.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 518 از 771 نخستنخست ... 18418468498508509510511512513514515516517518519520521522523524525526527528538568618 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,171 تا 5,180 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5171


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کاهش قيمت خودروها با توليد بيشتر خودروسازان

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، قیمت خودروها با تولید بیشتر خودرو سازان کاهش می یابد . رییس سازمان حمایت مصرف کننده گفت : قیمت خودروها با تولید بیشتر خودروسازان کاهش می یابد . وی با بیان اینکه قیمت خودروها یکی از مصوبات هیات دولت بوده است گفت : این افزایش قیمت ها با توجه به مشکلات خودروسازان در تامین نقدینگی و خرید قطعات بوده است . تقوی افزود : افزایش قیمت خودروها در مصوبه هیات دولت نزدیک شدن قیمت تجاری به قیمت بازار و حذف واسطه ها بوده است . وی با اشاره به اینکه سازمان حمایت مصرف کننده ناظر بر مصوبه هیات دولت است گفت : این سازمان 6 ماه به خودروسازان فرصت داده است که قیمت تجاری را به قیمت محاسباتی سازمان حمایت مصرف کننده برساند . رییس سازمان حمایت مصرف کننده افزود : در این 6 ماه با تامین نقدینگی و برطرف شدن مشکلات خودروسازان با تولید بیشتر شاهد کاهش قیمت خودرو در کشور خواهیم بود .

  2. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (22nd February 2013),toti (26th February 2013)

