.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 504 از 771 نخستنخست ... 4404454484494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513514524554604 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,031 تا 5,040 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5031


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    بهره برداري از كارخانه صنعتي توليد باطري خودرو در شيراز

    Click here to enlarge به گزارش خبرخودرو، کارخانه صنعتی تولید باطری خودرو درشهرک صنعتی فیروزآباد به بهره برداری رسید . مدیر شهرک صنعتی فیروزآباد گفت : این واحد صنعتی با سرمایه گذاری 5 میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی شده است. محمدمهدی اشرف نژاد افزود با بهره برداری از این واحد صنعتی ظرفیت تولید سالانه 12 هزار عدد باطری خودرو فراهم شده است. وی افزود خط تولید این واحد صنعتی توسط متخصصان داخلی طراحی و راه اندازی شده است. مدیرعامل واحد صنعتی مهیا باطری جنوب نیز گفت با بهره برداری از این واحد صنعتی برای 20 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است. هژبری افزود در این کارخانه انواع باطری های آبی و فیلد ویژه خودرو سواری تولید می شود. این واحد صنعتی در زمینی به مساحت 1800 متر مربع با زیربنای 300 متر مربع راه اندازی شده است.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (28th January 2013)

  3. #5032


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    به دلیل کاهش شدید تولید در آذرماه سال جاری
    تنها یک اتوبوس مورد ارزیابی کیفی قرار گرفت!
    پرشین خودرو: در آذرماه سال جاری به دلیل افت شدید تولید در گروه خودروهای اتوبوس و مینی بوس، تنها یک اتوبوس از میان تولیدات داخلی مورد ارزیابی قرار گرفت و همان محصول نیز به عنوان باکیفیت ترین اتوبوس داخلی انتخاب شد!
    به گزارش «پرشین خودرو»، در آذر به مانند ماه پیش از آن هیچ گونه مینی‌بوس و میدل‌باسی در داخل کشور تولید نشد و تنها اتوبوس تولید شده، اتوبوس بین شهری ولو B9R محصول شركت رانیران بود که تولید این خودرو نیز نسبت به ماه قبل 8/15 درصد كاهش یافته است.
    این خودرو در بخش تزئینات و مونتاژ بهبود 7/11 درصدی، در بخش بدنه افت 7/16 درصدی و در بخش رنگ رشد 3/2 درصدی را شاهد هستیم. نمره منفی این خودرو 40 می‌باشد كه در سطح كیفی خیلی خوب قرار دارد.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (28th January 2013)

  5. #5033


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تندر بازار اتوماتیک‌ها را در می‌نوردد
    پرشین خودرو: صبح امروز شرکت ایرانخودرو در حضوری جمعی 60 نفره از خبرنگاران، نسخه اتوماتیک تندر90 را معرفی کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، شاید تا چند سال گذشته خودروهای اتوماتیک در بازار ایران مقبولیت چندانی نداشتند، اما با گذشت زمان ذهنیتی مثبت از این خودروها ایجاد شد. امکان انتخاب جعبه دنده اتوماتیک برای رقبای تندر90 ایران‌خودرو را بر ان داشت تا نسخه اتوماتیک این خودرو را معرفی کند.
    ظاهر خودرو تنها در نمای جلو و قسمت سپر متمایز است. وجود خطوط و فرم‌های مدرن‌تر باعث جذابیت بصری بیشتر نسخه اتوماتیک نسبت به گونه دستی شده است.
    پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو همان K4M 1.6 لیتری 16 سوپاپ است که حداکثر توان 105 اسب بخار را تولید می‌کند و نهایت گشتاور آن به 148 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه می‌رسد.این پیشرانه با یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک با کنترل الکترونیکی جفت و جور می‌شود و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت از حالت سکون به 10.2 ثانیه زمان نیاز دارد.
    طبق اعلام رسمی ایران‌خودرو تندر90 اتوماتیک در صد کیلومتر سیکل های شهری، جاده و ترکیبی به ترتیب 9، 5.6، و 6.9 لیتر سوخت مصرف می کند که این میزان با نمونه دستی برابری کرده و اندکی جای تعجب باقی می‌گذارد. طبق ادعای این شرکت تندر90 اتوماتیک استاندرد آلایندگی یورو4 را دریافت می‌کند.
    تندر90 اتوماتیک در چرخ‌های جلو به ترمزهای دیسکی و در عقب به ترمزهای کاسه‌ای مجهز است. از جمله سیستم‌های کمکی که برای ترمزهای این خودرو در نظر گرفته شده می‌توان به سیستم ضد قفل(ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیرو (EBD)، سیستم ترمز کمکی در مواقع اضطراری (EBA)اشاره نمود. از دیگر موارد ایمنی این خودرو باید به دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو اشاره نمود.
    آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به سیستم گرمکن ، بالابرهای برقی عقب، تزئینات کرومی جلوپنجره ، رینگ‌های 15 اینچی آلومینیومی، تنظیم گودی کمر و ارتفاع صندلی راننده و.... از جمله امکانات قابل ذکر نسخه اتوماتیک به شمار می‌روند.
    از رقبای این خودرو در بازار می‌توان به 206 صندوقدار تیپ V9و ولیکس C30 اتوماتیک اشاره کرد. زمان عرضه این خودرو به بعد از اعلام قیمت آن موکول شده و هنوز صحبتی از قیمت نهایی این خودروبه میان نیامده است.





