.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 522 از 771 نخستنخست ... 22422472502512513514515516517518519520521522523524525526527528529530531532542572622 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,211 تا 5,220 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5211


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    قیمت خودروها توسط شورای رقابت کارشناسی می شود

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، وزیر صنعت معدن و تجارت گفت : تعرفه واردات خودرو در سال 92 حدود 40 درصد خواهد بود. مهدی غضنفری گفت :‌ بعد از اینکه قرار شد گمرک محاسبه عوارض گمرکی یا تعرفه را با نرخ ارز مبادلاتی انجام دهد ، تعرفه ها به نصف کاهش یافت و تعرفه خودرو به 45 درصد رسید . غضنفری افزود : همچنین در مصوبه اخیر قیمت گذاری دولت نیز قرار شده است سالانه 5 درصد تعرفه واردات خودرو کاهش یابد که اگر این دو مصوبه را در نظر بگیریم در سال 92 تعرفه واردات خودرو 40 درصد خواهد بود. غضنفری خاطر نشان کرد: البته دولت این اختیار را دارد که اگر رئیس جمهوری خواستار کاهش درصد بیشتری برای تعرفه واردات خودرو شود ، این کار عملیاتی شود. وی همچنین در باره اعلام قیمت ها از سوی خودروسازان گفت : دیروز جلسه بسیار خوبی با رئیس شورای رقابت در وزارت صنعت تشکیل شد تا به تصمیم کارشناسی در باره خودرو و قیمت آن برسیم. وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: قرار است گروه کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان برای دادن اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده های خودروسازان به شورای رقابت معرفی شود تا تجزیه و تحلیل لازم را بر روی قیمت خودروسازان انجام دهند.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (28th February 2013)

  3. #5212


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    برنامه کوتاه و میان مدت خودروسازان برای عرضه در بازار

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور کسب و کار در باره برنامه های تولیدی خودروسازان تصریح کرد: با خودرو سازان تفاهم کرده ایم یک برنامه فوری برای بازار شب عید و پایان سال بدهند. سید مسعود موحدی درحاشیه جلسه تبادل نظر انجمنهای علمی صنعتی و صنفی با وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت : این برنامه به معاونت امور صنایع و اقتصادی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه شده است و برنامه های دیگری هم به صورت 3 ماهه ، 6 ماهه و نیز یکساله خواسته ایم که آن را هم تا پایان این هفته ارائه می دهند. وی گفت : خودرو سازان عرضه هایی را برای کنترل بازار تعهد کرده و کمیته ای برای تجدید نظر در قیمت خودروها تشکیل داده اند و قرار است گزارش آن را تا دو روز آینده به وزارت صنعت ، معدن و تجارت ارائه دهند. موحدی افزود: کالاهای مورد نیار مردم برای شب در زمینه کالاهای اساسی کاملا تامین شده است و شرایط بازار را هم کنترل می کنیم و برنامه های مفصلی با اصناف و بخشهای تولید داشته ایم و هماهنگی های زیادی انجام شده و نمایشگاههایی در جریان است و بازار فعال و پویاست. قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: ذخایر به تدریج وارد بازار می شود و گاهی شرایطی روانی باعث تاثیر گذاری بر قیمت ها می شود.

  4. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (28th February 2013)

