.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 425 از 771 نخستنخست ... 325375405415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435445475525 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 4,241 تا 4,250 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #4241


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    افزایش قیمت اخیر خودرو قانونی نیست
    پرشین خودرو: در پی مواضع دیروز رئیس شورای رقابت در مورد قیمت گذاری محصولات خودرویی، مصوبه این شورا هم منتشر و طی آن اعلام شد افزایش بهای اخیر در بازار خودرو فاقد وجاهت قانونی است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در پی اعلام مواضع جدید شواری رقابت در مورد قیمت گذاری محصولات خودرو که جمشید پژویان رئیس این شورا دیروز در گفت وگویی با فارس مطرح کرد، مصوبه این مواضع اعلام شد.
    براساس این گزارش، در جلسه 28 آبان شورای رقابت که صد و سی و یکمین این شورا و با دستور بررسی افزایش قیمت بلیط هواپیمایی،ادامه بررسی دستورالعمل تعیین قیمت بلیط مترو و افزایش بهای خودروهای داخلی بود، تصویب شد:
    مستنداً به بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی نظر به اینکه مرجع صلاحیت‌دار برای تصویب دستورالعمل قیمت در بازار انحصاری خودروی داخلی شورای رقابت است، شورا افزایش بهای اخیر در بازار یادشده را فاقد وجاهت قانونی دانست.
    پژویان دیروز به فارس اعلام کرد: شورای رقابت به این نتیجه رسید که فضای بازار خودرو از درجه انحصار بالایی برخوردار است. بعد از این نتیجه مصوب شد که از این پس قیمت‌گذاری انواع محصولات خودرو توسط هر نهاد و سازمانی غیرقانونی است.به این ترتیب هیچ سازمان و ارگانی حتی سازمان حمایت از تولید و مصرف کنندگان حق تعیین قیمت‌گذاری محصولات خودرو را ندارد.
    وی در واکنش به این سؤال که با این اوصاف نحوه قیمت‌گذاری محصولات خودرو با چه مکانیزمی تعیین خواهد شد توضیح داده بود: در این رابطه شرکت‌های خودرو ساز می‌توانند پیشنهادات خود را به این شورا ارائه دهند تا بعد از بررسی‌های لازم شورای رقابت نظر خود را اعلام کرده و قیمت‌ها را تعیین کند.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (21st November 2012)

  3. #4242


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    كنایه حیدری به انتقاد غضنفری از پایش+ تصویر
    پرشین خودرو: مرتضی حیدری در بخشی از برنامه پایش 28 آبان، به انتقاد وزیر صنعت معدن تجارت از برنامه پایش واكنش نشان داد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، معدی غضنفری هفته گذشته در مجلس گفته بود: یک برنامه تلویزیونی در یک نظرسنجی پیامکی در مورد کمک هزار میلیاردی دولت به صنعت خودرو‌سازی اعلام کرده‌ که 90 درصد مردم مخالف کمک دولت هستند.
    مجری برنامه پایش با نشان دادن خبر انتقاد غضنفری، نتیجه نظرسنجی مورد اشاره وزیر را هم نشان داد كه درآن 76درصد بینندگان سیما با تصمیم شورای پول و اعتبار برای پرداخت هزار میلیارد تومان به دو خودروساز بزرگ مخالفت كرده بودند.
    مجری برنامه پایش با كنایه به اغراق غضنفری درباره نتیجه این نظرسنجی گفت: آقای وزیر مشخص نكردند كه دقیقا از چه چیزی انتقاد دارند؟ از سوال نظرسنجی یا از پاسخ مردم به این سوال؟ ضمنا امیدوارم آقای وزیر آمارهای رسمی وزارتخانه شان را هم مثل این گرد نكنند!

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (21st November 2012)