    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (28th January 2013)

  7. #5034


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نمایشگاه خودرو ژنو(2)
    کیا برای جوک رقیب می تراشد
    پرشین خودرو: جدیدترین کانسپت کارخانه کیاموتورز قرار است در نمایشگاه بین‌المللی ژنو 2013 خودنمایی کند.
    به گزارش «پرشین خودرو» این محصول مفهومی تحریک آمیز که بیان کننده قدرت طراحی کیا موتورز و سیر صعودی پیشرفت آن‌ است همانند دیگر محصولات جدید سازنده مطابق با امضای کارخانه که همان چهره ببرگونه است شکل گرفته و در عین حال جلو پنجره و چیدمان چراغ‌های جلو اندکی دوستانه‌تر طراحی شده تا از خشونت آن کم کند. چنین تصویری متشکل از خطوط قدرت‌مند تداعی کننده قدرت، سرعت و انرژی از هر زاویه این خودرو است. بدون شک این خودرو مفهومی نظر هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب خواهد کرد.
    با وجود این‌که تا کنون هیچ‌گونه اطلاعاتی راجع به عمل‌کرد و پیشرانه آن منتشر نشده است اما دور از انتظار نیست که این‌ پیش‌نمایشی از رقیب نیسان جوک باشد.

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (28th January 2013)

  9. #5035


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    رندری دیگر از سری4 M
    پرشین خودرو: مدت زیادی از رونمایی ب.ام.و سری4 کوپه نمی‌گذرد که سایت‌ها و مجلات مختلف گمانه‌زنی‌های خود را در مورد گونه M آن آغاز کرده‌اند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، یکی از جدیدترین و البته حرفه‌‌ایترین رندرهایی که از M4 تهیه شده توسط سایت بیمر پست است که سعی در بازسازی چهره M4 دارد.
    در این طرح پیش‌بینی شده که سپرهای جلو از سپرهای به ‌کار رفته در سری یک و سری شش الگو برداری شود. سپرهایی که با ورودی‌های هوای بزرگ در طرفین و خطوط درهم و برجسته؛ با طرح خشن چراغ‌ها نیز کاملا هماهنگ هستند.
    رکاب‌های جانبی نیز مانند همیشه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که دستخوش تغییر شده است. کاپوت جلو نیز خطوط و برآمدگی های برجسته‌تری پیدا کرده که در کنار رینگ‌های آلیاژی با نشان M Sport و سقف فیبرکربنی چهره متمایزی به سری 4M می‌بخشد.
    گلگیرهای برجسته و پهن‌تر نیز از دیگر تمهیداتی است که به احتمال زیاد مدنظر طراحان بخش M قرار خواهد گرفت، کاری که به تقویت جلوه بصری طرح کمک چشمگیری می‌کند.
    گفته می‌شود که توان مورد نیاز M4 از یک پیشرانه شش سیلندر که توانایی تولید 444 اسب بخار خواهد داشت تامین خواهد شد که اتصال آن از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه (M-DCT) به چرخ‌ها محقق خواهد شد. اگرچه گفته می‌شود این پیشرانه و گیربکس برای M3 نیز قابل سفارش خواهند بود و این صحت این شایعه را بیشتر می‌کند؛ با این حال اگر ب.ام.و تصمیم به انجام چنین کاری بگیرد قطعا راهکارهای هوشمندانه‌ای را برای کشیدن چنین قدرتی از یک پیشرانه با آرایش سیلندرهای خطی و به احتمال زیاد با حجمی کمتر از 3.5 لیتر اتخاذ خواهد کرد. به هر حال روی دادن چنین اتفاقی با توجه به سختگیری‌های روزافزون قوانین زیست‌محیطی گریز ناپذیر به نظر می‌رسد.
    گفته می‌شود که ب.ام.و از M4 در سال 2014 و به عنوان مدل 2015 رونمایی خواهد کرد.