  5. #5213


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    توسط شورای رقابت صورت می گیرد
    اعلام قیمت جدید خودرو تا 2 هفته آینده
    پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: خودروسازان مستندات لازم را در مورد 5 مدل انواع خودرو را به شورای رقابت تقدیم کردند که این شورا ظرف یکی دو هفته آینده بررسی و قیمت‌ها را اعلام خواهند کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جلسه بسیار مناسبی با رئیس شورای رقابت در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد تا بتوان به تصمیمی کارشناسی در خصوص موضوعات مرتبط با خودرو و قیمت آن برسیم، اعلام کرد: خودروسازان مستندات لازم را در مورد 5 مدل انواع خودرو را به شورای رقابت تقدیم کردند که این شورا ظرف یکی دو هفته آینده بررسی و قیمت‌ها را اعلام خواهند کرد.
    مهدی غضنفری در حاشیه همایش حمایت از حقوق مصرف کننده در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام آنالیز قیمتی از سوی خودروسازان گفت: روز گذشته جلسه بسیار مناسبی با رئیس شورای رقابت در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد تا بتوان به تصمیمی کارشناسی در خصوص موضوعات مرتبط با خودرو و قیمت آن برسیم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش مهر افزود: تیم کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان به شورای رقابت معرفی شدند تا بتوانند تجزیه و تحلیل لازم را بر روی آنالیز قیمتی ارائه شده از سوی خودروسازان صورت دهند.
    وی تصریح کرد: همچنین خودروسازان نیز مستندات لازم را در مورد 5 مدل انواع خودرو را به شورای رقابت تقدیم کردند که شورای رقابت ظرف یکی دو هفته آینده بررسی و قیمتها را اعلام خواهند کرد.
    غضنفری ادامه داد: مستندات خودروسازان به نحوی بود که اجزای قیمت تمام شده خودرو را ارائه می کرد که این آنالیز نشانگر این است که چه کالاهایی در هر خودرو استفاده شده و چه تعداد از قطعات ناشی از تغییر نرخ ارز و چه تعداد از قطعات ناشی از نرخ تورم تغییر کرده است.
    وی در پاسخ به این سئوال مهر که آنالیز تنها 5 مدل از خودروها اعلام شده است اظهار داشت: این مستندات که از سوی خودروسازان هم به سازمان حمایت و هم به شورای رقابت ارائه شده در حال بررسی است ضمن اینکه خودروسازان در مورد تمامی انواع خودرو قرار شد اطلاعات لازم را به شورای رقابت و سازمان حمایت ارائه دهند.
    وی همچنین در ادامه در خصوص امکان کاهش تعرفه خودرو خاطر نشان کرد: بعد از اینکه قرار شد گمرک محاسبه عوارض گمرکی یا تعرفه را با نرخ مبادلاتی انجام دهد تیم اقتصادی دولت تعرفه ها را به نصف کاهش داد و بنابراین تعرفه خودرو به 45 درصد تقلیل یافت.
    غضنفری ادامه داد: همچنین در مصوبه اخیر قیمت گذاری دولت نیز در یک بند مقرر شده سالانه 5 درصد تعرفه واردات خودرو کاهش یابد که اگر این دو مصوبه را در نظر بگیریم در سال 92 تعرفه واردات خودرو 40 درصد خواهد بود.
    غضنفری در پاسخ به این سئوال که آیا امسال بازنگری در تعرفه واردات خودرو در کمیسیون ماده یک منتفی است؟ خاطر نشان کرد: با توجه به وجود این دو مصوبه به نظر می رسد کاهش تعرفه خودرو به میزان 5 درصد از سال آینده ملاک عمل قرار گیرد؛ اگر چه دولت این اختیار را دارد که اگر رئیس جمهور خواستار کاهش درصد بیشتری برای تعرفه واردات خودرو بود، این کار عملیاتی شود.
    این عضو کابینه دهم در مورد قیمت گذاری سایر کالاها و سپردن آن به شورای رقابت خاطر نشان کرد: قرار شد وزارت صنعت، معدن و تجارت کار اولیه قیمت‌گذاری با شورای رقابت را در مورد خودرو صورت دهد اما سال آینده در مورد سایر کالاها نیز ممکن است شورای رقابت همکاری بیشتری با سازمان حمایت داشته باشد.
    وی در خصوص وضعیت حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز خاطر نشان کرد: اصناف باید مراقب عرضه مستمر کالاهای کیفی و رعایت قیمت های مصوب باشند؛ اگرچه ممکن است موضوع تورم و نوسانات نرخ ارز آثار مستقیم و غیر مستقیمی را در روند توزیع و قیمت کالا داشته باشد اما باید جانب حمایت از حقوق مصرف کننده همواره رعایت شد.
    وی خاطر نشان کرد: در مجموع احساس می شود موقعیت مورد انتظار برای حمایت از مصرف کننده به دست نیامده و کنترل قیمتهای مد نظر سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی فراهم نشد.
    غضنفری خاطر نشان کرد: البته دولت تلاش دارد در حوزه اقتصاد خرد و کلان کنترل نقدینگی و تورم را به نفع مصرف کنندگان و تولید کنندگان صورت دهد.
    خودرو تا سه هفته دیگر ارزان می شود
    رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: قیمت خودرو تا دو الی سه هفته آینده نهایی می شود.
    سید جواد تقوی رئیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: وزیر صنعت معدن تجارت دستورات لازم برای خودروسازان جهت بازنگری قیمت خودرو را به کمیته کارشناسی که با حضور خودروسازان تشکیل می شود، صادر کرده است.
    وی افزود: آنالیز بررسی این قیمت ها ظرف 2 الی 3 هفته آینده نهایی شده و براین اساس قیمت خودرو کاهش می یابد.

  6. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (28th February 2013)

  7. #5214


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge

    از کیلویی 11 هزار و 800 تا کیلویی 88 هزار تومان
    در ایران خودرو کیلویی چند به دست مشتریان می‌رسد؟

