.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 526 از 771 نخستنخست ... 26426476506516517518519520521522523524525526527528529530531532533534535536546576626 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,251 تا 5,260 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5251


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    توافق سايپا با سازمان حمايت براي تنظيم بازار خودرو


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبرخودرو ، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با سازمان حمایت توافقاتی کرده ایم تا بازار خودرو را تنظیم کنیم که جزئیات آن بعدا اعلام خواهد شد. سعید مدنی در مراسم رونمایی از سه محصول جدید سایپا گفت : قیمت تمام شده خودرو برغم کمک های دولت در چند ماه اخیر به سه شرط کاهش خواهد یافت. به گزارش خبرنگار خبر خودرو، سعید مدنی در مراسم رونمایی از سه محصول جدید تیبا هاچ بک، وانت سایپا 151(کارا )و خودروی ایکس 100 ای ام تی این شرکت افزود : با وزارت صنعت، معدن و تجارت توافقاتی در خصوص قیمت محصولات صورت گرفته است البته تا زمانی که شرایط لازم فراهم نشود امکان کاهش قیمت خودرو وجود نخواهد داشت. وی کاهش و کنترل قیمت مواد اولیه در بورس کالا، تامین نقدینگی و اعتبارات برای صنعت خودروسازی و دادن ارزمبادله ای را از جمله پیش نیازهای کاهش قیمت خودرو اعلام کرد و اظهار داشت : چنانچه پیش نیازهای لازم برای کاهش قیمت خودرو فراهم نشود و صرفا بر کاهش قیمت خودرو تاکید شود دچار مشکلات دیگری خواهیم گردید. وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 5 درصد از ارز مبادله ای استفاده نموده ایم ، خاطر نشان کرد : در سال جاری عمده ارز مورد نیاز این گروه خودروسازی از بازار آزاد تامین شده و تنها توانسته‌ایم پنج درصد ارز مورد نیاز خود را از اتاق مبادلات تامین کنیم. وی افزود : در حال حاضر قیمت تمام شده تولید خودرو بالا بوده و قیمت فروش این محصولات نیز با توجه به این موضوع تعیین شده است. وی با بیان اینکه پیشنهاد می شود قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان واگذار و نظارت نیز از سوی سازمان‌های مسئول همچنان ادامه یابد گفت : امیدواریم بانک‌ها به تخصیص اعتبارات مصوب صنعت خودرو مکلف شده و رفتار منطقی را نیز در روند گشایش اعتبار در پیش گیرند. وی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته به دلیل کنترل قیمت خودرو و کاهش سود خودروسازان، سرمایه‌گذاری لازم برای توسعه این صنعت صورت نگرفته است که باید در سال‌های آینده جبران شود. مدیر عامل سایپا با اشاره به که از سال 76 تا 91 خودرو تنها 64 درصد افزایش قیمت داشته است ، اظهار داشت : در شرایطی که رشد تورم در این سالها حدود 780 درصد بود اما قیمت خودرو تنها 64 درصد افزایش یافت. مدنی در ادامه بر اصلاح روند ارتباط سازمان ها مرتبط با صنعت خودرو پرداخت و گفت : سازمان‌های مختلف باید مسائل مرتبط با صنعت خودرو را از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری کنند: در حالی که هم اکنون این پیگیری‌ها به صورت جداگانه از سوی این دستگاه‌ها صورت می گیرد به طوری که این امر گاها موجب توقف خطوط تولید محصولات می‌شود، بنابراین این روند باید اصلاح شده و تنها از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام شود. مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا همچنین به اهداف و برنامه های گروه سایپا اشاره و اظهار داشت : افزایش تولید محصولات و دو برابر شدن صادرات، هدف گذاری برای تامین ارز مورد نیاز از طریق صادرات و توسعه ساخت داخل خودروهای جدید و افزایش اشتغال از اهداف اصلی گروه خودروسازی سایپا است. وی افزود : تنوع بخشی در بازارهای هدف صادراتی از دیگربرنامه‌های این گروه خودروسازی سایپا در سال آینده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه در 10 سال اخیر تعداد پرسنل شاغل در گروه خودروسازی سایپا از 17 هزار به 40 هزار نفر افزایش یافته است ، خاطر نشان کرد : این درحالی است با افزایش 2.5 برابری نیروی کار ،در شرکت سایپا، میزان تولید در حدود 6.5 برابر افزایش یافته است که این موضوع نشان از افزایش بهره‌وری در تولید محصولات است.

  2. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (11th March 2013)

  3. #5252


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کاهش 500 هزار تا چهار ميليون توماني قيمت محصولات ايران خودرو


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرور، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو خبر از کاهش قيمت محصولات ايران خودرو از 500 هزار تا چهار ميليون تومان داد. مهندس جواد نجم الدين مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در حاشيه رونمايي از سه محصول سايپا با بيان اين مطلب گفت: کاهش قيمت ها درمورد قراردادهاي اول اسفندماه به بعد اعمال مي شود. وي اظهار داشت: پيرو دستور رياست محترم جمهور و تاکيد معاون اول رييس جمهور، قيمت محصولات ايران خودرو کاهش مي يابد. مهندس نجم الدين با اشاره به اين كه قيمت جديد خودروها امشب توسط سازمان حمايت اعلام مي شود، خاطر نشان ساخت: کاهش قيمت خودرو از فردا در قراردادهاي جديد نيز اعمال مي شود. مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو تاکيد کرد: چنان‌چه ارز مبادله اي، تسهيلات بانکي و راه‌کار هاي تامين نقدينگي براي خودروسازان مطابق دستورات مسوولان اجرايي شود، به طور قطع کاهش قيمت ها مي تواند در سال آينده نيز تداوم داشته و بيش‌تر هم شود. وي با اشاره به اين كه کاهش چهار ميليون توماني قيمت خودرو کم نيست، اظهار داشت: چهار ميليون تومان رقم بالايي است، زيرا قيمت مواد اوليه و ارز سه برابر شده ولي قيمت هيچ‌کدام از خودروها دو برابر نشده است.

