.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 513 از 771 نخستنخست ... 13413463493503504505506507508509510511512513514515516517518519520521522523533563613 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,121 تا 5,130 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5121


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نمایندگی ها حق دریافت وجه خودرو به صورت نقد ندارند
    آغاز ثبت نام فروش قطعی و پیش فروش سایپا
    پرشین خودرو: ثبت نام فروش قطعی و پیش فروش محصولات گروه سایپا آغاز شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، ثبت نام فروش قطعی و پیش فروش محصولات گروه سایپا آغاز شده و صدور پیش فاکتور جهت اخذ تسهیلات بانکی به منظور خرید خودروهای شرکت سایپا و جایگزینی خودروهای فرسوده در نمایندگی های سایپا ساری و جاری است.
    قیمت رسمی خودروها هم اکنون بر روی سایت گروه خودروسازی سایپا موجود است و مشتریان می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی گروه خودروسازی سایپا به آدرس www.saipagroup.ir از قیمت خودروها مطلع شوند.
    نمایندگی های سایپا به هیچ وجه حق دریافت وجه خودرو به صورت نقد یا واریز به حساب خود را ندارند و مبلغ خودرو باید به حساب شرکت های گروه سایپا (سایپا، پارس خودرو و زامیاد) واریز گردد.

  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (13th February 2013),toti (13th February 2013)

  3. #5122


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودرو قیمت رسمی ندارد!
    بساط حواله‌های 500 تایی خودرو برچیده می شود
    پرشین خودرو: عضو کمیته خودرو با اشاره به دلایل گرانی‌های اخیر خودرو در بازار، گفت: علت این گرانی‌ها عدم تامین قطعات و به صرفه نبودن تولید برای خودروسازان بود که هم‌اکنون بخشی از این معضل برطرف شده است، ضمن اینکه اگر دولت ورود نمی‌کرد، باید به دنبال قیمت خودرو در بازار می‌دویدیم.
    به گزارش «پرشین خودرو»، شهرام میرآخورلو گفت: مطابق با بندی از مصوبه جدید دولت، خودروسازان مجازند که قیمتهای خود را بر مبنای قیمت ارز مبادله‌ای محاسبه کرده و نیز قیمت خود را به نرخ تجاری خودرو یعنی حدفاصل قیمت‌های آزاد و قیمت‌های محاسباتی تعیین کنند.
    عضو کمیته خودرو افزود: در این میان، بازار نمی‌تواند با قیمت بازی کند، چراکه روح این مصوبه این است که فضای دلالی را از بین ببرد،ضمن اینکه اگر در عمل، خودروساز تولید خود را به میزان نیاز بازار برساند که البته این موضوع به عنوان یکی از شروط تعهداتی است که باید به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کنند که چقدر افزایش تولید خواهد داشت و برنامه تولید خود را به سازمان اعلام کند، به طور قطع قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.
    وی در خصوص دلایل گرانی‌های اخیر خودرو در بازار تصریح کرد: خودروساز از زاویه اینکه بر روی تولیدات خود زیان می‌داد، عرضه را کم کرده بود که خود این عامل باعث می‌شد که عرضه مستمر داشته باشد و قیمت نیز بر اساس حاشیه بازار تعیین شود، ضمن اینکه عملا واسطه و دلالان، تا به حال در قیمت برخی از خودروها جولان می‌دادند.
    به گفته میرآخورلو، هم اکنون قیمت رسمی خودرو وجود ندارد و قیمتها به نرخ‌های تجاری که خودروسازان اعلام کرده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین کرده است، در بازار اعمال می‌شود.
    به گزارش مهر، وی اظهار داشت: در گام اول این مصوبه، تلاش شده تا فضای دلالی ایجاد شده را از میان برداریم به این معنا که اجازه ندهیم شرکت ضرر کند؛ در این صورت خودروساز نیز عرضه را افزایش خواهد داد؛ این در شرایطی است که فشارهای اقتصادی و تحریم سبب شده بود تا خودروسازان قطعات را به موقع تامین نکنند و از سوی دیگر، به دلیل محاسبه نرخ‌ها از سوی دولت، تولید برای خودروساز صرفه اقتصادی نداشته باشد.
    میراخورلو گفت: هم اکنون که قیمتها به نرخ محاسباتی تعیین می‌شود، خودروسازان شیفت کاری خود را افزایش خواهند داد و دست دلالان نیز از بازار کوتاه می‌شود، ضمن اینکه بساط حواله‌های 200 و 500 تایی خودرو و نیز رانت‌های فروش حواله‌های 500 هزار تومانی نیز از میان برداشته خواهد شد.
    به اعتقاد وی، اگر قرار بود که مجدد، افزایش قیمت خودرو به صورت پلکانی و با افزایش 10 تا 15 درصدی باشد، در بازار به واسطه عدم استمرار عرضه، باید به دنبال قیمت در بازار می‌دویدیم؛ به همین دلیل بود که دولت ورود یافت.
    عضو کمیته خودرو در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد که عرضه خودروسازان در بازار به میزان کافی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از شروط تعهدات ارایه برنامه یکساله تولید است که در این برنامه وضعیت تولید مشخص باشد، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز قرار است که بازار را پایش و تخلفات را شناسایی کند.
    وی اظهار داشت: به طور قطع، راز موفقیت این مصوبه استمرار عرضه است؛ به این معنا که اگر عرضه به موقع خودرو صورت نگیرد، شرایط را به مراتب بدتر خواهیم داشت؛ خودروسازان تضمین داده‌اند که بازار را تضمین کنند.
    میرآخورلو گفت: به طور قطع اگر افرادی به عنوان سرمایه گذاری وارد بازار خرید خودرو شوند، به طور قطع ضرر خواهند کرد.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    toti (13th February 2013)

