.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 52 از 67 نخستنخست ... 232424344454647484950515253545556575859606162 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 511 تا 520 , از مجموع 667

موضوع: جدیدترین اخبار CNG

  1. #511


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    شهرآرا:
    فرصت یک‌ماهه استانداری خراسان رضوی به جایگاه‌داران سی‌ان‌جی و شرکت گاز


    Click here to enlarge


    هفته پایانی مهر‌ امسال، اختلاف جایگاه‌داران سی‌ان‌جی استان و شرکت گاز در خصوص نحوه محاسبه بهای گاز مصرفی بالا گرفت و جایگاه‌داران با اعلام اینکه توان پرداخت قبوض شرکت گاز را ندارند، نسبت به تعطیلی 50‌درصد از جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان هشدار دادند. به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از روزنامه شهرآرا، جایگاه‌داران سی‌ان‌جی با ارسال نامه‌ای به معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی، با اذعان به اینکه نحوه محاسبه بهای گاز مصرفی ناعادلانه است، خواستار پیگیری موضوع از طرف استانداری خراسان رضوی شدند.
    پس از انتشار اين نامه در رسانه‌ها، شرکت گاز به اظهارات انجمن صنفي جايگاه‌داران سي‌ان‌جي استان واکنش نشان داد و با انتشار جوابيه‌اي به اين اظهارات، اعلام كرد: آنچه به‌عنوان اختلاف سیستم اندازه‌گیری شرکت گاز با مقادیر فروش گاز مطرح گردیده، اولا در کمتر از حدود 10درصد جایگاه‌ها وجود دارد و دوما این اختلاف ناشی از نقص تجهیزات جایگاه‌ها، وجود نشتی، نگهداری ناصحیح و سهل‌انگاری در تعمیرات دوره‌ای آن‌ها است که ‌‌باید جایگاه‌داران با هماهنگی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، طبق دستورالعمل‌های ابلاغی نسبت به رفع آن اقدام كنند.
    تا 8درصد انحراف در جايگاه‌ها را قبول داريم
    در عین حال پس از اظهارات عنوان شده، معاون وقت عمراني استاندار خراسان رضوي به این موضوع واکنش نشان داد و در خصوص وضعيت رسيدگي به نامه جايگاه‌داران ‌سي‌ان‌جي به خبرنگار ما اعلام كرد كه بعد از رسيدن اين نامه‌، دستور مجددي براي بررسي اين اعتراض‌ها داده شده است.
    به گفته او، مجموع جايگاه‌هاي گاز سي‌ان‌جي استان 200‌ميليارد‌ريال به شركت گاز بدهكار هستند و اگر خطايي هم وجود دارد، نبايد جايگاه‌داران از پرداخت تمام مبلغ قبض‌هاي گاز خود سر باز بزنند.
    10‌درصد تعدیل در قبض‌ها اعمال شده است
    پس از تغییر معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی، محمد‌حسن واحدی که به‌عنوان سرپرست در معاونت عمرانی استانداری حضور یافته، در خصوص آخرین اقدامات صورت‌پذیرفته در خصوص رفع اختلاف جایگاه‌داران سی‌ان‌جی و شرکت گاز اظهار داشت: طبق آخرین جلسه کارگروه سی‌ان‌جی استان، مقرر شد تا شرکت گاز و جایگاه‌داران سی‌ان‌جی در یک بازه زمانی یک‌ماهه اختلافات خود را حل كنند، در غیر این صورت استانداری تصمیم‌گیری نهایی را در این زمینه انجام خواهد داد.
    واحدی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در آخرین جلسه این کارگروه مقرر‌ شد شرکت گاز تا مشخص شدن وضعیت نهایی، قبض‌هاي جایگاه‌های سی‌ان‌جی را با کسر 10‌درصد مبلغ دریافت کرده و پس از تعیین وضعیت نها‌یی، تغییرات را در قبض‌ها اعمال كند.
    وی تاکید کرد: این موضوع به تمامی جایگاه‌داران و شرکت گاز ابلاغ شده و تصمیم‌گیری نهایی ظرف یک ماه آینده اعلام خواهد شد.
    سرپرست معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی در واکنش به این سئوال که چرا حل مشکل قبوض گازجایگاه های سی ان جی چند سال به طول انجامیده است، اظهارکرد: استان خراسان رضوی تنها استان کشور است که کارگروه سی‌ان‌جی در آن تشکیل شده و این کارگروه مشکلات این بخش را بررسی و اقدامات لازم در جهت رفع آن‌ها را انجام می‌دهد.
    __________________

  2. #512


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    در كنفرانس پنجم؛
    از برگزیدگان صنعت CNG قدردانی می شود