  4. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aliscan (11th March 2013),sajadnasirpor  (11th March 2013)

  5. #5253


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    کمیسیون اصل 90 فردا قیمت و کیفیت خودروهای داخلی را بررسی می کند


    Click here to enlarge
    Click here to enlarge به گزارش خبر خودرو، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت : دوشنبه این هفته کمیسیون اصل 90 به بررسی قیمت و کیفیت خودروهای داخلی می پردازند. مصطفی افضلی فرد در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : کمیسیون اصل 90 ، با دعوت از شورای رقابت ، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، اعضای کمیسیون صنایع و معادن و تنی چند از مسئولین مرتبط ، به بحث و بررسی در خصوص کیفیت و قیمت خودروهای داخلی خواهد پرداخت. وی در خصوص دلیل این اقدام کمیسیون اصل 90 تصریح کرد : کمیسیون اصل 90 به عنوان بالاترین نهاد نظارتی مجلس و در راستای اعمال وظیفه نظارتی و قانونی خود بر کیفیت و قیمت خودرو این اقدام را انجام می دهد. وی اظهار داشت : با توجه به وضعیت قیمت و کیفیت خودروهای داخلی، کمیسیون اصل 90 بر اساس وظیفه نظارتی خود و بنا به تشخیص ، از هر نهاد و ارگانی که مسئولیتی در این راستا بر عهده دارد دعوت می نماید تا با ارائه گزارش ،بررسی لازم در این زمینه صورت گیرد. وی گفت : البته در این جلسه از قطعه سازان نیز دعوت شده است تا به بررسی در زمینه مشکلات در این بخش نیز پرداخته شود اما به جهت اینکه خودروسازان در جلسات گذشته کمیته خودرو حضور یافته و توضیحات لازم را ارائه نمودند ، در جلسه آتی کمیسیون اصل 90 حضور نخواهند داشت. عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : پس از طرح مباحث و شنیدن صحبتهای مدعوین کمیسیون اصل 90 در خصوص موضوع کیفیت و قیمت خودروهای داخلی تصمیم گیری خواهد نمود.

  6. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aliscan (11th March 2013),sajadnasirpor  (11th March 2013)

  7. #5254


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    سایپا از سه محصول جدید خود رونمایی می کند


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، سه محصول جدید سایپا روز یکشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور ، وزیر صنعت معدن و تجارت ، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مدیرعامل ، معاونین و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا رونمایی خواهد شد . در سالی که مزین شده است به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ، گروه خودروسازی سایپا توانست با اتکا به مدیریت دانش محور و تخصص نیروی انسانی خود 3 خودروی جدید را تولید و به بازار کشور عرضه نماید . بر اساس این گزارش ، خودروهای تیبا 211 ، سایپا 151 و ایکس 100 ای ام تی خودروهایی هستند که توسط شرکت سایپا رونمایی خواهند شد . خودرو تیبا 211 دومین خودرو از نسل تیبا میباشد که توسط متخصصین این شرکت تولید خواهد شد . البته این خودرو تغییر شکل یافته (facelift) خودرو تیبا است که با شکلی جدید و جذاب طراحی شده است . خودرو سایپا 151 با عنوان وانت کارا از جمله خودروهای سبک کار شرکت سایپا میباشد که با ظاهری زیبا توانایی حمل بار تا 500 کیلوگرم را دارد و میتواند در فروشگاهها ، سوپرمارکتها ، گل فروشی ها و ... مورد استفاده قرار گیرد سومین خودرویی که قرار است رونمایی گردد خودروی ایکس 100 ای ام تی (اتوماتیک) از خانواده خودروهای ایکس 100 سایپا میباشد که با ابتکار و توانمندی مهندسان سایپا و همکاری دانشگاهیان طراحی گردیده است که رانندگی با این خودروها راحتی و لذت بیشتر را برای راننده به ارمغان خواهد آورد و برای جانبازان گرانقدر و معلولان ایده آل خواهد بود .

  8. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (11th March 2013)

  9. #5255


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    قیمت جدید خودروها منتشر شد+جدول
    پرشین خودرو: جدول قیمت رسمی و جدید محصولات سایپا، پارس خودرو و زامیاد که پس از دستور معاون اول رئیس‌جمهوری 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان کاهش یافت، منتشر شد.