  10. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (28th January 2013)

  11. #5036


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge

    از دی ماه 90 تا دی ماه 91 چقدر فاصله است؟
    مقایسه قیمت خودرو با یک سال قبل

    پرشین خودرو: همین یک سال پیش پراید را می‌شد با 9 میلیون هم خرید. پژو 206 تیپ 2 حدود 15 میلیون بود. 405 حتی به 14 میلیون هم نمی‌رسید. از آن سو در بازار وارداتی‌ها، قیمت هیوندای جنسیس زیر 100 میلیون بود.
    به گزارش «پرشین خوردو»، به نقل از بازار خبر، تشعشعات آن بمبی که شش ماه پیش در بازار خودرو منفجر شد، هنوز هم ادامه دارد و قربانی می‌گیرد. این روزها دیگر پراید هم برای خودش جزو گران‌قیمت‌ها محسوب می‌شود.
    سال گذشته در همین ماه‌ بود که گران‌ترین مدل تندر90 قیمتش به 15 میلیون هم نمی‌رسید.
    سال گذشته در همین ماه بازار با کمبود 206 مواجه نبود.
    سال گذشته در همین ماه به جای سمند LX تندر تحویل داده نمی‌شد.
    سال گذشته در همین ماه پورشه کاین حتی زیر 250 میلیون هم فروخته می‌شد.
    سال گذشته در همین ماه لیفان 620 با نهایت منت 20 میلیون قیمت داشت.
    سال گذشته در همین ماه ماکسیما هنوز 50 میلیون نشده بود.
    سال گذشته در همین ماه همه‌چیز به کام خودروساز و خریدار بود غیر از یک گروه؛ دلالان و رانت‌خوارانی که این روزها کار و بارشان سکه شده است.
    اکنون برخی نمایشگاه‌داران 50 دستگاه پراید، 30 دستگاه تندر و 20 دستگاه 206 را پیش‌پیش می‌خرند تا شب عید به قیمت بی‌رحمانه‌ای بفروشند.
    یادتان باشد فقط یک سال گذشته است. (قیمت‌ها به میلیون تومان است)

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (28th January 2013)

