوردن به کارخانه های مذکور در جهت قطع صادرات خود به ایران عنوان کرده است.
    بیل دی بلاسیوی یهودی با هشدار به مازراتی و لامبوگینی گفت: هیچ کارخانه اتومبیل لوکسی نمی خواهد که برندش به خطر بیفتد و به مخاطره نیفتادن مازراتی و لامبورگینی در صورتی ممکن است که آنها به تحریم ها علیه ایران دامن بزنند.
    وی در ادامه حرف هایش گفت: این خواست مشتریان آمریکایی مازراتی ( که بیش از نیمی از خریداران این خودرو در سراسر جهان هستند) است که جلوی برنامه هسته ای ایران با ممنوعیت خرید هرکالایی گرفته شود.
    به گزارش افکارنیوز، او که به نظر می رسد به بازار خودروی ایران کاملا مشرف است گفت: با کاهش ۶۶ درصدی تولید خودروی ایران در مقایسه با سال گذشته و کاهش ۴۲ درصدی آن در سال اخیر، دولت ایران فشارهای اقتصادی را کاملا احساس کرده است!
    البته درکنار هشدارهای میلیاردر صهیونیست به مازراتی و لامبورگینی، نماینده او، مارک والاس به همه اتومبیل سازان دنیا هشدار داد.
    او خطاب به تمام کارخانه های اتومبیل سازی گفت: تمام اتومبیل سازانی که در حال حاضر در ایران فعالیت می کنند باید بازار ایران را ترک و ادامه فعالیت هایشان را متوقف کنند.
    در این کنفرانس لوکس سواری یهودیان صهیونیست، کریس دی ویتو، مدیر اجرایی ایران ۱۸۰ گفت: در حال حاضر که ایران خطری برای ثبات و صلح بین الملل به شمار می رود، به افکار بین المللی پشت کرده اند و درحال حاضر فروش محصولات این کارخانجات در ایران بسیار نگران کننده است. تنها مورد قابل قبول از این کارخانه اتومبیل سازی این است که آنها دفتر خود در ایران را ببندند.
    داو هیکیند نیز در این کنفرانس گفت: این بسیار نامعقول و شرم آور است برای شرکت هایی که با تجارت با ایران در جهت تضعیف تحریم ها گام بر می دارند. هر کارخانه ای که با ایران همکاری کند به این تروریست ها کمک کرده است که یک گام به اهداف خود نزدیک تر شوند و این موضوع به معنای واقعی کلمه همکاری با دشمن است!
    صدای یهود مدعیست این سایت چهار اطلاعیه از چهارکارخانه خودروسازی فیات، ولوو، پورشه و هیوندای مبنی بر قطع فروش به ایران و عدم انعقاد دوباره قرارداد دریافت کرده است.
    لازم به ذکر است که بیل دی بلاسیو کسی است که با رصد بازارهای لوکس خودروی در ایران درصدد اعمال فشار بر کشورمان برآمده است. وی برای اولین بار نیست که یک خودروسازی را برای قطع ارتباط با ایران تحت فشار می گذارد. وی پیش از این به کارخانه نیسان برای قطع همکاری با کشورمان هشدار داده بود.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  15. #3948


