.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 479 از 771 نخستنخست ... 379429459469470471472473474475476477478479480481482483484485486487488489499529579 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 4,781 تا 4,790 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #4781


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تا پایان دی ماه صورت می گیرد
    فروش نقدی محصولات ایران خودرو + جدول
    پرشین خودرو: قیمت فروش نقدی محصولات ایران خودرو در نمایندگی های مجاز این شرکت تا پایان دی ماه 1391 به شرح ذیل می باشد.Click here to enlarge

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (11th January 2013)

  3. #4782


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    برای چندمین بار
    دوئل پلیس و قوه قضائیه آغاز شد
    پرشین خودرو: قانون می گوید تعویض پلاک خودرو با پلیس و صدور سند مالکیت خودرو با دفترخانه ها است اما پلیس اعلام کرده که نیازی نیست مردم برای ثبت خودرو به دفترخانه ها بروند که این اظهارات به گفته مسئولان ثبت اسناد و کانون سردفتران، غیرقانونی عنوان شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، 26 شهریور ماه سال91 بود که هیئت وزیران آیین نامه اجرایی ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی را ابلاغ کرد.
    قانونی که می گوید: دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هر گونه نقل و انتقال وسیله نقلیه در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا با در دست داشتن مدارک مالکیت وسیله نقلیه به ادارات راهنمایی و رانندگی و یا مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.
    همچنین دفـاتر اسناد رسمی موظفند بعد از تعویض پلاک سند خودرو را صادر کنند. و پلیس هم می تواند با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امکان استقرار دفاتر اسناد رسمی را به تعداد کافی در مراکز تعویض پلاک فراهم کند.

    پلیس: اجباری برای ثبت سند خودرو در دفترخانه ها نیست
    به گزارش «مهر»، پس از ابلاغ این قانون کار به درستی پیش می رفت تا اینکه معاون فنی مهندسی پلیس راهور ناجا اعلام کرد: ثبت نقل و انتقال خودروها در دفترخانه‌ها اختیاری است و هیچگونه الزامی در این خصوص برای مالکان خودروها وجود ندارد!
    پس از گذشت 24 ساعت، این بار سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی رانندگی ناجا در تایید گفته های معاونش اعلام کرد که رانندگان می‌توانند به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند، پلاک‌ خودروی آنان تعویض و سند مالکیت صادر می‌شود اما بر اساس قانون اجباری برای مراجعه به دفترخانه ندارند.

    قانون: ثبت خودرو در دفترخانه ها اجباری است
    26دی ماه 89 نمایندگان مجلس شورای اسلامی‎ ‎در جلسه‌ای علنی تصویب کردند که ثبت سند نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی و به ‌صورت اجباری انجام شود. این تصمیم با 142رأی موافق، 68 رأی مخالف و هفت رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر به تصویب رسید.حالا پلیس می گوید قانون گفته رفتن به دفتر خانه ها اختیاری است!

    کانون سردفتران: پلیس قانون را عوض کرد
    محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران، اظهارات مسئولان پلیس را بازی گرفتن مردم عنوان می کند و می گوید: آقایان دارند قانون را نفع خود تفسیر می کنند و قانون را عوض کردند! این اظهارات خلاف قانون است چرا که آیین نامه قانون نقل و انتقال خودرو در کمیته تطبیق مصوبات مجلس در حال رسیدگی است تا با تائید رئیس مجلس اجرایی شود.

    معاون قوه قضائیه: نقل و انتقال خودرو در دفترخانه ها الزامی است
    احمد توسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز درباره روند قانونی نقل و انتقال خودرو می گوید: نقل و انتقال خودرو مطابق قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود و اینکه نقل می‌شود که فرد یا افرادی گفته‌اند برای انتقال خودرو، تعویض پلاک آن کافی است با قانون مطابقت ندارد و علی‌القاعده حرفی که مغایر قانون باشد نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.
    هر چند نص قانون تمامی موارد نقل و انتقال خودرو را مشخص کرده و متولیان امورقضایی و حقوقدانان هم بر آن تاکید دارند ولی پلیس همچنان بر حذف دفترخانه ها پافشاری می کند.
    در حال حاضر 258 مرکز تعویض پلاک و دفتر خدمات خودرویی در کشور وجود دارد و روزانه حدود 12هزار مورد نقل و انتقال و تعویض پلاک در کشور صورت می‌گیرد.