  13. #5037


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودرو تا کجا به سیر صعودی قیمت ادامه می دهد؟
    قیمت پایه پراید بیش از 20 میلیون تومان!
    پرشین خودرو: افزایش قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر روند چشمگیری داشته است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، خودروسازان از نزدیک شدن نرخ ها به قیمت واقعی خودروها می گویند اما از سوی دیگر مصرف کنندگان این قیمت ها را با توجه به کیفیت خودروهای داخلی عادلانه نمی دانند.
    کارشناسان معتقدند که تنها راه به ثبات رسانیدن بازار خودرو افزایش تولید در این حوزه است که تنها با کمک مالی دولت و تنظیم بازار نهاده های اولیه تولید خودرو به وقوع می پیوندد. اما به نظر نمی رسد که دولت در این امر عزمی جدی داشته باشد.
    اینکه افزایش قیمت خودرو تا کجا می تواند به سیر صعودی خود ادامه دهد و این افزایش تا کجا عادلانه است موضوعی است که با چند تن از کارشناسان این حوزه در میان گذاشته ایم که در ادامه می خوانید:
    قیمت پایه پراید بیش از 20 میلیون تومان است
    ساسان قربانی، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: در یک مقطع دولت با نظارت دستوری مانع از افزایش قیمت خودرو شد. اما از زمانی که دولت تمایل به رفتار سیستمی در تعیین قیمت خودرو پیدا کرده است، قیمت خودرو در حال نزدیک شدن به قیمت بازار است.
    وی با تاکید بر واقعی شدن قیمت خودرو در نتیجه افزایش های اخیر گفت: تنها راه عبور از مشکل افزایش قیمت خودرو افزایش تولید و تعادل در میزان عرضه و تقاضا در این بخش است. این تعادل میسر نمی شود مگر اینکه دولت و نهادهای ذیربط فضای کسب و کار را برای تولید خودرو مساعد کنند.
    دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با اشاره به عدم پایبندی دولت به تعهدات قبلی گفت: در 27 اردیبهشت ماه سال جاری در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور تصویب شد که 2000 میلیارد تومان به صنعت خودرو کمک شود، این کمک که در قالب وام بوده تاکنون پرداخت نشده است. همزمان قرار شد که ارز مبادله ای بدون دردسر به خودرو سازان تعلق گیرد که این ارز هم به خودروساز تخصیص نیافته است.
    قربانی افزود: این در حالی است که از همان زمان تاکنون فولاد مبارکه قیمت محصولات خود را بیش 100 درصد افزایش داده است و قیمت محصولات پتروشیمی با افزایش چند برابری مواجه شده است در این شرایط نمی توان انتظار داشت که قیمت خودرو ثابت بماند.
    وی با بیان اینکه هنوز انفجار در قیمت خودرو رخ نداده است گفت: قیمت یک خودرو وارداتی 10 هزار دلاری در ایران 80 میلیون تومان است. پراید یک خودرو 5 هزار دلاری است بنابراین قیبمت پایه آن بیش از 20 میلیون تومان خواهد بود. قیمت این خودرو در 14 سال گذشته به دلیل کمک های دولت افزایش کمی داشته است. اما این کمک ها در حال حاضر از بین رفته و قیمت پراید در حال واقعی شدن است بنابراین ما در این شرایط با انفجار قیمت رو به رو هستیم.
    درآمد مردم بر اساس دلار نیست
    محمد بیاتیان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این خصوص در گفتگو با فرارو معتقد است: از عوامل افزایش قیمت خودرو یکی کاهش عرضه و دیگری سرازیر شدن نقدینگی از بازار ارز و سکه به این بازار است. دراین میان با ایجاد بازار سیاه توسط دلالان تنها مصرف کننده ازاین وضعیت متضرر شده است.
    بیاتیان با تاکید بر واقعی شدن قیمت خودرو بر اساس نوسانات ارز گفت: اگرچه قیمت خودرو می بایست بر اساس ارزش واقعی آن و بر اساس افزایش قیمت ارز قیمت گذاری شود اما آیا در این شرایط درآمد مردم هم متناسب با افزایش قیمت ارز تغییر کرده است؟
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به عدم پرداخت یارانه تولید گفت: دولت می بایست با اختصاص یارانه تولید آشفته بازار خودرو را سر و سامان دهد. این وضعیت ناشی از اجرای ناقص طرح هدفمندی یارانه ها است. از سوی دیگر سازمان حمایت هم می بایست با وارد شدن به در حوزه قیمت گذاری از افزایش افسار گسیخته قیمت ها جلوگیری کند.
    وی پیشنهاد کرد: اگر واقعا می خواهیم که قیمت خودرو واقعی شود دولت تعرفه واردات خودروهای در حد خودرو های تولید داخل را به صفر برساند تا فضا رقابتی ایجاد شود. مردم هم در صورتی که خودرو های داخلی از کیفیت مناسبی برخوردار باشد با افزایش قیمت ها موافق هستند. اما با این شرایط قیمت خودرو های داخلی به هیچ وجه به صرفه نیست
    ثبات در بازار خودرو منوط بر ثبات اقتصادی
    بهرام شهریاری عضو سابق هیأت مدیره‌ انجمن سازندگان قطعات در گفتگو با فرارو معتقد است: از آنجایی که قیمت خودرو تابعی از قیمت ارز است لذا نمی توان در مورد افزایش قیمت خودرو پیش بینی‌ای داشت.
    شهریاری اضافه کرد: پیش از این برای دریافت قطعه از خارج از کشور تنها 10 درصد به عنوان پیش پرداخت و مابقی در زمان تحویل تسویه می شد اما در حال حاضر می بایست 120 درصد پرداخت کنیم، 100 درصد برای قطعه و 20 درصد برای تضمین واردات آن به کشور! همچنین صنعت خودرو هم اکنون به دلیل سیاست های دولت با بحران نقدینگی مواجه است. علاوه بر این به دلیل تحریم ها خودرو ساز مجبور می شود که قطعه را گاه با چند واسطه به کشور وارد کند.
    وی با اشاره به تاثیر عوامل بر بازار خودرو تاکید کرد: ارز به عنوان یکی از عوامل افزایش قیمت با ایجاد یک موج باعث شد که عوامل دیگر هم دچار نوسان شده و در نتیجه هزینه تمام شده تولید خودرو به شدت بالا برود. اما تا زمانی که شرایط اقتصادی به عنوان عامل اصلی افزایش قیمت خودرو ثبات نیابد نمی توان به ثبات در بازار خودرو امیدوار بود.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (28th January 2013)

