.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 407 از 771 نخستنخست ... 307357387397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417427457507 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 4,061 تا 4,070 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #4061


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نسل جدید رنو سمبل در استانبول رونمایی خواهد شد
    پرشین خودرو: هنوز مدت زیادی از رونمایی نسل جدید لوگان نگذشته است که رنو قصد دارد از اولین گونه طراحی شده بر اساس آن، رونمایی کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، نمایشگاه خودرو استانبول مکانی خواهد بود که از نسل جدید " سمبل " رونمایی خواهد شد؛ خودرویی که در حقیقت گونه تغییر شکل یافته داچیا لوگانی است که مدت زیادی از رونمایی نسل جدید آن نمی‌گذرد.
    چهره سمبل به مراتب نسبت به لوگان نرم‌تر و مهربان‌تر است! فرم شکسته چراغ اندکی نرم‌تر شده است و جلوپنجره افقی و کشیده داچیا، جای خود را به چلوپنجره بلندتر و نشان رنو داده است. البته در نمای جانبی تفاوت‌ها بسیار اندک است و صرفا پلاستیکی شدن DLO روی ستون B است که می‌تواند وجه تمایز سمبل و لوگان باشد.
    اگرچه هنوز تصاویر کابین خودرو منتشر نشده است ولی رنو اعلام کرده که قصد دارد تجهیزاتی چون کروز کنترل، درگاه بلوتوث/ USB و صندلی‌های تاشونده به صورت 40/60 را به صورت استاندارد برای سمبل در نظر بگیرد. البته نمونه‌های مجهزتر می‌توانند به سیستم ناوبری و مانیتور 7 اینچی نیز مجهز شوند.
    پیشرانه بنزینی در نظر گرفته‌شده برای سمبل از نوع سه سیلندر بوده و تنها 0.9 لیتر حجم دارد؛ با این حال به لطف بهره‌گیری از سامانه توربوشارژر توانایی تولید 90 اسب بخار قدرت و 135 نیوتون‌متر گشتاور را داراست و میانگین مصرف سوخت آن هم تنها 5.3 لیتر در صد کیلومتر است.
    دو پیشرانه دیگر از نوع دیزلی بوده که با 1.5 لیتر حجم توانایی تولید 75 اسب بخار قدرت و 200 نیوتون‌متر گشتاور یا 90 اسب بخار قدرت و 220 نیوتون‌متر گشتاور را داراست. میزان مصرف سوخت این پیشرانه تنها 3.9 لیتر در هر صد کیلومتر است و میزان تولید گاز دی‌اکسید کربن آن نیز به 103 گرم در هر کیلومتر می‌رسد که رقم بسیار مناسبی برای یک سدان خانوادگی پنج‌نفره است.
    رنو سمبل را تحت پوشش گارانتی بین‌المللی 3 ساله یا 100 هزار کیلومتری‌اش قرار می‌دهد.
    سمبل در نمایشگاه خودروی استانبول برای اولین بار رونمایی خواهد شد و پیش از عرضه‌اش در این کشور از ابتدای سال 2013، در الجزایر و تونس نیز به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.





    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (6th November 2012)

  3. #4062


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تولید یک میلیون خودرو هیبریدی توسط هوندا
    پرشین خودرو: هوندا موفق به ثبت یک رکورد جالب و مهم شده است. این خودروساز توانسته است فروش خودروهای هیبریدی خود را که از سال 1999 در اکثر نقاط دنیا شروع شده بود، به بیش از یک میلیون دستگاه برساند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، استفان کالینز، رییس هوندا در شعبه استرالیا ضمن تایید این خبر گفت که آن‌ها در اواخر ماه گذشته به این موفقیت دست پیدا کردند.
    کالینز گفت : هوندا در مبحت تولید محصولات هیبریدی، از باقی خودروسازان جلوتر و نوعی رهبر جهانی است. هوندا برای اولین بار موتور هیبریدی را به جهانیان معرفی کرد و در سال 2001 با عرضه مدل «این‌سایت» در استرالیا نشان داد که در ساخت این گونه خودروها مصمم است.
    محصولات هیبریدی هوندا به سیستم منحصر به فرد کارخانه به نام IMA متکی است. این سیستم منبع اصلی قدرت خودرو است و از یک موتور معمولی بنزینی و یک موتور الکتریکی برای ذخیره شارژ استفاده می‌کند.
    در ماه می نیز، کارخانه تویوتا در ژاپن اعلام کرده بود که فروش خودروهای هیبریدی خود به مرز چهار میلیون دستگاه تا آپریل 2012 رسیده است. آن‌ها همچنین در ماه آگوست اعلام کردند که به دنبال فروش یک میلیون دستگاه در سال جاری هستند.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (6th November 2012)

