.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 63 از 67 نخستنخست ... 1343535455565758596061626364656667 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 621 تا 630 , از مجموع 667

موضوع: جدیدترین اخبار CNG

  1. #621


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    پانا نیوز: کسری جایگاه CNG در تهران

    Click here to enlarge


    همزمان با افزایش 180 درصدی مصرف و منفی شدن تراز CNG، عدم اجرای طرح آمایش سرزمینی منجر به نامتوازن شدن عرضه و تقاضای CNG در کشور شده به طوری که در برخی از کلانشهرها با کمبود جایگاه CNG روبرو بوده و در عوض در برخی از شهرستان‌ها بیش از تقاضا، جایگاه CNG ساخته شده است.


    به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی CNG کشور به نقل از پانا نیوز، با گذشت نزدیک به یک دهه از آغاز توسعه جدی صنعت CNG در ایران، تاکنون نزدیک به 2000 جایگاه CNG برای تامین گاز مورد نیاز بیش از سه میلیون دستگاه خودروی گازسوز طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است.

    بر اساس استانداردهای بین‌المللی باید به ازای هر یکهزار دستگاه خودروی گازسوز یک باب جایگاه CNG در مدار بهره برداری قرار بگیرد که هم اکنون یکی از مشکلات صنعت نوپای CNG در ایران عدم توازن بین تعداد خودرو و جایگاه‌های عرضه CNG است.

    عدم توازن بین عرضه و تقاضا در بازار CNG کشور موجب شده است که در برخی از کلانشهرهای کشور همچون تهران، اصفهان و تبریز با کمبود جایگاه CNG روبرو باشیم و در عوض در برخی از شهرستان های کم جمعیت بیش از تقاضا، جایگاه CNG ساخته شده است.

    از این رو در برخی از کلانشهرها شاهد وجود صف‌های چند کیلومتری پیش روی جایگاه‌های CNG بوده و در برخی از شهرستان‌ها جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده شده به دلیل پائین بودن تعداد خودروهای گازسوز، به حالت نیمه تعطیل درآمده اند.

    مطابق با سیاست‌های کلان دولت با ساخت حدود 550 جایگاه جدید CNG با تسهیلات دولتی عملا پرونده ساخت جایگاه‌های عرضه گاز بسته می شود و این در حالی است که فقط در شهر تهران به دلیل ارزش افزوده بالای قیمت زمین با کسری 100 جایگاه CNG روبرو هستیم.


    جزئیات ساخت منطقه‌ای جایگاه‌های CNG

    شهرام اسدپور در گفتگو با مهر درباره توزیع غیر کارشناسی CNG در سطح استان‌ها و شهرهای مختلف کشور، گفت: در حال حاضر برای مکان یابی اقتصادی جایگاه های CNG اجرای طرح آمایش سرزمینی در دستور کار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی قرار گرفته است.

    مدیر طرح توسعه CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در شرایط فعلی ساخت جایگاه‌های جدید CNG با انجام مطالعات میدانی، منطقه ای و استانی به صورت فاز به فاز ادر حال انجام است، تصریح کرد: با اجرای این پروژه مکان یابی جایگاه‌های CNG به طور کامل اصلاح خواهد شد.

    این مقام مسئول با یادآوری اینکه وجود برخی از مشکلات در مکان یابی ساخت جایگاه های CNG به ویژه در سال های گذشته مورد تایید شرکت ملی پخش نفتی است، بیان کرد: هم اکنون محاسبات آمار فروش گاز و عملکرد جایگاه های CNG در تمامی شهرهای کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است.

    وی با اشاره به ساخت جایگاه CNG در شهرستان خمین بیش از خودروهای موجود دوگانه سوز این منطقه، تاکید کرد: در حال حاضر عرضه CNG در خمین بیش از تقاضا است.


    2 پیشنهاد به جایگاه‌داران زیان دیده CNG

    اسدپور مبنی بر مشکلات جایگاه داران شهرستان خمین و تعطیل شدن جایگاه‌های CNG این منطقه کم جمعیت، گفت: هم اکنون مهمترین مشکل در عدم توازن عرضه و تقاضا در ساخت جایگاه های CNG مربوط به شهرستان خمین است.

