نمایشگاه خودرو اهواز تکرار سناریو غیبت خودروسازها
پرشین خودرو: نمایشگاه بینالمللی خودرو اهواز که طی هفته جاری به کار خود خاتمه داد به نحوی دنبالهرو نمایشگاههای استانی پیش از این بود چراکه جمعیت مشتاق شاهد شرکت تنها دو خودروساز بودند.
به گزارش «پرشین خودرو»، این مسئله را میتوان به دو صورت تعبیر نمود، یکی آنکه خودروسازان دیگر دلیلی برای شرکت و به نمایش گذاشتن محصولات خسته و قدیمی خود ندارند اما تعبیر دیگر میتواند به اطمینان کارخانههای خودروساز از وجود همیشگی مشتری و عدم نیاز به حضور در نمایشگاهها اشاره داشته باشد.
به هر جهت ایرانخودرو که خود را بزرگترین خودروساز خاورمیانه میداند برای دومین سال متوالی از حضور در نمایشگاه خوزستان سر باز زد و همچنان در غیبت کبری به سر میبرد، تنها سایپا و کرمان موتور آن هم از سوی نمایندگان استانی اقدام به برپایی غرفه کرده بودند.
سایپا یکی از سالنهای نمایشگاه را به طور کامل در اختیار داشت و خودروهای تیبا، تیانا، پیکاپ، ون ایویکو، مگان و تندر90 را به نمایش گذاشته بود و درکنار اینها یک دستگاه سایپا 111 برش خورده به منظور نمایش بخشهای تقویت شده پروژه X100 خودنمایی میکرد هرچند که در روز دوم شاهد تعویض خودروهای روز افتتاحیه بودیم و تندرهای پارس خودرو راه خود را به نمایشگاه باز کرده بودند و نمونهای از پیشرانه تقویت شده پراید به نمایش درآمد که اینگونه تعویضها و نبود محصولات نمایشی در روز افتتاحیه حکایت از حضور غیر حرفهای شرکت کنندگان دارد خصوصا که درب تمامی خودروهای حاضر بهجز تیبا قفل بوده و امکان بازدید کابین برای بازدیدکنندگان وجود نداشت، البته وجود کلاسهای آموزشی و پیست تست ترمز و سیستم تعلیق خودرو تیبا توسط سایپا تاحدودی از سادگی نمایشگاه کاسته بود.
در سالن دیگر، برخی از تولیدکنندگان لوازم یدکی و قطعه سازان به همراه عرضهکنندگان بخش آپشن خودروها و فروشندگان تجهیزات صوتی و تصویری حضور نهچندان پررنگی داشتند که گل سر سبد سالن مذکور وجود یک دستگاه لیفان X60در کنار چند عدد لیفان 620 و یک دستگاه توجوی JAC در غرفه کرمان موتور بود که نسبت به دیگر شرکت کننده حاضر یعنی سایپا، عملکرد بهتری داشت و به گفته مدیر بازاریابی کرمانموتور، درحالی با کمک نماینده اهواز، در نمایشگاه شرکت کردهاند که کارخانه مذکور در هیچکدام از نمایشگاههای آبانماه به بعدشرکت نداشته است، همچنین آقای مهندس مصطفی جعفری خبر از افزایش استقبال عمومی خودروهای چینی نزد مردم پس از شکست مدل لیفان520 به عنوان نخستین سدان چینی در ایران و جایگرفتن در رده بالاتر کیفی نسبت به بسیاری از تولیدات داخلی داد.
آنچه طی برگزاری نمایشگاه اخیر گذشت نمود وضعیت صنعت خودروسازی در کشور است که با پیگیری نمایشگاههای برپا شده درسراسر ایران میتوان به این نتیجه رسید که مشکلات عدیدهای که بر سر راه این صنعت قراردارند و سنگهایی که بعضا در مسیر آن انداخته میشود منجر به منزویتر شدن هرچه بیشتر آن شدهاند.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()








پاسخ با نقل قول