  15. #5038


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    آقای قیمت در بازار خودرو چه کسی است؟
    بازار خودرو هم «جمشید بسم‌الله» دارد؟
    پرشین خودرو: بالا رفتن تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار خودروها این سوال را پیش می‌آورد که چه کسانی قیمت خودروها را در بازار آزاد تعیین می‌کنند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، روزنامه ملت ما نوشت: در شرایطی که قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در چند هفته اخیر صعودی شده است، مشخص نیست که این قیمت‌ها دقیقا توسط چه کسانی و در کجا تعیین می‌شود.
    در شرایطی که عرضه به مقدار کافی از سوی خودروسازان صورت می‌گیرد تفاوتی بین قیمت کارخانه و بازار خودروها وجود نداشته یا این تفاوت بسیار ناچیز است اما در مواردی مانند شرایط فعلی که افت تولید و کاهش عرضه از سوی خودروسازان وجود دارد، با افزایش تفاوت قیمت رسمی و بازار خودروها این سوال پیش می‌آید که چه کسانی قیمت خودروها در بازار آزاد را تعیین می‌کنند.
    اگرچه قیمت‌های رسمی فروش خودروسازان از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین و ابلاغ می‌شود اما هیچ مکانیزم روشن و شناخته شده‌ای برای تعیین قیمت این محصولات در بازار آزاد وجود ندارد.
    یک عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در این باره می‌گوید: قیمت خودروها در بازار از سوی خودروسازان و به صورت غیرمستقیم تعیین می‌شود. به گفته علی خاکساری، قیمت خودرو در بازار نیز مانند هر کالای دیگری تابع قانون عرضه و تقاضا است به‌گونه‌ای که در صورت برابر بودن عرضه و تقاضا، قیمت‌ها ثابت مانده، با افزایش عرضه قیمت‌ها کاهش و با رشد تقاضا، افزایش می‌یابد.
    وی خاطرنشان می‌کند: بنابراین خودروساز می‌تواند با کاهش و قطع عرضه موجب سنگین‌تر شدن کفه تقاضا نسبت به عرضه شده و به رشد قیمت‌ها در بازار آزاد دامن بزند. با این کار خودروساز به دلالان و واسطه‌ها این پیام را می‌دهد که قیمت خودرو در بازار روزانه باید افزایش یابد.
    در برابر این اظهارات اما دبیر انجمن خودروسازان ایران با رد هرگونه نقش خودروسازان در تعیین قیمت خودرو در بازار، می‌گوید: خودروسازان داخلی امکان تعیین قیمت فروش محصولات خود را هم ندارند چه رسد به آن‌که بخواهند قیمت این محصولات در بازار را تعیین کنند.
    احمد نعمت‌بخش با بیان این‌که در حال حاضر دلالان و واسطه‌ها نقش اصلی را در بازار آزاد خودرو دارند، خاطرنشان می‌کند: این دلالان هستند که به دلیل تفاوت فاحش قیمت کارخانه و بازار خودروها، محصولات عرضه شده از سوی خودروسازان را خریداری کرده و به قیمت دلخواه خود در بازار عرضه می‌کنند در حالی که هیچ سودی از این افزایش قیمت نصیب خودروسازان نمی‌شود.
    به هر حال قیمت خودروها در بازار آزاد چه از سوی خودروسازان و چه از سوی دلالان تعیین شود نکته قابل توجه در آن هماهنگی نسبی فروشندگان مختلف با قیمت‌های تعیین شده است به‌گونه‌ای که بعضا گفته می‌شود قیمت این محصولات از سوی فرد یا افرادی تعیین شده و پس از آن به اطلاع تمام دلالان، واسطه‌ها و دیگر فعالان بازار خودرو می‌رسد.