    وی با اشاره به انجام اقداماتی برای به تعویق انداختن اقساط بانکی جایگاه‌های CNG این منطقه، تصریح کرد: از سوی دیگر پیشنهادهایی مبنی بر دومنظوره کردن جایگاه های گاز به سرمایه گذاران این منطقه ارائه شده است.

    مدیر طرح توسعه CNG در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با یادآوری اینکه همچنین پیشنهادی مبنی بر بازکردن تجهیزات CNG این جایگاه ها و استفاده در شهرهای دیگری در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به این تجربه در اینده مجوز ساخت به جایگاه CNG در شهرهایی که جایگاه کافی دارند، داده نخواهد شد.


    کسری 1500 جایگاه CNG در کشور

    اردشیر دادرس با بیان اینکه در تمامی کشورهای جهان، دولت ها برای ساخت و توسعه جایگاه CNG از سیاست‌های تشویقی استفاده می کنند، گفت: بر این اساس ساخت و راه اندازی جایگاه های سوخت برای سرمایه گذاران خصوصی دارای توجیه اقتصادی است.

    رئیس انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با اشاره به کمبود جایگاه‌های توزیع بنزین و نگرانی مردم از طولانی بودن زمان عرضه سوخت در جایگاه ها، تصریح کرد: صف‌های چند کیلومتری متقاضیان خرید بنزین و CNG هر روز طولانی‌تر می‌شود.

    این کارشناس اقتصادی ب یادآوری اینکه عدم وجود بسته‌های حمایتی در جایگاه‌های عرضه سوخت نشان از عدم امنیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و به همین علت میزان رشد جایگاه‌ها متناسب با میزان رشد تولید خودروهای گازسوز نیست، تبیین کرد: هم اکنون پائین بودن نرخ کارمزد هم در کند شدن ساخت جایگاه CNG تاثیر گذاشته است.

    وی با اشاره به رشد هزینه تعمیر، نگهداری، مالیات، بیمه و سایر هزینه‌های جایگاه‌های گاز، تاکید کرد: با احتساب بیش از 3.5 میلیون خودروی گازسوز و کمتر از ۲ هزار جایگاه فعال، بیش از 1500 جایگاه CNG در کشور کم داریم.

    به گفته دادرس در جهان فاصله هر ۲ جایگاه‌ در شهرهای بزرگ بین دو تا سه کیلومتر است و در آسیا این شاخص کم‌تر از هفت کیلومتر برآورد شده و این در حالی است که در تهران، میانگین فاصله جایگاه‌‌های CNG 13 کیلومتر است و این موضوع موجب طولانی شدن صف‌ها و انتظار بیش از یک ساعتی متقاضیان در صف‌های سوخت‌گیری شده است.

    رئیس انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با بیان اینکه با اعلام اینکه توسعه جایگاه‌های CNG در سالجاری در مقایسه با سال‌های گذشته رشد منفی ۱۲۰ درصدی داشته است، خاطرنشان کرد: سال ۸۹ تعداد ۴۵۱ جایگاه، سال ۹۰ تعداد ۲۲۶ جایگاه CNG به بهره‌برداری رسید این در حالی است که با افزایش ۱۸۰ درصدی مصرف CNG، از ابتدای سال تاکنون حدود 80 جایگاه راه‌اندازی شده است. هم اکنون به طور متوسط روزانه بین 17 تا 19 میلیون متر مکعب گاز در جایگاه‌های CNG مصرف می شود که این معادل تولید گاز یک فاز پارس جنوبی ا
    __________________


  2. #622


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    عدم انجام تست و بازرسی از خودرو های دوگانه سوز تهدیدی برای جان مردم

