.تعمیـــرکاران کیان ست (kiansat.tv)تابع قوانین -جمهموری-اسلامی ایران میباشد و ارسال هر گونه مطلب سیاسی،مذهبی،غیراخلاقی و خرید و فروش متعلقات ماه-واره و دیگر موارد مجرمانه ممنوع میباشد وبا کاربران خاطی به شدت برخورد میگردد انجمن فقط تعمیرات لوازم الکترونیک میباشد...













سلام مهمان گرامی؛
به کیان ست خوش آمدید برای مشاهده انجمن با امکانات کامل می بايست از طريق این لینک عضو شوید.

https://teranzit.pw/uploads/14469017281.png
پیام خصوصی به مدیریت کل سایت ........... صفحه توضیحات و شرایط گروه ویژه ........... ...........
ارتباط تلگرامی با مدیریت سایت ................. ایدی تلگرام suportripair@ .................
صفحه 530 از 771 نخستنخست ... 30430480510520521522523524525526527528529530531532533534535536537538539540550580630 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 5,291 تا 5,300 , از مجموع 7702

موضوع: اخبار خودرو

  1. #5291


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض


    Click here to enlarge
    اعلام قیمت باقی خودروها تا امشب
    عضو شورای رقابت: مردم را فدای چند دلال خودرو نمی کنیم
    پرشین خودرو: عضو شورای رقابت با بیان این که نمی توانیم مردم را فدای چند دلال بازار خودرو کنیم، اظهار داشت: قیمت نهایی باقی خودروها در جلسه عصر یکشنبه مشخص و اعلام می شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، محمدعلی مددی با بیان این که جلسه دیروز شورای رقابت جلسه نهایی نبوده و جلسه اصلی امروز برگزار می شود، یادآور شد: دیروز قیمت پنج نوع خودرو بر اساس نرخ تورمی شش ماه دوم سال 91 اعلام شد و امروز در مورد سایر خودروها تصمیم گیری می شود.
    وی تصریح کرد: این قیمت ها موقت بوده و فرمول کلی قیمت گذاری تا 25 روز آینده اعلام می شود و خودروسازان نیز باید از آن تبعیت کنند.
    به گزارش ایرنا، وی ضمن بیان این که در حال حاضر بازار خودرو در دست دلالان است، متذکر شد: اگر خودروسازان از این قیمت ها تبعیت نکنند، باید جریمه های کلانی را بپردازند، زیرا ما نمی توانیم مردم را فدای چند دلال بازار خودرو کنیم.
    این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: فرمولی که برای محاسبه قیمت خودروها دیده شده است، بر اساس دو نرخ ارز مبادله ای و ارز آزاد است و طوری طراحی شده که سود کافی نیز برای خودروسازان در نظر گرفته شده است و آنها متحمل ضرر و زیان نمی شوند.
    وی با اشاره به این که شورای رقابت تنها مرجع تصمیم گیری در مورد قیمت خودرو است، اظهار داشت: باید تعرفه واردات خودرو را به صفر برسانیم تا عده ای متوجه باشند نباید اینگونه با مردم بازی کنند.
    این عضو شورای رقابت در خصوص قراردادهایی که طبق نرخ های افزایش یافته خودروسازان بسته شده است نیز بیان کرد: این قراردادها باید طبق فرمول محاسباتی شورای رقابت مورد تجدید نظر قرار گیرند.
    ویرایش توسط حميد ذوالعلا : 18th March 2013 در ساعت 02:27

  2. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (20th March 2013),sajadnasirpor  (18th March 2013),star190 (20th March 2013)