    به گزارش «پرشین خودرو»، در راستای اجرای دستور رئیس‌ جمهور مبنی بر کاهش قیمت خودرو، ظهر یکشنبه محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهوری که برای رونمایی از سه محصول خودروسازان آمده بود، آنها را مکلف کرد که به عنوان عیدانه، 500 هزار تا 4 میلیون تومان، قیمت خودروهای خود را کاهش دهند. این در شرایطی است که بعدازظهر یکشنبه هم شورای رقابت در کنار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، چارچوب قیمت‌گذاری خودرو در کشور را بررسی کرد و در نهایت، قرار بر این شد که قیمت‌های جدید و کاهش یافته خودرو، در سامانه اطلاعات قیمتی کالا و خدمات ایران یا همان 124 به ثبت برسد.
    بر همین اساس، بیشترین کاهش قیمت در انواع خودروی پراید، مربوط به پراید 141 SX است که یک میلیون تومان ارزان شده است، ضمن اینکه قیمت خودروی تندر 90 ای دو و پارس تندر هر کدام 950 هزار تومان کاهش یافته است.
    در همین حال، قیمت رسمی پراید SX 131 که قیمت 16 میلیون و 750 هزار تومانی داشت، به 16 میلیون و 50 هزار تومان رسید، تندر 90 ای دو هم که پیش از این، 36 میلیون تومان قیمتگذاری شده بود، به 35 میلیون و 500 هزار تومان کاهش قیمت داد.
    همچنین قیمت رسمی تیبا SX که قیمت 19 میلیون و 790 هزار تومانی داشت به 19 میلیون و 290 هزار تومان، پراید 111 SX با قیمت قبلی 17 میلیون و 200 هزار تومان به 16 میلیون و 700 هزار تومان تومان تقلیل قیمت داد و در نهایت، پراید 141 SX نیز که در گذشته 16 میلیون و 150 هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود، به 15 میلیون و 150 هزار تومان کاهش قیمت داد.
    در گروه خودروهای گران قیمت نیز تیانا و مورانو هر کدام 4 میلیون تومان، ماکسیما 2 میلیون تومان، مگان 2000 معادل 500 هزار تومان، مگان 1600 معاد یک میلیون تومان ارزان شدند.
    البته خودروسازان در کنار کاهش رسمی ( کارخانه) قیمت خودرو، موظف شده‌اند با افزایش عرضه خودرو، موجبات کاهش قیمت انواع خودرو در بازار را هم فراهم کنند.
    قرار است قیمت جدید محصولات ایران خودرو نیز به زودی اعلام شود.
    به هر حال، به نظر می‌رسد اعلام این قیمتها و کاهش 500 هزار تومان تا 4 میلیون تومانی قیمت خودرو، پایانی بر پرونده کاهش قیمت خودرو در بازار باشد و از این پس مردم می‌توانند وارد بازار شده و با اطمینان بیشتری نسبت به ثبات قیمت‌ها خرید کنند، چراکه به نظر می‌رسد کاهش قیمت مجددی از سوی خودروسازان و دولت در کار نباشد.
    قیمت جدید انواع خودروی تولیدی سایپا
    نوع خودرو قیمت قبلی (تومان) قیمت جدید(تومان) درصد کاهش
    پراید 131 SL 15700000 15200000 3.2
    پراید 131 LE 16500000 - -
    پراید 131 SX 16750000 16500000 4.2
    پراید 131 EX 17350000 - -
    پراید 132 SL 16100000 15400000 4.3
    پراید 132 LE 16700000 - -
    پراید 132 SX 16950000 16250000 4.1
    پراید 132 EX 17750000 - -
    پراید 111 SX 17200000 16700000 2.9
    پراید 111 EX 17800000 - -
    پراید 141 SX 16150000 15150000 6.2
    تیبا SX 19790000 19290000 2.5
    قیمت جدید انواع خودروی تولیدی پارس خودرو و زامیاد
    نوع خودرو قیمت قبلی (تومان) قیمت جدید(تومان) درصد کاهش
    تندر ای 2 36000000 35050000 2.6
    پارس تندر 38000000 37050000 2.5
    مگان 1600-1 61900000 60900000 1.6
    مگان 1600-2 63900000 62900000 1.6
    مگان 2000 74900000 74400000 0.7
    تیانا اچ ای 134800000 134300000 0.4
    تیانا مید 127800000 123800000 3.1
    ماکسیما 105000000 103000000 1.9
    مورانو 185000000 181000000 2.2
    نیسان تک سوز 21900000 21600000 1.4
    نیسان دوگانه سوز 23900000 23400000 2.1
    نیسان دیزل 25900000 25900000 صفر
    نیسان شوکا 26900000 26000000 3.3

  10. #5256


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    در مراسم رونمایی از سه محصول سایپا چه گذشت؟
    شادی مشتریان در روز جشن سایپا
    پرشین خودرو: گروه خودروسازی سایپا در حالی سالروز تاسیس خود را جشن گرفت که این رویداد دو همزمانی دیگر هم داشت. یکی رونمایی از سه محصول جدید این شرکت و دیگری شادی مشتریان و متقاضیان خرید خودرو در آستانه نوروز.
    به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، گرچه عرضه محصول جدید و تقریبا ارزان قیمت توسط سایپا می تواند شرایط متفاوتی را در بازار ایجاد کند، اما آنچه بیش از هرچیز در این اهمیت داشت پافشاری معاون اول رئیس جمهور بر کاهش قیمت ها در آستانه نوروز بود.
    سعید مدنی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا نیز که امروز دوست دیرینه خود و مدیرعامل شرکت رقیب یعنی جواد نجم الدین را در کنار خود می دید، از دغدغه های تمام نشدنی خودروسازان سخن به میان آورد و اطمینان داد چنانچه موانع پیش روی خودروسازان برداشته شود، هم قیمت ها به سطح منطقی خود می رسد، هم افزایش تولید اتفاق می افتد و هم رضایت مشتریان محقق می شود.
    وی که رنجنامه ای از سالهای اخیر صنعت خودرو را ارائه می کرد گاه و بیگاه با تشویق جمعیت حاضر در سالن که عمدتا کارگران و کارکنان سایپا بودند، مواجه می شد که خود تاییدی بود بر دغدغه های امروز خودروسازان. آن هم در حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت که به نظر می رسید به باور عمیقی در رابطه به توانمندی های صنعت خودرو و آغاز جهشی دوباره در سال 92 دست یافته بودند.
    هرچند اصرار وزیر و معاون اول در رابطه با ضرورت کاهش قیمت ها چندان به مذاق خودروسازان خوش نیامد، اما به طور حتم شرایط متفاوتی را در بازار خودرو ایران رقم خواهد زد که از آن جمله کاهش قیمت ها خواهد بود. این درحالی بود که معاون اول رئیس جمهور به این نکته اذعان داشت که اگر افزایش قیمت ها اتفاق نمی افتاد به طور حتم خودروسازان ورشکست می شدند. گرچه خودروسازان نیز پیش از این اعلام کرده بودند که در راستای حمایت از اقشار مردم در راستای کاهش قیمت ها گام برخواهند داشت.
    فارغ از موضوع افزایش و کاهش قیمت ها، رونمایی از سه محصول جدید سایپا نیز از جنبه های دیگری هم حائز اهمیت است. سایپا که در سال 91 کاهش نگرتان کننده تولید را همچون دیگر خودروسازان تجربه کرد، با ورود این سه محصول امیدوار است تا شیرینی دوباره ای را به کام سهامداران و کارکنان خود بنشاند. به ویژه آنکه انتظار می رود خودرو تیبا هاچ بک به واسطه زیبایی کم نظیر و وانت سایپا با اقبال مشتریان در بازار خودرو مواجه شود.