  3. #5172


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    پس از 20 سال
    سیویک به ایران بازگشت + تصاویر
    پرشین خودرو: با اینکه چندی پیش دفتر مرکزی این خودروساز ژاپنی به نمایندگی فامیلی موتور در تهران بازگشایی شد، اما هنوز خبری از قیمت‌گذاری و نحوه فروش منتشر نشده است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، با این اوضاع جدیدی که برای قوانین واردات پیش آمده، دیگر نباید انتظار خودروهای لوکس با پیشرانه حجیم را داشت. با این اوصاف دیگر خیلی از برندها مثل پورشه،‌ مازراتی و برخی مدل‌های مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و نیز از بازار ایران خداحافظی کردند.
    در همین ایام بود که گمرک کشور لیست خودروهای مجاز را منتشر کرد. در این لیست کم تعداد، اسامی جالبی به چشم می‌خورد. یکی از آن‌ها هوندای خاطره‌انگیز Civic است. محصولی که بعد از دو دهه با یک دنیا تغییر بازگشته است. حالا که گفته می‌شود میتسوبیشی و سوبارو نیز در راه است، حضور این ژاپنی همه‌پسند می‌تواند بازار را متحول کند.
    فلش بک
    داستان حضور هوندا در ایران به اوایل تابستان سال جاری باز می‌گردد. زمانی که نام شرکت «فامیلی موتور» به عنوان واردکننده و به اصطلاح نماینده اصلی مطرح شده بود. در تیر ماه 1391 دیگر همه حرف و حدیث حضور سیویک را می‌زدند و گفته می‌شد تا پایان شهریور فروشش باید آغاز می‌شد. اما ناگهان زد و نرخ ارز به طرز باورنکردنی منقلب شد.
    همان شد که خیلی از شرکت‌ها که با خارجی‌ها معامله می‌کردند سیاست «چراغ خاموش»را در پیش گرفتند. اما انگار موتورِ فامیلی موتور به کلی خاموش شد. همه‌چیز مسکوت ماند تا اینکه چند هفته پیش خبر عرضه مجدد آن منتشر شد.
    اعجوبه‌ای به نام سیویک
    داستان Civicها از 1973 آغاز شد. مدل‌های اولیه هاچ‌بک‌های دو دربی بودند که هیچ پتانسیل موفقیتی در آن‌ها دیده نمی‌شد. اما در همان نسل اول به دلیل کیفیت مناسب قطعات، نرمی فنرها، سواری لذت‌بخش، پیشرانه پربازده و مهم‌تر از همه قیمت مقرون به صرفه مورد توجه قرار گرفت. هوندا روند تولید این خودرو را از سال 2001 به یک سدان سایز متوسط تبدیل کرد.
    امکانات سیویک در دوره خودش بین هم‌وطنان ژاپنی‌اش بی‌نظیر بود. از رادیو AM، برف پاک‌کن دو سرعته و سیستم تهویه مطبوع گرفته تا چرخ‌های کروم، صندلی چرم وتریم پلاستیکی که همگی جزو آپشن‌های لوکس محسوب می‌شدند. آماری که در دست است نشان می‌دهد تولید این خودرو به مرز 20 میلیون دستگاه رسیده است. این خودرو در سال 2008 توانست در بازار آمریکای شمالی جای فورد سری F را بگیرد.
    درباره سیویک 2013
    اگر همه‌چیز درست پیش برود و هوندا بخواهد که با سیویک وارد بازار ایران شود، بدون شک باید منتظر مدل 2013 باشیم. قدیمی‌تر از این مدل هیچ مفهومی ندارد. علاوه بر این دیگر نباید به نسخه‌های 2012 لقب جدید را داد. خلاصه که مدل 2013 این خودرو جزو سیویک‌های نسل 9 قرار می‌گیرند.
    خودرویی که مدل کوپه‌اش تولید شده و هم سدان. برای آن چند نوع پیشرانه در نظر گرفته شده ولی آنچه قرار است به بازار ایران بیاید نسخه 1.8 لیتری i-VTEC است.
