.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 449 از 771 نخستنخست ... 349399429439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459469499549 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 4,481 تا 4,490 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #4481


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    با افزایش هزینه ها ، خودروسازان ناچار به افزایش قیمت هستند




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : با رشد قیمت مواد اولیه و افزایش هزینه تولید خودرو ، بالطبع قیمت خودرو نیز باید افزایش یابد.
    سید محمد حسین میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به در خواست افزایش 30 درصدی قیمت خودرو از سوی خودروسازان خاطر نشان کرد : افزایش قیمتی که هم اکنون در مواد اولیه تولید خودرو صورت گرفته بر هزینه محصول نهایی نیز تاثیر گذاشته بنابراین خودروسازان نیز ناگزیر خواهند بود که قیمت را به همان میزان، نه بیشتر افزایش دهند.
    وی تاکید کرد : در شرایطی که اغلب مولفه های موثر بر تولید افزایش یافته است و خودروساز نیز مجبور به خرید مواد با قیمت های جدید هستند طبعا قیمت خودرو نیز باید افزایش یابد هر چند در این مدت شرکتها با مدیریت بر هزینه های سربار از افزایش قیمت ها تا حدودی جلوگیری نمودند اما با ادامه هم جانبه افزایش قیمت ها ، خودروسازان راهی جزء ارائه محصول نهایی با قیمت جدید نخواهند داشت.
    نماینده گلپایگان و خوانسار در خانه ملت به کاهش شدید تولید خودرو از ابتدای امسال اشاره نمود و خاطر نشان کرد : افت شدید قیمت خودرو در ماههای اخیر و افزایش تقاضا ، موجب حضور واسطه ها و دلال بازی در بازار خودرو شده است طبعا با افزایش قیمت خودرو و رشد تولید خودروسازان ، امکان کاهش قیمت وجود دارد.
    میر محمدی تاکید کرد : البته کاهش قیمت خودرو در صورت بهبود روند تولید ، بستگی به نیاز و کشش بازار و رقابت موجود با کالاهای مشابه دارد به طوری که اگر خودرویی به لحاظ قیمتی با محصول مشابه وارداتی تفاوت چندانی نداشته باشد اما کیفیت کمتری داشته باشد طبعا این موضوع بر میزان تقاضای بازار و قیمت آن تاثیر خواهد گذاشت.
    وی گفت : البته در این شرایط تولید کننده باید توجه نمایند که در بازار رقابتی قیمت نیز یکی از عوامل تعیین کننده است و خودروساز نیز باید به این موضوع دقت و توجه نماید.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (9th December 2012)

  3. #4482


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ایجاد جایگاه های سوخت گیری خودروهای دیزلی مقدم بر تولید انبوه




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبرخودرو ، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در خصوص تاثیر تولید انبوه این خودروها در کاهش آلودگی هوا گفت : در صورتی که سازمان استاندارد اقدام به تدوین استانداردهای مطلوب برای گازوئیل نموده و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز اقدام به تولید سوخت پاک و استاندارد نمایند این خودروها قابلیت بالایی برای کاهش آلودگی هوا دارند .
    روح الله طالبی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : با توجه به حساسیت ویژه ای که مسئله آلودگی هوا دارد ضرورت برنامه ریزی و اقدام در خصوص تولید انبوه این خودروها باید بیشتر مطرح شود .
    وی در ادامه تصریح کرد : در حال حاضر محدودیت هایی در خصوص توسعه جایگاه های سوخت گیری این خودروها وجود دارد که لازم است قبل از اقدام به تولید انبوه این خودروها این مسئله رفع شود تا مشکلی مشابه با مشکل سوختگیری خودروهای سی ان جی سوز برای مصرف کنندگان ایجاد نشود و این خودروها به سرنوشت خودروهای گازسوز دچار نشوند .
    وی در ادامه اظهار داشت : مسئله سهولت در سوختگیری می تواند به میزان زیادی در افزایش یا کاهش استقبال مشتریان از خودروهای سواری دیزلی نقش داشته باشد .
    طالبی با اشاره به مزیت های تولید این خودروها و استقبال از آنها در کشورهای اروپایی گفت : با وجود اینکه این خودروها از نظر شتاب و سرعت از خودروهای بنزینی ضعیف تر هستند اما به علت میزان پائین مصرف سوخت و آلودگی که ایجاد می کنند در بسیاری از کشورهایی که مورد استفاده قرار گرفته اند با استقبال زیادی روبرو شده اند.
    و ی در خاتمه بیان کرد : با وجود محدودیت ها و مشکلاتی که صنعت خودرو کشور با آنها مواجه است حمایت از خودروسازان جهت تولید انبوه خودروهای سواری دیزل یکی از پیش شرط های اصلی این تولید این خودروها در کشور است .