    رحیمی: به مردم عیدی بدهید
    همین اتفاق بهانه ای شد تا وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در مراسم رونمایی این سه محصول با جدیدت بیشتر از تقویت رویکردهای صادراتی سایپا و ایران خودرو سخن به میان آورد. با این حال محمد رضا رحیمی امروز در مراسم رونمایی از سه محصول جدید سایپا خطاب به مدیران عامل ایران خودرو و سایپا اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به بهار و آغاز سال نو از شما می‌خواهیم، تا با حمایت از مردم به ویژه قشر متوسط، امروز قیمت خودرو را بشکنیم و با کاهش قیمت‌ها به مردم عیدی دهیم.
    وی ادامه داد: با توجه به جلسات مکرری که با وزیر صنعت و خودروسازان از تیرماه تاکنون داشته‌ایم، امروز پیشنهاد ما به مدنی مدیرعامل سایپا و نجم‌الدین مدیرعامل ایران خودرو این است که قیمت محصولات خود را 500 هزار تا 4 میلیون تومان کاهش دهند.وی با تأکید بر اینکه باید در صنعت خودروسازی رتبه‌ای تک رقمی در دنیا داشته باشیم، ابراز امیدواری کرد، شرکت‌های ایران خودرو و سایپا باید روزی قادر به تولید هواپیما باشند.
    رحیمی با بیان اینکه حدود 40 سال پیکان و وانت پیکان با یک ظاهر مشخص تولید و عرضه می‌شد، گفت: امروز امکان تولید و عرضه خودروهای جدید در کشور فراهم شده است.رحیمی با بیان اینکه صنایع خودروسازی، پتروشیمی و فولاد به عنوان سه صنعت بزرگ دنیا مطرح هستند، تصریح کرد: صنعت خودروسازی ایران با دو رویداد شامل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و تحریم‌ها روبرو شد.
    وی توضیح داد: تحریم‌ها فشار سنگینی را به ما وارد کردند، ولی باعث بهبود رتبه علمی ایران شد که امیدواریم تا 6 سال آینده در این زمینه جزء رتبه‌های تک رقمی دنیا باشیم.
    معاون اول رئیس جمهور این مسئله را محصول تحریم عنوان کرد و افزود: عده‌ای با دشمنی و یا جهل نگذاشته‌اند، مصوبه‌ای که در ایران خودرو داشتیم اجرا شود، در تیرماه گذشته اختصاص هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای شرکت ایران خودرو تصویب شد، تا تولید این شرکت افزایش یابد و با رشد عرضه خودرو به بازار جلوی گرانی گرفته شود.وی ادامه داد: عدم اجرای این مصوبه باعث شد، تا دلالان برای خرید خودرو اقدام کنند و با توجه به اینکه خودروسازان مسئول بازار نیستند، به دلیل کمبود عرضه قیمت‌ها در بازار افزایش یافت.
    معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: دوباره برای اصلاح قیمت‌ها و تأمین سرمایه در گردش مصوبه‌ای صادر شد، تا تولید خودروسازان دو برابر شود و کاهش قیمت‌ها را شاهد باشیم که این موضوع نیز عملیاتی نشد.معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: افرادی بودند که با غفلت با تحریم کنندگان هماهنگ شدند و در بازار خودرو اخلال ایجاد کردند.
    طبق گفته رحیمی اجرای قانون هدفمندی در قیمت‌ خودروها تأثیر 10 تا 15 درصدی داشت و در این شرایط اخلال‌هایی در بازار خودرو ایجاد شد.وی با بیان اینکه قیمت ارز از 1050 تومان به 3200 تومان رسید، گفت: سه میلیون و 200 هزار نفر در صنعت خودروسازی مشغول به کارند که نباید گذاشت این صنعت با مشکل روبرو شود.
    رحیمی با بیان اینکه در آستانه بهار رستاخیر طبیعت هستیم، گفت: خداوند طبیعت را برای عبرت انسان‌ها زنده می‌کند و همان طور که گیاهان زنده می‌شوند، انسان نیز برای یک زندگی ابدی زنده خواهد شد.وی افزود: در آستانه بهار شرکت‌های خودرو ساز باید با کاهش قیمت‌های خود به مردم عیدی دهند.

    غضنفری: خودروسازی باید ارزآور باشد
    در همین حال مهدی غضنفری وزیر صنعت نیز امروز در مراسم رونمایی از سه محصول جدید سایپا اظهارداشت: وقتی می‌خواستیم قیمت حامل‌های انرژی در هدفمندی یارانه را اصلاح کنیم، می‌دانستیم که آثار تورمی در پی دارد و برای یک جراحی بزرگ اقتصادی آماده بودیم.وی ادامه داد: در سال 91 اتفاقی مهم‌تر از هدفمندی یارانه‌ها افتاد و آن کاهش 50 درصدی وابستگی اقتصاد کشور به ارز نفتی بود.
    وزیر صنعت با بیان اینکه از سال 90 بیش از 100 میلیارد دلار ارز حاصله از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی وارد اقتصاد کشور شد، گفت: این رقم در سال جاری به کمتر از 50 میلیارد دلار رسیده است و امیدواریم در سال آینده هیچ صنعتگری به دنبال ارز دولتی نباشد.وزیر صنعت تصریح کرد: اقتصاد با ارز 1000 تومانی دوباره بر نمی‌گردد، زیرا معنی آن این است که ارز نفت را در حوزه مصرف بریزیم.
    به گفته غضنفری اقتصاد با ارز 2500 تومانی یعنی خودروساز امروز خودش ارز مورد نیازش را تامین کند و قیمت و میزان فروش نفت تاثیری بر ما نداشته باشد.وی با بیان اینکه پایه‌های این مسئله در سال 91 گذاشته شده است، گفت: صنعت خودروسازی باید با ارتقای کیفیت به دنبال ارز آوری باشد، زیرا اگر به ارز 3 تا 4 هزار تومانی حاصل از فروش نفت وابسته باشیم، نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم.
    غضنفری علیرغم انتقادات قبلی خود از بورس کالا گفت: در سال 91 بورس کالا اشتباه نکرد و خودروسازان نیز اشتباهی مرتکب نشدند، همدیگر را به کم‌کاری متهم نکنیم.وی ادامه داد: همه بحث‌:ها در سال جاری بیشتر از قبل کار کردند ولی یک اتفاق اقتصادی افتاد که باید آن را مدیریت کنیم.
    غضنفری با بیان اینکه امسال برای اولین بار آهنگ تولید خودرو کاهش یافت، اظهارداشت: خودروسازان باید سال آینده ارز حاصل از صادرات خود را در بازار عرضه کنند، تا به مسئولیت اجتماعی و تاریخی خود عمل کرده و به اقتصاد کشور کمک کنند.