    Click here to enlarge
    Click here to enlarge به گزارش خبر خودرو، رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی کشور بر ضرورت انجام معاینه فنی خودرو های دوگانه سوز تاکید کرد و گفت: حیات خودرو های دوگانه سوز تحت تاثیر انجام تست ادواری و مخازن است. اردشیر دادرس در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: از 3.5 میلیون دستگاه خودرو گازسوز که درکشور در حال تردد هستند، زمان تست و بازرسی 2 میلیون خودرو گذشته است که خطر بزرگی برای جان و مال مردم محسوب می شود. به گفته وی چنانچه خودرو های گازسوز مورد بازرسی قرار نگرفته باشند و زمان شارژ بر روی تنه مخازن ترک وجود داشته باشد امکان وقوع اتفاقات ناگواری وجود دارد. وی با اشاره به اینکه بیش از 10 سال است که 2 میلیون خودرو گازسوز معاینه فنی نشده اند از وزارت کشور درخواست کرد انجام این مهم را با جدیت و سرعت بیشتری پیگیری کند و عنوان کرد که تا کنون پاسخی از سوی وزارت کشور در خصوص دلیل عدم انجام معاینه فنی خودرو های گازسوز اعلام نشده است. وی در ادامه افزود: متولی اصلی بازرسی ادواری خودرو های گازسوز وزارت کشور است البته سازمانی که در وزارت کشور مستقر شده است امور معاینه فنی را پیگیری می کند که سازمان دهداری ها و شهرداری ها است و این طرح در مراکز معاینه فنی اجرا نمی شود. رییس انجمن صنفی جایگاه داران سی.ان.جی کشور در خصوص افزایش تعداد جایگاه ها اظهار داشت: احداث جایگاه ها با روند بسیار کندی در حال اجرا است. مقرر شده بود که تا پایان سال حدود 2 هزار و 550 جایگاه به بهره برداری برسند که متاسفانه آنچه که پیش بینی می شود تحقق یابد احداث کمتر از 2 هزار جایگاه است. وی با پیشنهاد انجام تست ادواری و مخازن در مراکز معاینه فنی و نمایندگی های مجاز تصریح کرد: لازم است امکانات و تجهیزات لازم در جایگاه ها نیز نصب گردند. اردشیر دادرس در پایان خاطر نشان کرد: اعلام کارمزد منطقی جایگاه ها همچنان تحقق نیافته است. صنعت سی.ان.جی در حال حاضر تقریبا متوقف است و در حوزه هایی همانند سیلندر سازی، احداث جایگاه و کمپرسور سازی به نسبت سال گذشته رشد منفی داشته است.

  3. #623


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    اختلاف میترینگ در جایگاه های سی ان جی برطرف می شود

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از رفع اختلاف میترینگ (اندازه گیری) جایگاه های سی ان جی در آینده نزدیک با تمهیدات اندیشیده شده خبر داد. مصطفی کشکولی در این باره گفت: با هماهنگی هایی که با شرکت ملی گاز ایران و مدیریت نظارت بر صادرات به عمل آمده است، ضریب حجمی در قبوض گاز مربوط به جایگاه های سی ان جی اعمال خواهد شد تا این مشکل که از حدود یک سال گذشته مطرح شده است، برطرف شود. وی با تاکید بر این که این طرح تا یکی دو هفته آینده عملیاتی خواهد شد، افزود: با اعمال ضریب حجمی در قبوض گاز، میزان گاز تحویلی به جایگاه های سی ان جی، بر پایه شرایط و موقعیت جغرافیایی همان منطقه محاسبه خواهد شد. کشکولی افزود: جایگاه داران عرضه سی ان جی در نقاط مختلف کشور معتقدند چگالی گاز تحویلی به آنها با توجه به تنوع اقلیمی کشور متفاوت است و امیدواریم با یکسان سازی مبنای محاسبه گاز طبیعی تحویلی در قبوض گاز جایگاه ها، این مشکل به زودی برطرف شود. به اعتقاد جایگاه داران، اختلاف چگالی گاز، سبب شده تا حجم گاز تحویلی با حجم گازی که به مشتری فروخته می شود، مغایرت داشته باشد و زیان قابل توجهی را متوجه آنها سازد. هم اکنون سی ان جی به صورت حجمی _ وزنی (هر مترمکعب 300 تومان و هر کیلو 405 تومان) به جایگاه داران تحویل می شود که به نظر می رسد چنانچه مبنای قیمت گذاری سی ان جی به جای حجم، وزن باشد، انتظار می رود مشکل جایگاه داران در این زمینه نیز برطرف شود. با تجهیز و راه‌اندازی جایگاه های جدید تا ابتدای بهمن ماه سال جاری، هم اکنون حدود 1961 باب جایگاه سی ان جی در کشور فعال بوده و ظرفیت عرضه گاز طبیعی فشرده شده به دو میلیون و 108 هزار نرمال مترمکعب در ساعت رسیده است. ایران هم اکنون با بیش از 1960 باب جایگاه سی‌ان‌جی، پس از پاکستان، چین و آرژانتین، مقام چهارم جهان را از نظر شمار جایگاه‌های سی‌ان‌جی به خود اختصاص داده است که با افزایش شمار آن به 2500 باب، کشورمان دو کشور چین و آرژانتین را پشت سر خواهد گذاشت و پس از پاکستان در مقام دوم قرار خواهد گرفت.

