اگر گاز كم كرده بود پس حتما بايد نشتي ميداشته نشتي گاز كولر هميشه به همراه روغن هست يعني محل نشت گاز الوده به روغن هست. سيستمي كه نشتي داره هر چقدر هم گاز شارژ كني تا محل نشتي و نگيري بيفايده است . اگر هم نشتي نداشته و شما گاز شارژ كردي با عث فشار امدن به كمپرسور شده و كمپرسور و اورلود ميكنه ،شارژ گاز بيش از نياز سيستم نه تنها باعث برودت بيشتر نميشود كه حتي سبب بد كار كردن و سوختن كمپرسور هم ميشود.
سرويس كار در هنگام تعويض كمپرسور بايد حتما سيستم را وكيوم كند و سپس مبرد كمي را بعنوان رد ياب شارژ كرد ه تا مطمئن شود سيستم نشتي ندارد و پس از حصول اطمينان از عدم نشت مبرد ميتوان سيستم را به همان مقداري كه روي پلاك كولر درج شده شارژ كرد نه كمتر نه بيشتر. علت ديگر خنك نكردن كولر ها ميتواند كثيف بودن كندانسور و اواپراتور باشد (پنل خارجي و داخلي)معمولا هر دوسال يك بار بايد پنل داخلي توسط سرويس كار مجرب تميز شود تا تبادل حرارتي بدرستي با محيط انجام شود . مسدود بودن مسير خروج اب تقطير شده از پنل داخلي ميتواند سبب برفك زدن اواپراتور يا همون پنل داخلي شده و راندمان سيستم رو بشدت كاهش ميده . كه بعضي از سرويس كارها اين برفك و ناشي از كم گاز بودن سيستم ميدونن و به اشتباه شارژ گاز ميكنن كه مشكل نه تنها حل نميشود بلكه باعث اورلود شدن كمپرسور و سوختن كمپرسور هم ميشه.