  4. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (11th January 2013),sajadnasirpor  (11th January 2013)

  5. #4783


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پیش بینی تولید 23% خودروها توسط چین
    2013 سال درخشش چینی‌ها
    پرشین خودرو: احتمال دارد که برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی، چین در سال 2013 خودروهای بیشتری نسبت به اروپا تولید کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، رشد و گسترش این خودروساز آسیایی همچنان ادامه دارد و مشکلات اقتصادی اروپا هم که خانه اصلی اتومبیل محسوب می‌شود، متوقف نشده است.
    «فایننشیال تایمز» با درنظر گرفتن از پنج تحلیل‌گر صنعت خودرو نوشته است که چین در سال 2013 قصد تولید 19.6 میلیون دستگاه خودرو را دارد و این در حالی است که میزان تولید اروپا، 18.3 میلیون دستگاه پیش‌بینی شده است.
    در سال 2012، اروپا که روسیه هم شامل آن می‌شود، موفق به تولید 18.9 میلیون دستگاه خودرو شد و چین توانست 17.8 میلیون دستگاه تولید کند.
    پیش‌بینی‌ها و تحلیل‌ها نشان می‌دهند که اروپا در سال 2013 تنها 20 درصد از کل خودروهای دنیا را خواهد ساخت. این مسئله وقتی به یک مشکل بزرگ تبدیل می‌شود که تقریبا یک دهه پیش، از هر سه خودروی تولید‌شده، یک دستگاه اروپایی بود و حتی در دهه هفتاد میلادی، از هر دو خودرو، یکیشان اروپایی بود.
    رشد عجیب و پرسرعت چین باعث شده که این کشور بتواند در سال 2013، 23.8 درصد از کل خودروهای جهان را به خود اختصاص دهد. سهم چین در سال 2000 از خودروهای تولیدشده در جهان تنها 3.5 درصد بود!
    نیاز برای خودروهای جدید در اروپا به خاطر بحران اقتصادی که تقریبا گریبان‌گیر همه جهان شده ، بسیار کاهش یافته است و خودروسازهای زیادی مثل سیتروئن فرانسه و اوپل آلمان، مجبور شدند که با کاهش کارگران کارخانه‌ها، بتوانند تعادل اقتصادی خود را حفظ کنند.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (11th January 2013)