    شهرام اسدپور -
    مدير طرح احداث جايگاه هاي CNG شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران اعلام كرد : در پنجمين كنفرانس بين المللي صنعت CNG از برگزيدگان اين صنعت به نحو مقتضي قدرداني خواهد شد.
    مدير طرح احداث جايگاه هاي CNG درگفتگوي تلفني با خبرنگار پنجمين كنفرانس CNG گفت: در نظر است امسال در كنفرانس CNG با حضور مسوولين ارشد، از برگزيدگان صنعت CNG كه نقش برتري را در حوزه هاي مختلف چون توسعه ، تعمير ونگهداشت جايگاه ، فرهنگ سازي استفاده از تجهيزات گاز سوز، تامين تجهيزات، تعمير كنندگان و تجهيز كنندگان جايگاه، سازندگان، كارگاه هاي تبديل خودروهاي بنزين سوز به گاز سوز، شركت هاي خودروساز و قطعه سازان و ساير وابستگان به صنعت مثل شركت هاي منتخب استاني در حوزه هاي گاز رساني و برق رساني به جايگاه ها به نحو مقتضي تشكر به عمل آيد.
    قائم مقام پنجمين كنفرانس CNG در ادامه اين گفتگو، در پاسخ به اين سوال كه بر اساس چه معياري برگزيدگان صنعت CNG انتخاب شده اند، گفت: برابر برنامه ريزي كه از قبل در روند توسعه و نگهداشت جايگاه هاي CNG داشته ايم، گروه كارشناسي متشكل از مديريت هاي تابعه تشكيل و با انتخاب يك سري شاخص هاي فني و اجرايي، حدود رفتاري مخاطبين اندازه گيري شده است كه براين اساس، منتخبين شناسايي و به نحو مقتضي از آنها قدرداني خواهد شد.
    اسدپور در ادامه افزود : هدف از انتخاب برگزيدگان در پنجمين كنفرانس CNG ، قدرداني از زحمات و تلاش هاي تمامي همكاران و دست اندركاران صنعت CNG است كه توانسته اند با كار و تلاش شبانه روزي موفقيت هاي بزرگي را نصيب كشور كنند .
    مدير طرح احداث جايگاه هاي CNG كشور در ارتباط با موفقيت هاي حاصل شده، تصريح كرد : خارج كردن سبد سوخت مصرفي كشور در بخش حمل و نقل از حالت تك محصولي با مصرف روزانه بيش از 18 ميليون متر مكعب گاز طبيعي فشرده شده در سيستم حمل و نقل كشور و ارزش افزوده حاصل از آن، بومي سازي تجهيزات توسط سازندگان بخش خصوصي و زمينه اشتغال ايجاد شده در اين ارتباط و مواردي ديگري از اين دست، چيزي نيست جز موفقيت بزرگ متخصصان كشور در استفاده از سوخت گاز طبيعي در سيستم حمل و نقل كشور و ايجاد يك صنعت نوبنياد كه محصول آن تنها مختص به استفاده در بخش حمل و نقل نيست بلكه ساير زمينه هاي صنعتي را نيز در برگرفته است .
    اين مقام مسوول در حوزه صنعت CNG در ادامه افزود: كنفرانس آذرماه محل مناسبي براي قدرداني از زحمات دست اندركاران صنعت CNG است؛ چرا كه در اين كنفرانس تمامي وابستگان به صنعت، از مسوولين و تصميم گيرندگان تا بهره برداران و جايگاه داران حضور دارند و از نزديك با دستاوردها و تلاش هاي انجام شده در اين صنعت آشنايي بيشتري خواهند يافت.
    __________________

  3. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (31st October 2012)

  4. #513


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    شانا:
    اوجی اعلام کرد:

    بهره گیری از تجهیزات پیشرفته در سامانه اندازه گیری گاز کشور، باعث کاهش کسری گاز می گردد



    Click here to enlarge


    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از کاهش هفت میلیارد مترمکعبی هدر رفت گاز در شبکه انتقال کشور خبر داد.
    به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبرگزاری شانا، جواد اوجی در حاشیه نشست مدیران ارشد صنعت نفت با نمایندگان رسانه های کشور افزود: در پی پایش های مستمر و بهره گیری از تجهیزات پیشرفته در سامانه اندازه گیری گاز کشور، حجم گازهای گمشده از 12 میلیارد متر مکعب به پنج میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

    وی با اشاره به گزارش سال 1389 دیوان محاسبات کشور مبنی بر پنج میلیارد مترمکعب کسری گاز در سامانه اندازه گیری اظهار کرد: در کشوری که سالانه بیش از 150 میلیارد مترمکعب گاز به وسیله 300 هزار کیلومتر شبکه شهری و روستایی در آن جا به جا می شود، نشت مقداری گاز، به نظر طبیعی است.

    اوجی استاندارد جهانی نشت گاز را 2.5 تا سه درصد اعلام و اظهار کرد: این میزان نشتی در شبکه انتقال گاز ایران تا حجم 12 میلیارد مترمکعب هم ثبت شده، اما با بهره گیری از فناوری های جدید و پایش های دقیق تر در سامانه اندازه گیری گاز، این میزان تا پنج میلیارد مترمکعب کاهش یافته است که گام مهمی در جلوگیری از هدررفت گاز به شمار می آید.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: احداث خطوط لوله جدید، تغییر کنتور و افزایش بهای گاز، دیگر راهکارهایی هستند که می تواند رقم کنونی هدررفت گاز (5 میلیارد متر مکعب) را در سال های آینده به طور چشمگیر کاهش دهد.
    __________________

  5. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (31st October 2012)

  6. #514


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge


    چرا برخی از جایگاه‌های سوخت تعطیل شدند؟

    عصر خودرو :
    رییس کانون کارفرمایان جایگاه‌داران عرضه سوخت علت تعطیلی برخی از جایگاه‌ها را تعمیرات دوره‌ای تجهیزات جایگاه، اختلال ناشی از نصب ماهانه نسخه جدید سامانه‌ی هوشمند سوخت، نبود قطعات یدکی مورد نیاز و نپرداختن کارمزد جایگاه‌داران از سوی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و در نتیجه‌ی آن نداشتن توان خرید فرآورده از سوی جایگاه‌دار عنوان کرد.