  5. #5123


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    تا ساعتی دیگر آغاز می شود
    آغاز فروش ویژه 206 و رانا
    پرشین خودرو: به منظور کنترل بازار و جلوگیری از واسطه گری و پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان، فروش ویژه پژو 206 صندوق دار وی 8 و رانا از امروز در نمایندگی های مجاز ایران خودرو آغاز می شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، جواد نجم الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: فروش رانا و پژو206 وی 8 به صورت قطعی و پیش فروش عادی از ساعت 10 صبح روز سه شنبه در کلیه نمایندگی های مجاز ایران خودرو در سراسر کشور انجام می شود.
    وی خاطر نشان ساخت: گروه صنعتی ایران خودرو با افزایش تیراژ تولید درصدد کاهش اختلاف قیمت کارخانه با بازار خودرو است.
    گفتتی است، مشتریان گرامی می توانند برای ثبت نام و اطلاعات بیش‌تر به نمایندگی های مجاز ایران خودرو مراجعه کنند.

  6. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    jalalkiansat (14th February 2013),sajadnasirpor  (13th February 2013),toti (13th February 2013)

  7. #5124


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    سایپا نیاز بازار شب عید را تامین خواهد کرد

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از افزایش تولید و عرضه مناسب خودروهای سایپا در ماه آخر سال خبر داد. مهندس سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این مطلب اظهار داشت: سایپا تمام توان خود را جهت پاسخگوئی به نیاز بازار خودرو بکارخواهد گرفت و امیدواریم با تلاش های مستمر و شبانه روزی خود بتوانیم پاسخگوی نیاز بازار پرتقاضای ماه های انتهائی سال باشیم. مدنی ضمن تقدیر از تلاش دولت و مسئولان در حمایت از صنعت خودرو افزود: با توجه به حمایتهای صورت گرفته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین همکاری بسیار خوب قطعه سازان، امیدواریم بتوانیم نیاز بازار را برطرف و از این طریق باعث کاهش قیمت خودرو شویم. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از افزایش بیش از 25درصدی تولید نسبت به ماه گذشته نیز خبر داد و اذعان داشت: با تلاش تمام پرسنل سایپا و شرکت های زیرمجموعه و همچینین قطعه سازان می توان به ضرس قاطع اعلام کرد که وضعیت تولید در گروه خودروسازی سایپا با ثبات مطلوبی نسبت به گذشته همراه شده است و امیدواریم با ادامه این روند شرایط عالی تولید برای عرضه هر چه بهتر در بازار را فراهم کنیم . وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست های تولیدی گروه خودروسازی سایپا سعی شده است برنامه ریزی های گروه، مبتنی بر تسریع در افزایش تولید باشد و ما تمام تلاش خود را برای تحقق هرچه بهتر برای حصول نتیجه مورد نیاز و رضایت مصرف کنندگان را بکار خواهیم گرفت.

