ايجاد جهش در صنعت خودروسازي بدون احداث مركز آزمون جاده اي خودرو امكان پذير نيست
به گزارش خبرخودرو ، مديرعامل شركت آزمون جاده اي خودرو با اشاره به توقف يازده ماهه عمليات احداث مركز آزمون جاده اي خودرو گفت: طبق دستور صريح رئيس جمهور محترم به وزير وقت صنايع و معادن و رئيس سازمان ملي استاندارد مقرر شد تا نسبت به ايجاد اين مركز در كشور به منظور جلوگيري از ارسال خودروها به ساير كشورها و انجام آزمايشات عملكردي و ايمني و استانداردي اقدام شود .
پاکدامن در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو عنوان کرد: اولين مركز تست جاده اي خودرو در دنيا در سال 1917 ميلادي مصادف با سال 1298 هجري شمسي احداث شد اما با وجود اينكه ايران رتبه يازدهم دنيا در تيراژ توليد خودرو و توليدكننده 2% خودروي جهان را داراست حتي يك مركز تست جاده اي خودرو ندارد.
وی تصریح کرد: تاكنون عليرغم اخذ كليه استعلامات قانوني از مراجع ذيربط متأسفانه در تاريخ 12/11/90 فرماندار جديد شهرستان ري نسبت به توقف عمليات اجرايي اين طرح ملي با عنوان نمودن اين مطلب كه زمين واگذار شده قابليت كشاورزي دارد ، اقدام نمود.
وي در ادامه افزود: اين در حالي است كه قبل از واگذاري اين زمين به شركت از مراجع بالاتر از فرمانداري يعني كميسيون ماده 32 استانداري تهران و مراجعي چون منابع طبيعي و كارشناسان رسمي دادگستري استعلام اخذ كرده بودند كه همگي صراحتاً بر غيركشاورزي بودن زمين اعلام نظر نمودند.
وي اظهار داشت: 91% از عمليات زيرساختي اين طرح منحصربفرد در خاورميانه در دوران فرمانداران قبلي اجرايي گرديده بود.
وي در خصوص مزاياي اين طرح بيان كرد : از مزاياي اين طرح ملي مي توان به كاهش مصرف سوخت خودروها به دليل انجام آزمايشات مربوطه ، ايمن سازي خودروها تا سطح استانداردهاي بين المللي ، كاهش تلفات 23 هزار نفري جاده اي در كشور ، كاهش هزينه هاي واردات قطعه خصوصاً از چين ، نهادينه سازي دانش طراحي در كشور ، كاهش هزينه هاي نگهداري خودرو براي مشتريان، ايجاد بستر مناسب جهت طراحي ، صادرات خودرو به ساير كشورها ، ارزآوري به كشور و اشتغال زايي اشاره کرد.









پاسخ با نقل قول