    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا ناصر رییسی‌فر با اشاره به این‌که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مصوبه‌ای دارد مبنی بر این‌که تحت هیچ شرایطی نباید هیچ جایگاه سوختی تعطیل شود، مگر با ضوابط خاص گفت: با وجود این مصوبه اما باز هم شاهد تعطیل‌شدن برخی از جایگاه‌ها در سطح شهر به دلیل عدم توانایی جایگاه‌داران برای خرید فرآورده‌های نفتی هستیم.
    وی با اعلام این‌که جایگاه‌داران حدود دو ماه و نیم کارمزد خود را دریافت نکرده‌اند، یادآور شد: عدم پرداخت کارمزد از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یکی از دلایل ناتوانی جایگاه‌داران برای خرید فرآورده‌ نفتی است.
    این جایگاه‌دار افزود: در حالی که جایگاه‌داران عرضه‌ی سوخت از شرکت ملی پخش فرآورده‌های ملی طلبکار هستند، این شرکت به دلیل بدهی اندک این جایگاه‌داران از ارسال فرآورده خودداری می‌کنند.
    البته رییسی‌فر اظهار کرد: تعداد جایگاه‌هایی که به دلیل خودداری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ارسال سوخت تعطیل شده‌اند بسیار اندک است که این شرایط نیز به دلیل برخورد سلیقه‌ای مدیران منطقه‌ای این شرکت اتفاق افتاده است.
    به گفته‌ رییس کانون کارفرمایان جایگاه‌داران عرضه سوخت گاهی اوقات به دلیل ارسال دیر هنگام فیش پرداختی بهای سوخت یا قطع‌بودن سیستم بانک، مدیر ناحیه شرکت پخش دستور قطع ارسال فرآورده به جایگاه را می‌دهد.
    وی با بیان این که انصاف نیست به دلیل بدهی مختصر یک جایگاه تعطیل شود، یاد‌آور شد: در چنین شرایطی تنها مردم با مشکل مواجهه می‌شوند.
    این جایگاه دار یکی‌دیگر از دلایل تعطیلی موقت و یا از کار افتادن برخی از نازل‌های جایگاه‌های عرضه‌ی سوخت را نبود قطعات یدکی مورد نیاز عنوان کرد.
    رییسی‌فر هم‌چنین نصب ماهانه نسخه جدید سامانه هوشمند سوخت را دلیل دیگر از کار افتادن برخی از پمپ‌ها اعلام کرد و افزود: البته البته تعداد جایگاه‌دار‌هایی که با این مشکل مواجه می‌شوند محدود است ضمن این‌که سامانه هوشمند سوخت در صورت بروز چنین مشکلی ظرف 24 ساعت نسبت به برطرف‌کردن آن اقدام می‌کند.
    به گفته‌ رییس کانون کارفرمایان جایگاه‌داران عرضه سوخت البته گاهی تغییرات ماهانه‌ای سامانه هوشمند سوخت به دلیل مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در کمتر از 24 ساعت برطرف نمی‌شود و مدت زمان بیشتری را باید برای حل آن صرف کرد.
    وی در پایان قرار‌داد یکطرفه جایگاه‌داران با شرکت ملی فرآورده‌های نفتی را دیگر علت‌ تعطیلی موقت جایگاه‌های سوخت برشمرد.

  7. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (31st October 2012)

  8. #515


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ایرنا: پیشنهاد تعیین تسهیلات احداث جایگاه سی.ان.جی روی میز ستاد هدفمندی


    Click here to enlarge

    قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از پیشنهاد این شرکت به ستاد هدفمندی یارانه ها برای تعیین تسهیلات احداث جایگاه های سی.ان.جی ( گاز طبیعی فشرده) خبر داد. به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از خبرگزاری ایرنا، ˈسید ناصر سجادیˈ در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی اضافه کرد: با تصویب و اجرای این پیشنهاد بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بیشتر در احداث جایگاه های سی.ان.جی تشویق می شوند.

    وی ادامه داد: با تائید این پیشنهاد، کارمزد عرضه کنندگان گاز طبیعی فشرده افزایش خواهد یافت.

    هم اکنون شمار جایگاه های سی ان جی کشور به 1951 باب رسیده است و تا پایان برنامه پنجم توسعه به 2 هزار و 500 جایگاه خواهد رسید.

    با تجهیز و راه‌اندازی جایگاه های جدید از اول مهر امسال، شمار نازل‌های راه‌اندازی شده در سراسر کشور به 11 هزار و 310 مورد و ظرفیت عرضه گاز طبیعی فشرده شده به دو میلیون و 94 هزار و 600 نرمال مترمکعب در ساعت رسیده است.

    با احتساب تولید و تبدیل خودروهای دوگانه سوز در دو بخش تبدیل کارگاهی و تولید کارخانه ای، هم اکنون بیش از 2 میلیون و 800 هزار خودروی گازسوز در کشور وجود دارد.

