تست مخازن سی ان جی در معاینه فنی خودرو های گازسوز




Click here to enlarge
Click here to enlarge

به گزارش خبرخودرو ، معاون ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت : هم اکنون دانش فنی مناسب جهت تولید خودروی ملی دوگانه سوز در کشور وجود دارد اما تولید این خودرو با دانش فنی روز دنیا نیازمند مدیریت دقیق و صحیح بر روی مراحل تولید آن است .
عبدالله جلالی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : پیچیده ترین مسئله ای که در زمینه تولید خودرو تا کنون وجود داشته است تولید ecu خودرو بوده است که در تولید خودروهای دوگانه سوز و بنزینی به عنوان یکی از قطعات ضروری به شمار می رود . در صورتی که ساخت این قطعه با نظارت و مدیریت منابع موجود صورت گیرد مشکل ساخت خودروهای داخلی و ملی برطرف خواهد شد .
وی در ادامه اظهار داشت : تامین قطعات مورد نیاز ساخت این خودرو ها در شرایط فعلی ، با حمایت از تولید و با برنامه ریزی در داخل کشور امکان پذیر خواهد بود . علاوه بر آن جهت ایجاد جایگاه های سوخت سی ان جی باید تسهیلاتی به بخش خصوصی ارائه شود تا این بخش ترغیب به سرمایه گذاری در ایجاد جایگاه ها و ورود به این بخش شوند .
وی در خصوص سامانه بازرسی و تست ادواری خودروهای دوگانه سوز عنوان کرد : در خصوص بخش معاینه فنی خودروها از سوی وزارت کشور اقداماتی صورت گرفته است و تست سطح یک مخزن سی ان جی نیز در معاینه فنی لحاظ شده است . با توجه به رونمایی برچسب معاینه فنی اقدامات اجرایی طرح نیز در دستور کار قرار دارد .
جلالی در ادامه افزود : در طرح تست ادواری خودروهای دوگانه سوز ، دوره تضمین مخزن بین 3 تا 5 سال است که لازم است دارندگان خودروها در زمان مشخص جهت انجام تست ادواری مراجعه کنند تا در صورتی که مخزن قابل بهره برداری مجدد باشد با تعیین دوره زمانی معین مجددا مورد استفاده قرار گیرد و در صورتی که قابل استفاده نباشد به عنوان قطعه فرسوده از دور خارج شده و دستگاه جدید جایگزین آن شود .