    مدنی: خودروسازان را دریابید
    از سوی دیگر، سعید مدنی در مراسم رونمایی از سه محصول جدید سایپا اظهارداشت: با وزارت صنعت در مورد قیمت خودرو توافق کرده‌ایم. اینکه کمترین و بیشترین کاهش قیمت مربوط به کدام خودرو خواهد بود، مشخص شده و امشب قیمت‌های جدید و کاهش یافته انواع خودرو را بر روی سایت سازمان حمایت قرار خواهیم داد. وی در عین حال یادآور شد: این قیمت‌ها اعلام خواهد شد ولی تا زمانی خواهد بود که شرایط فراهم باشد.
    وی تصریح کرد: توافق‌هایی برای تنظیم بازار خودرو صورت گرفته و همکاری‌های لازم را در این مورد خواهیم داشت.مدنی البته تأکید کرد: دولت قیمت‌گذاری خودرو را به خودروسازان واگذار کند و البته پیشنهاد می‌کنیم نظارت‌هایی نیز از طرف سازمان‌های دولتی بر کار خودروسازان وجود داشته باشد.وی همچنین با بیان اینکه بیشتر از 5 درصد خریدهایمان را نتوانسته‌ایم با ارز مبادله‌ای انجام دهیم، گفت: عمده‌ خرید‌های ما با ارز آزاد صورت گرفته است.
    مدیرعامل سایپا همچنین با اشاره به کاهش تولید این شرکت در سال جای به دلیل افزایش نرخ ارز، دستورالعملهای بانک مرکزی و تغییر نرخ مواد اولیه داخلی در بورس کالا گفت: دلیلی ندارد شرکت‌های تولید کننده مواد اولیه هر ماه تعدیل مثبت در سود سهام خود داشته باشند ولی خودروسازان با تعدیل منفی روبرو باشند.وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه صادرات خودرو از کشور، گفت: کشور چین از سال گذشته و امسال بخشی از بازار صادراتی خودروهای ایرانی را نصیب خود کرد که امیدواریم مشکلات زیرساختی در صادرات خودرو برطرف شود.

  11. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (11th March 2013)

  12. #5257


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    نرخ جدید امشب در سایت سازمان حمایت
    کاهش قیمت از اول اسفند به بعد اعمال می شود
    پرشین خودرو: مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به کاهش قیمت 500 هزار تا 4 میلیون تومانی محصولات این شرکت گفت: کاهش قیمتها در مورد قراردادهای اول اسفند ماه به بعد اعمال خواهد شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، جواد نجم‌الدین در حاشیه رونمایی از سه محصول جدید سایپا در پاسخ به این سئوال فارس که پرسید کاهش قیمت خودرو از چه زمانی اعمال خواهد شد، اظهار داشت: این مسئله در مورد قراردادهای اول اسفند به بعد اعمال می‌شود.
    وی با بیان اینکه قیمت جدید خودروها امشب در سایت سازمان حمایت اعلام خواهد شد، افزود: کاهش قیمت خودرو از فردا در قراردادهای جدید نیز اعمال می‌شود.
    نجم‌الدین در پاسخ به این سئوال که آیا سال آینده نیز کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت، گفت: به شرطی که به خودروسازان ارز مبادله‌ای پرداخت می‌شود و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار گیرد، می‌توانیم قیمت محصولاتمان را کاهش دهیم.
    وی افزود: اگر قیمت مواد اولیه تولید خودرو نیز کاهش یابد و نرخ تسهیلات بانکی هم کاهش داشته باشد، باز هم امکان پایین آمدن قیمت خودرو وجود خواهد داشت.
    مدیرعامل ایران خودرو در پاسخ به این سئوال که با توجه به افزایش 100 تا 120 درصدی قیمت خودرو آیا کاهش 500 هزار تا 4 میلیون تومانی قیمت رقم پایینی نیست، گفت: 4 میلیون تومان رقم بالایی است، زیرا قیمت مواد اولیه و ارز سه برابر شده، ولی قیمت هیچکدام از خودروها دو برابر نشده بود.
    وی در پایان از عرضه به روز 206 ایرانی به خریداران خبر داد و گفت: خودروی لوکس دنا نیز به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

  13. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (11th March 2013)