  7. #4784


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کارنامه تولید 9 ماهه خودروسازان +جدول
    206 ایرانی کی و با چه قیمتی پیش فروش می شود؟
    پرشین خودرو: 9 ماه از سال 91 می‌گذرد، سالی که سخت‌ترین روزها را برای صنعت خودرو کشور و صد البته مشتریان رقم زد و حالا آمار می‌گوید تولید خودروسازان در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته تقریبا نصف شده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، آن طور که وزارت «صنعت، معدن و تجارت» در تازه‌ترین آمار خود آورده، سه خودروساز بزرگ کشور در 9 ماهه امسال تنها 541 هزار و 970 دستگاه محصول سواری به تولید رسانده‌اند و این یعنی تولید خودرو در کشور به نسبت 9 ماهه سال گذشته 49 درصد افت کرده است.
    نصف شدن تیراژ خودروسازان در 9 ماهه امسال را باید «اوج افت تولید» صنعت خودرو در سال 91 دانست، سالی که از همان ابتدا مشخص بود برای جاده مخصوصی‌ها نکو نیست.
    خودروسازان پارسال همین موقع حدود 1/1 میلیون دستگاه تیراژ داشتند و شاید فکرش را هم نمی‌کردند یک سال بعد تولیدشان به نصف برسد. در بین سه خودروساز بزرگ کشور، پارس خودرویی‌ها بیشترین افت تولید را در 9 ماهه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند به نحوی که با توجه به تیراژ حدودا 119 هزار دستگاهی شان، کاهشی 5/52 درصدی گریبان آنها را گرفته است.
    سایپا نیز که در 9 ماهه امسال 157 هزار و 280 دستگاه خودرو به تولید رسانده، 52 درصد افت را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به خود می‌بیند. ایران خودرو نیز با توجه به تیراژ 266 هزار دستگاهی‌اش افتی 45 درصدی را تجربه کرده‌اند. در بین خودروهای تولیدی، بیشترین کاهش تولید را پژو 206 به خود اختصاص داده و با فاکتور گرفتن از رانا، باید مگان را تنها خودرویی دانست که نسبت به 9 ماهه سال گذشته رشد تیراژ را به خود می‌بیند.
    همچنین کمترین کاهش تولید را نیز تندر-90 به خود اختصاص داده است، خودرویی که در ایران خودرو و پارس خودرو به تولید می‌رسد.
    به گزارش دنیای اقتصاد، مجموع تولید تندر-90 در 9 ماهه امسال 60 هزار و 510 دستگاه بوده که از افت 2/9 درصدی آن حکایت دارد. ایران خودرو در تولید تندر رشد کرده، اما پارس خودرویی‌ها افت داشته‌اند، با این حال تیراژ تندرهای پارس خودرو بیش از ایران خودرو بوده است.
    اما هرچند آمار نشان می‌دهد تولید خودرو در آذر ماه نسبت به آبان ماه رشد کرده، اما آمار کلی حکایت از نصف شدن تیراژ می‌کند. رسیدن تولید خودروهای سواری کشور به نصف در شرایطی است که بازار نیز در اوضاع آشفته ای به سر می‌برد و قیمت‌ها آن چنان بالا رفته‌اند که کمتر کسی توان خرید خودرو دارد. به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا از ابتدای سال جاری، بلایی بر سر بازار آورد که قیمت برخی خودروها بیش از دو برابر شد و مشتریان با خودروهای زیر 10 میلیون تومان نیز وداع کردند.
    کارشناسان معتقدند: صعود قیمت‌ها در بازار نتیجه نزولی شدن روند تولید خودرو از ابتدای امسال است و با شرایط فعلی امیدی به ارزانی نیست. هرچند در همین شرایط نیز مسوولان اصرار دارند قیمت خودرو پایین می‌آید و از قول خودروسازان به مردم وعده می‌دهند، اما کارشناسان می‌گویند با این اوضاع تولید نه تنها کاهش قیمتی در کار نخواهد بود، بلکه بعید نیست روند صعودی قیمت‌ها ادامه پیدا کند. در حال حاضر بازار با رکود خرید و فروش مواجه است، اما بازار شب عید که رونق بگیرد و تقاضا برای خرید خودرو بالا برود، قیمت‌ها اوجی دوباره خواهند گرفت، مگر آنکه تولید تکانی اساسی بخورد.
    پژو منفی ماند
    اما نگاهی به جزئیات کارنامه تولید خودروسازان در 9 ماهه امسال بیندازیم و ببینیم چه افتی داشته‌اند و چه خیزی، هرچند تقربیا خیزی در کار نیست.
    از آبی‌های جاده مخصوص شروع کنیم و از پژوهایشان که همچنان سیری نزولی در تیراژ دارند و تولید برخی نیز کلا متوقف شده است. طبق آمار، ایران خودرویی‌ها در تمام محصولات خود با افت تیراژ روبه‌رو شده‌اند و در این بین پژو 206 رکورددار است.
    این خودرو که تنها 23 هزار و 323 دستگاه در 9 ماهه امسال تولید داشته، 6/81 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت را به خود می‌بیند. نکته، اما اینجا است که ایران خودرویی‌ها تولید پژو 206 ایرانی را آغاز کرده‌اند. طبق آمار، در آذر ماه امسال 222 دستگاه پژو 206 ایرانی به تولید رسیده و باید دید ایران خودرویی‌ها چه تیراژی برای این محصول طی سال جاری در نظر گرفته‌اند.
