تصاویر و اطلاعات اولیه Eکلاس 2014 منتشر شد
پرشین خودرو: در حالی که مرسدس Eکلاس به نیمههای عمر خود نزدیک میشود؛ طراحان مرسدس به سرپرستی آقای گوردون واگنر برنامه مفصلی برای ارایه گونه فیسلیفت آن دارند. به طور کلی فیسلیفت ها در دنیای خودروسازی به دو دسته تقسیم میشوند.
به گزارش «پرشین خودرو»، دسته اول فیسلیفتهای خفیف یا مینور (Minor) هستند که در آنها تنها در کیفیت مواد، تجهیزات و نهایتا تغییرات کوچکی در فرم چراغها یا بخشهایی نظیر جلوپنجره و سپرها تجدید نظرهایی صورت میگیرد ( نظیر هیوندای آزرا ). اما در دسته دوم فیسلیفتها که به فیسلیفت های بزرگ یا ماژور ( Major ) مشهورند؛ طراحان تغییرات قابل توجهی را بر روی نمای خارجی خودرو و بعضا فضای داخلی آن انجام میدهند؛ تغییراتی که شکل چراغها و سایر المانهای طراحی را دستخوش تغییرات جدیتری میکند و باعث میشود تا خودرو هویتی تازه به دست بیاورد؛ هرچند که هنوز خصوصیات فنی بدنه و پلتفرم تغییری نکرده است.
گویا طراحان مرسدس هم پس از مدتها تصمیم به در نظر گرفتن یک فیسلیفت ماژور برای Eکلاس گرفتهاند. در تصاویری که در همین رابطه در فضای مجازی منتشر شده است به خوبی یک Eکلاس 2014 با چهره متفاوت دیده میشود.
اولین و مهمترین تغییری که در فیسلیفت جدید Eکلاس جلب توجه میکند؛ تغییر فرم چهار دو تکه چراغها به شکلی یکپارچه است؛ شکلی که کاملا با آن چیزی که مرسدس در طراحی خود دنبال کرده متفاوت است و بیشتر حرکتی رو به گذشته و به خصوص سالهای انتهایی دهه 90 به حساب میآید. برای پی بردن به این شباهت کافی است نگاهی به تصاویر نسل قبل مرسدس S کلاس (W220) انداخت تا فرم نرم و یکپارچه چراغها را بار دیگر در آن محصول مرسدس دید. فرم چلوپنجره، سپرها و خطوط بدنه و کاپوت اگرچه تغییرات جدی به خود ندیدهاند؛ با این حال تغییر فرم چراغها آن قدر تاثیرگذار هست که بتواند چهره جدیدی از یکی از پرطرفدارترین و سنتیترین کلاسهای مرسدس را به نمایش بگذارد. تصویری که از هم اکنون نظرات چندان مساعدی را به خود جلب نکرده است و بعید هم به نظر میرسد آقای واگنر تصمیم داشته باشد تا چنین سبکی را- در حالی که هنوز سبک جدید جایگاه خود را تثبیت یافته نمیبیند- برای طراحی محصولات این ستاره مشهور آلمانی در نظر بگیرد.
در مورد قوای محرکه همین پیشرانه های کنونی در خط تولید باقی خواهند ماند با این حال ممکن است مرسدس به سراغ پیشرانه چهارسیلندر 1.6 لیتری برود که با همکاری رنو آن را ساخته است و توانایی تولید 156 اسببخار را داراست؛ پیشرانه که قطعا از لحاظ زیستمحیطی و اقتصادی مزیتهای فراوانی خواهد داشت.
هنوز اطلاعات بیشتری از این دستپخت جدید مرسدس منتشر نشده است!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()