  4. #624


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    زمان اجرای نصب برچسب انرژی بر روی خودروهای دوگانه سوز مشخص نیست

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص طرح نصب برچسب انرژی بر روی خودروهای گازسوز گفت: این طرح در حال حاضر اجرایی نشده و زمان اجرای آن نیز مشخص نیست و سازمان در حال حاضر قصد انجام اقدامی در این زمینه را ندارد. فریدون بلغاری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: هم اکنون مشکلاتی در رابطه با اجرای این طرح وجود دارد که باید با بررسی و نظر کاشناسان مرتفع گردد. همچنین بایستی هماهنگی با وزارت نفت و خودروسازان صورت گیرد تا چهارچوبی برای این طرح ترسیم شود که قابلیت اجرای آن وجود داشته باشد. وی در خصوص نحوه اجرایی شدن این طرح گفت: در پی اجرای این طرح خودروسازان مکلف به نصب برچسب انرژی بر روی خودروهای تولیدی خود می شوند که نصب آن مشخص کننده میزان مصرف سوخت خودروها در پیمودن 100 کیلومتر مسافت است و مصرف کننده در هنگام خرید از میزان مصرف سوخت خودروی مورد نظر خود مطلع می گردد. وی تصریح کرد: این طرح هم اکنون برای برخی از خودروهای بنزینی اجرایی شده است به طوری که خودروساز میزان مصرف سوخت خودروی تولیدی خود را اعلام کرده و پس از بررسی و کنترل آن برچسب سوخت بر روی خودرو نصب شده و خریداران با آگاهی کامل اقدام به خرید خودرو با مصرف سوخت بالا یا پایین می نمایند. وی در ادامه افزود: در حال حاضر برای برخی از خودروهای بنزینی که توسط خودروسازان داخلی تولید می شوند پس از کنترل مصرف سوخت و انجام تست هایی بر روی خودروها اجازه نصب برچسب سوخت بر روی آنها صادر می شود. مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: وزارت نفت، خودروسازان و وزارت صنعت و معدن در اجرای این طرح با سازمان ملی استاندارد همکاری دارند. بلغاری در خاتمه خاطرنشان کرد: هم اکنون شرکت های سایپا و ایران خودرو برخی از خودروهای خود را با نصب این برچسب در بازار عرضه می نمایند.

  5. #625


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    انجام تست ادواری خودرو های دوگانه سوز از فروردین ماه