    اگر سیویک‌های احتمالی از نوع Si باشند (که البته خیلی بعید است) باید انتظار المان‌های اسپرتی را روی آن داشته باشیم. هم‌چنین روی این مدل‌ها سیستمی نصب شده که روی نسخه استاندارد نصب نیست. مثلاً Eco Assist می‌تواند مصرف سوخت را تا 10 درصد بدون افت کارایی پیشرانه، کاهش بدهد.
    سیستم سازگار فرمان‌پذیری آن نیز با بهره‌گیری از حسگرهای مختلف می‌تواند نوع رانندگی شما را حدس بزند و سپس سفتی و سختی مورد نظر را اعمال کند. این اقدام برای تیزفرمانی چنین خودروهای اسپرتی فوق‌العاده لازم است.
    به گزارش بازار خبر، برای سیویک نسل جدید سه نوع جعبه‌دنده طراحی شده است. 5 سرعته دستی و اتوماتیک و 6 سرعته دستی. باز هم پیش‌بینی می‌شود مدل شش سرعته دستی وارد بازار ایران شود.
    یادتان باشد سال گذشته میلادی بیش از 50 هزار سیویک به دلیل نقص فنی در خطر تولید فراخوانی شد. در مدل‌های 2013 باید منتظر تغییراتی ظاهری باشیم. مثلاً دست‌کاری جلو پنجره و چراغ‌ها و حتی رینگ‌ها.
    رقبای ایرانی
    با اینکه چندی پیش دفتر مرکزی این خودروساز ژاپنی به نمایندگی فامیلی موتور در تهران بازگشایی شد، اما هنوز خبری از قیمت‌گذاری و نحوه فروش منتشر نشده است.
    بگذریم از این حرف‌ها؛ بیایید رقبای احتمالی این خودرو را لیست کنیم. مزدا3 می‌تواند نخستین هماورد سیویک باشد. یک سدان هم‌وطن که بر حسب تیپ بین 90 تا 103 میلیون تومان قیمت خورده است. مزدا3 دارای یک پیشرانه 2 لیتری به قدرت 147 اسب‌بخار هستند. در بین محصولات هیوندای نمی‌شود رقیب دندان‌گیری برایش جفت و جور کرد.
    در بهترین حالت سوناتا 2013 را داریم. یک کره‌ای با پیشرانه 2.4 لیتری که 176 اسب‌بخار نیرو دارد. قیمتش هم الان در بازار 132 میلیون تومان است. بعید به نظر می‌رسد مشتری تویوتا کمری نیم نگاهی به سیویک نداشته باشد.
    کمری‌های جدید با پیشرانه 2.5 لیتری می‌توانند 181 اسب‌بخار نیرو فراهم کنند. بد نیست بدانید این خودرو در آن سوی آب‌ها رقیب اصلی مدل کرولا است ولی کمری در ایران آنقدر گران است که دیگر باید با هم‌قیمتش بازی کند. از محصولات کیا موتورز نیز باید به سراتو اشاره کرد. خودرویی 2 لیتری که الان قیمتش به 96 میلیون هم می‌رسد. قدرت سراتوهای 2000 سی‌سی از 155 اسب‌بخار بیشتر نمی‌شود.
    بدون شک اگر سیویک گیر و گورهای گمرک را رفع و رجوع کند،‌ باید در بازار ایران مقابل MG6 و MG550 عرض اندام. خودروهای چینی انگلیسی تبار که از پیشرانه 1.8 لیتری توربوشان 160 اسب‌بخار نیرو بیرون می‌آید. ام‌جی6 حدود 90 میلیون و ام‌جی 550 حدود 84 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.
    خیلی بعید است که رنو بتواند یکی از گزینه‌های احتمالی باشد. ولی با این حال از نظر قیمتی باید او را نیز در زمره رقبا قرار داد. در بین تولیدات این فرانسوی نزدیک‌ترین محصول فلوئنس است که بین 95 تا 100 میلیون تومان قیمت خورده است.
    نفر بعدی باز هم ژاپنی است؛ سوزوکی کیزاشی. سدان زیبا و کم‌یابی که بین 105 تا 120 میلیون تومان قیمت خورده است. این خودرو هم با آن پیشرانه کم صدای 2.4 لیتری‌اش می‌تواند 185 اسب‌بخار نیرو تولید کند.