    پرشین خودرو: «خودرو کیلویی چند؟» این پرسش محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور بود از خودروسازان؛ پرسشی که اگرچه از سر مزاح بود، اما در این چند روز اخیر رنگ و بویی جدی به خود گرفته و حالا شاید شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که واقعا «خودرو» در ایران کیلویی چند به دست مشتریان می‌رسد؟
    به گزارش «پرشین خودرو»، حال اما با نگاهی به «وزن» و «نرخ کارخانه‌ای» خودروهای داخلی، مشخص می‌شود هر کیلو خودرو در کشور قیمتی بین حدودا 12 تا 88 هزار تومان دارد. بر این اساس، ارزان‌ترین خودروی داخلی بر حسب «کیلو»، وانت پیکان است و نیسان تیانا نیز گران‌ترین به حساب می‌آید.
    پراید کیلویی 20 هزار تومان، پژو 206 کیلویی 41 هزار و 500
    پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور، در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی خود از خودروسازان خواست تا بگویند «خودرو کیلویی چند» برای آنها از آب در می‌آید، شاید برای خیلی‌ها جالب باشد که بدانند واقعا خودرو در ایران کیلویی چند است.
    اگرچه احمدی‌نژاد بیشتر از سر مزاح، این جمله را گفت و قیمت خودرو بر اساس «وزن» تعیین نمی‌شود، اما حالا که او این پرسش را در برنامه‌ای زنده مطرح کرده، پاسخ دادن به آن شاید خالی از لطف نباشد.
    به هر حال این روزها قیمت خودرو به نقل هر محفلی تبدیل شده و اس ام اس‌های زیادی نیز در مورد گرانی خودروها بین مردم رد و بدل می‌شود و حالا که احمدی‌نژاد پرسیده «خودرو کیلویی چند؟»، خیلی‌ها می‌خواهند بدانند «خودرو» واقعا کیلویی چند به دست آنها می‌رسد؟
    این طور حداقل می‌توانند مقایسه‌ای داشته باشند بین قیمت خودرو و برخی کالاهای اساسی و غیر اساسی مانند «گوشت» و «پسته» و آنگاه حساب دست شان می‌آید که به لحاظ وزنی، چه تفاوتی بین قیمت «خودرو» و سایر کالاها در بازار کشور است.
    اما به سراغ «وزن» و «قیمت» خودروهای داخلی برویم و ببینیم در نهایت نرخ آنها به «کیلو» چقدر از آب در می‌آید.
    در بین خودروهای داخلی سنگین‌ترین وزن را «سوزوکی گرند ویتارا» دارد که یک هزار و 552 کیلوگرم سنگینی آن است و «پراید» نیز با وزنی 900 کیلوگرمی، سبک‌ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌رود.
    با این حساب، ویتارا که در سایت خراسان ایران خودرو مونتاژ می‌شود و نرخ کارخانه‌ای آن 130 میلیون تومان است، کیلویی حدودا 84 هزار تومان به دست مشتریان می‌رسد.
    البته ویتارا به لحاظ «کیلویی» گران‌ترین خودرو داخلی نیست و این لقب را باید به «نیسان تیانا» داد، خودرویی که یک هزار و 533 کیلوگرم وزن دارد. با این حساب، تیانای 135 میلیونی پارس خودرو، کیلویی 88 هزار تومان به فروش می‌رسد؛ بنابراین گران‌ترین خودرو تولید داخل به شمار می‌رود.
    همچنین لقب ارزان‌ترین خودرو داخلی را نیز باید به «وانت پیکان» بدهیم، محصولی که 960 کیلوگرم وزن دارد و با توجه به قیمت 11 میلیون و 300 هزار تومانی‌اش حدودا کیلویی 11 هزار و 800 تومان به دست مشتریان می‌رسد.
    اما سری به پراید بزنیم، خودرویی که احمدی‌نژاد مخصوصا دست روی آن گذاشت و از خودروسازان خواست بگویند کیلویی چند از آب در می‌آید.
    پراید با توجه به وزن 900 کیلویی و قیمت 17 میلیون و 800 هزار تومانی‌اش، کیلویی حدودا 19 هزار و 800 تومان عرضه می‌شود تا پس از «وانت پیکان» ارزان‌ترین خودرو تولید داخل به لحاظ «وزنی» باشد. با این اوصاف، یک کیلو پراید با قیمت حدودا سه کیلو مرغ برابری می‌کند.
    پس از «پراید»، «تیبا» را که سومین خودرو ملی کشور محسوب می‌شود، باید به لحاظ «وزنی» ارزان‌ترین خودرو داخلی دانست. تیبا که یک هزار و 13 کیلوگرم وزن دارد و 19 میلیون و 790 هزار تومان قیمت نمایندگی آن است، کیلویی حدودا 20 هزار تومان عرضه می‌شود.
    به گزارش دنیای اقتصاد، سمند نیز که یک هزار و 220 کیلوگرم وزن دارد و ایران خودرو قیمت رسمی مدل LX آن را 27 میلیون و 500 هزار تومان تعیین کرده است، دیگر خودرو ارزان داخلی به لحاظ «وزنی» محسوب می‌شود.
    سمند که اولین خودرو ملی کشور به حساب می‌آید، با توجه به وزن و قیمت فعلی‌اش، کیلویی 22 هزار و 600 تومان عرضه می‌شود.
    پشت سر سمند، با پژو 405 روبه‌رو می‌شویم، خودرویی که یک هزار و 100 کیلوگرم وزن دارد و قیمت آن در نمایندگی‌ها 26 میلیون تومان است. این خودرو که یکی از قدیمی‌های جاده مخصوص به شمار می‌رود، با توجه به وزن و قیمت خود، کیلویی 23 هزار و 700 تومان از آب در می‌آید.
    اما دیگر خودرو ارزان کشور به لحاظ «وزنی» را باید «رانا» بدانیم. رانا که دومین خودرو ملی کشور به حساب می‌آید، یک هزار و 104 کیلوگرم وزن دارد و نرخ کارخانه‌ای آن 32 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده؛ بنابراین رانا کیلویی 29 هزار و 500 تومان به دست مشتریان می‌رسد.
    از رانا که بگذریم، به «تندر - 90» می‌رسیم، خودرویی که قیمت یک کیلو از آن با قیمت یک کیلو گوشت تقریبا برابری می‌کند. تندر - 90 وزنی معادل یک هزار و 115 کیلوگرم دارد و خودروسازان قیمت آن را 36 میلیون تومان در مدل E2 تعیین کرده‌اند و با این حساب، تندر کیلویی حدودا 32 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.
    این خودرو البته مدلی به نام E1 نیز دارد که نرخ کارخانه‌ای آن 32 میلیون و 500 هزار تومان است و با این اوصاف، E1 کیلویی حدودا 29 هزار تومان از آب در می‌آید.
    اما به سراغ پژو «پارس»، دیگر خودرو ارزان داخلی به لحاظ «وزنی» برویم. پارس که مدل اتومات آن 40 میلیون تومان تعیین شده، یک هزار و 215 کیلوگرم وزن دارد؛ بنابراین با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود که این خودرو کیلویی حدودا 33 هزار تومان به دست مشتریان می‌رسد.
    پس از پارس، باید «پژو 206 صندوقدار» را دیگر خودرو ارزان تولید داخل به لحاظ «قیمت وزنی» بدانیم. این محصول یک هزار و 190 کیلوگرم وزن دارد و 43 میلیون تومان در نمایندگی‌های ایران خودرو قیمت‌گذاری شده است؛ بنابراین کیلویی حدودا 36 هزار و 500 تومان به دست مشتریان می‌رسد.
    همچنین پژو 207 اتومات را که وزنی برابر با یک هزار و 54 کیلوگرم دارد و 42 میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، باید نهمین خودرو داخلی به لحاظ «قیمت وزنی» دانست. این محصول با توجه به مشخصات وزن و قیمت خود، کیلویی حدودا 40 میلیون و 500 هزار تومان روانه بازار می‌شود.
    اما «مدل‌هاچ بک پژو 206» را نیز باید در رده دهم جدول «قیمت وزنی» خودروهای تولید داخل قرار بدهیم. این خودرو یک هزار و 25 کیلوگرم وزن دارد و 42 میلیون و 500 هزار تومان در نمایندگی‌های ایران خودرو به فروش می‌رسد؛ بنابراین قیمت آن به کیلو می‌شود حدودا 41 هزار و 500 تومان.
    اگر قیمت پسته را در فروشگاه‌های بهاره، در نظر بگیریم، قیمت یک کیلو پژو 206‌هاچ بک با یک کیلو پسته برابری می‌کند.
    از 206 که بگذریم، به «مگان» می‌رسیم، خودرویی که یک هزار و 370 کیلوگرم وزن دارد و پارس خودرویی‌ها قیمت آن را در نمایندگی‌های خود حدود 75 میلیون تومان تعیین کرده‌اند. با این حساب، مگان حدودا کیلویی 55 هزار تومان به دست مشتریان می‌رسد.
    همچنین «ماکسیما» که یک هزار و 430 کیلوگرم وزن آن است و قیمتی برابر با 105 میلیون تومان در نمایندگی‌ها دارد، کیلویی حدودا 73 هزار و 500 تومان به بازار عرضه می‌شود. با این حساب، «ماکسیما» را باید پس از «تیانا» و «ویتارا» سومین خودرو گران‌قیمت داخلی به لحاظ «وزنی» دانست.