  8. #5125


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    سیر صعودی قیمت خودرو متاثر از کاهش ارزش پول ملی است

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن قطعه سازان گفت : صنعت خودرو ایران باید برای شرایط رقابتی آماده شود. ساسان قربانی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با توجه به مصوبه اخیر دولت در خصوص کاهش 25 درصدی تعرفه واردات خودرو ظرف 5 سال آینده ، گفت : خودروسازان با این پیش فرض که بازارهای آینده ، بازارهای باز و آزادی بوده و تجارت کالا بدون مانع صورت خواهد گرفت می بایست برای فعالیت در شرایط حذف تعرفه ها و نبود نظام تعرفه ای آماده شوند. وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو ایران با افزایش و کاهش تعرفه واردات خودرو صدمه نخواهد دید، تصریح کرد : آنچه که امروز می تواند به صنعت خودرو ایران ضربه وارد نماید عدم ثبات در نرخ ارز، کاهش ارزش پول ملی ، کمبود نقدینگی، افزایش لجام گسیخته قیمت مواد اولیه داخلی است که موجب کاهش شدید نقدینگی در واحدهای تولیدی خواهد شد. وی گفت : هر چند در همه کشورها تعرفه یک ابزار حمایتی از صنعت و تولید داخل محسوب می شود،اما از این ابزار در ایران به درستی استفاده نشده است. وی همچنین با اشاره به اینکه در شرایط کنونی موافق روند کاهشی تعرفه واردات خودرو نیستم ، یادآور شد : البته چنانچه محیط کسب و کار در شرایط متعادل و با ثباتی قرار گیرد روند کاهش تعرفه واردات اقدام مناسبی خواهد بوداما وقتی هیچ چیز مارقابتی نیست چرا از تعرفه شروع کنیم مگر اینکه بخواهیم راه را برای واردات هموار کنیم! دبیر انجمن قطعه سازان در ادامه به روش جدید قیمت گذاری خودرو اشاره نمود واظهار داشت : با کاهش ارزش برابری پول ملی با ارز خارجی و مشکلات ایجاد شده در تولید ، آزادسازی قیمت ها دور از انتظار نبود و تنها این اقدام با تاخیر صورت گرفت اما چنانچه تصور شود که آزادسازی قیمت ها منجر به افزایش تولید خواهد شد قطعا تصور اشتباهی است. قربانی گفت : تولید خودرو در صورتی افزایش می یابد که همزمان با آزادسازی قیمت خودرو ، اقدامات دیگری چون ثبات نرخ ارز، تامین نقدینگی مورد نیاز تولید و همراهی بانکها ، همچنین مدیریت بر قیمت مواد اولیه مورد نیاز تولید کننده به عنوان شاخص های تعیین کننده قیمت تمام شده خودرو ، در شرایط متعادل و منطقی قرار گیرند. وی با اشاره به اینکه عمده این اقدامات خارج از حیطه مدیریتی تولید کننده است ، خاطر نشان کرد : ارزش برابری پول ملی از مواردی است که در حیطه فعالیت تولید کننده نیست و کاهش آن مستقیما بر همه قیمت ها از جمله قیمت خودرو تاثیر می گذارد بنابراین هر گونه صحبت در خصوص افزایش قیمت خودرو در این شرایط صحیح نیست ، چرا که قیمت خودرو افزایش نیافته بلکه ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده است . وی ضمن تاکید بر لزوم تحقق وعده های دولت در کمک به رفع مشکل تولید در صنعت خودرو،گفت : باید همزمان با فکر واندیشه افزایش تولید ، موانع تولید را از پیش رو برداریم و وعده های دولت نیز در ارائه تسهیلات و تزریق نقدینگی به خودروسازان اجرایی و عملیاتی شود. وی افزود : باید ارز و نقدینگی به میزان کافی در اختیار تولیدکننده قرار گیرد تا تولید افزایش یابد در غیر این صورت چنانچه به صورت مقطعی نیز تولید افزایش یابد مطمئنا ماههای بعد رشد تولید کاهشی خواهد بود. وی گفت : امروز روند صعودی قیمت خودرو خارج از حیطه کنترل خودروساز است چرا که افزایش کنونی قیمت این محصول به دلیل کاهش ارزش پول ملی رخ داده بنابراین به هر میزان به صورت اجباری و در مقطعی قیمت ها ثابت نگه داشته شوند پس از مدتی این فنر تحت فشار جهش بلند تری خواهد داشت. وی تصریح کرد : تلاش برای پایین نگه داشتن اجباری قیمت خودرو در سالهای گذشته ، موجب سیر صعودی افزایش قیمت خودرو در چند هفته اخیر شده است . وی افزود : متاسفانه از ابتدای امسال با کاهش تولید و افزایش تقاضا، خودرو تبدیل به کالای سرمایه ای شده است به طوری که امروز نقدینگی موجود در جامعه به سمت خرید این کالا سرازیر شده و بازار دلالی و واسطه گری خودرو رونق گرفته است وی گفت : چاره کارافزایش تولید است به شرطی که موانع تولید را برطرف کنیم ، موانعی که خارج از حیطه مدیریتی و کنترل و تصمیم گیری تولید کننده قطعه و خودرو است.

