.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #11


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    جوابیه شرکت ملی پالایش و پخش به نامه انجمن خودروسازان :
    ترکیبات آروماتیکی بنزین پایه متانولی جدید کاهش قابل ملاحظه ای دارد

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، در پی درج خبر " نامه سرگشاده انجمن خودروسازان به معاونت سازمان حفاظت محیط زیست" در سایت سازمان خبری خبرخودرو ، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اقدام به ارسال جوابیه ای به خبرخودرو نموده است که در ادامه از نظر می گذرد: متن جوابیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به این شرح است: «از سال 1980 متانول به صورت تجاری در ترکیب بنزین با نسبت های 3، 5، 15، 30 و 85 درصد مورد استفاده قرار گرفته است که جهت اطلاع به سایت شرکت methanex به آدرس اینترنتی www.methanex.com مراجعه شود. با توجه به افزایش تقاضای بنزین، حجم بالای تولید متانول در داخل کشور و واحدهای جدیدالاحداث در دست اقدام، رعایت شاخص‌های زیست محیطی، مزیت‌های اقتصادی و تنوع سبد سوخت در بخش حمل و نقل، پس از بررسی های آزمایشگاهی متعدد نمونه بنزین متانولی با مشخصات گوگرد 20 پی پی ام، مرکاپتان 1.7 پی پی ام، عدد اکتان 90، محتوای بنزن صفر، آروماتیک 13 درصد حجمی، آزمایش خوردگی a1 و مکمل‌های بازدارنده به منظور کنترل فشار بخار و جلوگیری از فرایند دو فازی با همت متخصصان داخلی در مقیاس آزمایشگاهی در حال تولید است. درباره مزیت استفاده از این نوع بنزین می توان به عدد اکتان بالا (134-129) و نسبت اکسیژن به کربن بالا در ترکیب بنزین متانولی، راندمان بالای انرژی و کاهش قابل ملاحظه ترکیبات آروماتیکی که منجر به بهبود آرام سوزی و کاهش قابل ملاحظه انتشار ترکیباتCO ، HC و PM خواهد شد، اشاره کرد. چنانچه در نمودار زیر مشخص است 15 درصد حجمی متانول، عدد اکتان بنزین پایه را حداقل 6 واحد و نفتای پایه را با افزایش 35 درصد 66 واحد افزایش و انتشار آلایندگی را به میزان قابل توجه کاهش می‌دهد. Click here to enlarge Click here to enlarge Click here to enlarge بر اساس این گزارش، چین با وجود ظرفیت پالایشی و زیر ساخت‌های تکنولوژی از متانول استفاده می‌ کنند.(تصوير 1 و 2). مسلماً به دلایل کاهش هزینه تولید بنزین، حجم بالای منابع ذغال سنگ و پتانسیل های وارداتی از خاورمیانه و اهرم‌های کنترل قیمت بنزین توسط دولت مرکزی و توسعه و تنوع سازی سبد سوخت با توجه به تقاضای آتی است که بیش از 3 میلیون تن متانول جایگزین بنزین شده و 18 تا 22 استان (تصویر 3) از ترکیب متانول در حمل و نقل استفاده می کنند که به عنوان نمونه بیش از 770 جایگاه و 14 میلیون خودرو در استان shanxi از این سوخت استفاده می‌نمایند. همچنین شرکت‌هایی مانند chery، shanghai maple، gelly خودروهای سازگار با استفاده از درصد بالای متانول تولید می‌کنند که باید هشداری برای شرکت های خودروسازی باشد که خود را با تنوع سازی سبدسوخت در داخل کشور همراه نمایند.» تصوریر شماره 1 Click here to enlarge تصویر شماره 2

    Click here to enlarge
    تصویر شماره 3
    Click here to enlarge

  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (21st January 2013),toti (21st January 2013)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University