  8. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    sajadnasirpor  (28th February 2013),taher550 (3rd March 2013)

  9. #5215


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge

    در دی ماه امسال
    کدام وانت بیشترین تنزل کیفیت را داشت؟

    پرشین خودرو: در دی ماه امسال وانت مزدا تک کابین گروه بهمن به عنوان باکیفیت ترین و وانت پیکان به عنوان بی کیفیت ترین وانت تولید داخل انتخاب شدند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، تولید انواع وانت طی دی ماه سال جاری در مقایسه با ماه قبل 1.2 درصد کاهش داشته که توقف تولید خودروهای وانت کاپرا و وانت نیسان Z۲۴i بیشترین تاثیر را در این افت تولید داشته است.
    در این ماه شاهد افزایش قابل توجه تولید خودروهای وانت نیسان CNG و وانت مزدا دو کابین بودیم. اما با وجود کاهش تولید در گروه وانت، ارزشیابی این خودروها طی دی ماه سال جاری دارای رشد 6.29 درصدی بوده بطوریکه از ۵ مدل خودروی ارزشیابی شده ۲ مدل در سطح کیفی خوب و ۳ مدل نیز در سطح کیفی قابل قبول قرار گرفتند.
    در نمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی گروه وانت را نسبت به ماه قبل مشاهده می‌کنیم، بطوریکه وانت مزدا تک کابین بیشترین درصد بهبود و وانت مزدا دو کابین هم بیشترین درصد تنزل را داشته‌اند.
    در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروی وانت پیکان بیشترین نمره منفی را کسب کرد. از طرفی شاهد تنزل 6.4 درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تأثیر در این روند مربوط به وانت مزدا تک کابین است.
    در بخش تزئینات و مونتاژی شاهد بهبودی ۲.۲ درصدی هستیم که عمدتاً مربوط به روند رو به رشد خودروی وانت مزدا تک کابین است. ضمناً خودروی وانت مزدا دو کابین بیشترین نمره منفی را در این بخش کسب کرد.
    در بخش بدنه نیز خودروی وانت مزدا دو کابین بیشترین نمره منفی را کسب کرد، بطوریکه از ارتقا کیفی 6.5 درصدی نمره منفی نسبت به ماه قبل برخوردار هستیم که بیشترین تأثیر در این روند مربوط به خودروی وانت مزدا دو کابین است.
    در بخش رنگ در ماه جاری خودروی وانت پیکان بیشترین نمره منفی را به خود اختصاص داد، همچنین شاهد افت 2.22 درصدی نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تأثیر مربوط به افزایش قابل توجه نمره رنگ خودروی وانت مزدا دو کابین است.
    در بخش ایرادات مهم و اساسی کاهش 9.22 درصدی را شاهد هستیم که خودروهای گروه بهمن یعنی وانت مزدا تک کابین و وانت مزدا دو کابین بیشترین تأثیر را داشته‌اند. میانگین نمره منفی خودروهای گروه وانت دارای بهبود 8.1 درصدی بوده که خودروی وانت مزدا تک کابین تأثیر به سزایی در این امر داشته است.