    گفته می‌شود 206 ایرانی پیش از سال 92 پیش فروش خواهد شد و این در حالی است که فعالان صنعت خودرو از قیمت 30 میلیون تومانی آن صحبت به میان می‌آورند.
    به جز 206، پژو 207 هم که قطعاتی شبیه به 206 دارد، نسبت به 9 ماهه سال گذشته 4/81 درصد کاهش تولید داشته و ایران خودرویی‌ها تا پایان آذر ماه فقط یک هزار و 849 دستگاه از این محصول را به تولید رسانده‌اند. 207 دیگر در ایران خودرو به تولید نمی‌رسد و اگر در بازار پیدا شود، قیمتی برابر با 45 میلیون تومان خواهد داشت.
    باید دید ایران خودرویی‌ها قصد ایرانی کردن پژو 207 را هم دارند یا به همان 206 قناعت خواهند کرد. کاهش تولید، اما یقه پژو 405 و پارس را هم گرفته و 9 ماهه امسال را برای آنها تلخ کرده است.
    بنابر آمار، پژو 405 در 9 ماهه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5/37 درصد افت تولید را به خود می‌بیند و پارس هم که در جاده مخصوص تولید نمی‌شود و سایت‌های شهرستانی ایران‌خودرو آن را به تولید می‌رسانند، افتی 9/28 درصدی را نسبت به 9 ماهه سال گذشته تجربه کرده است.
    کمتر کسی فکر می‌کرد پارس و 405 با توجه به ساخت داخل بالایشان با افت تولیدی به این شکل مواجه شوند، اما حالا کارنامه 9 ماهه می‌گوید این دو نیز در برابر مشکلات تولید کم آورده‌اند.
    جدای از پژویی‌ها، ایران خودرو در تولید سایر محصولات خود نیز (به جز رانا) با کاهش تولید روبه‌رو است، به نحوی که سوزوکی گرندویتارا و سمند نیز اوضاع مناسبی در تولید ندارند. گرندویتارا در 9 ماهه امسال یک هزار و 877 دستگاه تولید داشته و این آمار نشان می‌دهد شاسی بلند ایران خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/48 درصد افت کرده است. ویتارا هم‌اکنون قیمتی برابر با 92 میلیون تومان در بازار دارد. از این شاسی بلند ژاپنی که بگذریم، سمند نیز افتی 6/25 درصدی را در 9 ماهه امسال و نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.
    این خودرو که علاوه بر جاده مخصوص در سایت مازندران نیز به تولید می‌رسد، لقب خودرو ملی را یدک می‌کشد. سمند مدل‌های مختلفی دارد اما گویا فعلا تنها یکی دو مدل آن در ایران خودرو به تولید می‌رسد.
    اما به سراغ رانا برویم، دومین محصول ملی ایران خودرو که بیش از 20 هزار ثبت‌نام‌کننده چشم انتظار دارد. آبی‌های جاده مخصوص حدود 23 هزار رانا را با موعد تحویل در سال جاری پیش فروش کرده‌اند و اگر فرض بگیریم ایران خودرو تمام راناهای تولیدی را تا پایان آذر تحویل داده، بیش از 20 هزار مشتری چشم به راه رانا است.
    این در حالی است که ایران خودرویی‌ها طی 9 ماهه امسال، تنها دو هزار و 628 دستگاه رانا به تولید رسانده‌اند. با این شرایط باید دید ایران خودرو چه فکری برای مشتریان رانا خواهد کرد و آیا می‌تواند آنها را با رانا به مسافرت نوروز بفرستد؟
    پراید، از نصف هم کمتر
    به سه کیلومتر بالاتر از ایران خودرو برویم و ببینیم نارنجی‌های جاده مخصوص چه کارنامه‌ای را در 9 ماهه امسال از خود به جا گذاشته‌اند. سایپا تنها دو محصول دارد، یکی پراید و دیگری تیبا که اولی تولیدش از نصف سال گذشته نیز کمتر شده و دومی نیز مستعد نصف شدن است.
    طبق آمار، پراید در بازه زمانی موردنظر 5/55 درصد کاهش تولید را تجربه کرده، هرچند هنوز هم پرتیراژترین خودرو داخلی به شمار می‌رود. این خودرو در پایان آذر ماه سال گذشته تیراژی نزدیک به نیم میلیون دستگاه داشت، اما حالا تولید آن از نصف هم کمتر شده و قیمت‌اش به نزدیکی‌های 14 میلیون تومان رسیده‌است.
    به جز پراید، سایپایی‌ها در تولید تیبا نیز با افت تولید روبه‌رو شده و در 9 ماهه امسال 14 هزار و 588 دستگاه از این خودرو را به تولید رسانده‌اند. این آمار سبب شده تیبا در مقایسه با 9 ماهه سال گذشته 8/41 درصد افت تولید را تجربه کند.
    اما به کیلومتر 9 جاده مخصوص برویم، جایی که پارس خودرویی‌ها به جز مگان در تولید سایر محصولات خود با افت تولید روبه‌رو شدند. در این بین، تنها مگان با رشد تولید مواجه شده است و در 9 ماهه امسال و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 8/26 درصد رشد را به خود می‌بیند.
    تیراژ مگان در 9 ماهه امسال 10 هزار و 717 دستگاه بوده و حالا در بازار 65 میلیون تومان قیمت دارد. نیسان تیانا هم در 9 ماهه امسال تنها 899 دستگاه تولید داشته و این رقم از افت تولید 9/12 درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.
    ماکسیما نیز که دیگر به تولید نمی‌رسد، تیراژی 643 دستگاهی در 9 ماهه گذشته امسال داشته و 3/69درصد افت کرده‌است.

