تولید انبوه موتور دیزل EF7 مستلزم افزایش کیفیت سوخت دیزل در کشور است
![]()
به گزارش خبر خودرو، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت : تا زمانی که تقاضایی نسبت به خودروهای سواری دیزلی وجود نداشته باشد طبعا تمایلی به تولید این نوع خودروها از سوی خودروسازان وجود نخواهد داشت. دکتر حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، کاهش وابستگی به بنزین را از مزیت های تولید خودروهای دیزلی در کشور عنوان کرد و افزود : تولید خودروهای دیزلی ضمن اینکه وابستگی به بنزین را در کشور کاهش می دهد ، از مصرف سوخت کمتری نیز برخوردارند و چنانچه در این خودروها موتور دیزل مدرن و تجهیزات کنترل آلایندگی نیز نصب شود آلایندگی آنها نیز نسبت به بنزین کمتر خواهد بود.
وی در ادامه مهمترین مانع در تولید خودروهای سواری دیزل را ، عدم کیفیت مناسب سوخت دیزل در کشور عنوان کرد و گفت : در صورتی که کیفیت سوخت دیزل در کشور حل شود مشکلی برای تولید سواری دیزلی در کشور وجود نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: در حال حاضر محتوای گوگرد گازوئیل موجود در کشور در حدود 8 هزار پی پی ام است که تا رقم 15 پی پی ام استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد .
وی همچنین تامین قطعات را با توجه به تحریم ها مشکلی دیگر در این راستا عنوان کرد و گفت : البته به همان میزان که موتور بنزینی برای واردات و تامین قطعات با مشکل روبرو است، موتورهای دیزلی نیز با چنین موانعی مواجه اند.
وی تاکید کرد : هم اکنون نمونه موتور ملی دیزل EF7 در مرکز تحقیقات ایران خودرو در حال تست است منتهی این موتور تا زمانی که کیفیت سوخت دیزل در کشور افزایش نیابد امکان تولید انبوه نخواهد داشت.
این کارشناس صنعت خودرو در ادامه خاطر نشان کرد : البته تولید این موتور با مانعی روبرو نیست اما تا زمانی سوخت دیزل موجود از کیفیت لازم برخوردار نباشد تولید این موتور عملا قابل استفاده نیست..
حسینی همچنین به ضرورت تولید سواری های دیزل در کشور اشاره کرد و گفت : در شرایط فعلی کشور تولید خودروهای دیزلی به شدت احساس می شود اما در این راستا به دلیل مسائلی که در خصوص تامین سوخت وجود دارد قطعا مشکلاتی را ایجاد خواهد نمود، ضمن اینکه سوخت دیزل از محصولات جدی پالایشگاههای کشور است در حالی که عملا تنها در خودروهای سنگین استفاده می شود در حالی که این سوخت با سیستم کنترل آلایندگی می تواند در خودروهای سبک و سواری نیز استفاده شود








پاسخ با نقل قول