  3. #5292


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    درخواست خودروسازان برای ورود رئیس جمهور به قیمت گذاری
    پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان گفت: اصلاح قیمت خودرو بر مبنای تورم بخشی صنعت خودرو در نیمه دوم سال جاری که روز گذشته از سوی شورای رقابت منتشر شد، امکان‌پذیر نیست.
    به گزارش «پرشین خودرو»، احمد نعمت‌بخش اظهارداشت: با وجود مکاتباتی که با شورای رقابت داشتیم و به آنها هشدار دادیم که تعیین قیمت خودرو بر مبنای تورم نیمه دوم سال به ضرر صنعت خودروسازی است،مسئولان این شورا، قیمت شهریور 91 را به عنوان مبنای قیمت‌گذاری خودرو تعیین کردند که در آن زمان، قیمت خودرو دقیقاً برابر با اسفند 90 بود.
    وی ادامه داد: قیمت خودرو در اسفند 90 بر مبنای دلار 1226 تومانی تعیین شده بود در حالی که برای تعیین قیمت جدید خودرو باید تورم بخشی صنعت خودرو در طول یک سال در نظر گرفته شود و علاوه بر آن، افزایش 3 برابری قیمت دلار نیز مد نظر قرار گیرد.
    نعمت بخش با بیان اینکه صنعت خودروسازی کمتر از 10 درصد نیاز خود به ارز را از طریق ارز مبادله‌ای تأمین کرده است، گفت: اکثر نیاز این صنعت از طریق ارز آزاد تأمین شده و قیمت خودرو نیز در 12 مهر امسال بر مبنای ارز 1910 تومانی تعیین شده است.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا دستور رئیس جمهور برای پرداخت تسهیلات هزار میلیارد تومانی به خودرو سازان عملی شده است؟ به فارس گفت: خیر، بانک‌ها هنوز این تسهیلات را در اختیار خودرو سازان قرار نداده اند.
    وی با بیان اینکه خودرو سازان قصد مقابله با کاهش قیمت‌ها را ندارند، گفت: تعیین قیمت‌ خودرو بر اساس نرخ تورم نیمه دوم امسال و بر مبنای قیمت‌های شهریورماه حتی کفاف قیمت قطعات را هم نمی دهد.
    دبیر انجمن خودروسازان ادامه داد: اگر تورم بخشی تمام مواد اولیه و ارز در طول یک سال اخیر مد نظر قرار گیرد و با احتساب هزینه‌های مالی خودروسازان، قیمت‌های جدید خودرو بالاتر از نرخ‌های فعلی خواهد بود.
    وی از رئیس جمهور خواست تا وارد عمل شود و در مورد قیمت خودرو تصمیم گیری نهایی انجام دهد.
    به گزارش فارس، شاخص تورم بخشی 5 مدل خودروی سایپا و ایران ‌خودرو روز گذشته بر روی سایت شورای رقابت اعلام شد.
    بر این اساس، شورای رقابت شاخص تورم بخشی صنعت خودرو در شش ماهه دوم امسال را با استناد به آمار بانک مرکزی برای خودروهای پراید، تیبا، سمند، رانا و پژو 405 براساس ارز آزاد و مبادله ای اعلام کرد.

  4. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (20th March 2013),sajadnasirpor  (18th March 2013),star190 (20th March 2013)

  5. #5293


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    تلاش ما افزایش تولید و حفظ اشتغال است

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مهندس مدنی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سه شرکت زامیاد، گروه سرمایه گذاری سایپا و کارگزاری بیمه سایپا که به طور همزمان در شرکت سایپا برگزار شد گفت: امسال سال پرتلاش و پرچالشی را پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه توانستیم جلوی سقوط صنعت خودرو را گرفته و حداقل وضعیت آن را ثابت نگه داریم. مهندس مدنی در مراسم قدردانی و معرفی مدیران عامل سه شرکت زامیاد، سرمایه گذاری کارکنان و کارگزاری بیمه سایپا گفت: کار در شرایط فعلی بسیار سخت است و بدون کمک و تلاش و همدلی، امکان انجام تغییر نگرش و رویکرد فراهم نمی شود که خوشبختانه همه همکاران شرایط را به خوبی درک کردند و توانستیم تا حدود زیادی برنامه های پیش بینی شده را اجرایی نماییم . وی افزود : سه چالش مهم سایپا در سال 91 تلاش برای افزایش تولید و استفاده از حداکثر ظرفیت به وجود آمده، کنترل قیمت و تأمین نقدینگی بود که خوشبختانه تا حدود زیادی هم به برنامه هایی که وعده داده بودیم با کمک و همدلی همه همکاران رسیدیم. مدیر عامل سایپا در ادامه گفت : یکی از خلاءهای صنعت خودرو تنوع محصول و توسعه محصول است که در سال آینده با جدیت زیاد پیگیری خواهد شد و امیدواریم با توسعه و تنوع محصول بتوانیم رضایت مشتریان را بیش از پیش جلب نماییم . وی تصریح کرد : یکی از مهمترین دغدغه های ما افزایش تولید و حفظ اشتغال است که خوشبختانه حضور و سخنان معاون اول رئیس جمهور در مراسم رونمایی سه محصول جدید نشان داد که دولت برای حفظ اشتغال در صنعت خودرو دغدغه دارد و اهمیت قائل است. مهندس مدنی در خصوص واردات خودرو گفت: اگر قرار باشد همان تعدادی که در داخل خودرو تولید می شود از خارج وارد شود نیاز به 20 میلیارد دلار خروج ارز است که به هیچ وجه به نفع کشور نیست و در شرایطی که شعار خودکفایی ارزی و رفع وابستگی به درآمدهای حاصل از نفت مطرح است خروج این مبالغ هنگفت ارز توجیهی ندارد. مدیر عامل سایپا در ادامه گفت: می دانیم اگر سایپا و ایران خودرو متوقف شوند تمام قطعه سازان و شرکت های اقماری آنها نیز متوقف خواهند شد که این فاجعه ای در اشتغال خواهد بود و یکی از دلایل آن این است که اکثر این قطعه سازان وابستگی شدید به خودروسازان پیدا کرده اند مهندس مدنی سال 92 را سالی سخت برای صنعت خودرو دانست و گفت : سال آینده سال سختی برای صنعت خودرو میباشد که انشاء الله با کوشش مضاعف برای بقای صنعت خودرو و حفظ اشتغال تلاش خواهیم کرد. در پایان این مراسم آقایان حمیدی ، صباغی و چراغی به عنوان مدیران عامل شرکتهای زامیاد ، گروه سرمایه گذاری سایپا و کارگزاری بیمه سایپا معرفی و از زحمات آقایان سرایی ، حسین پناه و مارکلایی مدیران عامل سابق این شرکت ها تقدیر و تشکر به عمل آمد

