.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 667

موضوع: جدیدترین اخبار CNG

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge


    وانت‌بارها تنها تا آخر آبان یارانه‌ای گازسوز می‌شوند

    سخنگوی ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت از تمدید مدت تبدیل یارانه‌ای وانت‌بارها به گازسوز تا آخر آبان ماه خبر داد.
    حسین هاشمی با اشاره به این که درشش ماهه نخست امسال 34 هزار و 175 تبدیل کارگاهی در حوزه تبدیل خودروها به دوگانه سوز انجام شد، گفت: زمان طرح تبدیل یارانه‌ای برای وانت بارها تا آخر آبان ماه تمدید شده و پس ازآن دیگر هیچ خودرویی به صورت سوبسیدی تبدیل به دو گانه سوز نمی‌شود.
    وی با تاکید بر رتبه نخست ایران در حوزه خودروهای گازسوز گفت: تاکنون بیش از سه میلیون و 300 هزار خودرو گازسوز شده‌اند.
    دبیر پنجمین کنفرانس بین المللی سی.ان.جی با اشاره به آمار خودروهای دو گانه سوز کارگاهی و کارخانه‌ای اظهار کرد: تا سال 84، 17 هزار و 758 خودرو در کارخانه‌های خودروسازی تولید شد و از سال 80 تا 84، 105 هزار و 254 خودرو در حوزه دو گانه سوز کارگاهی و کارخانه‌ای داشتیم.
    هاشمی با اشاره به این‌که در سال 85 در تبدیل و تولید خودروهای دو گانه سوز کارگاهی و کارخانه‌ای رشد داشتیم گفت: 259 هزار و 139 خودرو در سال 85 و در سال 86 با رشد فزاینده 567 هزار و 984 خودروی دو گانه سوز که تقریبا دو برابر سال گذشته است وجود داشت. در سال 87 از میزان خودروهای دو گانه سوز کارگاهی و کارخانه‌ای کاسته شد و آمار آن‌ها به 401 هزار و 403 خودرو رسید. در سال 88 با افزایش صورت گرفته 540 هزار و 420 خودروی دو گانه سوز وجود داشت و آمار آن‌ها در سال 89 تفاوت چندانی نداشته و به تعداد 552 هزار و 266 خودرو دو گانه سوز بودند.
    سخنگوی ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت افزود:‌ در سال 90 از تعداد خودروهای دو گانه سوز کاسته شد و آمار آن‌ها به 433 هزار و 548 خودرو رسید. درشش ماهه اول امسال 140 هزار و 601 خودرو دو گانه سوز شدند.
    به گفته وی، تک تک این آمارها دارای تحلیل هستند؛ به عنوان مثال در سال 85 تبصره 13 قانون بودجه اعمال و 120 هزار خودرو به صورت کارگاهی و 280 هزار خودرو دو گانه سوز به صورت کارخانه‌ای تولید شد. در سال 86 نیز با اعمال قانون تبصره 13 تعداد خودروهای گاز سوز رشد دو برابری داشت و در سال 87 به دلیل ثبات در قیمت بنزین و شرایط قیمت‌های سوخت پس از سهمیه بندی بنزین در سال 86، از میزان خودروهای دو گانه سوز کاسته شد. در سال 88 و 89 به خاطر اختلاف قیمت بنزین آزاد و نرخ گاز سی.ان.جی که از 400 تا 40 تومان بود تعداد خودروهای دو گانه سوز رشد قابل توجهی داشتند.
    وی افزود: در سال 90 به علت اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها از تعداد خودروهای دو گانه سوز کاسته و میزان آن‌ها از 505 هزار به 403 هزار خودرو رسید. در همان سال قیمت بنزین آزاد لیتری 700 تومان و سی.ان.جی 300 تومان بود بنابراین شاخص قیمتی در بحث کمی خودروهای دو گانه سوز حاکم بوده اما باید دید که امسال چرا از تعداد آن‌ها کاسته شده است. پیش بینی می‌شود که تا پایان سال 300 هزار خودرو نیز دو گانه سوز شوند اما به طور کلی می توان کاهش تعداد خودروهای دو گانه سوز را حذف تبدیل کارگاهی یارانه‌ای و کاهش تولید خودروسازان دانست.
    هاشمی با بیان این‌که فقط وانت بارها تا آخر آبان ماه مهلت دو گانه سوز کردن یارانه‌ای خودروهای خود را دارند اظهار کرد:‌ پس ازآن دیگر هیچ خودرویی به صورت سوبسیدی دو گانه سوز نمی‌شود. از سوی دیگر مشاهده می‌شود که تولید خودروسازان نیز به خاطر شرایط قیمتی کاهش پیدا کرده است، بنابراین تولید خودروهای دو گانه سوز نیز کم شده است و انتظار می رود که آمار تولید و تبدیل خودروهای دو گانه سوز در سال جاری به سه میلیون و 615 هزار عدد برسد.
    سخنگوی ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت با اشاره به وجود حدود 500 هزار خودروی تبدیل شده به صورت غیر مجاز در کشور گفت: بادر نظر گرفتن خودروهایی که به صورت غیر مجاز و آزاد تبدیل به دو گانه سوز شده‌اند می‌توان گفت که در حال حاضر حدود سه میلیون و 500 هزار خودروی دو گانه سوز وجود دارد.