    ایران هم اکنون پس از پاکستان، چین و آرژانتین، مقام چهارم جهان را از نظر شمار جایگاه‌های سی‌ان‌جی به خود اختصاص داده است که با افزایش شمار آن به 2500 باب در سال 91، کشورمان دو کشور چین و آرژانتین را پشت سر خواهد گذاشت و پس از پاکستان در مقام دوم قرار خواهد گرفت.
    __________________

  9. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (31st October 2012)

  10. #516


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ضرورت حمایت مجلس از صنعت گاز در بودجه سال92
    تحقق اهداف پیش بینی شده صنعت گاز در برنامه پنجم توسعه نیازمند سرمایه گذاری سالانه 60 هزار میلیارد ریالی در قالب تخصیص بودجه و اعتبارات لازم است.
    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که تولید یک میلیارد و 300 میلیون مترمکعب گاز تا پایان برنامه پنجم، یکی از اهداف مهم در صنعت گاز کشور به شمار می آید، افزود: تحقق این هدف نیازمند زیرساخت هایی همانند توسعه پالایشگاه های گاز، احداث خطوط انتقال و تاسیسات تقویت فشار گاز جدید است و ایجاد چنین زیرساخت هایی نیازمند سرمایه و اعتبار کافی خواهد بود.
    وی با بیان این که برای تامین نیازهای سرمایه گذاری با مجلس و دولت همکاری های خوبی شده است، اظهار کرد: با توجه به تشریح وضعیت کنونی صنعت گاز و برنامه های آتی این صنعت در برنامه چشم انداز، مجلس و دولت نیز نظر مساعدی برای محقق شدن اهداف صنعت گاز کشور دارند.
    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در صورت تامین بودجه و اعتبار مورد نیاز در هر سال برنامه پنجم توسعه، به طور حتم اهداف پیش بینی شده در این برنامه نیز تحقق خواهد یافت.
    اوجی گفت: بنابر قول مساعد مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 92 کمک های خوبی به صنعت گاز کشور در نظر گرفته خواهد شد که این مهم به تحقق اهداف صنعت گاز نیز شتاب خواهد بخشید.
    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که آمار و ارقام توسعه صنعت گاز بی نظیر هستند، تصریح کرد: با تامین اعتبارات کافی که کمیسیون انرژی مجلس و دولت قول مساعد آن را داده اند، انتظار می رود کل کشور در سه سال آینده زیر پوشش گاز قرار داشته باشند.
    اوجی با تاکید بر روند مطلوب گازرسانی در کشور به ویژه در بخش روستایی گفت: در چند سال گذشته انقلاب بزرگی در گازرسانی به این بخش ایجاد شده؛ به گونه ای که هم اکنون 13 هزار روستای کشور از این موهبت بهره مند هستند و ضریب نفوذ گاز به این بخش به 58 درصد رسیده است.

    وی شمار شهرهای بهره مند از گاز طبیعی را 929 مورد اعلام کرد و گفت: با گازرسانی به این تعداد شهر، ضریب خانوارهای شهری بهره مند از گاز به 97 درصد رسیده است.

    اوجی درباره گازرسانی به صنایع کشور نیز گفت: هم اکنون 50 هزار و 506 واحد صنعتی در کشور گازرسانی شده است که با گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت مایع ایجاد شده است.

    وی طول شبکه لوله های گاز شهری و روستایی کشور را 226 هزار کیلومتر در قطرهای مختلف اعلام و اظهار کرد: تا کنون با نصب 8 میلیون و 900 هزار انشعاب، نزدیک به 15 میلیون و 351 هزار مشترک از گاز طبیعی بهره مند شده اند.

  11. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    KIAN FAR (31st October 2012)

  12. #517


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    مهندس جلیل سالاری :شفاف سازی و اطلاع رسانی از محورهای مهم کنفرانس پنجم است


    رئیس پنجمین کنفرانس بین المللی صنعت CNG بر اطلاع رسانی شفاف در این دوره از کنفرانس صنعت CNG تأکید کرد.

    جلیل سالاری؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با روابط عمومی پنجمن کنفرانس بین المللی صنعت CNG اظهار داشت: اطلاع رسانی دقیق می تواند زمینه ساز توسعه بیش از پیش صنعت CNG در کشور باشد.
    وی افزود: امروزه توسعه این صنعت بیش از همه به فرهنگ سازی و آگاه سازی همگانی از مزایای مصرف CNG و لزوم وجود آن در سبدسوخت کشور به عنوان سوختی جایگزین نیاز دارد.
    رئیس پنجمین کنفرانس بین المللی صنعت CNG ، فرهنگ سازی مصرف سوخت بین آحاد جامعه را یکی از پارارمترهای مهم در توسعه صنعت CNG دانست و گفت: اینکه سوخت CNG سوختی پاک است و در مقایسه با دیگر سوخت های رایج مثل بنزین و گازوئیل، آلایندگی کمتری دارد باید با اطلاع رسانی گسترده از سوی فعالان محیط زیست، شهرداری ها و شرکت های پخش فراورده های نفتی شهرها و روستاهای کشور در جامعه نهادینه شود.
    سالاری با بیان اینکه آگاه سازی مسئولان و مدیران ارگانها و سازمانهای تأثیرگذار از مزایای توسعه CNG در کشور گامی دیگر در فرهنگ سازی این صنعت است، اذعان داشت: وقتی مسئولان با مزیت های جایگزینی CNG با دیگر سوخت های فسیلی در سبد مصرف سوخت آشنا شوند، تصمیم گیری های خود را در جهت اعتلای این صنعت قرار می دهند.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی صنعت CNG در ماه آینده اشاره کرد و گفت: این کنفرانس محفل مناسبی برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است و برنامه ریزی های لازم برای استفاده بهینه از این فرصت در راستای نهادینه کردن فرهنگ مصرف CNG در کشور انجام شده است.

    __________________

  13. #518


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تعیین نرخ کارمزد فروش CNG بر اساس طرح درجه بندی جایگاه‌های گاز

    مدیر طرح احداث جایگاه های CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تعیین نرخ کارمزد فروش CNG بر اساس طرح درجه بندی جایگاه‌های گاز خبر داد و اعلام کرد: توسعه صنعت CNG منجر به کاهش روزانه 18 میلیون لیتری مصرف بنزین شد.