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (28th January 2013)

  17. #5039


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    معرفی و اعلام قیمت گرندچروکی 2014
    گرندچروکی جدید برای سال جدید
    پرشین خودرو: کارکنان جیپ در اداره مرکزی کارخانه در میشیگان دلیل خیلی خوبی برای جشن گرفتن دارند. آن‌ها موفق شدند که در سال 2012 رشد 13 درصدی در فروش نسبت به سال 2011 داشته باشند و 474131 دستگاه بفروشند که 154734 دستگاه آن، مدل گراند چروکی بوده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، اگر مدلی موفق است و خوب هم می‌فروشد، چرا باید نسخه جدیدی از آن عرضه کرد؟
    معمولا محصولاتی که فروش بسیار بالایی دارند، باید به روز شوند تا جذابیت و قدرتشان نزد مردم کمتر نشود. به همین خاطر بود که جیپ مدل گرندچروکی 2014 را در نمایشگاه دیترویت به نمایش گذاشت.
    خودرو تغییرات ظاهری متعددی داشته است که از بین آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلوی جدید LED و لوله اگزوز‌های بزرگ‌تر اشاره کرد و در داخل هم، خودرو شامل تغییراتی شده است که صفحه‌های لمسی 8.4 یا 5 اینچی و فرمان جدید نمونه‌ای از این تغییرات هستند و سیستم صوتی قدرتمند هارمن/کاردون با 19 پخش‌کننده صدا به عنوان گزینه‌ای برای انتخاب وجود دارد.
    اما بزرگترین تغییر خودرو نسبت به نسخه پیشین خود، اضافه شدن موتور جدید 3 لیتری اکودیزلی V-6 است. این موتور جدید قادر به تولید 240 اسب بخار است. باقی موتورها از مدل فعلی منتقل شده اند. موتور 3.6 لیتری 290 اسب بخاری و 5.7 لیتری V8 360 اسب بخاری از دیگر گزینه‌های رنج موتور خودرو هستند.
    در تمام نسخه‌ها به جای جعبه‌دنده پنج و شش سرعته، از جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ZF استفاده شده است. همانطور که پیش بینی می‌شد، دلیل اصلی استفاده از این جعبه‌دنده کاهش مصرف سوخت خودرو است. به خودرو یک حالت جدید رانندگی به نام اکو اضافه شده است که می‌تواند سیلندر‌های موتور V8 را غیرفعال کند.
    اطلاعات مربوط به قیمت خودرو نیز اخیرا در اینترنت افشا شده است. شاید اطلاعات دقیق و جزئی درباره قیمت این خودرو خیلی جالب نباشد اما نکته جالب این قیمت‌گذاری، قیمت مربوط به موتور جدید دیزلی خودرو است که بیشتر از حد انتظار گران اعلام شده است.
    اگر منبع این خبر درست و قابل اعتماد باشد، خریداران نسخه جدید دیزلی باید 4500 دلار بیشتر برای خودروی خود خرج کنند. یکی از نماینده‌های جیپ اگرچه هیچ خبری را تایید نکرد ولی قیمت‌های پایه خودرو را برملا کرد:
    نسخه لاردو: 29790 دلار + 2000 دلار برای سیستم چهارچرخ متحرک
    نسخه لیمیتد: 36790 دلار + 2000 دلار برای سیستم چهارچرخ متحرک
    نسخه اوورلند: 43990 دلار + 3000 دلار برای سیستم چهارچرخ متحرک
    نسخه سامیت: 48990 دلار + 3000 دلار برای سیستم چهارچرخ متحرک
    با وجود نسخه جدید گرندچروکی و همچنین عرضه مدل جدید لیبرتی در سال جاری، می‌توان سال پررونق و موفقی برای جیپ متصور شد.