  8. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (11th January 2013),sajadnasirpor  (11th January 2013)

  9. #4785


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    وزارت نفت باید پیگیری های لازم را در جهت تولید سوخت یورو 4 انجام دهد




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص الزام خودروسازان به تولید خودرو با استاندارد یورو 4 با وجود عدم تولید و تامین بنزین مورد نیاز این خودروها، گفت: با توجه به شرایط کشور، نوسانات نرخ ارز و اعمال تحریم ها ، امکان عملی شدن این طرح بسیار ضعیف است.
    عبدالکریم رجبی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو افزود: در سال آینده ابتدا باید وضعیت کشور را سنجید. چنانچه این شرایط همچنان ادامه داشته باشد لازم است در بودجه سال آینده برنامه ریزی ها و اهداف موردنظر به درستی منظور شوند تا بتوان طرح های مهم و تاثیر گذار را اجرایی کرد. وزارت نفت باید پیگیری های لازم را در جهت تولید سوخت یورو 4 انجام دهد.
    وی تصریح کرد: به منظور تامین سوخت با استاندارد یورو 4 باید امکانات، توانایی ها و زیرساخت های وزارت نفت در نظر گرفته شود و پس از بررسی تمامی جوانب در جهت دستیابی به این مهم همت گمارده شود.
    نماینده مردم مینودشت گالیکش کلاله و مراوه تپه در مجلس اظهار داشت : چنانچه این طرح عملی شود در جهت حفظ محیط زیست به ویژه کاهش آلودگی هوا گام مهمی برداشته خواهد شد و همچنین وزارت نفت خواهد توانست از زیرساخت هایی که ایجاد می شود سود و بهره لازم را کسب نماید.
    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص 5 ساله بودن زمان مراجعه به مراکز معاینه فنی گفت: با توجه به اینکه صنعت خودرو سازی کشور کیفیت و استاندارد لازم برای انجام معاینه فنی با این فاصله زمانی طولانی را ندارد، این امر یکی از معضلات کارشناسی نشده است که باید در این خصوص تجدید نظر شود.
    این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مدت زمان مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو ها باید حداکثر دوره های 2 الی 3 ساله باشد چنانچه این مدت زمانی بیش از این باشد ضمن ایجاد اثرات مخرب برای محیط زیست به ویژه در خصوص آلودگی هوا، سبب عدم اطمینان از ایمنی سرنشینان خودرو ها خواهد بود.
    عبدالکریم رجبی در پایان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد به نحوی در جامعه فرهنگسازی شود که مردم برای انجام معاینه فنی اهمیت بیشتری قائل شوند و به صورت خود جوش هر ساله به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و فاصله زمانی مراجعه اجباری به این مراکز از سوی مسئولین کاهش یابد.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (12th January 2013)