  5. #4243


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودروهای وارداتی گرامی ها به صورت ویژه قیمت گذرای شد
    دلارهای ۱۲۲۶ تومانی در جیب سلطان واردات خودرو!
    پرشین خودرو: روز گذشته جدولی از خودروهای وارداتی که برای وارداتشان از ارز مرجع استفاده شده بود منتشر شد، در این فهرست که توسط سازمان حمایت منتشر شده، ارز مرجع برای 10 خودرو آن هم از یک برند خرج شده بود. قیمت مصوب جدید این خودروها از ۴۰ میلیون آغاز شده و تا ۱۹۶ میلیون تومان می رسد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، تنها برند خودرویی که نامش به عنوان استفاده کننده از ارز مرجع فاش شده است، هیوندای است. ۱۰ مدل این برند کره ای توانستند برای حضور در خیابان های ایران ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی را ( با توجه به گرانی ارز) مالک شوند. اما واردکننده اصلی هیوندای چه کسی است؟
    واردکننده اصلی هیوندای کسی است که از او به عنوان سلطان واردات خودرو به کشور یاد می شود؛ چرا که تعداد هیونداهای وارداتی بیش از دیگر برندهای خودرویی است.
    گرامی ها، خاندان فعال اقتصادی هستند که واردات خودرو را به کشور در دست خود گرفته اند. نمایندگی رسمی هیوندا تحت نام آسان موتور و کیا به نام کیا موتورز در دست افراد خاندان گرامی است. آنها یک نفر نیستند بلکه چند نفر از اعضای یک خاندان هستند که توانستند لقب سلطان واردات را به نام خود بزنند. البته آنها به تازگی توانستند نمایندگی خودروی چینی جیلی را که قرار است با نام جیلران در ایران فعالیت کند، به دست آورند.
    نمایندگی های هیوندای و کیا، سرآغاز فعالیت سلطان واردات خودرو نبوده است. آنها با واردات میتسوبیشی در اوایل دهه ۱۳۷۰ و کوماتسو نیز خاطراتی دارند.
    ظاهرا پدربزرگ گرامی ها از همان ابتدا تاجری بنام در حوزه چای و برخی مواد غذایی بوده است. با اینکه واردات خودرو فعالیت اصلی این روزهای گرامی هاست اما ظاهرا آنها با حفظ سنت اجدادی خود در تجارت چای و مواد غذایی در لوای برند معروف گلستان مشغول هستند. اما این روزها واردات خودرو است که آنها را معروف کرده است.
    ماموتی ها رقیب گرامی ها!
    گرامی‌ها البته به لحاظ – بزرگی – هنوز هم پایین‌تر از خاندان فردوس که شرکت ماموت را مدیریت می‌کنند، قرار دارند، اما به هر حال رقیبی گردن کلفت برای ماموتی‌ها هستند!
    علاوه بر استفاده از ارز مرجع برای واردات برخی از هیونداهای کره ای، خاندان گرامی در حالی مرد شماره یک واردات خودرو شده است که بسیاری از خودروهای خارجی بازار خود در ایران را از دست داده اند و عملا هیچ وارداتی به ایران ندارند.
    بهنوشته افکار نیوز، بی.ام.و یکی از آنهاست که عملا وارداتش متوقف شده است. همچنین مرسدس بنز که در حال حاضر به طور رسمی هیچگونه وارداتی به ایران ندارد. همچنین گفته شده که ارز مرجعی که باید برای واردات دارو صرف می شد ظاهرا در راه ورود خودروهای لوکس خارجی ثروتمندان صرف شده است. آن هم در شرایطی که بسیاری از واردکنندگان و فعالان اقتصادی برای تهیه ارز ارزان تر با مشکلات روبرو هستند.
    ابهام میلیونی در قیمت فروش خودروهای هیوندایی و کیا
    یک کارشناس صنعت خودرو ابهاماتی را نسبت به قیمت‌های اعلامی برای خودروهای مدل 2013 هیوندایی و کیا مطرح کرد.
    مصطفی ممقانی اظهار کرد: سازمان حمایت در حالی قیمت مدل 2013 محصولات هیوندایی و کیا را براساس نرخ ارز مرجع (1226 تومانی) اعلام کرده که طبق محاسبات، نرخ‌های اعلامی باید کمتر از این مقدار باشد.
    وی ادامه داد: براساس محاسبات تعیین نرخ خودروهای وارداتی و با در نظر گرفتن تمام هزینه‌ها از جمله تعرفه، شماره‌گذاری و سود 20 درصدی واردکنندگان، قیمت‌ مدل 2013 محصولات هیوندایی و کیا باید به طور میانگین 20 درصد کمتر از قیمت‌های اعلامی باشد.
    این کارشناس صنعت خودرو به ایسنا گفت: به عنوان مثال در حالی قیمت هیوندایی i30 حدود 62 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده که بر مبنای دلار 1226 تومانی، قیمت فروش این خودرو باید حدود 52 میلیون تومان باشد.
    وی خاطرنشان کرد: همچنین قیمت هیوندایی سنتنیال نیز حدود 196 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده در حالیکه براساس دلار 1226 تومانی قیمت این خودرو حدودا 175 میلیون تومان است.
    ممقانی با اشاره به این که قیمت کیا موهاوی حدود 122 میلیون و 500 هزار تومان و اپتیما نیز 97 میلیون تومان اعلام شده است، تصریح کرد: این در حالی است که بر مبنای ارز مرجع، قیمت کیا موهاوی حداکثر 110 میلیون تومان و اپتیما 83 میلیون تومان خواهد بود.
    این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: مشخص نیست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با در نظر گرفتن چه متغیرهایی قیمت این محصولات را محاسبه کرده‌ است اما بر اساس محاسبات معمولی، نرخ این خودروها کمتر از قیمت‌های اعلامی خواهد بود.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (21st November 2012)