    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  18. #5040


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    فروش بنزین حق‌العملی می شود
    دریافت 120 تا 500 تومان به ازای هر باک بنزین از صاحبان خودرو
    پرشین خودرو: همزمان با عزم جزم دولت برای افزایش قیمت بنزین و گازووئیل با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌‍‌ها، پیش بینی می‌شود از اواسط سال 1392 با حذف قطعی کارمزد، بنزین به صورت حق‌العملی در جایگاه‌ها عرضه شود که در این صورت هزینه هر نوبت سوخت‌گیری 120 تا 500 تومان افزایش می‌یابد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در حال حاضر به طور متوسط سالانه 300 تا 500 میلیارد تومان کارمزد بابت حمل، توزیع و عرضه بنزین معمولی و بنزین سوپر در سطح جایگاه‌های سوخت کشور به عنوان یارانه بنزین و گازوئیل توسط دولت پرداخت می‌شود.
    به عبارت دیگر شرکت های حمل کننده و جایگاه های عرضه سوخت با دریافت این کارمزد چندین میلیارد تومانی مجبورند علاوه بر کسب سود، هزینه های تعمیر، نگهداری، راهبری و حقوق کارکنان و پرسنل خود را هم پرداخت کنند.
    با این وجود در چند سال گذشته پرداخت این یارانه نه تنها منجر به افزایش حاشیه سود جایگاه داران سوخت نشده و با کاهش سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت جایگاه های بنزین و گازوئیل در کلانشهرها همراه شده است که هزینه های دولت را هم افزایش داده است.
    بر این اساس با توافق چهار جانبه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفت، سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دولت، قرار شده است که کارمزد فروش بنزین و گازوئیل از سال 1392 حذف شود.
    جزئیات حذف کارمزد و فروش حق‌العملی بنزین
    یک مقام مسئول در وزارت نفت با تائید حذف احتمالی کارمزد فروش بنزین و گازوئیل از سال آینده، گفت: تمامی دستگاه های مرتبط با این پیشنهاد موافقت کرده اند و قرار است این طرح در قالب لایحه احکام بودجه سال 1392 توسط دولت برای تصویب و ابلاغ نهائی به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
    وی با یادآوری اینکه حذف کارمزد و پرداخت حق العمل منجر به افزایش سطح خدمات رسانی، بالارفتن حاشیه سود جایگاه داران و استقبال سرمایه گذاران داخلی و خارجی در ساخت و توسعه مجاری عرضه سوخت خواهد شد، تصریح کرد: با اجرای این طرح در صورت موافقت مجلس، هزینه بسیار ناچیزی باید توسط مصرف کنندگان بنزین پرداخت شود.
    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر فرمول حق العمل فروش بنزین و گازوئیل نهائی نشده است، بیان کرد: بر اساس پیشنهادهای اولیه مقرر شده است که مصرف کنندگان یک تا 2 درصد قیمت فرآورده را به عنوان حق العمل به جایگاه داران سوخت همزمان با پرداخت هزینه خرید بنزین و گازوئیل پرداخت کنند.
    به گفته وی در صورتی که یک خودرو 30 لیتر بنزین 400 تومانی در جایگاهی خریداری کند باید حدود 120 تومان به عنوان حق العمل به جایگاه دار پرداخت کند که به تبع با افزایش حجم باک و یا خرید بنزین آزاد این نرخ به 500 تومان هم قابل افزایش است.
    این مقام مسئول نفتی با یادآوری اینکه سال آینده در صورت تائید نهایی دولت و مجلس فاز اول فروش حق العمل کاری بنزین و گازوئیل اجرائی خواهد شد, تبیین کرد: همزمان با اجرای طرح تدریجی آزادسازی قیمت سوخت هم فازهای بعدی خرید حق العمال کاری فرآورده های نفتی کلید خواهد خورد.
    وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات کارشناسی شده نسبت به اجرای این طرح جدید در سطح کمیته های مختلف اقتصادی دولت، وزارت نفت و سازمان هدفمندی یارانه ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: قطعا اجرای این پروژه منجر به افزایش تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه های جدید سوخت به ویژه در کلانشهرهای کشور خواهد شد.
    استقبال جایگاه‌داران سوخت از طرح جدید دولت
    ناصر رئیسی فرد در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه عرضه بنزین تک نرخی بسیاری از ناهنجاری‌ها در جایگاههای سوخت را از بین می برد، گفت: قطعا عرضه بنزین تک نرخی منجر به کاهش فساد و بسیاری از تخلفات در سطح جایگاههای سوخت می شود.
    رئیس انجمن جایگاه داران سوخت کشور با اعلام اینکه گران شدن بنزین در بلندمدت منجر به کاهش فروش و حاشیه سود جایگاههای سوخت خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس دولت به منظور حفظ حاشیه سود و توجیه اقتصادی فعالیت جایگاه ها باید طرح پرداخت حق العمل کاری را اجرایی کند.
    این مقام مسئول با بیان اینکه گران شدن بنزین قطعا منجر به افزایش درآمدهای دولت می شود، اظهار داشت: کاهش انحراف و قاچاق بنزین هم یکی از ویژگی ها و دستاوردهای اقتصادی عرضه بنزین تک نرخی است.

صفحه 504 از 771 نخستنخست ... 4404454484494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513514524554604 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University