  14. #5258


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    مردم در انتظار کاهش قیمت
    قیمت خودرو با کدام دنده به عقب برمی‌گردد؟
    پرشین خودرو: دیدن چهره شهر در شب به‌خصوص روی یک پل هوایی زیباست و شهر بخشی از این زیبایی را مدیون ماشین‌‌هایی می‌داند که از دو طرف به سمت مقصد نامعلومی حرکت می‌کنند. خودروهایی که با چراغ‌های روشن به شهر زیبایی خاصی می‌بخشند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، چند ماهی است که ضرب‌المثل قوز بالا قوز برای این خودروها کاملا صدق می‌کند، زیرا زمانی نگرانی مردم در خصوص کیفیت نامناسب خودروهای داخلی بود، اما اکنون افزایش بی‌رویه قیمت بدون بالارفتن سطح کیفیت آن‌ها، نگرانی بیشتری را موجب شده است.
    طی ماه‌های اخیر صنعت خودروسازی در ایران نشان داده که آن قدرها هم استقلال صنعتی ندارد و حتی ساده‌ترین و پیش‌پا افتاده‌‌‌‌‌‌ترین خودروهای داخلی نیز نتوانسته‌اند در مقابل افزایش نرخ ارز مقاومت نشان داده و از آن تاثیر زیادی نپذیرند.
    این صنعت یکی از صنایعی است که می‌توانست راه‌های رشد و توسعه اقتصادی را برای کشور هموار سازد، اما اکنون به معضلی تبدیل شده؛ معضلی که موجب شده به دل‌مشغولی خیلی از افراد تبدیل شود و قصه فروش کم فروشندگان و کاهش قدرت خرید خریداران این‌بار برای این محصول تکرار شود.
    در این میان با توجه به رشد چند برابری نرخ ارز، هزینه‌های واردات خودرو نیز به شدت افزایش یافته است؛ از سوی دیگر قطعات وارداتی استفاده شده در تولید خودرو موجب افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها شده و این افزایش قیمت‌ها در حالی است که تغییری در ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخلی نشده است.
    خریداران خودرو نیز به علت این‌که مجبورند خودروهای خریداری شده را با نرخ‌های جدید تحویل بگیرند، به شدت ناراضی هستند؛ این در حالی است که شرکت‌های خودروساز بیشترین منفعت را از این وضعیت می‌برند.
    به گزارش ایسنا، اخیرا برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و کاهش آن پیشنهادهای زیادی داده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش میزان تولید داخلی، اعطای ارز مبادله‌ای و تقویت اعتبار و ارزش پول ملی اشاره کرد.
    به دنبال بحث‌هایی پیرامون این قضایا، مدیران ارشد صنعت خودروسازی اظهار داشته‌اند در صورتی قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که بانک مرکزی ارز مبادله‌ای خودروسازان را تامین کند و از سوی دیگر نیز شرایط پرداخت تسهیلات به فعالان این صنعت اصلاح شود.
    کاهش 10 تا 20 درصدی قیمت خودرو در آینده همه جا بر سر زبان‌ها افتاده است.
    گاهی در خبرها از کاهش قیمت‌ها سخن می‌گویند و گاهی از افزایش آن و در این میان سردرگمی، عدم ثبات و نبود یک برنامه‌ریزی دقیق بیش از همه چیز به چشم می‌خورد و تنها نتیجه‌ای که از این قضایا حاصل می‌شود بهت و حیرت و چراهای بسیاری است که در ذهن نقش می‌بندد؛ سوال‌هایی از این قبیل که اگر شرکت‌های خودروسازی در سطح جهان حرفی برای گفتن ندارند، چرا حداقل در داخل کشور نمی‌توانند خودکفایی لازم را کسب کنند و تا این حد وابسته به وضعیت نرخ ارز نباشند.
    برای جویا شدن از علت اصلی گرانی‌ها و میزان فروش طی این دوره به سراغ علی‌اکبر کمیلی، مدیر نمایندگی فروش خودرو در اهواز می‌رویم؛ وی اظهارکرد: حدود 80 درصد قطعات تولیدی شرکت‌های خودروسازی وارداتی است و این امر موجب می‌شود با بالارفتن نرخ ارز، قیمت این قطعات نیز افزایش یابد؛ از سوی دیگر فلزات مورد استفاده برای تولید 20 درصد قطعات داخلی، از جمله‌آلومینیوم، چدن و قلع وارداتی هستند و این امر موجب بالابردن قیمت تمام شده قطعات می‌شوند.
    کمیلی ادامه‌داد: در حال حاضر میزان فروش بیش از 50 درصد کاهش یافته و اگر پیش از این در ماه 100 خودرو فروخته می‌شد، هم‌اکنون 20 تا 30 خودرو به فروش می‌رسد؛ البته در مقابل فروش خودروهایی که خیلی با افزایش قیمت مواجه نشده‌اند، مناسب‌ است.
    وی افزود: به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها از این بیشتر افزایش یابند، زیرا قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته و با وجود این‌که از کاهش قیمت نیز زیاد صحبت می‌شود اما امکان کاهش نیز به‌طور قابل ملاحظه‌ای وجود ندارد و تاکنون اقدامی اساسی در خصوص آن صورت نگرفته و از لحاظ زمانی نیز از آن جایی‌که به روزهای آغازین سال نزدیک می‌شویم، مانند سال‌های گذشته قیمت‌ها کاهش نمی‌یابد.