  7. #4244


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رویکرد صادراتی کلید حل مشکلات اقتصادی




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، شرکت پارس خودرو در سال جاری با افزایش صادرات خود و دستیابی به رشد550 درصدی، توانسته جهش بزرگی در صادرات محصولات و دست یابی به بازارهای خارجی داشته باشد.
    علیرضا بازوندی ، مدیر صادرات این شرکت ، با بیان اینکه تمامی محصولات پارس خودرو قابلیت صادرات به بازارهای بین المللی را دارند گفت: دراین شرکت محصولاتی چون نیوپیکاپ، نیسان تیانا، مگان، تندر90، پارس تندر و همچنین محصولات صادراتی گروه خودروسازی سایپا تولید می شود و پارس خودرو تمرکز صادراتی خود را روی 3 محصول پارس تندر، مگان و نیو پیکاپ گذاشته است.
    وی افزود: صادرات محصولات در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد زیادی داشته و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا انتهای سال با افزایش تعداد محصولات صادراتی به رشد بالاتری دست خواهیم یافت.
    مدیر صادرات پارس خودرو بیش از نیمی از محصولات صادراتی گروه خودرو سازی سایپا را حاصل تلاش کارکنان این شرکت دانست و افزود: خوشبختانه امسال نیز گروه خودروسازی سایپا براي ششمين بار به عنوان صادر کننده نمونه و ممتاز کشوري معرفی شد که حداقل نیمی از محصولات صادرات شده در پارس خودرو تولید شده است.
    وی افزود: در برنامه های آینده صادرات پارس خودرو برای دست یابی به حاشیه سود بیشتر و کاهش قیمت تمام شده محصول، حرکت به سمت تولید به صورتSKD2 در کشورهای هدف مدنظر است که با انجام این کار در واقع یک خط تولید با سرمایه گذاری بسیار محدود که نیاز به خط تولید پیشرفته و نیروی انسانی متخصص ندارد ایجاد می شود و این کار قطعا تأثیر بسیار زیادی در فروش محصول و قیمت تمام شده دارد.
    بازوندی ایران را با داشتن همسایه های زیاد در اطراف خود یکی از معدود کشور های پر پتانسیل دنیا جهت صادرات محصولات دانست وگفت: هیچ یک از همسایه های اطراف ایران کشورهای مترقی و پیشرفته ای در صنعت خودروسازی نیستند و یک بازار بالقوه ای برای صادرات در اطراف ما وجود دارد و تقریبا تمام کشورهای حوزه CIS (حوزه آسیای میانه) و همچنین کشورهای عراق و افغانستان جز بازارهای هدف ما جهت صادرات محصول محسوب می شوند. علاوه بر این بعضی از کشورهای آفریقایی هم در اولویت بعدی ما جهت صادرات قرار دارند.
    مدیر صادرات پارس خودرو کسب سهم بازار صادراتی را مستلزم حضور مستمر و فعال در منطقه دانست و گفت: برای این منظور تیم متخصص و مجربی در شرکت ایجاد شده تا فعالیت های خود را به صورت علمی و با استفاده از تمامی متد های بازاریابی دنبال کند. علاوه بر این با تدوین و اجرای برنامه های جذابی از جمله پاداش های صادراتی، خدمات پس از فروش، تامین قطعات و ... برای مشتریان بیرونی به دنبال ترغیب بیشتر مشتریان برای خرید محصولاتمان هستیم.
    بازوندی اظهار امیدواری کرد با توجه به رویکرد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مبنی بر قرار گرفتن صادرات به عنوان یکی از 3 رکن اساسی فعالیت های گروه و نگاه ویژه مدیر عامل شرکت پارس خودرو در جهت گسترش فعالیت های صادراتی، این شرکت بتواند در این برهه از زمان که صادرات گره گشای مشکلات اقتصادی درون کشور است، حداکثر استفاده در جهت ارز آوری به کشور را داشته باشد.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (21st November 2012)