  10. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aliscan (1st March 2013),sajadnasirpor  (2nd March 2013)

  11. #5216


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    مخالفت انجمن قطعه سازان البرز با کاهش قیمت خودرو

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، رئیس انجمن قطعه سازان خودرو کرج گفت : کاهش قیمت خودرو ، به ضرر خوردو ساز و قطعه ساز است . فراهانی در نشست خبری که از سوی انجمن قطعه سازان خوردوی استان البرز مبنی برکاهش قیمت خودرو برگزار شد گفت : افزایش نقدینگی و قیمت دلار از عوامل بحران خودرو درکشور است . وی با اشاره به تولید 80 درصد قطعات مورد نیاز صنایع خوردویی درکشور گفت : با بحران به وجود آمده ، تولید امسال خودرو سازان به 42 تا 43 درصد کاهش یافته است در حالی که قرار بود پارسال بیش از 3 میلیون خوردو وارد بازار شود و با وجود مشکلات پیش آمده ، قطعا بسیاری از عوارض آن روی سر قطعه سازان خراب می شود . وی با اشاره به اینکه خودرو سازان هیچ پرداختی به قطعه سازان داخلی نداشته اند افزود : قطعه سازان به بانک ها ، کارگران ، دولت و اداره مالیات بدهکار هستند و این در حالی است که مخارج دو برابر شدن ارز را نیز باید بپردازند . رئیس انجمن قطعه سازان خودرو با اشاره به سردرگمی خوردو سازان و قطعه سازان در آشفته بازار خوردو گفت :80 درصد موارد اولیه قطعه سازان از جمله مواد پتروشیمی ، فلزات ، انرژی و غیره در دست دولت است که آن را با قیمت آزاد به قطعه سازان می فروشد ، در حالی که قطعه سازان باید قطعات تولیدی خود را با قیمت کمتر از هزینه تولید به خوردو ساز بدهند . دبیرانجمن قطعه سازان استان البرز افزود : بحران صنعت خودرو از یکسال پیش شروع شده و تا قبل از بروز بحران ، خوردو سازان روزانه 6 هزار خودرو تولید می کردند ، اما حالا تولید به کمتر از نصف رسیده است . طباطبایی با بیان اینکه تا قبل از بحران جایگاه تولید خودروی ایران رتبه12 جهان و اول خاورمیانه بود گفت : در فرایند تولید خودرو ، قطعه سازان هیچ نقشی ندارند . وی اضافه کرد : خودروی گران به ضرر ماست ، اما باید دید چه کسی خودرو را گران کرده است ، بیایند موضوع را کارشناسی و علت را پیدا کنند . محبی یکی از قطعه سازان استان البرز نیز با اشاره به محاسبه کیلویی قیمت خودرو گفت : اگر قیمت خودرو را کیلویی حساب کنیم ، قیمت خودرو افزایش نداشته و گران نشده است ، این پول ملی ماست که تا یک سوم ، ارزش خود را از دست داده . وی با اشاره به ورود نقدینگی به جامعه همزمان با هدفمندی یارانه ها گفت : قرار بود 30 درصد از یارانه ها به بخش صنعت اختصاص داده شود که نه نتها اتفاقی نیفتاد ، بلکه نقدینگی20 برابر به جامعه تزریق شد . وی با بیان وابستگی دو میلیون و نیم شغل به صنعت خودرو گفت : مدیران دولتی مقصر بلایی هستند که به سر صنعت خودرو آمده است و رئیس جمهور باید عاملان گرانی خودرو را شناسایی و معرفی کند .

  12. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (2nd March 2013)

  13. #5217


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    قيمت هاي جديد خودروسازها هفته آينده اعلام مي شود


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت :‌ قیمت های جدید خودرو سازان که امیدواریم کاهشی باشد تا هفته آینده اعلام می شود. جواد تقوی درباره تجدیدنظر در قیمت خودرو گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این زمینه دستور لازم را به سازمان حمایت و خودروسازان داده است. وی افزود :‌ کمیته ای کارشناسی در حوزه خودروسازان شکل گرفته و در دو روز اخیر کاملا فعال بوده است. تقوی درباره زمان اعلام نتایج کمیته کار کارشناسی قیمت خودرو گفت:‌ نتایج بزودی اعلام می‌شود.