    شهرام اسدپور درباره آخرین وضعیت توسعه صنعت سی.ان.جی در ایران، گفت: استفاده از گاز طبیعی فشرده در سیستم حمل و نقل هم توجیه اقتصادی دارد هم توجیه فنی، و ایران با دارا بودن زیر ساخت‌های صنعتی، منابع غنی گاز و گستردگی خطوط لوله در سراسر کشور، مستعد توسعه و بومی سازی تجهیزات در این زمینه است.
    مدیر طرح احداث جایگاه های CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، افزود: با گذشت حدود یک دهه از عمر صنعت،CNG ایران اولین دارنده خودروهای گاز سوز در جهان است و بومی سازی تجهیزات در تمامی حوزه ها، به ویژه ساخت قطعات مربوط به این خودروها نه تنها از سوی خودرو سازان بلکه از سوی بنگاه های کوچک نیز انجام می شود.

    این مقام مسئول با اشاره به ساخت کمپرسورها، نازل ها و دیسپنسرهای مربوط به جایگاه های CNG از سوی تولید کنندگان داخلی، اظهار داشت : با مشارکت بخش خصوصی، توسعه روز افزون ساخت تجهیزات صنعت CNGدر داخل کشور در دستور کار قرار گرفته است.

    وی، یادآور شد: آمارهای موجود نشان می دهد از ابتدای سالجاری تاکنون روزانه بیش از 18 میلیون مترمکعب گاز فشرده شده (معادل 18 میلیون لیتر بنزین) از سوی جایگاه‌های CNG به خودروهای گازسوز در سراسر کشور تحویل که این امر موجب صرفه جویی در مصرف و کاهش هزینه های مربوط به حمل ونقل بنزین شده است.

    اسدپور با یادآوری اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی علاوه بر برنامه ریزی انجام شده در راستای بومی سازی تجهیزات و توسعه جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده، نشست هایی با بخش خصوصی به منظور رفع مشکلات موجود بهره برداران و مالکان جایگاه‌ها برگزار کرده است، بیان کرد: برگزاری این جلسات منجر به محاسبه برق مصرفی جایگاه‌های سوخت بر اساس ضریب کم باری و تعیین نرخ کارمزد فروش بر اساس طرح درجه بندی جایگاه‌ها شده است.

    مدیر طرح احداث جایگاه های CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: به زودی سند راهبردی به منظور شناسایی بهتر توجیه فنی و اقتصادی استفاده از CNG تدوین می شود./س.ب/

    __________________

  14. #519


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    گاز طبیعی منبع مهم تامین انرژی در قرن جدید


    انتقال گاز به نقاط دوردست، همواره با مشکلات فراوانی روبه روبوده است. امروزه فناوری ال.ان.جی به عنوان راهکاری بسیار اقتصادی و قابل اطمینان در این زمینه مطرح است، اما پیشرفت های اخیر در زمینه استفاده از سایر فناوری ها نیز سبب شده است که استفاده از روش هایی نظیر CNG(گاز طبیعی فشرده شده) و هیدرات هم به عنوان راه حلی برای انتقال گاز به مناطق طولانی مطرح شوند. بدون شک گاز طبیعی منبع مهم تامین انرژی در قرن جدید است.

    امروزه فناوری های بسیاری برای استحصال، انتقال و به کارگیری از منابع گازی رشد یافته اند. توسعه سریع صنعت گاز نیز از فناوری های مهمی تأثیرپذیرفته است که از اواسط قرن بیستم مطرح شده اند. انتقال گاز طبیعی به واسطه ماهیت گازی آن با دشواری روبه رو است و حتی استفاده از ساده ترین روش انتقال یعنی خطوط لوله در فواصل طولانی با مشکلات زیادی روبه رو می شود. با توجه به توانایی های موجود فناوری برای انتقال گاز به مناطق دوردست، روش ال.ان.جی یا گاز طبیعی مایع شده به عنوان یک روش اقتصادی، توانسته است دشواری حمل گاز را تا حد زیادی برطرف سازد. برخی از کارشناسان تبدیل گاز به فرآورده های مایع (GTL) را نیز راهکاری مناسب برای انتقال گاز به بازارهای دوردست بیان می کنند، زیرا معتقدند با این که هنوز فناوری یا تبدیل گاز به فرآورده های مایع به طور گسترده مورد استفاده کشورهای دارنده گاز قرار نگرفته ، اما حمل فرآورده های مایع به بازارهای مصرف بسیار ساده تر و کم هزینه تر از روش تبدیل ال.ان.جی است.

    در فناوری GTL، گاز طبیعی در یک رشته فعل و انفعالات شیمیایی به مایعات میان تقطیر هیدروکربوری مانند نفتا، سوخت جت، دیزل و پایه های روغنی و ... تبدیل می شود. در این روش، گاز طبیعی نخست به گازهای سنتز منوکسید کربن و هیدروژن تبدیل می شود، سپس در یک رشته واکنش های شیمیایی تحت تاثیر بستر کاتالیستی محصولات هیدروکربوری مایع که در حال حاضر دارای بازار خوبی هستند، تولید می شوند.