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (9th December 2012)

  5. #4483


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ماهانه حدود 6 میلیون لیتر گازوییل با نرخ شناور در مرزها به فروش می رود




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از فروش ماهانه حدود 6 میلیون لیتر گازوییل در مبادی مرزی کشور خبر داد.
    جلیل سالاری افزود: از ابتدای امسال تا پایان مهر در مجموع 45 میلیون و 117 هزار لیتر گازوییل به خودروهای دیزلی در حال تردد از مرزها فروخته شده است.
    وی افزود: این میزان به طور میانگین روزانه از ابتدای سال جاری تا پایان مهر 214 هزار لیتر بوده که متوسط مهر ماه آن به روزانه 170 هزار لیتر رسیده است.
    سالاری همچنین درباره فروش بنزین در جایگاه های مرزی کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه در مجموع 2 میلیون و 317 هزار لیتر بنزین در جایگاه های مرزی کشور به فروش رفته که این میزان به طور متوسط روزانه 11 هزار لیتر بوده است.
    وی تصریح کرد: متوسط فروش روزانه بنزین مهرماه سال جاری در جایگاه های مرزی به خودروهای عبوری 8 هزار و 500 لیتر بوده است.
    مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به قاچاق فرآورده گازوییل در نواحی مرزی کشور گفت: میانگین قیمت فروش گازوییل در نواحی مرزی حدود 2 هزار و 700 تومان و این در حالی است که قیمت این فرآورده در داخل کشور 150 تومان است؛ بنابراین این فرآورده در برخی نقاط تحت عنوان مشتقات ترکیب شده و منتقل می شود.
    سالاری درباره نظارت بر عرضه فرآورده در مبادی مرزی کشور با اشاره به این که در این نقاط سازمان های مختلفی از جمله گمرک، اداره استاندارد، نیروی انتظامی و ... اقدام به کنترل عرضه خارج از شبکه فرآورده می کنند، گفت: فرآورده ای که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران عرضه می کند، در مبادی ورودی پلمب شده و در مبادی خروجی تخلیه می شود و بر اساس گواهی کنترل کیفیت فرآورده تحویل می شود.
    وی درباره نحوه عرضه خارج از شبکه گازوییل در کشور گفت: فرآورده های بی نام که به اسم مشتقات منتقل می شود، نیازمند آنالیز است که در آن باید منشا تحویلی و شرکت تولید کننده آن مشخص شود و اداره استاندارد نیز باید این محصولات را تایید کند.
    سالاری تاکید کرد: شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران همکاری لازم را با مرزبانی، اداره استاندارد کالا و دیگر نهادهای مسئول در این زمینه به عمل آورده و ناظران این شرکت به طور مداوم به این نقاط سرکشی می کنند.