  9. #4245


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودرو ارزان می شود؟
    نصف شدن تعرفه واردات خودرو از فردا !
    پرشین خودرو: هفته گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی در حالی از تعدیل تعرفه‌ها از ابتدای آذرماه خبر داد که به فاصله کمی بعد از آن نیز رییس‌کل گمرک درصد کاهش تعرفه‌ کالاها را اعلام کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، طبق گفته رییس کل گمرک ایران از فردا تعرفه واردات انواع کالاهای حاضر در اولویت‌های ده‌گانه بین 45 تا 50 درصد کاهش می‌یابد، این در شرایطی است که واردات خودرو نیز به لحاظ قرار گرفتن در اولویت دهم ارزی مشمول کاهش تعرفه‌ای 45 درصدی می‌شود.
    کاهش تعرفه واردات خودرو در حالی است که از یک ماه گذشته ثبت‌سفارش واردات این کالای لوکس متوقف شده است.
    قیمت خودروهای وارداتی کاهش می‌یابد؟
    طی چند سال گذشته همواره «تعرفه واردات خودرو» یکی از چالش‌های پیش روی دولت در موضوع واردات کالا به کشور بوده و در حالی که بسیاری از مصرف‌کنندگان خودرو به کاهش تعرفه اعتقاد داشته اند، معمولا لابی خودروسازان قوی‌تر و زور آنها چربیده تا تعرفه از «90 درصد» پایین‌تر نیاید.
    حالا اما اوضاع بازار خودرو مانند بسیاری دیگر از بازارهای داخلی به حدی آشفته و به هم ریخته شده که دولت تصمیم به کاهش تعرفه انواع کالا از جمله «خودرو» گرفته است.
    آن طور که رییس کل گمرک ایران اعلام کرده، از فردا تعرفه واردات انواع کالای حاضر در اولویت‌های ده‌گانه ارزی به کشور، بین 45 تا 50 درصد کاهش می‌یابد و «خودرو» نیز به لحاظ قرار گرفتن در اولویت دهم، مشمول کاهش تعرفه‌ای 45 درصدی خواهد شد.
    نصف شدن تعرفه واردات خودرو در شرایطی رخ خواهد داد که واردکنندگان نهایت استفاده را از آشفتگی بازار ارز در ماه‌های گذشته بردند و با محاسبه قیمت خودروهای وارداتی خود متناسب با نرخ آزاد ارز، سودی کلان به جیب زدند. در واقع تا به امروز، واردکنندگان تعرفه خودروهای وارداتی را بر حسب نرخ ارز مرجع به گمرک پرداخت می‌کردند و همان خودروها را متناسب با نرخ آزاد ارز در بازار به فروش می‌رسانند. آنها با استفاده از باور عمومی جامعه مبنی بر محرومیت ارزی واردکنندگان خودرو، کل هزینه تمام شده خودروهای وارداتی‌شان را بر حسب نرخ آزاد ارز محاسبه کرده و به دست مصرف‌کننده می‌دادند.
    این در شرایطی است که شرکت‌های واردکننده، تا امروز تنها بابت قیمت پایه خودرو از ارز آزاد استفاده می‌کردند و پول تعرفه 90 درصدی واردات خودرو را مطابق با ارز مرجع به گمرک می‌پرداختند.
    مثلا اگر قیمت پایه خودرویی خارجی 50 هزار دلار باشد، (به فرض در نظر گرفتن نرخ سه هزار تومان برای دلار)، واردکنندگان باید برای خرید آن 150 میلیون تومان هزینه کنند، اما هنگام تسویه حساب با گمرک، بر اساس نرخ آزاد ارز پول نمی‌پردازند. این تسویه حساب شامل پرداخت تعرفه 90 درصدی به علاوه 20 درصد مالیات است که واردکنندگان مطابق با نرخ ارز مرجع، آن را انجام می‌دهند.
    به عبارت بهتر، بابت قیمت پایه خودرو از ارز آزاد حداقل سه هزار تومانی استفاده می‌کنند و بابت تسویه حساب با گمرک، ارز مرجع یک هزار و 226 تومانی را به کار می‌گیرند.
    با این حساب هزینه تمام شده واردات یک خودرو 50 هزار دلاری به کشور با احتساب تعرفه و مالیات مربوطه، چیزی حدود 220 میلیون تومان از آب در می‌آید. این در حالی است که واردکنندگان به هنگام فروش محصولات وارداتی خود، قیمت آنها را کاملا با نرخ آزاد ارز محاسبه می‌کنند و همین است که یک خودرو فرضی 50 هزار دلاری، به جای 220 میلیون تومان، با قیمتی نزدیک به 320 میلیون تومان به دست مشتریان ایرانی می‌رسد.
    در واقع واردکنندگان، تعرفه خودروهای وارداتی خود را با ارز یک هزار و 226 تومانی به گمرک می‌پردازند، اما هنگام فروش خودرو، قیمت را با ارز آزاد محاسبه می‌کنند.
    این رفتار واردکنندگان از آنجا نشات می‌گیرد که گمرک تنها دو نوع ارز را برای محاسبه تعرفه واردات کالا در نظر می‌گیرد، یکی ارز مرجع یک هزار و 226 تومانی و دیگری ارز مبادلاتی با قیمتی حول و حوش دو هزار و پانصد تومان؛ حال چون واردکنندگان خودرو نه ارز مرجع دریافت می‌کنند و نه ارز مبادلاتی، گمرک نیز مجبور است تعرفه خودروهای وارداتی آنها را بر اساس ارز مرجع محاسبه کند.
    «خودرو» به هر حال کالایی لوکس به حساب می‌آید و به همین دلیل واردکنندگان خودرو از دریافت ارز مبادلاتی محروم‌اند، بنابراین برای واردات خودرو از ارز مبادلاتی استفاده نمی‌شود و گمرک نیز نمی‌تواند تعرفه را با ارز مبادلاتی محاسبه کند و از همین رو ارز مرجع ملاک قرار می‌گیرد.
    تا اینجای کار مشکلی نیست و کسی خلافی مرتکب نشده، اما مساله اصلی اینجاست که واردکنندگان پول تعرفه را متناسب با ارزان‌ترین نرخ ارز (نرخ مرجع) به گمرک پرداخت می‌کنند و نوبت به قیمت‌گذاری و مشتری که می‌رسد، گران‌ترین نرخ ارز را (نرخ آزاد) در نظر می‌گیرند.