    علاوه بر آن، فرآورده های مایع گاز را به آسانی می توان در بازار مصرف به فروش رساند، ولی به دلیل نوع خاص تقاضای ال.ان.جی که به تاسیسات دریافت خاصی نیازمند است، فروش ال.ان.جی همواره با دشواری بیشتری روبه رو است. به واسطه هزینه های بالا برای انتقال گاز طبیعی در هر یک از فناوری های گفته شده، تحقیق و پژوهش برای یافتن راهکارهای دیگر همواره ادامه دارد. اگر چه هنوز استفاده از فناوری GTL در جهان گسترش زیادی نیافته، سرمایه گذاری قابل توجه کشورهای صاحب منابع گاز همانند قطر، برای استفاده از این فناوری، نشانگر توسعه و سودآوری این فناوری در آینده ای نزدیک است.

    فناوری GTL با پیشینه بیش از 70 سال، در مقیاس تجاری هنوز در آغاز راه توسعه قرار دارد. فناوری تبدیل گاز به فرآورده های مایع گرچه برای بسیاری از توسعه دهندگان عمده این فناوری، مانند شل، ساسول، اکسون موبیل و سنترلیوم شناخته شده است، اما تعداد واحدهای بزرگ تجاری در جهان در این زمینه بسیار محدود و امروزه مقدار کمی از منابع مالی موسسه های بزرگ به این امر اختصاص یافته است.
    علاوه بر فناوری های ال.ان.جی و GTL، فناوری CNG و هیدرات نیز ممکن است بتوانند به عنوان راهکاری مناسب و ارزان برای انتقال گاز مطرح شوند. فناوری CNG ، برای انتقال گاز طبیعی در مسافت های طولانی، قابلیت مهمی به شمار می روند. CNG را می توان در کشتی های مخصوصی ذخیره، سپس به مقاصد مورد نظر حمل کرد. اگر چه یک کشتی حامل CNG نمی تواند گاز را به مقادیر بارگیری شده در کشتی های LNG انتقال دهد، ولی روش مایع سازی همچنین تبدیل مجدد به گاز در فناوری CNG آسان تر و بسیار کم هزینه تر از ال.ان.جی است. ذخیره سازی گاز در کشتی های CNG به صورت نگهداری گاز در لوله های با تحمل فشار 3000-1500 پی.اس.آی و به قطر 18 تا 36 اینچ است.
    این لوله ها که به صورت افقی و عمودی در کشتی تعبیه شده اند، توانایی ذخیره سازی مقادیر زیادی گاز را در خود دارند. برای کاهش خطرهای احتمالی، دمای این لوله‌ها در 20- درجه سانتی‌گراد حفظ می‌شود. به دلیل فشار بالای CNG در مخازن لوله‌ای شکل، بالابودن احتمال خطر انفجار، از مشکلات اساسی عملی‌نشدن کاربرد وسیع فناوری CNG در جهان است. امروزه استفاده از تکنیک های جدید در ساخت کشتی های CNG یعنی به کارگیری لوله هایی به قطر 6 اینچ که به صورت قرقره های بزرگ درون کشتی تعبیه می شوند، پیشنهاد شده است. این کشتی ها توانایی ذخیره سازی بیشتری از گاز را در خود دارند. فناوری CNG برای انتقال گاز مخازن آب های عمیق که انتقال گاز آنها با استفاده از خط لوله به ساحل با دشواری و هزینه بالا روبه رو است، می تواند کاربرد یابد. سادگی فرآیند تولید CNG و فناوری ساده تر ساخت کشتی های حمل آن نسبت به ال.ان.جی، طرح های CNG را به عنوان گزینه ای بالقوه برای انتقال گاز مطرح کرده است. با توجه به شرایط موجود فناوری CNG، استفاده از آن تنها برای انتقال گاز تا فواصل 2500 مایل مطمئن به نظر می رسد. تحقیقات در زمینه استفاده از فناوری CNG برای انتقال گاز طبیعی در کشورهای آمریکا و استرالیا همچنان ادامه دارد.

    فناوری CNG در صورت کاهش دادن خطر انفجار در هنگام انتقال آن، می تواند رقیبی برای فناوری LNG در فواصل کوتاه تر باشد. برای کشورهایی همانند کشور ما که دارای ذخایر عظیم گازی است، تحقیق و توسعه در زمینه طرح های GTL و CNG به عنوان راهکارهای جدید انتقال گاز، در تحقیق و پژوهش صنعت گاز می تواند به شمار رود. توسعه و توجه بیشتر به این فناوری ها و به ویژه فناوری GTL در کشور می تواند بازارهای صادراتی گاز را به همراه داشته باشد. یکی از عوامل موثر در میزان سرمایه گذاری در بخش GTL در ایران، وجود توانمندی های فنی و مهندسی بالقوه در صنایع نفت و گاز این کشور، به لحاظ مدیریتی و فنی است. در حدود دو سوم ماشین آلات و مخازن مورد کاربرد در یک واحد تولیدی GTL را در صنایع نفت و گاز ایران می توان یافت. از طرفی از لحاظ نیروی انسانی ماهر و متخصص، شرکت های مهندسان مشاور ایران تاکنون دو واحد تولیدی متانول و یک واحد تولیدی MTBE را بدون کمک شرکت های خارجی به پایان رسانده اند و یا در حال تکمیل آنها هستند. به همین دلیل، این اعتقاد که انجام مهندسی تفصیلی پروژه های GTL در ایران با قیمتی کمتر از نصف عرف جهانی امکان پذیر است، دور از ذهن نخواهد بود. در ضمن وجود نیروی انسانی آموزش دیده در ایران می تواند هزینه های عملیاتی یک واحد تولیدی GTL را به میزان قابل ملاحظه ای در قیاس با دیگر نقاط جهان کاهش دهد.
    وجود مخازن عظیم گازی یکی ازعوامل اساسی در اقتصادی بودن یک طرح GTL است. برای مثال میزان گاز مورد نیاز برای یک واحد تولیدی GTL به ظرفیت 70 هزار بشکه در روز و به مدت 25 سال حدود 5/5 تریلیون فوت مکعب است. منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در بندر عسلویه و میدان های، نار و کنگان در نزدیکی پارس جنوبی، یکی از مناسب ترین مراکز برای ساخت واحد تولیدی GTL است.