  6. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (20th March 2013),sajadnasirpor  (19th March 2013),star190 (20th March 2013)

  7. #5294


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    بهترین طرح امداد نوروزي در سال 92 اجرا مي شود


    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، مديرعامل سايپايدك با اشاره به آمادگي نمايندگي هاي سايپا براي ارائه خدمات امداد نوروزي به هموطنان، گفت: در تعطيلات نوروز 92 خدمات امداد نوروزي با كيفيت متفاوتي به هموطنان عزيز ارائه خواهد شد. محمدحسن گرمان با اشاره به آغاز طرح امداد نوروزي سال 92 از 24 اسفند، اظهار داشت: در سال جديد زمان ارائه خدمات امداد نوروزي بيشتر از تعطيلات نوروزي است به طوري كه سايپا يدك وامداد خودرو سايپا 23 روز در جادهها و شبكه نمايندگيها خدمات و امداد نوروزي به هموطنان عزيز ارائه مي دهد. وي با بيان اينكه براي يك امدادرساني خوب و در خور توجه ، بيش از 4 ماه برنامهريزي شده است، ادامه داد: هدف اصلي گروه سايپا از اجراي اين طرح، حفظ آرامش خاطر و ايجاد اطمينان در مسافران نوروزي است و به منظور تحقق اين هدف، ستاد طرح امداد نوروزي گروه خودروسازي سايپا با بكارگيري از تمام توان شبكه خدمات پس از فروش در تلاش است بهترين خدمات داخل و خارج تعميرگاهي را در كوتاهترين زمان ممكن به مسافران نوروزي و مشتريان گروه خودروسازي سايپا ارائه نمايد. گرمان گفت: سازمان خدمات پس از فروش سايپا نيز بر خود لازم ميداند كه بهترين خدمات را به هموطنان ارائه كند. به همين منظور تقريباً كليه محورهاي اصلي، فرعي و اتوبانهاي كشور تحت پوشش خدمات امدادي سايپا قرار خواهند گرفت. همچنين در نوروز 92 حدود 800 نفر از امدادگران در محورهاي مواصلاتي و حدود 8 هزار نفر از همكاران در شبكه بزرگ خدمات پس از فروش در نمايندگيها به صورت روزانه و يا شبانهروزي به مشتريان خدمات مي دهند و خوشبختانه با هماهنگيهاي بسيار خوبي كه با پليس راهور ناجا انجام شده اميدوارم بتوانيم آنطور كه هموطنان عزيز استحقاق دارند، در خدمت آنها باشيم. مديرعامل سايپايدك تاكيد كرد: تكليف اصلي ما در ارائه خدمات و امداد، ارائه خدمت با كيفيت به دارندگان محصولات سايپاست، اما به منظور رفاه حال مردم عزيز از همكارانمان خواستهايم كه به دارندگان خودروهاي غير سايپا نيز خدمات و امداد اوليه را ارائه دهند. آنچه كه در اين زمينه براي ما مهم است، ايفاي نقش سازنده در فراهم آوردن تعطيلاتي خوب و سفري مطمئن براي مردم است تا از اين طريق ما هم در خوشحالي آنها سهيم باشيم. وي گفت: در طرح امداد نوروزي 92 به منظور ارائه خدمات امدادي به هموطنان عزيز، تعداد 528 واحد امدادي مشتمل بر 242 پايگاه استقرار روزانه، 79 پايگاه استقرار شبانهروزي، 207 سرويس شهري (شامل خودروهاي امدادي، موتور سيكلت امدادي و خودروبر امدادي) پيشبيني شده است. همچنين تعداد 449 نمايندگي سايپا آماده ارائه خدمات تعميرگاهي به هموطنان عزيز ميباشند. مديرعامل سايپايدك اظهار داشت: در طرح امداد نوروزي سال 92 مشاركت انجمنهاي صنفي نمايندگيها بيشتر شده و دفاتر انجمنها در همه استانها مسووليت اجرا و نظارت را بر عهده دارند. تمام ناوگان امدادي امداد خودرو سايپا نيز به سيستم كنترل هوشمند ( AVL ) مجهز ميباشند و از طريق مركز ستاد طرح و دفاتر انجمنهاي صنفي نمايندگيها، قابل شناسايي و رديابي ميباشند. مديران منطقهاي در سايپايدك نيز زير نظر رييس ستاد طرح در كل تعطيلات در محل كار خود حاضر خواهند بود. مهندس گرمان اظهار داشت: انتخاب محل استقرار امدادگران نيز به نمايندگيها واگذار شده و كاهش زمان انتظار مشتري و پوشش كامل جغرافيايي در طرح امداد نوروزي در اين مساله مد نظر قرار گرفته است. مدير عامل سايپا يدك با اشاره به ميزان رضايت هموطنان از طرح امداد نوروزي سال 91، گفت: اميدوارم هموطنان عزيز در طول سفر با مشكلي مواجه نشوند و اگر احيانا مشكلي پيش آمد، ميتوانند در تمام ساعات شبانهروز با شماره تلفنهاي 096550 و 84444-021 تماس بگيرند. بعد از اجراي طرح هم مركز تماس با مشتريان گروه خودروسازي سايپا با شماره 096770 آماده دريافت نظرات هموطنان محترم درباره خدمات امدادي است. مهندس گرمان افزود: تمام دارندگان محصولات سايپا در زمان اجراي طرح امداد نوروزي و در همه اوقات سال در هر وقت از شبانهروز و در هر نقطهاي از كشور ميتوانند از طريق تماس با شمارههاي ياد شده و يا با مراجعه به نمايندگيهاي سايپا خدمات مورد نياز خود را دريافت كنند. مديرعامل سايپايدك ادامه داد: امداد نوروزي ويترين خدمات گروه خودروسازي سايپاست به طوري كه اذهان عمومي مردم و مشتريان بر اساس نوع و كيفيت خدمات شكل ميگيرد. لذا اين مساله براي گروه سايپا از اهميت بسياري برخوردار است. گرمان با تاكيد بر اينكه افزايش رضايت مشتري و كاهش زمان انتظار مشتري دو هدف عمده در طرح امداد نوروزي سال 92 هستند، گفت: هيچ گونه كمبودي براي تامين قطعات يدكي براي نمايندگيها و مشتريان عزيز وجود ندارد و پيشبينيهاي لازم براي ايام نوروز انجام شده است. وي با اشاره به اينكه كل شبكه نمايندگيها و امدادگران امداد خودرو آماده ارائه خدمات مطلوب به مشتريان هستند، گفت: در روزهاي پاياني سال نيز شبكه نمايندگيها براي بازديدهاي قبل از سفر در آمادگي كامل به سر ميبرند و انتظار ما از مشتريان عزيز اين است كه قبل از آغاز تعطيلات نوروز، براي رفع مشكلات احتمالي به نمايندگيهاي مجاز مراجعه كنند تا در تعطيلات با مشكل خاصي مواجه نشوند و با خيال راحت به مسافرت بروند. همچنين مشتريان گروه سايپا ميتوانند از خدمات كارت نارنجي و گارانتي بدنه در ايام نوروز استفاده كنند. مديرعامل سايپايدك در پايان اظهار داشت: در طول اجراي طرح امداد نوروزي، فعاليت نمايندگيها و انجمنها را ارزيابي خواهيم كرد و امدادگران نمونه و انجمنهاي صنفي برتر و نمونه معرفي خواهند شد