  9. #5126


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    ساخت استارت هوشمند خودرو در شيراز

    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، مبتکر جوان شیرازی ، استارت هوشمند خودرو ساخت .
    مخترع این دستگاه گفت: استارت هوشمند دستگاهی مکانیکی الکترونیکی است که در میان استارت و سویچ کلیه خودروها قابل نصب است و با نصب آن دیگر در هنگام روشن بودن موتور استارت کار نمی کند.
    آقای نورمحمد محمدی افزود: این سیستم استارت خودرو را هوشمند می کند و در هنگام روشن شدن موتور استارت را از مدار الکترونیکی خودرو خارج و از استارت مجدد با صدای دلخراش و آسیب های آن جلوگیری می کند.
    وی گفت : امکانات دیگری از جمله خاموش شدن خودرو در سرعت بالا و در هنگام باز شدن کمربند ایمنی به درخواست مالک خودرو قابل افزوده شدن به دستگاه است.
    خلفی نژاد رییس بنیاد نخبگان فارس هم گفت : این اختراع امسال به شماره 70752 در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ثبت شد .

  10. #5127


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    توزيع يک ميليون کارت سوخت نسل جديد


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، معاون فنی سامانه هوشمند سوخت گفت: تاکنون حدود یک میلیون کارت سوخت نسل جدید تولید و توزیع شده است. شهرام رضایی افزود: از زمان رونمایی نسل جدید کارت های سوخت ، ماهانه حدود 250 هزار کارت جدید سوخت تولید و توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد. وی با اشاره به اینکه این تعداد کارت سوخت برای خودروهای جدید و افرادی که درخواست المثنی داشته اند توزیع شده است، اظهار داشت: کارت سوخت قدیمی با توجه به امنیت بالا نیازی به تعویض ندارد. رضایی با اشاره به قابلیت های کارت های سوخت نسل جدید گفت : زیرساخت این کارت ها به گونه ای طراحی شده است که می تواند خدماتی مانند پرداخت های الکترونیکی را در فروشگاه ها و ایستگاه های مترو و اتوبوس شهری انجام دهد و چنانچه مسئولان شبکه بانکی و مسئولان حمل و نقل شهری موافقت خود را با گسترش این نوع کارت ها اعلام کنند ، این کارت به خوبی می تواند حتی به عنوان یک کارت بانکی نیز مورد استفاده قرار گیرد. وی در این حال تأکید کرد: این کارت ها مانند کارت های هوشمند سوخت قبلی با هزینه 10 هزار تومان تحویل دارندگان خودرو می شود.