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

    Click here to enlarge

  4. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (22nd February 2013),toti (26th February 2013)

  5. #5173


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    کدام خودروها دوباره گران شدند؟
    رکود، هدیه افزایش قیمت ها به بازار خودرو
    پرشین خودرو: بعد از آزادسازی قیمت خودرو، هرچند برخی محصولات کاهش قیمت‌های جزئی را به خود دیده‌اند، اما به نظر می‌رسد که حرکت بازار همچنان کند است.
    به گزارش «پرشین خودرو»، گویی بازار به خوابی عمیق و گران فرو رفته است و مشتریان بازار هم قصد بیدار کردن این بازار را از خواب زمستانی ندارند.
    کارشناسان اقتصادی در این رابطه عقیده دارند که حرکت دوباره بازار به زمان نیاز دارد، زیرا وقتی قیمت‌ها یکباره ۲ تا ۳ برابر می‌شوند مدت‌ها زمان می‌برد تا بازار دوباره رونق بگیرد، این زمان را کارشناسان حتی تا دو سال تخمین می‌زنند.
    بر همین اساس از بازار خودرو خبر می‌رسد که مشتری‌ها تمایلی به خرید ندارند و با وجود اینکه تنها یک ماه به تعطیلات نوروزی باقی‌مانده است جنب و جوش در بازار جای خود را به رکود داده است.
    به عقیده کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایل این رکود وعده‌هایی است که مسوولان و خودروسازان به مردم می‌دهند. زیرا بر اساس این وعده‌ها، مردم انتظار کاهش قیمت‌ها را دارند و سعی می‌کنند خرید خود را عقب بیندازند تا ببینند چه اتفاقی برای بازار رخ می‌دهد.
    در واقع مسیری که مسوولین و خودروسازان برای کاهش التهاب بازار در نظر گرفته‌اند، از نظر کارشناسان مسیر اشتباهی است، زیرا افزایش قیمت یک محصول و سپس وعده کاهش قیمت دادن با هیچ فرمول اقتصادی هم‌خوانی ندارد، زیرا مردم را به انتظار و عدم خرید وا می‌دارد و این اتفاق هم پیامدی ندارد جز رکود.
    به گزارش دنیای اقتصاد، هرچند این رکود تا کنون کاهش قیمت چشم‌گیری را به همراه نداشته و تنها قیمت برخی از محصولات داخلی را کمی کاهش داده است، کارشناسان عقیده دارند که انتظار برای کاهش قیمتی بیش از این، انتظاری بیهوده خواهد بود.
    به گفته فعالان بازار در حال حاضر خرید و فروش در بازار اصلا جریان ندارد. با توجه به رقم‌های متفاوتی که این روزها از بازار خودرو شنیده می‌شود سعی بر این بوده که قیمت‌هایی که واقعی‌تر هستند در این گزارش به کار برده شود.
    آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند قیمت برخی از خودروها به دلیل کمبود عرضه به بازار با افزایش زیادی همراه است.
    بر همین اساس به‌‌رغم تاکید مسوولان ایران‌خودرو بر کاهش قیمت و افزایش تولید و عرضه، اتفاقا این هفته سمند EF7 خودروی کم‌یاب بازار بوده است.
    به گفته فعالان بازار این مدل سمند این روزها در بازار کمیاب شده است و حالا قیمتی برابر با ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد.
    مدل دیگر این خودرو یعنی سمند LX اما نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است و روی ۲۶ میلیون تومان مانده است. اما از خودروی ملی که بگذریم، یکی از محصولات لوکس ایران‌خودرویی‌ها، یعنی سوزوکی کیزاشی فول از ۱۱۵ میلیون تومان به ۱۳۵ میلیون تومان رسید.
    گراند ویتارا، دیگر مدل این برند که در ایران‌خودرو مونتاژ می‌شود از هفته گذشته نوسانی نداشته و روی ۱۲۳ میلیون تومان مانده است.
    خانواده پژو اما همچنان در بازار یکه‌تازی می‌کند و به‌‌رغم رکود بازار قیمت‌هایش همچنان در حال افزایش است. بر همین اساس ۲۰۶ تیپ ۲ از هفته گذشته تا کنون دو میلیون تومان افزایش قیمت داشته و حالا ۳۹ میلیون تومان است.
    V8 صندوقدار هم با یک میلیون افزایش قیمت ۴۴ میلیون تومان شده است. اما ۲۰۷ اتومات، V۹ و تیپ۶ طی هفته گذشته بدون تغییر بوده‌اند و به ترتیب روی ۵۷ میلیون تومان، ۵۴ میلیون تومان و ۵۳ میلیون تومان مانده‌اند.
    تنها ۲۰۶ صندوقدار V۲۰ بوده که طی هفته گذشته با ۵۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.
    رکود بازار روی خودروهای دیگر هم تغییر چندانی مبنی بر کاهش قیمت نداشته است و در بیشتر موارد قیمت‌ها یا ثابتند یا با نوسانی ۵۰۰ هزار تومانی بالا و پایین می‌شوند.
    بر همین اساس پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به هفته قبل به ۲۷ میلیون تومان رسید و مدل بنزینی آن هم ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
    پژو پارس سال هم بعد از رشد ۵۰۰ هزار تومانی خود در هفته گذشته، این هفته را آرام طی کرد و روی ۳۵ میلیون تومان ماند. از تندرهای ایران‌خودرو و پارس خودرو هم خبر می‌رسد که هر دو آنها با کاهشی ۵۰۰ هزار تومانی همراه بوده‌اند.
    تندر که زمانی قرار بود خودرویی زیر ۱۰ میلیون تومان باشد حالا با وجود کاهش قیمت در کارخانه پارس‌خودرو به ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و تندر ایران خودرو هم یک میلیون از آن ارزان‌تر است.
    تندر E1 هم مانند هفته قبل همان ۳۳ میلیون تومان است. اما ماکسیمایی که دیگر تولید نمی‌شود در بازار قیمتی بین ۱۱۴ و ۱۱۷ میلیون تومان دارد. مگان هم که این روزها دیگر به معنای واقعی کیمیای بازار شده است فعلا بدون تغییر است و هفته‌ای است که روی ۸۴ میلیون تومان مانده است.
    روزگاری هم بود كه گذشتن از مرز ۱۰ میلیون تومان برای پراید تابو بود، اما حالا تابوها کنار گذاشته‌ شده‌اند و پراید مرزهای قیمتی را به سرعت پشت سر می‌گذارد.
    به این ترتیب پراید ۱۱۱ بعد از افزایش قیمت‌های بی‌سابقه این هفته ۲۰۰ هزار تومان کوتاه آمد و از ۱۹ میلیون تومان به ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. ۱۳۱ و ۱۳۲ هم به ترتیب ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هستند. اما مزدا ۲ و مزدا ۳ هم این روزها در اوج هستند، هرچند مزدا۲ با کاهشی ۴ میلیونی در بازار روسفید است و ۷۳ میلیون تومان قیمت دارد.
    مزدا۳ هم تغییری نداشته و همان ۱۳۰ میلیون تومان است. رانا، محصول جدید و پرماجرای ایران‌خودرو هم در بازار ۳۴ میلیون تومان است. وانت بار هم در مدل دوگانه‌سوز خود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

  6. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (22nd February 2013),toti (26th February 2013)