    وی تصریح کرد: محصولات، نمونه ها و مجموعه مکشوفات به طور مستمر به وسیله اداره استاندارد کالا نمونه برداری و آنالیز می شود و اگر در ترکیب محصولات، فرآورده یارانه ای باشد، به سیستم قضایی ارجاع و دوباره به مجموعه عودت داده می شود.
    سالاری با اشاره به دو نوع نحوه فروش گازوییل در باک و فروش مستقیم گفت: در مرزهای مختلف، به ویژه مرزهای غربی که اختلاف قیمت فرآورده بسیار بالاست (گازوییل حدود لیتری 8 هزار و 400 تومان در ترکیه) میزان فروش بالاتر است؛ بنابراین بخشی از قیمت پایه را شناور تعیین کرده ایم تا با فروش های مرزی در کشورهای همجوار هماهنگ شود.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (9th December 2012)

  7. #4484


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ادامه قیمت گذاری خودرو ، ظلمی مضاعف به سهامداران خواهد بود




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو دبیر انجمن خودروسازان ایران ، ضمن ابراز خرسندی از اثبات اظهارات خودروسازان در عدم ارائه ارز مبادله ای به صنعت خودرو، گفت : اعلام اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودرو موجب اثبات صحت اظهارات خودروسازان شد.
    احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به اعلام سخنگوی مرکز مبادلات ارزی مبنی بر تخصیص ارز مبادله ای به صنعت خودرو افزود : در حالی که خودروسازان در 2 ، 3 ماه اخیر از عدم ارائه ارز مبادله ای ،ابراز نارضایتی می نمودند جای بسی خوشحالی است که با اعلام مرکز مبادلات ارزی ، صحت اظهارات خودروسازان اثبات گردید.
    وی تصریح کرد : البته باید منتظر بود و دید که این اظهارات چه زمانی محقق می شود و آیا اصولا به خودروسازان ارز مبادله ای اختصاص خواهد یافت یا خیر .
    وی در ادامه دلیل دولت در عدم ارائه ارز مبادله ای به خودروسازان را ،مبلغ بالای خرید خودروسازان عنوان کرد و گفت : مبلغ بالای خرید خودروسازان و قرار دادن خودروسازان در صف دریافت ارز مبادله ای عملا موجب عدم ارائه اختصاص ارز مبادله ای به شرکتها گردید.
    وی گفت : با آغاز فعالیت مرکز مبادلات ارزی ، همواره خودروسازان خواستار دریافت ارز مبادله ای بودند به طوری که در این مدت ناگزیر به استفاده از ارز آزاد بودند و حال بعد از گذشت این مدت ، اعلام شده که به خودروسازان ارز مبادله ای ارائه می شود بنابراین باید منتظر ماند که چه زمان این تعهد عملی می شود و ارز مبادله ای به شرکتها ارائه خواهد شد.
    وی تاکید کرد : با پرداخت ارز مبادله ای به خودروسازان ، شرکتها بهتر می توانند مواد اولیه و CKD را ثبت سفارش کرده و تیراژ تولید را افزایش دهند
    دبیر انجمن خودروسازان افزود : بر اساس ارز مبادله ای 2500 تومان قیمت برخی از خودروها به مراتب بالاتر از قیمت حاشیه بازارفعلی آنهاست به عنوان مثال قیمت ال 90 با ارز مبادله ای 30 میلیون تومان تمام می شود در حالی که در بازار 25 تا 26 میلیون است وقیمت مصوب کمیته قیمت گذاری نیز 22 میلیون تومان تعیین شده است و یا مثلا مگان با ارز مبادله ای حدود 67 میلیون می شود در حالی که در بازار 59 میلیون است و قیمت کمیته قیمت گذاری نیز 45 میلیون تومان است بنابراین چنانچه ارز مبادله ای به خودروسازان داده شود و اجازه فروش خودرو در حاشیه بازار نیز به خودروسازان داده شود تا حدودی از زیان خودروسازان کم خواهد شد.
    نعمت بخش افزود : چنانچه ارز مبادله ای ارائه شود اما اجازه فروش خودرو در حاشیه بازار داده نشود زیان خودروسازان ادامه خواهد داشت .
    وی تصریح کرد : در حال حاضر به دلبل غیر واقعی بودن قیمت خودرو ،بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان خودروسازان زیان داده اند بنابراین از دولت درخواست داریم که چنانچه خواستار قیمت گذاری خودرو هستند به استناد تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم ، ما بعدالتفاوت قیمت بالای خودرو را به شرکتهای خودروساز بپردازد . در واقع 2 هزار میلیارد تومان ضرر خودروسازان پرداخت شود و تا پایان امسال نیز حدود هزار و 500 میلیارد تومان در بودجه پیش بینی کنند در غیر این صورت اجازه دهند قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود.
    وی گفت : با ادامه روند کنونی قیمت گذاری ، ظلم مضاعفی نیز به شرکتهای بورسی و سهامداران در این صنعت خواهد شد به طوری که سهامداران به دلیل ضرر هنگفت خودروسازان ، سودی دریافت نخواهند کرد و دولت مدیون هزاران سهامدار شرکتهای بورسی خواهد بود.