  11. #5128


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge

    انگلیسی ها به ایران قطعه سفارش می دهند!
    پیکان هنوز برای کشور ارزآوری دارد!
    پرشین خودرو: بر اساس آمارهای منتشر شده توسط گمرک در دی ماه سال جاری 200 قطعه از اجزاء پیکان به انگلیس صادر شده که از نظر یکی از اعضا انجمن قطعه سازان این امر موضوع عجیب و غریبی نیست.
    به گزارش «پرشین خودرو»، در دی ماه امسال صادرات قطعات خودرو خاطرات و یار محبوب ایرانی ها به کشور انگلستان بیش از 4 هزار دلار ارز آوری برای کشور داشته است. این مساله نشان می دهند که دود از کنده بلند می شود!
    محمدرضا نجفی منش در این باره گفت: پیکان اصالتا یک خودرو انگلیسی است که در کشور مادر هنوز مورد استفاده برخی افراد قرار می گیرد و از همین رو دارندگان این خودرو به لوازم و قطعات یدکی آن احتیاج پیدا می کنند.
    وی ادامه داد: به دلیل قدیمی بودن و از رده خارج شدن برخی خودروها، برای کشور مادر تولید قطعات یدکی آن ها صرفه اقتصادی ندارد بنابراین به کشورهایی که هنوز اقدام به تولید و مصرف این خودروها می کنند، نیازشان را سفارش می دهند که پیکان یکی از این خودروهاست.
    به گفته وی، معمولا میزان این سفارشات بسیار پایین و در حد رفع نیاز دارندگان محدود این خودروهاست.
    از جمله دیگر موارد جالب در آمار گمرک، صادرات یک دستگاه خودروی پراید 111 به چین و همچنین دو دستگاه وانت پراید به جمهوری کره است. این در حالیست که مردم ایران وانت پراید را در خیابان های ایران ندیده باید شاهد صادر کردن آن به کره باشند.
    تاریخچه
    پـِیکان نام خودروی سواری ایرانی است که شرکت ایران خودرو تولید آن را از سال ۱۳۴۶ خورشیدی آغاز کرد و در حدود ۴۰ سال آن را ادامه داد.
    قرارداد مونتاژ پیکان (آخرین مدل هیلمن هانتر؛ مدل ۱۹۶۶) در ایران بین شرکت ایران ناسیونال (ایران خودرو کنونی) و گروه صنعتی روتس (Group Rootes) (دارنده کارخانه تالبوت) انگلستان، که در حال ورشکستگی بود، بسته شد.
    از سال ۱۳۴۶ پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال ۱۳۴۹ به تولیدات افزوده شد. در سال ۱۳۵۰ و ۱۳۵۱ شش مدل پیکان تولید می‌شد که عبارت بود از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک.
    مدل‌ها
    کارلوکس؛ تولید آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شد و دارای حجم موتور ۱۷۲۵ سی‌سی بود. این مدل مجهز به نوارهای فلزی و آب کروم کاری در جای کنار بدنه، داشبورد چوبی، سپرهای استیل کوتاه بود.
    دولوکس؛ تولید آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شد.
    وانت
    تاکسی
    اتوماتیک سال ۱۳۴۹ به تولیدات افزوده شد
    پیکان جوانان (هیلمن جی‌تی)
    استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که درارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی قرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان اضافه شود.
    دولوکس فیس‌لیفت
    از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که کرایسلر در فرم ظاهری هانتر بوجود آورد شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو وعقب (به فرم بزرگ و یکپارچه کاملاً مستطیل)، پانل نشانگرهای مقابل راننده تولید شد (این مدل در سال‌های ابتدایی تولید به پیکان چراغ بنزی معروف بود).
    پیکان پژویی
    در سال ۱۳۷۰ ایران خودرو با استفاده از سیستم تعلیق و موتور پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۶ سال به تولید آن ادامه داد.
    پیکان ۱۶۰۰
    تولید آن از شهریور ۱۳۷۱ با تولید موتور ۱۶۰۰ سی سی مگاموتور در ایران و استفاده از گیربکس‌هایی (از کشورهای آلمان آرژانتین و سرنجان تولید داخل) اکسل‌های تولید ایران، آغاز شد و برای ۱۳ سال ادامه یافت.
    پیکان‌سواران نامدار
    اولین مصرف کننده نامدار پیکان امیرعباس هویدا، نخست وزیر پیشین ایران بود که تا آخرین روزهای صدارت، اتومبیل مرسدس بنز ضدگلوله خود را سوار نشد و پیکان سرمه‌ای رنگش را ترجیح داد و همو بود که جمله «به امید روزی که هر ایرانی یک پیکان داشته باشد» را وارد تاریخ ایران کرد.