  5. #4063


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کیا کادنزا 2013 از راه رسید
    پرشین خودرو: کارخانه کیا مدل کادنزا را برای سال 2013 به‌روزرسانی کرد، اما این احتمال داده می‌شود درحالی که کیا کادنزا فعلی در دیگر بازارهای جهان به فروش می‌رسد، این نسخه جدید فعلا در ایالات متحده آمریکا عرضه شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، کیا کادنزا در بسیاری از زمینه‌ها و مکانیزم‌های خود با هیوندای آزرا شریک است، از این رو می‌توان به این نتیجه رسید که کادنزا 2013 نیز دارای پیشرانه‌ای شش سیلندر است و نیروی خود را از طریق یک جعبه‌دنده‌ خودکار شش سرعته به محور جلو خودرو می‌فرستد. بدون شک هرکسی که مدل رایج را دیده باشد با دیدن این خودرو متوجه تغییرات آن هرچند اندک می‌شود، با وجود این‌که حجم تغییرات ظاهری صورت گرفته کم است اما به تازه ماندن این سدان کمک کرده است و منجر به شبیه‌تر شدن این محصول لوکس کیا به دیگر خودروهای تولیدی این کارخانه شده است. جلوپنجره تهاجمی‌تر کادنزا جدید تفسیر بهتری از تمثیل پوزه ببر می‌دهد و این چیزی است که طراحان کیا می‌خواهند هم‌چنین این جلوپنجره مشبک با اندازه بزرگ خود، نقشی اساسی در چهره خودرو بازی می‌کند. از دیگر تغییرات انجام شده در این بخش می‌توان به تعویض درب کاپوت، چراغ‌های جلو جدید با رنگ تیره، مه‌شکن‌های جدید و طراحی دوباره سپر جلو اشاره کرد.
    در نمای عقب نیز شاهد تغییراتی همچون چراغ‌های جدید، افزوده شدن چراغ‌های شب‌نما، تغییر شکل خروجی‌های اگزوز از متوازی‌الاضلاع به بیضی و اضافه شدن بخشی سیاه رنگ به سپر هستیم. در نمای جانبی نیز دو ورودی هوا آبشش مانند بر روی گلگیرهای جلو نمایان شده است. در کل می توان چنین ارزیابی کرد که کادنزا جدید بیش‌از آن‌که روح لوکس بودن را داشته باشد گرایش زیادی به سوی طراحی اسپرت داشته است.
    متاسفانه هنوز تصاویری از فضای داخلی کادنزا 2013 توسط کیا منتشر نشده است اما انتظار نمی‌رود نسبت به مدل فعلی تغییرات خیلی زیادی را تجربه کند و احتمالا هم‌چنان دارای یک صفحه لمسی بزرگ برای نمایش اطلاعات خودرو و کنترل دیگر تجهیزات صوتی و ماهواره‌ای در وسط داشبورد باشد و از دکمه‌های نسبتا ساده و برجسته برای کنترل کننده‌های سیستم صوتی و تهویه مطبوع استفاده کند.

  6. #4064


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    هولدن دهها فرصت شغلي خود را حذف مي کند




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: شرکت خودروسازی هولدن در استرالیا اعلام کرد به علت افزایش ارزش دلار دهها فرصت شغلی خود را حذف می کند.
    به گزارش خبر خودرو، مقامات شرکت خودروسازی هولدن در جنوب این کشور اعلام کردند افزایش ارزش دلار به افزایش قیمت تمام شده محصولات این شرکت در بازارهای جهانی و کاهش توان رقابتی آنها منجر شده است در نیتجه مسئولان شرکت تصمیم گرفته اند با هدف کاهش هزینه های آن صد و هفتاد فرصت شغلی این شرکت را در استرالیا حذف کنند.
    صد و هفتاد و یک کارگر در کارخانه الیزابت این شرکت در جنوب استرالیا شغل خود را از دست خواهند داد.
    شرکت خودروسازی هولدن در جنوب استرالیا در حالی تصمیم گرفته که صد و هفتاد و یک کارگر خود را اخراج کند که چند ماه قبل کمکی به ارزش دویست و هفتاد و پنج میلیون دلار از دولت دریافت کرد.