    اصلا به همین دلیل است که واردکنندگان خودرو تمایل چندانی به استفاده از ارز مبادلاتی ندارند، چون اگر ارز مبادلاتی بگیرند (با وجود اینکه هزینه کمتری برای تامین ارز موردنیاز خود می‌دهند)، آنگاه باید تعرفه را نیز بر حسب قیمت این «ارز» به گمرک بپردازند و دیگر دست‌شان برای تعیین قیمت‌های دلخواه باز نخواهد بود.
    آنها اگر از ارز مبادلاتی دو هزار و 500 تومانی استفاده می‌کردند، آنگاه باید مطابق با همین ارز، تعرفه به گمرک می‌پرداختند و دیگر نمی‌توانستند برای یک خودرو مثلا 50 هزار دلاری، حدود 80 میلیون تومان سود ببرند. با این شرایط عدم پرداخت ارز مرجع و مبادله‌ای به واردات خودرو، نه تنها سودی برای مشتریان به همراه ندارد، بلکه به ضرر آنها نیز تمام شده و این وسط فقط واردکننده‌ها نفع بیشتری برده‌اند.
    بهانه واردکنندگان این است که از ارز مرجع و مبادلاتی استفاده نمی‌کنند و بر همین اساس قیمت خودرو وارداتی خود را متناسب با نرخ آزاد ارز در نظر می‌گیرند و مشتریان مجبورند پول بیشتری بابت خرید خودروهای خارجی بپردازند.
    حالا اما با تصمیم اخیر دولت مبنی بر کاهش 45 درصدی تعرفه واردات خودرو، به نظر می‌رسد مصرف‌کنندگان نیز از بابت این اتفاق منتفع شده و واردکنندگان نتوانند محصولات وارداتی شان را با هر قیمتی که خواستند، عرضه کنند. تا پیش از این، واردکنندگان با استفاده از باور عمومی مبنی بر عدم پرداخت ارز مرجع و مبادلاتی به واردات خودرو، سودی کلان را برای خود در نظر می‌گرفتند و به لحاظ قانونی نیز چندان امکان برخورد با آنها وجود نداشت، اما حالا که پای کاهش تعرفه به میان آمده، بیش از پیش می‌توان بر قیمت خودروهای وارداتی نظارت کرد.
    با توجه به تصمیمی که دولت گرفته، از فردا تعرفه واردات خودرو 45 درصد کاهش می‌یابد، اما واردکنندگان باید تعرفه خودروهای وارداتی را بر اساس نرخ مبادله‌ای ارز به گمرک بپردازند.
    این موضوع سبب می‌شود سود حاصل از واردات خودرو کاهش یابد، چون تعرفه کاهش یافته و باور عمومی بر این است که قیمت خودروهای وارداتی باید پایین بیاید و از طرفی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز می‌تواند با نظارت بر واردکنندگان، قیمت‌های انتخابی آنها را بررسی و با تخلفات احتمالی برخورد کند.
    به نوشته دنیای اقتصاد، در واقع با توجه به این تصمیم دولت، واردکنندگان سود کمتری در مقایسه با حال خواهند برد و از سوی دیگر مشتریان نیز بابت کاهش تعرفه منتفع خواهند شد. وقتی تعرفه پایین بیاید، سازمان‌های ناظر و مشتریان انتظار دارند قیمت خودروهای وارداتی نیز افت کند و واردکننده هم در این شرایط نمی‌تواند خلاف جهت شنا کرده و هر قیمتی را روی محصولات خود بگذارد.
    همچنین با یک مقایسه ساده می‌توان متوجه شد واردات خودرو با تعرفه 90 درصدی و مالیات 20 درصدی و ارز آزاد، چقدر برای واردکننده آب می‌خورد و واردات با تعرفه 45 درصدی و مالیات 20 درصدی و ارز مبادلاتی چقدر خواهد شد.
    حال ببینیم هزینه واردات یک خودرو فرضی 50 هزار دلاری با توجه به تصمیم جدید دولت مبنی بر کاهش 45 درصدی تعرفه واردات چقدر می‌شود.
    در تصمیم جدید دولت قرار نیست ارز مرجع یا مبادلاتی به خودروسازان تعلق بگیرد و تنها بناست تعرفه 45 درصد کاهش یابد و واردکنندگان بابت تعرفه واردات، متناسب با «ارز مبادلاتی» پول به گمرک بپردازند. با این شرایط و با فرض ارز آزاد سه هزار تومانی، واردکننده باید برای قیمت پایه خودرو 150 میلیون تومان بپردازد.
    حال با توجه به کاهش 45 درصدی تعرفه و با در نظر گرفتن نرخ دو هزار و 500 تومان برای ارز مبادلاتی، واردکنندگان باید حدود 57 میلیون تومان نیز بابت تعرفه به گمرک پرداخت کنند که با توجه به 20 درصد مالیات مربوط به خودروهای فرسوده و ...، هزینه تمام شده واردات یک خودرو فرضی 50 هزار دلاری به کشور، حدود 232 میلیون تومان از آب در خواهد آمد.
    با این حساب، هزینه واردات خودرو در مقایسه با زمانی که تعرفه 90 درصد بوده و ارز مرجع برای تعرفه لحاظ می‌شد، حدود 12 میلیون تومان بیشتر خواهد شد.
    در این شرایط واردکننده دیگر نمی‌تواند قیمت این خودرو فرضی را بر اساس نرخ آزاد ارز محاسبه کند و آن را 320 میلیون تومان به مشتری بفروشد، چون تعرفه کاهش یافته و باید اثر این «کاهش» در قیمت نهایی خودرو دیده شود؛ بنابراین واردکنندگان تا حدی متعارف می‌توانند سود روی محصولات وارداتی خود بکشند، مگر اینکه سازمان‌های مربوطه نظارت لازم را انجام نداده و واردکنندگان بخواهند تخلفی دیگر انجام دهند.
    در واقع سود بردن مشتریان از کاهش 45 درصدی واردات خودرو، منوط به نظارت دقیق سازمان‌های مربوطه بر نحوه قیمت‌گذاری این خودروهاست، به نحوی که اگر قیمت‌ها بر اساس کاهش تعرفه 45 درصدی تعیین شوند، سود آن به مشتریان خواهد رسید.
    در واقع نظارت سازمان‌های مربوطه بر قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی، به معنای منتفع شدن مصرف‌کنندگان است و آنها می‌توانند امیدوار باشند تا کلاهی از نمد کاهش تعرفه نصیب‌شان شود.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (26th November 2012)