  8. #4485


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم تدبیر راهکاری عملی در رفع مشکلات خودروسازان




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از سازمان خبری خبرخودرو گفت : انتظار می رود در شرایط کنونی ، راهکاری عملی به منظور رفع مشکلات نقدینگی خودروسازان اندیشیده شود.
    حسین نیاز آذری در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، به نام گذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، اشاره نمود و اظهار داشت : حمایت از تولید ملی که در سال جاری به عنوان شعار اصلی کشور از سوی مقام معظم رهبری مطرح گردید قطعا می تواند کشور را به مسیری هدایت نماید تا از شرایط بن بست فعلی خارج شود.

    وی در ادامه بر لزوم حفظ صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع مهم در کشورتاکید نمود و گفت : از آنجا که صنعت خودروسازی، همواره از صنایع مهم و ارزشمند در ایران بوده است از مجلس و دولت انتظار می رود که از صنعت خودرو حمایت نمایند تا این صنعت اساسی و مهم که در واقع کمک موثری به روند زندگی مردم است حفظ شود.
    وی تصریح کرد : البته انتظاری که از خودروسازان نیز در این راستا وجود دارد افزایش کیفیت خدمات پس از فروش است هر چند در این سالها به لحاظ کمی صنعت خودرو به ارقام خوبی دست یافت و تنوع مناسبی نیز در این زمینه کسب شد اما همزمان با افزایش کمی تولید ، افزایش خدمات رسانی و کیفیت نیز باید مورد توجه جدی شرکتهای خودروساز قرار گیرد.

    وی گفت : در ماههای اخیر به جهت دغدغه ای که مجلس همواره به لحاظ روند تولید در صنعت کشور داشته است جلسات متعددی را با وزرای اقتصادی و صنعتی دولت در مجلس تشکیل داده است به طوری که رفع مشکلات تولید در کشور بویژه صنعت خودروسازی در دستور کار قرار گرفته است.

    وی تاکید کرد : البته در این راستا مجمع نمایندگان مازندران نیز با توجه به شرایط تولید و اهمیت تولید در حوزه کشاورزی و به منظور حمایت از صنعت در راستای حمایت از بخش کشاورزی، از اعضای کمیسیون صنایع و معادن دعوت نمود تا دیداری از مازندران و صنعت در این بخش بویژه صنعت خودروسازی داشته باشند به طوری که در این زمینه و با حضور استاندار و وزیر صنعت ، معدن و تجارت مشکلات شرکتهایی چون خودروسازی بابل و قطعه سازان طرح و مورد بررسی قرار گرفت به طوری که در طی این جلسات بخشی از مشکلات نفدینگی خودروسازان و بویژه قطعه سازان برطرف گردید.