  8. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (20th March 2013),sajadnasirpor  (19th March 2013)

  9. #5295


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    قیمت محصولات پارس خودرو در سال 92 اعلام شد

    Click here to enlarge
    Click here to enlarge
    به گزارش خبر خودرو، با توجه به افزایش قیمت بیمه شخص ثالث و نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 5 درصد به 6 درصد قیمت جدید محصولات پارس خودرو از یکم فروردین 1392 تغییر خواهد کرد.
    بنا بر این گزارش قیمت محصولات پارس خودرو در سال 92 به شرح ذیل میباشد.
    ردیف
    نوع خودرو
    قیمت پایه به ریال
    1
    نیو مورانو
    1/828/100/000
    2
    تیانا xv کلاس high سی کی دی
    1/357/000/000
    3
    تیانا xl کلاس middle سی کی دی
    1/251/000/000
    4
    نیسان ماکسیما اتوماتیک مجهز به سیستم مولتی مدیا
    1/041/100/000
    5
    مگان 2000 اتوماتیک یورو 4
    752/300/000
    6
    مگان 1600 یورو 4 گیربکس معمولی E1
    616/000/000
    7
    مگان 1600 یورو 4 گیربکس معمولی E2
    636/200/000
    8
    پیکاپ دو کابین DX یورو 4
    758/400/000
    9
    پارس تندر SR
    375/300/000
    10
    پارس تندر SR مجهز به کیسه هوای راننده
    373/300/000
    11
    تندر 90 ای دو لوکس بنزینی یورو 4
    355/100/000
    12
    تندر 90 ای دو لوکس بنزینی یورو 4 مجهز به کیسه هوای راننده
    353/100/000

  10. 2کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (20th March 2013),sajadnasirpor  (19th March 2013)

  11. #5296


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    آرامش کامل در بازار لوازم یدکی خودرو حکمفرماست