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، مدیرعامل اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور گفت: در حال حاضر 403 مرکز معاینه فنی خودرو در کشور به منظور انجام تست ادواری خودرو های دوگانه سوز تعیین شده و بسترسازی های لازم صورت گرفته از فروردین ماه سال آینده این تست در مراکز معاینه فنی کشور انجام خواهد شد . سعید قیصر در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: با توجه به لزوم انجام تست ادواری خودرو های دوگانه سوز، اتحادیه سازمان های حمل و نقل همگانی کشور از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به عنوان مجری طرح " معاینه فنی خودرو های سبک کشور" انتخاب شد لذا این سازمان به منظور اجرای این طرح اقدام به بسترسازی های لازم نمود و در ابتدا دوره های آموزشی در تمامی مراکز معاینه فنی سطح کشور تشکیل شد. وی اظهار داشت: دوره های آموزشی تاکنون در مراکز معاینه فنی 23 استان کشور انجام شده و مدیران و کارشناسان فنی این مراکز دانش کافی در جهت انجام معاینه فنی خودرو را کسب کردند. به گفته وی پس از انجام دوره های آموزشی، به منظور رتبه بندی مراکز معاینه فنی در جهت ارزیابی این مراکز اقدام شد که تاکنون مراکز معاینه فنی حدود 10 استان کشور رتبه بندی شده اند. این رتبه بندی در 4 سطح صورت می پذیرد و تنها مراکزی که موفق به کسب رتبه 1 و 2 می شوند اجازه انجام تست ادواری خودرو های دوگانه سوز را خواهند داشت. وی در ادامه افزود: در خصوص رتبه بندی مراکز معاینه فنی، سازمان های حمل و نقل همگانی کشور قرارداد و تفاهم نامه ای را با شرکت بازرسی کنترل کیفیت (ISQI) منعقد کرد و سپس فراخوانی برای شرکت های دارای صلاحیت انجام تست ادواری خودرو های دوگانه سوز بر اساس استاندارد های 9426 و 9747 اعلام شد و تعیین گردیده که در هر مرکز معاینه فنی، یک نماینده از این شرکت های بازرسی مستقر باشد. وی تصریح کرد: آزمون سطح یک در تمامی مراکزی که رتبه 1 و 2 را کسب کرده باشند، انجام می شود. چنانچه مخزن خودرویی در آزمون سطح یک تایید نشود لازم است که آزمون سطح 2 انجام بدهد که مراکزی نیز به منظور انجام آزمون سطح 2 در حال تجهیز هستند خودرو هایی که آسیب سطح 2 در مورد مخازن آنها تشخیص داده می شود باید به این مراکز برای انجام تست و آزمون های لازم مراجعه کنند . مدیر اتحادیه سازمان حمل ونقل همگانی کشور اظهار داشت: چنانچه خودرویی پس از انجام آزمون سطح 2 موفق به دریافت گواهی قبولی نشود، آسیب سطح 3 تشخیص می شود و باید مخزن جایگزین بر روی این خودرو ها نصب گردد. سعید قیصر در پایان خاطرنشان کرد: طبق توافق سازمان های حمل و نقل همگانی کشور با وزارت کشور و وزارت نفت از سال 92 برچسب سی.ان.جی با برچسب معاینه فنی تلفیق می گردد و یک برچسب بر خودرو نصب می شود که خودرو های دوگانه سوز تنها در صورت داشتن این برچسب امکان سوختگیری در جایگاه ها را دارند.

  6. #626


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کارمزد جایگاه های سی ان جی باید افزایش یابد

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو، دبیر انجمن صنفی کشور در خصوص عدم تحقق برنامه های وزارت نفت جهت توسعه جایگاه های سی ان جی گفت: عمده دلیل این امر کسری بودجه دولت است همچنین به دلیل وجود مشکلاتی نظیر تحریم ها این بخش نیز مانند بخش های دیگر دچار کمبود اعتبار شده است و به دلیل عدم تزریق بودجه هیچ طرحی محقق نشده است. مرتضی ابراهیمی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به این که شرکت های خصوصی هیچ گونه سرمایه گذاری در این زمینه انجام نداده اند افزود: به دلیل اینکه ورود به این حوزه به هیچ وجه برای شرکت های خصوصی نفع اقتصادی ندارد این شرکت ها از سرمایه گذاری خودداری می نمایند. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت بودجه ای جهت ساخت جایگاه های سی ان جی ندارد باید با افزایش کارمزد توزیع سی ان جی، شرکت های خصوصی را به سرمایه گذاری در این زمینه ترغیب نماید اما از زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تا کنون و علی رغم پیگیری های متعدد برای افزایش کارمزد جایگاه های سی ان جی جهت جلوگیری از ورشکستگی جایگاه های موجود ، هیچ اقدامی از جانب دولت صورت نگرفته است. وی اظهار داشت: نه تنها سرمایه گذاری از جانب شرکت های خصوصی در این زمینه صورت نمی گیرد بلکه جایگاه های موجود نیز در شرف تعطیلی هستند. وی با بیان اینکه افزایش میزان کارمزد سبب ترغیب شرکت های خصوصی جهت سرمایه گذاری در این زمینه می گردد اظهار داشت: سال های پیش چنانچه سرمایه گذاران زمین مناسب جهت ساخت جایگاه را داشتند دولت دستگاه های کمپرسور را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می داد که انجام این امر نیز به دلیل کسری بودجه متوقف شده است بنابراین کارمزدها باید به گونه ای افزایش یابد که شرکت ها قادر به خرید کمپرسور نیز باشند. وی گفت: خرید کمپرسورها به نوعی وابسته به نرخ ارز است به همین جهت با افزایش نرخ ارز قیمت دستگاه ها و هزینه های تعمیرات و نگهداری آنها به شدت افزایش یافته است. عواملی مانند افزایش حداقل دستمزد سالیانه و افزایش ضریب مالیات بر ارزش افزوده سالیانه نیز باید لحاظ شده و با توجه به آنها نرخ کامزد به صورت منطقی افزایش یابد. ابراهیمی مقدم در خاتمه خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تا کنون میزان کارمزد سی ان جی به ازای هر متر مکعب 40 تومان است و با افزایش 20 تا 30 تومانی این نرخ تنها می توان از ورشکستگی جایگاه های موجود جلوگیری نمود و این مبلغ انگیزه ای جهت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به این حوزه ایجاد نمی کند.