    وی ضمن تاکید بر اینکه در شرایط فعلی ، انتظار می رود که دولت راهکاری عملی را به منظور رفع مشکلات نقدینگی خودروسازان بیندیشد ، تصریح کرد : بر اساس قانون هدفمند سازی یارانه ها باید 30 درصد از درآمد حاصل از اجرای این طرح به حوزه تولید و صنعت اختصاص یابد در حالی که به طور صد درصد این قانون عملی نگردید و انتظار می رود در زمینه تحقق این موضوع تلاش بیشتری صورت گیرد.

    وی گفت : همچنین در راستای رفع مشکلات خودروسازان و کاهش نقدینگی در این بخش انتظار می رود که بانکها نیز در جهت سرمایه در گردش شرکتهای خودروساز کمک نمایند ،قطعا با تدبیر و مدیریت صحیح و اولویت بندی در این بخش بانکها پاسخ گوی نیاز خودروسازان خواهند بود.

    نماینده بابل در خانه ملت در ادامه با اشاره به کاهش سود شرکتهای خودروساز و بالطبع مشکل شرکتها در خصوص سهامداران گفت : اختصاص 2 هزار میلیارد تومان مصوب شورای پول و اعتبار در راستای رفع مشکل خودروسازان و قطعه سازان بود تا ضمن اینکه مشکلات شرکتها برطرف می شود سهامداران نیز متضرر نشده و به مردم هم اجحاف نشود در حال که این رقم تسهیلات به هزار میلیارد تومان کاهش یافت بنابراین باید در خصوص پرداخت این تسهیلات تدبیر لازم صورت گرفته و تلاش شود تا مصوبه مذکور تحقق یابد.

    نیاز آذری همچنین بر اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی و لزوم خصوصی سازی صنعت خودرو پرداخت و اظهار داشت: بایداجرای اصل 44 قانون اساسی به لحاظ صراحت و اهمیت مورد توجه جدی تری قرار گیرد و برای نجات کشور به این سمت حرکت شود.

    وی گفت: طرح اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری در همین راستا صورت گرفت یقینا اجرای اقتصاد مقاومتی ،راه نجات کشور در جهت اجرای واقعی اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی صنعت خودرو است.

    Click here to enlarge

  9. #4486


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تولید تندر با دو ایربگ مساله ساز شد
    خودروسازان: نمی توانیم، سازمان استاندارد: مجوز نمی دهیم!
    پرشین خودرو: در حالی که دبیر انجمن خودروسازان ایران از درخواست رنوپارس برای تولید تندر 90 با یک ایربگ خبر می دهد، معاون سازمان ملی استاندارد تاکید می کند که به هیچ وجه اجازه تولید دیگر محصولات بدون اجرای استاندارد کیسه هوا صادر نمی شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌بخش اظهار داشت: شرکت رنوپارس به عنوان تامین کننده قطعات تندر 90، قادر به تامین و تحویل سیستم کیسه هوای سرنشین به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم نیست بنابراین از ابتدای سال آینده امکان تولید این خودرو با دو ایربگ وجود ندارد.
    وی تصریح کرد: بر این اساس رنوپارس درخواست کرده که از ابتدای سال 92 تندر 90 بدون کیسه هوای سرنشین و تنها با کیسه هوای راننده تولید شود.
    وی گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی کیسه هوای خودرو پاسخ گوی نیاز خودروسازان نیستند و خودروساز نیز برای واردات این محصول نیازمند تخصیص ارز مبادله ای است که به آن تعلق نمی گیرد!
    دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه البته در سال جاری مشکلی برای ادامه تولید تندر 90 با یک کیسه هوا وجود ندارد، ادامه داد: اما با توجه به اجباری شدن نصب دو کیسه هوا بر روی سواری‌های داخلی از ابتدای سال آینده، تولیدکنندگان تندر90 این درخواست را مطرح کرده تا تمهیدات لازم در این باره از سوی سازمان استاندارد اندیشیده شود.
    وی تاکید کرد: اگر در سال آینده در تحریم های مالی علیه ایران تخفیفاتی داده شود خودروسازان در تولید تندر با دو ایربگ مشکلی نخواهند داشت اما آنچه از شواهد امر بر می آید این است که از ابتدای سال 92 تولید این خودرو با دو کیسه هوا ممکن نخواهد بود.
    مجوز تولید، بدون استاندارد ایربگ تا پایان امسال آن هم فقط برای پراید
    اما معاون سازمان ملی استاندارد گفت: مجوز تولید خودرو بدون استاندارد ایربگ فقط برای محصولات خانواده پراید آن هم تنها تا پایان امسال صادر شده است و دیگر خودروها از آن مستثنی هستند.
    بهادر کاظمی اظهار داشت: هم اکنون این استاندارد تنها در برخی محصولات خانواده پراید رعایت نمی شود که گروه خودروسازی سایپا تا پایان امسال مهلت اجرای این استاندارد را دارد.
    وی ادامه داد: پس از این مهلت قانونی به طور قطع اجرای استاندارد کیسه هوا برای تمام خودروهای تولیدی اجباری شده و در صورت عدم اجرا از شماره گذاری خودرو جلوگیری خواهد شد.
    کاظمی در پاسخ به این سوال که اگر تا پایان این مهلت، خودروسازان مشکل نصب ایربگ در دیگر محصولات پیدا کنند، می توانند آن محصول را بدون ایربگ به بازار عرضه کنند یا خیر گفت: مجوز تولید خودروی بدون ایربگ تنها برای پراید آن هم تا پایان امسال است و به هیچ وجه اجازه تولید دیگر محصولات بدون اجرای استاندارد کیسه هوا صادر نمی شود.