  11. #4786


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    احتمال قطع همکاری فولکس و دایملر




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: در پی تمایل فولکس واگن به ارتباط نزدیک تر MAN، انتظار می رود این شرکت به دنبال پایان دادن به همکاری اش با دایملر در زمینه تولید خودروهای تجاری خبر داد.
    به گزارش خبر خودرو، به گفته یکی از افراد نزدیک به فولکس واگن، این شرکت کار توسعه ون کرفتر که در حال حاضر توسط دایملر تولید می شود، را آغاز نموده است.
    این دو شرکت در حال حاضر دارای یک قرارداد همکاری هستند که در سال 2016 پایان می یابد.
    به گفته این فرد که نخواسته نامش فاش شود، واحد تولید خودروهای تجاری فولکس واگن ملزم به آماده سازی جایگزین برای کرفتر شده است. با این حال دایملر در ماه سپتامبر از بررسی امکان توسعه قرارداد و پیوستن احتمالی رنو – نیسان به آن خبر داده بود.
    گفتنی است فردیناند پیچ – رئیس هیئت مدیره فولکس واگن – پیش از این از علاقه بیشتر خود به MAN نسبت به دایملر خبر داده بود – بایستی گفت بیش از 75 درصد از سهام MAN به فولکس واگن اختصاص داد.

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (12th January 2013)

  13. #4787


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    رشد بی رقیب فروش فیات پاندا




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeگروه بین الملل: بازار خودروی ایتالیا همچنان از ادامه افت 19.9 درصدی فروش سال 2012 رنج می برد.
    به گزارش خبر خودرو، اگر چه ادعای فوق با وضعیت فعلی منطقه یورو امری غیر قابل اجتناب به نظر می رسد اما نکته جالب تر اینجاست که فیات پاندا با پایان دادن به تسخیر هجده ساله بازار توسط فیات پونتو ، فروش بیشتری را از آن خود کرد.
    فیات پونتو که در سال 1994 وارد بازار شد یک سال بعد به عنوان پرفروش ترین خودرو دست پیدا کرد .
    البته این فروش ظرف سالیان گذشته با کاهش رشد مواجه شده است.
    به طوریکه علی رغم دوبار ارائه نسخه فیس لیفت در سال های 2009 و 2012 ، فیات پونتو نتوانسته چهره قدیمی خود را پنهان کند و لذا در حال از دست دادن مشتریانش است.
    از سویی دیگر فیات پاندا از لحظه ورود به بازار سال 2011 از 115800 دستگاه فروش داشته و تنها در مدت یک سال این مقدار را به 117775 دستگاه افزایش داده است.
    لذا به نظر می رسد که خودروی کوچک شهری جدیدی در حال توسعه می باشد که می تواند با رشدی فزاینده بخش اعظمی از فروش فیات و بازار خودروی ایتالیا را به خود اختصاص دهد.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (12th January 2013)

  15. #4788


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    نبود امکانات حمل و نقل عمومی برای معلولین شهر اصفهان




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان در خصوص مشکلات حمل و نقل معلولین این استان گفت: هم اکنون معلولین به خصوص بیماران آسیب نخاعی تقریباً هیچ گونه امکانات جابجایی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی را ندارند.
    فائقه مجد در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو عنوان کرد: در حال حاضر تقریباً هیچ یک از ایستگاه های اتوبوس در شهر اصفهان مناسب سازی نشده و امکان ورود ویلچر به ایستگاه و اتوبوس را ندارند.
    وی تصریح کرد: تمامی معلولین نمایندگانی در ستاد مناسب سازی استان در استانداری دارند اما بیماران آسیب نخاعی به دلیل اینکه مشکلات بیشتری در حمل و نقل دارند یک نماینده دائم و ویژه در این ستاد دارند که طی جلساتی که برگزار می شود در صدد هستیم تا تمامی ایستگاه های مترو و اتوبوس های BRT را برای ورود معلولین به ایستگاه و در پی آن ورود به قطار و اتوبوس مناسب سازی شود.
    وی در ادامه افزود: هم اکنون معلولین جهت حمل ونقل فقط می توانند از آژانس ها استفاده کنند و هیچ گونه امکاناتی برای استفاده از اتوبوس، تاکسی، مترو و BRT را ندارند.
    وی در خصوص امکاناتی که انجمن برای این افراد در نظر گرفته گفت: یک دستگاه ون و یک خودروی پراید به جهت جابجایی معلولین در انجمن تعبیه شده که در روزهایی که این افراد جلسات فیزیوتراپی، کاردرمانی و کلاس های آموزشی داشته باشند بیمارانی که بضاعت مالی برای رفت آمد با آژانس ندارند را تا حد توان برای حضور در این جلسات از درب منزلشان به انجمن منتقل می کند.
    وی در خاتمه عنوان کرد: متولی امور معلولین سازمان بهزیستی است که تا کنون در این زمینه هیچ همکاری و کمکی که قابل توجه و بیان کردن باشد با انجمن نداشته و همکاری ها بسیار اندک بوده است