  14. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aliscan (1st March 2013),sajadnasirpor  (2nd March 2013)

  15. #5218


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    شما چه نظری داری؟
    پیکان جدید بیاید یا نیاید؟+تصاویر
    پرشین خودرو: افزایش ناگهانی قیمت خودرو، اذهان عمومی را یاد خودرویی انداخته است که در هر شرایطی قیمتش ثابت بود. چندی است در گوشه و کنار شایعات بازگشت مجدد پیکان شنیده می‌شود. آیا گاو شیرده ایران‌خودرو دوباره باز می‌گردد؟
    به گزارش «پرشین خودرو»، تقریباً 8 سال از زمانی که تولید پیکان متوقف شد می‌گذرد. به عقیده بسیاری مشکلات عمیق مالی ایران‌خودرو از همان ایام شروع شد و از همان ایام پراید، پراید شد.
    پیکان از همه نظر سود داشت. چه از نظر مواد اولیه، تکنولوژی ساخت و حتی از نظر رضایت مشتری. تعمیرات آن ساده بود تامین قطعاتش ارزان تمام می‌شد. شاید به خاطر همه این برتری‌ها بود که به آن لقب «گاو شیرده» ایران‌خودرو را داده بودند.
    بعد از خداحافظی گاو فربه، اسب جدیدی زیر عنان رفت که نتوانست زیر شلاق‌های صاحبش آنطور که می‌خواهد چهار نعل بدود. اینکه پیکان چرا رفت، بحثی خارج از گفتمان این روزها است.
    به گزارش بازار خبر، این روزها که ارزان‌ترین خودروی بازار داخل 16 میلیون و 500 هزار تومان (پراید 123 SL) خرید و فروش می‌شود، این روزها که شاخص تورم عدد عجیبی را نشان می‌دهد، این روزها که خرید یومیه اقشار متوسط جامعه تبدیل به یکی از دغدغه‌های آنها شده و این روزها که تولید روزها تاریکی را پشت سر می‌گذارد، آیا نیاز به بازگشت پیکان است؟
    نظر موافقان
    چندی است خودرو دیگر یک کالای لوکس محسوب نمی‌شود. افزایش جمعیت و رشد شهرنشینی، نیاز به یک وسیله نقلیه هر چند ساده که قابلیت انتقال فرد از نقطه A به B را داشته باشد را مطرح می‌کند.
    چهار چرخ و یک فرمان. طبیعی است که تولید ارزان یک کالا، افت کیفیت و حذف آپشن‌های آن را نیز در پی دارد. مشتری امروزی می‌تواند انتخاب کند که آنچه می‌خرد با بودجه‌اش هم‌خوانی دارد یا خیر. این در حالی است که پیکان در زمان خودش در ایامی که مشتری‌اش به وفور بود هم آنچنان با امکانات نبود.
    از سویی دیگر افتتاح خط تولیدی هم‌چون پیکان با همان ارزش ریالی می‌تواند بازار را از این حباب بی‌معنای قیمت‌گذاری نجات دهد. سرمایه‌های خرد سرگردان هم می‌‌تواند در این حوزه جمع شود تا علاوه بر اشتغال‌زایی، مالکیت خودرو را نیز برای سطح بیشتری از متقاضیان به همراه بیاورد.
    نظر مخالفان
    تولید پیکان حتی در اواسط دهه 80 شمسی نیز 30 سال عقب‌تر از فناوری روز اولش بود. آمریکا و اروپا همان 30 سال قبل به فکر بهنیه‌سازی مصرف سوخت افتادند. وقتی مردم قطره قطره بنزین را با سلام و صلوات می‌گیرند و مصرف می‌کنند و وقتی آلودگی هوا هزینه‌های میلیاردی برای وزارت بهداشت، بیمارستان‌ها و بیمه‌ها به ارمغان می‌‌آورد، بازگشت پیکان چه مفهومی دارد؟
    از آنجایی که ارزان‌سازی بر خلاف تصور، روندی هزینه‌زا و با تحقیقات گسترده است و با در نظر گرفتن این نکته که خودروسازان فعلاً با کاهش شدید نقدینگی روبه‌رو هستند،‌ سرمایه‌گذاری روی خودرویی ارزان مانند پیکان توجیح عقلی و اقتصادی ندارد.
    ایمنی پراید بارها و بارها از سوی نشریات خودرویی داخل، موسسات استاندارد و شهادت مردم با انتقادات فراوانی روبه‌رو شده است. ساخت چیزی ارزان‌تر از پراید، آیا ایمنی فاجعه‌باری به همراه نخواهد داشت؟
    نظر مردم
    مخاطبان با انتشار یک تصویر کامپیوتری Render درباره بازگشت پیکان نظرات متفاوتی داده‌اند که به این شرح است:
    محمد
    اگر قیمتش ارزان باشه خوب و کار مردم راه میاندازه خدا قوت بده بچه‌های ایران خودرو را
    رضا
    شرم آوره!!!!!!!!!
    مصطفی
    به شرطی که لاستیکاش مارشال دور سفید باشه و یه بوق بنزی
    cheako kurdistani
    اگه شایعه نباشه که داره درست میشه خیلی طراحیش جالبه.میشه بگین کی به بازار میاد؟
    حمید
    آئرو دینامیکش اصلا رعایت نشده، اگه پهن تر بود بهتر می شد.
    ناشناس
    خوبه...ولی نه برای الان.این کار رو باید 15 سال پیش میکردند
    سید حمید رضا موسوی
    خیلی عالیه اگه قیمتش هم زیر 10 باشه استقبال گرمی ازش میشه. دست سازندش درد نکنه چیز اسی هست
    موسوی
    تو را به خدا بیاد بازار از شر پراید خلاص شیم
    کیوان
    اگر تو شبکه اش موندید بزن شبکه تهران
    مازو
    برای خیلی از مردم ما که نمی تونند ماشینهای از رده خارج تولید داخل را با قیمتهای نجومی وگزاف بخرند ورود این پیکان البته با شرایط: 1 - قیمت مناسب 2- موتور تقویت شده وکم مصرف -3 -طراحی آپشنهای جدید 4- پایه گاز سوز بودن5- تقویت بدنه وداشتن امنیت سرنشین 6- ترمز ABS 7- داشتن یک طراحی زیبا در بدنه -8 کاهش صدای ورودی بیرون به داخل خودرو وبی صدا کردن خودرو 9- طراحی صندلی های جدید برای راحتی وآسایش بیشتر سرنشینان - ا10 استفاده از مواد وقطعات با کیفیت وبا دوام در ساخت در شأن یک خودرو ساز ملی * در این صورت قطعا" مردم از این پیکان جدید استقبال گرمی خواهند کرد.
    شایان ومیلاد
    آشغال پاره است برای ایران خودرو خیلی متاسفم خیلی..اااااااااااا
    سامورا
    خدایی ایران خودرو تو بزک کردن ماشین ها حرف نداره. به این مهندسان ایران خودرو هشدار میدم خودشونو قایم کنن نکنه ترورشون کنن با این مغز متفکر
    ناشناس
    خیلی عالی بود کلی خندیدیم
    احمد
    اتفاقا خیلی هم خوبه والا از پراید که قشنگترم هست