    Click here to enlarge
    Click here to enlarge به گزارش خبر خودرو، رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت : هم اکنون مشکلی به لحاظ تامین قطعات یدکی در کشور وجود ندارد کما اینکه تا کنون مواردی در خصوص کمبود قطعات یدکی در بازار اعلام نشده است. غلامرضا بخشی زاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با اشاره به عدم تنش در بازار لوازم یدکی خودروافزود : در حال حاضر نگرانی بابت تهیه لوازم یدکی خودرو در بازار وجود ندارد. وی گفت : وجود تعداد بالای واحدهای فروش لوازم یدکی که حدود 10 هزار واحد صنفی در تهران وجود دارد بازار را اشباع نموده چرا که در هر یک از این واحدهای فروش مقدار زیادی کالا و قطعات موجود است بنابراین به این زودی ها کمبودی به لحاظ قطعات یدکی در بازار بوجود نخواهد آمد. وی در ادامه تعداد قطعات یدکی تقلبی در بازار را بسیار محدود اعلام کرد و اظهار داشت : قطعا افراد سود جویی در بازار لوازم یدکی وجود داشته که قطعات تقلبی را وارد می کنند اما مسلما تعداد آنها بسیار محدود است. وی همچنین قیمت لوازم یدکی را متعادل و بازار کنونی قطعات یدکی را در آرامش کامل عنوان و گفت : هر چند قیمت لوازم یدکی از ابتدای امسال با توجه به نوسانات نرخ ارز تغییراتی را داشته است اما هم اکنون تا حدودی به ثبات قیمت رسیده است و گرانی بی دلیل در بازار قطعات یدکی وجود ندارد. رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان لوازم یدکی خودرو همچنین به اهتمام اتحادیه فروشندگان قطعات یدکی نسبت به ضرورت تامین قطعات یدکی خودروهای سنگین در مقابل خودروهای سبک اشاره و اظهار داشت : به جهت اهمیت حمل و نقل کالا در روند توسعه اقتصادی کشور همواره تامین قطعات یدکی خودروهای سنگین در اولویت قرار داشته است و به همین جهت تاکنون کمبودی در راستای قطعات یدکی خودروهای سنگین وجود نداشته است و در تلاش هستیم که در آینده نیز مشکلی به این لحاظ ایجاد نشود. بخشی زاده تصریح کرد : در بخش خودروهای سواری نیز به جهت تدابیری که از بهمن ماه صورت گرفته ، به نظر نمی رسد در انتهای سال و اوائل سال آینده مشکلی به لحاظ تامین قطعات یدکی وجود داشته باشد.

  12. 4کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (20th March 2013),aliscan (19th March 2013),sajadnasirpor  (19th March 2013),star190 (20th March 2013)

  13. #5297


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    واریز همزمان سهمیه بنزین عیدانه و عادی خودروها

    Click here to enlarge
    Click here to enlargeبه گزارش خبر خودرو، هیات دولت اختصاص ٥٠ لیتر سهمیه بنزین ویژه نوروز به دارندگان کارت های هوشمند سوخت خودروهای شخصی را تصویب کرد. با اختصاص ٥٠ لیتر سهمیه بنزین ویژه نوروز به منظور رفاه حال مسافران و با احتساب ٦٠ لیتر سهیمه بنزین عادی فروردین ماه ، جمعا ١١٠ لیتر بنزین نیمه یارانه ای (٤٠٠ تومانی) به کارت های هوشمند سوخت خودروهای شخصی واریز خواهد شد. مصطفی کشکولی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پیش از این از آمادگی این شرکت برای واریز ٥٠ لیتر سهمیه بنزین عیدانه به همراه ٦٠ لیتر سهمیه عادی فروردین ماه در ساعت ٢٤ روز چهارشنبه، سی ام اسفند ماه خبر داده بود. مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت کشورمان نیز پیش از این از آمادگی ذخایر بنزین وزارت نفت برای تخصیص سهمیه بنزین نوروزی به مردم خبر داده بود؛ هم اکنون به طور میانگین روزانه حدود ٦٣ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود که بر اساس پیش بینی ها، این رقم در روزهای شلوغ و پرمصرف ایام نوروز به روزانه ١٠٠ میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

  14. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (20th March 2013),sajadnasirpor  (19th March 2013),star190 (20th March 2013)

