ایجاد جایگاه های سوخت گیری خودروهای دیزلی مقدم بر تولید انبوه
به گزارش خبرخودرو ، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در خصوص تاثیر تولید انبوه این خودروها در کاهش آلودگی هوا گفت : در صورتی که سازمان استاندارد اقدام به تدوین استانداردهای مطلوب برای گازوئیل نموده و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز اقدام به تولید سوخت پاک و استاندارد نمایند این خودروها قابلیت بالایی برای کاهش آلودگی هوا دارند .
روح الله طالبی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : با توجه به حساسیت ویژه ای که مسئله آلودگی هوا دارد ضرورت برنامه ریزی و اقدام در خصوص تولید انبوه این خودروها باید بیشتر مطرح شود .
وی در ادامه تصریح کرد : در حال حاضر محدودیت هایی در خصوص توسعه جایگاه های سوخت گیری این خودروها وجود دارد که لازم است قبل از اقدام به تولید انبوه این خودروها این مسئله رفع شود تا مشکلی مشابه با مشکل سوختگیری خودروهای سی ان جی سوز برای مصرف کنندگان ایجاد نشود و این خودروها به سرنوشت خودروهای گازسوز دچار نشوند .
وی در ادامه اظهار داشت : مسئله سهولت در سوختگیری می تواند به میزان زیادی در افزایش یا کاهش استقبال مشتریان از خودروهای سواری دیزلی نقش داشته باشد .
طالبی با اشاره به مزیت های تولید این خودروها و استقبال از آنها در کشورهای اروپایی گفت : با وجود اینکه این خودروها از نظر شتاب و سرعت از خودروهای بنزینی ضعیف تر هستند اما به علت میزان پائین مصرف سوخت و آلودگی که ایجاد می کنند در بسیاری از کشورهایی که مورد استفاده قرار گرفته اند با استقبال زیادی روبرو شده اند.
و ی در خاتمه بیان کرد : با وجود محدودیت ها و مشکلاتی که صنعت خودرو کشور با آنها مواجه است حمایت از خودروسازان جهت تولید انبوه خودروهای سواری دیزل یکی از پیش شرط های اصلی این تولید این خودروها در کشور است .