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge


    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (17th February 2013)

  13. #5129


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    عضو کمیسیون صنایع خبر داد
    تجدید نظر در قیمت‌ و نحوه فروش فعلی خودروها
    پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به جلسه دیروز این کمیسیون با وزیر صنعت، گفت: در این جلسه مقرر شد، کمیته ویژه‌ای بین دولت و مجلس برای بازنگری در مصوبه اخیر قیمت‌گذاری خودرو و تدوین دستورالعمل جدید تشکیل شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، بهروز نعمتی اظهار داشت: در جلسه عصر روز گذشته کمیسیون صنایع با حضور وزیر صنعت و معاونان وی، موضوع قیمت‌گذاری خودرو مطرح و گزارشی از طرف وزارت صنعت در مورد نحوه قیمت‌گذاری خودرو ارائه شد.
    وی با بیان اینکه کمیته ویژه دولت و مجلس برای قیمت‌گذاری خودرو با حضور مسئولان وزارت صنعت و اعضای کمیسیون صنایع تشکیل می‌شود، گفت: مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در این کمیته مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و علاوه بر این، فروش‌هایی که توسط خودروسازان آغاز شده نیز مورد بازنگری و تجدیدنظر قرار می‌گیرد.
    به گفته نعمتی، کمیته ویژه دولت و مجلس قیمت‌های فعلی خودرو و نحوه فروش آن را مورد تجدیدنظر قرار می‌دهند.
    ایرادات مصوبه قیمت‌گذاری خودرو
    وی با بیان اینکه کمیسیون صنایع مجلس ایراداتی را در مورد مصوبه قیمت‌گذاری خودرو وارد می‌داند، افزود: یکی از این ایرادات آن است که مبنای قیمت‌گذاری خودرو، ارز مبادله‌ای است در حالی که سهم ارزبری هر خودرو بسته به میزان داخلی‌سازی آن با خودروهای دیگر متفاوت است.
    وی تصریح کرد: به همین دلیل، تولید همه خودروها به یک میزان ارزبری نخواهد داشت و علاوه بر این، خودروسازان در دفعات متعدد با رونمایی از محصولات خود همواره بر داخلی‌سازی آن و تولید خودروی ملی تأکید داشته‌اند.
    نعمتی تأکید کرد: ارزبری خودروهای ملی در حد حداقلی قرار دارد و این خودروها نباید افزایش قیمت زیادی را تجربه کنند.
    به گفته وی، همه خودروها به یک اندازه ارزبری ندارند و ممکن است برخی خودروها تنها 30 یا 40 درصد ارزبری داشته باشند، به همین دلیل قیمت‌گذاری خودرو برمبنای ارز مبادله‌ای دارای اشکال است.
    مصوبه دولت، رانت‌خواری را در بازار خودرو افزایش می‌دهد
    وی ادامه داد: همچنین براساس مصوبه قیمت‌گذاری خودرو، قیمت‌های جدید باید بین قیمت محاسباتی و قیمت کف بازار تعیین شود که این مسئله باعث رانت‌خواری در بازار خودرو خواهد شد و اعضای کمیسیون صنایع معتقدند این نوع قیمت‌گذاری باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد.
    عضو کمیسیون صنایع تصریح کرد: یکی دیگر از ایرادات مصوبه قیمت‌گذاری خودرو این است که مابه‌التفاوت قیمت محاسباتی خودرو و نرخ بازار آزاد باید به حساب خزانه دولت واریز شود که مشخص نیست این پول بابت چه چیزی دریافت می شود، بابت مالیات یا عوارض است و یا اینکه پول زور است که از مردم گرفته می‌شود.
    وی تأکید کرد: باید به مردم اعلام شود که این پول بابت چه چیزی از آنها دریافت و به حساب دولت واریز می‌شود.
    به گزارش فارس، دولت اخیراً با صدور مصوبه‌ قیمت‌گذاری خودرو، با تغییر مبنای تعیین قیمت خودرو موافقت کرد و بر این اساس قرار شد خودرو بر مبنای ارز مبادله‌ای، قیمت‌گذاری شود.
    در این مصوبه، خودروسازان مجازند قیمت خودرو را بین قیمت محاسباتی و نرخ بازار آزاد تعیین کنند و بر این اساس خودروسازان قیمت‌های جدید محصولاتشان را تا حد زیادی نزدیک به قیمت بازار تعیین کردند و حتی در برخی موارد، قیمت جدید مصوب خودروها بالاتر از نرخ بازار آزاد است.
    این در حالی است که غضنفری، وزیر صنعت در واکنش به التهاب بازار خودرو و تخلف خودروسازان، پاسخ مشخصی به خبرنگاران نداد و ترجیح داد در این مورد سکوت کند.