  15. #5298


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    انتقاد شدید متکی از صنعت خودروسازی در ایران
    ادامه وضعیت کنونی در خودروسازی «خودکشی ملی» است
    پرشین خودرو: با نزدیک شدن به فصل سفرهای نوروزی و داغ شدن بحث تلفات جاده ای، منوچهر متکی، با انتشار یادداشتی در سایت شخصی اش، به شدت از صنعت خودروسازی در ایران انتقاد کرد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، وی در این یادداشت تصریح کرد: این روا نیست که مردم ایران، فقط به این خاطر کشته شوند که به جای سوار شدن بر یک خودروی به روز و ایمن، «مجبور» هستند که بر خودروهایی سوار شوند که در شرایطی کاملاً انحصاری، با کیفیت نازل در داخل تولید می شوند.
    وی با اشاره به این که دست اندرکارانِ دو عامل تصادف، یعنی «راه» و «خودرو» می کوشند با فرافکنی، همه تقصیرها را به گردن عامل سوم، یعنی «انسان» بیندازند نوشت: راه و خودرو، «وظیفه» دارند تا جایی که ممکن است خطای انسانی را «جبران» کنند.
    مثلاً اگر راننده ای خواب آلوده بود و خودروی او به کنار جاده منحرف شد، این وظیفه گارد ریل کنار جاده است که او را از سقوط به دره بازدارد یا اگر دو خودرو با یکدیگر تصادف کردند، این وظیفه خودرو هست که با گشودن کیسه های هوا، سرنشینانش را حفظ کند و نظایر این.
    به گزارش عصر ایران، از آنجا که در ایران، همواره دولت ها مستقیم یا غیرمستقیم، متولی راه و خودرو بوده اند، از گشوده شدن سرفصل وظیفه راه و خودرو در قبال جبران خطاهای انسانی سرباز زده و همواره ترجیح داده اند با انداختن تقصیرها به گردن «مرحوم راننده»، وجدان خود را در قبال خون های ریخته شده در جاده ها و خیابان ها آسوده کنند!
    متکی با اشاره به سفارت خود در ژاپن افزود: در این میان، این مردم هستند که در تصادفاتی ساده، جان خود را از دست میدهند؛ تصادفاتی که در بسیاری از کشورها، از جمله ژاپن - که زمانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنجا بودم - تنها به آسیب اندکی بر خودرو می انجامد و کسی را داغدار نمی کنند.
    وی با نام بردن از پراید، پژو 405، پیکان وانت و نیسان به عنوان مصادیقی از خودروهای از رده خارجی که متعلق به قرن گذشته هستند، تصریح کرد که نساختن خودرو، بهتر از تولید آن و مردم را به کام مرگ فرستادن است و در عین حال افزود که باور دارد با تغییراتی در برنامه ها و رویکردها می توان خودروهای روز دنیا را در ایران به جای این محصولات ناایمن و آلاینده تولید کرد.
    متن کامل یادداشت منوچهر متکی به شرح زیر است:
    نوروز با تمام زیبایی هایش، همواره و به ویژه در سال های اخیر، یک دل نگرانی دائمی نیز دارد: تلفات جاده ای خانواده هایی که برای آغاز شادمانه سال نو، راهی سفر شده اند ولی هرگز به مقصد نمی رسند.
    این ماجرای غم انگیز، البته منحصر به نوروز نیست و در تمام فصول سال، کمابیش ادامه دارد. طبق آمارهای بین المللی، سالانه یک میلیون نفر در تصادفات رانندگی در سراسر جهان جان خود را از دست می دهند. ایران، به رغم آن که یک درصد جمعیت جهان را دارد، 2.5 درصد از این تلفات را به خود اختصاص داده است و این یعنی فاجعه در فاجعه.
    سال هاست که کشتار جمعی ایرانیان در تصادفات رانندگی، بحث داغ جامعه است و در این میان، دست اندرکارانِ دو عامل تصادف، یعنی «راه» و «خودرو» می کوشند با فرافکنی، همه تقصیرها را به گردن عامل سوم، یعنی «انسان» بیندازند.
    این سخن درستی است که بخش بزرگی از تصادفات، محصول خطای انسانی است: تا راننده ای سبقت غیرمجاز نگیرد، با سرعت غیرمطمئنه نراند یا با خواب آلودگی پشت فرمان ننشیند و ... احتمال تصادف بسیار اندک است اما یک نکته مهم در این میان «عمداً فراموش می شود» تا عهده مسوولان راه و خودرو، از مسئولیت خالی شود.
    آن نکته این است: راه و خودرو، «وظیفه» دارند تا جایی که ممکن است خطای انسانی را «جبران» کنند. مثلاً اگر راننده ای خواب آلوده بود و خودروی او به کنار جاده منحرف شد، این وظیفه گارد ریل کنار جاده است که او را از سقوط به دره بازدارد یا اگر دو خودرو با یکدیگر تصادف کردند، این وظیفه خودرو هست که با گشودن کیسه های هوا، سرنشینانش را حفظ کند و نظایر این.