  7. #4065


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    برتري هميلتون در دور تعيين خط فرمول يک ابوظبي




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: دور اصلی رقابت اتومبیلرانی فرمول یک ابوظبی - هجدهمین مرحله از رقابت های جهانی سال 2012 - امروز در پیست 5.554 کیلومتری یاس مارینا در امارات برگزار می شود.
    به گزارش خبر خودرو، ، نتایج دور تعیین خط این رقابت که دیروز برگزار شد به شرح زیر است :
    1- لوئیس همیلتون از انگلیس - تیم مک لارن 1:40:630 دقیقه
    2- مارک وبر از استرالیا - ردبول 0:030 ثانیه اختلاف
    3- پاستور مالدونادو از ونزوئلا - ویلیامز 1:41:226 دقیقه
    در دور تعیین خط سباستین فتل راننده آلمانی تیم ردبول و مدافع عنوان قهرمانی سوم شد، اما به علت اینکه اتومبیل وی برای بازگردانده شدن به پارکینگ فنی به اندازه کافی بنزین نداشت بر طبق قوانین زمان او در این مرحله حذف شد و امروز در مسابقه اصلی به عنوان نفر آخر مسابقه را آغاز می کند.
    جنسون باتن راننده انگلیسی تیم مک لارن روی خط 5 ، فرناندو آلونسو راننده اسپانیایی تیم فراری روی خط 6 و میشائیل شوماخر راننده کهنه کار و آلمانی تیم مرسدس به عنوان نفر سیزدهم مسابقه را آغاز می کنند.

  8. #4066


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تفاوت 40 میلیونی بهای کارخانه برخی خودروها با قیمت‌ مصوب!
    پرشین خودرو: شرکت پارس خودرو از صبح امروز سایت فروش خود را با قیمت‌های جدید فعال کرده و این در حالی است که قیمت‌های اعلامی در مواردی تا حدود 40 میلیون تومان بیش‌تر از قیمت‌های مصوب است.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت پارس خودرو از ساعت 10 امروز بخشنامه جدید فروش محصولات خود را به نمایندگی‌های فروش ابلاغ کرده است.
    در حالی در این ابلاغ قیمت فروش تیانا hight معادل 99 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده که قیمت رسمی این خودرو بر روی سایت سامانه اطلاع‌رسانی 124 معادل 80 میلیون و 410 هزار تومان قید شده است.
    همچنین قیمت ماکسیما اتوماتیک مجهز به سیستم مولتی‌مدیا نیز در حالی 77 میلیون و 250 هزار تومان تعیین شده که قیمت رسمی این محصول بر روی سامانه اطلاع‌رسانی 124 معادل 57 میلیون و 700 هزار تومان قید شده است.
    پارس خودرو در حالی در بخشنامه ابلاغی خود قیمت نیومورانو را 147 میلیون تومان اعلام کرده که قیمت مصوب درج شده بر روی سایت 124 معادل 110 میلیون تومان است.
    بخشنامه جدید شرکت پارس خودرو در حالی است که چند روز پس از تشکیل جلسه کمیته قیمت‌گذاری خودرو در تاریخ دوازدهم مهر، نمایندگی‌های فروش سایپا قیمت تیانا hight را معادل 85 میلیون تومان، ماکسیما اتوماتیک مجهز به سیستم مولتی‌مدیا را 64 میلیون و 500 هزار تومان و نیومورانو را 127 میلیون تومان ذکر می‌کردند که این قیمت‌ها نیز در همان زمان بیشتراز قیمت‌های رسمی درج شده بر روی سامانه 124 بود که البته در بخشنامه امروز پارس خودرو قیمت‌ این محصولات باز هم افزایش یافته است.
    تفاوت قیمت تا حدود 40 میلیون تومانی برخی از این خودروها نسبت به قیمت‌های مصوب در حالی است که نمایندگی‌های فروش مبلغی حدود 5 میلیون تومان را نیز به عنوان کارمزد خود به این قیمت‌ها اضافه کرده‌اند به‌گونه‌ای که برخی از نمایندگی‌های فروش قیمت تیانا hight را معادل 106 میلیون تومان و ماکسیما را نیز 85 میلیون تومان اعلام می‌کنند.
    این وضعیت در حالی است که طبق مقررات نمایندگی‌های فروش باید خودرو را به قیمت مصوب ابلاغی عرضه کنند.
    تفاوت تا 40 میلیون تومانی قیمت فروش برخی محصولات شرکت پارس خودرو نسبت به قیمت‌های رسمی درج شده برروی سامانه اطلاع‌رسانی 124 در حالی است که پیش از این مسوولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرده بودند که قیمت‌های درج شده برروی سامانه اطلاع‌رسانی 124 قیمت فروش خودرو به مصرف‌کننده بوده و هیچ شرکتی حق ندارد تحت هر عنوانی مبلغی را بیش از نرخ‌های اعلامی از مصرف‌کننده دریافت کند.
    در این شرایط حتی اگر شرکت پارس خودرو به توافق جدیدی با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای افزایش قیمت محصولاتش رسیده باشد پیش از درج نرخ‌های جدید بر روی سامانه اطلاع‌رسانی 124 نباید این قیمت‌ها را اعمال می‌کرد.