  14. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (17th February 2013)

  15. #5130


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    برای کاهش قیمت ها
    باید خودرو با موعد تحویل یک ماهه عرضه شود
    پرشین خودرو: در حالی خودروسازان بزرگ کشور فروش ویژه محصولات خود را آغاز کرده‌اند که هنوز خبری از عرضه خودرو با شرایط تحویل فوری نیست.
    به گزارش «پرشین خودرو»، با ابلاغ مصوبه جدید قیمت‌گذاری و افزایش قابل توجه قیمت رسمی خودروهای داخلی، خودروسازان بزرگ اجرای طرح‌های جدید پیش فروش محصولات خود را‌ آغاز کرده‌اند.
    در این میان موعد تحویل تمامی خودروهای پیش فروش شده در بازه‌های زمانی چند ماه به بالا بوده و اثری از فروش خودرو به صورت نقدی با شرایط تحویل فوری و یا یک ماهه وجود ندارد.
    در این زمینه برخی کارشناسان معتقدند که با توجه به عدم عرضه روزانه خودرو از سوی خودروسازان، عطش تقاضا در بازار همچنان بالا بوده و پیش فروش خودروها تاثیری در کاهش قیمت‌های بازار نخواهد داشت.
    علاوه بر آن نکته قابل توجه آن است که خودروسازان برای پیش فروش قطعی خودرویی که زمان تحویل‌ آن چند ماه آینده است، حدود 90 درصد ارزش روز خودرو را طلب می‌کنند. این موضوع باعث از بین رفتن جذابیت این نوع پیش فروش برای خریداران و مراجعه آنها به بازار آزاد می‌شود.
    به گزارش ایسنا، در این زمینه یک عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی مدعی شده است که برخی خودروسازان و واسطه‌های بازار خودرو برای جلوگیری از کاهش قیمت این محصول با هم تبانی کرده‌اند.
    امرالله امینی می‌گوید: خودروسازان در حال حاضر برخی محصولات خود را به صورت پیش فروش عرضه می‌کنند این در حالی است که باید عرضه خودرو با موعد تحویل یک ماهه آغاز شود تا قیمت‌ها در بازار آزاد شکسته و سقوط کند.
    این کارشناس صنعت خودرو اظهار می‌کند: ‌دلالان و واسطه‌های مرتبط با برخی افراد در شرکت‌های خودروساز، برای حفظ منافع نامشروع خود قیمت‌ها را در حد بالایی نگه داشته و از سقوط قیمت‌ها جلوگیری می‌کنند.
    در این زمینه یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز سپردن اختیار قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان را موجب افزایش قیمت این محصول می‌داند. موید حسینی صدر می‌گوید: افزایش شدید قیمت خودرو رانت‌های چند هزار میلیارد تومانی نصیب شبکه‌های رانتی خودروسازان کرده است.
    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی کاهش 50 درصدی تعرفه واردات خودرو را از جمله راهکارهای موجود برای مهار قیمت‌ها در بازار دانسته و اظهار می‌کند: به محض اعلام چنین تصمیمی از سوی مسوولان شاهد کاهش قیمت خودرو خواهیم بود.
    البته حسینی صدر اظهار می‌کند که مطمئنم شبکه سودجویی و رانت که به صورت غیر مستقیم در صنعت خودرو با قدرت مشغول کسب منافع خود هستند مانع از اجرایی شدن این راهکار خواهد شد.
    در این شرایط برخی مصرف‌کنندگان همچنان در انتظار تحقق وعده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش عرضه و کاهش قیمت خودروها در بازار هستند. این مصرف‌کنندگان براساس توصیه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید خودداری کرده‌اند تا به گفته وی قیمت‌ها در بازار خودرو متعادل شود.
    روز گذشته نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت با اذعان به افزایش شدید قیمت خودرو در بازار در پاسخ به انتقادات صورت گرفته در زمینه عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان، اظهار کرد که با مدیران عامل ایران خودرو و سایپا اتمام حجت کرده‌ایم انواع محصولاتشان را به صورت مستمر در بازار عرضه کنند تا نیاز بازار به موقع تامین شود.

  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (17th February 2013)

صفحه 513 از 771 نخستنخست ... 13413463493503504505506507508509510511512513514515516517518519520521522523533563613 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University