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (12th January 2013)

  17. #4789


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    راه اندازی پارکومترهای هوشمند در استان همدان




    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک استان همدان گفت: مطالعات در خصوص اجرای طرح راه اندازی پارکومتر هوشمند در این استان از اواسط سال گذشته اغاز شد و در ابتدای سال جاری امور اداری، مناقصه و خرید دستگاه ها به اتمام رسید. کار نصب این دستگاه ها به همراه نرم افزارهای مربوطه انجام شد و هفته گذشته به افتتاح رسید.
    مهرداد خورشید وند در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو عنوان کرد: در ابتدای اجرای این طرح 35 دستگاه و75 دستگاه کارت خوان خریداری شده است که در صورت ادامه فعالیت، تعداد آنها افزایش خواهد یافت. از مرحله اجرای این طرح تا کنون 150 میلیون تومان هزینه شده است که تمامی این هزینه ها از منابع داخلی شهرداری تامین شده است.
    وی در ادامه با بیان اینکه این طرح در راستای اجرای ماده 15 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی انجام شده، می تواند نقطه اغازی برای خدمات شهری الکترونیک باشد و شهرداری ها را نیز موظف می کند در مناطقی که این طرح به تصویب رسیده است، از سیستم هایی مانند پارکومتر و کارت خوان استفاده کنند.
    وی از مزایای اجرای طرح پارکومتر هوشمند در این استان به توزیع عادلانه پارکینگ های حاشیه ای بین همه شهروندان، کسب اطلاعات از زمان توقف، جابجایی خودروها و سفرهای درون شهری اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای هرچه بیشتر اینگونه پروژه ها مدیریت مناسب و مطلوب تر ترافیک را به دنبال دارد.
    خورشید وند گفت: سیستم پارکبانی که در همه شهرها از جمله شهر همدان در دست اجرا است، سیستمی سنتی محسوب می شود.
    وی از مشکلات عدیده ای که قبض پارک و پاکبان ها ایجاد می کنند، به مکانیزه نبودن سیستم پارکبانی و مشکلاتی که در خصوص زمان و مکان توقف خودرو ها، مبالغ دریافتی توسط پارکبان ها و برخورد نادرست آنها که عمدتا ناشی از خستگی بیش از حد است، اشاره نمود و گفت: از آنجایی که مدیریت تردد حجم وسیع خودرو ها در استان همدان از اهمیت بالایی برخوردار است، اجرای طرح پارکومتر هوشمند می تواند سفر های درون شهری را کاهش و مشکلات ترافیکی را به حد اقل برساند.
    مددیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک از افتتاح یک پارکینگ توسط بخش خصوصی به ظرفیت 150 خودرو خبر داد و افزود: در حال حاضر 3 پارکینگ طبقاتی در این استان وجود دارد که یکی از آنها سال گذشته افتتاح شده و 2 پارکینگ نیز به ظرفیت 700 خودرو تا آخر سال جاری توسط شهرداری به بهره برداری می رسد.