  9. #4067


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    درخواست معاون استاندارد ایران از مردم؛
    عرضه کنندگان قطعات یدکی بی‌کیفیت را معرفی کنید
    پرشین خودرو: معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران از شهروندان خواست هرگونه عرضه قطعات یدکی بی‌کیفیت را به این سازمان اعلام کنند تا با متخلفان برخورد شود.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، بهادر کاظمی اظهار کرد: شهروندان از عملکرد سازمان استاندارد در برخورد با عرضه قطعات یدکی بی‌کیفیت استقبال خوبی داشته‌اند.
    وی با بیان اینکه از تمام شهروندان می‌خواهیم که در صورت هرگونه مواجهه با عرضه قطعات یدکی بی‌کیفیت مراتب را به سازمان استاندارد استان مربوطه اعلام کنند، خاطرنشان کرد: ‌ در حال حاضر شماره تلفن چهار رقمی دریافت گزارشات مردمی نیز راه‌اندازی شده و مراحل آزمایشی را طی می‌کند که پس از آن برای دریافت گزارشات شهروندان به صورت عمومی اعلام خواهد شد.
    کاظمی ادامه داد: به دنبال دریافت گزارشات مردمی، بازرسان استاندارد به واحد مربوطه اعزام شده و در صورت مشاهده عرضه قطعات یدکی بی‌کیفیت و غیر استاندارد، با متخلفان برخورد خواهد شد.
    معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران افزود: توقیف کالا، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی از جمله اقدامات سازمان استاندارد در برخورد با چنین متخلفانی است.
    وی تصریح کرد:‌ اگرچه بازرسان سازمان ملی استاندارد نظارت مستمر بر روند عرضه قطعات یدکی به بازار دارند با این حال گزارشات مردمی کمک زیادی به تشدید نظارت‌ها در این حوزه خواهد کرد.