  7. #5174


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مرجع وارد كننده و ارز تخصیصی ابهام دارد
    واردکننده 500 خودرو پورشه به ایران کیست؟
    پرشین خودرو: باز هم واردات خودروهای لوكس و گران قیمت، اعتراض برانگیخت.
    به گزارش «پرشین خودرو»، رئیس كمیسیون شوراها با بیان اینكه اخیراً خبر رسیده تعداد 500 دستگاه خودروی لوكس پورشه از طریق جزیره ابوموسی به كشور وارد شده گفت: مرجع وارد كننده و ارز تخصیصی به این خودروهای لوكس مبهم است.
    به گزارش مهر امیر خجسته با اشاره به تذكر كتبی دیروز خود به وزیر صنعت معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و با طرح این سوال كه 500 خودروی پورشه توسط چه كسی و یا چه ارزی وارد كشور شده است گفت: درحالی كه شرایط اقتصادی كشور نیاز به آرامش و ثبات داشته و بسیاری از مردم در تأمین معیشت روزانه خود مشكل دارند، معلوم نیست 500 دستگاه خودرو با این قیمت نجومی به چه طریق و به چه ارزی وارد كشور شده است.

  8. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (22nd February 2013),toti (26th February 2013)

  9. #5175


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    قیمت گذاری خودرو باید متناسب با واقعیات اقتصادی تعیین شود

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به ابلاغ مصوبه اخیر دولت در نحوه جدید قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت : باید قیمت خودرو به نحوی باشد که بیشتر جلب مشتری نماید تا دفع مشتری، که این امر مستلزم تثبیت و تعادل هر چه سریعتر بازار خودرو است. ایرج ندیمی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : تصمیم اخیر دولت در تعیین قیمت خودرو هر چند در کوتاه مدت منافعی را متوجه بخش تولید خواهد نمود اما قطعا در میان مدت و بلند مدت به دو خروجی کاهش تقاضا و خواب سرمایه خواهد انجامید. وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری خودرو باید تابعی از واقعیات اقتصاد و رقابت در تولید باشد ، تصریح کرد : تا زمانی که قیمت گذاری خودرو تابعی از واقعیات اقتصاد ، رقابت در تولید و یا نیاز و توان مشتری نشود مسلما در کوتاه مدت قیمت ها با نوسان و افزایش قیمت مواجه شده اما در میان مدت و بلند مدت به رکود وعدم تمایل منتهی خواهد شد. وی نکته دیگر در تعیین قیمت خودرو را درصد وابستگی تولید داخل به خارج دانست و گفت : چنانچه درصدی از تولید خودرو در داخل وابسته به مواد و قطعات وارداتی است این واقعیت باید در قیمت گذاری خودروها مشخص شود چرا که در غیر صورت اعتماد مشتری و تصمیم گیران از صنعت خودرو سلب خواهد شد. وی گفت : تصمیم گیری در مورد قیمت کالاهایی چون خودرو باید با اعتقاد عمومی در میان تصمیم گیران و تصمیم سازان همراه باشد و تنها در قالب مصوبه ای ارائه نشود . نماینده لاهیجان در خانه ملت با اشاره به اینکه قیمت گذاری خودرو باید متناسب با واقعیات اقتصادی تعیین شود،خاطر نشان کرد : هر چند قیمت گذاری خودرو در شرایط کنونی ظاهر خوبی دارد اما از باطن تهی برخوردار است چرا که بر اساس هزینه تولید تعیین شده ، اما همسو با واقعیات اقتصادی در نظر گرفته نمی شود.

  10. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (24th February 2013),sajadnasirpor  (23rd February 2013),toti (26th February 2013)