  11. #4246


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تولید خودرو افزایش یافت

    ایسنا- دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران از افزایش تولید خودرو در دو خودروساز بزرگ کشور طی دو هفته اخیر خبر داد.
    ساسان قربانی اظهار کرد: در چند هفته اخیر روند پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی خودروسازان بهبود یافته است.
    وی با بیان اینکه به این ترتیب تولید قطعات خودرویی به تدریج در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: تحت تاثیر این موضوع تولید خودرو در ایران خودرو و سایپا نیز افزایش یافته است به گونه‌ای که در مقایسه یا شهریورماه افزایش قابل توجهی در تولید رخ داده است.
    دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: صعودی شدن روند تولید خودرو در حالی است که هنوز تسهیلات دو هزار میلیارد تومانی مصوب کارگروه حمایت از تولید به خودروسازان پرداخت نشده است.
    وی افزود: بنابراین اگرچه خودروسازان سعی کرده‌اند با استفاده از منابع داخلی خود روند پرداخت مطالبات قطعه‌سازان را بهبود بخشند اما ادامه این روند در گرو پرداخت تسهیلات وعده داده شده است.
    قربانی تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات اصلی قطعه‌سازان افزایش نرخ ارز، کمبود نقدینگی، رشد شدید قیمت مواد اولیه و عدم پرداخت تسهیلات بانکی است که کلید حل تمام این مشکلات نیز در اختیار نهادهایی خارج از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (26th November 2012)

  13. #4247


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رئیس شورای رقابت: جزئیات قیمت‌گذاری در شورای رقابت