  10. #4068


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سانتافه؛ یک ماشین خنگ یا یک شاسی‌بلند خوش قیافه؟
    پرشین خودرو: تنها در سه نسل، سانتافه از کارخانه هیوندای توانست از یک ماشین معمولی و خنگ! به یک شاسی‌بلند شیک و خوش قیافه مبدل شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سانتافه 2013 نه تنها بسیار زیباتر از قبل است، بلکه یک موتور قوی‌تر بر آن سوار شده که به آخرین استانداردهای دنیا نزدیک‌تر است. کم‌تر بنزین مصرف می‌کند، قدرت بیشتری دارد، شتاب و سرعتش بالاتر است و حتی آلودگی کمتری هم تولید می‌کند. هیوندای خواب‌های خوشی برای این ماشین دیده است و با این محصول جدید که قرار است به همه دنیا صادر شود انگار می‌خواهد پول کلانی به جیب بزند.
    بیایید نگاهی به سانتافه 2013 بیاندازیم و نقاط قوت و ضعف آن را با هم بررسی کنیم.
    یک روح در دو بدن
    هیوندای دو خط تولید برای سانتافه 2013 دست و پا کرده است؛ یکی خط تولید سانتافه اسپرت که چند ماه پیش اطلاعاتش را منتشر کردند و فاصله بین دو محورش کم‌تر است و دیگری سانتافه‌ای که قرار است به عنوان مدل پایه جای وراکروز را بگیرد. سانتافه اسپرت که اسم جدیدی به آن داده‌اند ابعادی معادل سانتافه قدیمی دارد.
    هر دو این دو مدل‌ها موتور جدیدی دارند و جایگزین موتور 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری مدل پارسال شده‌اند. موتور جدید سانتافه اسپرت یک 2 لیتری توربوشارژ است که محصول کارخانه هیوندایی است و می‌تواند 264 اسب بخار قدرت تولید کند، ولی اگر موتور 6 سیلندر دوست دارید باید به دنبال سانتافه‌ای باشید که بعد از مدل اسپرت بیرون آمد؛ یعنی مدل پایه.
    البته سانتافه اسپرت هم در واقع دو نوع دارد که یکی قوی‌تر است و حجم موتورش 2.4 است. در سانتافه اسپرت 2 لیتری قدرت موتور به همه چرخ‌ها وارد می‌شود در حالی که اسپرت 2.4 لیتری دیفرانسیل جلو است.
    موتور سانتافه‌های اسپرت اگرچه گنجایش زیادی ندارند ولی به سیستم تزریق مستقیم سوخت مجهز شده‌اند که کاراییشان را بسیار بالا می‌برد و باعث می‌شود قدرتی بیش از گذشته تولید کنند و البته نقش موثری هم در بالا رفتن شتاب دارد.
    به نشوته مجله تخت گاز، سانتافه اسپرت و مدل پایه آن هر دو گیربکس 6 دنده دارند و سیستم تعویض دنده آن ها هم اتوماتیک است. ولی تقسیم‌بندی محدوده این دنده‌ها هم با گذشته متفاوت است.
    سانتافه اسپرت دو لیتری در آزمایش‌های اولیه‌اش توانست صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در 9.1 ثانیه برود. یعنی به اندازه دودهم سریع‌تر از اسپرت 2.4 لیتری است. این اختلاف به این دلیل است که علی‌رغم حجیم‌تر بودن موتور 2.4 لیتری ولی این نوع سانتافه اسپرت نزدیک به 130 کیلوگرم سنگین‌تر است و ضمنا در آن فقط دیفرانسیل جلو نیروی پیشران را اعمال می‌کند.
    به دلیل همین وزن بیشتر است که هم در شتاب و هم در ترمز کردن به پای سانتافه 2 لیتری نمی‌رسد و در کل کندتر است. سانتافه اسپرتی که موتور توربوشارژ دارد می‌تواند یک چهارم مایل، یعنی در حدود 402 متر ابتدای مسیر را در 16.8 ثانیه طی کند. البته هر کدام از این ماشین‌ها رقم متفاوتی دارند ولی همه آن ها به طور متوسط در حدود 11 لیتر در صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کنند که برای یک ماشین شاسی بلند با این وزن و حجم موتور واقعا عدد پایین و مناسبی است.
    البته مدل پایه حتی کمتر از این هم مصرف می‌کند. ضمنا هیوندایی در سانتافه‌های جدید میزان تولید آلودگی را هم در مقایسه با قبل کاهش داده است و به طبیعت هم وفادار مانده.
    سانتافه هنوز ضعف دارد؟
    یکی از ایرادهایی که کارشناسان خبره به سانتافه‌های جدید گرفته‌اند این است که در شتاب بسیار بالا سیستم فنربندی‌اش به قدر کافی نمی‌تواند ماشین را تعلیق کند و شما ناهمواری‌های جاده را حس می‌کنید. از دیگر نکاتی که به عنوان نقطه ضعف این ماشین‌ها روی آن دست گذاشته شده است مناسب نبودن مرزبندی جعبه‌دنده‌اش است.