  10. #4487


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مازراتی و نقشه جدید برای ساخت اسپورت‌کار
    پرشین خودرو: با وجود اینکه هیچ‌وقت نمی‌توان از اخبار خودروهای اسپرت ایتالیایی خسته شد، اما باید قبول کرد که اخیرا اخبار منتشرشده از مازراتی واقعا خسته‌کننده بوده است. خب، این روند با انتشار اخبار جدیدی از این کارخانه متوقف شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مازراتی در حال تهیه محصولاتی است که از دو مدل فعلی خط تولید، بسیار جذاب‌تر و قوی‌تر هستند. بر اساس گزارشات منتشرشده، دو مدل اسپرت‌کار جدید در حال تولید هستند که یکی از این مدل‌ها جایگزین مدل گران‌توریسموی فعلی خواهد شد. مدل جدید از نسخه فعلی کمی کوچک‌تر خواهد بود.
    متخصصین بر این باورند که گران‌توریسموی جدید، تقریبا هم‌اندازه با مدل جگوار XK است. یا اگر بخواهیم از زوایه دیگری نگاه کنیم، می‌توان گفت که این مدل به اندازه مدل آستون‌مارتین ونتج نزدیک است. در همین گزارشات هم آمده که مازراتی در حال طراحی یک اسپورت‌کار جدید است که توانایی رقابت با مدل‌های پورشه 911 و جگوار F-Type جدید را داشته باشد. رییس مازراتی چندی پیش اعلام کرده بود که در حال تهیه نسخه‌ای از مدل آلفارومئو 4C با موتور V8 است. همچنین شایعه شده بود که مارک تریدنت در حال تهیه مدلی بر اساس گران‌توریسمو است.
    از بین همه این مدل‌ها، هنوز معلوم نیست که کدامشان به مرحله تولید انبوه برسد. اما در هر صورت می‌توان مطمئن بود که مدل کوپه جدید مازراتی به خط تولید کارخانه ملحق خواهد شد و در کنار مدل‌های کواتروپورته، قیبلای و لوانته قرار خواهد گرفت. موتورهای این مدل جدید نیز از بین گزینه‌های نو و تازه مثل موتور جدید V6 و V8، خواهد بود. هر دو موتور به تزریق مستقیم و توین‌توربوشارژ مجهز هستند. یک موتور دیزلی هم به این رنج اضافه خواهد شد تا مشتریان جدید در اروپا جذب شوند. این موتور دیزلی احتمالا یک واحد 3 لیتری توربودیزل V6 خواهد بود که از آن در مدل جیپ گراند چروکی نیز استفاده شده بود.