  7. #627


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    افزایش شمار جایگاه های سی ان جی کشور

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، شمار جایگاه های سی ان جی کشور با راه اندازی 4 جایگاه جدید از ابتدای بهمن امسال به 1965 باب رسید. با تجهیز و راه‌اندازی جایگاه های جدید از اول بهمن امسال، شمار نازل‌های راه‌اندازی شده در سراسر کشور به 11 هزار و 390 مورد و ظرفیت عرضه گاز طبیعی فشرده شده به دو میلیون و 114 هزار و 622 نرمال مترمکعب در ساعت رسیده است. با احتساب تولید و تبدیل خودروهای دوگانه سوز در دو بخش تبدیل کارگاهی و تولید کارخانه ای، هم اکنون بیش از 2 میلیون و 800 هزار خودروی گازسوز در کشور وجود دارد. با راه اندازی مداوم جایگاه های سی ان جی در نقاط مختلف کشور، شمار جایگاه های سی ان جی کشور در مرز 2 هزار باب قرار گرفته است و طبق برنامه‌ریزی‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با ساخت جایگاه‌های جدید سی‌ان‌جی تا پایان امسال، این رقم باز هم افزایش خواهد یافت و به 2 هزار و 500 باب خواهد رسید و کشور از لحاظ توسعه جایگاه های سی‌ان‌جی به جایگاه دوم جهان دست خواهد یافت. ایران هم اکنون با بیش از 1900 باب جایگاه سی‌ان‌جی، پس از پاکستان، چین و آرژانتین، مقام چهارم جهان را از نظر شمار جایگاه‌های سی‌ان‌جی به خود اختصاص داده است که با افزایش شمار آن به 2500 باب در سال 91، کشورمان دو کشور چین و آرژانتین را پشت سر خواهد گذاشت و پس از پاکستان در مقام دوم قرار خواهد گرفت.

  8. #628


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    سهم گاز در سبد سوخت کشور افزایش می یابد

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: سهم گاز در سبد سوخت کشور با توسعه پروزه های سی ان جی و ال پی جی افزایش می یابد. معاون مدیرعامل و مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: گازرسانی و انتقال گاز به شهرها و روستاهای کشور با شتاب مناسبی در حال انجام است و راهکارهای مناسبی برای رساندن گاز به مناطق سخت گذر روستایی برنامه ریزی شده است. مهندس محمدرضا غروی افزود: عملیات انتقال گاز به روش سی ان جی به 12 روستای شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری با 1700 خانوار روستایی تاکنون انجام شده است و به زودی در چند منطقه دیگر نیز عملیاتی خواهد شد. وی ادامه داد: شرکت ملی گاز ایران موظف به تامین گاز در سراسر ایران است ولی انتظار داریم از دیگر سوخت های پاک دیگر مانند خورشید و باد نیز با توجه به قابلیت های فراوان کشورمان استفاده بهینه شود. مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: طرح مینی ال ان جی نیز، از دیگر طرح های انتقال گاز به شمار می رود که با سرمایه گذاری های انجام شده بسیاری از مناطق سخت گذر را زیر پوشش قرار خواهیم داد. وی ادامه داد: شرکت ملی گاز زمستان امسال تاکنون توانسته است با مدیریت درست در زمینه صادرات و مصرف داخل، به تعهدهای خود عمل کند؛ به گونه ای که نه تنها در تامین نیاز داخل مشکلی نداشته ایم که به قراردادهای صادراتی خود نیز به طور کامل عمل کرده ایم. چندی پیش غروی با بیان این که روند تولید گاز در کشور در حال افزایش است، گفته بود: از مشترکان شرکت ملی گاز به ویژه بخش صنایع، سازمان‌ها و ارگان‌ها درخواست داریم تا با پرداخت به موقع گاز بهای خود، شرکت گاز را در پرداخت های خود به پیمانکاران یاری کنند. مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران نیز هفته گذشته با تاکید برضرورت ایجاد واحدهای مایع سازی گاز طبیعی در مقیاس کوچک(مینی ال ان جی) برای گازرسانی به نقاط دوردست، از تعیین سه موقعیت مکانی برای ایجاد این واحدها در سه استان کشور خبر داد.