    ویژگی های فناوری GTL برای ایران
    در دهه اخیر، مخازن گازی متمرکز، عظیم و متعددی در آب های خلیج فارس و در مناطق جنوبی ایران کشف شده اند. بسیاری از این میدان ها، هنگام فعالیت های اکتشافی شرکت ملی نفت ایران و شرکت های بین المللی خارجی برای یافتن میدان های نفتی جدید به اثبات رسیده اند. هم اکنون احتمال اکتشاف های جدید دیگری از مخازن گازی متمرکز در نواحی خشک و در آب های دریای خزر و خلیج فارس، وجود دارد.
    بهره گیری از فناوری GTL برای تحرک بخشیدن به صادرات گاز و تولید محصولات سوختی با کیفیت بالا از جمله هدف هایی است که ایران نباید حتی یک لحظه از آن غافل باشد. واقع شدن این میدان های گازی نزدیک به آبراه ها و در فاصله کمی از خشکی یکی از عواملی است که پروژه های صادراتی گاز طبیعی را به شکل GTL و LNG اقتصادی می کند. یکی دیگر از ویژگی های اجرای پروژه های GTL در ایران این است که صرف نظر از سهم ایران در سازمان کشورهای صادرکننده(اوپک) می توان از مایعات میان تقطیری برای مصارف داخلی به جای نفت خام بهره برد؛ از این رو به همان میزان، نفت خام صادراتی و درآمد ملی افزایش می یابد. سهم تخصیصی از سوی اوپک بر اساس تولیدات کشورهای عضو اوپک تعیین می شود؛ از این رو اگر ایران بتواند تولیدات نفت خام خود را از این طریق افزایش دهد، سهم آن نیز بیشتر از میزان صادرات کنونی خواهد بود. از لحاظ مقدار، تولید هر بشکه محصولات فناوری GTL دو بشکه نفت خام برای صادرات را در پی دارد. بنابراین با توجه به روند روبه رشد مصرف آینده محصولات سوختی برای ایران، استفاده از GTL لازم و ضروری به نظر می رسد./س.ب/

  15. #520


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge

    موفقیت صنعت سی.ان.جی در گرو کیفیت است

    قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با اشاره به لزوم توجه به بحث کیفیت در حوزه سی.ان.جی گفت: باید به توسعه و زیرساخت‌ها، نگه داشت جایگاه‌ها، شناخت حوزه، سیاست گذاری درست و استاندارد توجه شود.

    قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با اشاره به لزوم توجه به بحث کیفیت در حوزه سی.ان.جی گفت: باید به توسعه و زیرساخت‌ها، نگه داشت جایگاه‌ها، شناخت حوزه، سیاست گذاری درست و استاندارد توجه شود.

    عبدالله جلالی امروز در نخستین سمینار کارگروه‌های تخصصی صنعت سی.ان.جی کشور با اشاره به این که قبل از تدوین سبد انرژی، سبد سوخت تدوین شد گفت: 70 درصد سبد سوخت مربوط به بنزین و نفت، 25 درصد مربوط به سی.ان.جی و ال.پی.جی و 5 درصد مربوط به سایر موارد در نظر گرفته شد. در تدوین سبد سوخت با مخالفت‌های سنگینی ازطرف متولیان موضوع در سایر بخش ها غیر از سی.ان.جی مواجه بودیم وتصمیم گرفته شده بود که 8.5 درصد سهم خودرو و به تعبیری سهم سوختی 12.5 درصد برای حوزه سی.ان.جی در نظر گرفته شود.

    وی با تاکید بر لزوم پرداختن به مشکلات حوزه سی.ان.جی گفت: جایگاه‌ها یکی از مشکلاتی است که معضل آن سنگین‌تر از معضل خودرو است. باید دید که در حال حاضر به تعداد برنامه‌ریزی شده جایگاه وجود دارد؟ آیا رشد خودروها به میزان در نظر گرفته شده بوده است؟ در حال حاضر مشاهده می‌شود باوجود این که وضع جالبی از لحاظ جایگاه و خودرو موجود نیست هنوز هم عده‌ای متقاضی دو گانه سوز کردن خودرها هستند و دلیل آن یارانه این بخش است.

    قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت افزود: جایگاه‌ها معضلات خاص خود را دارند و این معضلات یکی از موضوعاتی است که به صورت روزانه پیگیری می کنیم. باید توجه داشت که جایگاه‌های سی.ان.جی در سه بخش مشکل دارند؛ نخستین بخش مربوط به توسعه و زیرساخت هاست و باید دید که 1950 جایگاه موجود چگونه باید به 2550 جایگاه که مصوبه دولت است برسد.

    وی با اشاره به لزوم توجه به نگه داشت جایگاه‌ها اظهار کرد: باید دید از 1950 جایگاه موجود چقدر بهره برداری می‌شود و چه مشکلاتی دراین حوزه وجود دارد. باید توجه شود که آیا هزینه پیش بینی شده و حق العمل پاسخگوی نگهداری پس از دوره گارانتی و تضمین هست یا خیر.