  11. #4488


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    طرح‌های پیشنهادی برای لامبورگینی
    پرشین خودرو: در بین علاقه‌مندان صنعت خودرو، همیشه افرادی وجود داشته‌اند که فعالیتشان تنها به نمایشگاه رفتن و دنبال کردن اخبار محدود نمی‌شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، این افراد خودشان دست به کار می شوند و سعی می‌کنند خودروی ایده‌آل خود را طراحی کنند. به عنوان مثال، الکس ایماندز از نگاه خود، مدل بعدی لامبورگینی را طراحی کرده است. برخی اطلاعات مربوط به این کانسپت مانند نام آن، به زودی منتشر خواهد شد. تنها چیزی که فعلا می‌دانیم این است که این کانسپت با الهام از مدل‌ها و کانسپت‌های ریجینگ بول مثل مدل کلاسیک میوا، کانسپت سدان استوک و سوپرخودروی دیابلو طراحی شده است.
    از عکس‌های منتشرشده می توان فهمید که این کانسپت یک مدل کوپه دو نفره است. اکثر مدل‌های لامبورگینی نیز در دهه‌های گذشته با همین فرمول و به همین شکل طراحی شده‌اند.
    از این شکل طراحی‌های فردی تقریبا هر روزه منتشر می شود ولی مطمئنا هر کسی بعد از دیدن این عکس‌ها فکر خواهد کرد، این کانسپتی است که لامبورگینی باید حداقل نگاهی به آن بیندازد و برای مدل‌های بعدیش مد نظر قرار دهد.






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

  12. #4489


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رییس کمیسیون عمران مجلس:
    خودروساز نمی‌تواند خودرو ایمن تولید کنند، کنار برود
    پرشین خودرو: رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم با جان مردم بازی کنیم، گفت: نباید خودروهای ناایمن وارد چرخه ترافیکی کشور شوند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سردار اسکندر مومنی، رییس پلیس راهور ناجا در حاشیه دیدار اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به این سوال که گاها دیده شده است که برخی خودروسازان به بهانه تحریم از انجام وظایف خود و ارتقای استانداردهای خودروها سر باز می‌زنند و در این زمینه به پلیس انتقاد می‌کنند، گفت: پلیس به توان خودروسازان آگاه است و بیش از ظرفیت خودروسازان و خارج از قانون از آنان چیزی طلب نمی‌کند.
    وی با بیان اینکه در موضوع نصب کیسه هوا در خودروها رسما اعلام کردند که امکان نصب کیسه هوا بنا به دلایلی وجود ندارد گفت: پلیس متولی تشخیص و تعیین مصلحت نیست چرا که قانونگذار برای ما حدود را تعیین کرده و ما ملزم به اجرای آن هستیم.
    مومنی با بیان اینکه بسیاری از دلایل خودروسازان منطقی نیست، گفت: با اینکه شاهد توسعه در برخی از مولفه‌ها بوده‌ایم اما در ایمنی خودروها گلایه داریم چرا که پیشرفت‌های کمی با فشار و اجبار پلیس صورت گرفته است.
    آقایی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این سوال ایسنا عنوان کرد که ما نمی‌توانیم با جان مردم بازی کنیم و جای سوال است که چرا باید خودروهای غیراستاندارد به بهانه تحریم وارد چرخه ترافیکی کشور شوند.
    وی با بیان اینکه اگر خودروسازان نمی‌توانند ایمنی را رعایت کنند کنار بروند گفت: شدت عمل پلیس باید در این زمینه افزایش یابد.
    وی به حادثه واژگونی خودروی وزیر راه و بنیاد مسکن و همچنین سانحه رانندگی نماینده مردم ورزقان اشاره کرد و گفت: چرا باید رعایت حال تولیدکنندگانی را کنیم که در زمینه حفظ جان مردم خود را مسوول نمی‌دانند؟
    وی با بیان اینکه معتقد هستم نباید این خودروها وارد چرخه ترافیکی کشور شوند، گفت: اگر خودروساز نمی‌تواند خودروی ایمن تولید کنند، کنار برود.
    آقایی در ادامه با انتقاد به متمرکز شدن تولید، صادرات، واردات و استانداردسازی خودروها در یک وزارتخانه گفت: همه این امتیازها نباید در یک وزارتخانه متمرکز شود چرا که ممکن است آسیب‌هایی را ایجاد کند و ما موافق این امر نیستیم.