  11. #5176


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودروسازان ناگزیر از افزایش قیمت ها هستند
    راهکارهای نجات صنعت خودروسازی
    پرشین خودرو: دبیر انجمن قطعه سازان ایران حل مشکل کمبود نقدینگی، تامین ارز، تامین مواد اولیه داخلی و پرداخت تسهیلات بانکی را از راهکارهای ضروری رفع مشکلات و افزایش تولید خودرو در کشور دانست.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، ساسان قربانی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازن تاکنون در حد وعده و وعید بود و تاکنون اقدام موثری در این رابطه از طرف مسوولان صورت نگرفته است، ادامه داد: با وجود گذشت حدود 10 ماه از مصوبه ارائه تسهیلات بانکی به خودروسازان و یادآوری مکرر فعالان صنعت خودرو مبنی بر ضرورت رفع مشکلات نقدینگی این صنعت همچنان پرداخت این تسهیلات در هاله ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست که صنعتگران چگونه باید منابع لازم برای جبران رشد هزینه‌های تولید را تامین کنند.
    وی تصریح کرد: اگرچه در چند هفته اخیر تیراژ تولید خودرو اندکی افزایش یافته، اما در صورت حل نشدن این مشکلات امیدی به بهبود وضعیت فعلی صنعت خودروسازی وجود نخواهد داشت.
    قربانی گفت: خودروسازان به خودی خود راضی به افزایش قیمت ها نیستد اما کمبود نقدینگی از یک سو و افزایش شدید قیمت مواد اولیه آنان را مجبور به بالا بردن قیمت محصولاتشان کرده است.
    دبیر انجمن قطعه سازان ایران با بیان اینکه قیمت برخی مواد اولیه در سال‌جاری تا 300 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: رشد قیمت آلومینیوم، مس، انواع ورق ها و فولادهای آلیاژی، ‌مواد پلیمری و ... در کنار افزایش شدید نرخ ارز و عدم پشتیبانی بانك مركزی از تولیدات داخل منجر به افزایش شدید قیمت تمام شده محصول نهایی شده است.
    قربانی افزایش نرخ ارز را مانعی بزرگی برای تامین مواد اولیه وارداتی مورد نیاز قطعه سازان ذکر کرد و گفت: متاسفانه تاکنون قطعه سازان و خودروسازان هیچ نوع ارز دولتی را دریافت نکرده و ناگزیر از تامین مواد مورد نیاز خود از طریق ارز آزاد شده اند بنابراین در شرایطی که نرخ ارز افزایش یافته مسلما نیاز نقدینگی واحدهای تولیدی نیز بیشتر شده است.

  12. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (24th February 2013),sajadnasirpor  (23rd February 2013),toti (26th February 2013)

  13. #5177


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    جدیدترین آمار تولید خودرو منتشر شد
    پرشین خودرو: جدیدترین آمار تولید انواع خودرو در ایران مربوط به دی‌ماه سال جاری و 10 ماهه امسال منتشر شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، براساس جدیدترین آمارهای به دست آمده، تولید انواع خودرو در دیماه امسال 47 درصد نسبت به دیماه سال گذشته کاهش یافته است به‌گونه‌ای که تولید این محصولات از 146 هزار و 135 دستگاه در دی ماه سال گذشته به 77 هزار و 420 دستگاه رسیده است.
    در این مدت تولید انواع خودروی سواری نیز 46.8 درصد افت نشان می‌دهد به‌گونه‌ای که تولید این محصول از 122 هزار و 232 دستگاه در دی ماه سال 90 به 64 هزار و 984 دستگاه رسیده است.
    دی ماه امسال تولید انواع وانت نیز با کاهش 43.3 درصدی از 20 هزار و 276 دستگاه در دی ماه سال گذشته به 11 هزار و 498 دستگاه رسیده است.
    تولید انواع مینی‌بوس، ‌میدل باس و اتوبوس نیز با کاهش 84.8 درصدی از 434 دستگاه به 66 دستگاه کاهش یافته است.
    در این مدت تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده نیز افت 72.6 درصدی را تجربه کرده است به‌گونه‌ای که تولید این محصول از 3 هزار و 178 دستگاه به 872 دستگاه کاهش یافته است.
    دیماه امسال تولید انواع خودروهای سواری در شرکت ایران خودرو 45 درصد، پارس خودرو 66.7 درصد، خودروسازی راین 87.1 درصد، سایپا 41 درصد و کرمان موتور صد درصد کاهش یافته و در خودروسازی مدیران 51.7 درصد افزایش یافته است.
    در 10 ماهه امسال نیز تولید انواع خودرو در کشور افت 46.3 درصدی را تجربه کرده است به‌گونه‌ای که تولید این محصول از یک میلیون و 405 هزار و 275 دستگاه در 10 ماهه سال گذشته به 753 هزار و 944 دستگاه در 10 ماهه امسال کاهش یافته است.
    تولید انواع سواری نیز در 10 ماهه امسال با افت 46.6 درصدی از یک میلیون و 210 هزار و 509 دستگاه به 646 هزار و 924 دستگاه رسیده است. در این مدت تولید انواع وانت نیز با افت 42.8 درصدی از 159 هزار و 889 دستگاه به 91 هزار و 449 دستگاه رسیده است.
    تولید انواع مینی‌بوس، میدل باس و اتوبوس نیز با افت 82.2 درصدی از 5 هزار و 270 دستگاه به 939 دستگاه رسیده است. کامیونت، کامیون و کشنده نیز افت تولید 49.5 درصدی را در 10 ماهه امسال تجربه کرده‌اند به‌گونه‌ای که تولید این محصولات از 28 هزار و 969 دستگاه به 14 هزار و 632 دستگاه رسیده است.

