آیا فورد، کاپری را زنده میکند!؟
پرشین خودرو: درباره نسل جدید فورد موستانگ شایعات زیادی پخش شده است. این مدل احتمالا در نمایشگاه نیویورک 2012 معرفی خواهد شد. نسل جدید که از یک شاسی جدید دیفرانسیل عقب بهره میبرد، به فنربندی عقب مستقل و ظاهر جدیدی مجهز شده است.
به گزارش «پرشین خودرو»، موتور 5 لیتری V8 هم وجود دارد که به عنوان یک گزینه اضافی برای مشتریان باقی میماند. گفته شده که ظاهر خودرو یادآور کانسپت ایووس است. البته در بخش اروپایی فورد نیز شایعه شده بود که شاید آنها بخواهند در موستانگ جدید، نام قدیمی کاپری را زنده کرده و از آن استفاده کنند.
برای کسانی که نمیدانند، باید بگوییم که فورد کاپری یک مدل کوپه کوچک دیفرانسیل عقب بود که از اوایل دهه شصت تا اواسط دهه نود میلادی در اروپا فروخته میشد. این مدل چندین بار در آمریکا با نام مرکوری و در فرمهای مختلفی عرضه شد ولی استقبال چندانی از آن در آمریکا نشده بود. اما امروز پس از عرضه تویوبارو GT86 یاBRZ، افراد فورد خواهان احیای مدل کاپری هستند. اگرچه چنین تصمیمی ممکن است جالب و وسوسهانگیز به نظر برسد، اما اتفاق افتادن آن در واقعیت به همین سادگی نخواهد بود. آلن مولالی، رییس فورد ظاهرا به چنین خودرویی علاقه ندارد چون او میخواهد که موستانگ تنها مدل اسپرت قدرتمند دیفرانسیل عقب باشد.
به جای استفاده از این شاسی جدید برای یک کوپه کوچکتر مثل کاپری، فورد شاید بخواهد آن را گسترش دهد تا برای مدل جدید فالکون که تنها در استرالیا عرضه میشود، استفاده کند یا حتی میتوان آن را در مدل جدید لینکولن هم به کار برد.
به نظر میرسد وقتی موضوع مدلهای قدرتمند دیفرانسیل عقب فورد مطرح میشود، اندازه و ظاهر بیشتر از بقیه فاکتورها اهمیت دارند.