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تزریق 1.5 میلیارد یورو پول نفتی به صنعت خودرو
    پرشین خودرو: با توافق بانک مرکزی و وزارتخانه‌های «نفت» و «صنعت، معدن و تجارت»، یک و نیم میلیارد یورو از پول نفت صادراتی ایران به اروپا، صرف واردات قطعات و مواد اولیه صنایع خودروسازی و ماشین‌سازی کشور خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بر اساس این توافق که به تازگی انجام شده، وزارت نفت و بانک مرکزی موافقت کرده‌اند تا یک و نیم میلیارد یورو از پول نفت صادراتی به اروپا، به شرکت‌های تامین‌کننده قطعات و مواد اولیه مورد نیاز صنایع خودروسازی و ماشین‌سازی ایران تعلق گیرد.
    بر این اساس، وزارت «صنعت، معدن و تجارت» نیز متعهد شده معادل ریالی این یک و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت پرداخت شود. آن طور که خبر می‌رسد، یک میلیارد از این پول صرف صنعت خودرو خواهد شد و نیم میلیارد یورو باقیمانده نیز به صنایع ماشین‌سازی کشور می‌رسد.
    این تصمیم از آن جهت گرفته شده که هم اکنون صنایع داخلی به دلیل مشکلات و موانع موجود ناشی از محدودیت‌های بین‌المللی، عملا امکان نقل و انتقال مستقیم پول را ندارند و از همین رو با مشکلات فراوانی در تامین قطعات و مواد اولیه روبه‌رو شده‌اند.
    «افت تیراژ»، «تعطیل یا نیمه تعطیل شدن واحدهای تولیدی» و «بیکار شدن کارگران» از جمله عوارض منفی و نگران‌کننده‌ای به شمار می‌روند که سرنخ اصلی آنها را باید در محدودیت‌های ایجاد شده در نقل و انتقال پول جست‌جو کرد.
    در واقع به نظر می‌رسد آنچه که بیش از همه، صنعتگران داخلی به خصوص خودروسازان را در موضوع محدودیت‌های بین‌المللی آزار داده و چالش به وجود آورده، همین محدودیت‌های مربوط به نقل و انتقال پول است. این موضوع در صنعت خودرو تاثیری بسیار بد گذاشته و کارشناسان یکی از دلایل اصلی افت تیراژ را در این صنعت، همین مشکل مربوط به نقل و انتقال پول می‌دانند.
    به گفته آنها، چون خودروسازان و قطعه‌سازان نمی‌توانند پول به خارج از کشور انتقال داده و بابت واردات قطعات و مواد اولیه با شرکت‌های خارجی تسویه حساب کنند، «تامین» با مشکل حادی روبه‌رو شده و در نهایت و در کنار سایر مشکلات و موانع، به افت شدید تولید انجامیده است.
    اولتیماتوم رنو
    محدودیت نقل و انتقال پول اما سبب شده حتی تولید خودروهای فعلی در کشور نیز به خطر بیفتد و خودروسازان خارجی تهدید به توقف فعالیتشان در ایران بکنند، تهدیدی البته از سر ناچاری.
    به عنوان مثال گفته می‌شود شرکت رنو در اولتیماتومی به خودروسازان اعلام کرده اگر تا پایان سال جاری میلادی طلب خود را وصول نکند، فعالیت‌هایش در صنعت خودرو ایران را به حالت تعلیق در خواهد آورد.
    ظاهرا رنو در حال حاضر حدود 200 میلیون یورو (با احتساب یوروی سه هزار و 300 تومانی، معادل 660 میلیارد تومان) از خودروسازان ایرانی طلبکار است و خودروسازان به دلایلی از جمله محدودیت در نقل و انتقال پول و البته «بی‌پولی»، امکان پرداخت این طلب هنگفت را ندارند.
    رنو البته در گذشته با روش‌هایی خاص مشکل نقل‌ و‌ انتقال پول خودروسازان کشور را در سیستم خود حل کرده بود، اما ظاهرا مشکلات به اوج رسیده و راهکارهای این شرکت فرانسوی نیز حلال مشکلات نیست.
    رنو در حال حاضر تندر-90 و مگان را در ایران به تولید می‌رساند و پیش‌تر نیز گفته که هزینه‌های تولید این دو خودرو رشد زیادی کرده است.
    از سوی دیگر اما پژو نیز به عنوان دیگر خودروساز فرانسوی حاضر در ایران، به دلیل عدم دریافت پول، قطعات لازم را در اختیار ایران خودرو قرار نمی‌دهد و به همین دلیل تیراژ این شرکت طی نیمه نخست امسال شدیدا افت کرده است. این شرکت حتی به تازگی نیز اجازه انتقال یک محموله قطعات 40 هزار دستگاهی پژو 206 را به ایران نداده، چون پول آن را دریافت نکرده است. ایران خودرو امیدوار بود با ورود این محموله، سر و سامانی به اوضاع تولید 206 بدهد، اما در نهایت محموله به ایران نرسید.
    حال کارشناسان معتقدند با توجه به این شرایط، باید به هر نحو که شده مشکلات مربوط به نقل و انتقال پول را حل کرد تا قطعه‌سازان و خودروسازان بتوانند برای مواد اولیه و قطعات خود سفارش‌گذاری لازم را انجام دهند.
    به نوشته دنیای اقتصاد، از همین رو بود که اوایل هفته نیز دولت (سازمان توسعه تجارت) با بخش خصوصی بر سر استفاده از ارز صادراتی در بخش تولید، به توافق رسید و قرار شد مرکزی برای مبادلات ارزی میان صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایجاد شود.
    اوضاع از این قرار است که وزارت «صنعت، معدن و تجارت» مرکزی برای مبادلات ارز صادراتی در نظر خواهد گرفت و در آنجا تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از ذخایر ارزی صادرکنندگان، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز خود را به کشور وارد کنند.
    در عوض معادل ریالی ارز استفاده شده، به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد و با این روش، تولیدکنندگان می‌توانند محدودیت‌های مربوط به نقل و انتقال پول را به نوعی دور بزنند.
    حالا نیز بانک مرکزی و وزارتخانه‌های «نفت» و «صنعت، معدن و تجارت» توافق کرده‌اند تا ارز نفتی صرف واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خودروسازان و صنایع ماشین‌سازی شود.
    البته پرسشی که اینجا مطرح می‌شود این است که ریال معادل ارز نفتی را خود وزارت «صنعت، معدن و تجارت» پرداخت خواهد کرد، یا خودروسازان و قطعه‌سازان باید آن را متقبل شوند.
    اگر قرار باشد قطعه‌سازان و خودروسازان بابت ارز نفتی استفاده شده برای واردات مواد اولیه و قطعات، ریال به وزارت نفت بدهند، اوضاع باز هم پیچیده خواهد شد، زیرا صنایع قطعه و خودرو ماه‌هاست با ‌«بی‌پولی» دست و پنجه نرم می‌کنند و دستشان خالی است. آنها حتی از مدت‌ها پیش درخواست خود را برای دریافت وام و تسهیلات به دولت ارائه داده‌اند اما تا به امروز ریالی دست آنها را نگرفته است.
    حال اگر قرار باشد وزارت «صنعت، معدن و تجارت» پرداخت معادل ریالی ارز نفتی را متقبل شود، آنگاه باید گفت که اتفاقی مثبت و پیش رونده در صنایع خودرو و قطعه رخ داده است، زیرا در این صورت خودروسازان بدون اینکه رسما وام و تسهیلاتی گرفته و مجبور به بازپرداخت کوتاه مدت و با بهره بالای آن باشند، عملا بخشی از مشکلات مربوط به تامین قطعات و تولید خود را حل شده خواهند دید.
    به عبارت بهتر، در صورت پرداخت معادل ریالی ارز نفتی از سوی وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، عملا دیگر نیازی به پرداخت وام و تسهیلات به خودروسازان و قطعه‌سازان (حداقل تا مدتی)، نخواهد بود.
    صنعت خودرو قرار بوده هزار میلیارد تومان از دولت وام بگیرد، وامی که برای دریافت آن باید وثیقه بگذارد، شش ماهه آن را پس بدهد و بهره‌ای بسیار بالا برایش بپردازد، حال آنکه اگر وزارت صنعت معادل ریالی ارز نفتی را متقبل شود، عملا به خودروسازان وام داده است. تازه با احتساب نرخ فعلی یورو در مرکز مبادلات ارزی
    (حدود سه هزار و 300 تومان)، خودروسازان چهار برابر وام مورد نظر را دریافت کرده‌اند که البته با توجه به نوع برخورد این روزهای دولت با صنایع داخلی به خصوص خودروسازی، بسیار بعید است چنین لطفی در حق آنها شود.
    با این حساب باید منتظر ماند و دید توافق میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های نفت و «صنعت، معدن و تجارت» چه زمانی رنگ عمل به خود خواهد گرفت و چه کسی باید ریال معادل ارز نفتی را تامین و پرداخت کند؟