  14. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (24th February 2013),sajadnasirpor  (23rd February 2013),toti (26th February 2013)

  15. #5178


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کشف 21 خودرو احتکار شده در کرج


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، 21 دستگاه خودرو ال نود احتکارشده در منطقه کلاک کرج کشف شد. نایب رئیس ستادتنظیم بازار گفت: فرد سودجویی با احتکار 21 خودرو درمحوطه باغ شخصی خود به قصدگران فروشی در زمان مناسب اقدام به احتکارخودرو کرده است. آجرلو افزود: این فرد مرداد امسال اقدام به خریدن خودرو کرده است. قاضی ویژه تعزیرات حکومتی نیزگفت : فرد متخلف باعث اخلال درنظام اقتصادی کشور شده است و به موجب قانون با وی برخورد می شود. قاضی افسری افزود: برای حمایت ازحقوق مصرف کنندگان فرد خاطی محکوم به حبس ،جزای نقدی و مصادره اموال به نفع دولت می شود.

  16. #5179


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    روايت نيش و نوش :

    صنعت خودرو و روسفيدي ما


    Click here to enlarge
    Click here to enlarge به گزارش خبرخودرو ، شكر خدا اگر كم لطفي برخي در حق صنعت خودرو كشور هست، توفيقي كه بتوان به آن باليد هم هست. اگر برخي به هر دليل تشري به صنعت خودوري كشور مي زنند، به لطف خدا و تلاشي كه صنعتگران عرصه توليد در خودروسازي كشور مي كنند، درخشش حاصل از اين تلاش چندان است كه سربلندي و بالندگي آن را نيز نمي توانند انكار كنند. اگر از قضا به خاطر اينكه از سويي ديگر در فشارند، اين صنعت را فلك مي كنند، به وقت ارزيابي و زماني كه پاي سنجش عملكرد شركتهاي برتر كشور به ميان مي آيد، نمي توانند از اينهمه دستاوردي كه صنعت خودرو کشور داشته است، چشم پوشي كنند و باز اين صنعت خودرو كشور است كه خود را به رخ مي كشد و روسفيدمان مي كند. اينجاست كه هيچ زحمتي بيجواب نمي ماند و سرآخر همان آقايان هستند كه بايد لااقل در افکار عمومی و محكمه وجدان خود، اين ناداوري در بدگويي را پاسخگو باشند. به عنوان نمونه و محض یادآوری مرور می کنیم بر توفیقی که گروه صنعتی ایران خودرو توانسته تنها طی یک هفته به دست آورد. در این هفته در دو سه همایش ملی بود که شاهد درخشش ایران خودرو بودیم. به عنوان مثال در پانزدهمین دوره ارزیابی شرکتهای برتر كشور، ایران خودرو: - رتبه اول در گروه وسایط نقلیه و قطعات خودرویی - رتبه اول اشتغالزایی در ميان شركتهاي برتر كشور - رتبه دوم فروش در 400 شرکت برتر و رتبه دوم ارزش افزوده از ميان شركتهاي اين بخش را به دست آورد یا در دهمين جشنواره توليد ملي در سال توليد ملي، به عنوان برگزيده ويژه، موفق به دريافت تنديس جشنواره از سوي وزير محترم صنعت، معدن و تجارت شد. توجه به این نکته ضروری است که به رغم دشواری کار در سنگلاخ مسایل و مصائب صنعت و توليد در كشور است كه اخبار موفقيتهاي این گروه در صدر خبرهای صنعتي و توليدي كشور قرار دارد. یعنی نام گروه صنعتي ايران خودرو باوجود برخي بيمهريها همچنان به عنوان نشان افتخاري در كشور از زبان رسانهها و مطبوعات تكرار ميشود. البته تردیدی نیست که براثر محدوديتها موجود تلاشگران صنعت در ایران خودرو نتوانند آنگونه كه آرزومند آن هستند در مسير جهاني کردن اين برند ملي تلاش كنند اما روزگار سرد محروميت و تحريم نيز به پايان خواهد رسيد و ما درس آموخته اين شرايط ناگوار، حضور آفتابي خود را در افق آينده به تماشا خواهيم نشست. فقط كافي است دلسرد اين بي مهري ها نباشيم و تلاشگر و اميدوار بمانیم كه آينده از آن ماست. جادارد به عنوان در پايان اين يادداشت، يادآوري كنيم كه اگر درخششي و توفيقي هست، اگر در هر مناسبتي كه پاي سنجش و ارزيابي است، به موفقيت گروه صنعتي ايران خودرو اذعان ميشود، دليل و تنها حجت آن، اهتمام و سختكوشي عزيزاني است كه در عقبه جبهه توليد فعاليت دارند و با پشتيباني، تلاش و خلاقيت خود، دستاوردهاي شايان توجهي را براي كشور و گروه صنعتی ايران خودرو به ارمغان آوردهاند. لذاست كه دست آنان را صميمانه مي فشاريم و تلاششان را ارج مي نهيم.