  13. #4490


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رییس کمیسیون اصل 90 مجلس:
    خودرو 92 میلیونی 170 میلیون فروخته می شود
    پرشین خودرو: رییس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: کمیسیون اصل 90 به دلیل شکایت برخی از خریداران خودروهای خارجی کارگروهی تشکیل داده است تا مشخص شود مابه‌التفاوت فروش خودروهای خارجی با قیمت خرید آن کجا می‌رود.
    به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از ایسنا، علی پورمختار اظهار کرد: بعد از شکایت بسیاری از خریداران خودروهای خارجی در مورد افزایش قیمت خودروها علیرغم خرید آنها با ارز مرجع، کمیسیون اصل 90 کارگروهی برای بررسی این موضوع تشکیل داد که کمیته‌ای ذیل این کارگروه جلسه‌ای در این رابطه برگزار کرده‌ است.
    وی افزود:‌ در این جلسه مسئولان مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، سازمان بازرسی، مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات حضور داشتند که طبیعتا بررسی‌های لازم برای تصمیم‌گیری نهایی به کمیسیون ارجاع خواهد شد.
    پورمختار خاطرنشان کرد که کمیسیون اصل 90 گزارش مربوطه را به احتمال زیاد برای قرائت به صحن علنی ارائه خواهد کرد.
    رییس کمیسیون اصل 90 مجلس در توضیح شکایت خریداران خودروهای خارجی گفت: بعد از نوسانات قیمت ارز در سال جاری، خودروهایی با ارز مرجع به کشور وارد شدند که با قیمت بیشتری نسبت به قیمت خرید آن در اختیار مردم قرار گرفته شده است. این در حالی است که طبیعتا این خودروها باید به همان قیمتی که خریداری می‌شد به مردم فروخته می‌شد.
    پورمختار ادامه داد: مابه‌التفاوت حاصل از خرید خودروها به قیمت ارز با فروش آنها با قیمت آزاد نزدیک به دو برابر است مثلا خودرویی که 92 میلیون با ارز مرجع قیمت‌گذاری شده است حدود 170 میلیون تومان فروخته شده که مشخص نیست درآمد حاصل از مابه‌التفاوت این قیمت به جیب چه کسی رفته است و چه فرد و یا افرادی اجازه افزایش این قیمت را داده‌اند.
    وی با بیان اینکه در این رابطه اجحافی به مصرف‌کننده وارد شده است،‌گفت: منتهی کمیسیون باید بررسی‌های لازم را در مورد عامل این اتفاق انجام دهد، بررسی‌های ما ارتباطی با واردات خودرو با ارز مرجع ندارد، بحث ما این است که باید با همان قیمت مصوب خریداری شده به ارز مرجع در کنار در نظر گرفتن تمامی عوارض گمرکی و مالیات به مردم فروخته شود نه اینکه اختلاف فاحشی در این زمینه وجود داشته باشد.
    رییس کمیسیون اصل 90 مجلس افزود که این اقدام از سوی کارگزاران و واردکنندگان خودرو انجام شده است.

صفحه 449 از 771 نخستنخست ... 349399429439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459469499549 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University