    به عبارت دیگر می‌شود گفت که با توجه به قدرت موتور دنده‌ها برای دور موتورهای مناسبی طراحی نشده‌اند. برخی از کسانی که این ماشین را تست کرده‌اند می‌گویند این ضعف ماشین در سربالایی‌ها و جاده‌های پر پیچ و خم خودش را نشان می‌دهد و سانتافه را از این لحاظ یک پله عقب‌تر از ماشین‌های تراز اول دنیا نگه می‌دارد.
    ولی کسانی که سانتافه پایه یا همان سانتافه 6 سیلندر را انتخاب می‌کنند باید بدانند که اگرچه ماشینشان به اندازه سانتافه‌های اسپرت سریع و هیجان‌انگیز نیست ولی در عوض نیروی موتور روان‌تر به ماشین اعمال می‌شود و سرنشینان آرامش بیشتری دارند و ماشین کلا نرم‌تر است. این یکی نسبت به سانتافه سال قبل 15 اسب بخار قدرت بیشتر تولید می‌کند. صفر تا صد این سانتافه حدود 9.3 ثانیه است.
    یک چهارم مایل، 402 متر اولیه حرکت را می‌تواند در 16.9 ثانیه طی ‌کند. بنابراین از دیدگاه اعداد و ارقام کمی ضعیف‌تر از سانتافه‌های اسپرت است ولی برای خانواده‌ها، به خصوص اگر سن و سال بالاتری داشته باشند خیلی بهتر از سانتافه‌های اسپرت است.
    با پرستیژ است یا جوان پسند؟
    همه انواع سانتافه‌های 2013 نسبت به مدل‌های قدیمیشان بنزین را بهینه مصرف می‌کنند، یعنی راندمان بالاتری دارند. مدل‌های اسپرت از مدل پایه گران‌ترند که البته برای خیلی‌ها شاید ارزشش را نداشته باشد که بیشتر پول بدهند ولی اگر قرار باشد از بین دو مدل اسپرت یکی را انتخاب کنید شاید مدلی که موتور 2.4 لیتری دارد به نسبت قیمتش انتخاب معقول‌تری باشد.
    اگر موتورها را نادیده بگیریم سانتافه‌های اسپرت تفاوت چشمگیری با هم ندارند. ولی همه مدل‌های سانتافه 2013 نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر چه از لحاظ طراحی داخلی و چه از لحاظ طراحی خارجی جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر هستند. خطوطی که در طراحی بدنه سانتافه جدید دیده می‌شود آن را هرچه سنگین‌تر و بالغ‌تر نشان می‌دهد.
    می‌شود گفت که این طراحی سانتافه را به ماشینی با شخصیت‌تر از آن چه بود تبدیل کرده است و این در حالی است که از جذابیت‌های جوانان‌پسند ماشین اصلا کاسته نشده است. ضمنا در سانتافه‌های جدید امکاناتی وجود دارد که باید در ماشین‌های تجملاتی انتظار دیدن آن ها را داشته باشید. ضمنا کنترل و مدیریت آپشن‌های مختلفی که ماشین دارد بسیار ساده‌تر از قبل شده است.
    یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سانتافه که در این مدل‌هم حفظ شده است فضای زیاد داخل اتاق آن است. در مقایسه با ابعادش و همینطور نسبت به شاسی‌بلندهای هم نوع خودش خیلی بیشتر از آن چه ممکن است انتظارش را بکشید جا دارد.
    اگر صندلی‌های عقبش را بخوابانید واقعا حس یک اتاق را به شما می دهد. اگر کلا به چنین ماشین‌هایی علاقه دارید و در نگاه اول هم چهره‌اش را دوست داشتید مطمئن باشید می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.
    نکات منفی این ماشین در برابر محاسنی که دارد واقعا قابل چشم‌پوشی است؛ به خصوص اگر می‌خواهید با آن رانندگی عادیتان را بکنید و لذتش را ببرید. چون همه نکته‌های منفی که کارشناسان درباره این ماشین گفته‌اند در مانورهای سخت مشخص می‌شود و در رانندگی عادی اصلا آن ها را حس نمی‌کنید و اما قیمت سانتافه‌های اسپرت از حدود 30 هزار دلار آغاز می‌شود و سانتافه مدل پایه هم 5 هزار دلار از آن ارزان تر است.
    اصلا تعریف بی‌جایی نیست اگر بگوییم سانتافه با توجه به قیمتش و در رده ماشین‌های هم‌ نوعش جز بهترین‌ها است. البته که شاسی‌بلندهای بهتر از این وجود دارند ولی باید ببینید قیمتشان چند برابر سانتافه است!
    اگرچه همین ماشین هم می‌توانست از بعضی جهات بهتر از این باشد و هیوندایی باید برای نسل‌های بعدی به فکر برطرف کردن آن نقایص بیافتد ولی تا همین جا باید به هیوندای تبریک گفت!