  9. #629


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    جوابیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به خبر افزایش کارمزد جایگاه های CNG

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، در پی درج خبری با عنوان"کارمزد جایگاه های CNGباید افزایش یابد" در سایت سازمان خبری خبرخودرو ، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اقدام به ارسال جوابیه ای نموده است که در ادامه از نظر می گذرد: به اطلاع خوانندگان محترم می رساند: در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و بر اساس مصوبات هیئت محترم دولت ، نرخ فروش CNG جهت مصرف خودروها در جایگاهها به ازای هر متر مکعب 3000 ریال بوده که از این میزان مبلغ 400 ریال مستقیما توسط جایگاه داران CNG به عنوان حق الزحمه توزیع برداشت و 2600 ریال به حساب شرکت ملی گاز واریز می گردد. لیکن به منظور حمایت از جایگاه های مذکور طی مکاتباتی درخواست افزایش 200 ریال مازاد بر حق توزیع قبلی نیز از ستاد هدفمندسازی یارانه های ریاست محترم جمهوری در قالب طرح درجه بندی اینگونه جایگاه ها درخواست شده که به محض نهایی شدن و ابلاغ آن از سوی ستاد مذکور اجرائی خواهد شد.

  10. #630


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    جایگاه های سی ان جی با پیشرفت ٩٠ درصد به بالا تا پایان سال بهره برداری می شود

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر لزوم بهره برداری از تمامی جایگاه های سی ان جی در حال احداث تا پیش از نوروز ٩٢ گفت: با بهره برداری و تکمیل به موقع این جایگاه ها،‌ ظرفیت سوخت رسانی به مسافران به ویژه در مناطق پرتردد افزایش خواهد یافت. مصطفی کشکولی در این باره گفت: با برنامه ریزی های انجام شده اجرای پروژه های ناتمام در دستور کار قرار گرفته که امید است به تناسب پیشرفت کار و با تامین نقدینگی از سوی مدیریت مالی، شاهد بهره برداری از جایگاه ها و دیگر پروژه ها باشیم. وی با اشاره به پرداخت به موقع کارمزد جایگاه داران، از مسوولان و روسای نواحی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خواست تا با نظارت بیشتر بر جایگاه ها و انبارها به ویژه انبارهای تدارکاتی بر روند صحیح سوخت رسانی کنترل بیشتری داشته باشند. کشکولی با تاکید بر سوخت رسانی مطلوب و مناسب به بخش های نیروگاهی در زمستان سال جاری گفت: سوخت رسانی پایدار و مطمئن به تمامی مصرف کنندگان به برنامه ریزی دقیق و نظارت و کنترل مستمر مسوولان و روسای نواحی بر مجاری عرضه و انبارها نیاز دارد. وی با اشاره به لزوم بازرسی های نامحسوس، سرزده و شبانه روزی از وضعیت عرضه، ذخیره سازی و توزیع سوخت به صورت جدی تاکید کرد: با توجه به اختلاف قیمت نرخ سوخت در قیاس با کشورهای همسایه، لازم است از مرحله صفر تا صد عملیات در تمامی واحدها (صنعتی، نیروگاهی و کشاورزی) مورد پایش و بررسی مجدد قرار گیرد. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به افزوده شدن ٥٠٠ تانکر به بخش حمل و نقل زمینی و خرید ٣ فروند کشتی سوخت رسان در بخش حمل و نقل دریایی افزود: فراهم کردن تسهیلات بانکی بابت خرید یک هزار کشنده برای نقل و انتقال سوخت زمینی توسط متقاضیان در حال پیگیری است و به زودی به نتیجه خواهد رسید.

صفحه 63 از 67 نخستنخست ... 1343535455565758596061626364656667 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University