چهار تیونر؛ چهار روایت متفاوت از موستانگ؛ در سما 2012
پرشین خودرو: با نزدیک شدن به شروع نمایشگاه سما؛ خودروسازان، به خصوص خودروسازانی که در زمینه تولید اسپرتها و ماسلکارها فعالند؛ مشغول آمادهسازی جدیدترین دستاوردهای خود هستند؛ دستاوردهایی که قرار است چهره جذاب و غرش پیشرانههایشان بازدیدکنندگان را به هیجان آورد!
به گزارش «پرشین خودرو»، موستانگ سمبلی است که حتی بدون نام فورد نیز در سراسر جهان شناخته شده است. یک آمریکایی واقعی و تصویری از هرآن چه که تاریخ خودروسازی این کشور از عصر طلایی دهه 60 به یاد دارد. در این میان قرار است که در سمای 2012 چهار قرائت جدید از موستانگ به نمایش گذاشته شود. چهار قرائت که هرکدام در آرایش، طراحی و خصوصیات فنی با یکدیگر متفاوتند و حرف خاص خود را میزنند.
اولین مدل، Ringbrothers Mustang GT است. پیشرانه V8 5 لیتری در این زمانه که پیشرانهها روز به روز کوچکتر و کمحجمتر میشوند غنیمتی است! که به گیربکس شش سرعته دستی متصل شده است و البته از سوپرشارژر هم بهره میبرد. سیستم تعلیق بهبود یافته، ترمزهای قدرتمندتر، کیت بدنه فیبرکربن، رنگ اختصاصی و رینگ و تایرهای بزرگتر- البته به اندازه که تعادل میان فرم و عملکرد حفظ شود- از دیگر تغییراتی است که در این قرائت خاص از موستانگ اجرا شده است.
Stitchcraft Mustang قرائت دیگری است که بدنه کانورتیبل موستانگ را برگزیده است. پیشرانه V6 3.7 لیتری باز هم به گیربکس شش سرعته دستی متصل شده است و تیونرها سامانه نیتروژن اکسید را برای افزایش مقطعی قدرت موتور انتخاب کردهاند؛ سامانه که با آن میتوان تجربه مشابه بازی Need For Speed را از نزدیک تجربه کرد!
اگزوزهای ساخت FlowMaster، کمکفنرهای ساخت Hotchkis و ترمزهای Wilwood به این آمریکایی تیون شده تواناییهای حرکتی و عملکرد بهتری میبخشد. کیت بدنه فیبرکربن هم از دیگر تغییراتی است که چهره موستانگ را جذابتر میکند.
تیونر DSO Eyewear هم سومین تیونری است که موستانگ را برای هنرنمایی خود انتخاب کرده و البته گونه مجهز به پیشرانه 5 لیتری V8. گیربکس شش سرعته اتوماتیک با قابلیت انتخاب دندهها وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه را به عهده دارد؛ پیشرانه که با استفاده از دو توربوشارژر ویپل، قدرت باورنکردنی 750 اسببخاری را تولید میکند. علاوه بر این افزایش چشمگیر قدرت؛ کمک فنرهای ایباخ و دیسکهای ترمز برمبو نیز به بهبود عملکرد و تواناییهای حرکتی موستانگ کمک میکنند.
رینگ و تایرهای بزرگتر؛ کیت بدنه فیبرکربن و فضای داخلی لوکستر از دیگر تغییراتی هستند که DSO بر روی موستانگ انجام داده است. بدین ترتیب شاهد فضای اسپرتتر و لوکستری در موستانگ هستیم که با همراهی سیستم صوتی راکفورد؛ جذابیت دوچندانی پیدا میکند.
آخرین تیونرهایی که وظیفه تقویت موستانگ را بر عهده گرفتهاند؛ Mothers,AutoSport Dynamics, RTR اند که باز هم پیشرانه 5 لیتری V8 و گیربکس شش سرعته دستی را برگزیدهاند تا 650 اسببخار تولیدی را به چرخهای عقب منتقل کنند. کیت بدنه فیبرکربنی، رینگ و تایرهای بزرگتر و کمکفنرهایی که برای پیست مسابقه تنظیم شدهاند؛ همچون بقیه تیونرها؛ تمهیداتی هستند که توسط مهندسین و طراحان برگزیده شدهاند. ضمن این که امکان سفارش پوشش صندلیهای اسپارکو نیز وجود دارد.