    مدیر نمایندگی فروش خودرو در اهواز خاطرنشان‌کرد: با ساخت قطعات وارداتی در داخل کشور و تخصیص ارز مبادلاتی می‌توان قیمت خودرو را کاهش داد.
    علیرضا رضوی، مدیر فروش گروه قطعات تولیدی خودرو تهران نیز در خصوص تخصیص ارز مبادله‌ای عنوان‌کرد: قطعات خودرو جزؤ اولویت‌هایی هستند که ارز مبادله‌ای به آن‌ها تعلق خواهد گرفت؛ اگر این امر صورت گیرد کاهش قیمت به‌گونه‌ای می‌شود که تا 40 درصد با ارز آزاد متفاوت خواهد بود.
    وی تصریح‌کرد: صددرصد قطعات ایران‌خودرو از شرکت‌های داخلی خریداری می‌شود و قطعه‌سازان تمام مواداولیه مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کنند و بعد آن را با مونتاژ به ایران‌خودرو تحویل می‌دهند؛ به‌همین علت با افزایش نرخ ارز قیمت مواداولیه نیز افزایش می‌یابد.
    رضوی افزود: در گذشته 65 درصد قطعات مورد نیاز شرکت‌های خودروسازی در داخل تولید می‌شد اما به دلیل بالا بودن بهای تمام شده و عدم توان خرید از سوی ایران‌خودرو، قطعات چینی جایگزین شد که با این کار هم به تولید لطمه خورد و هم قیمت‌ها افزایش یافت.
    مدیر فروش قطعات تولیدی خودرو تهران خاطرنشان‌کرد: از آنجایی که 90 درصد صنعت خودروسازی به واردات وابسته است، نمی‌توان در خصوص افزایش یا کاهش قیمت‌ها پیش‌بینی کرد و همه چیز به میزان نرخ ارز بستگی دارد.
    هنگامی که به سراغ اتحادیه معاملات اتومبیل اهواز می‌رویم، عادل مشعلی، عضو این اتحادیه با گلایه از پایین بودن سود معاملات، اظهارکرد: با وجود افزایش قیمت اتومبیل طی ماه‌های اخیر، سود معاملات نه‌تنها افزایش نیافته، بلکه روند کاهشی را نشان می‌دهد که از دلایل آن می‌توان به حجم معاملات و کاهش خرید و فروش اشاره‌کرد؛ زمانی که قیمت‌ها افزایش یابد اما مردم قدرت خرید کافی نداشته باشند این افزایش قیمت هیچ سودی را به دنبال نخواهد داشت.
    وی ادامه‌داد: هزینه‌های خرید نیز افزایش یافته است، به‌گونه‌ای که هنگام فروش اتومبیل باید مبلغ هنگفت دیگری بابت خرید اتومبیل جایگزین آن پرداخت و این امر هزینه‌های زیادی را به همراه دارد.
    عضو اتحادیه معاملات اتومبیل اهواز تصریح‌کرد: ماشین‌هایی که اکنون بیش از بقیه خرید و فروش می‌شوند شامل پراید، پژو پارس، پژو 405 و ماشین L90 می‌باشند که البته میزان خرید و فروش این ماشین‌ها نیز چشم‌گیر نیست اما نسبت به سایر اتومبیل‌ها وضعیت بهتری دارند.
    در پایان سری هم به یک نمایشگاه خودرو می‌زنیم و با امید حداد، مدیر نمایندگی ایران خودرو در اهواز هم صحبت ‌شدیم؛ وی عنوان‌کرد: در حال حاضر بیشترین میزان فروش مربوط به خودروهایی چون پژو پارس، پژو 405 دوگانه‌سوز و پژو 206 می‌باشد که طی 5 تا 6 ماه گذشته 7 تا 8 میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.
    همچنین خودروهایی چون پژو پارس ELX با فروش 37 میلیون تومان نسبت به سایر خودروها کمترین میزان فروش را دارد.
    حداد تصریح‌کرد: هم‌اکنون بین 20 تا 30 درصد افراد به دلیل تعویض خودروی سابق خود اقدام به خرید می‌کنند و سایرین، افرادی هستند که با وجود افزایش قیمت اقدام به خرید می‌کنند. همچنین میزان فروش در اسفندماه امسال همانند سال‌های گذشته نیست و این میزان با کاهش روبه‌رو بوده است.
    نباید از یاد ببریم تعیین ساز و کار نامناسب برای حمایت از صنعت خودروسازی، ضرر و زیان قابل ملاحظه‌ای را متوجه همگان می‌‌سازد؛ با افزایش قیمت مواداولیه و قطعات تولیدی خودرو، هم صنایع خودروسازی و هم خریداران متضرر می‌شوند و بنابراین اقدام جهت یک برنامه‌ریزی دقیق برای حل مشکلات مربوط به این صنعت ضروری است.
    به نظر می‌رسد امید مصرف‌کنندگان برای کاهش قابل توجه قیمت خودرو به شدت کاهش یافته است و خریداران چشم‌به‌راه اصلاح کارآمد مصوبه قیمت‌گذاری خودرو هستند؛ با این وجود افزایش قیمت این محصول برای هیچ کسی خوشایند نیست.
    پیش‌بینی‌ قیمت خودرو در سال آینده مبهم و نامعلوم است و باید منتظر بود و دید در روزهای آینده خودروسازان چه میزان تلاش دارند که قیمت‌های رسمی کارخانه را کاهش دهند.
    بار دیگر اگر در شب دقت ‌کنیم، به نظر می‌آید خودروها در امتداد هم سعی دارند افزایش قیمت خود را به رخ هم بکشند و این سوال در ذهن شکل می‌گیرد که اگر با هزاران راهکار متفاوت قیمت خودروها کاهش یابد و پرایدی که زمانی قیمت آن 7 میلیون تومان بوده و حال مثلا به 15 میلیون برسد، آیا برای مردم رضایت‌بخش خواهد بود؟