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  17. #3949


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    هوندا CR – V به رومانی هم راه یافت




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: نسل جدیدی از خودروی هوندا CR – V با قیمت پایه 24676 دلار وارد بازار رومانی شد.
    به گزارش خبر خودرو، بعد از ورود CR – V به بازار های بزرگی نظیر ایالات متحده و ژاپن ،نسل جدید این خودرو با قیمتی 24676 دلاری وارد بازار کشور رومانی شد.
    این خودرو که دارای چندین نسخه مختلف با قیمت های 24676 ،29500و 31980 دلاری می باشد از آوریل سال آینده در نمایشگاه های هوندا در کشور رومانی عرضه خواهد شد.
    خودروی 29500 دلاری CR – V دارای یک موتور 2.0 لیتری I – VTEC به توان 155 اسب بخار می باشد و می تواند با تجهیز بسته ای به نام الکانس به 4WD تبدیل شود.
    ارزان ترین نسخه دیزل I – DREC به توان 150 اسب بخار می باشد.
    مهم ترین رقیب خودروی هوندا CR – V ،شاسی بلند کیا اسپرتیج محسوب می شود.
    این خودرو دارای یک موتور 2.0 لیتری CRDi است و قیمت آن 23296 یورو می باشدالبته تیگوآن 2.0 لیتر TDI نیز با قیمت 28747 یورو رقیب دوم CR – V به شمار می رود.

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

  19. #3950


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کرایسلر ادعای نامزد ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرد




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: سرجیو مارچیونه – مدیر گروه کرایسلر – ضمن تاکید بر تعهد این برند به بازار آمریکا از عدم انتقال تولید آن به چین خبر داد.
    به گزارش خبر خودرو، مارچیونه با انتشار بیانیه ای در پاسخ به ادعای میت رامنی – نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – مبنی بر تصمیم کرایسلر برای انتقال تولید جیپ از اوهایو به چین گفت : شرکت کرایسلر نسبت به کارکنان آمریکایی اش احساس تعهد می کند و تصمیمی برای تعطیلی این خط تولید در اوهایو را ندارد.
    مارچیونه در ادامه بیانیه اش خطاب به کارکنان گفت : می خواهم بار دیگر و به صورت روشن موضع شرکت را این گونه اعلام کنم : تولید جیپ به هیچ وجه به چین انتقال نخواهد یافت .
    جیپ یکی از مشهورترین برندهای ما در سراسر جهان است که ریشه ای آمریکایی دارد ،بنابراین هیچ خودرویی نظیر رنگلر خط تولید اوهایو را ترک نخواهد کرد.
    مارچیونه گفت شرکت به دنبال سرمایه گذاری 1.7 میلیارد دلاری توسعه نسل جدید شاسی بلندهای جیپ می باشد. حدود 500 میلیون از مبلغ برای خرید تجهیزات تاسیسات تولدو استفاده می شود و سبب ایجاد 1100 فرصت شغلی تا سال 2013 می گردد.

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (1st November 2012)

صفحه 395 از 771 نخستنخست ... 295345375385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405415445495 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University