    از آنجا که در ایران، همواره دولت ها مستقیم یا غیرمستقیم، متولی راه و خودرو بوده اند، از گشوده شدن سرفصل وظیفه راه و خودرو در قبال جبران خطاهای انسانی سرباز زده و همواره ترجیح داده اند با انداختن تقصیرها به گردن «مرحوم راننده»، وجدان خود را در قبال خون های ریخته شده در جاده ها و خیابان ها آسوده کنند!
    تأکید می شود که این سخن، نافی نقش عامل انسانی و تلاش برای ارتقاء فرهنگ رانندگی نیست. اگر دولت ها، وظیفه ای درازمدت در فرهنگسازی - از جمله در فرهنگ ترافیک - دارند، وظیفه ای فوری تر نیز در بهبود دو عامل"راه و خودرو" دارند.
    هر چند «راه» نقش مهمی در تصادفات رانندگی دارد و در نوشتاری دیگر بدان خواهم پرداخت، اما «خودرو» نیز در این میان، بسیار نقش آفرین تر است و از آنجا که در بحث خودرو، نسبت به راه، عقب افتادگی های بیشتری داریم تمرکز این یادداشت بر خودرو است.
    این روا نیست که مردم ایران، فقط به این خاطر کشته شوند که به جای سوار شدن بر یک خودروی به روز و ایمن، «مجبور» هستند که بر خودروهایی سوار شوند که در شرایطی کاملاً انحصاری، با کیفیت نازل در داخل تولید می شوند ؛ خودروهایی که در «دهه دوم از هزاره سوم»، هنوز محل این دعوا هستند که ایربگ داشته باشند یا نه؟! و خودروهایی که مصداق سال به سال دریغ از پارسال هستند؛ واقعاً شرم آور نیست؟
    آیا وقت آن نرسیده است که صنایع خودروسازی کشور، به جای تولید خودروهای خارج از رده قرن گذشته اروپا و شرق آسیا، به سمت تولید خودروهای روز بروند و اگر هم نمی توانند چنین کنند، عطای خودروسازی را به لقایش ببخشند؟
    نساختن خودروی ناایمن، حتماً بهتر از تولید آن و مردم را به کام مرگ فرستادن است.
    البته بر این باورم که مجموعه صنایع داخلی ایران، این توانمندی را دارند که با تغییراتی در رویکرد و روش ها، خودروهایی روزآمد بسازند اما وقتی رقابتی در کار نیست و بدتر از آن، اقتصاد خودرو، گروگان سیاست است و ارزش بی بدیل جان مردم نیز در محاسبات در نظر گرفته نمی شود، اوضاع همین است که است و در این میان، این مردم هستند که در تصادفاتی ساده، جان خود را از دست میدهند؛ تصادفاتی که در بسیاری از کشورها، از جمله ژاپن - که زمانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنجا بودم - تنها به آسیب اندکی بر خودرو می انجامند و کسی را داغدار نمی کنند.
    اگر مردم ایران با همین فرهنگ رانندگی کنونی - که البته رو به رشد است - و با همین جاده های کنونی، اما با خودروهای باکیفیت دنیا، رانندگی کنند، یقین داشته باشید که آمار تلفات، اگر نصف نشود، حتماً بدان تمایل پیدا می کند.
    ادامه وضعیت کنونی در صنعت خودروسازی، نامی جز رسمیت داده به «خودکشی ملی» ندارد: خودروهایی که ترمز قابل اعتماد ندارند، بدنه شان به اسباب بازی می ماند، از تجهیزات ایمنی بویی نبرده اند، بیش از همتایان خارجی شان بنزین می خورند و اگر تصادف نکنند و کسی را مستقیماً به کشتن ندهند، آنقدر استعداد دارند که با آلودن مستمر هوا، مردم را به انواع سرطان و مرگ تدریجی دچار کنند.
    «تغییر اساسی» در وضعیت خودروسازی و الزام خودروسازان به جایگزینی محصولات خارج از رده ای مانند پراید، پژو 405، پیکان وانت و وانت نیسان و نظایر این ها با خودروهای روزآمد، مأموریت سترگ و کار بزرگی است که تنها از عهده دولت بر می آید.
    تردید ندارم که بخش قابل اعتنایی از مشکلات کشور، مستقیم یا غیر مستقیم به بخش خودروسازی مربوط است. این را همه مردم می دانند ولی چه توانی برای مقابله با آن دارند جز آن که دولتی بر سر کار بیاورند که متعهد شود «مسأله خودرو» را یک بار برای همیشه در ایران حل کند.

  16. 3کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (20th March 2013),sajadnasirpor  (19th March 2013),star190 (20th March 2013)