    فارس: رئیس شورای رقابت با تشریح جزئیات قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، گفت: برای قیمت‌گذاری خودرو و از بین بردن انحصار در بازار، یک دستورالعمل تدوین می‌شود.
    جمشید پژویان اظهار داشت: شورای رقابت در مصوبه قبلی خود تشخیص داد که بازار خودرو دارای تمرکز بالا و انحصار است که با این تشخیص، دستور‌العمل تعیین قیمت و کنترل بازار خودرو در اختیار شورا خواهد بود.
    وی تصریح کرد: منتظریم، اگر پیشنهادی در مورد قیمت‌گذاری خودرو وجود دارد، از سوی خودروسازان و دستگاه‌های مرتبط به شورا منتقل شود، تا یک دستور‌العمل برای قیمت‌گذاری خودرو تدوین شود.
    رئیس شورای رقابت با بیان اینکه یک دستور‌العمل در چارچوب جهانی اقتصاد برای افزایش بهره‌وری و کارایی در صنعت خودرو تدوین می‌شود، گفت: این دستور‌العمل طوری خواهد بود که نه صنایع خودروسازی دچار ورشکستگی شوند، نه اینکه انحصار موجود در بازار خودرو ادامه داشته باشد و نه ضرری متوجه مصرف‌کنندگان شود.
    پژویان تصریح کرد: باید با افزایش تمرکز و انحصاری بودن بازار خودرو مقابله شود و به سمت رقابتی شدن تولید حرکت شود که در این راستا جلساتی با خودروسازان برگزار شده و در آینده نیز نشستهایی با آنها و افراد مسئول در صنعت خودروسازی برگزار خواهد شد.
    وی با بیان اینکه در شورای رقابت همه مسائل مطرح شده در چارچوب مبانی علمی و دانش اقتصاد مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد، افزود: در مورد خودروهای وارداتی نیز در شرایطی که شورا تشخیص دهد این مسئله در دستور کار قرار خواهد گرفت.
    این استاد اقتصاد اظهار داشت: اگر شورا تشخیص دهد که در واردات خودرو انحصار وجود دارد، حتماً در این مورد ورود خواهد کرد، تا کنترل بازار و حذف انحصار اتفاق افتد.
    وی ادامه داد: بحث واردات خودرو نیز توسط شورای رقابت در حال بررسی است و شورا با مطالعات تخصصی و علمی در این مورد تصمیم‌گیری خواهد کرد.
    رئیس شورای رقابت با اشاره به اجحاف حقوق برخی خریداران خودروهای داخلی، گفت: بر این اساس، شورای رقابت در بحث قیمت‌گذاری وارد عمل شده تا در جهت منافع مردم و اصلاح فضای اقتصادی ورود علمی و تخصصی داشته باشد.
    پژویان با بیان اینکه در مورد بازار محصولات دیگر نیز در حال بررسی در شورای رقابت هستیم، گفت: در صورت صدور مصوبه در مورد هر یک از این کالاها، از طریق شورا اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.
    وی تأکید کرد: شورای رقابت در چارچوب قوانین عمل می‌کند و اجازه سوء استفاده از یک قدرت انحصاری را در بازار نخواهد داد __________________

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (26th November 2012)

  15. #4248


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ماشین‌های زنبور عسلی

    این ماشین مانیتورهای لمسی در دو طرف، فرمان دارد که تمام اطلاعات از جاده و وضعیت ماشین و وضعیت آب و هوا را در اختیار کاربر می‌گذارد.

    Click here to enlarge

    تولید کننده سیستم‌های خودرو، نیسان‌هایی به شکل زنبور عسل را طراحی کرده‌اند که از چشم‌اندازهای فناوری تحرک، محسوب می‌شود.
    به گزارش باشگاه خبرنگاران، این ماشین مانیتورهای لمسی در دو طرف، فرمان دارد که تمام اطلاعات از جاده و وضعیت ماشین و وضعیت آب و هوا را در اختیار کاربر می‌گذارد.
    بررسی‌ها نشان می‌دهند آینه‌های این ماشین می‌تواند تصویر عقب را تا ۱۸۰ کیلومتر دورتر نمایش دهند؛ این ماشین از دوربین عکاسی و فیلمبرداری پیشرفته‌ای برخودار است و شارژر بی‌سیم نیز دارد.
    این ماشین دارای بالش‌هایی مجهز به سیستم صوتی است و دستگاهی برای کنترل دما و آب و هوای ماشین نیز دارد؛ در این ماشین وسیله‌ای برای نگهداری مواد غذایی وجود دارد.
    محیط این ماشین انرژی‌هایی به کاربر منتقل می‌کند و می‌تواند وسیله‌ای برای افراد کم تحرک و تنبل محسوب می‌شود زیرا تمام نیازهای حیاتی و ضروری برای انسان در این ماشین وجود دارد و با تهیه و خرید این ماشین بسیار از مشکلات حمل‌ونقل و رفت و آمدی برای افراد کم‌تحرک حل می‌شود.
    __________________

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (26th November 2012)

  17. #4249


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    خودرو و اقتصاد
    لبه ی پرتگاه