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (12th January 2013)

  19. #4790


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    لزوم اجرای دستورالعمل پرداخت تسهیلات خودروسازان از سوی بانکها




    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، کارشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ، بخشی از افزایش تولید خودرو در کشور را وابسته به افزایش تولید قطعات و بهبود اوضاع قطعه سازان دانست و گفت : در حال حاضر بیش از هزار قطعه ساز با خودروسازان در تعامل و همکاری هستند در حالی که برخی از شرکتهای قطعه ساز با مشکلاتی مواجه اند که چنانچه این موانع برطرف شود قطعا همکاری بهتری را با خودروسازان داشته و تولید خودرو رونق خواهد گرفت.
    دکتر مرزبان در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود : به نظر می رسد مشکلی که خودروسازان پیش از این داشته و امروز بیشتر شده ، کمبود نقدینگی است به طوری که به دلیل بودجه محدود ، اغلب خودروسازان قادر نیستند قطعات مورد نیاز را خصوصا قطعات وارداتی به جهت مشکلات ارزی تامین نمایند.
    وی گفت : در صورتی که بانکها بر اساس دستورالعمل هایی به تولید کنندگان و قطعه سازان وام هایی را پرداخت کند قطعا تولید در شرکتهای قطعه ساز و بالطبع خودروسازان رشد خواهد یافت.
    وی تصریح کرد : ظاهرا دولت تسهیلاتی را برای رفع مشکل نقدینگی صنعت خودرو در نظر گرفته که به نظر می رسد تا کنون نسبت به پرداخت این رقم اقدامی صورت نگرفته است.
    وی مسئله دیگر در این راستا را مشکلات ارزی و مشکلات ناشی از تحریم عنوان کرد و اظهار داشت : هم اکنون قطعه سازان برای تامین بخشی از مواد اولیه با مشکل تامین ارز مواجه هستند که به نظر می رسد چنانچه خودروسازان در این راستا کمکی به قطعه سازان نمایند و در خرید مواد اولیه قطعه سازان به لحاظ تجربه بیشتر ، این روند را مدیریت کنند تا حدودی مشکلات در این زمینه برطرف شود.
    وی افزود : چنانچه خودروسازان مدیریت خرید مواد اولیه از خارج برای تولید کنندگان قطعات را داشته باشند و در این زمینه حمایت لازم را داشته باشند مشکل تولید خودروسازان تا حدودی برطرف خواهد شد چرا که امروز جدای از مشکل نقدینگی ، قطعه سازان با موانعی در روند خرید مواد مواجه هستند مثل مشکلات نقل و انتقال پول خرید توسط بانکها که این اقدام می توانند کمک مناسبی به قطعه سازان باشند.
    وی گفت : هم اکنون افزایش قیمت خودرو به جهت رشد چند برابری قیمت مواد اولیه بوده است از سویی حاشیه سود خودروسازان در سالهای اخیر کاهش یافته است به طوری که در 5 سال گذشته حاشیه سود خودروسازان وضعیت خوبی را داشت اما پس از این زمان حاشیه سود صنعت خودرو به تدریج کاهش یافت.
    این کارشناس صنعت خودرو در ادامه بر ضرورت تعیین قیمت رقابتی در صنعت خودرو پرداخت و گفت : خودروسازان با افزایش بهره وری و بکارگیری روشهای مدیریتی مدرن در تولید باید تلاش نمایند تا با کاهش هزینه ها ،محصولاتی با قیمتی رقابتی را عرضه کنند .

    وی بر ایجاد رقابت واقعی میان شرکت های خودروساز داخلی و خارجی تاکید و خاطرنشان کرد : لازم است از ایجاد رقابت های مصنوعی در صنعت خودروسازی کشور جلوگیری به عمل آید که لازمه آن خارج نمودن بازار خودروهای داخلی از حالت انحصاری است.
    عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در ادامه بر ضرورت جلوگیری از ایجاد شوک در صنعت خودروسازی کشور تاکید نمود و گفت: لازمه جلوگیری از ایجاد شوک در این صنعت ،پیش بینی برنامه های طولانی مدت و حرکت مستمر در مسیر آنها است.

صفحه 479 از 771 نخستنخست ... 379429459469470471472473474475476477478479480481482483484485486487488489499529579 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University