  15. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (11th March 2013)

  16. #5259


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    خودروسازان به ایمنی توجه نکنند، بیمه نامه صادر نمی کنیم
    خودروسازان صدای رئیس کل بیمه مرکزی را هم درآورند
    پرشین خودرو: رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: اگر خودروسازان به مقولات ایمنی خودروها توجه نکنند علاوه بر اینکه آئین نامه ای بیمه ای خودروهای ناامن تغییر خواهد کرد، بلکه پلیس نیز همسو با این در شماره گذاری و صدور معاینه فنی همراه با بیمه با خودروسازان برخورد می کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، سید محمد کریمی شنبه شب پس از برگزاری مراسم آزاد سازی زندانیان ناشی از تصادفات رانندگی استان مازندران در ساری افزود: اینکه خودروسازان قتاله ناامن بسازند و تحویل بدهند، سزاوار مردم نیست.
    وی ادامه داد: هشدار بیمه مرکزی به خودروسازان جدی است و در این زمینه با رئیس پلیس راهور نیز هماهنگ هستیم.
    کریمی بدون اعلام نام خودرو یا خودروسازان، گفت: به طور یقین اگر این هشدار ها جدی گرفته نشود در آینده نام خوردوهایی که برایشان بیمه نامه صادر نخواهد شد، اعلام می شود.
    رئیس کل بیمه مرکزی ایران تاکید کرد: بیمه، پلیس و قوه قضاییه برای حفظ جان مردم هم افزایی قوی و خوبی دارند و این هشدار بسیار جدی است.
    وی به وجود 9 میلیون دستگاه موتورسیکلت در کشور اشاره کرد و گفت: هفت میلیون دستگاه موتورسیکلت بیمه نیستند.
    کریمی گفت: بر اساس آمار از هر چهار تصادف، سه تصادف از یک طرف حادثه مربوط به موتورسیکلت است که منجر به فوت و یا از کار افتادگی فرد می شود.
    وی از گیلان، خراسان و اصفهان به عنوان استان هایی یاد کرد که بیشترین تصادفات موتورسکلت را دارند و تاکید کرد: پلیس برای کاهش تصادفات در این بخش باید کار جدی انجام بدهد.
    رئیس کل بیمه مرکزی ایران ضریب نفوذ بیمه در کشور را 8/1درصد برآورد کرد و گفت: این در حالی است که این ضریب در کشورهای متوسط، پیشرفته و آمریکا به ترتیب هفت، 9 و 12 درصد است.
    وی ضریب خسارت در کشور را زیر 25درصد عنوان کرد و افزود: ضریب نفوذ بیمه در مازندران از میانگین کشوری کمتر و حدود 5/1درصد است.
    کریمی به عملکرد صندوق تامین خسارت های بدنی صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: منابع این صندوق که از پنج درصد حق بیمه بیمه گذاران تامین می شود از سال 1345 تا کنون 10 هزارو 700نفر از زندانیان ناشی از تصادفات را آزاد کرد که آزادی 10 هزار نفر از آنان در دولت نهم و دهم رخ داد.
    وی افزود: یکهزار و 200 نفر از زندانیان ناشی از تصادفات سال 90 با هفت هزار میلیارد ریال از محل صندوق تامین خسارت های بدنی صنعت بیمه آزاد شدند.
    رئیس کل بیمه مرکزی ایران به فعالیت 26 شرکت های بیمه ای در کشور اشاره کرد و گفت: آموزش شبکه های فروش یکی از برنامه های جدی بیمه مرکزی است.
    وی از شکل گیری شورای هماهنگی شرکت های بیمه ای در استان های کشور خبر داد و افزود: همه شرکت ها بیمه باید از رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه ای استان پیروی کرده و بر اساس دستورالعمل و ابلاغیه بیمه مرکزی عمل کنند.
    او ادامه داد: با شکل گیری این شورا تعامل شرکت های بیمه ای با استاندار و صدا و سیما ارتقا یافته و در نتیجه فرهنگ بیمه ای نیز گسترش می یابد.
    رئیس کل بیمه مرکزی ایران به بر لزوم حضور رئیس و مدیران شرکت های بیمه ای در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه، مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: با هماهنگی استانداران، نمایندگان ولی فقیه در استان ها و امام جمعه شهرستان ها این ظرفیت ایجاد شده است.
    وی به فعالیت 114 رشته بیمه در صنعت بیمه کشور اشاره کرد و گفت: بیمه شخص ثالث اولویت بیمه است.
    کریمی از بیمه زندگی انسان در کشور به عنوان مهم ترین دغدغه یاد کرد و گفت: بیمه حیات و یا زندگی قبل از باروری انسان، حاملگی، زایمان، نوزادی، کودکی، نوجوانی، جوانی، میانسالی، کهنسالی، فوت و پس از مرگ در این نوع بیمه باید لحاظ شود.
    وی ضریب بیمه زندگی در کشور را تا پایان سال 90 حدود هشت درصد عنوان کرد و گفت: از طریق اطلاع رسانی جدی باید مزیت های بیمه ای برای مردم مشخص شود.
    کریمی بیمه عمر و گرفتن وام از این نوع بیمه را از دیگر خدمات بیمه ای معرفی کرد و افزود: بیمه قهرمانان، مداحان، ورزشکاران، خانه داران و مستمر بگیران از دیگر رشته های بیمه ای است که مورد حمایت قرار دارد.
    رئیس کل بیمه مرکزی ایران به اهمیت بیمه تکمیلی درمان اشاره کرد و گفت: به دلیل رقابت منفی که بین شرکت های بیمه در بیمه تکمیلی درمان به وجود آمده است، خدمات در این نوع بیمه مطلوب نیست و منجر به ضرر شرکت های بیمه ای نیز شد.
    وی افزود: بر اساس آیین نامه جدید شورای عالی بیمه ایران، نرخ گذاری و تعرفه بیمه تکمیلی درمان در شرکت های بیمه ای باید با هماهنگی بیمه مرکزی باشد و رویکرد سازمان بیمه مرکزی هم گرفتن تعرفه مناسب با ارائه خدمات مطلوب به مردم است.
    کریمی از صدور مجوز بیمه برای شرکت بیمه ای به نام آسماریدر مناطق آزاد خبر داد و گفت: این شرکت که نمانیده بیمه اس او ا کشورآلمان در ایران است به شرط بیمه درمان انفرادی و خانوادگی فعالیت خود را آغازکرده است.
    وی به کار گیری کارشناس محاسبه گر را از سوی شرکت های بیمه ای را از مصوبات جدید شورای عالی بیمه ایران عنوان کرد و افزود: پژوهشکده بیمه مرکزی ایران 30 نفر از این کارشناسان را در حال تربیت و آموزش دارد.
    رئیس بیمه مرکزی ایران نگهداری ذخایر و منابع را در مدیریت ریسک رشته های بیمه ای جدید مهم توصیف کرد و بیان داشت: شرکت های بیمه ای باید صلاحیت کارشناسان محاسبه گر را از بیمه مرکزی دریافت کنند.
    وی به شکایات دیوان محاسبات از آزاد سازی تعرفه های شرکت های بیمه ای اشاره کرد و افزود: بر اساس تصمیم جدی شورای عالی بیمه ایران از این پس شرکت های بیمه ای خودشان مجاز نیستند تعرفه بیمه ای را نرخ گذاری کنند، بلکه کمیته ای متشکل از چند کارشناس از جمله معاونان فنی شکل گرفته است که نرخ گذاری تعرفه را به صورت کارشناسی انجام می دهند و این تعرفه ها سپس به صورت ابلاغیه از سوی بیمه مرکزی اعلام خواهد شد.
    کریمی از آغاز به کار شرکت بیمه تعاون در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شرکت مورد حمایت جدی بیمه مرکزی است و تمامی مراحل صدور پروانه را از بیمه مرکزی گذرانده است.
    وی به طرح تحقیق و تفحص مجلس از بیمه مرکزی اشاره کرد و اعلام کرد: هر چند این طرح هنوز در مجلس تصویب نشده است، اما سازمان بیمه مرکزی آمادگی را برای ارائه گزارش به نمایندگان مجلس دارد.
    رئیس کل بیمه مرکزی ایران در باره تحریم های اقتصادی علیه ایران و تاثیر آن بر بیمه مرکزی هم گفت: تحریم خللی در روند فعالیت های بازرگانان نگذاشته است زیرا با درایت و مدیریت صحیح دولت ، همه نوع بیمه بر اساس ضوابط و استاندارد های بین المللی از جمله بر بیمه کشتی های حامل نفت، هواپیما های مسافربری ، پالایشگاه ها و پتروشیمی در حال انجام است.
    وی در پایان این مصاحبه مطبوعاتی به افزایش بیمه شخص ثالث خودروها از 126میلیون تومان سال 91 به 152میلیون تومان در سال 92 اشاره کرد و گفت: بیمه گذاران خودروها به پوشش کامل بیمه اقدام کنند.

  17. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (11th March 2013)

  18. #5260


    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    181
    تشکر ها
    4,727
    666 سپاس از205 پست

    پیش فرض

    این ارزون کردن تو سرشون بخوره پراید 7 میلیونی شده بود 17 تومن حالا 2 تومن کم کردن فکر میکنن ارزون کردن اینا مردم چی دارن حساب میکنن پرایدی که افغانی ها افتخار نمیدن بخرن 2 میلیون به مردم دارن میدن 16 -17 تومن

  19. نمایش تمام تشکر های samanta در این پست:

    sajadnasirpor  (11th March 2013)

صفحه 526 از 771 نخستنخست ... 26426476506516517518519520521522523524525526527528529530531532533534535536546576626 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 3 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 3 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University