    Click here to enlarge

    Click here to enlarge





  16. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (2nd March 2013)

  17. #5219


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    توسط شورای رقابت صورت می گیرد
    اعلام قیمت جدید خودرو تا 2 هفته آینده
    پرشین خودرو: وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: خودروسازان مستندات لازم را در مورد 5 مدل انواع خودرو را به شورای رقابت تقدیم کردند که این شورا ظرف یکی دو هفته آینده بررسی و قیمت‌ها را اعلام خواهند کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جلسه بسیار مناسبی با رئیس شورای رقابت در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد تا بتوان به تصمیمی کارشناسی در خصوص موضوعات مرتبط با خودرو و قیمت آن برسیم، اعلام کرد: خودروسازان مستندات لازم را در مورد 5 مدل انواع خودرو را به شورای رقابت تقدیم کردند که این شورا ظرف یکی دو هفته آینده بررسی و قیمت‌ها را اعلام خواهند کرد.
    مهدی غضنفری در حاشیه همایش حمایت از حقوق مصرف کننده در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام آنالیز قیمتی از سوی خودروسازان گفت: روز گذشته جلسه بسیار مناسبی با رئیس شورای رقابت در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد تا بتوان به تصمیمی کارشناسی در خصوص موضوعات مرتبط با خودرو و قیمت آن برسیم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش مهر افزود: تیم کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان به شورای رقابت معرفی شدند تا بتوانند تجزیه و تحلیل لازم را بر روی آنالیز قیمتی ارائه شده از سوی خودروسازان صورت دهند.
    وی تصریح کرد: همچنین خودروسازان نیز مستندات لازم را در مورد 5 مدل انواع خودرو را به شورای رقابت تقدیم کردند که شورای رقابت ظرف یکی دو هفته آینده بررسی و قیمتها را اعلام خواهند کرد.
    غضنفری ادامه داد: مستندات خودروسازان به نحوی بود که اجزای قیمت تمام شده خودرو را ارائه می کرد که این آنالیز نشانگر این است که چه کالاهایی در هر خودرو استفاده شده و چه تعداد از قطعات ناشی از تغییر نرخ ارز و چه تعداد از قطعات ناشی از نرخ تورم تغییر کرده است.
    وی در پاسخ به این سئوال مهر که آنالیز تنها 5 مدل از خودروها اعلام شده است اظهار داشت: این مستندات که از سوی خودروسازان هم به سازمان حمایت و هم به شورای رقابت ارائه شده در حال بررسی است ضمن اینکه خودروسازان در مورد تمامی انواع خودرو قرار شد اطلاعات لازم را به شورای رقابت و سازمان حمایت ارائه دهند.
    وی همچنین در ادامه در خصوص امکان کاهش تعرفه خودرو خاطر نشان کرد: بعد از اینکه قرار شد گمرک محاسبه عوارض گمرکی یا تعرفه را با نرخ مبادلاتی انجام دهد تیم اقتصادی دولت تعرفه ها را به نصف کاهش داد و بنابراین تعرفه خودرو به 45 درصد تقلیل یافت.
    غضنفری ادامه داد: همچنین در مصوبه اخیر قیمت گذاری دولت نیز در یک بند مقرر شده سالانه 5 درصد تعرفه واردات خودرو کاهش یابد که اگر این دو مصوبه را در نظر بگیریم در سال 92 تعرفه واردات خودرو 40 درصد خواهد بود.
    غضنفری در پاسخ به این سئوال که آیا امسال بازنگری در تعرفه واردات خودرو در کمیسیون ماده یک منتفی است؟ خاطر نشان کرد: با توجه به وجود این دو مصوبه به نظر می رسد کاهش تعرفه خودرو به میزان 5 درصد از سال آینده ملاک عمل قرار گیرد؛ اگر چه دولت این اختیار را دارد که اگر رئیس جمهور خواستار کاهش درصد بیشتری برای تعرفه واردات خودرو بود، این کار عملیاتی شود.
    این عضو کابینه دهم در مورد قیمت گذاری سایر کالاها و سپردن آن به شورای رقابت خاطر نشان کرد: قرار شد وزارت صنعت، معدن و تجارت کار اولیه قیمت‌گذاری با شورای رقابت را در مورد خودرو صورت دهد اما سال آینده در مورد سایر کالاها نیز ممکن است شورای رقابت همکاری بیشتری با سازمان حمایت داشته باشد.
    وی در خصوص وضعیت حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز خاطر نشان کرد: اصناف باید مراقب عرضه مستمر کالاهای کیفی و رعایت قیمت های مصوب باشند؛ اگرچه ممکن است موضوع تورم و نوسانات نرخ ارز آثار مستقیم و غیر مستقیمی را در روند توزیع و قیمت کالا داشته باشد اما باید جانب حمایت از حقوق مصرف کننده همواره رعایت شد.
    وی خاطر نشان کرد: در مجموع احساس می شود موقعیت مورد انتظار برای حمایت از مصرف کننده به دست نیامده و کنترل قیمتهای مد نظر سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی فراهم نشد.
    غضنفری خاطر نشان کرد: البته دولت تلاش دارد در حوزه اقتصاد خرد و کلان کنترل نقدینگی و تورم را به نفع مصرف کنندگان و تولید کنندگان صورت دهد.
    خودرو تا سه هفته دیگر ارزان می شود
    رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: قیمت خودرو تا دو الی سه هفته آینده نهایی می شود.
    سید جواد تقوی رئیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: وزیر صنعت معدن تجارت دستورات لازم برای خودروسازان جهت بازنگری قیمت خودرو را به کمیته کارشناسی که با حضور خودروسازان تشکیل می شود، صادر کرده است.
    وی افزود: آنالیز بررسی این قیمت ها ظرف 2 الی 3 هفته آینده نهایی شده و براین اساس قیمت خودرو کاهش می یابد.