    جلالی با اشاره به این‌که در بخش زیرساخت‌ها باید توجه داشت که آیا گاز دارای کیفیت لازم است واستاندارد هست یا خیر این سئوال را مطرح کرد که آیا کیفیت سی.ان.جی حق الزحمه جایگاه را بالا می برد یا نه؟ این پرسش وجود دارد که در بحث سیاست گذاری‌ها چقدر سیاست پشتیبانی موضوع را دیده‌ایم. استراتژی صنعت خودروسازی در مقابل خودروی دوگانه سوز باید مدنظر قرار گیرد و لازم است توجه شود چه سیاستی برای نگهداشتن آمار و برنگشتن به قبل وجود دارد.

    قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با تاکید بر این که سرمایه گذاری‌ها باید پویا باشد و ارزش خود را از دست ندهد تصریح کرد: با نگاه فرابخشی کارهای خوبی می‌توان انجام داد اما اگرچنین نگاهی نداشته باشیم مصیبت‌هایی که به موارد دیگر وارد شده به این بخش هم وارد می‌شود.

    وی خطاب به حضار این سمینار که از مدیران عامل جایگاه‌های سی.ان.جی بودند گفت: باید حوزه خود را خوب بشناسید، هدفگذاری کنید و تفکر میدانی داشته باشید. معتقدیم سرمایه سنگینی در حوزه سی.ان.جی هزینه شده که باید سیاست های مناسب استفاده از آن هزینه و بهره ور کردن آن نوشته و تبیین شود تا هزینه‌ها پویا و بهره ور باشد و در آینده حوزه سی.ان.جی را تضمین کند.

    جلالی با تاکید بر این‌که نگرانی اصلی در جایگا‌ه‌ها مقطعی است، به موضوع کارمزد اشاره کرد و گفت: فکر نمی کنم مشکل اصلی کارمزد باشد چون هنوز به جایی که باید برسیم نرسیده‌ایم. قراردادهای دوره گارانتی خیلی از جایگاه‌ها به قوت خود باقی است و بسیاری از جایگاه‌ها خصوصی نشده‌اند.

    قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با بیان این‌که در بومی سازی، سرمایه‌گذاری‌ها وسیع‌تر از حجم مورد نیاز کشور است گفت: باید فرامنطقه ای بنگریم. معمولا همه چیز در مرحله اول به بهترین نحو شکل نمی‌گیرد و ممکن است ضعف‌هایی وجود داشته باشد اما برای بار دوم ضعف‌ها برطرف می شود. در کشورهای پیشرفته هر چه امروز می‌خرید از کالاهای دیروزی بهتر است اما در کشورهای غیر پیشرفته وقتی کالا بازار خود را پیدا می کند دیگر کاری با کیفیت آن نیست.

    وی با تاکید بر لزوم پرداختن به بحث کیفیت در حوزه صنعت سی.ان.جی گفت: اگر به کیفیت بپردازیم می‌توانیم صادرات خدمات فنی و مهندسی و کالا داشته باشیم و در آن موفق باشیم. استاندارد برای سی.ان.جی تدوین شده و به زودی اجبار اعمال استانداردها ابلاغ می‌شود.

    جلالی افزود:‌ در بحث خودرویی خیلی موفق نبودیم. خودروهای پایه گازسوز از ظرافت‌هایی برخوردار است که اگر جوانب سنجیده نشود نمی‌توان خودروی خوب تحویل داد بنابراین باید به کیفیت بپردازیم و در مورد خودروی پایه گازسوز فقط به موتور اکتفا نکنیم بلکه پلت فرم و مخزن نیز حایز اهمیت هستند.

    قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با اشاره به این‌که بومی سازان باید نسبت به کیفیت تجهیزات نگران باشند گفت: کسانی که تجهیزات جایگاه را بومی می‌کنند باید از این موضوع نگران باشند که در صورت عدم توجه به کیفیت تجهیزات آن‌ها فروخته نمی‌شود.باید بازه زمانی عمر تجهیزات بیشتر باشد و همه ما در حوزه سی.ان.جی از نظر مقررات سیاست گذاری بازنگری داشته باشیم و سیاست گذاری‌ها را کیفی کنیم.

    قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با اشاره به این‌که از نظر قیمتی در سیاست‌ها باید طوری برنامه ریزی شود که کشش مناسب هزینه وجود داشته باشد، گفت: باید جایگاه‌ها فعال باشند و میزان مصرف طوری باشد که پاسخگوی هزینه‌های جایگاه‌دار باشد.


    صنعت سی.ان.جی در حوزه حمل ونقل وابسته به کیفیت و مناسب سازی قیمت است


    جلالی تاکید کرد: صنعت سی.ان.جی در حوزه حمل ونقل در همه ابعاد وابسته به کیفیت، مناسب سازی قیمت و متناسب کردن آن با هزینه‌ای که دولت و حاکمیت در این بخش کرده است از سوی دیگر باید قیمت متناسب با نرخ دیگر حامل‌های انرژی باشد تا کشش به سمت سی.ان.جی پاسخگوی هزینه‌ها باشد. بنابراین یکی از شاخص‌های مهم در سی.ان.جی قیمت است.

    وی با تاکید بر این‌که مصرف کننده باید رضایت داشته باشد گفت: افزایش تقاضا، سیاست ها را به سمت درست هدایت می ‌کند. همه موارد در حوزه سی.ان.جی گروی کیفیت است. در راستای تدوین سیاست‌ها باید مطالعات میدانی داشته باشیم و مباحث علمی را پیگیری کنیم.
    __________________

صفحه 52 از 67 نخستنخست ... 232424344454647484950515253545556575859606162 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University