    تصمیم دولت آمریکا به افزایش مالیات و کاهش هزینه ها از ابتدای سال 2013 به وضعیتی منجر شده که متخصصان اقتصادی از آن به عنوان پرتگاه مالی یاد می کنند و برآورده ها نشان می دهد که می تواند تا 20 درصد روی فروش خودرو در آمریکا اثر منفی بگذارد.
    به گزارش سایپانیوز به نقل از یواس آ تودی، اگر اقتصاد آمریکا از پرتگاه مالی پیش رو سقوط کند، فروش خودرو در آمریکا تا 20 درصد کاهش خواهد یافت.
    این دو عامل افزایش مالیات و کاهش هزینه ها به طور همزمان از اول ژانویه 2013 آغاز می شود. لاسی پلاشه سراقتصاددان سایت پربازدید ادموند دات کام می گوید اگر رئیس جمهور آمریکا و کنگره نتوانند بودجه امسال را برسانند به احتمال زیاد خودروسازان مجبور می شوند به دلیل کسری بودجه در کشور، بین 10 تا 20 از پیش بینی فروش خودرو را کاهش دهند. بیشتر این کاهش هم در فصل اول سال 2013 یعنی از ژانویه تا مارس اتفاق خواهد افتاد. قریب به یک میلیون و 700 هزار شغل مستقیم و 8 میلیون شغل غیرمستقیم در صنعت خودرو تحت تأثیر این پرتگاه مالی قرار خواهد گرفت.
    این پرتگاه باعث می شود مشتریان خودرو دست نگه دارند. و انتظار اقتصاددانان این است که یک رکود طولانی در راه باشد.


    Click here to enlarge __________________

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (26th November 2012)

  19. #4250


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    بیخ گوش آمریکا غول کمتر شناخته شده ی خودروسازی


    مکزیک بیخ گوش آمریکا، با داشتن کارگران ماهر ارزان، سفارش های جهانی خودرو را به سمت خود جلب می کند. به گزارش سایپانیوز به نقل از وال استریت ژورنال، شش سال پیش کشور مکزیک مقام نهم صادرکننده خودرو را داشت اما اکنون بعد از آلمان، ژاپن و کره جنوبی، مقام چهارم را دارد. انتظار می رود که صادرات خودروی مکزیک از 2 میلیون و 140 هزار خودرو بیشتر باشد.
    از هر ده خودرویی که در ایالات متحده به فروش رسید، یک خودروی آن در کارخانه های مکزیک تولید شده بود. سال آینده میلادی، همه تاکسی های ناوگان تاکسیرانی نیویورک را نیسان در کارخانه های مکزیک تولید خواهد کرد و روی این خودروها عبارت “Hecho en Mexico” حک خواهد شد.
    مکزیک حالا به کشورهای دوردست مثل چین و حتی ژاپن، خودرو ارسال می کند. مخصوصاً که بعد از سونامی در ژاپن، خودروسازان ژاپنی برای انجام تعهدات خود از ظرفیت های مکزیک بهره گرفتند.
    برونو فراری، وزیر اقتصاد مزیک به این می بالد که تا چند سال دیگر، کارخانه های جدید در حال احداث این کشور باعث می شود که مکزیک از کره جنوبی در صادرات خودرو پیش بیفتد. فولکس واگن آلمان، هوندای ژاپن، جنرال موتورز آمریکا، مزدای ژاپن، فیات و دایملر اتحاد بین ایتالیا و آمریکا، و نیسان ژاپن همگی بسط کارخانه های خود را در مکزیک اعلام کرده بودند و تنها برند آئودی از فولکس واگن 1.3 میلیارد دلار روی کارخانه جدید در مکزیک سرمایه گذاری کرد.
    چند دهه گذشته خودروهای دنیا را ایالات متحده، آلمان و ژاپن تأمین می کردند اما گرایش جهانی به خودروهای کوچک، ارزان و کم مصرف و همچنین پایین آمدن حاشیه سود خودروسازان بزرگ باعث شده است که این خودروسازان به دنبال جایی بگردند که بتوانند خودروهای خود را ارزانتر تولید کنند. خیلی از کشورها توان رقابت با مکزیک را ندارند. سران این کشور هم همه محدودیت های سر راه تولید خودرو را به حداقل رسانده اند. بازده بسیار بالای کارگران مکزیکی و ارزش پایین پول این کشور در برابر ارزهای رایج و داشتن قراردادهای بین المللی در تجارت آزاد از مکزیک کشوری ساخته است که همه خودروسازان بزرگ به آن روی آورده اند. کار کارگر در مقایسه با سایر هزینه های تولید در مکزیک در مقایسه با سایر کشورها به قدری ناچیز است که دیگر برای خودروسازان آمریکایی، آلمانی و ژاپنی صرف نمی کند خودرو را در کشور خودشان تولید کنند.
    کارگران مکزیکی روزانه 40 دلار دستمزد می گیرند.




    Click here to enlarge __________________

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (26th November 2012)

صفحه 425 از 771 نخستنخست ... 325375405415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435445475525 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University