.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    جیپ پرنده وسیله‌ای بسیار عجیب از کرایسلر
    پرشین خودرو: بدون شک ورود کرایسلر به حیطه ساخت خودروهای نظامی چندان عجیب به نظر نمی‌رسد و کارخانه نام‌برده در این زمینه تاریخچه‌ای قوی دارد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، اما وقتی سخن از ساخت هواپیمای نظامی به میان می‌آید کمتر کسی به یاد کرایسلر می‌افتد، اما تاریخ چیز دیگری می‌گوید چراکه در سال 1959 میلادی کرایسلر از چنین پروژه‌ای رونمایی کرد.
    در واقع کرایسلرVZ-6 یا جیپ پرنده پیشنهاد یک خودروی چند منظوره با قابلیت پرواز سبک بود که سازنده آن امیدوار بود بتواند برخی از عمل‌کردهای خودروی محبوب جیپ را داشته باشد و در عین حال قادر به پرواز بر فراز موانع و زمین‌های ناهموار باشد. این پروژه در اصل در سال 1956 در پی انتشار اطلاعیه‌ای مبنی‌بر نیاز ارتش ایالات متحده آمریکا به چنین وسیله‌ای آغاز شد و از میان تعداد فراوانی طرح پیشنهادی تنها سه طرح برای توسعه بیشتر انتخاب شدند که کرایسلرVZ-6 یکی از آن سه بود و به‌این ترتیب تعداد دو عدد پروتوتایپ از این خودرو پرنده در سال 1958 میلادی برای انجام آزمایش‌ها سفارش داده شد. کرایسلرVZ-6 دارای دو پروانه بزرگ بود که نیروی خود را به پایین منتقل می‌کردند و موقعیت آن‌ها نیز به‌این گونه بود که یکی در جلو و دیگری پشت سر راننده یا خلبان قرار می‌گرفت. هم‌چنین محل خلبان در سمت چپ وسط بدنه قرار داشت و کنار آن یعنی سمت راست میانه این وسیله تنها پیشرانه آن با قدرت 500 اسب بخار قرار گرفته بود. دورتادور بدنه توسط یک نوار لاستیکی احاطه می‌شد که هم‌چون دامنی تا نزدیک زمین ادامه داشت و باعث کمک به افزایش نیروی رانش پروانه‌ها روبه بالا می‌شد از طرفی نیروی محرکه روبه جلو نتیجه دماغه کوتاه VZ-6 و پره‌های نصب شده بر مجرای پروانه‌ها به منظور منحرف ساختن جریان هوا رو به عقب بود.
    این خودرو پرنده برای نخستین بار در سال 1959 به پرواز درآمد اما نتایج اولیه امیدوار کننده نبود و VZ-6 هیچ‌گاه نتوانست در ارتفاعی هم‌پای هواپیماهای معمولی پرواز کند در حقیقت توانایی آن درحد بلند شدن در برخی جاها آن‌هم به اندازه 1.5 تا 4 متر بود، چراکه وزن 1089 کیلوگرمی آن به وضوح VZ-6 را برای جداشدن از زمین دچار ضعف می‌کرد علاوه بر این پس از بلند شدن از زمین مشکلات جانبی بسیاری در زمینه پایداری داشت. در واقع طی اولین پرواز افسار گسیخته خود یکی از پروتوتایپ‌ها بدون کنترل به هوا برخاست و دچار آسیبی فراتر از تعمیر شد اما خوشبختانه خلبان بدون آنکه آسیب جدی ببیند موفق به فرار شده بود.
    به این ترتیب آن حادثه پایانی برای پروژه جیپ پرنده کرایسلر بود و تحقیق بر روی دو پروتوتایپ VZ-6 آن به کلی متوقف شد.

  2. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    KIAN FAR (15th December 2012),rasty (15th December 2012),sajadnasirpor  (15th December 2012)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University