قیمت و کیفیت ، رمز ماندگاری خودروسازان در بازارهای جهانی




Click here to enlarge
Click here to enlarge
به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت کیفیت در رشد صادرات خودرو گفت : با توجه به اینکه در صادرات خودرو به بازارهای جهانی ،کیفیت و قیمت رقابتی از پارامترهای مهم در این راستا محسوب می شوند ، این موضوع باید مورد توجه صادرکنندگان در این بخش قرار گیرند.
مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : بی شک برتری محصولات به لحاظ کیفیت و قیمت تضمین کننده حضور خودروهای صادراتی در بازارهای جهانی خواهد بود بنابراین چنانچه خودروسازان داخلی نسبت به این مولفه ها توجه نمایند قطعا صادرات موفقی خواهند داشت.
وی تصریح کرد : در صورتی که قیمت رقابتی و کیفیت در تولیدات داخلی خودروسازان لحاظ نشود قطعا امکان صادرات خودرو برای شرکتهای خودروساز فراهم نخواهد شد.
وی گفت : در چنین شرایطی یقینا مصرف کنندگان نیز ، استفاده از سایر محصولات خارجی را بر خرید خودروهای ایرانی ترجیح داده و گاها عدم وجود کیفیت لازم منع تردد این خودروها را در دنیا موجب خواهد شد.
وی رمز ماندگاری صنعت خودرو در بازارهای صادراتی را حفظ کیفیت ، ایمنی ذکر کرد و افزود : در طول سالهایی که خودروسازان اقدام به صادرات نمودند ضمن رعایت کیفیت ، قیمت رقابتی را نیز در نظر گرفته اند در بازار دنیا باقی بمانند.
نماینده لنجان در خانه ملت در ادامه ، سرمایه گذاری در جهت توسعه برند ملی در صنعت خودرو را در معرفی بهتر محصولات ایرانی در بازارهای جهانی و صادرات موفق موثر عنوان کرد و افزود : توسعه برند ملی ضمن اینکه می تواند بر حوزه صادرات و موفقیت در این بخش موثر واقع شود اما در این راستا نباید تنها نگاهی تعصبی داشت بلکه باید در این جریان اشتغالزایی و در آمد زایی نیز مورد توجه قرار گیرد.
منصوری همچنین حفظ سایتهای خودروسازان ایرانی در دنیا را در روند توسعه صادرات خودرو مثبت ارزیابی کرد و افزود : قطعا ادامه فعالیت و کمک در حفظ و فعالیت سایتهای خودروسازان داخلی در سایر کشور ها کمک مهمی به صنعت خودرو و توسعه در این بخش خواهد بود.