  17. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    toti (26th February 2013)

  18. #5180


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    به دنبال حل شدن مشکل نقدینگی خودروسازان
    تولید خودرو افزایش یافت
    پرشین خودرو: به نظر می رسد افزایش قیمت خودرو تا حد زیادی مشکل نقدینگی خودروسازان را کاهش داده و دو خودروساز بزرگ کشور عزم خود را برای افزایش دوباره قیمت تولیدات خود، جزم کرده‌اند چرا که آمارها نشان می دهد آهنگ تولید خودرو در کشور روند رو به رشدی به خود گرفته است!
    به گزارش «پرشین خودرو»، یکی از شروطی که هیات وزیران برای صدور مجوز افزایش قیمت برای خودروسازان در نظر گرفت افزایش میزان تولید بود که به نظر می رسد خودروسازان پس از کسب موفقیت در رسیدن به هدف، تلاش خود را برای افزایش تولید و عرضه خودرو به بازار آغاز کرده اند.
    خودروسازان که تا قبل از گرانی های اخیر بارها و بارها بر کمبود نقدینگی خود تاکید داشتند پس از کسب اجازه از دولت برای افزایش قیمت، مشکل نقدینگیشان حل شد و چرخ تولیدشان دوباره به حرکت درآمد!
    اطمینان خودروسازان از میزان افزایش تولیداتشان تا آنجا پیش رفت که ایران خودرو و سایپا فروش فوری و نقدی خود را در کنار پیش فروش های گسترده آغاز کرده و از عرضه 101 هزار خودرو تا پایان سال خبر دادند.
    این اتفاق در شراطی رخ داده که آمارها از افزایش قابل توجه تولید برخی خودرو در دی ماه سال جاری خبر می دهند به طوری که بر اساس آخرین آمار منتشر شده تولید برخی خودروها در اولین ماه زممستانی امسال 162 هزار درصد افزایش یافته است.
    در این مدت تولید سواری‌های مزدا 3، رانا، پژو پارس، پژو 405 انژکتوری و 315 MVM افزایش زیادی داشته است. دی ماه امسال تولید رانا با رشد 30 هزار و 722 درصدی از 9 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به 2 هزار و 774 دستگاه رسیده است.
    مزدا 3 نیز رشد تولید 2 هزار و 957 درصدی را تجربه کرده به‌گونه‌ای که تولید آن از 7 دستگاه در دی سال گذشته به 214 دستگاه در دی ماه امسال افزایش یافته است.
    تولید پژو پارس تولیدی ایران خودرو مرکزی نیز با رشد 92 هزار و 100 درصدی همراه بوده به‌گونه‌ای که تولید آن از یک دستگاه در دی سال گذشته به 922 دستگاه رسیده است.
    همچنین تولید پژو 405 انژکتوری تولیدی ایران خودرو مرکزی نیز با رشد 91 درصدی از 2 هزار و 893 دستگاه به 5 هزار و 526 دستگاه افزایش یافته است.
    315 MVM نیز رشد تولید 162 هزار و 400 درصدی را تجربه کرده به‌گونه‌ای که تولید آن از یک دستگاه به هزار و 625 دستگاه رسیده است.

  19. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    toti (26th February 2013)

صفحه 518 از 771 نخستنخست ... 18418468498508509510511512513514515516517518519520521522523524525526527528538568618 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University