  18. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (2nd March 2013)

  19. #5220


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    درجلسه هيات مديره ايران خودرو چه گذشت ؟


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو اعلام کرد: در جلسه اخير هيات مديره،براي توليد 550هزار دستگاه خودرو در سال آينده تصميم گيري شد که در صورت تحقق شاهد افزايش 20 تا 25درصدي توليد سال آينده ايران خودرو نسبت به سال جاري خواهيم بود. مهندس جواد نجم الدين درخصوص تصميمات جلسه هيات مديره گروه صنعتي ايران خودرو که با حضور تمامي اعضا برگزار شد، گفت : در اين جلسه بودجه عملياتي سال آينده گروه صنعتي ايران خودرو به تصويب هيات مديره رسيد تا براساس آن زمينه تحقق توليد برنامه ريزي شده در سال 92 فراهم آيد. وي افزود: در اين جلسه روند فعاليت گروه صنعتي ايران خودرو در زمينه هاي مختلف مانند توليد، فروش و ... و تطابق آنها با برنامه ها و اهداف از پيش تعيين شده نيز بررسي و تصميمات خاصي دراين زمينه اخذگرديد. مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو ادامه داد: بحث ديگري که در اين جلسه مطرح شد اين بود که با توجه به شرايط حال حاضر در صنعت خودرو توليد در ايران خودرو با شدت و قوت ادامه يافته تا امکان افزايش عرضه به ويژه در خصوص خودروهايي که تعهدات انجام نشده اي براي آنها وجود دارد، فراهم آيد. وي همچنين با اشاره به مباحث مطرح شده روزهاي اخير در حوزه صنعت خودرو اظهار کرد: کاهش قيمت بايدبا کم شدن قيمت تمام شده محصول صورت پذيرد که اين موضوع نيز از عوامل و پارامترهاي مختلف نظير قيمت ارز، هزينه هاي عملياتي، بهاي مواد اوليه و قطعات و .... تاثير مي پذيرد. مهندس نجم الدين تاکيد کرد : سياست و برنامه هيات مديره گروه صنعتي ايران خودرو بر اين است تا با مديريت هزينه هاي موجود امکان کاهش قيمت محصولات فراهم آيد. وي افزود:اعضاي هيات مديره در اين جلسه ضمن تقدير از برنامه ريزي هاي صورت پذيرفته براي عبور از بحران فعلي ، بر کاهش قيمت محصولات ايران خودرو با افزايش بهره وري تاکيد کردند. وي با اشاره به محدوديت هاي ارزي، صادرات را تنها راه تنفس صنعت خودرو دانست و گفت: در سال آينده با كمك منابع ارزي حاصل از صادرات، ايران خودرو بخشي از نياز ارزي خود را تامين و برنامه هاي سال 92 براساس توسعه محصول با برند ايراني تدوين خواهدشد.

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (3rd March 2013)

صفحه 522 از 771 نخستنخست ... 22422472502512513514515516517518519520521522523524525526527528529530531532542572622 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University