  11. #4069


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کدام خودروها در ایران بیشتر پلاک می شوند؟
    پرشین خودرو: رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از افزایش 17.5 درصدی شماره‌گذاری خودروهای وارداتی در هفت ماهه نخست امسال خبر داد.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، با بیان اینکه از بدو شماره‌گذاری وسایل نقلیه تا کنون تعداد 25 میلیون وسیله نقلیه موتوری و خودرو در کشور شماره‌گذاری شد گفت: از این میان 15.5 میلیون خودرو و 9.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت شماره‌گذاری شده است.
    وی با بیان اینکه از این تعداد خودرو یک میلیون خودرو علی‌رغم دریافت کارت سوخت در چرخه ترافیک نیستند گفت: 2.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت نیز در چرخه تردد نیستند که عمدتا به دلیل تخلفات در پارکینگ‌های سراسر کشور توقیفند.
    رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه از 7.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت حاضر در کشور، 4 میلیون موتورسیکلت دارای پلاک ملی هستند، گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت موتورسیکلت‌های بالای 10 سال در سن فرسودگی قرار دارند و عملا ارائه خدمات به این موتورسیکلت‌ها ممنوع است.
    به گفته وی به طور کلی یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودروی فرسوده نیز از رده خارج شده‌اند.
    رستمی با بیان اینکه از مجموع کل وسایط نقلیه شماره‌گذاری شده خودروهای سواری با 11 میلیون و 300 هزار دستگاه در صدر بیشترین وسایط نقلیه شماره‌گذاری شده قرار دارند، گفت: پراید با اختصاص 30 درصد از خودروهای شماره‌گذاری شده کشور در مرتبه اول قرار دارد و پس از آن انواع پژو با 25 درصد و وانت با 12 درصد در رتبه‌های بعدی بیشترین خودروهای شماره‌گذاری شده کشور هستند.
    رییس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال جاری 517 هزار دستگاه خودرو نو شماره‌گذاری شده‌اند، گفت: از این میان 2 هزار و 900 خودرو وارداتی بودند که با توجه به آمارهای هفت ماهه سال گذشته شاهد افزایش 17.5 درصدی شماره گذاری خودروهای وارداتی بوده‌ایم.
    وی تصریح کرد: تولیدات کیاموتور، هیوندا و تویوتا در صدر بیشترین خودروهای شماره‌گذاری شده قرار دارند و به تازگی نیز خودروهای ام.وی.ام با اقبال بیشتر مردمی مواجه شده‌اند به گونه‌ای که شاهد افزایش شماره‌گذاری این خودرو نسبت به گذشته بوده‌ایم.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (6th November 2012)

  13. #4070


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تویوتا دوباره بزرگترین خودروساز جهان شد

    Click here to enlarge


    آمار و اطلاعات منتشر شده حاکی از آن که بزرگترین خودروساز ژاپن توانسته است تا حدود زیادی از بحرانهایی مانند سونامی و زلزله ژاپن خارج شود.
    شرکت تویوتا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نزدیک به 2.9 میلیارد دلار سود کسب کرده که این رقم نزدیک به میزان سودآوری این شرکت در قبل از بحران سونامی و زلزله ژاپن می‌شود.
    به گزارش رویترز، امسال تویوتا توانسته رشد فروش را در بازار خودروی آمریکا و همچنین جنوب شرقی آسیا تجربه کند. آمریکا بزرگترین بازار این شرکت است. در 9 ماهه سال جاری میلادی نیز فروش گروه تویوتا در سراسر دنیا بالغ بر 7.4 میلیون دستگاه شد که بیشتر از هر خودروساز دیگری است.

صفحه 407 از 771 نخستنخست ... 307357387397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417427457507 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University