  17. #5299


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    به دلیل اختلاف و نرسیدن به توافق نظر
    قیمت‌گذاری خودرو به تاخیر افتاد
    پرشین خودرو: یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به اینکه این کمیسیون در جلسه دیروز خود با شورای رقابت نتوانست به توافق نظری دست پیدا کند، گفت: قیمت گذاری خودرو به سال ۹۲ موکول شد.
    به گزارش «پرشین خودرو»، مصطفی افضلی فر با اشاره به اینکه متأسفانه به دلیل عدم اجماع اعضا در جلسه دیروز کمیسیون اصل ۹۰ قیمت‌گذاری خودرو به سال آینده موکول شد، اظهارداشت: در روند این جلسه کمیسیون اصل ۹۰، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و شورای رقابت نتوانستند به توافق کلی در خصوص نحوه قیمت گذاری خودرو دست پیدا کنند.
    وی افزود: البته در این مسیر عدم ارسال به موقع دستورالعمل شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو نیز بی تأثیر نبود.
    این عضو کمیسیون اصل ۹۰ ضمن تأکید براینکه اعضا امروز تمام تلاش خود را بر نهایی شدن تعیین تکلیف قیمت خودرو به کار گرفتند، اضافه کرد: متأسفانه امسال قیمت نهایی خودرو مشخص نخواهد شد.
    شورای رقابت روز گذشته شاخص تورم‌بخشی صنعت خودرو در شش‌ ماهه دوم امسال برای خودروهای پراید، تیبا، سمند، رانا و پژو ۴۰۵ را بر اساس ارز آزاد و مبادله‌ای اعلام کرد که براین اساس میانگین درصد تغییر هزینه تولید در بهمن ماه نسبت به شهریور ماه امسال مطابق دلار آزاد برای خودروهای پراید ۳۷.۶ درصد، تیبا ۳۷.۹ درصد، پژو ۴۰۵ برابر ۴۱.۹ درصد، سمند ۳۹.۵ درصد و رانا ۳۹ درصد اعلام شد.
    همچنین بر اساس دلار مبادله‌ای، میانگین درصد تغییر هزینه تولید در بهمن ماه نسبت به شهریور ماه امسال برای خودروهای پراید ۲۱.۳ درصد، تیبا ۲۰.۸ درصد، پژو ۴۰۵ برابر ۱۷.۹ درصد، سمند ۲۰.۸ درصد و رانا ۲۲.۹ درصد تعیین شد.
    البته دیروز برخی از مقامات مسئول در وزرات صنعت ضمن انتقاد از اینکه متاسفانه اعلام شورای رقابت تنها برای ۵ مدل محدود از خودروها و تنها برای دو خودروساز بوده است، معتقد بودند مصوبه روز گذشته شورای رقابت علاوه بر اینکه مصرف کنندگان و تولید کنندگان را در هاله ای از ابهام قرار داده است ،این وزارتخانه را نیز با یک سئوال بزرگ مواجه کرده که چگونه دستورالعمل غیر شفاف شورای رقابت را پیاده سازی کند.
    به همین منظور کمیسیون اصل ۹۰ با تشکیل جلسه فوق العاده ضمن دعوت از تمام مسئولان مربوطه در قیمت‌گذاری خودرو در صدد تعیین تکلیف قیمت خودرو در روزهای پایانی سال ۹۱ پرداخت که در نهایت نتوانست به اجماع نظری دست پیدا کند.

  18. 4کاربر از حميد ذوالعلا بخاطر ارسال این پست مفید سپاسگزاری کرده اند:

    aligoli24 (20th March 2013),sajadnasirpor  (19th March 2013),star190 (20th March 2013),taher550 (19th March 2013)

  19. #5300


    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    شيراز
    نوشته ها
    14,507
    تشکر ها
    5,062
    28,829 سپاس از8,304 پست

    پیش فرض

    Click here to enlarge
    سهمیه 110 لیتری بنزین یک فروردین قابل برداشت است
    پرشین خودرو: سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: 110 لیتر سهمیه بنزین شامل 50 لیتر سهمیه ویژه بنزین نوروز و 60 لیتر سهمیه بنزین فروردین ماه تا ساعت 24 چهارشنبه 30 اسفند ماه سال 1391 به کارت‌های هوشمند سوخت واریز می شود.
    به گزارش «پرشین خودرو»، داوود عربعلی، درباره زمان بندی واریز سهمیه بنزین فروردین و سهمیه ویژه بنزین نوروزی خودروها، گفت: با انجام برنامه نویسی در سامانه هوشمند سوخت در مجموع 110 لیتر سهمیه بنزین فروردین ماه ساعت 24 چهارشنبه 30 اسفند ماه به کارتهای هوشمند سوخت واریز می شود.
    سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه این سهمیه از نخستین دقیقه یکم فروردین ماه سال 1392 قابل برداشت است، تصریح کرد: در شرایط فعلی تمامی تدابیر لازم برای واریز سهمیه های بنزین و تامین سوخت مورد نیاز مردم در ایم نوروزی دیده شده است.
    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای فروردین ماه سال 1392 هیچ تغییری در قیمت فروش بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی حاصل نشده است، اظهار داشت: تاکنون در دو مرحله بازرسی نوروزی از سطح جایگاه هیا سوخت انجام شده است و مرحله سوم این دوره بازرسی در ایام نوروز انجام خواهد شد.

  20. نمایش تمام تشکر های حميد ذوالعلا در این پست:

    sajadnasirpor  (21st March 2013)

صفحه 530 از 771 نخستنخست ... 30430480510520521522523524525526527528529530531532533534535536537538539540550580630 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 2 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 2 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  


Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd کیــــــــــان ستـــــــــــ ...® اولین و بزرگترین سایت فوق تخصصی الکترونیک در ایران



Cultural Forum | Study at Malaysian University