    هاشمی با اشاره به تعداد جایگاه‌های سی.ان.جی در کشور گفت: در سال84 حدود 131 جایگاه سی.ان.جی احداث شده بود که در سال 85 بالغ بر 61 جایگاه به تعداد آن‌ها افزوده شد و در سال‌های بعد به ترتیب 202 جایگاه، 424 جایگاه، 372 جایگاه، 451 جایگاه و در سال 90 نیز 226 جایگاه احداث شد. در سال جاری نیز تا مهر ماه 76 جایگاه سی.ان.جی در کشور احداث و در مجموع 1943 جایگاه سی.ان.جی در کشور احداث شده است. این پرسش بوجود می‌آید که این تعداد جایگاه کفاف سه میلیون و 500 هزار خود را می دهد یا خیر؟
    وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی در سال جاری تصریح کرد:‌باید برنامه‌ها و طرح‌هایی را که دنبال می کنیم دوباره تعریف کنیم. باید ببینیم که آیا واقعا سی.ان.جی می‌تواند به عنوان ابزار اقتصاد مقاومتی مطرح باشد؟ مسوولین داخلی وکشورهای اروپایی روی بحث تحریم‌ سوخت‌ کار کرده‌اند، هرچند این موضوع مربوط به پنج یا شش سال پیش است.
    وی با اشاره به گزارش آمریکا در مورد جایگزینی سوخت گاز طبیعی به جای بنزین در ایران که در سال 2006 منتشر شد گفت: بدون در نظر گرفتن این که این گزارش را کجا منتشر کرده باید گفت که گزارش منتشر شده گزارش جالبی بود. درگزارش‌ها گفته بوده‌اند بحث مطرح شده پاشنه آشیل است اما اگر مسوولان مصرف بنزین را کم کنند کاری نمی‌توان انجام داد. بعد به بحث سهمیه بندی بنزین و سی.ان.جی پرداخته شده بود.
    هاشمی با تاکید بر این‌که اثر اقتصادی سوخت بر هیچ ** پنهان نیست گفت: با توجه به مسائل ارزی کشور می بینیم که در حوزه سی.ان.جی دولت یک ریال هم یارانه نمی دهد. حال بحث برق جداست، ولی حتی اگر با دلار 2500 تومان هم حساب کنیم دیده می‌شود که چقدر برای مصرف بنزین یارانه ارائه می‌شود بنابراین روی بحث اقتصادی سی.ان.جی شکی نیست.
    وی با اشاره به این‌که تا 10 سال آینده ظرفیت تولید ال.پی.جی به دو برابر افزایش پیدا می‌کند گفت: پیک مصرف روزانه در زمستان 550 میلیون متر مکعب است، بنابراین موجی از تولید در راه است.
    سخنگوی ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت با تاکید بر این‌که شبکه توزیع گاز کشور در هیچ جای دنیا وجود ندارد، در واکنش به انتقاد برخی از کارشناسان مبنی بر چرایی گستردگی شبکه گاز ایران اظهار کرد: تراکم شبکه گازرسانی ایران در هیچ جای دنیا مشابه ندارد. چهار هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است بنابراین اولین کاری که باید انجام دهیم تدوین برنامه کلان صنعت سی.ان.جی است. ما به دنبال این هستیم که بتوانیم با بهره گیری از نظرات ذینفعان برنامه استراتژیک داشته باشیم.
    وی با اشاره به این‌که در سال 88 وزارت نفت گفته بود که در افق 1404 باید سهم سی.ان.جی به 8.5 درصد برسد گفت: جلالی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت این رقم را به 25 درصد رساند و الان سند استراتژی ما همین است.

    کیفیت خدمات در حوزه سی.ان.جی پایین است

    هاشمی با تاکید بر این‌که کیفیت خدمات در حوزه سی.ان.جی در کشور ما پایین است اظهار کرد: کیفیت خودروهای تولیدی سی.ان.جی نیز پایین است. چرا نمی رویم به دنبال این که سی.ان.جی 2012 را در خودروها به کار بریم؟‌ توسعه مشارکت بخش خصوصی در این حوزه‌ها بسیار مهم است.
    سخنگوی ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت در پایان از حضار نخستین سمینار کارگروه‌های تخصصی صنعت سی.ان.جی کشور پرسید که چه کسانی از خودروی گازسوز استفاده می‌کنند؛ در پاسخ از میان حدود 50 مدیر عامل تنها حدود هشت نفر دستان خود را بالا بردند.
    به گزارش ایسنا، در این سمینار از پایگاه اطلاع رسانی خودروهای گازسوز ایران رونمایی شد و با توجه به این که ایران از لحاظ کمی نخستین رتبه را از نظر تعداد خودروهای گازسوز دارد مسئولان ابراز امیدواری کردند که این پایگاه به صنعت سی.ان.جی کمک کند.
    منبع:ایسنا
    __________________

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (7th November 2012)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University